Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-11-20, 06:29   #61
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 091
Sharp$: 6123
Standard

Du har rätt, såg fel

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Det är inte samma person. Inte samma tilltalsnamn och inte ens samma födelseår.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-20, 06:46   #62
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 091
Sharp$: 6123
Standard

Första stycket är ju bara en extremt konstig och verklighetsfrånvänd insinuation och det är fascinerande om du inte ser att du kastar sjukt stora stenar i glashus.

För mig liknar ditt sätt att argumentera det som förekom på många håll 2015 och 2016 avseende invandringsfrågor. Herrar med uppenbar politisk hemvist till höger slängde sig med stora siffror och ”fakta” för att flytta fokus från något som eg handlade om humanism och hjärta.

Även du måste väl inse att du målat in dig i ett hörn när det gäller pedofili och barnporr?! ”Två vitt skilda ting” är något av det dummaste jag läst. Prova gärna googla eller läsa hos t.ex. Ecpat innan du skriver såna dumheter. Visst borde det kallas ”sexuella övergrepp på barn” ist men ingen läskunnig och normalt funtad fokuserar ju där.

Däremot håller jag med dig avseende drevet mot Virtanen m.fl. Där blev det helt skilt från verkligheten och uppenbart fel när de sedan visade sig vara oskyldiga. Sånt är absolut obehagligt. Men i det här fallet känns Paolo Roberto som ett mer relevant exempel. Erkände sitt brott och får då, som jag ser det, leva med mediadrevet.

Nu släpper jag den här frågan.

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Jag försvarar ingenting. Jag har inga åsikter i fallet då jag vet för lite. Jag vet bara vad JG har sagt i förhöret med polisen vad gäller utpressningen mot honom. Jag konstaterar bara att han fått ett strafföreläggande. Han riskerar även andra "straff". Att jag då ska straffa honom än mer i text begriper jag då inte. Vad tillför det? Det känns mest som att ju mer skit man själv håller på med, ju mer kastar man skit på de som åkt dit för att rikta fokus från sig själv, men vad vet jag

Drev är aldrig bra. Vi kan ta det på Fredrik Virtanen vad gäller Metoo, eller Lasse Kronér eller vem helst annars som ej är dömd för något. Men Fredrik Virtanens straff genom vad pöbeln lyckades åstadkomma är i mina ögon inte okej - och det blir inte bättre här även om JG är dömd i detta fall.

Jag försöker debattera nyanserat och utan en massa hat och vrede. Att sen många andra inte kan hålla sig sansade får stå för dem. Jag kan inte ställa mig bakom det hatet åtminstone!

Men ingenstans har jag nämnt något om åsikter eller att jag försvarar det ena eller andra. Jag försöker däremot rätta upp det hela genom fakta. Sen att många drar likhetstecken mellan barnporr och pedofili gör inte att jag tänker blanda ihop två vitt skilda ting. Håll isär begreppen helt enkelt!

Over and out!
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-20, 10:19   #63
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17408
Standard

Mycket ska man läsa innan man hamnar under jorden trodde dock aldrig jag skulle läsa en mening med namnet Breivik tillsammans med ordet sympatisk...Det vred sig lite i magen att läsa det.

"Agera med känslor brukar inte bli bra. Hade jag gjort det dåliga dagar hade Breivik framstått som väldigt human och sympatisk"

Jag kan hålla med dig Rimforst mot att drevet mot t.ex. Virtanen inte blir bra när det bara är på spekulationer men här är det en snubbe som har erkänt att ha sex med en hund och spelat in flertalet filmer med sexuell anspelning med hästar och hund, likaså sparkat hästar. Har han gjort det som han med egna ord säger att han har så får han ju förvänta sig konsekvenser, han blev ju inte utpressad på att göra filmerna, utpressning skedde ju först efteråt när han hade skickat filmerna. En "normal" människa hade ju aldrig spelat in filmerna från början och givit blanka fan i att svara "tjejen" som ville ha filmerna...

Jajaj nu blir det fokus på V75.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-20, 11:03   #64
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 728
Sharp$: 1514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Konstaterar f.ö att travet har det en smula tufft f.n. Propulsion, Mobergs genväg, detta, ingen publik..
Problem kommer alltid i klump. Här har vi ännu mer travrelaterat som inte är så roligt:

https://www.expressen.se/kvallsposte...jonerna-ifran/
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-20, 12:23   #65
ms
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 2131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Problem kommer alltid i klump. Här har vi ännu mer travrelaterat som inte är så roligt:

https://www.expressen.se/kvallsposte...jonerna-ifran/
Upprörande. Kan inte tänka mig att det förekommer kriminellt betingade hästägare i svensk travsport.
ms är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-20, 14:59   #66
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 23
Sharp$: 244
Standard

Jag är helt säker på att Rimfrost bara trollar i tråden.
Knyss är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-20, 15:17   #67
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Mycket ska man läsa innan man hamnar under jorden trodde dock aldrig jag skulle läsa en mening med namnet Breivik tillsammans med ordet sympatisk...Det vred sig lite i magen att läsa det.

