Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-08-29, 23:50   #211
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

Det blev inget spel idag, men tyvärr är jag smått arg över detta trots att V75:an programenligt blev favoritbetonad.

Läste (eller hörde i hans podcast, minns ej) David Neves igår säga att det var goda tider för travspelare, bland annat på grund av att Betfair erbjöd oddsbörser på trav. Detta hade jag inte koll på. Surfade därför nyfiket in på Betfair i morse och hittade direkt alla tiders bjudodds: Milligan's School till 8 ggr pengarna, med 250 kr omatchade.

Jag har ett Betfair-konto sedan 2005, som mest använts under fotbollsmästerskap och amerikanska val, så jag kastade mig in på kontot för att utnyttja denna fantastiska deal – men hade glömt lösenordet. När jag fyllt i "Glömt lösenord"-formuläret fick jag sedan veta att mitt konto var "avstängt".

Jag kontaktade då Betfair kundtjänst via chattfunktionen på hemsidan och fick på nytt veta att mitt konto var avstängt, men kundtjänstmannen kunde inte se varför. Han skulle maila "säkerhetsavdelningen" för att få mer info. Eventuellt kunde jag få svar idag, men troligen inte.

Jag var inte särskilt nöjd med detta och gick in på sajten igen och såg att det nu fanns möjlighet att köpa Milligan's School till 8,2 ggr pengarna. Lyckades efter viss tankemöda komma på mitt lösenord och lyckades logga in. Fick då återigen (så klart) veta att kontot var avstängt och inte gick att spela ifrån eller sätta in pengar på. Kollade kontohistoriken och såg att alla pengar som fanns på kontot (290 kr) tagits ut i maj. Själv hade jag inte varit inloggad sedan september 2019.

Kontaktade på nytt kundtjänsten och påtalade att någon varit inne och tömt kontot och att jag nog fick polisanmäla det hela. Fick då till svar av samma kundtjänstmedarbetare att han sett detta, men att det var Betfair som tagit ut pengarna i samband med att man inaktiverade mitt konto.

Tre timmar senare fick jag mail från Betfair om att man behövde kopia av mitt pass och utdrag ut folkbokföringen för att kunna öppna mitt konto igen. Jag skickade in detta och kontot öppnades. Fick veta att jag får tillbaka mina pengar på måndag. Däremot fick jag ingen förklaring alls till varför Betfair stängt av mig och tagit alla mina pengar. Hade heller inte ens fått ett mail eller annan notifiering när man gjorde detta i maj.

Naturligtvis stod Milligan's School i 6 ggr pengarna när jag kom in igen så jag avstod spel. Surt var det så klart sedan när han vann så fint och stabilt.

Men om man bortser från min egen upplevelse och uteblivna vinstbet så är ju detta ett exempel på vad jag antar att man kallar för usel spelsäkerhet, eller åtminstone usel kundhantering.

Vi har numera en reglerad spelmarknad som (antar jag) syftar till att endast seriösa aktörer ska få lov att göra pengar på vårt spelande. Det vi fick i det här fallet är ett bolag som utan förklaring kan slänga ut en från sin sajt och konfiskera ens pengar. Det är ju en jäkla tur att man inte spelar för "seriösa" belopp och inte hade några större summor på kontot. Och trots allt negativt som vi klagar på ATG och Svenska Spel för, så tror jag inte att dessa hade agerat på det här sättet. Sedan förstår jag ju att man hos bookmakers som ägnar sig åt limitering och liknande kan råka ut för värre saker, osv.

Positivt för Betfair är ju att jag lär gå in på deras oddsbörs igen framöver och försöka hitta lika sjuka travodds. Så de kommer nog att tjäna en del provision på mig trots dagens klavertramp...

Senast redigerad av Kgrh den 2020-08-29 klockan 23:52.
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-29, 23:57   #212
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svepet Visa inlägg
Moni Viking är en fantastisk häst. Men varje lopp har en ny förutsättning och med Jorma i jollen och varvet kortare idag var den en sårbar favorit. Ja faktiskt fel att den var favorit.
Visst fanns det scenarion som den kunnat vinna på idag, absolut. Men favoritscenariot var trots allt den skulle hamna bland de sista och i den här klassen vinner man på en 10-tid över distansen och då kan hästarna i kön i princip springa hur fort som helst utan att vinna.

Självklart, hade Moni Viking varit startsnabb så hade den kunnat hävda sig på kortare distanser. Men nu är den ju inte det och man måste väl ha förutsättningarna i åtanke när man lirar. Starttrögheten är ju den största anledningen till att den får svårt på kortare distanser när den möter eliten.

Över lång distans med Goop i jollen finns ingen i Sverige som slår den.
Sant, det var en hel del som talade för att det inte skulle "bli något lopp" och när Rajesh hoppade i starten slocknade mycket av det lilla hoppet. Det var nog fel favorit här helt enkelt.

