Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-07-20, 05:23   #1
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

V75 Bollnäs 25 Juli


Varför inte redan börja på en måndag när man är igång med listor och dyligt.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-20, 05:56   #2
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Innan tidningar rankar så sätter jag ut minna första hästar lopp för lopp.(ÄR SÄKERT HELT FEL UTE)

AVD1:3.DOCTOR DOXEY ZENZ
AVD2:8.CHAMP LANE
AVD3:2.DREAMMOKO
AVD4:8.PYRMO
AVD5:5.ESTELLE NORDIQUE
AVD6:10.ANTHARA BI
AVD7:1CHAPUY
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-20, 10:25   #3
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 41
Sharp$: 564
Standard

Inför lördagens V75-race på Axevalla skrev jag om hur Örjan Kihlström endast hade vunnit ett lopp just den omgången de senaste nio åren. Och det blev inte heller någon succé för "Gubben i lådan" den här gången heller (5: 0-0-0). I mina ögon väldigt fascinerande. Men på söndagen fick han i alla fall trösta sig med en seger i Stochampionatet. Helt okej ändå.

Men för oss som uppskattar Örjan är det andra bullar den här veckan!
De senaste nio åren V75 avgjorts i Bollnäs (under sommaren) har resulterat i totalt 11 segrar för Kihlström. Flest av samtliga kuskar den här omgången. Han har haft styrningar i 52 lopp totalt. Det ger alltså en segerprocent på 21 procent för Örjan. Han trivs uppenbarligen bra i sin födelsestad. Den totala resultatraden lyder 52: 11-8-3.

Ulf Ohlsson är näst bäst (åtta segrar) och Björn Goop trea (fem segrar). Det kan alltså - som vanligt på V75 - vara värt att passa denna trio på lördag. Åtminstone om man ska tro min enkla statistikgenomgång.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TOBYTYKE (+2)

Senast redigerad av Newstream den 2020-07-20 klockan 11:38.
Newstream är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-20, 11:31   #4
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37808
Standard

Det bör vara dags för Esprit Sisu. Vore fint om den inte blir favorit. Langlands Odin tycker jag är intressant också. Står ju fint till.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-20, 16:42   #5
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 393
Sharp$: 2151


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Avd 1: Mycket lurigt lopp i mina ögon. Remarkable Feet öppnar snabbt och kan nog snuva silverdebuterande Guillaume Boko på täten. Oavsett vem som spetsar kommer väl Mathias Andersson gasa på med sin Doctor Doxey för att få överta och detta öppnar upp loppet rejält. Med det scenariot hittar jag ingen chanslös häst i fältet även om Raja Ribb med Felicia Molin inte direkt känns stekhet från bakspår. Jaques Noir utstrålade form senast bakom Vikens High Yield och från spår 8 bör det bli 3:e invändigt, vilket är en ypperlig position i ett långlopp. Känslan är att det kan lösa sig perfekt för den nu.

Remarkable Feet trivs på distansen och i spets (utan en pressande Doxey utvöndigt) är den ett spikbud, men ovissheten angående vem som tar spets i kombination med Mathias Anderssons körstil med Doxeyn gör att jag kommer helgardera och spela Remarkable som utgång.

Avd 2: Champ Lane återigen favorit och återigen spår 8. Givet att försöka fälla den med tanke på spåret och det allt mer hårdnande motståndet. Att den verkar bli veckans största favorit köper jag inte. Visst har den sett fin ut vid segrarna, men nu är det V75. Att vinna ett 4-åringslopp från dödens betyder inte att man utklassar det här gänget från spår 8. Kapabla motbud finns i Cigaro Am, Arabesque och Bicc´s Avalon. Från spår 9 startar Slippery Runway som känns kraftigt hämmad av bakspår, men kapacitet finns.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+5), znipstern (+1)

Senast redigerad av LeBanner den 2020-07-20 klockan 16:45.
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-20, 17:31   #6
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 393
Sharp$: 2151


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Avd 3: Gulddebuterande Hill Street och Erik Sting görs till favoriter av de tidiga spelarna. Precis som vanligt med andra ord. Hur ska Erik Sting vinna loppet undrar jag... Ska den bli släppt till spets? Och i så fall varför? Såg inte mer än OK ut i comebacken och att den ska vara favorit i sin gulddebut köper jag inte. I samma lopp startade Esprit Sisu senast och den gjorde väl ungefär en lika slät figur som sin kusk den gången. Hästen duger absolut här, men bakspår i Guld är sällan ett segerrecept. Min vinnare heter Dreammoko som jag hoppas Goop gasar i spets med. Har mött tuffare hästar än dessa på slutet. Letar man skräll bör man överväga Nappa Scar som håller på att växa in i klassen. Formintryck senast och den här hästen blir sällan ifrånsprungen. Startsnabb och kan få en bra position. En annan med skrällchans är Queer Fish, men ingen riktig feeling för den hästen den här gången.

