Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-11-22, 19:25   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

V75-Solvalla 28 nov


Ingen jackpot och man får nog säga att sporten lockar mer än spelet då. Ser rätt iskallt ut vad gäller V75an om man jagar stor utdelning. Skulle vara om vädret och banan ställer till det.

Efter lördagens omgång träder barfotaförbudet i kraft och startlistorna kommer bli allt tunnare och sämre , så går själv till vintervila med travet efter lördagens omgång och återkommer på sharps till våren igen förutom lite inhopp över jul när jag ska vara ledig två veckor.

Söndagsanalysen utgår från bra väder och bana.

Avd 1 måste väl Mellby Free ha toppchans att vinna med spetsläge och 500 m kortare än senast. Blir med rätta stor favorit. 2,4,5 tas med för dom som garderar.

Avd 2 är svårt att tro slutar med annat än spets och slut för Global Agreement . Blir gigantisk favorit men det ska den vara efter 11,8 tiden vid försöket i Gävle. Måste vara kraftigt försämrad för att torska detta. Spets och slut hämta ut.

Farlander Am måste ha riktigt bra chans i avd 3. Vilken utveckling och Stefan Persson kör som senast vilket måste vara ytterligare plus. Ska någon annan vinna är det väl Cab Lane med Goopen eller möjligtvis Bergh med Van Gogh Z.S trots spåret.

11 hästar i avd 4 är riktigt trist att se. Här kommer många gardera och det ser hyfsat öppet ut. Men garderar alla blir det ju svårt att få något större rens. Bäst chans vid en snabb titt Nurmos Chicharita, men gäller ju så att Kontio fixar fjärdespåret i volten.

Ingen särskilt spännande silverfinal men lite spännande att Seismic Wave fick spår 8. Men det är en för klassen normalt överlägsen häst. Blir det Erik som kör i spets med Dragster i sitt livs form? Ska bli rejält strul för att Örjan ska torska. Dock hade båda bakspår senast dom möttes i Örebro. Nu har Dragster mycket bättre startspår.

Tre hästar som kan vinna guldfinalen känns det som . Lite tveksam till From The Mine . Den har inte haft en häst av Cyber Lanes kaliber spåret utanför på slutet och Cyber Lane är en mycket bättre häst. Dessutom ska Cyber Lane gå barfota nu igen till skillnad från senast. Har därmed svårt att tro på en relativt enkel spetsviktoria igen för From The Mine. Skulle det bli duell blir det väl närmast en straffspark för Very Kronos som också ska gå barfota nu. Svårt att se någon annan vinna om det inte blir extremt konstigt kört, dålig bana och galopp för Very Kronos.

Sista avdelningen inte helt given. Normalt hade man sagt Västerbo Pokerface som nog hör hemma i högre V75 klass men spår 9 är spår 9. Det är dock ingen värstinfinal snällt sagt. Dwayne Zet spets? Algot Zonett anmäld barfota runt om ffg på länge. Har dock inte gett något vad jag kan se tidigare i karriären när man testat.

Som sagt härlig sport men svårt att se utdelning på över 10 tkr normalt när det för ovanlighetens skull inte ens är jackpot. Stor risk för att femmorna inte kommer ge något.

Lycka till !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+7), SO (+10), asgaya3141 (+7), Grovport (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-22, 22:24   #2
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Grym jävla sport.

Spontana snabbraden:
Avd 1: 3 Mellby Free och 6 Dear Friend.
Avd 2: 1 Global Agreement (men anmäld med skor + vanlig vagn).
Avd 3: 1 Cargo Door, 3 Farlander Am och 4 Cab Lane.
Avd 4: Vidöppet.
Avd 5: 8 Seismic Wave.
Avd 6: 3 From The Mine och 4 Cyber Lane.
Avd 7: 3 Royce Rolls, 6 Upper Face och 12 Speedy Tilly.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 00:31   #3
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
Grym jävla sport.

Spontana snabbraden:
Avd 1: 3 Mellby Free och 6 Dear Friend.
Avd 2: 1 Global Agreement (men anmäld med skor + vanlig vagn).
Avd 3: 1 Cargo Door, 3 Farlander Am och 4 Cab Lane.
Avd 4: Vidöppet.
Avd 5: 8 Seismic Wave.
Avd 6: 3 From The Mine och 4 Cyber Lane.
Avd 7: 3 Royce Rolls, 6 Upper Face och 12 Speedy Tilly.
Ska nog inte lägga för stor vikt i PUs anmälan. Brukar anmäla skor + vanlig, sen kommer det (i regel) alltid en ändring under veckan
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 09:07   #4
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4935
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
Ska nog inte lägga för stor vikt i PUs anmälan. Brukar anmäla skor + vanlig, sen kommer det (i regel) alltid en ändring under veckan
Ska lägga stor vikt på det om det stämmer för det en jävla nonchalans mot spelarna.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 10:36   #5
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Ska lägga stor vikt på det om det stämmer för det en jävla nonchalans mot spelarna.
Han brukar dock ändra i god tid alltså flera dagar innan och ändrar väldigt sällan samma dag, så sett tycker jag är är bättre än de flesta andra tränare som kan ändra efter spelstopp osv...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasA (+5), Strappa71 (+222), klot05 (+7)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 11:33   #6
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

Första tanken är spik på Activated.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 11:38   #7
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Ska lägga stor vikt på det om det stämmer för det en jävla nonchalans mot spelarna.
Han har ju förklarat detta . Personal på hans kansli som sköter anmälningarna . Han går därefter själv in så snabbt som möjligt och lägger in utrustning. Har inga problem med det sällan PU vilseleder spelarna med utrustning.

Mycket värre när allt blir pannkaka . Ett färskt exempel. Hombre D skulle enligt tränaren Oscar K Blom till 99 procent tävla med bike ffg på V75 i lördags. Stod också så i listan och står så fortfarande. Men vad jag kan se så sitter det på en vanlig sulky på hästen. Det är vilseledande info.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Strappa71 (+222), klot05 (+7)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 13:08   #8
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 397
Sharp$: 5751
Standard

Tidiga tankar:

Lopp 1. Hevin Boko, Mellby Free, Wild Love och Dear Friend. Har bra spår och det avgör nog mycket.

Lopp 2. Global Agreement. Spik. Lär säkert segla upp i procent. Men vore fint om tidiga spelet blir Seismic Wave och Chicharita som stora favoriter.

Lopp 3. Farlander Am och Cab Lane känns som ett starkt lås.

Lopp 4. Chicharita, Dixie Brick och Activated. En på varje volt. Chicharita tidig ledning och håller hela vägen? Möter ändå bättre och lite äldre hästar nu. Inte så het som spik för mig. Untersteiners duo Velegance och Ofelia O.E. som två tänkbara skrällar. Båda har varit bra på slutet.

Lopp 5. Seismic Wave kanske är bäst, men till procenten känns det ändå värt att ta med Dragster från bra spår och Vagabond Bi som får gå i ryggar.

Lopp 6. Bäst spår brukar ju vara avgörande när det är bra hästar och Cyber Lane fick ett bra läge. Men blir det körning mot From The Mine och släpper den? Jag tror att den släpper och väljer nog bort From The Mine. Streckar inte denna gång. Very Kronos är med på kupongen och det kommer man nog långt med tillsammans med Cyber Lane. Kan nog inte låta bli att gardera och tar nog även med Lucifer Lane, Hachiko De Veluwe och Antonio Trot som står lite på tur. Farfantome Am som ett sjätte och sista streck på form och utgångsläge.

Lopp 7. Dwayne Zet och Västerbo Pokerface.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 16:37   #9
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Ska lägga stor vikt på det om det stämmer för det en jävla nonchalans mot spelarna.
Det finns ingen tränare med så många starter per år som ändrar utrustnings-/balans-info efter spelstopp ( neråt-förändringar ) så sällan som PU.

Om alla skötte infon lika bra som PU skulle debatten kring detta vara helt obefintlig.

Det som står i infon några timmar innan spelstopp är vad som gäller i mer än 98% av hans starter. Att det inte är korrekt redan en vecka innan start är av försumbar betydelse då han alltid korrigerar så snart som möjligt och i princip alltid med några timmar tillgodo.

En tränare som verkligen är nonchalant mot spelarna är Stefan Melander. Det är faktiskt tveksamt om han har förstått ändringsreglerna till 100%. I alla fall är det en tanke som slagit mig av en del av hans svar i intervjuer/artiklar.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ochs5 (+22)

Senast redigerad av Strappa71 den 2020-11-23 klockan 23:24.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 20:47   #10
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4935
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det finns ingen tränare med så många starter per år som ändrar utrustnings-/balans-info efter spelstopp ( neråt-förändringar ) så sällan som PU.

Om alla skötte infon lika bra som PU skulle debatten kring detta vara helt obefintlig.

Det som står i infon några timmar innan spelstopp är vad som gäller i mer än 98% av hans starter. Att det inte är korrekt redan en veckan innan start är av försumbar betydelse då han alltid korrigerar så snart som möjligt och i princip alltid med några timmar tillgodo.

En tränare som verkligen är nonchalant mot spelarna är Stefan Melander. Det är faktiskt tveksamt om han har förstått ändringsreglerna till 100%. I alla fall är det en tanke som slagit mig av en del av hans svar i intervjuer/artiklar.
Det var också den uppfattning jag hade om Peter Untersteiner. Därför blev jag lite orolig av inlägget.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 21:25   #11
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Den spontant kassaste favoriten jag ser i listorna vid första genomgången är Very Kronos. Verkligen bara en i mängden här. Tycker iallafall 3-4 hästar har bättre vinstchans. Får bli c-häst som bäst. Har inte statistiken på guldfinaler, men bakspår kan jag inte tänka mig annat än att det är riktigt kallt.

Tittar man på Chicharita så blir väl den favorit på spets och slut. Men jag undrar om det inte är ungefär lika troligt att han hamnar mitt i rågen bland 20-hästarna som att han drar iväg till ledning. Inte som att köra en bil i volten direkt den där gröne rackarn.

Seismic ser ju ut att bli väl överstreckad också. Mängder kommer spika på att det är svårt att hitta andra spikar. Bästa hästen, men på läget tycker jag inte det är helt givet att han har bästa chansen i loppet ens.

I klass 2 ser inte statistiken rolig ut för favoriten heller. Segerfrekvensen för favoriterna överlag där är bara 25% och bara 1/6 innerspårsfavvar har lyckats. 3/52 (6%) vinnare totalt från spåret. Av favoriterna på 40% och mindre har bara 5/33 (15%) lyckats. Statistik från 2014 och framåt som jag precis knåpade ihop.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 22:00   #12
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Första tanken är spik på Activated.
Jag tror Cab Lane är klar, SoS
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-24, 10:15   #13
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Jag tror Cab Lane är klar, SoS
Jag är inne på den också samt Global Agreement om den håller upp ledningen.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-24, 10:19   #14
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Blir väl skit men men.

Reducerad

3 2 6 4(5,9
1 3 4 8 12(5,11)
4 3 1(8,7)
4 11 6 1 10 7(2,9)
8 10 2 7(4,3)
11 3(4,5)
5 9 3 6 1(7,12)
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-24, 14:06   #15
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag är inne på den också samt Global Agreement om den håller upp ledningen.
En rolig i första avd är ju racing brodda. Har hon en bra dag så kan hon slå dessa.
Perfekt rygg får hon från bedrövliga nionde spåret.
Ett jävligt roligt scenario är att vi får se Wild Love, Dear Friend och Racing Brodda få bra lopp och spurttävla på upploppet

Senast redigerad av Fagerdahlen den 2020-11-24 klockan 14:09.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-24, 17:10   #16
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Han har ju förklarat detta . Personal på hans kansli som sköter anmälningarna . Han går därefter själv in så snabbt som möjligt och lägger in utrustning. Har inga problem med det sällan PU vilseleder spelarna med utrustning.

Mycket värre när allt blir pannkaka . Ett färskt exempel. Hombre D skulle enligt tränaren Oscar K Blom till 99 procent tävla med bike ffg på V75 i lördags. Stod också så i listan och står så fortfarande. Men vad jag kan se så sitter det på en vanlig sulky på hästen. Det är vilseledande info.
Intervju i travronden:

Global Agreement
- Han har varit väldigt bra på sistone och allting ser fortsatt fint ut inför det här. Vi har intressant läge den här gången och vi laddar för ledning. Plan A är att köra i ledning. Inga ändringar - jänkarvagn, halvstängt och barfota bak, säger Peter Untersteiner.

Då blir det också så. Bara om banan eller något annat extraordinärt ställer till det som PU brukar ändra utifrån vad han säger tidigt till spelarna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fagerdahlen (+10)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-24, 17:36   #17
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Den spontant kassaste favoriten jag ser i listorna vid första genomgången är Very Kronos. Verkligen bara en i mängden här. Tycker iallafall 3-4 hästar har bättre vinstchans. Får bli c-häst som bäst. Har inte statistiken på guldfinaler, men bakspår kan jag inte tänka mig annat än att det är riktigt kallt.

Tittar man på Chicharita så blir väl den favorit på spets och slut. Men jag undrar om det inte är ungefär lika troligt att han hamnar mitt i rågen bland 20-hästarna som att han drar iväg till ledning. Inte som att köra en bil i volten direkt den där gröne rackarn.

Seismic ser ju ut att bli väl överstreckad också. Mängder kommer spika på att det är svårt att hitta andra spikar. Bästa hästen, men på läget tycker jag inte det är helt givet att han har bästa chansen i loppet ens.

I klass 2 ser inte statistiken rolig ut för favoriten heller. Segerfrekvensen för favoriterna överlag där är bara 25% och bara 1/6 innerspårsfavvar har lyckats. 3/52 (6%) vinnare totalt från spåret. Av favoriterna på 40% och mindre har bara 5/33 (15%) lyckats. Statistik från 2014 och framåt som jag precis knåpade ihop.
Seismic Wave har fått riktiga nitlotter till startspår de senaste starterna.
Inte bestämt mig alls om jag spikar men kapacitetsmässigt är SW bra mycket bättre än motståndet. Förvånar mig inte om han helt enkelt kör sig till spets eller en vinst från dödens. Skulle inte tappa hakan direkt
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-24, 17:50   #18
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Seismic Wave har fått riktiga nitlotter till startspår de senaste starterna.
Inte bestämt mig alls om jag spikar men kapacitetsmässigt är SW bra mycket bättre än motståndet. Förvånar mig inte om han helt enkelt kör sig till spets eller en vinst från dödens. Skulle inte tappa hakan direkt
Så är det, och Örjan är ju mästerlig på sånt där. Inte förivra sig utan glida fram utan att offra kraft. Eller backa ner och köra till i precis rätt tid, om det så är mitt i loppet eller till slut. MEN de där manövrarna är väldigt mycket lättare att göra i försökslopp/ojämna lopp också. Drar en bra kuse till ledning och är riktigt på tårna för dagen och de kör på med eget valt hårt tempo, så är en kanon som backas ner lite halvkörd. Det blir aldrig ett tempo som folk vill gå på i, sen ska alla iväg samtidigt. Många riktigt bra hästar som står under 5% här, heltokigt.

