Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-08-09, 14:52   #1
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Funktionen "Gruppvillkor".


Någon här på forumet som känner till nån programvara som har funktionen "Gruppvillkor" för V86 där man samtidigt kan sätta flera gruppvillkor ?

Har en liten idé som jag skulle vilja testa just på V86 men kan varken göra det i Jokersystemet eller i Copéma.
I Joker kan man under ABCD-fliken, med hjälp av "Eller-funktionen" göra ett gruppvillkor.
Copéma har för V75 när det gäller V-spelen och är begränsat till tre gruppvillkor och Kurt har ingen plan på att implementera det för V86 för tillfället.
Funktionen finns i Copemas Tips-program för Stryk- och Europatips med möjlighet att sätta ett ganska stort antal gruppvillkor.

__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-09, 15:05   #2
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Jag använder inte den typen av villkor själv.

Men jag gissar att både HPT och BaraTrav har den funktionalitet du söker.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-09, 15:29   #3
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jag använder inte den typen av villkor själv.

Men jag gissar att både HPT och BaraTrav har den funktionalitet du söker.
Okej, ska kika på dem.
Använde "Bara Trav" en period tidigare pga att de hade något extra som inte fanns i Joker, kommer dock inte ihåg vad det var på rak arm, men slutade använda dem och gick tillbaks till Joker då det var nåt strul med programvaran. Men de kanske fått ordning på det nu.....

Om jag inte missminner mig så har jag för mig att jag läste nånstans att du var den första att dra in en storvinst med hjälp av Bara Trav.
Grattis i efterskott !!

Tack för tipsen angående programvaran också !
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-09, 16:17   #4
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Tack så mycket! 2M-vinsten var snart på dagen ett år sedan och det går inte att leva på gamla meriter.

Unika funktioner för Baratrav.se är poängprodukt och "hyggligt korrekta" radvärden.

HPT har en gratisversion där du kan testa allt hur länge du vill. Där finns definitivt "gruppvillkor" med.

Baratrav har och/eller-krav och borde klara av det mesta. Om inte annat går det att maila till [email protected] och be om mer funktionalitet. För den som är bra på att förklara vad som ska göras är det inte omöjligt att få önskningar uppfyllda.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-09, 21:09   #5
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Tack så mycket! 2M-vinsten var snart på dagen ett år sedan och det går inte att leva på gamla meriter.

Unika funktioner för Baratrav.se är poängprodukt och "hyggligt korrekta" radvärden.

HPT har en gratisversion där du kan testa allt hur länge du vill. Där finns definitivt "gruppvillkor" med.

Baratrav har och/eller-krav och borde klara av det mesta. Om inte annat går det att maila till [email protected] och be om mer funktionalitet. För den som är bra på att förklara vad som ska göras är det inte omöjligt att få önskningar uppfyllda.
Sant, gamla meriter är ingen garanti för nya vinster, men trevligt ändå att få in en sån rejäl sudd. Har personligen inte lyckats pricka in någon sjusiffrig vinst ännu även om det varit väldigt nära många gånger.

Har kikat både på Bara Trav och HPT men finner inte exakt det jag söker.
Bara Trav har ju en bra manual och är till stora delar likt Joker, så där kan jag orientera mig ganska bra. HPT däremot har ju ett helt annat gränssnitt som jag inte är riktigt van vid och det kan ju bero på det att jag inte hittar det jag söker. Dessutom hittar jag ingen manual på deras hemsida...kanske för trötta ögon för att fortsätta med detta ikväll..hehe.

Kanske finns olika tänk kring gruppvillkor också men det jag eftersöker är alltså att kunna sätta ett antal villkor, t.ex två olika villkor för Lopp 1 och Lopp 2, två andra för Lopp 3 och Lopp 4 och ytterligare två för Lopp 5 och Lopp 6. Totalt sex olika villkor som jag skapar en grupp av och sätter t.ex villkoret att exakt ett av de ingående villkoren ska vara rätt.
Sedan fortsätta med sex andra villkor för samma "loppkonstellationer" där jag också väljer att exakt ett av de ingående villkoren ska vara rätt.

I Copéma tips finns möjligheten att sätta upp till 100 olika villkor, sätta ihop de villkoren i olika grupper och sen sätta villkor för var och en av dessa grupper.
Vet inte om min förklaring är förståelig, och absolut inte heller om det är en bra idé, men har genom åren fått för mig att det skulle vara intressant att testa det på just V86 av olika anledningar.
Men kan ju, i vanlig ordning, vara helt ute och cykla när det gäller min idé...det har hänt "nån enstaka" gång förut.