Avd 4: Startvolten står extremt bra inne på pengarna jag letar vinnaren av loppet där. Kommer nog strecka samtliga 5 där och göra någon form av reducering som gör att jag betalar mindre för ojämne Spang Viktor och den lite sämre Höstbo Elis som dock är en hemmahäst och kan vara toppad inför detta. Kos Odin från innerspår känns väldigt intressant och Gomnes Hans hoppas jag blir lika bortglömd på lördag som den är i nuläget. Den slog Rappnor i juni över 3 varv men spelprocenten kommer nog inte riktigt spegla det på lördag. Visst finns det fina hästar på tillägg som t.ex. Rappnor och Pyrmo som båda trivs på distansen. Rubus har aldrig vunnit på lång distans men är å andra sidan i sitt livs form. Längst bak hittar vi 2 hårt betrodda i nuläget, men de hamnar ju i princip 40 meter bakom startvolten och jag har svårt att se att loppet vinns av någon som inte står på start.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+5)
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-20, 18:01   #7
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 393
Sharp$: 2151


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Avd 5: Här får man grotta ner sig i arkivet och lista ut vem som sitter i täten efter 500 m. Mest troligt är det den hästen som vinner också.

Avd 6: Rent spontant känns Anthara Bi som det givna speldraget till rådande procent. Quarcia tidig streckfavorit och såg fin ut som tvåa bakom Seismic Wave senast. Slog bra hästar då och räknas igen. Den har dock hög galoppfrekvens i volt och sådana favoriter är aldrig roliga. Svårt att sätta in Activated från 40 tillägg, men intrycket senast var inte direkt imponerande. Får väl avvakta lite och se vad Jens hävdar om startvolternas vinstchanser.

Avd 7: Avslutar nog med en spik på Vaduz Vice As som sett grym ut i sina klass I-vinster. Bronsdebut nu, men det steget brukar gå bra att ta. Helt rätt andrahandare i Chapuy som inte är enkel att besegra i ett sprinterlopp. Merritt får nog ett fint lopp i draget och avslutar alltid vasst. Redens häst vet jag ingenting om. Bra form på My dream art, men desto sämre startspår. Lutar åt spik på Vaduzen!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+5)
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-20, 18:10   #8
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Lebanner!

Senast du tippade, på V86 förra veckan lämnade du ingen rad för dina många kusar, ej
heller något ATG kvitto med rättningskod efter tävlingarna. I stället publicerade du detta:

"Ajaj...missade åttan på att man försökte fälla Ecurie. Vad dum man är ibland (väldigt ofta)" Borde få bra på 7 ändå.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trance_error (+5)

Jo, den 7:an gav väl rätt bra betalt? Det finns väl en kod på Sharps. om än inofficiell, att man publicerar sin vinst? Men du kanske inte märkt det? Ev. kommer du från Travpunkten där INGEN sätter ut sina ATG-kvitton. Dålig stil! (det blev bara ett grattis, se ovan, och det
kändes faktiskt rätt skönt.) Hur blir det denna vecka? Är det jobbigt kanske att trycka på
knapparna?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bridgeman (+10)

Senast redigerad av valo den 2020-07-20 klockan 18:11. Anledning: tillägg
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-20, 20:00   #9
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 393
Sharp$: 2151


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Lebanner!