2 nedstrykningar så är Seismic så stenklar som man kan bli. Men strykningar är extremt sällsynta i finalerna, så det är knappt idé att spekulera i.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fagerdahlen (+15)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-24, 17:54   #19
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Det är ganska intressant hur väl From The Mine har hävdat sig i guld.
Om den smäller till ledning så tror jag att den har vettig chans. Det är stenhårt emot men intrycket har varit jävligt bra.
Är lite småsugen på att chansspika
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-24, 18:13   #20
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Olle lägger en halv lön på GLOBAL ABOVE ALL


Anders häst trivs utmärkt på Solvalla och drar första gången i år av dojorna och och sista för året på en Love You häst
__________________
Som ofta bäst när det gäller.

Senast redigerad av Spiken64 den 2020-11-24 klockan 18:18.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-24, 18:45   #21
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Det är ganska intressant hur väl From The Mine har hävdat sig i guld.
Om den smäller till ledning så tror jag att den har vettig chans. Det är stenhårt emot men intrycket har varit jävligt bra.
Är lite småsugen på att chansspika
Grym utveckling på kusen. Men jag ser Mats som ett minus och det är final det här. Bara undantagshästar som relativt färska från silver och vinner sin första guldfinal.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-24, 19:52   #22
 
Reg.datum: okt 2020
Inlägg: 27
Sharp$: 131
Standard

Är inne på att gå emot dessa tre som i nuläget är på tog för hårt betrodda...

Global Agreement
Chicharita
Seismic Wave

Tycker det finns sjukt mycket mer spelvärde i ett par hästar som står sig under 10% i skrivande stund som jag garanterat kommer att välja spika. Finns även riktigt sköna skrällar till procenten och lite högre... Vad händer?

Seismic Wave ska väl egentligen vinna detta lopp hur det än blir kört med Örjan Kihlström i sulkyn... Men spåret och dessa motbud? Mja... Vi får si...

Omgångens bästa spik för mig just nu får jag nog ändå säga är Upper Face med Adrian Kolgini i lopp 7 från spår 6... till den nuvarande procenten och formen på denna häst... Ja... Återigen bortglömd men lär krypa upp på runt 12% innan första start.

Den stora skrällen sett till spelprocenten just nu och som jag tror kommer vara fortsatt lite spelad även på Lördag är Overtimeosåfin i avdelning 5. Trist utgångsläge och behöver så klart lite tur här ifrån men... host host Cargo Door.

Den mest överspealde i nuläget är väl den tredje största favoriten Chicharita... Kan mycket väl vinna... men tycker 15-20%? är mer rimligt.
Som tidigare varit inne på...Velegance och Ofelia O.E känns hyper intressanta här. Spikade Velegance senast men har tyvärr inte denna tro en gång till. Peter Untersteiner i sulkyn denna gång känns som ett minus. Spikat utan att fundera om det vore Johan. Men 1,2,4,6,8,9 och 11 ska med på den stora bongen för att sitta hysat säkert här.


Får gå tillbaka till skolbänken nu och kan nog få ta och rätta mig själv både 1,2 och 3 gånger innan Lördag... Men iallafall en tidig och liten analys för avslutningen om inte annat
travspekulanten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-24, 19:59   #23
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ja Upper är onekligen intressant på strecken nu. Jag undrar om inte vecka vecka-vinnare är ganska överrepresenterade som vinnare i finalerna, känslan säger att det är så iaf. Men det blir ett jäkla sjå att gå igenom det, får se om man orkar ta det terapi-arbetet någon dag.

Håller med om allt annat också, förutom att Overtime kan jag inte under några omständigheter tro på. Att första sexsiffriga segern ska komma från bricka 12 i en tuff silverfinal. Nej.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-24, 20:22   #24
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja Upper är onekligen intressant på strecken nu. Jag undrar om inte vecka vecka-vinnare är ganska överrepresenterade som vinnare i finalerna, känslan säger att det är så iaf. Men det blir ett jäkla sjå att gå igenom det, får se om man orkar ta det terapi-arbetet någon dag.

Håller med om allt annat också, förutom att Overtime kan jag inte under några omständigheter tro på. Att första sexsiffriga segern ska komma från bricka 12 i en tuff silverfinal. Nej.
Kanske blir skoryck på upper face när det vankas final. Jag tror inte att den drar så mycket streck då Goop sitter fint på det med RR och Västerbo är lite ”blir favorit varje start”-häst. Måste plugga vidare helt enkelt
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-24, 21:52   #25
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3053
Standard

5 Tessy D’ete i första avdelningen tycker jag känns intressant från ett mer passande spår än sist. Gick vasst över upploppet när luckan väl kom senast och är ju en stark och rejäl häst med en grym speed. Känns som den blir bortglömd, 10% just nu och verkar sjunka.... (väldigt tidigt än iofs och hinner kanska vända framåt helgen?)
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-24, 22:13   #26
 
Reg.datum: okt 2020
Inlägg: 27
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja Upper är onekligen intressant på strecken nu. Jag undrar om inte vecka vecka-vinnare är ganska överrepresenterade som vinnare i finalerna, känslan säger att det är så iaf. Men det blir ett jäkla sjå att gå igenom det, får se om man orkar ta det terapi-arbetet någon dag.

Håller med om allt annat också, förutom att Overtime kan jag inte under några omständigheter tro på. Att första sexsiffriga segern ska komma från bricka 12 i en tuff silverfinal. Nej.

Absolut är det så, har ingen större tro på Overtimeosåfin heller. Men vid en möjlig galopp på favoriten vill jag inte spricka på denna som jag haft på bongen senaste 3 starterna
travspekulanten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-24, 22:25   #27
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3053
Standard

I guld får 11 Antonio Trot ett streck. Gick som ett jehu senast efter en startgalopp och Nurmos är fortfarande nöjd med honom (enligt Ronden) Kan bli ett jobbigt upplopp för några om JU och MED inte snabbt kan bestämma vem som ska ha spets. Sen finns ju även 5 Zarenne Fas som verkar kunna bli het vid laddning emellanåt. Skulle 9 Very Kronos komma bort ser jag det inte som otroligt att 11 AT kan speeda ner dem över upploppet. Goop upp och han har ju en förmåga att kunna jaga dem först i mål

Har JAnman någon input till helgen?
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-25, 00:14   #28
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dixie Brick, nu med Örjan - Jorma i all ära, men Örjan en bättre tempobedömare och taktiker över kortare distanser. Står kanonbra inne och relativt travsäker så spår 2 skall inte vålla några bekymmer, hoppas jag. Spik i min lilla bok!

Sist hamnade ju Activated och Tessy bättre till trots 20 meters extra tillägg på DB - den som kommer bäst till vinner troligtvis men risken att Activated skall komma före (återigen) i slutsvängen och in på upploppet anser jag vara liten - i detta lopp kommer man troligtvis avvakta med att köra in i det längsta (de längst bak), då detta är Jägersro och att det är ett litet fält där de flesta kommer bra på det. ÖK skall bara undvika dödens så kommer ekipaget spurta riktigt vasst över upploppet - gick lika snabbt som Activated senast, men för långt bak då Jorma såsade i kön...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-25, 06:05   #29
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5400
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
I guld får 11 Antonio Trot ett streck. Gick som ett jehu senast efter en startgalopp och Nurmos är fortfarande nöjd med honom (enligt Ronden) Kan bli ett jobbigt upplopp för några om JU och MED inte snabbt kan bestämma vem som ska ha spets. Sen finns ju även 5 Zarenne Fas som verkar kunna bli het vid laddning emellanåt. Skulle 9 Very Kronos komma bort ser jag det inte som otroligt att 11 AT kan speeda ner dem över upploppet. Goop upp och han har ju en förmåga att kunna jaga dem först i mål

Har JAnman någon input till helgen?
Hoppas ha lite info närmare helgen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasA (+5), Gotland (+5), asgaya3141 (+5)
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-25, 09:50   #30
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Jag tror att 5 Tessy D'ete är totalt chanslös på lördag.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-25, 10:07   #31
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travspekulanten Visa inlägg
Är inne på att gå emot dessa tre som i nuläget är på tog för hårt betrodda...

Global Agreement
Chicharita
Seismic Wave

Tycker det finns sjukt mycket mer spelvärde i ett par hästar som står sig under 10% i skrivande stund som jag garanterat kommer att välja spika. Finns även riktigt sköna skrällar till procenten och lite högre... Vad händer?

Seismic Wave ska väl egentligen vinna detta lopp hur det än blir kört med Örjan Kihlström i sulkyn... Men spåret och dessa motbud? Mja... Vi får si...

Omgångens bästa spik för mig just nu får jag nog ändå säga är Upper Face med Adrian Kolgini i lopp 7 från spår 6... till den nuvarande procenten och formen på denna häst... Ja... Återigen bortglömd men lär krypa upp på runt 12% innan första start.

Den stora skrällen sett till spelprocenten just nu och som jag tror kommer vara fortsatt lite spelad även på Lördag är Overtimeosåfin i avdelning 5. Trist utgångsläge och behöver så klart lite tur här ifrån men... host host Cargo Door.

Den mest överspealde i nuläget är väl den tredje största favoriten Chicharita... Kan mycket väl vinna... men tycker 15-20%? är mer rimligt.
Som tidigare varit inne på...Velegance och Ofelia O.E känns hyper intressanta här. Spikade Velegance senast men har tyvärr inte denna tro en gång till. Peter Untersteiner i sulkyn denna gång känns som ett minus. Spikat utan att fundera om det vore Johan. Men 1,2,4,6,8,9 och 11 ska med på den stora bongen för att sitta hysat säkert här.


Får gå tillbaka till skolbänken nu och kan nog få ta och rätta mig själv både 1,2 och 3 gånger innan Lördag... Men iallafall en tidig och liten analys för avslutningen om inte annat

Blir inte resonemanget om att OvertimeJ kan vinna dementerat av ditt resonemang kring varför Seismic Wave kan förlora?
Annars håller jag med dig helt och hållet.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-25, 15:06   #32
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Det är som regel rätt att hålla i nästagångarna ändå, ju svårare uppgift desto högre odds. Men det finns uppgifter som är alldeles för svåra också även för den finaste av nästagångare.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-25, 15:09   #33
 
Reg.datum: okt 2020
Inlägg: 27
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Blir inte resonemanget om att OvertimeJ kan vinna dementerat av ditt resonemang kring varför Seismic Wave kan förlora?
Annars håller jag med dig helt och hållet.

Om jag spikat emot kanske, men tycker det är ett öppet lopp och chansar inte på att en stor favorit löser uppgiften. Kommer gardera med fler än 2 här. Overtimeosåfin kommer förmodligen med som ett lyxstreck eftersom jag haft den tre raka starter. Då väljer nog att blunda lite för utgångsläget just denna gång. Men hästarna på spåren 1-6 känns klart mer segeraktuella än #12.
travspekulanten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-25, 21:53   #34
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Ska som det ser ut inte komma en droppe regn fram till lördag. Man blev ju orolig när man såg banan på Solvalla ikväll. Den verkar ju knappt tåla någon nederbörd överhuvudtaget just nu för att inte bli kass. Som det såg ut i kväll var det nog inte spets och slut spikar som var melodin till ett bra system.

Ska försöka ta en koll på fredag kväll då det ju är toppsport där. Är inte banan perfekt då med tanke på väderprognoserna vore det märkligt.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-26, 10:55   #35
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ska som det ser ut inte komma en droppe regn fram till lördag. Man blev ju orolig när man såg banan på Solvalla ikväll. Den verkar ju knappt tåla någon nederbörd överhuvudtaget just nu för att inte bli kass. Som det såg ut i kväll var det nog inte spets och slut spikar som var melodin till ett bra system.

Ska försöka ta en koll på fredag kväll då det ju är toppsport där. Är inte banan perfekt då med tanke på väderprognoserna vore det märkligt.


Det regnade lätt på Morgonen i Sundbyberg - sedan uppehåll resten , ok kanske duggade lätt någon kort period som jag inte märkte

Konstigt att banan skall se ut som den gjorde Onsdag kväll på v86-Solvalla. Det måste vara fel på grundförutsättningarna när de med 6- 8 timmars uppehållsväder presenterar en sådan bana
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-26, 14:10   #36
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7926
Standard

From the Mine kommer att strykas. Har fått allvarlig kolik idag. Risk för hans liv!
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-26, 14:15   #37
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
From the Mine kommer att strykas. Har fått allvarlig kolik idag. Risk för hans liv!
Oj! Hoppas han klarar sig.

För loppet så innebär det troligtvis spik på 4 Cyber Lane. Spets och slut.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-26, 15:14   #38
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Såhär läser jag avdelning 1 (notera att jag inte är någon expert för fem öre):

Generella tankar:
3 Mellby Free är väldigt snabb ut, men jag tror att 6 Dear Friend är något snabbare. Tar man en längd om man verkligen kör för det? Kanske – men troligtvis inte. Det blir ruskigt intressant att se vad 2 Hevin Boko kan göra nu när det aviseras offensiv körning och optimal balans. 4 Wild Love har inte riktigt nått hela vägen fram mot det här motståndet på sistone (trots grym form), men det här är första gången som man får ett riktigt bra spår – och man kommer garanterat att sitta bra på det inför sista varvet.

1 I Love Paris. Är inte jättesnabb ut. Kan hamna i rygg ledaren – alternativt tredje invändigt.

2 Hevin Boko. Kan hon hålla ut 3 Mellby Free i starten med optimala balansen? Mycket tvivelaktigt. Om hon mot all förmodan gör det så vinner man nog loppet härifrån. Dock finns det en liten galopprisk som måste tas med i bedömningen nu när hon kommer laddas – och bortsett från att räkna på startsnabbheten.

3 Mellby Free. Jag tror att hon huvudsakligen måste till spets för att vinna det här loppet. Kanske kan vinna från rygg ledaren. Jag tror inte att hon vinner från utvändigt ledaren om någon annan kommer till ledningen. Sannolikheten för att hon tar sig till ledningen är ändå hyggligt stor härifrån. Jag tror hon tar en längd på de som sitter invändigt och hon kommer köras framåt härifrån.

4 Wild Love. Hur snabbt startar hon? Inte snabbt alls. Jag tror hon sitter andra/tredje utvändigt härifrån. Har hon en riktigt bra dag så kan hon vinna loppet härifrån. Går riktigt bra till slut.

5 Tessy D'ete. Öppnar medel. Är nog lite snabbare än 4 Wild Love, men knappast snabbare än 3 Mellby Free. Är nog med där framme som tredje utvändigt, men jag tror inte att hon har kapaciteten för att vinna därifrån.

6 Dear Friend. Mycket snabb ut. Finns en liten chans att hon spetsar härifrån och tar sig förbi 3 Mellby Free efter första svängen. Det troliga är nog dock att 6 Dear Friend hamnar utvändigt ledaren.