Får ta nya tag imorgon och se om jag kan finna vad jag söker. Tack för tips och info i alla fall !
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-09, 22:10   #6
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
Sant, gamla meriter är ingen garanti för nya vinster, men trevligt ändå att få in en sån rejäl sudd. Har personligen inte lyckats pricka in någon sjusiffrig vinst ännu även om det varit väldigt nära många gånger.

Har kikat både på Bara Trav och HPT men finner inte exakt det jag söker.
Bara Trav har ju en bra manual och är till stora delar likt Joker, så där kan jag orientera mig ganska bra. HPT däremot har ju ett helt annat gränssnitt som jag inte är riktigt van vid och det kan ju bero på det att jag inte hittar det jag söker. Dessutom hittar jag ingen manual på deras hemsida...kanske för trötta ögon för att fortsätta med detta ikväll..hehe.

Kanske finns olika tänk kring gruppvillkor också men det jag eftersöker är alltså att kunna sätta ett antal villkor, t.ex två olika villkor för Lopp 1 och Lopp 2, två andra för Lopp 3 och Lopp 4 och ytterligare två för Lopp 5 och Lopp 6. Totalt sex olika villkor som jag skapar en grupp av och sätter t.ex villkoret att exakt ett av de ingående villkoren ska vara rätt.
Sedan fortsätta med sex andra villkor för samma "loppkonstellationer" där jag också väljer att exakt ett av de ingående villkoren ska vara rätt.

I Copéma tips finns möjligheten att sätta upp till 100 olika villkor, sätta ihop de villkoren i olika grupper och sen sätta villkor för var och en av dessa grupper.
Vet inte om min förklaring är förståelig, och absolut inte heller om det är en bra idé, men har genom åren fått för mig att det skulle vara intressant att testa det på just V86 av olika anledningar.
Men kan ju, i vanlig ordning, vara helt ute och cykla när det gäller min idé...det har hänt "nån enstaka" gång förut.

Får ta nya tag imorgon och se om jag kan finna vad jag söker. Tack för tips och info i alla fall !

Borde du inte kunna bygga detta villkor utifrån "startnummer" i Copema?

Till exempel. En topphäst ska vinna i avdelning 1 (markera topphästarna). En skräll ska vinna i avdelning 2 (markera skrällhästarna), En av häst tränad av Björn Goop ska vinna i avd 3 (markera Goops hästar) etc. Och sen sätta krav att exakt 1 ska gå in.

Men ser som du säger att den finns en specifik flik i Copema V75 som heter Gruppvillkor och att den saknas i versionen för V86...
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-09, 22:34   #7
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
Sant, gamla meriter är ingen garanti för nya vinster, men trevligt ändå att få in en sån rejäl sudd. Har personligen inte lyckats pricka in någon sjusiffrig vinst ännu även om det varit väldigt nära många gånger.

Har kikat både på Bara Trav och HPT men finner inte exakt det jag söker.
Bara Trav har ju en bra manual och är till stora delar likt Joker, så där kan jag orientera mig ganska bra. HPT däremot har ju ett helt annat gränssnitt som jag inte är riktigt van vid och det kan ju bero på det att jag inte hittar det jag söker. Dessutom hittar jag ingen manual på deras hemsida...kanske för trötta ögon för att fortsätta med detta ikväll..hehe.

Kanske finns olika tänk kring gruppvillkor också men det jag eftersöker är alltså att kunna sätta ett antal villkor, t.ex två olika villkor för Lopp 1 och Lopp 2, två andra för Lopp 3 och Lopp 4 och ytterligare två för Lopp 5 och Lopp 6. Totalt sex olika villkor som jag skapar en grupp av och sätter t.ex villkoret att exakt ett av de ingående villkoren ska vara rätt.
Sedan fortsätta med sex andra villkor för samma "loppkonstellationer" där jag också väljer att exakt ett av de ingående villkoren ska vara rätt.

I Copéma tips finns möjligheten att sätta upp till 100 olika villkor, sätta ihop de villkoren i olika grupper och sen sätta villkor för var och en av dessa grupper.
Vet inte om min förklaring är förståelig, och absolut inte heller om det är en bra idé, men har genom åren fått för mig att det skulle vara intressant att testa det på just V86 av olika anledningar.
Men kan ju, i vanlig ordning, vara helt ute och cykla när det gäller min idé...det har hänt "nån enstaka" gång förut.