Man får vara glad att det inte blev mer pengar när man missade värderingen i ett sånt här nyckellopp, klev av på Manuzio då spiken las där. Och kanske blir det bäst i längden att dissa Haugstad också. Har svårt att tro det blir någon ketchupeffekt för karln efter det här, samtidigt som han kanske blir än mer påpassad nu.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-30, 00:02   #213
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Att de stänger av konton när det är "något konstigt" är väl iofs ett tecknen på bra spelsäkerhet snarare än tvärtom. Och även att man måste legitimera sig ordentligt för att aktivera igen. Om det var såpass längesen du varit inne är det troligtvis så att de lagt till rutinen med att man måste legitimera sig och att alla som inte gjort det blivit avstängda. Det där med att pengarna som låg kvar försvunnit är dock lite märkligt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-30, 00:23   #214
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Att de stänger av konton när det är "något konstigt" är väl iofs ett tecknen på bra spelsäkerhet snarare än tvärtom. Och även att man måste legitimera sig ordentligt för att aktivera igen. Om det var såpass längesen du varit inne är det troligtvis så att de lagt till rutinen med att man måste legitimera sig och att alla som inte gjort det blivit avstängda. Det där med att pengarna som låg kvar försvunnit är dock lite märkligt.
Ja, köper att det är bra med ordentlig legitimering, men det är märkligt när det avstängningen sker utan att man meddelas på något sätt och dessutom som du säger kombinerat med att de tar ut alla pengar från kontot. Normalt har de en "inaktivitetsavgift" om 30 kr som utgår när man inte varit inloggad på ett år och då får man ett mail som varnar innan detta sker.

Nåväl, man får ju även ge dem att det hela löste sig ganska snabbt efter att jag påtalade problemet. Så kanske inte heller är fallet med alla bookmakers, kan jag tänka mig.
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-30, 00:47   #215
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 767
Sharp$: 9022
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joppe59 Visa inlägg
Tillsammansbolagen Vinnaren denna gång hade snurrat andelsspelet 45 gånger bara det fanns ett helt gäng tillsammansbolag idag som snurrade system ett gäng gånger. Tro vad utdelningen varit om det inte varit så?! Det är inte bara av godo tillsammansbolagen finns ...
Det där är en inte helt enkel sak tyvärr.
Självklart håller jag med om att det är galet när de tio största vinsterna idag består av system varvade 20-50ggr.

Samtidigt bidrar ju de stora multivarvade favoritlapparna med en icke helt oansenlig summa pengar till potten. Pengar som vi andra favoritschasare gärna lägger vantarna på när våra högoktaniga rader väl slår in.

Visst dammsuger de poolerna på deg en omgång som denna (det största hade 10.124st femmor!) och jag tycker det generellt sett är sjukt att man får marknadsföra något som något helt annat än det egentligen är men det största problemet är ju att det då och då återfinns flervarvade lappar även på svårare omgångar och då slår sönder värdet rejält.

Ett tak på 3-5 varv kanske skulle kunna vara något. Framförallt så borde ATG införa ett tydligt räkneverk så kunderna kan se om det är den sista av tio andelar man köper eller den 450:e andelen av tio...

Tekniken finns ju!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-30, 06:31   #216
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 677
Sharp$: 2417
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joppe59 Visa inlägg
Tillsammansbolagen Vinnaren denna gång hade snurrat andelsspelet 45 gånger bara det fanns ett helt gäng tillsammansbolag idag som snurrade system ett gäng gånger. Tro vad utdelningen varit om det inte varit så?! Det är inte bara av godo tillsammansbolagen finns ...
Utan de alla flervarvade andelsspel så hade utdelningen på 7 rätt blivit lite högre. Någon 100-lapp som mest.

Hur?

Man måste förstå och ta med i beräkningen att inte alla flervarvade andelsspel går in. Bara för att de mestvinnande andelsspelen toppar vinstlistorna betyder det inte att de som grupp gått märkvärdigt mycket plus.

För 5 rätt fanns det ca 900000 för många femmor för att utdelningen skulle orka upp över 15 kr. Vid överslagsräkning ser det ut som att det var drygt 100-150 tusen femmor på systemen i vinstlistan. Om vi drar till med att det fanns ytterligare 300 tusen femmor tillsammans på de butiksandelar som inte kom upp över 100k kr så att de syns i vinstlistan utgör det ca 450000 femmor. ( Och detta är ordentligt tilltaget!) Dvs att de som högst utgör halva överskjutande mängden femmor som orsakade jackpotten. Men då har vi inte alls räknat på att det även finns system som missar helt och snarare bidrar till 5r-potten än att utarma den.

För övrigt är de flervarvade andelsspelen är inte Tillsammansbolag utan snarare det som numera heter Butiksandelar. Sedan en tid är det inte samma namn på dessa två helt annorlunda företeelser.

Såna här omgångar är har flervarvade Butiksandelar bagatellartad inverkan på både utdelning och Jackpot-risk. Värre är det när någon av dem prickar perfekt när utdelningen är lite högre. Då kan de förstöra allt för den som råkar få alla rätt i samma omgång som dem.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-30, 08:04   #217
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Tycker ATG förstört all trovärdighet i det här med antal andelar som säljs till varje Butiksbolag. Visst, rent formellt så kanske det är 10 andelar av systemet, men sen att systemet säljs 45 gånger framgår inte någonstans. Vilket är helt sjukt och så jäkla icke-transparent det bara går
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), Tipsb (+1)
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td