Realistiska förloppet:
3 Mellby Free – 6 Dear Friend
1 I Love Paris – 2 Hevin Boko
7 Ultra Bright – 4 Wild Love
8 Vichy Grif – 5 Tessy D'Ete
9 Racing Brodda

Möjligt, men mindre sannolikt:
6 Dear Friend – 2 Hevin Boko
3 Mellby Free – 4 Wild Love
1 I Love Paris – 5 Tessy D'Ete
7 Ultra Bright – 9 Racing Brodda
8 Vichy Grif

Så. Vilka hästar tar jag med?

3 Mellby Free. Troligt den som sitter i spets. Sitter som sämst rygg ledaren – och det kan gå därifrån om luckan kommer.
6 Dear Friend. Troligt utvändigt ledaren. Finns en liten chans att man sitter i ledningen – och därifrån blir man svår att slå. Går bra till slut. Kanske har styrkan för att ta ned 3 Mellby Free från dödens.
2 Hevin Boko. Med i främre träffen. Kanske kan tugga ned någon av 3 och 6 i ledningen sista biten.

4 Wild Love då? Nja. Från andra par utvändigt så kommer hon förstås att få chansen till slut. Frågan är hur fort det kommer gå där framme? Kommer Untersteiner försöka pressa Goop för att försöka överta ledningen? Med fart på loppet så ökar sannolikheten för en sådan som 4 Wild Love.

Smällkaramellen är ifall 1 I Love Paris hamnar i rygg ledaren och får luckan mot slutet. Men det ska egentligen inte gå att vinna ändå tycker jag.

Övriga i loppet tror jag är chanslösa.

Vad tänker ni övriga om avdelning 1?
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-26, 15:43   #39
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
Såhär läser jag avdelning 1 (notera att jag inte är någon expert för fem öre):

Generella tankar:
3 Mellby Free är väldigt snabb ut, men jag tror att 6 Dear Friend är något snabbare. Tar man en längd om man verkligen kör för det? Kanske – men troligtvis inte. Det blir ruskigt intressant att se vad 2 Hevin Boko kan göra nu när det aviseras offensiv körning och optimal balans. 4 Wild Love har inte riktigt nått hela vägen fram mot det här motståndet på sistone (trots grym form), men det här är första gången som man får ett riktigt bra spår – och man kommer garanterat att sitta bra på det inför sista varvet.

1 I Love Paris. Är inte jättesnabb ut. Kan hamna i rygg ledaren – alternativt tredje invändigt.

2 Hevin Boko. Kan hon hålla ut 3 Mellby Free i starten med optimala balansen? Mycket tvivelaktigt. Om hon mot all förmodan gör det så vinner man nog loppet härifrån. Dock finns det en liten galopprisk som måste tas med i bedömningen nu när hon kommer laddas – och bortsett från att räkna på startsnabbheten.

3 Mellby Free. Jag tror att hon huvudsakligen måste till spets för att vinna det här loppet. Kanske kan vinna från rygg ledaren. Jag tror inte att hon vinner från utvändigt ledaren om någon annan kommer till ledningen. Sannolikheten för att hon tar sig till ledningen är ändå hyggligt stor härifrån. Jag tror hon tar en längd på de som sitter invändigt och hon kommer köras framåt härifrån.

4 Wild Love. Hur snabbt startar hon? Inte snabbt alls. Jag tror hon sitter andra/tredje utvändigt härifrån. Har hon en riktigt bra dag så kan hon vinna loppet härifrån. Går riktigt bra till slut.

5 Tessy D'ete. Öppnar medel. Är nog lite snabbare än 4 Wild Love, men knappast snabbare än 3 Mellby Free. Är nog med där framme som tredje utvändigt, men jag tror inte att hon har kapaciteten för att vinna därifrån.

6 Dear Friend. Mycket snabb ut. Finns en liten chans att hon spetsar härifrån och tar sig förbi 3 Mellby Free efter första svängen. Det troliga är nog dock att 6 Dear Friend hamnar utvändigt ledaren.

Realistiska förloppet:
3 Mellby Free – 6 Dear Friend
1 I Love Paris – 2 Hevin Boko
7 Ultra Bright – 4 Wild Love
8 Vichy Grif – 5 Tessy D'Ete
9 Racing Brodda

Möjligt, men mindre sannolikt:
6 Dear Friend – 2 Hevin Boko
3 Mellby Free – 4 Wild Love
1 I Love Paris – 5 Tessy D'Ete
7 Ultra Bright – 9 Racing Brodda
8 Vichy Grif

Så. Vilka hästar tar jag med?

3 Mellby Free. Troligt den som sitter i spets. Sitter som sämst rygg ledaren – och det kan gå därifrån om luckan kommer.
6 Dear Friend. Troligt utvändigt ledaren. Finns en liten chans att man sitter i ledningen – och därifrån blir man svår att slå. Går bra till slut. Kanske har styrkan för att ta ned 3 Mellby Free från dödens.
2 Hevin Boko. Med i främre träffen. Kanske kan tugga ned någon av 3 och 6 i ledningen sista biten.

4 Wild Love då? Nja. Från andra par utvändigt så kommer hon förstås att få chansen till slut. Frågan är hur fort det kommer gå där framme? Kommer Untersteiner försöka pressa Goop för att försöka överta ledningen? Med fart på loppet så ökar sannolikheten för en sådan som 4 Wild Love.

Smällkaramellen är ifall 1 I Love Paris hamnar i rygg ledaren och får luckan mot slutet. Men det ska egentligen inte gå att vinna ändå tycker jag.

Övriga i loppet tror jag är chanslösa.

Vad tänker ni övriga om avdelning 1?
Då jag tror en del på Tessy D’ete hoppas jag dina tankar stämmer. Lite fart på loppet och sen lite draghjälp runt sista sväng av Wild Love som hon sitter i rygg på.....

Annars skulle jag inte bli ett dugg förvånad om Nurmos har trollat fram en grym startsnabbhet hos Hevin Boko och att hon sitter i ledningen. Tror hursomhelst på en snabb öppning av loppet där Dear Friend kommer köra, om inte till spets, så iaf för att få en lucka och rygg på ledaren.
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-26, 15:49   #40
 
Reg.datum: okt 2020
Inlägg: 27
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
Såhär läser jag avdelning 1 (notera att jag inte är någon expert för fem öre):

Generella tankar:
3 Mellby Free är väldigt snabb ut, men jag tror att 6 Dear Friend är något snabbare. Tar man en längd om man verkligen kör för det? Kanske – men troligtvis inte. Det blir ruskigt intressant att se vad 2 Hevin Boko kan göra nu när det aviseras offensiv körning och optimal balans. 4 Wild Love har inte riktigt nått hela vägen fram mot det här motståndet på sistone (trots grym form), men det här är första gången som man får ett riktigt bra spår – och man kommer garanterat att sitta bra på det inför sista varvet.

1 I Love Paris. Är inte jättesnabb ut. Kan hamna i rygg ledaren – alternativt tredje invändigt.

2 Hevin Boko. Kan hon hålla ut 3 Mellby Free i starten med optimala balansen? Mycket tvivelaktigt. Om hon mot all förmodan gör det så vinner man nog loppet härifrån. Dock finns det en liten galopprisk som måste tas med i bedömningen nu när hon kommer laddas – och bortsett från att räkna på startsnabbheten.

3 Mellby Free. Jag tror att hon huvudsakligen måste till spets för att vinna det här loppet. Kanske kan vinna från rygg ledaren. Jag tror inte att hon vinner från utvändigt ledaren om någon annan kommer till ledningen. Sannolikheten för att hon tar sig till ledningen är ändå hyggligt stor härifrån. Jag tror hon tar en längd på de som sitter invändigt och hon kommer köras framåt härifrån.

4 Wild Love. Hur snabbt startar hon? Inte snabbt alls. Jag tror hon sitter andra/tredje utvändigt härifrån. Har hon en riktigt bra dag så kan hon vinna loppet härifrån. Går riktigt bra till slut.

5 Tessy D'ete. Öppnar medel. Är nog lite snabbare än 4 Wild Love, men knappast snabbare än 3 Mellby Free. Är nog med där framme som tredje utvändigt, men jag tror inte att hon har kapaciteten för att vinna därifrån.

6 Dear Friend. Mycket snabb ut. Finns en liten chans att hon spetsar härifrån och tar sig förbi 3 Mellby Free efter första svängen. Det troliga är nog dock att 6 Dear Friend hamnar utvändigt ledaren.

Realistiska förloppet:
3 Mellby Free – 6 Dear Friend
1 I Love Paris – 2 Hevin Boko
7 Ultra Bright – 4 Wild Love
8 Vichy Grif – 5 Tessy D'Ete
9 Racing Brodda

Möjligt, men mindre sannolikt:
6 Dear Friend – 2 Hevin Boko
3 Mellby Free – 4 Wild Love
1 I Love Paris – 5 Tessy D'Ete
7 Ultra Bright – 9 Racing Brodda
8 Vichy Grif

Så. Vilka hästar tar jag med?

3 Mellby Free. Troligt den som sitter i spets. Sitter som sämst rygg ledaren – och det kan gå därifrån om luckan kommer.
6 Dear Friend. Troligt utvändigt ledaren. Finns en liten chans att man sitter i ledningen – och därifrån blir man svår att slå. Går bra till slut. Kanske har styrkan för att ta ned 3 Mellby Free från dödens.
2 Hevin Boko. Med i främre träffen. Kanske kan tugga ned någon av 3 och 6 i ledningen sista biten.

4 Wild Love då? Nja. Från andra par utvändigt så kommer hon förstås att få chansen till slut. Frågan är hur fort det kommer gå där framme? Kommer Untersteiner försöka pressa Goop för att försöka överta ledningen? Med fart på loppet så ökar sannolikheten för en sådan som 4 Wild Love.

Smällkaramellen är ifall 1 I Love Paris hamnar i rygg ledaren och får luckan mot slutet. Men det ska egentligen inte gå att vinna ändå tycker jag.

Övriga i loppet tror jag är chanslösa.

Vad tänker ni övriga om avdelning 1?

Jag kommer med största sannolikhet helgardera. Det är verkligen loppet där alla kan vinna. Då menar jag verkligen alla. Vissa får det såklart tuffare än andra. Racing Brodda är bortglömd här. Fick Dear Friend framför sig i senaste starten och tappade fart på upploppet. Hade sen krafter kvar i mål.

Ska jag plocka ut en tipsetta så är det just Racing Brodda som kommer på upploppet och sätter nosen före. Mellby Free är klart överskattad här. Rankar både Hevin Boko och Wild Love före. Nej helgardering här.
travspekulanten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-26, 18:58   #41
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 657
Sharp$: 12772
Standard

Torsdagsstänkare

7 Leave Your Sox On. Unters storfavorit är väl inte lätt att växla men Mika Forss är en grym driver och ger alltid hästarna chansen. Gick en 12 tid med barfota balans näst senast.Repris?
Klass 2 är Klass 2.
2 Global Winner. Tuffar på i rikstoton utan att vinna. Men går bra i skymundan. Skrällduglig i öppen Bronsdivision. Gissa vem som kör ?
8 Velegans. Unter är uppåt och märren står bra inne.
7 Algot Zonett. Har styrkan som vapen och måste ha överpace. Robban trodde mycket på välstammade hästen som 3 åring men lyckades inte slå igenom. Har varit skadedrabbad länge men verkar vara på G igen hos Weijersten. Gått bra hela hösten.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-11-26 klockan 18:59.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-26, 19:53   #42
 
Reg.datum: okt 2020
Inlägg: 27
Sharp$: 131
Standard

Då var det mesta av jobbet klart men kan tänkas göras om lite på fredag/lördag... Men utgången finns här under...

V75 - 1
Loppet där verkligen alla kan vinna. Hur jag än vrider och vänder på loppet hittar jag ingen rimlig ide. Väljer därför att helgardera här då det endast är nio hästar till start. Känns oerhört dumt att åka ut i första. Rankar dock loppet 9,6,2. Racing Brodda tappa fart bakom Dear Friend senast och gick till slut inte för fullt över upploppet och är loppets i särklass mest understreckade häst. Mellby Free är däremot den mest överstreckade här. Inte vunnit på distansen sedan 20/9 förra året. Men jag räknar inte bort Björn Goop denna gång heller och kommer alltså med på bongen tack vare helgardering.

V75 - 2
Här väljer jag att gå mot favoriten och spikar Nairajah som är obesegrad tillsammans med Johan Untersteiner i sulkyn. Senaste starten tvåa bakom favoriten Global Agreement med hästlängder men då med Erik Adielsson. Har tidigare vunnit mot favoriten på den aktuella distansen och har nu en bra träningsperiod bakom sig. Formen är det nog inget fel på här heller och har som sagt inte varit sämre än 2:a i Johan Untersteiners regi på tre starter. Otroligt att denna inte är mer betrodd. Minst 15%.

V75 - 3
Halvöppet lopp men lutar år spik på Van gogh Z.S till en nu väldigt fin procent tillsammans med Robert Bergh. Understreckad här.


V75 - 4
Omgångens mest felspelade avdelning och en riktigt överstreckad favorite i Chicharita. Hon kan absolut vinna detta lopp, men jag väljer att gardera här. Velegance med Peter Untersteiner denna gång tycker jag är ett minus mot senast och hamnar utanför min kupong denna gång av den orsaken. Ofelia O.E känns däremot hetare och otroligt intressant här! Inga förändringar sen förra starten, samma kusk, spår, distans och voltstart igen. Upplagt för ett riktigt fint lopp med andra ord. Kan det till och med tänkas att prova plocka skorna?
Make More Cider är ett väldigt tidigt streck här och ett möjligt spikförslag till en skrämmande låg procent likt många andra fina hästar denna omgång.

V75 - 5
Här ska det fällas, största favoriten på V75 denna gång från ett jobbigt utgångsläge. Dragster, Coogan och Dom Perignon som går barfota för första gången på två år är bara ett fåtal väldigt intressanta streck här.

V75 - 6
Cyber Lane eller Very Kronos? Svaret är ju givet, Antonio Trot. Totalt bortglömd här. Galopperade tidigt senast, men en ruskig upphämtning och en tredje plats tillslut bakom Very Kronos. Trist utgångsläge från bricka 11. Men som det kända citatet lyder, trav är trav och Björn Goop i sulkyn. Strykning på Frome the mine och ett motbud borta öppnar för ett skrällopp. Strykningen gynnar även Forfantone AM som ser ut att bli väldigt bortglömd här tillsammans med Antonio Trot. Den stora Skrällen att hålla ögonen på hittas från bricka två, Snowstorm Hanover med Örjan Kihlström! Rankar ändå 4,7,11 före och plockar bort Very Kronos som jag inte tror det minsta på och gynnas inte heller av mededistasen från detta utgångsläge.


V75 - 7
Omgångens kanske mest spelvärda häst hittas i Upper Face. Bra form, springspår och rätt distans. Kan tänka mig att spika här men avgör på lördag om jag plockar med en eller två till i en gardering.




Sammanfattningsvis.
Folk tror på en låg utdelning under 20k, jag sticker ut hakan och säger att minst 500k till 7 rätt på lördag är mer troligt. Otroligt mycket överspelande på mediokra hästar från osäkra spår. Inga sitter säkert och kommer skrälla både 1,2 och kanske 3 gånger innan omgången är färdigspelad.


