Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-08-26, 10:25   #1
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

V86 26/8 Åby/Solvalla


Ingen tråd öppnad inför dagens roliga omgång på Åby/Solvalla så här kommer en då!

Dagens konstigaste streckfördelning hittar jag i avd 7.

Nr 1 Iron Vivant och 6 Velasquez Gar möttes senast, var i princip jämsides på mållinjen, då fick Iron vivant chansen från rygg ledaren på open stretch och Velasquez spurtade från 3e ytter.. ser väl ut att kunna bli ngt liknande denna gången med positionerna..
Ändå är Iron Vivant streckad nästan 10 ggr mer? Har ingen sett förra loppet? Jag tycker det är helt oförklarligt.....

Det sjukaste är ju dock att 9 Zio Tom Jet INTE är favorit just nu(det lär han bli vid spelstopp). Superform, otroligt spurtstark och snabb, galopperade nog bort en topplacering sist mot Missle Hill och Zarenne fas.... vann enkelt från spets senast på låg 11tid mot bättre motstånd än detta...
Jag trodde han skulle bli iaf 50% här, man får tacka och ta emot!

Spik 9 på stora kupongen, en liten tippas med 6an som spik om nu 9 skulle göra bort sig (risken finns).
1an får gärna behålla sina streck....


I övrigt en rolig omgång med favoriter som kan falla, även om det blir svårt att fälla Honey Mearas och Mister Hercules tyvärr... motbud finns dock där med! =)
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-26, 10:35   #2
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Jag har också Zio Tom Jet som spik (om inget negativt kommer fram under dagen), liksom Mister Hercules och Honey Mearas.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-26, 11:09   #3
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Helt med, helt skev streckfördelning. Zio Tom Jet bör kanske vara favorit och Vischio Holz samt Ad Hoc är helt bortglömda.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-26, 12:01   #4
 
oHYRAs avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 300
Sharp$: 140
Standard

Kommer inte Zio Tom Jet få vandra i andraspår hela vägen över 3140? Det brukar vara tufft att vinna långlopp i andraspår. Eller är han så överlägsen dessa? Eller ställer han frågan om spets och får överta?

Senast redigerad av oHYRA den 2020-08-26 klockan 12:04.
oHYRA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-26, 12:32   #5
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12836
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Ingen tråd öppnad inför dagens roliga omgång på Åby/Solvalla så här kommer en då!

Dagens konstigaste streckfördelning hittar jag i avd 7.

Nr 1 Iron Vivant och 6 Velasquez Gar möttes senast, var i princip jämsides på mållinjen, då fick Iron vivant chansen från rygg ledaren på open stretch och Velasquez spurtade från 3e ytter.. ser väl ut att kunna bli ngt liknande denna gången med positionerna..
Ändå är Iron Vivant streckad nästan 10 ggr mer? Har ingen sett förra loppet? Jag tycker det är helt oförklarligt.....

Det sjukaste är ju dock att 9 Zio Tom Jet INTE är favorit just nu(det lär han bli vid spelstopp). Superform, otroligt spurtstark och snabb, galopperade nog bort en topplacering sist mot Missle Hill och Zarenne fas.... vann enkelt från spets senast på låg 11tid mot bättre motstånd än detta...
Jag trodde han skulle bli iaf 50% här, man får tacka och ta emot!

Spik 9 på stora kupongen, en liten tippas med 6an som spik om nu 9 skulle göra bort sig (risken finns).
1an får gärna behålla sina streck....


I övrigt en rolig omgång med favoriter som kan falla, även om det blir svårt att fälla Honey Mearas och Mister Hercules tyvärr... motbud finns dock där med! =)
Senast Iron Vivant och Velasquez Gar möttes var väl på Tingsryd och där finns väl ingen OS ? Men visst fick Ebbinge en turlig lucka när Ludde körde bensinstopp och vann med gott om krafter.
Ikväll kan det däremot stämma med din beskrivning av löpningsförlopp och OS spurt. Jag tror det står mellan Ebbinge och Unter. Se upp för Randemar, bra för klassen men lite vimsig. Adrians Riordan styrning gynnas nog inte av läget. Gillar inte att lunka i spåren.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-08-26 klockan 12:54.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-26, 13:27   #6
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Senast Iron Vivant och Velasquez Gar möttes var väl på Tingsryd och där finns väl ingen OS ? Men visst fick Ebbinge en turlig lucka när Ludde körde bensinstopp och vann med gott om krafter.
Ikväll kan det däremot stämma med din beskrivning av löpningsförlopp och OS spurt. Jag tror det står mellan Ebbinge och Unter. Se upp för Randemar, bra för klassen men lite vimsig. Adrians Riordan styrning gynnas nog inte av läget. Gillar inte att lunka i spåren.
Sorry mindes fel, kollade genom loppen snabbt inatt bara, du har helt rätt!

Körs Randemar till spets kan den absolut utmana, upp och ner den hästen man vet aldrig hur han ska prestera känns det som..
Men i den form 9an har idag så sveper han dessa känns det som, galet snabb i 3-400 moch får väl som sämst 3e utvändigt då han sitter i andraspår direkt..
Tror den bara vinner. Hoppar Randemar direkt kanske den till o med körs till Spets med offensive Adrian i sulkyn.
Tror den är helt stenklar om den travar.
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-26, 14:15   #7
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 669
Sharp$: 50090
Standard

Sorry för fel rubrik, svårt att redigera men Daniel Berglund V86 till Åby/Solvalla på Service Plays.
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-26, 14:31   #8
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 669
Sharp$: 50090
Standard

Jens Sjödén V86 Åby/Solvalla på Service Plays
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-26, 14:50   #9
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Vischio Holz struken tyvärr.