"Agera med känslor brukar inte bli bra. Hade jag gjort det dåliga dagar hade Breivik framstått som väldigt human och sympatisk"

Jag kan hålla med dig Rimforst mot att drevet mot t.ex. Virtanen inte blir bra när det bara är på spekulationer men här är det en snubbe som har erkänt att ha sex med en hund och spelat in flertalet filmer med sexuell anspelning med hästar och hund, likaså sparkat hästar. Har han gjort det som han med egna ord säger att han har så får han ju förvänta sig konsekvenser, han blev ju inte utpressad på att göra filmerna, utpressning skedde ju först efteråt när han hade skickat filmerna. En "normal" människa hade ju aldrig spelat in filmerna från början och givit blanka fan i att svara "tjejen" som ville ha filmerna...

Jajaj nu blir det fokus på V75.
Nej, Breivik är väl inte vidare sympatisk. Tänkte mest i relation på hur vi kan känna ibland och en dålig dag har många av oss dåliga tankar.

Ja, han har erkänt i förhör och tagit ett strafföreläggande men vi vet inte exakt vad som hänt och hur grovt det varit. Det grövsta vad jag läst är nästan att han sparkade en häst. Övrigt är ju mest osmakligt - även om jag inte bryr mig vad folk har för sexuella preferenser. Sen kan man ju inte agera hej vilt på dessa dock!

Vad är en normal människa egentligen? Finns nog många skelett hängandes i garderober här och var. Jag konstaterar mest att det har skett och sen får han ju ta konsekvenserna av sitt handlande men det känns onödigt och osmakligt att förstärka de "straff" och straff han redan fått. Till vilken nytta gör vi det? Enda som riskerar att hända är att personen mår ännu sämre. Som människa måste man försöka vara större än så. Det är min uppfattning iaf!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-20, 15:17   #68
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knyss Visa inlägg
Jag är helt säker på att Rimfrost bara trollar i tråden.
Jag satsar emot - vad får jag för odds?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-20, 15:45   #69
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 728
Sharp$: 1514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ms Visa inlägg
Upprörande. Kan inte tänka mig att det förekommer kriminellt betingade hästägare i svensk travsport.
Menar du att det förekommer kriminalitet inom travet? Trodde bara det förekom inom damcurling och vattenpolo. Löfven måste genast tillsätta en utredning.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-20, 16:24   #70
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Och då kanske vi kan tänka oss att avsluta den här tråden.
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TheZ (+5)
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-20, 16:53   #71
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Och då kanske vi kan tänka oss att avsluta den här tråden.
Eller fortsätter folk skriva i tråden ifall de har ytterligare saker att tillföra eller diskutera.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-20, 17:05   #72
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 638
Sharp$: 12711
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Eller fortsätter folk skriva i tråden ifall de har ytterligare saker att tillföra eller diskutera.
Du Amaerilde kan du förklara för en som int begrip. Stenmark citat.
En liten fundering.
Vad innebär Super Moderator på Sharps ?
Och vad innebär Moderator på Sharps ?
Och vad innebär Administrator på Sharps ?

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-11-20 klockan 17:09.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng
Gammal 2020-11-20, 17:37   #73
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17408
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Du Amaerilde kan du förklara för en som int begrip. Stenmark citat.
En liten fundering.
Vad innebär Super Moderator på Sharps ?
Och vad innebär Moderator på Sharps ?
Och vad innebär Administrator på Sharps ?
Man är lite smartare än oss andra dödliga
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-20, 18:38   #74
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Eller fortsätter folk skriva i tråden ifall de har ytterligare saker att tillföra eller diskutera.
Vi kommer sannolikt inte längre här.

Så ge er nu.
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2020-11-20, 19:11   #75
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 638
Sharp$: 12711
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Vi kommer sannolikt inte längre här.

Så ge er nu.
Du lenninen kan du förklara för en som int begrip. Stenmark citat.
En liten fundering.
Vad innebär Super Moderator på Sharps ?
Och vad innebär Moderator på Sharps ?
Och vad innebär Administrator på Sharps ?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
virre82 (+10)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng
Stängt ämne



td