Omgångens bästa spik:
Upper Face
Sätt till spelprocenten just nu och formen tycker jag att det är väldigt märkligt...

Omgångens överstreckade:
Flera… Global Agreement, Chicharita och Seismic Wave men tycker även att Mellby Free kan räknas in här. Ska absolut inte var favorit här… Tycker jag Racing Brodda ska vara (!)

Omgångens skräll:
Antonio Trot! Räcker nog att säga så. Rankar den flera gånger högre än till exempel Very Kronos. Detta är även för mig ett möjligt spikförslag det med… Kanske ska lämnas in en spikrad?


V75
Inlämnat: 2020-11-26, 20:58
Solvalla
Lördag 2020-11-28
Start: 16:20
Kostnad: 0,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 9 Racing Brodda (3, 2)
2: 5 Nairajah (1, 8)
3: 7 Van Gogh Z.S. (4, 3)
4: 1 Make More Cider (4, 11)
5: 2 Dragster (8, 10)
6: 11 Antonio Trot (4, 9)
7: 6 Upper Face (5, 9)

1x1x1x1x1x1x1 = 1 rader.
1 x 1 x 0,50 kr = 0,50 kr.
Totalt: 0,50 kr.
Rättningskod: WBP XTQ LNH

Varsågoda här har ni rätta raden på lördag!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+10), ms (+25)

Senast redigerad av travspekulanten den 2020-11-26 klockan 19:59. Anledning: Lade in spelkupongen
travspekulanten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-26, 22:13   #43
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Blir grymt jämnspelat första loppet. Om inte Mellby blivit nerspeedad senast hade den stått i vadå, 40% minst? Ingen skam i att bli nerspeedad av Dear Friend, säger inte mig jättemycket om formen. Visst det är finallopp nu och kortare distans. Minskar risken för blufflopp och mindre chans att den tar/får ledningen. Men den blir väldigt knapp favorit också och jag kan inte annat än att se den som bästa vinstchansen. Utgång blir det nog och jag gillar ju att gå mot strömmen där det jämnstreckas så kanske spik i en omgång där de flesta andra favoriter är tveksamma eller klart överstreckade.

I tredje undrar jag vad det stått för % på Activated om den hetat Conrads Rödluva. Helt jämnspelad med favoriten troligtvis. Helgrym märr som jag måste ranka först när nu gröngölingen på start har bricka 4. Längre ner i strecklistan. 0% på Ofelia!!??
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 08:26   #44
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

1
Får tacka för % på HEVIN, galoppen gör nog sitt. Nytt huvudlag bombar hästen mot spets o slut.

2
Klass 2 å megafavorit då gaddar jag på. Ingen fyraåring som är värd nästan 70%
3 4 kanske lyckas sno ledning av 1, då blir det intressant

3
Brons, gör som vanligt, tar de fyra mest spelade. Men lägger till nr 1 som jag hoppas får en bra rygg å smyglopp.

4
Krånglar inte till det spikar 4, klarar den spåret så måste de på bakvolt göra grymma tider.
Samt Johan ska ju släppa till Klantio

5
Dumstrut på men gaddar. Kommer nog bli galet kört här o många trötta hästar
Dragster är tidig lika så HENRY. Hoppas på strul för favoriten helt enkelt

6
Synd att from the mine ströks, solklar spik. Hoppas den klarar sig dock.
Nu ligger väl allt öppet för Johan å spets o slut. Men tänker inte släppa 11 o med Goop
Lite körning där fram å smyga med så kan det gå i min dröm

7
Öppet som Sveriges gräns. Målar på där 7 känns intressant med ändringar

1
HEVIN BOKO
2
1 3 4 5 7 8 12
3
1 3 4 7 8
4
CHICHARITA
5
2 4 7 8 10 11
6
4 11
7
3 5 6 7 9

Senast redigerad av kire1111 den 2020-11-27 klockan 08:27.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 14:23   #45
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 664
Sharp$: 50024
Standard

Daniel Berglund V75 Solvalla på Service Plays
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 14:58   #46
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Hästar som jag rankar ned:

5 Tessy D'Ete – Känns som att hon är bättre på långdistans. Enda sättet hon vinner härifrån är ifall det blir körning i början (typ mellan 3 Mellby Free och 6 Dear Friend) – och sedan kommer 2 Hevin Boko fram och pressar på ledaren ytterligare en gång, detta samtidigt som 4 Wild Love galopperar. Då kommer 5 Tessy D'Ete in i matchen. 12% är för mycket.

7 Van Gogh Z.S – Trivs väl allra bäst i ledningen – och dit kommer han knappast från spår 7. Dessutom tre ordentliga startraketer invändigt, så sannolikheten för att hitta en vettig position i främre träffen känns väl rätt låg. Om 3 Farlander Am mot all förmodan skulle nöja sig med rygg ledaren så kan 7 Van Gogh Z.S, med lite "tur", hamna i dödens. Tar han ned 4 Cab Lane därifrån? Mycket tveksamt. 16% just nu.

8 Born Unicorn – Fått sämsta spåret på framspår. Gynnas förstås av en eventuell nedstrukning, men det är ingenting man kan räkna på (och även från bricka 7 skulle det bli tufft). Troligen får man backa sist – och jag har svårt att se hur man ska orka ta sig ikapp 3 Farlander Am eller 4 Cab Lane ifall de sitter i ledningen. Även om det skulle lösa sig med positionerna så är jag inte säker på att kapaciteten finns för att spurta ned mot slutet. 16% just nu.

8 Seismic Wave – Visst, det är utan tvekan den bästa hästen i loppet – och den tål att göra ordentligt grovjobb. Det är rätt favorit. Men till 66% så måste man försöka fälla denna. Precis som med Born Unicorn så gynnas denna av eventuella nedstrukningar, men för spelets skull så hoppas jag att det inte sker och att vi istället kan fälla denna till högprocent från längst ut.

5 Dwayne Zet – Visst, femtespåret är generellt sett det bästa spåret, men det här är verkligen ingen startraket som kommer kunna utnyttja spåret maximalt. Visserligen härdad i tuffa lopp på slutet, men jag är tveksam till ifall han kommer orka hela vägen ifall han får gå i dödens (och troligtvis då försöka ta ned 3 Royce Rolls som sitter i ledningen). 22%? Känns som att det är för mycket.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 15:58   #47
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 664
Sharp$: 50024
Standard

Jens Sjödèn V75 Solvalla på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ochs5 (+22)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 16:21   #48
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 657
Sharp$: 12772
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Torsdagsstänkare

7 Leave Your Sox On. Unters storfavorit är väl inte lätt att växla men Mika Forss är en grym driver och ger alltid hästarna chansen. Gick en 12 tid med barfota balans näst senast.Repris?
Klass 2 är Klass 2.
2 Global Winner. Tuffar på i rikstoton utan att vinna. Men går bra i skymundan. Skrällduglig i öppen Bronsdivision. Gissa vem som kör ?
8 Velegans. Unter är uppåt och märren står bra inne.
7 Algot Zonett. Har styrkan som vapen och måste ha överpace. Robban trodde mycket på välstammade hästen som 3 åring men lyckades inte slå igenom. Har varit skadedrabbad länge men verkar vara på G igen hos Weijersten. Gått bra hela hösten.
Fredagsfunderingar

V75 1) Ganska öppen stoelit för en gångs skull. Visst lockar det till storgardering.
Men finns väl 3 hästar som jag plockar bort. 1 I Love Paris. Nej. 4 Wild Love är en dålig reshäst och 7 Ultra Bright är en hoppetossa.
3 Mellby Free ? Är hon lite på retur så här på senhösten? Dessutom ingen vidare stallform på Lökene.
6 Dear Friend är ju måstestrecket men måste ha rätt resa.
8 Vichy Grif får en stänkarvarning. Är ju trots allt en Varennare

V75 2) 1 Global Agreement är lite onödigt stor favorit men svårslagen.
7 ”strumporna på” har jag nämnt ovan och kanske ett stänkarstreck om lädret pallar. Det är trots allt klass 2.

V75 3) 3 Farlander Am och 4 Cab Lane känns väl som låset. Carlander har gjort grymma prestationer men borde väl snart få en dipp. Robban lurar i vassen med 7 Van Gogh. Övriga får nog svårt. Då måste alla 3 göra bort sig.
Gårdags stänkaren Global Vinner glömmer vi är väl ett platsspel i bästa fall.

V75 4) 4 Chicharita är definitivt en favorit i fara. Orutinerad och spår 4 i volt.
8 Velegans kan vara draget. 1 Make More Cider kanske får bestämma ett varv och då kan det räcka långt. Radat upp 12 tider.
11 Activated har trots allt 40M att ta in.

V75 5) 8 Seismic Vave. Går han att fälla ? Knappast.

V75 6) Ingen Västerbo Exact i loppet (tyvärr) 4 Cyber Lane har hitta tillbaka till 4 års vinnarskallen och är nog svår att rå på. Spets och slut ?
5 Zarenne Faz är väl den som kan ge Lillunter en match. Måste ha rätt resa. Men är ju trots allt en Varennare
Very Kronos känns inte het.
7 Forfantome Am får en stänkarvarning light.

V75 7) Här kommer nog skrällen. Mycket jämn Klass 1 final. Gardering är kanske lösningen om spellädret pallar.
Jorma från bakspår med Pokerfacet känns väl så där. Granaten och Rollsen tar emot med varma servetter om inte dom har dödat varandra första varvet.
3 Royce Rolls har visat knallform och Lillgoopen har läget. Dessutom Varennare Chansspik om inte spetskörningen ställer till det.
7 Algot Zonett har jag puffat för som torsdagsstänkare. Ok är väl ute på fel distans men hästen är bra iordning och lite pace på loppet och barfotabalansen fungerar (galopp senast) så kan det vara en finalstänkare.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 16:23   #49
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

Nurmos har laddat upp rejält med finalhästar tills i morgon. I första är många inne på att Hevin Boko vinner. Jag tycker att det är ett rätt öppet lopp och har svårt att sätta den ena före den andra.

I andra loppet är Global Agreement favorit med rätta, men så överlägsen som procenten gör gällande tror jag inte att han är. Lurigt lopp där det kan skrälla. Dessutom var Johans häst favorit mot Global förra gången de möttes. Kanske var det felspelat, kanske inte. Jag tar nog med den, men bara som en av flera.

I tredje är det nästan jämt skägg mellan vilka folk tror på av Farlander AM och Cab Lane. Några streck till så är det helgarderat.

Så kommer min första spik Activated. Jag är inne på att hon rundar packet.

Nästa spik är inte lika kul, men nog måste Seismic Wave ha toppchans.

Cyber Lane är ett av fyra, fem streck som ser ut att ha chans i loppet. Jag lutar dock åt att singla Cyber då jag inte tror att någon är villig att offra alltför mycket för att trycka på när det är så fina pengar i en final.

Sista loppet garderar jag upp. Där vill jag inte spricka.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 16:49   #50
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 657
Sharp$: 12772
Standard

Tjena Shooter.
Håller med om det mesta i ditt inlägg men jag försöker nog fälla Activated. En grym häst som är lite av Ina Scot och Viola Silas light. Lunkat in 6 mille som 5 åring !!
Men här finns det tuffa märrar emot som går 12 tider med 20 och 40m försprång.

God tur med spelet Shooter.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 17:19   #51
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3053
Standard

Synd på strykningen i femte, nu skenar väl procenten på Seismic Wave :(
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 17:22   #52
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
Synd på strykningen i femte, nu skenar väl procenten på Seismic Wave :(
Det är bara att hoppas att någon invändigt öppnar fort och vägrar släppa ledningen till nedstrukna 8 Seismic Wave.

Jag tror att 1 Dom Perignon siktar mot ledningen. Hoppas att han vågar köra där också. Alternativt att 2 Dragster laddas framåt och får överta i förstaskedet, men då får han ju favoriten utvändigt oavsett hur det blir kört.

Riktigt dålig strykning för spelarna. Vågar man hoppas på galopp?
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 17:27   #53
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
Det är bara att hoppas att någon invändigt öppnar fort och vägrar släppa ledningen till nedstrukna 8 Seismic Wave.

Jag tror att 1 Dom Perignon siktar mot ledningen. Hoppas att han vågar köra där också. Alternativt att 2 Dragster laddas framåt och får överta i förstaskedet, men då får han ju favoriten utvändigt oavsett hur det blir kört.

Riktigt dålig strykning för spelarna. Vågar man hoppas på galopp?
Tror ingen vill ta emot Seismic. Tror iofs inte det spelar någon roll, om det finns någon som kan det här med att köra i dödens så är det ju Örjan. Nä, det här är en straffspark och nu blev det utan målvakt.....
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 17:29   #54
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 657
Sharp$: 12772
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
Synd på strykningen i femte, nu skenar väl procenten på Seismic Wave :(
Nja ”skenar” nog inte men 60-65 % är väl ganska troligt när bilen fäller in vingarna.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 17:30   #55
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Strykning på framspår i silver, där gick chanserna upp ett hack för Seismic. Kan faktiskt bli tal om spik nu. Omgången i övrigt ser ut som att den mycket väl skulle kunna bli helt utan favoritvinnare. Klass 2 är först och främst loppet man ska hämta pengar i. Tjänstefel att spika den jättefavoriten.

Cyber som ni säger stärktes ju rejält av strykningen där också, är väl sund att vikta på iallafall. Very vettefan om man ska betala för däremot. Bara två totalt chanslösa i loppet, man kanske ska måla hela vägen dit...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 17:54   #56
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Får lägga in slägg-spelen på bookie innan de korrar ned dem. Ibland kliver man på vid fel hållplats men det vore ju sjukt om man inte var på rätt sida med dessa vinnaroddsen.

Racing Brodda @20
Red Mile Brodde @45
Van Gogh ZS @11
Ofelia OE @75
Coogan @25
Lucifer Lane @65
Upper Face @14
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 19:15   #57
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Goops stallform är verkligen diskutabel just nu... viktigt att ha med sig inför imorn. Är det 1 vinst på de 26 senaste nu lr ngt liknande?

Nurmos fortfarande bra, inte lika galet bra som för ett tag sen då han vann "allt" men fortfarande går hästarna väldigt fint!

Peter Untersteiner har bara vunnit 2 av 30 senaste loppen som tränare. Dock har en hel del hästar blivit 2a och 3a så ingen jättefara där med formen, ingen superform direkt ändå kanske. (Apropå hans jättefavorit i avd 2)
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....

Senast redigerad av mr_stylez den 2020-11-27 klockan 19:21.
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 19:23   #58
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Får lägga in slägg-spelen på bookie innan de korrar ned dem. Ibland kliver man på vid fel hållplats men det vore ju sjukt om man inte var på rätt sida med dessa vinnaroddsen.