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-26, 15:40   #10
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Räcker 4-5 avd 1 lr bör man strecka på där? Känns som lås på spets+bästa hästen lr alla 7, väldigt dumt o köra typ 5 streck o missa vinnaren känner jag...

6 och 1 som är minst spelade kan båda mycket väl vinna känner jag,särskilt nr 6...
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-26, 15:44   #11
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Sista vill man ju ha bort favoriten, men den lär ju komma till spets om inte 7an tar sig förbi, frågan är om Leif är sugen på att ladda därifrån efter galoppen senast? Gör han det tar den spets tror jag (3 släpper till både Goop o Witasp tror jag) och då är Goops favorit illa ute.

Otroligt överksattad häst som egentligen bara gjort ett riktigt bra lopp (Halmstad för 3 starter sen), övriga rena bluffsegrarna som den fått till skänks pga favoritskap o Goop.
Men blir väl tyvärr släppt till spets här med och vem ska trycka i dödens? Ingen.....
Får den svar är det många om budet, både 2 3 5 8 9 10 kan vinna känns det som..

Lås 6-7 lr 8 hästar för mig här troligen.

Edit: Missade att 3an ska gå barfota o Jänkarvagn för första gången (om man nu kan lita på Walman) och att den vunnit alla segrar från spets, då släpper ju aldrig Örjan till Goop.. det öppmnar upp loppet direkt särskilt om Goop pressar på lite.. hoppas man kan jobba in en skräll då! 2an från rygg på 3an?
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....

Senast redigerad av mr_stylez den 2020-08-26 klockan 15:46.
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-26, 15:54   #12
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

köper mig en halvtimmes nöje. Eller det kan ju bli ospännande rätt snabbt:-)
Wild Love
Mr Herkules
Speedy Tilly
Bolt Kronos
4,6
Alla
Zio Tom Jet
Alla
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-26, 16:38   #13
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12836
Standard

V86 svammel

Tänkte stå över luriga V86, 8 lopp är ju egentligen för svårt i min värld. Men kanske gör ett försök likväl. Men flera luriga avd typ 4-6-8.

V86 1) 3 Mily är mitt drag i loppet. Undrar om inte Robban har hittat rätt med hästen som gick bra hos Unter som 4 åring. Per L satt i säcken med krafter kvar senast.
4 Ultra Bright är väl hästen att slå felfri men 50/50 galopprisk. Och Persson måste väl ladda?
5 Wild Love har alltid en pollet till slut.

V86 2) 3 Mister Hercules är väl allas Dunderspik och faller den blir det väl miljoner.

V86 3) 4 Zodiac Dany Grif springer så länge lampan lyser men ibland blir det kortslutning. Står dessutom ganska hårt inne men får ett chansstreck.
5 Speedy Tilly har styrkan som sitt vapen men med tempo på loppet har han en bra slutrökare.
1 Stalldrängen brukar jag inte spela MEN skoryck och spets/ OS läge måste bevakas.

V86 4) 4-6-10 i första hand. Omöjligt att lösa (tycker jag)

V86 5) 4 Honey Mearas. Spikförslag. Bra läge och radar upp 13 tider.
Florist verkar köras prepare’.

V86 6) 2-5-10. Går på ”pocenten” i första hand.

V86 7 ) 1 Iron Vivant och 8 Randemar R.D. tror jag mest på men 9 Zio Tom Jet är ju en meriterad herre och kanske lunkar runt dom.

V86 8) 3 You Could Be Mine och 7 Chablis Ribb i första hand men jag får se vad spelkassan tillåter. Jag är ju som sagt ingen lyckad V86 spelare. Mina 8 rätts rader kan nog räknas på ena handens fingrar men det kan ju bero på att jag inte spelar så ofta. Ha,ha.

God tur alla travtokar.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-08-26 klockan 16:59.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-26, 16:58   #14
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
köper mig en halvtimmes nöje. Eller det kan ju bli ospännande rätt snabbt:-)
Wild Love
Mr Herkules
Speedy Tilly
Bolt Kronos
4,6
Alla
Zio Tom Jet
Alla
Inleder du med 5 rätt blir det spännande sen, och chansen finns ju absolut! Lycka till=)
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-26, 17:09   #15
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 169
Sharp$: 741
Standard

Kör en billig rad ikväll, för en kort stunds spänning i alla fall. Utgår från detta och kanske ändrar lite närmare start vid ev. strykningar eller intressanta rapporter.

Avd 1: 4, 5, 6. Gobi Princess får bli skrällbudet här.

Avd 2: Mister Hercules

Avd 3: 1, 2, 5.

Avd 4: 4, 10, 12. Tar med ett par bakspårshästar på chans här.

Avd 5: 4, 7.

Avd 6: 2, 10

Avd 7: Zio Tom Jet

Avd 8: 2, 6, 7. Chablis Ribb min etta och 2 med som skräll. Sedan en av Örjan/Goop. Goop just nu. Kanske ändrar mig.
drn85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td