Senast du tippade, på V86 förra veckan lämnade du ingen rad för dina många kusar, ej
heller något ATG kvitto med rättningskod efter tävlingarna. I stället publicerade du detta:

"Ajaj...missade åttan på att man försökte fälla Ecurie. Vad dum man är ibland (väldigt ofta)" Borde få bra på 7 ändå.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trance_error (+5)

Jo, den 7:an gav väl rätt bra betalt? Det finns väl en kod på Sharps. om än inofficiell, att man publicerar sin vinst? Men du kanske inte märkt det? Ev. kommer du från Travpunkten där INGEN sätter ut sina ATG-kvitton. Dålig stil! (det blev bara ett grattis, se ovan, och det
kändes faktiskt rätt skönt.) Hur blir det denna vecka? Är det jobbigt kanske att trycka på
knapparna?

Jag har då aldrig känt till att det existerar någon "kod" som säger att man måste publicera sina vinster här på Sharps, tvärtom har jag upplevt det som ytterst frivilligt. Och för mig personligen loggar jag ut från sharps när loppen börjar. Jag postar inte mina system i förhand och jag följer inte andras system heller. Alla är vi olika...

Anledning till att jag ens skrev det inlägget var att jag p.g.a. ett idiotiskt sista minuten-beslut missade att bli ensam på 8 rätt. Vinsten på 29k hade jag varken lagt upp kvitto på eller ens kommenterat i annat fall. 29k känns ju faktiskt som bara som en gigantisk förlust i sådana lägen.

För övrigt förstår jag inte varför mitt inlägg gjorde dig så upprörd. Nu är det andra gången du kommenterar detta UTANFÖR den aktuella tråden.

Är du så kåt på vinstkvitton kan du kolla igenom min inläggshistorik så kommer du få se ett par sexsiffriga vinster. Eller så kan du börja snacka om lördagens omgång istället.
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-20, 20:33   #10
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

LeBanner. OK, kör på som du vill. It'a free world they say.... jag kör min stil och hoppas den är den rätta.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-20, 23:14   #11
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3056
Standard

Hur fin såg inte 11 Donatomite ut efter över ett års uppehåll? Fast med allt sparat och såg nästan ut att jogga i mål. Visst var det ett relativt klent gäng men tycker inte lördagens gulddivision håller någon högre klass som skrämmer. Lite tempo på loppet och rygg på en felfri Esprit Sisu

Spikarna just nu lutar åt 1 Chapuy, sos tror inte att någon av övriga klarar av att plocka ner honom från spets, och samma recept på 2 T.Rex Face. Kom iväg bra från ett snävt spår senast i volt och Goop var optimistisk inför den starten om jag inte minns helt fel. Tror den bombar till spets och stannar där hela vägen hem. Anmäld bfro

Senast redigerad av NicklasA den 2020-07-20 klockan 23:20.
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-20, 23:14   #12
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 393
Sharp$: 2151


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Insåg precis att Westholm har 2 hästar i första och att båda startar från springspår. Detta gör ju loppet än mer intressant.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mr_stylez (+5)
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-20, 23:34   #13
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 678
Sharp$: 5208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LeBanner Visa inlägg
Avd 1: Mycket lurigt lopp i mina ögon. Remarkable Feet öppnar snabbt och kan nog snuva silverdebuterande Guillaume Boko på täten. Oavsett vem som spetsar kommer väl Mathias Andersson gasa på med sin Doctor Doxey för att få överta och detta öppnar upp loppet rejält. Med det scenariot hittar jag ingen chanslös häst i fältet även om Raja Ribb med Felicia Molin inte direkt känns stekhet från bakspår. Jaques Noir utstrålade form senast bakom Vikens High Yield och från spår 8 bör det bli 3:e invändigt, vilket är en ypperlig position i ett långlopp. Känslan är att det kan lösa sig perfekt för den nu.

Remarkable Feet trivs på distansen och i spets (utan en pressande Doxey utvöndigt) är den ett spikbud, men ovissheten angående vem som tar spets i kombination med Mathias Anderssons körstil med Doxeyn gör att jag kommer helgardera och spela Remarkable som utgång.

Avd 2: Champ Lane återigen favorit och återigen spår 8. Givet att försöka fälla den med tanke på spåret och det allt mer hårdnande motståndet. Att den verkar bli veckans största favorit köper jag inte. Visst har den sett fin ut vid segrarna, men nu är det V75. Att vinna ett 4-åringslopp från dödens betyder inte att man utklassar det här gänget från spår 8. Kapabla motbud finns i Cigaro Am, Arabesque och Bicc´s Avalon. Från spår 9 startar Slippery Runway som känns kraftigt hämmad av bakspår, men kapacitet finns.