Racing Brodda @20
Red Mile Brodde @45
Van Gogh ZS @11
Ofelia OE @75
Coogan @25
Lucifer Lane @65
Upper Face @14

Vi brukar aldrig tycka lika på spelvärda vinnare märker jag haha men idag var det faktiskt 2 st! Ofela OE obegripligt högs odds, spelas absolut!
Samt Upper Face borde väl ge kanske 6-7 ggr pengarna kunde man tycka, fint odds där med!
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 19:44   #59
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Några fina H2H också som jag tyckte på bet365:

Dom Perignon före Vagabond Bi @2,40
Coogan före Sir Henry P Hill @2,00
Upper Face före Speedy Tilly @2,00
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 20:53   #60
 
Reg.datum: okt 2020
Inlägg: 27
Sharp$: 131
Standard

körs Ofelia O.E för placering imorgon för att sedan köra vecka vecka och anmäls till V75 nästa helg?
travspekulanten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 21:19   #61
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ingen jackpot och man får nog säga att sporten lockar mer än spelet då. Ser rätt iskallt ut vad gäller V75an om man jagar stor utdelning. Skulle vara om vädret och banan ställer till det.

Efter lördagens omgång träder barfotaförbudet i kraft och startlistorna kommer bli allt tunnare och sämre , så går själv till vintervila med travet efter lördagens omgång och återkommer på sharps till våren igen förutom lite inhopp över jul när jag ska vara ledig två veckor.
Tråkigt att du tar paus, Olle. Jag uppskattar dina inlägg
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 21:39   #62
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5400
Standard

Antonio T har jobbat på i veckan mycket bra och håller sin fina form. I sista jobbet visade han fina speedresurser. Tyvärr så försvann mycket av segerchansen, när From the Mine ströks, det kan bli så att Cyber Lane får såsa i spets. Hoppas att Björn går fram och tävlar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+10), mr_stylez (+5), NicklasA (+5), asgaya3141 (+5)
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 21:55   #63
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4268
Standard

Tjurskallig som jag är fortsätter jag envetet med att spela även fast såväl hästar, kuskar och hela jävla domarkåren är emot mig. Vinner jag? Nä!

Mina spikar:
Cyber Lane som efter strykning bör leda detta runt om. Enda reella hotet ses i Zarenne Fas som dock behöver hjälp med rätt resa fram till upploppet. Har svårt att se hur det ska lösa sig för denne. Antonio Trot måste det nog tyvärr klaffa till 120% för att den ska vinna det här loppet. Very Kronos tror jag inte alls på.
Andra spiken Royce Rolls är mer av en chansning då omgångens kanske mest givna vinnare Seismic Wave har ökat sin, redan innan den invändiga strykningen, goda chans med ytterligare 15-20%. I slutändan kanske jag väljer att kasta om... vill dock gärna få med Dragster som jag alltid gillat och Sir Henry P.Hill som var överjävligt fin senast.

Utgångar:
Hevin Boko och den av RR och SW som inte spikas.

Måste streck:
Nairajah
Farlander AM
Velegance

Ta nu det här för vad det är och vem det kommer ifrån. Jag letar och letar och fortsätter leta efter spelformen...
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 21:57   #64
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Tråkigt att du tar paus, Olle. Jag uppskattar dina inlägg
Tack. Tyvärr har jag på grund av jobb fått dra ner kraftigt på travet senaste två åren. Har inte alls den tid över längre som krävs för att hänga med i svängarna. Men under de trista vintermånaderna känns det mest skönt. Har aldrig haft samma sug att hänga med och följa travet då.

Sen är det som jag skrivit tidigare mycket svårare att vara spelare idag , åtminstone på min nivå, än för 10 år sedan typ, när man till stor del lirar mot utländska multisystem och svenska stora bolagslir i de stora poolerna och dessutom mycket svårare att hitta rolig info som inte hela kollektivet känner till i och med det enorma infoflöde som nu finns.

Om det inte vore nog så är känslan också att det är betydligt svårare att hitta riktiga kanonodds hos nätbolagen jämfört med förr. Deras bookmakers måste vara grymt skickliga generellt idag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+5), Staketkusken (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 22:05   #65
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Skall på bröllop i morgon och hålla tal. Bolagssystemet är i princip klart om det inte blir några tidiga strykningar i morgon bitti.

1) 2,3,4,5,6 r9-8 (Björn tror att han vinner med favoriten 3. Nurmos är mycket positiv till 2 och det är min vinnare. Vi vet alla hur bra 4 är. Johan U tror på 50 % galopp eller ledning med 6. Har råd att även strecka 5)

2) 1 r5-3 (1 blir dagens näst mest streckade och är en tråkig spik, som bara vinner)

3) 1,3,4,7,8 r2-11 (streckar hästarna med vinstchans och hoppas på 1)

4) 4,6,11 r1-8 (hur ska 11 ta 40 m på 4? Streckar även Örjan med 6)

5) 8 r10-2 (8 är en blivande elitloppare. Spik)

6) 1,2,4,5,7,9,10,11 r6-8 (om 4 skall torska måste han få tryck. Då finns många bra med chans)

7) 1,3,5,9,12 r7-10 (favoriterna 9 och 5 har dåliga spår och känns sårbara. Björn tror han vinner med 3. 1 med helstängt kan hålla upp ledningen. 12 har utvecklats i regi Bergh och trivs med Lennartsson)

Kostar 1500 kronor. Ingen jackpot denna vecka.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 22:07   #66
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4268
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Tack. Tyvärr har jag på grund av jobb fått dra ner kraftigt på travet senaste två åren. Har inte alls den tid över längre som krävs för att hänga med i svängarna. Men under de trista vintermånaderna känns det mest skönt. Har aldrig haft samma sug att hänga med och följa travet då.

Sen är det som jag skrivit tidigare mycket svårare att vara spelare idag , åtminstone på min nivå, än för 10 år sedan typ, när man till stor del lirar mot utländska multisystem och svenska stora bolagslir i de stora poolerna och dessutom mycket svårare att hitta rolig info som inte hela kollektivet känner till i och med det enorma infoflöde som nu finns.

Om det inte vore nog så är känslan också att det är betydligt svårare att hitta riktiga kanonodds hos nätbolagen jämfört med förr. Deras bookmakers måste vara grymt skickliga generellt idag.
Delar verkligen din uppfattning om att det är svårare med spelet numera. Har väl aldrig själv vunnit några riktigt stora vinster, men en handfull vinster runt 50k och en vinst på 135k. Har dock alltid tidigare gått nettoplus på spelet förutom de senaste 2 åren...

Däremot uppskattar jag vintertravet. Kanske lurar jag mig själv en aning, men det har historiskt varit bättre för egen del med lite fler mindre betrodda vinnare.

Önskar dig en skön paus!
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 22:16   #67
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Tack. Tyvärr har jag på grund av jobb fått dra ner kraftigt på travet senaste två åren. Har inte alls den tid över längre som krävs för att hänga med i svängarna. Men under de trista vintermånaderna känns det mest skönt. Har aldrig haft samma sug att hänga med och följa travet då.

Sen är det som jag skrivit tidigare mycket svårare att vara spelare idag , åtminstone på min nivå, än för 10 år sedan typ, när man till stor del lirar mot utländska multisystem och svenska stora bolagslir i de stora poolerna och dessutom mycket svårare att hitta rolig info som inte hela kollektivet känner till i och med det enorma infoflöde som nu finns.

Om det inte vore nog så är känslan också att det är betydligt svårare att hitta riktiga kanonodds hos nätbolagen jämfört med förr. Deras bookmakers måste vara grymt skickliga generellt idag.
Håller med! Utifrån min egen ålder så tycker jag att travet var bra mycket roligare på 90-talet. Det var inte samma spelhets i tv, tidningar och webben kände knappt någon till. Det fanns inga speltjänster på samma sätt förutom han killen som gjorde egna tips till Valla och stod utanför och sålde varje onsdag. Vem var han och vad gör han i dag förresten?

Dessutom kördes det väl inte lika mycket lopp varje dag heller. Som du säger, nu är det omöjligt att vara insatt om man inte ser varje lunchlopp och halvkassa race en kylig tisdag i december.

Förr (90-talet och tidigare) kunde det ju florera rykten på ett helt annat sätt och som liksom inte dök upp i forum tre minuter senare. Fick man nys om en förändring på stallbacken eller på en ban-restaurang så var man ju i princip ensam om det.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 22:18   #68
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 657
Sharp$: 12772
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Tack. Tyvärr har jag på grund av jobb fått dra ner kraftigt på travet senaste två åren. Har inte alls den tid över längre som krävs för att hänga med i svängarna. Men under de trista vintermånaderna känns det mest skönt. Har aldrig haft samma sug att hänga med och följa travet då.

Sen är det som jag skrivit tidigare mycket svårare att vara spelare idag , åtminstone på min nivå, än för 10 år sedan typ, när man till stor del lirar mot utländska multisystem och svenska stora bolagslir i de stora poolerna och dessutom mycket svårare att hitta rolig info som inte hela kollektivet känner till i och med det enorma infoflöde som nu finns.

Om det inte vore nog så är känslan också att det är betydligt svårare att hitta riktiga kanonodds hos nätbolagen jämfört med förr. Deras bookmakers måste vara grymt skickliga generellt idag.
Håller med du Olle. Travspelet är så jäkla proffsigt och utstuderat nuförtiden så det är ganska meningslöst att försöka hitta rätt från storspelarnas mass produktion med egna små system.
Som pensionär har jag hur mycket tid som helst och kan inte skylla på jobbet och travintresset är still going strong. Jag lägger krutet på V/P , TV och DD spel som ett trevligt tidsfördriv och i bästa fall helt gratis med lite flyt.
Som 70+ are vill jag hävda. Visst var det bättre förr ?
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 23:34   #69
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4687
Standard

Travet är väl som det alltid har varit, hitta dom som vinner. varför krångla till det!
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 23:58   #70
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jAnman Visa inlägg
Antonio T har jobbat på i veckan mycket bra och håller sin fina form. I sista jobbet visade han fina speedresurser. Tyvärr så försvann mycket av segerchansen, när From the Mine ströks, det kan bli så att Cyber Lane får såsa i spets. Hoppas att Björn går fram och tävlar!

Gör han det tror jag ni vinner =) Du får övertala Timo/Björn Lycka till!
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 00:15   #71
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 1 492
Sharp$: 15627
Standard

Gå gärna in på andelskungens tillsammanssida och läs lite matnyttigt om omgången.

Jörgen Oscarsson har en andel som heter "Oscarssons rysare"
I den chatten kan man läsa en väl arbetad analys av omgångens lopp.
Rulla ned en bit och läs den nedifrån och upp.....

https://www.atg.se/andelskungen/spel...2020-11-28_5_5
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5), asgaya3141 (+5), asgaya3141 (+5)
elwiz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 00:27   #72
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4687
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av elwiz Visa inlägg
Gå gärna in på andelskungens tillsammanssida och läs lite matnyttigt om omgången.

Jörgen Oscarsson har en andel som heter "Oscarssons rysare"
I den chatten kan man läsa en väl arbetad analys av omgångens lopp.
Rulla ned en bit och läs den nedifrån och upp.....

https://www.atg.se/andelskungen/spel...2020-11-28_5_5
Men kom igen dessa herrar har väl sällan rätt när dom tippar.Varför göra reklam för dom?
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 02:12   #73
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Men kom igen dessa herrar har väl sällan rätt när dom tippar.Varför göra reklam för dom?

Jag är väldigt intresserad av dessa herrars nyckelhästar.


Mest för att jag inte vill ha rätt samtidigt som dem.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 04:12   #74
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Tack. Tyvärr har jag på grund av jobb fått dra ner kraftigt på travet senaste två åren. Har inte alls den tid över längre som krävs för att hänga med i svängarna. Men under de trista vintermånaderna känns det mest skönt. Har aldrig haft samma sug att hänga med och följa travet då.

Sen är det som jag skrivit tidigare mycket svårare att vara spelare idag , åtminstone på min nivå, än för 10 år sedan typ, när man till stor del lirar mot utländska multisystem och svenska stora bolagslir i de stora poolerna och dessutom mycket svårare att hitta rolig info som inte hela kollektivet känner till i och med det enorma infoflöde som nu finns.

Om det inte vore nog så är känslan också att det är betydligt svårare att hitta riktiga kanonodds hos nätbolagen jämfört med förr. Deras bookmakers måste vara grymt skickliga generellt idag.
Bookmkers har bra verktyg Olle,Det räcker att en kusk pratar lite så är det kört.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 07:56   #75
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Anderstorp
Inlägg: 539
Sharp$: 5110
Standard

Antonio Tror haussar vi ofta här och det är ju fantastiskt roligt att få sån fin info från
Janman men tyvärr så tror jag inte att Antonio räcker till seger.
Min vinnare är Forfantone Am återigen spurtar ner allt och är ofattbart bortglömd.
Men för att det ska gå så måste Very K eller Antonio ta jobbet för laget och trycka upp farten.
Då vinner Forfantone Am.

Lycka till idag, fantastiskt fin sport i eftermiddag
__________________
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kocken14 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 08:00   #76
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 728
Sharp$: 1510
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Skall på bröllop i morgon och hålla tal.
Ohh, mitt i pandemin. Men alla har väl mask? Brud och brudgum kan ju lyfta av maskarna vid den beseglande kyssen. Förstå vilken klimax!

Och tänk på avstånden under middagen, Hannibal Lektor-maskerna ska på. Det behövs om alla ska sitta 2 meter ifrån varandra, då blir det hög ljudvolym och mer saliv och partiklar avges i luften.

Man kan ju också öppna alla fönster så det blir korsdrag, det minskar smittorisken, och så blir det kortare sittning så du hinner hem till travet. Inte så skönt att sitta och äta då slipsen fryser.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5)
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 08:06   #77
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 728
Sharp$: 1510
Standard

Känns som Adrian börjar få lite fart under galoscherna igen. Tror man åtminstone kan lira tvillingar på alla hans hästar, sitter någon har man pengarna tillbaka med råge.

Och sen verkar väl även Jerry (mannen som likt Colin Nutley vägrar prata svenska) vara på väg ur källaren. Zarenne Fas?
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 09:03   #78
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Dagens Harry-rad


Idag blev det kajko i skallen när jag försökte bena ut det hela. Fick bli en liten Harry där spikarna är mina och ett par tre till inplockade här och där...
Lycka till!

V75
Inlämnat: 2020-11-28, 09:11
Harry Boy
Solvalla
Lördag 2020-11-28
Start: 16:20
Kostnad: 47,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 6, 7, 9 (4, 5)
2: 1 Global Agreement (8, 11)
3: 1, 4, 11 (3, 8)
4: 4, 6 (11, 8)
5: 1, 7, 8 (10, 2)
6: 1 Milligan's School (4, 9)
7: 3 Royce Rolls (9, 5)

5x1x3x2x3x1x1 = 90 rader.
90 x 1 x 0,50 kr = 45,00 kr. Avgift 2,00 kr.
Totalt: 47,00 kr.
Rättningskod: TKR SQV VBB
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 09:09   #79
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Tjena Shooter.
Håller med om det mesta i ditt inlägg men jag försöker nog fälla Activated. En grym häst som är lite av Ina Scot och Viola Silas light. Lunkat in 6 mille som 5 åring !!
Men här finns det tuffa märrar emot som går 12 tider med 20 och 40m försprång.

