Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-08-11, 11:30   #31

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Harry boy är ett matematiskt system men som bygger på aktuell ranking (spelprocent vid aktuellt tillfälle som det skapas).

Harry boy rankar alla hästar A, B, C, D, E, F utifrån aktuell ranking och aktuell spelprocent.

Sen väljer den att spika A eller B-hästar.

Den kryddar sen på med A, B, C, D, E-hästar. F-hästar kommer inte med alls.

Det innebär att Harry Boy inte kan skapa stora miljonvinster om man inte själv väljer ut några egna lågprocentare och sen låter Harry boy fylla på med slumpade hästar A till E.

Enda sannolikheten att kunna få in en storvinst på Harry Boys helt egna system är att lämna in precis när spelet öppnas och spelprocenten eventuellt är skev av några få tidigare spelares insatser. Annars går det inte att få med de F-hästar som krävs för jättevinster.
Vill man bli ensam om potten är Harry Boy inte särskilt bra, men det har ju flera gånger blivit riktigt hög utdelning när algoritmen för Harry Boy haft en hyfsad rank.Det funns Harry Boy-miljonärer i Sverige, och det är inte så uselt gjort av en dator.
Gammal 2020-08-11, 11:39   #32

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 1007
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Vill man bli ensam om potten är Harry Boy inte särskilt bra, men det har ju flera gånger blivit riktigt hög utdelning när algoritmen för Harry Boy haft en hyfsad rank.Det funns Harry Boy-miljonärer i Sverige, och det är inte så uselt gjort av en dator.
Det är en marknadsföringslögn utifrån vad jag har förstått.

De som vunnit miljonbelopp är de som även gjort något själv men tagit hjälp av Harry Boy. Typ jag väljer ut två enprocentare i två olika lopp och sen slumpar resten med Harry Boy.

Detta marknadsförs sen i media som att Harry Boy-system har vunnit när det egentligen är en kombination.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+8), ExtremtRik (+8), ExtremtRik (+8)
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 11:58   #33

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Enligt vad du skrivit förr har ATG valt en återbetalning på 30%.
ATG som sitter på all statistik kunde ju valt en högre % men
det hade kanske inte varit så snällt mot kunskapsspelarna
som tittar mer på hovarna än oddstavlan.

Mvh Uffe
Gammal 2020-08-11, 14:39   #34

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Enligt vad du skrivit förr har ATG valt en återbetalning på 30%.
ATG som sitter på all statistik kunde ju valt en högre % men
det hade kanske inte varit så snällt mot kunskapsspelarna
som tittar mer på hovarna än oddstavlan.

Mvh Uffe
Det är inte helt lätt att med statiska datorgenererade system få en högre återbetalning. Lite högre kan man väl åstadkomma, men då med mindre potential att vinna mycket pengar.

Ett problem med mer favoritbetonade lappar är att det blir fler besvikna kunder som ser att de rader med fem rätt de hade inte får någon utdelning, det försvinner till jackpot.

Den viktiga frågan är väl dock om en produkt som Harry Boy skall marknadsföras som den gör, med så låg återbetalning. Det finns ju en del saker inom spelet på trav som man utan väldigt oetisk vinkling kan göra svidande kritiska reportage om, och det kan slå rätt så hårt mot sportens finansiering.

Senast redigerad av Viroid den 2020-08-11 klockan 14:59.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 18:32   #35

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3164
Standard

Citat:
Det är inte helt lätt att med statiska datorgenererade system få en högre återbetalning. Lite högre kan man väl åstadkomma, men då med mindre potential att vinna mycket pengar.

Ett problem med mer favoritbetonade lappar är att det blir fler besvikna kunder som ser att de rader med fem rätt de hade inte får någon utdelning, det försvinner till jackpot.

Den viktiga frågan är väl dock om en produkt som Harry Boy skall marknadsföras som den gör, med så låg återbetalning. Det finns ju en del saker inom spelet på trav som man utan väldigt oetisk vinkling kan göra svidande kritiska reportage om, och det kan slå rätt så hårt mot sportens finansiering.
Redan nu lägger Harry 80% av sina pengar på rader med ynder 5000 i utdelning, eller ja innan de gjorde om med valmöjlighet mer chansartade rader, har jag hört, om någon vet mer dementera gärna, empiriska iakttagelser undanbedes.

Tidigare talare som menade att de riktigt stora Harryvinsterna är sk spikharrys är helt rätt ute!

Men om det är så värdelöst med statistik ter sig paragraf 27 än mer....
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 18:39   #36

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:

Jag tror tvärtom att genomsnittslige Harry-kund tänker att man var "nära" om man har fem rätt och det blir jackpott på det. Och tänker att Harry verkar veta vad han gör som hade så många som 5 rätt av 7.

Harry var ett genialiskt drag av Remy Nilson, bra paketerat och marknadsfört. Den här artikeln beskriver en del av bakgrunden

https://www.pressreader.com/sweden/v...81702615847273

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 18:44   #37

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1399
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Redan nu lägger Harry 80% av sina pengar på rader med ynder 5000 i utdelning, eller ja innan de gjorde om med valmöjlighet mer chansartade rader, har jag hört, om någon vet mer dementera gärna, empiriska iakttagelser undanbedes.

Tidigare talare som menade att de riktigt stora Harryvinsterna är sk spikharrys är helt rätt ute!

Skulle du kunna utveckla på vilket sätt du menar att Harry "robotspelar"?