Får ta nya tag imorgon och se om jag kan finna vad jag söker. Tack för tips och info i alla fall !
Kan du inte lösa det med hjälp av utgångar? I alla fall i HTP kan man göra flera olika utgångar och sedan välja om några eller alla utgångar behöver sitta. Extremt flexibelt när man förstår hur man skall göra.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 10:09   #8
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Kan du inte lösa det med hjälp av utgångar? I alla fall i HTP kan man göra flera olika utgångar och sedan välja om några eller alla utgångar behöver sitta. Extremt flexibelt när man förstår hur man skall göra.
Tack för svar och info !
Har inte kikat tillräckligt på HPT för att kunna svara på det, men enkelt förklarat så är det ju funktionen "Eller" som jag eftersöker samt möjligheten att använda "Eller" flera gånger.
I t.ex Joker kan man göra det en gång under fliken ABCD, men det är inte tillräckligt för det jag vill testa.

Ex:
Låt säga att jag vill "para ihop" loppen två och två, t.ex Lopp 1 och Lopp 2, Lopp 3 och Lopp 4, Lopp 5 och Lopp 6 samt att jag använder mig av de två mest spelade(jag kallar dem förstarankade och andrarankade) hästarna enligt V86% i varje lopp för det första gruppvillkoret.

För Lopp 1 och Lopp 2 kallar jag hästarna "A" för förstarankade och "B" för andrarankade och jag vill att en A och en B ska vinna.
På samma sätt för Lopp 3 och Lopp 4 men de kallas "C" och "D", samt för Lopp 5 och Lopp 6 där de kallas "E" och "F".

Mitt villkor/krav i exemplet är t.ex att exakt en förstarankad och en andrarankad ska vinna i någon av de ihop-parade "Lopp-konstellationerna".
De sex kombinationerna i första gruppvillkoret blir alltså:
Lopp 1&2: A+B Eller B+A
Eller
Lopp 3&4: C+D Eller D+C
Eller
Lopp 5&6: E+F Eller F+E

Därefter vill jag göra ett nytt gruppvillkor med samma "Lopp-konstellationer" men med andra villkor/krav, t.ex en förstarankad mot x antal skrällar i vart och ett av loppen.
För enkelhetens skull kan vi säga att skrällarna är hästarna i intervallet 6-10 enligt V86%, dvs 5 hästar, och att vi kallar dem X i alla sex loppen.
Låt säga att jag sätter samma villkor för den här gruppen, dvs exakt en förstarankad och en skräll vinner i någon av "Lopp-konstellationerna" enligt följande sex kombinationer:

Lopp 1&2: A+X Eller X+A
Eller
Lopp 3&4: C+X Eller X+C
Eller
Lopp 5&6: E+X Eller X+E

Nu har jag två olika gruppvillkor där exakt ett villkor/krav inom varje gruppvillkor måste infalla för att få alla rätt(om allt i övrigt är rätt inom ramen och eventuella övriga villkor vill säga).
Sen kan man såklart lägga till ytterligare gruppvillkor, enstaka villkor såsom U-hästar, kuskar, poäng, utdelning, eller vad man nu vill, samt ändra antalet hästar i respektive grupp efter tycke och smak.

Vet inte om jag försöker uppfinna hjulet på nytt med detta tänk, eller om det är helt förkastligt, men skulle gärna vilja testa det på V86 i alla fall.
Jag hoppas att mitt försök till förklaring till vad jag är ute efter är förståeligt.

Edit: Förtydligade lite mer genom att sätta in "Eller" så det är lättare att förstå att det totalt sett bara är ett av de sex villkoren/kraven inom samma Gruppvillkor som får/måste vara rätt.
Dessutom ska det såklart vara ett "Och" emellan de bägge Gruppvillkoren eftersom det måste vara ett rätt inom vart och ett av dem.
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Bluesmith66 den 2020-08-10 klockan 13:03.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 10:16   #9
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Borde du inte kunna bygga detta villkor utifrån "startnummer" i Copema?

Till exempel. En topphäst ska vinna i avdelning 1 (markera topphästarna). En skräll ska vinna i avdelning 2 (markera skrällhästarna), En av häst tränad av Björn Goop ska vinna i avd 3 (markera Goops hästar) etc. Och sen sätta krav att exakt 1 ska gå in.