God tur med spelet Shooter.
Jag tycker att man kan titta på tider som en faktor, men tar inte så hårt på dem. Ena gången så går en häst en 14-tid och gör ett starkt lopp som vinnare, nästa kanske den är trött på en 16-tid. Activated har en helt annan hårdhet och det tror jag blir utslagsgivande, men visst kan favoriten vara en undantagshäst. Vi får se lite senare idag.

Tack detsamma!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 09:45   #80
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 657
Sharp$: 12772
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag tycker att man kan titta på tider som en faktor, men tar inte så hårt på dem. Ena gången så går en häst en 14-tid och gör ett starkt lopp som vinnare, nästa kanske den är trött på en 16-tid. Activated har en helt annan hårdhet och det tror jag blir utslagsgivande, men visst kan favoriten vara en undantagshäst. Vi får se lite senare idag.

Tack detsamma!
Glömde nämna märkliga stor favoriten Chicharita. Orutinen och fjärdespåret är nog för tufft trots bra form.
Mina drag och måstestreck är Make More Cider och Velegance. Och kanske Ofelia.
Röda armén kommer med hästar i form.

Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 09:54   #81
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 1 492
Sharp$: 15627
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Men kom igen dessa herrar har väl sällan rätt när dom tippar.Varför göra reklam för dom?
Oscarsson är ny spelläggare på andelskungen.
Han har mycket bra koll på lopparkivet och utrustningsändringar.
Enligt han själv så lägger han ned ca 6-7 timmar per lopp.
Den informationen kan man läsa sig till på 20min om man tittar in på den tillsammanssidan.....
elwiz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 10:28   #82
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 092
Sharp$: 6127
Standard

Spår 12-pandemin verkar nästan vara i nivå med sin mer namnkunniga släkting
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 10:42   #83
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 174
Sharp$: 2844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av elwiz Visa inlägg
Gå gärna in på andelskungens tillsammanssida och läs lite matnyttigt om omgången.

Jörgen Oscarsson har en andel som heter "Oscarssons rysare"
I den chatten kan man läsa en väl arbetad analys av omgångens lopp.
Rulla ned en bit och läs den nedifrån och upp.....

https://www.atg.se/andelskungen/spel...2020-11-28_5_5
Bara en stjärna !
tototorsten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 11:29   #84
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag blir galen - var har startlistan och oddsen för vinnare och plats försvunnit? Det som låg till höger om videofönstret?
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 11:31   #85
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Jag blir galen - var har startlistan och oddsen för vinnare och plats försvunnit? Det som låg till höger om videofönstret?
Om det är lopparkivet du menar så gäller att om du klickar på pilen så kommer det upp utan och klickar du på symbolen till höger om pilen så kommer det upp med.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 11:31   #86
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Någon som har någon grymt negativ information om Mistelns Napoleon i sista avdelningen? Tycker själv procenten är lite för låg men sen ger SvS 100 i odds på den. Funderar nämligen om det är värt att "slösa" ett streck på den då.

Antingen är jag helt fel på den eller är det SvS som är helt fel på den.

Vad säger ni andra?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 11:31   #87
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Hur många gånger har Hevin kommit till spets i sitt liv? Kan man väl räkna på en näve utan att bruka alla fingrar. "har aldrig laddats för fullt någon gång" säger Nurmos, skitsnack säger jag självklart har inte kuskarna gett bort ledningen på skoj i 40 starter. Hästen är inte snabb nog helt enkelt. Visst att de sätter på goggles, ändringar gör mirakel ibland. Men spetschansen måste bedömas som låg, även att den ska bidra till att dra ut på spetsstriden ens.

Goop spetsar (försökte ju inte ens hålla upp senast, visste att JU skulle släppa över långt). Möjligen att det kan bli lite körning om JU inte fattar i tid eller att han vill trycka till för att göra vinnarhålet fritt. Sen är det stolopp med få hästar, hyggligt andrapris och inga dårar till kuskar. Blufflopps-scenariot eller att Mellby bara är tillräckligt bra även med lite häx känner jag som mycket mer troligt än de 26% den är lirad till. Men det blir bara utgång.

Vichy Grif är lite färsking mot eliten men har inte gjort bort sig, med körning ska den kunna nypa dem och 3% är för lite.

Racing Brodda för en gångs skulle lite spelvärd också på sina 6%. Skapligt mycket bättre än raden den där.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 11:34   #88
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Någon som har någon grymt negativ information om Mistelns Napoleon i sista avdelningen? Tycker själv procenten är lite för låg men sen ger SvS 100 i odds på den. Funderar nämligen om det är värt att "slösa" ett streck på den då.

Antingen är jag helt fel på den eller är det SvS som är helt fel på den.

Vad säger ni andra?
Jag har inte med den på sex streck och heller inte som reserv, så jag har ingen större tro på den, men man vet aldrig i trav.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+1)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 11:39   #89
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Om det är lopparkivet du menar så gäller att om du klickar på pilen så kommer det upp utan och klickar du på symbolen till höger om pilen så kommer det upp med.
Nej, menar de startlistor med löpande odds som låg uppe till höger om videofönstret när du kollar på ATG-Live, på vanligt sätt.

Ahh - fick en snilleblixt och fixade detta själv - var på väg att ringa ATG, men det var att jag haft ett för stort fönster (ett hack) och jag minskade ner detta med "control och minus" så blev fönstret lite mindre och startlistorna kom åter - fasiken vad jag svurit över detta i några veckor, men anpassningsbar och enveten så skall man fixa detta själv. "Kan själv"...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 11:46   #90
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 759
Sharp$: 2632
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Någon som har någon grymt negativ information om Mistelns Napoleon i sista avdelningen? Tycker själv procenten är lite för låg men sen ger SvS 100 i odds på den. Funderar nämligen om det är värt att "slösa" ett streck på den då.

Antingen är jag helt fel på den eller är det SvS som är helt fel på den.

Vad säger ni andra?
jag tror på den!! kommer ta med den på 6 streck
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+1)
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 11:55   #91
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av heddari Visa inlägg
jag tror på den!! kommer ta med den på 6 streck
Jag helgarderar sista eftersom jag reducerar ett större system. Men 11 Mistelns Napoleon är klart intressant även på en mindre garderingslapp. Lite svårt att räkna på den dock, då den i sina fem senaste starter startat från spår 4-4-1-2-1 (och gått jävligt bra). Ska bli spännande att se hur den går bakifrån nu mot det här motståndet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
heddari (+10)
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 11:57   #92
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

V75
Inlämnat: 2020-11-28, 12:53
Solvalla
Lördag 2020-11-28
Start: 16:20
Kostnad: 350,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 4, 5 (9, 6)
2: 1, 4, 5, 8, 11 (3, 7)
3: 1, 3, 4, 7, 8 (2, 11)
4: 11 Activated (4, 6)
5: 8 Seismic Wave (10, 7)
6: 4 Cyber Lane (11, 9)
7: 1, 3, 5, 6, 7, 9, 12 (10, 4)

4x5x5x1x1x1x7 = 700 rader.
700 x 1 x 0,50 kr = 350,00 kr.
Totalt: 350,00 kr.
Rättningskod: ZGT VTN RHD
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 12:01   #93
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
V75
Inlämnat: 2020-11-28, 12:53
Solvalla
Lördag 2020-11-28
Start: 16:20
Kostnad: 350,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 4, 5 (9, 6)
2: 1, 4, 5, 8, 11 (3, 7)
3: 1, 3, 4, 7, 8 (2, 11)
4: 11 Activated (4, 6)
5: 8 Seismic Wave (10, 7)
6: 4 Cyber Lane (11, 9)
7: 1, 3, 5, 6, 7, 9, 12 (10, 4)

4x5x5x1x1x1x7 = 700 rader.
700 x 1 x 0,50 kr = 350,00 kr.
Totalt: 350,00 kr.
Rättningskod: ZGT VTN RHD
Det ser ut som mitt med samma spikar och några hästar som skiljer sig i garderingsloppen. Mycket bra alltså!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 12:12   #94
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 759
Sharp$: 2632
Standard

V75
Inlämnat: 2020-11-28, 13:11
Solvalla
Lördag 2020-11-28
Start: 16:20
Kostnad: 495,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 4 (6, 5)
2: 1, 3, 4, 5, 7 (8, 11)
3: 4 Cab Lane (3, 8)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (4, 11)
5: 8 Seismic Wave (10, 2)
6: 7 Forfantone Am (4, 9)
7: 3, 5, 6, 9, 11, 12 (1, 7)

3x5x1x11x1x1x6 = 990 rader.
990 x 1 x 0,50 kr = 495,00 kr.
Totalt: 495,00 kr.
Rättningskod: WBQ RTQ XHK
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 12:15   #95
 
Reg.datum: aug 2017
Ort: Härliga Hälsingland
Inlägg: 1 011
Sharp$: 823
Standard

Provar denna rad idag

1)3 goop (2.4)
2)1.3.5 ( 8.11)
3)1.2.3.4.7.8.11 (5.9)
4)11 jepsson (4.6)
5)2 Adielsson (8.10)
6)1 u.eriksson (4.9)
7)1.7.12 (9.5)

God tur idag!
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 12:30   #96
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

V75
Inlämnat: 2020-11-28, 13:29
Solvalla
Lördag 2020-11-28
Start: 16:20
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 4, 5, 6 (8, 9)
2: 1, 3, 4, 7, 8, 11 (5, 12)
3: 3, 4, 7, 8 (1, 11)
4: 11 Activated (10, 6)
5: 8 Seismic Wave (10, 7)
6: 4 Cyber Lane (5, 9)
7: 1, 3, 5, 6, 7, 9 (12, 4)

5x6x4x1x1x1x6 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: WHX PTR ZKJ
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 13:34   #97
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 400
Sharp$: 4267
Standard

Dagens bästa spik är 4 Cab Lane till 31%... Spets och slut! Nurmos "bästa chans" säger en hel del. Löjligt understreckad! Goop upp dessutom....

Apropå Goop så är det dagens avslag rakt av. Stall Goops hästar går inte bra för dagen och jag tror till och med att Mellby Free förlorar från spets idag! Tar bort ett par betrodda och skulle aldrig ens tänka tanken att singla någon häst från stallet.

Nurmos däremot har några riktigt fina singelprocentare som är kraftigt understreckade!
8 One Kind Of Art och 11 Prime Lini i andra står båda i 7-8%! För lite! Den förstnämnda har bara förlorat ett lopp felfri och då var den tvåa! Goop upp! Prime Lini håller Nurmos högt! Pass upp för båda!

11 Antonio Trot till 7% i guld är också understreckad. Som den gick sist efter galopp!! Goop igen... Goop kan få en bra dag - med Nurmos-tränat! Det meddelas också att 5 Zarenne Fas skall vara riktigt vass idag.... 16%!

Andra måstestreck runt 10% och under är 7 Sir Henry P.Hill och 10 Vagabond Bi i femte samt 1 Mellby Granat och inte minst 7 Algott Zonett i sista! Bfro på Algott är hyperintressant!

System på Sundbyholmstravets Tillsammanssida.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 13:38   #98
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Dagens bästa spik är 4 Cab Lane till 31%... Spets och slut! Nurmos "bästa chans" säger en hel del. Löjligt understreckad! Goop upp dessutom...
Det där med bästa chansen ska man dock ta med en nypa salt. En stunden är det Seismic Wave, andra stunden Hevin Boko, sen Cab Lane o.s.v. Tror dock också en hel del på ”Cabben”.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 13:40   #99
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

V4
Inlämnat: 2020-11-28, 14:40
Solvalla
Lördag 2020-11-28
Start: 14:45
Kostnad: 96,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7, 9 (6, 5)
2: 8 Bearicecream (12, 5)
3: 1, 4, 6, 8 (10, 9)
4: 2, 4, 5, 6, 9, 11 (1, 3)

2x1x4x6 = 48 rader.
48 x 1 x 2,00 kr = 96,00 kr.
Totalt: 96,00 kr.
Rättningskod: WKV TTN QCK
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 13:43   #100
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
V4
Inlämnat: 2020-11-28, 14:40
Solvalla
Lördag 2020-11-28
Start: 14:45
Kostnad: 96,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7, 9 (6, 5)
2: 8 Bearicecream (12, 5)
3: 1, 4, 6, 8 (10, 9)
4: 2, 4, 5, 6, 9, 11 (1, 3)

2x1x4x6 = 48 rader.
48 x 1 x 2,00 kr = 96,00 kr.
Totalt: 96,00 kr.
Rättningskod: WKV TTN QCK
Testar detta x 2. En eller alla i första då en massa gör montedebut. Spik på Untersteiner i avd 3 på första barfota.

V4
Inlämnat: 2020-11-28, 14:41
Solvalla
Lördag 2020-11-28
Start: 14:45
Kostnad: 64,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Cyrano de B. (11, 6)
2: 2, 4, 5, 6 (12, 7)
3: 6 Woodbury Wine (1, 10)
4: 2, 4, 9, 11 (1, 3)

1x4x1x4 = 16 rader.
16 x 2 x 2,00 kr = 64,00 kr.
Totalt: 64,00 kr.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+2)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 13:47   #101
 
Reg.datum: sep 2020
Inlägg: 569
Sharp$: 1359
Standard

Hej

V75

3 R2,4
1 R8,11
3,4,7,8 R1,2
11 R4,6
8 R10,2
4,5,9,11 R10,1
3,5,9,12 R1,6
robert78Polen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 13:49   #102
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Sista tankarna inför i dag. (Ska försöka återkomma hit efter tävlingarna för att se hur rätt/fel jag var på det):

Avdelning 1:
Läser på många ställen att 3 Mellby Free är överspelad och att formen är osäker. Jag tror dock att Goop spetsar tämligen enkelt (även med 2 Hevin Bokos balansförändringar). I ett öppet lopp på förhand så kan det vara ett spikförslag för att ta ställning, men jag väljer ändå att gardera då det finns bättre spikar längre fram.

Mitt första motbud är 6 Dear Friend som lär laddas framåt. Men Johan kan vinna även från andra positioner om man inte hittar till ledningen. Det känns väldigt uppåt på 4 Wild Love – och känslan är att det är lite sista chansen för att se om hon kan hävda sig mot några av de bästa stona. Spurtar alltid bra, men hinner aldrig riktigt fram. Bättre spår nu. Nu eller aldrig?

2 Hevin Boko spetsas ytterligare i balansen och det ska bli spännande att se ifall hon kan vinna för egen maskin den här gången. När Björn Goop släppte Hevin Boko till ledningen i Åby Stora Pris för att Conrads Rödluva skulle få gå utvändigt sista biten, så fick ju Mika Fors loppet nästintill gratis. Blir intressant att se ifall hon kan ta ned Mellby Free (alternativt 6 Dear Friend) från dödens.

Blir det körning? Det finns risk för det. Detta skulle kunna öppna upp det för 8 Vichy Grif och 9 Racing Brodda. 1, 5 och 7 känns totalt iskalla.

Avdelning 2:
1 Global Agreement är ruskigt högt spelad just nu. Rätt favorit, absolut, men ingenting som jag väljer att spika.