Vad tror du att "robotspelande" innebär i praktiken?

Vad är det med att varje enskild Harry-kupong inte har någon koppling när det gäller framslumpning av mall och slumpval av hästar mot någon annan enskild Harry-kupong som du inte greppar?

Harry är inte ett koordinerat sammansatt systemspel.

Genom tiderna har storvinster på Harry Boy ofta uppstått med tidigt spelade kuponger där dels spelfördelning svängt mycket men även en eller flera reservinträden enligt gamla turordningen som ibland kunde pricka in superskrällar.

Numera, med det moderna automatiska reservinträdet, är chansen för den typen av maxflax betydligt lägre.
Gammal 2020-08-11, 18:46   #38

Standard

Citat:
Givet alla regler skulle jag vilja ha skillnaden mellan Copycat Harry och de så kallade Robotspelarna förklarad, men jag har för mig att Harry är rätt ljuskygg och att ingen riktigt vet hur han tänker?

Allt.

Det finns ingen som helst likhet.

Svaret blir alltså att skillnaden är ALLT.
Gammal 2020-08-11, 21:57   #39

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3164
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Skulle du kunna utveckla på vilket sätt du menar att Harry "robotspelar"?

Vad tror du att "robotspelande" innebär i praktiken?

Vad är det med att varje enskild Harry-kupong inte har någon koppling när det gäller framslumpning av mall och slumpval av hästar mot någon annan enskild Harry-kupong som du inte greppar?

Harry är inte ett koordinerat sammansatt systemspel.

Genom tiderna har storvinster på Harry Boy ofta uppstått med tidigt spelade kuponger där dels spelfördelning svängt mycket men även en eller flera reservinträden enligt gamla turordningen som ibland kunde pricka in superskrällar.

Numera, med det moderna automatiska reservinträdet, är chansen för den typen av maxflax betydligt lägre.
Hur är det med läsförståelsen?

Har aldrig sagt att Harry "Robotspelar". Däremot antytt att "han" använder sig av statistik på ett sätt som paragraf 27 förbjuder.

Det som fick dig att läsa att jag påstod att Harry "robotspelar" var att jag bad någon att förklara skillnaden mellan dessa olika väsen som spelar med hjälp av statistik i någon form.

Bara av intresse vad folk skulle anföra, jag vet väldigt väl hur olika former av "robotspel" utförs, både det klassiska som Jorma et al höll på med och andra mer "äkta" former av robotspel "på riktigt".

Tack för infon om reservordning, tänk om Inger 69 förstod allt det där...
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 22:43   #40

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:

Hmm, är det inte "empiriska iakttagelser" du helst/alltid vill ha? Allt annat är enkom gissningar och godtyckliga antaganden. Empiri trumfar godtyckligheten, alla dagar... Kanske jag missförstår dig?

Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-12, 05:07   #41

Standard

Citat:
Hur är det med läsförståelsen?

Har aldrig sagt att Harry "Robotspelar". Däremot antytt att "han" använder sig av statistik på ett sätt som paragraf 27 förbjuder.

Det som fick dig att läsa att jag påstod att Harry "robotspelar" var att jag bad någon att förklara skillnaden mellan dessa olika väsen som spelar med hjälp av statistik i någon form.

Bara av intresse vad folk skulle anföra, jag vet väldigt väl hur olika former av "robotspel" utförs, både det klassiska som Jorma et al höll på med och andra mer "äkta" former av robotspel "på riktigt".

Tack för infon om reservordning, tänk om Inger 69 förstod allt det där...

Paragraf 27 avser "robotspel". Detta har ATG förtydligat.

Paragraf 27 förbjuder inte framlottade system. Inte enligt Harry-algoritmen eller någon annan slumpspels-algoritm.
Gammal 2020-08-15, 02:34   #42

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 941
Standard

Citat:
Upp till 5 procent av de möjliga kombinationerna på systemets ingående markeringar
Jag förstår inte alls vad som menas. I ett matematiskt system så ingår ju 100% av de möjliga kombinationerna på systemets ingående markeringar, så om man tolkar texten bokstavligen så borde det också vara ett robotspel...vilket jag utgår ifrån att det inte är.

Någon som har koll som kan förklara, gärna med exempel?

Senast redigerad av mirran2 den 2020-08-15 klockan 02:36.
mirran2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-15, 11:13   #43

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mirran2 Visa inlägg
Jag förstår inte alls vad som menas. I ett matematiskt system så ingår ju 100% av de möjliga kombinationerna på systemets ingående markeringar, så om man tolkar texten bokstavligen så borde det också vara ett robotspel...vilket jag utgår ifrån att det inte är.

Med "möjliga kombinationer" menas nog alla möjliga utfall i hela omgången, inte på systemet.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mirran2 (+50)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-15, 11:43   #44

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mirran2 Visa inlägg

Du har rätt.Men fel.

Det är bara otillåtet om övriga punkter i listan också är uppfyllda.

Om du spelar ett matematiskt system så spelare du ETT system och det är inte att betrakta som "väldigt många system".

Ett exempel på "robotspel" med ett rakt oreducerat system på V75 skulle kunna vara ett sammansatt system där de olika kombinationerna är spelade på varierande antal flerkuponger där det sammanlagda antalet system överstiger 5000.

Så länge du inte överstiger 5000 system på V75 uppfylls inte kriteriet "väldigt många system". Och då får du i övrigt spela hur du vill.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

td