Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-11-17, 15:53   #16
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 727
Sharp$: 37593
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Såpass. Stämmer detta? Orsak ?
Från Trav365:

"Det är ett brott mot paragraf 10 i djurskyddslagen och det är inte heller förenligt med svensk travsports licensbestämmelser."

Dessutom:

"Kusken har godkänt ett strafföreläggande för brott mot djurskyddslagen vilket avser sexuell handling mot hund och ska betala dagsböter, enligt Expressen."
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-17, 15:54   #17
 
Moonfalas avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 265
Sharp$: 5146
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Såpass. Stämmer detta? Orsak ?
Bestraffning utdömd 201117 körförbud tills vidare i avvaktan på utrednings slutförande
Moonfala är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-17, 15:56   #18
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Kanske tas upp i ATG-tv i kväll eller hos Skoglund i V86 i morgon?
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-17, 16:13   #19
 
Reg.datum: aug 2015
Inlägg: 97
Sharp$: 383
Standard

Man tror inte det är möjligt men det är det tydligen.. man läser ju om övergrepp mot barn, pedofilhärvor och traficking i Sverige så då är väl det här möjligt likaså såklart i vårt samhälle och nej det här är inte i närheten av lika bedrövligt illa när man väl sansat sig och jämför såklart men det är så osmakligt att det är svårt att ta in likaså.

Sedan vad ska man säga om de här killarna som har agerat tjej på internet för att få kontakt med exempelvis en person som travprofilen, får den personen in på det här bisarra spåret, manat på och stegrat den utvecklingen för att locka med sexuellt umgänge med ”henne” mot att han gör detta med de olika djuren för att sedan försöka utpressa honom.. det är bra bisarrt likaså det och ett minst sagt märkligt udda beteende.

Bra jävla bisarrt är vad det här är det är ett som är säkert men vad förvånar längre.

Senast redigerad av Spetsochslut den 2020-11-17 klockan 16:33.
Spetsochslut är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-17, 16:38   #20
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Jag som trodde att jag hade problem i mitt liv när det började krångla med tvättmaskinen. Men det här var på en helt annan nivå...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5)

Senast redigerad av Tipsb den 2020-11-17 klockan 20:02.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-17, 16:58   #21
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9126
Standard

Vi har inga regler på forumet som handlar om förtal och lagstiftningen kring det hela är väldigt snårig. Även sanna uppgifter kan falla under förtal.

Jag är ingen jurist men lagtexten säger att "Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter." (5 kap BRB https://lagen.nu/1962:700#K5)

Jag föreslår att vi därför avstår från att namnge personen som detta avser.
Den informationen kan alla här inne få fram med ett par knapptryckningar om man nu promt vill veta det.

Låt den rättsliga apparaten ha sin process. Här fortsätter vi diskutera fallet men avstår från uthängning.

Jag vill poängtera att detta på inget sätt är ett försvar av det som hänt. Att handlingarna är avskyvärda och bör bestraffas anser nog vi alla här.


OK?

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+10), Lazlo (+5), Fulsprit (+10), elwiz (+10), qwerta (+7), Bridgeman (+10), Executive (+10)

Senast redigerad av Gotland den 2020-11-17 klockan 17:00. Anledning: semantik
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-17, 17:06   #22
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 358
Sharp$: 1297
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Kanske tas upp i ATG-tv i kväll eller hos Skoglund i V86 i morgon?
Äh, brukar sopas under mattan. Finns inga journalister i travet.
Yoast är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-17, 17:27   #23
 
Reg.datum: aug 2017
Ort: Härliga Hälsingland
Inlägg: 1 011
Sharp$: 823
Standard

Psst, snart start på eskil ,
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-17, 23:55   #24
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Vi har inga regler på forumet som handlar om förtal och lagstiftningen kring det hela är väldigt snårig. Även sanna uppgifter kan falla under förtal.

Jag är ingen jurist men lagtexten säger att "Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter." (5 kap BRB https://lagen.nu/1962:700#K5)

Jag föreslår att vi därför avstår från att namnge personen som detta avser.
Den informationen kan alla här inne få fram med ett par knapptryckningar om man nu promt vill veta det.

Låt den rättsliga apparaten ha sin process. Här fortsätter vi diskutera fallet men avstår från uthängning.

Jag vill poängtera att detta på inget sätt är ett försvar av det som hänt. Att handlingarna är avskyvärda och bör bestraffas anser nog vi alla här.


OK?