TJo Lebanner! Kul med analyser tidigt i veckan redan till helgens stora begivelse!
Håller med dig om din analys av avd 1, förutom slutsatsen, varför utgång på Remarkable feet då den garanterat får Doktorn över sig direkt pressandes? Antingen blir båda trötta, lr så får den släppa till doktorn, och då ska den dels få luckan (om doktorn är i form och håller och då går den kanske inte att slå oavsett i spets) eller så tröttnar doktorn i tid och drar Remarkable feet med sig bakåt?
I min bok, då loppet ser ut som det gör, att Matthias o Doktorn är med och man vet hur han kommer köra så är 6an en av de sistarankade för mig.

Skillnad om doktorn blir struken då åker den upp till top 2 direkt!
(Den andre i top 2 isf är Westholms andra nr 7 som med Örjan bör ha en finfin chans på att antingen bli släppt till spets av stallkamraten lr krypa ner i ryggen på densamma och Örjan får som bekant alltid lucka invändigt då han vill ha det....) :P

I avd 2 förstår man 8an blir stor med sina raka segrar och Örjan, autospik för många.. men ska såklart fällas ja om procenten blir för hög!
Jag lyfter fram 4 5 6 10 som tidiga bakom och ska man dra slutaser av våra "närmsta bakom-hästar" så får det bli att det är vääääldigt öppet bakom favoriten =)
Helgardering att rekommendera?
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-20, 23:49   #14
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 393
Sharp$: 2151


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Remarkable känns som en sund utgång då jag anser den ha störst sammanlagd vinstchans beräknat på olika scenarion. Den kan vinna från spets om Doctorn har skrivit ut lugnande mediciner till sig själv. Den kan välja att släppa till Doctorn och hoppas på lucka. Den kan även välja att manövrera ut Doctorn med hjälp av sin stallkamrat och kanske köra i dennes rygg som du sa.

Avd 2 kan absolut kräva en helgardering för att man ska kunna känna sig trygg.
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-21, 10:39   #15
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 41
Sharp$: 564
Standard

I och med att jag, som nämnts tidigare i tråden, plockat fram lite statistik från de nio senaste årens V75-omgångar i Bollnäs (under juli eller september månad) så kan jag bidra med några faktorer som åtminstone jag tycker är intressanta. Men underlaget är ju inte enormt och självklart är det upp till var och en att värdera informationen. Och som vanligt är det med reservation för att jag kan ha missat någonting.

• Totalt 14 lopp har avgjorts över 1640M Autostart. Men inte en enda seger har tagits från bakspår. Apropå att Esprit Sisu och Redéns nyförvärv Vae Victis Club ser ut att bli betrodda. Flest segrar på distansen har tagits från spår 6 (fyra stycken).

• Åtta av nio vinnare i silverdivisionen har rankats etta eller tvåa av spelarna. Undantaget var en tredjehandare. Alla var spelade mellan 16 och 48 procent.

• Som jag skrev tidigare imponerar Örjan Kihlströms resultat den här omgången: 52: 11-8-3. Alltså 21 i segerprocent. Och i 42 (!) procent av loppen slutar han på plats. Även Ulf Ohlsson (åtta segrar) verkar trivas i Bollnäs.

• Senast en favorit vann i Klass I var 2013 (Twin's Fairytale med Åke Svanstedt till 70%). Sedan dess har vinnarna rankats 5-3-4-7-2-2. Dock har inget av loppen avgjorts över 3140M Autostart.

• Tre av de nio senaste vinnarna i Jon Olssons Minne har varit favoriter: Hallsta Lotus (85% 2012) och B.W. Sture två gånger om (49% 2017 samt 37% 2018). Lika många segrare (tre) har varit singelprocentare. Samtliga vinnare sedan 2011 har rankats 1-6 av spelarna.

• Två enprocentare har vunnit de senaste nio åren. 11 Usain Swing med Leif Eriksson över 2640M Autostart i Bronsdivisionen 2015.
Samt 8 They Don't Know med Torbjörn Jansson över 2140M Voltstart i Klass II 2017.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
LeBanner (+4), Tipsb (+5), boozty (+5), Gotland (+5)

Senast redigerad av Newstream den 2020-07-21 klockan 11:52.
Newstream är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td