Motbuden är många. 2 Red Mile Brodde kan öppna snabbt och kommer nog rätt på det härifrån. 3 Global Above All lättas i balansen, men det finns galopprisk. 4 Amorcer Levallo vinner ofta och kan komma rätt på det härifrån. 5 Nairajah slog favoriten på Solvalla för två månader sedan, men då var det voltstart och det är skillnad mot när de startar bakom bilen. 6 Rutger B.L trivs i spets – och kommer favoriten bort så kan den vinna. Inte ens 1% just nu. 7 Leave Your Sox On och 8 One Kind Of Art är fina hästar, men det finns risk för vingel härifrån. Tror att det finns risk att den sistnämnda blir hängande i tredjespår.

På bakspår tar jag även med 11 Prime Lini och 12 Pappajonnys Ilse. Den förstnämnda går bäst i spets. 12 Pappajonnys Ilse är tuff och kommer köras offensivt i dag. Båda får såklart svårt att vinna, men kommer favoriten bort och det blir lite galopper så öppnar det upp sig rejält.

Avdelning 3:
Både 7 Van Gogh Z.S och 8 Born Unicorn är fina hästar, men spåren talar emot här. Båda känns överspelade just nu.

Jag låser istället på tre hästar: 1 Cargo Door (som kommit att bli en av mina favorithästar) och som troligtvis hamnar i rygg ledaren, 3 Farlander Am och 4 Cab Lane som kommer att tampas om ledningen. Blir det körning så finns det risk att 7 och 8 kommer in i det.

Avdelning 4:
Varit mycket snack på 1 Make More Cider hela veckan. Den ska förstås med till den låga procenten. 4 Chicharita ska med, men den ska vi försöka fälla. 11 Activated kanske borde vara favorit trots allt? Visst, 40 tillägg är inte det roligaste, men den har kapacitet att runda allting härifrån trots allt.

Bakom dessa tar jag med 6 Dixie Brick, 8 Velegance och 9 Ofelia O.E. Blir inte ett dugg förvånad ifall den sistnämnda får gå i ryggar sista 800 och spurtar ned samtliga på upploppet. Mindre än 1% just nu. Miljondraget deluxe i dag.

Avdelning 5:
Velar fram och tillbaka kring ifall jag ska försöka fälla favoriten 8 Seismic Wave som är nedstruken ett hack. Jag tror att det blir omöjligt, men jag speler utgång och garderar med några få streck istället.

7 Sir Henry P. Hill är förstastrecket. Otroligt hård och tapper häst. Det ska bli extremt intressant att se vad 1 Dom Perignon (med maxad balans) och 4 Coogan (BFRO + amerikansk vagn nu!) kan hitta på. De fyra kommer med på kupongen.

Avdelning 6:
Spik 4 Cyber Lane. Till allt under 40% känns det som en vettig spik när 3 From The Mine blev struken. Tror han får lunka på relativt lugnt i ett halvvarv utan press utvändigt – och sedan kommer några hyfsat tidiga attacker från de på bakspår. Men det kommer han klara av.

Tidig gardering är 1 Milligan's School (rygg ledaren), 7 Forfantone Am och 10 Hachiko De Veleuwe. 11 Antonio Trot är i storform och det ska bli intressant att se vad han kan göra härifrån.

Avdelning 7:
Eftersom jag spelar ett stort reducerat system så kommer jag att få med alla på kupongen. Tidiga hästar är 1 Mellby Granat, 3 Royce Rolls, 6 Upper Face (stark!), 9 Västerbo Pokerface (bästa hästen), 10 Golden Guard (form och kan spurta), 11 Mistelns Napoleon (går bäst framifrån, men blir intressant att se hur den går nu) och 12 Speedy Tilly som spurtar vansinnigt fort (stallet ligger lågt).

---

Svårt att sia om hur utdelningen blir. Lyckas det bli några favoritfall så ser jag potential till riktigt hög utdelning.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 14:12   #103
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 092
Sharp$: 6127
Standard

Spelar så här idag, blev matematiskt:
Hevin Boko - Dvs troligen startgalopp med alla ändringar
1,3,4,7,10,11,12 - Dvs ni kan spika 8 eller möjligen 1
Cab Lane - Dvs ni kan spika Farlander
5,8,9,11 - Go Micro Vick eller Ofelia
7,8,10 - dvs spika Seismic på allt
Zarenne Fas - dvs spika Cyber Lane
3,5,7,9

Lycka till allihop
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 14:17   #104
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Spelar så här idag, blev matematiskt:
Hevin Boko - Dvs troligen startgalopp med alla ändringar
1,3,4,7,10,11,12 - Dvs ni kan spika 8 eller möjligen 1
Cab Lane - Dvs ni kan spika Farlander
5,8,9,11 - Go Micro Vick eller Ofelia
7,8,10 - dvs spika Seismic på allt
Zarenne Fas - dvs spika Cyber Lane
3,5,7,9

Lycka till allihop
Det luktar högt självförtroende
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 14:23   #105
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Åkte på V4. Testar 6 - 2,4 X20 kr på LD så att chansen finns att få något på Untersteiners skoryck om det ger effekt.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 14:23   #106
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Anderstorp
Inlägg: 539
Sharp$: 5110
Standard

Avd 1 - Dear Friend spets och slut SPIK
Avd 3- Farlander Am grym häst SPIK
Avd 6 - Forfantone Am omgångens drag
__________________
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kocken14 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 14:26   #107
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Åkte på V4. Testar 6 - 2,4 X20 kr på LD så att chansen finns att få något på Untersteiners skoryck om det ger effekt.
Du kanske ska öka på med 20 kr till och lägga till komben 6-5?

Westholm har snurr på stallet, Cuanca är en bra häst och bästa spåret.

Till 145ggr är det värt ett försök

LUNCH DUBBEL
Inlämnat: 2020-11-28, 15:27
Solvalla
Lördag 2020-11-28
Start: 15:31
Kostnad: 100,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 6
2: 5 Cuenca

2 x 50,00 kr = 100,00 kr.
Totalt: 100,00 kr.
Rättningskod: RFS VTS TCB

LUNCH DUBBEL
Inlämnat: 2020-11-28, 15:27
Solvalla
Lördag 2020-11-28
Start: 15:31
Kostnad: 300,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 6
2: 4 Gitan de Touchyvon

2 x 150,00 kr = 300,00 kr.
Totalt: 300,00 kr.
Rättningskod: XFP PTS TCM

Senast redigerad av Basse den 2020-11-28 klockan 14:28.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 14:26   #108
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 174
Sharp$: 2844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
Sista tankarna inför i dag. (Ska försöka återkomma hit efter tävlingarna för att se hur rätt/fel jag var på det):

Avdelning 1:
Läser på många ställen att 3 Mellby Free är överspelad och att formen är osäker. Jag tror dock att Goop spetsar tämligen enkelt (även med 2 Hevin Bokos balansförändringar). I ett öppet lopp på förhand så kan det vara ett spikförslag för att ta ställning, men jag väljer ändå att gardera då det finns bättre spikar längre fram.

Mitt första motbud är 6 Dear Friend som lär laddas framåt. Men Johan kan vinna även från andra positioner om man inte hittar till ledningen. Det känns väldigt uppåt på 4 Wild Love – och känslan är att det är lite sista chansen för att se om hon kan hävda sig mot några av de bästa stona. Spurtar alltid bra, men hinner aldrig riktigt fram. Bättre spår nu. Nu eller aldrig?

2 Hevin Boko spetsas ytterligare i balansen och det ska bli spännande att se ifall hon kan vinna för egen maskin den här gången. När Björn Goop släppte Hevin Boko till ledningen i Åby Stora Pris för att Conrads Rödluva skulle få gå utvändigt sista biten, så fick ju Mika Fors loppet nästintill gratis. Blir intressant att se ifall hon kan ta ned Mellby Free (alternativt 6 Dear Friend) från dödens.

Blir det körning? Det finns risk för det. Detta skulle kunna öppna upp det för 8 Vichy Grif och 9 Racing Brodda. 1, 5 och 7 känns totalt iskalla.

Avdelning 2:
1 Global Agreement är ruskigt högt spelad just nu. Rätt favorit, absolut, men ingenting som jag väljer att spika.

Motbuden är många. 2 Red Mile Brodde kan öppna snabbt och kommer nog rätt på det härifrån. 3 Global Above All lättas i balansen, men det finns galopprisk. 4 Amorcer Levallo vinner ofta och kan komma rätt på det härifrån. 5 Nairajah slog favoriten på Solvalla för två månader sedan, men då var det voltstart och det är skillnad mot när de startar bakom bilen. 6 Rutger B.L trivs i spets – och kommer favoriten bort så kan den vinna. Inte ens 1% just nu. 7 Leave Your Sox On och 8 One Kind Of Art är fina hästar, men det finns risk för vingel härifrån. Tror att det finns risk att den sistnämnda blir hängande i tredjespår.

På bakspår tar jag även med 11 Prime Lini och 12 Pappajonnys Ilse. Den förstnämnda går bäst i spets. 12 Pappajonnys Ilse är tuff och kommer köras offensivt i dag. Båda får såklart svårt att vinna, men kommer favoriten bort och det blir lite galopper så öppnar det upp sig rejält.

Avdelning 3:
Både 7 Van Gogh Z.S och 8 Born Unicorn är fina hästar, men spåren talar emot här. Båda känns överspelade just nu.

Jag låser istället på tre hästar: 1 Cargo Door (som kommit att bli en av mina favorithästar) och som troligtvis hamnar i rygg ledaren, 3 Farlander Am och 4 Cab Lane som kommer att tampas om ledningen. Blir det körning så finns det risk att 7 och 8 kommer in i det.

Avdelning 4:
Varit mycket snack på 1 Make More Cider hela veckan. Den ska förstås med till den låga procenten. 4 Chicharita ska med, men den ska vi försöka fälla. 11 Activated kanske borde vara favorit trots allt? Visst, 40 tillägg är inte det roligaste, men den har kapacitet att runda allting härifrån trots allt.

Bakom dessa tar jag med 6 Dixie Brick, 8 Velegance och 9 Ofelia O.E. Blir inte ett dugg förvånad ifall den sistnämnda får gå i ryggar sista 800 och spurtar ned samtliga på upploppet. Mindre än 1% just nu. Miljondraget deluxe i dag.

Avdelning 5:
Velar fram och tillbaka kring ifall jag ska försöka fälla favoriten 8 Seismic Wave som är nedstruken ett hack. Jag tror att det blir omöjligt, men jag speler utgång och garderar med några få streck istället.

7 Sir Henry P. Hill är förstastrecket. Otroligt hård och tapper häst. Det ska bli extremt intressant att se vad 1 Dom Perignon (med maxad balans) och 4 Coogan (BFRO + amerikansk vagn nu!) kan hitta på. De fyra kommer med på kupongen.

Avdelning 6:
Spik 4 Cyber Lane. Till allt under 40% känns det som en vettig spik när 3 From The Mine blev struken. Tror han får lunka på relativt lugnt i ett halvvarv utan press utvändigt – och sedan kommer några hyfsat tidiga attacker från de på bakspår. Men det kommer han klara av.

Tidig gardering är 1 Milligan's School (rygg ledaren), 7 Forfantone Am och 10 Hachiko De Veleuwe. 11 Antonio Trot är i storform och det ska bli intressant att se vad han kan göra härifrån.

Avdelning 7:
Eftersom jag spelar ett stort reducerat system så kommer jag att få med alla på kupongen. Tidiga hästar är 1 Mellby Granat, 3 Royce Rolls, 6 Upper Face (stark!), 9 Västerbo Pokerface (bästa hästen), 10 Golden Guard (form och kan spurta), 11 Mistelns Napoleon (går bäst framifrån, men blir intressant att se hur den går nu) och 12 Speedy Tilly som spurtar vansinnigt fort (stallet ligger lågt).

---

Svårt att sia om hur utdelningen blir. Lyckas det bli några favoritfall så ser jag potential till riktigt hög utdelning.
Åbå stora pris ? Du kanske menar sto sm !
tototorsten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 14:34   #109
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3179
Standard

Det blir skor runt om på 7 Algot Zonett (SV)
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 14:36   #110
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Åkte på V4. Testar 6 - 2,4 X20 kr på LD så att chansen finns att få något på Untersteiners skoryck om det ger effekt.
Favoriten var för bra, men går inte klaga på insatsen . Sällan hästar som får gå i dödens på en storfavorit hela loppet vinner.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 14:38   #111
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Du kanske ska öka på med 20 kr till och lägga till komben 6-5?

Westholm har snurr på stallet, Cuanca är en bra häst och bästa spåret.

Till 145ggr är det värt ett försök

LUNCH DUBBEL
Inlämnat: 2020-11-28, 15:27
Solvalla
Lördag 2020-11-28
Start: 15:31
Kostnad: 100,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 6
2: 5 Cuenca

2 x 50,00 kr = 100,00 kr.
Totalt: 100,00 kr.
Rättningskod: RFS VTS TCB

LUNCH DUBBEL
Inlämnat: 2020-11-28, 15:27
Solvalla
Lördag 2020-11-28
Start: 15:31
Kostnad: 300,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 6
2: 4 Gitan de Touchyvon

2 x 150,00 kr = 300,00 kr.
Totalt: 300,00 kr.
Rättningskod: XFP PTS TCM
Jag har tyvärr inte samma spelkassa som dig, så fick räcka att bränna en hundralapp på V4 loppen. Hoppas du sätter den.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 14:39   #112
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Favoriten var för bra, men går inte klaga på insatsen . Sällan hästar som får gå i dödens på en storfavorit hela loppet vinner.
Untersteiners blev favorit till sist
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 14:39   #113
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 152
Sharp$: 9337
Standard

V75
Inlämnat: 2020-11-28, 15:25
Kluts andelsspel
Solvalla
Lördag 2020-11-28
Start: 16:20
Kostnad: 1 000,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Hevin Boko (4, 3)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11 (1, 12)
3: 1, 3, 4, 5, 7 (4, 8)
4: 1, 4, 10, 11 (6, 8)
5: 1, 8 (10, 2)
6: 4 Cyber Lane (1, 10)
7: 1, 3, 5, 9, 12 (7, 3)

1x10x5x4x2x1x5 = 2000 rader.
2000 x 1 x 0,50 kr = 1 000,00 kr.
Totalt: 1 000,00 kr.
Rättningskod: RBX XTT XCM
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 14:42   #114
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4268
Standard

Med tanke på LD1 så kan man kanske våga påstå att påståenden om BG´s obefintliga stallform är något överdrivna. Generator gjorde det bra trots tredjetagg sista halvvarvet och på förhand chanslösa Peony hängde på skapligt i rygg på vinnaren. Form är färskvara!
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 14:42   #115
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Untersteiners blev favorit till sist
Ja, det är sanslöst vad oddsen ändras numera. Stod i 5 ggr typ 3 min innan start och klart mindre spelad på ld också då. Ser nu att det ändrades helt på någon minut. Är ju nästan meningslöst att göra någon form av spelvärdesanalyser på dessa spelformer när oddsen är omöjliga att förutse ens ett par minuter innan start.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 14:43   #116
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ja, det är sanslöst vad oddsen ändras numera. Stod i 5 ggr typ 3 min innan start och klart mindre spelad på ld också då. Ser nu att det ändrades helt på någon minut. Är ju nästan meningslöst att göra någon form av spelvärdesanalyser på dessa spelformer när oddsen är omöjliga att förutse ens ett par minuter innan start.
6-5 på LD stod i 130+ med minuten kvar. Slutade på 52 i odds! Går inte att spela på ATG helt enkelt