Helt rätt tolkat och agerat!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-18, 09:51   #25
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Jisses... Finns människor till allt
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-18, 13:41   #26
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 456
Sharp$: 1282
Standard

Jag förväntar mig ett långt reportage om detta i V75-sändningen på lördag. Ni vet ett sådant där reportage där vissa sekvenser är i slow motion, och sedan avslutas med att Per Skoglund säger något eftertänksamt. Säger något i stil med hur fantastisk Travsporten är. Micke Nybrink håller förstås med.

Senast redigerad av SwedishHorseRacing den 2020-11-18 klockan 13:42.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-18, 14:31   #27
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 092
Sharp$: 6127
Standard

Fy fan.
Inte kan väl någon sätta upp denna kusk någonsin igen?
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-18, 17:15   #28
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Nyansera er lite nu. Det är sjukt hur drev ska förgöra människor. Han har tagit sitt straff som han fått och sen ska han anses vara en av oss andra igen oavsett vad han gjort. Det är lite så civiliserade samhällen fungerar.

Ingen vet exakt vad som hänt då jag inte tror någon sett filmerna. Ändå sitter vi här och har en jävla massa åsikter. Jag läste åtminstone FUP som länkades. Dock inte hela men hela det handlar ju om utpressningsmålet.

JG säger ju själv att han var ung, dum och ångrar det han gjort. De flesta av oss har gjort saker vi ångrar. Vissa värre och andra mildare.

Men ge er med drevet att han aldrig ska få jobba med hästar framöver och lägg ner era yxor och allt annat ni ska halshugga honom med.

Ha lite empati. Den som är felfri kan annars kasta första stenen!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+100), Bridgeman (+10)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-18, 17:46   #29
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Nyansera er lite nu. Det är sjukt hur drev ska förgöra människor. Han har tagit sitt straff som han fått och sen ska han anses vara en av oss andra igen oavsett vad han gjort. Det är lite så civiliserade samhällen fungerar.

Ingen vet exakt vad som hänt då jag inte tror någon sett filmerna. Ändå sitter vi här och har en jävla massa åsikter. Jag läste åtminstone FUP som länkades. Dock inte hela men hela det handlar ju om utpressningsmålet.

JG säger ju själv att han var ung, dum och ångrar det han gjort. De flesta av oss har gjort saker vi ångrar. Vissa värre och andra mildare.

Men ge er med drevet att han aldrig ska få jobba med hästar framöver och lägg ner era yxor och allt annat ni ska halshugga honom med.

Ha lite empati. Den som är felfri kan annars kasta första stenen!
Man behöver ju inte se filmerna, han har ju erkänt vad han gjort. Har också ögnat igenom förhören, han säger tillräckligt utan att gå in på detaljer. Om han gjorde det med hundarna och hästarna på ett kärleksfullt sätt är det naturligtvis lite förmildrande jämfört med om det varit mer hårdhänt. Men det förändrar inget i saken att oavsett så ska man inte (få) jobba med djur sen. Han får hitta på något annat.

Skulle du vilja ha en pedofildömd att ta hand om ditt barn på dagis? Han ångrar sig jättemycket och det var ett par år sedan nu och han har tagit det straff han blev dömd till. Vill så gärna jobba med barn igen
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Timotimo (+13)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-18, 17:57   #30
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Man behöver ju inte se filmerna, han har ju erkänt vad han gjort. Har också ögnat igenom förhören, han säger tillräckligt utan att gå in på detaljer. Om han gjorde det med hundarna och hästarna på ett kärleksfullt sätt är det naturligtvis lite förmildrande jämfört med om det varit mer hårdhänt. Men det förändrar inget i saken att oavsett så ska man inte (få) jobba med djur sen. Han får hitta på något annat.

Skulle du vilja ha en pedofildömd att ta hand om ditt barn på dagis? Han ångrar sig jättemycket och det var ett par år sedan nu och han har tagit det straff han blev dömd till. Vill så gärna jobba med barn igen
Ska vi döma människor till eviga straff menar du? Sen förgriper sig oftast inte pedofiler på barn - utan de handlingarna utförs oftare enbart genom ren maktdemonstration. De tänder alltså inte på icke könsmogna i de flesta fallen. Men det är en annan diskussion.

Hade samhället dömt honom att han ej får arbeta med djur så får han ju följa det men att vi andra ska döma honom är bara sjukt. Kanske dags att vi ställer de på torgen i framtiden igen så får människor straffa bäst de vill?

De flesta är nog överens om att det är fel det han gjort - vad som han nu exakt gjort vet vi ju inte. Sen är det ju upp till var och en ifall man vill anlita hans tjänster så klart men att forum här och där blir helgalna - vad tjänar det till? Är det bara människor som är så vredesbundna att de måste flå varenda en som gör fel? Agera med känslor brukar inte bli bra. Hade jag gjort det dåliga dagar hade Breivik framstått som väldigt human och sympatisk
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne



td