Men ser som du säger att den finns en specifik flik i Copema V75 som heter Gruppvillkor och att den saknas i versionen för V86...
Tack för svar och info !
Har försökt förklara vad jag eftersöker, med hjälp av ett enklare exempel, som svar till Viroid.
Hade varit förnämligt om "Gruppvillkor" hade funnits för V86 hos Copéma, men tyvärr inte. Finns för V75, som du säger, men maximerat till 3 Gruppvillkor om jag förstår det hela rätt, men det räcker nog för min del.
Skrev till Kurt och frågade om han tänkte implementera Gruppvillkor även för V86, men inte inom överskådlig tid i alla fall, svarade han, då han är upptagen med annat.
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 10:56   #10
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Blues


Det du frågar efter borde ändå gå att
köra på "Utgång" å Joker.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 11:40   #11
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Det du frågar efter borde ändå gå att
köra på "Utgång" å Joker.

Mvh Uffe
Hej Uffe, och tack för svar !
Det går kanske att genomföra med hjälp av Joker, men tyvärr inte på ett enkelt och smidigt sätt inom samma systemram eftersom jag har två olika utfall för samma "Lopp-konstellation" som dessutom ska ställas mot två andra "Lopp-konstellationer" med två möjliga utfall i vardera, inom varje Gruppvillkor.
Ska jag köra det i Joker så måste jag antagligen göra flera systemramar...om det inte finns nåt sätt att göra det på som jag inte har kläm på.
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Bluesmith66 den 2020-08-10 klockan 12:43.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 14:20   #12
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Blues


Nej du har fel.

Du kan ha upp till 10 utgångar i Joker.

Utgång 1 är inte kopplad till någon av Utgång 2 - 10 osv.
Du bockar för de ekipage du vill ställa krav på.
När du sen öppnar Utgång 2 är rutorna tomma och
du kan bocka igen. Osv.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 14:54   #13
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Nej du har fel.

Du kan ha upp till 10 utgångar i Joker.

Utgång 1 är inte kopplad till någon av Utgång 2 - 10 osv.
Du bockar för de ekipage du vill ställa krav på.
När du sen öppnar Utgång 2 är rutorna tomma och
du kan bocka igen. Osv.

Mvh Uffe
Jo, det känner jag till angående utgångar, men det är ju just kopplingen mellan Utgångarna(eller vad man nu vill kalla dem) som jag vill ha, dvs att göra en grupp av de olika utgångarna/villkoren(6 st olika) och sätta ett villkor för hela den gruppen.

Det närmaste man kan komma i Joker finns under ABCD-fliken där man kan göra max ett gruppvillkor. Om där fanns möjligheten att fortsätta med en ny grupp av olika utgångar/villkor genom funktionen "Och" så vore det perfekt...men tyvärr !

Om du läser mitt svar till Viroid så är det kanske enklare att förstå vad jag är ute efter, inte helt lätt kanske att förstå, eller så är jag bara dålig på att förklara.

Tack i alla fall !
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 15:54   #14
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Blues


Nu är jag ju sällsynt trög men du får nog lägga in en Jokerlänk så jag ser
vad problemet är.

https://www.jokersystemet.se/__pdf/L...y7HpcdRowR.pdf

https://www.jokersystemet.se/t/fRCadyyWtJtk

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"

Senast redigerad av Grant den 2020-08-10 klockan 15:58.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 17:10   #15
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Nu är jag ju sällsynt trög men du får nog lägga in en Jokerlänk så jag ser
vad problemet är.

https://www.jokersystemet.se/__pdf/L...y7HpcdRowR.pdf

https://www.jokersystemet.se/t/fRCadyyWtJtk

Mvh Uffe
Tror inte du är sällsynt trög, men kan vara lite lurigt att förstå vad jag är ute efter ändå.

Det du har gjort är att sätta sju olika villkor/utgångar för sju lopp, och du måste ha rätt i alla sju. Du har inget villkor som säger att ett visst antal av dina villkor ska vara rätt, dvs inget villkor på villkoren.

Min tanke är annorlunda då jag vill sätta villkor på mina (väldigt snäva) villkor.

Gruppvillkor 1:
Jag sätter sex olika villkor(två villkor för Lopp 1 och 2, två villkor för Lopp 3 och 4 samt två villkor för Lopp 5 och 6) där en favorit och en andrahandare ska vinna i varje "Lopp-konstellation".
Villkoret på gruppen är att endast ett av de ingående villkoren ska vara rätt.

Gruppvillkor 2:
Sex nya villkor för exakt samma lopp(två villkor för Lopp 1 och 2, två villkor för Lopp 3 och 4 samt två villkor för Lopp 5 och 6) men nu med skrällhästarna ställda mot favoriterna i villkoren för respektive "Lopp-konstellation".
Villkoret på gruppen är även denna gång att endast ett av de ingående villkoren ska vara rätt.

Hoppas att denna förklaring gör det hela lättare att förstå.
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td