Tror det är många robotar som bara scannar av odds kontra egen spelvärdering/fasta odds!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 14:47   #117
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Galopperar inte Nurmos Love You avkomma i V4-4 måste den bli svårslagen. 14,2 första barfota runt om senast efter rejäl startgalopp.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 14:48   #118
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 397
Sharp$: 5751
Standard

V75
Inlämnat: 2020-11-28, 13:05
Solvalla
Lördag 2020-11-28
Start: 16:20
Kostnad: 675,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 4, 6, 9 (5, 8)
2: 1, 3, 4, 7, 8, 11 (5, 12)
3: 1, 3, 4, 7, 8 (2, 11)
4: 4, 6, 11 (8, 1)
5: 8 Seismic Wave (10, 2)
6: 4, 9, 11 (5, 10)
7: 5 Dwayne Zet (9, 3)

5x6x5x3x1x3x1 = 1350 rader.
1350 x 1 x 0,50 kr = 675,00 kr.
Totalt: 675,00 kr.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 14:52   #119
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Nu snöar det på Solvalla. Hoppas verkligen inte att det fortsätter. Den banan brukar ju bli närmast katastrof bara om det kommer lite regn.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 14:53   #120
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 397
Sharp$: 5751
Standard

Kan bli lite kladdigt efter några lopp om det fortsätter.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 14:58   #121
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Närmast favoritparad på V4. Såg väl egentligen mer öppet ut än V75an.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 14:59   #122
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 118
Sharp$: 3614
Standard

Det lilla försöket till pengar (många pengar?)
V75
Inlämnat: 2020-11-28, 15:57
Solvalla
Lördag 2020-11-28
Start: 16:20
Kostnad: 27,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Hevin Boko (3, 4)
2: 4, 8, 11 (1, 3)
3: 3 Farlander Am (4, 8)
4: 8, 11 (4, 6)
5: 2, 8, 11 (10, 7)
6: 1, 2, 10 (4, 9)
7: 7 Algot Zonett (9, 5)

1x3x1x2x3x3x1 = 54 rader.
54 x 1 x 0,50 kr = 27,00 kr.
Totalt: 27,00 kr.
Rättningskod: TCT NTQ VMF
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:01   #123
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3179
Standard

V75
Inlämnat: 2020-11-28, 16:00
Solvalla
Lördag 2020-11-28
Start: 16:20
Kostnad: 420,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Hevin Boko (3, 4)
2: 1, 3, 4, 5, 7, 8, 11 (12, 2)
3: 3, 4, 8 (7, 1)
4: 1, 4, 6, 11 (8, 2)
5: 8 Seismic Wave (10, 2)
6: 4, 10 (9, 5)
7: 1, 3, 5, 7, 9 (6, 12)

1x7x3x4x1x2x5 = 840 rader.
840 x 1 x 0,50 kr = 420,00 kr.
Totalt: 420,00 kr.
Rättningskod: VMQ TTV TMM
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:04   #124
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

V75
Inlämnat: 2020-11-28, 16:02
Solvalla
Lördag 2020-11-28
Start: 16:20
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 4, 6, 9 (5, 1)
2: 1 Global Agreement (7, 2)
3: 1, 3, 4 (7, 2)
4: 1, 4, 6, 8, 9, 11 (5, 7)
5: 7, 8 (1, 9)
6: 4 Cyber Lane (10, 1)
7: 1, 3, 6, 12 (5, 2)

5x1x3x6x2x1x4 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: VMS PTR PMJ
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:05   #125
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Oerhört nonchalant om Wäjersten ändrar till skor på Algot Zonett efter spelstopp. Han sa igår till betaltjänsterna att det var helt bestämt att det blir skor men stått barfota runt om hela veckan och öppnade för det även i tidiga intervjuer. Man kan ju inte begära att alla spelare ska köpa betaltjänst material för hundratals kronor för rätt skoinfo. Så hoppas att det som står i listan nu också blir det som gäller för respekten för tränarens skull.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:08   #126
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Stort reducerat system. Minst 2 A-hästar och minst 1 C-häst.

fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:09   #127
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4268
Standard

Lilla spelet (har även ett reducerat)

V75
Inlämnat: 2020-11-28, 16:08
Solvalla
Lördag 2020-11-28
Start: 16:20
Kostnad: 22,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 4, 6 (3, 5)
2: 5 Nairajah (1, 11)
3: 3 Farlander Am (4, 8)
4: 1, 4, 6, 8, 11 (10, 2)
5: 2, 7, 8 (10, 1)
6: 4 Cyber Lane (9, 5)
7: 3 Royce Rolls (9, 5)

3x1x1x5x3x1x1 = 45 rader.
45 x 1 x 0,50 kr = 22,50 kr.
Totalt: 22,50 kr.
Rättningskod: WGW XTV WMB
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:09   #128
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Shit - Activated ser oerhört bra ut, rent utav lysande! WOW!!! Vill byta spik nu, från Dixie Brick till Activated, men för sent...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:13   #129
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 400
Sharp$: 4267
Standard

V75
Inlämnat: 2020-11-28, 16:10
Sundbyholms Travbana, Sista Stallskrikets andelsspel
Solvalla
Lördag 2020-11-28
Start: 16:20
Kostnad: 2 060,64 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 4, 5, 6, 8 (9, 7)
2: 1, 3, 8, 11 (4, 5)
3: 4 Cab Lane (3, 8)
4: 1, 4, 6, 8, 10, 11 (2, 3)
5: 7, 8, 10 (3, 2)
6: 4, 5, 11 (9, 10)
7: 1, 7, 9 (6, 5)

6x4x1x6x3x3x3 = 3888 rader.
3888 x 1 x 0,50 kr = 1 944,00 kr.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:15   #130
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Ska bli intressant att se Kihlström och Ultra Bright!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:16   #131
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3179
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Oerhört nonchalant om Wäjersten ändrar till skor på Algot Zonett efter spelstopp. Han sa igår till betaltjänsterna att det var helt bestämt att det blir skor men stått barfota runt om hela veckan och öppnade för det även i tidiga intervjuer. Man kan ju inte begära att alla spelare ska köpa betaltjänst material för hundratals kronor för rätt skoinfo. Så hoppas att det som står i listan nu också blir det som gäller för respekten för tränarens skull.
Fel i grafiken tydligen. Anmäld med skor
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:16   #132
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 92
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Oerhört nonchalant om Wäjersten ändrar till skor på Algot Zonett efter spelstopp. Han sa igår till betaltjänsterna att det var helt bestämt att det blir skor men stått barfota runt om hela veckan och öppnade för det även i tidiga intervjuer. Man kan ju inte begära att alla spelare ska köpa betaltjänst material för hundratals kronor för rätt skoinfo. Så hoppas att det som står i listan nu också blir det som gäller för respekten för tränarens skull.
Ändrat till skor nu
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:17   #133
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Ändrat till skor nu
Jag skönt för dom som lämnar in 5 min innan spelstopp att få korrekt info.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:19   #134
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
Fel i grafiken tydligen. Anmäld med skor
Det var inte ändrat när jag skrev inlägget

Men man kan ju undra varför det ska komma så sent om man redan igår definitivt bestämt att köra med skor.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:23   #135
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Då blickar vi framåt och stänger dagens underhållning!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:23   #136
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 759
Sharp$: 2632
Standard

haha woow..
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:23   #137
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Ha ha. Man får ta på sig dumstruten vad gäller utdelningen idag. Vilken smäll direkt.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:24   #138
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 397
Sharp$: 5751
Standard

Jahapp... herregud.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:24   #139
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4268
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Med tanke på LD1 så kan man kanske våga påstå att påståenden om BG´s obefintliga stallform är något överdrivna. Generator gjorde det bra trots tredjetagg sista halvvarvet och på förhand chanslösa Peony hängde på skapligt i rygg på vinnaren. Form är färskvara!
Som sagt... BG 1:a och 2:a - tyvärr hade jag inte vinnaren med på något alls
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:24   #140
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3179
Standard

Efterhandare

V75
Inlämnat: 2020-11-28, 16:18
Solvalla
Lördag 2020-11-28
Start: 16:20
Kostnad: 160,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 (1, 3)
2: 1, 3, 5, 8 (11, 4)
3: 8 Born Unicorn (4, 3)
4: 1, 11 (4, 6)
5: 1, 2, 7, 8, 10 (4, 3)
6: 4 Cyber Lane (9, 5)
7: 1 Mellby Granat (9, 5)

8x4x1x2x5x1x1 = 320 rader.
320 x 1 x 0,50 kr = 160,00 kr.
Totalt: 160,00 kr.
Rättningskod: TJP ZTX XMD
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:24   #141
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Har alltid undrat varför det inte är vanligare att de skakar på huvudet för att markera att de inte tänker släppa när någon kommer. Nu var det en rätt tydlig signal av Goop iaf.

Men där var det kört, även om Mellby gjorde vad som var förväntat. Hoppade över 2 kusar. Paris har kunnande men kall länge nu och kunde inte se att den skulle fixa det ens med maxklaff i det här gänget...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:25   #142
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Aldrig varit såhär besviken någonsin. 2 Hevin Boko kroknar rejält så att 6 Dear Friend kommer ut från rygg ledaren – vilket i sin tur ger 1 I Love Paris luckan sista biten.

Bara att ge upp.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:25   #143
 
Reg.datum: aug 2017
Ort: Härliga Hälsingland
Inlägg: 1 011
Sharp$: 823
Standard

Vilken jäkla bortkörning av gooopen
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:25   #144
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4268
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Apropå Goop så är det dagens avslag rakt av. Stall Goops hästar går inte bra för dagen och jag tror till och med att Mellby Free förlorar från spets idag! Tar bort ett par betrodda och skulle aldrig ens tänka tanken att singla någon häst från stallet.
Skönt att jag inte är ensam på att vara helt fel på det
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:25   #145
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 169
Sharp$: 741
Standard

Haha, den enda i lopp 1 jag trodde var helt chanslös.
drn85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:26   #146
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 1 304
Sharp$: 4108
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jag skönt för dom som lämnar in 5 min innan spelstopp att få korrekt info.
Bra då 1 dec när alla måste gå med skor, då vet man förutsättningarna i förväg
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:26   #147
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Haha fyfan, detta var otippat.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:26   #148
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Aldrig sett Goop vara så slö och slapp i en stenhård slutstrid, förut - kanske hade det att gör att det var stallkamraten som nu vann, i stället... AVGÅ!!!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:27   #149
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
Såhär läser jag avdelning 1 (notera att jag inte är någon expert för fem öre):

Smällkaramellen är ifall 1 I Love Paris hamnar i rygg ledaren och får luckan mot slutet. Men det ska egentligen inte gå att vinna ändå tycker jag.
Men det spelade man ju inte på förstås.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:27   #150
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
Efterhandare

V75
Inlämnat: 2020-11-28, 16:18
Solvalla
Lördag 2020-11-28
Start: 16:20
Kostnad: 160,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 (1, 3)
2: 1, 3, 5, 8 (11, 4)
3: 8 Born Unicorn (4, 3)
4: 1, 11 (4, 6)
5: 1, 2, 7, 8, 10 (4, 3)
6: 4 Cyber Lane (9, 5)
7: 1 Mellby Granat (9, 5)

8x4x1x2x5x1x1 = 320 rader.
320 x 1 x 0,50 kr = 160,00 kr.
Totalt: 160,00 kr.
Rättningskod: TJP ZTX XMD
Lämnar normalt aldrig en eller två hästar i ett lopp och hade inte gjort på ett reducerat men körde matematiskt och mindre i dag. Då fick jag inte ihop det på 550 kronor. SUCK!

V75
Inlämnat: 2020-11-28, 15:20
Johan Salomonssons andelsspel
Solvalla
Lördag 2020-11-28
Start: 16:20
Kostnad: 525,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9 (1, 7)
2: 1, 3 (5, 7)
3: 1 Cargo Door (4, 7)
4: 1, 4, 10 (6, 2)
5: 2, 7, 8, 9, 10 (1, 3)
6: 4 Cyber Lane (5, 1)
7: 1, 5, 6, 11, 12 (3, 4)

7x2x1x3x5x1x5 = 1050 rader.
1050 x 1 x 0,50 kr = 525,00 kr.
Totalt: 525,00 kr.
Min kostnad: 525,00 kr x 6/50 = 63,00 kr
Rättningskod: TBN QTP QCF
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:28   #151
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 397
Sharp$: 5751
Standard

Bara öppna en Staropramen och se glad ut
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1), Grovport (+5)
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:30   #152
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3837
Standard

Nån som vet om Goop och Jepson åkte i samma bil till Solvalla ������������������
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:31   #153
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av abborre Visa inlägg
Bra då 1 dec när alla måste gå med skor, då vet man förutsättningarna i förväg
Nä, det vet man nu om tränarna sköter det.

Efter den 1 dec kommer det där med brodd eller inte in i bilden. Åtminstone norröver. Det kan ha minst lika stor betydelse som skor eller barfota men närmast omöjligt att få en totalbild över som spelare.

Så det har stor betydelse vad som sitter på hovarna även på vintern. Förutom i Boden när isbanan börjat gälla. Då kör ingen utan brodd hoppas jag
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:31   #154
 
Reg.datum: sep 2020
Inlägg: 24
Sharp$: 156
Standard

Atg måste ändra på deras skit regler som drabbar vi som spelare...tränare måste inte ha mer än 1 häst på varje avd
Jean är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:34   #155
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 152
Sharp$: 9337
Standard

Någon som är kvar här inne?
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:35   #156
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Skönt riggat lopp men noll snack om det i studion. Vem är förvånad.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:35   #157
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Välkommen...


Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Lämnar normalt aldrig en eller två hästar i ett lopp och hade inte gjort på ett reducerat men körde matematiskt och mindre i dag. Då fick jag inte ihop det på 550 kronor. SUCK!

V75
Inlämnat: 2020-11-28, 15:20
Johan Salomonssons andelsspel
Solvalla
Lördag 2020-11-28
Start: 16:20
Kostnad: 525,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9 (1, 7)
2: 1, 3 (5, 7)
3: 1 Cargo Door (4, 7)
4: 1, 4, 10 (6, 2)
5: 2, 7, 8, 9, 10 (1, 3)
6: 4 Cyber Lane (5, 1)
7: 1, 5, 6, 11, 12 (3, 4)

7x2x1x3x5x1x5 = 1050 rader.
1050 x 1 x 0,50 kr = 525,00 kr.
Totalt: 525,00 kr.
Min kostnad: 525,00 kr x 6/50 = 63,00 kr
Rättningskod: TBN QTP QCF
...in i klubben, trodde jag hade förträngt det...
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:36   #158
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jean Visa inlägg
Atg måste ändra på deras skit regler som drabbar vi som spelare...tränare måste inte ha mer än 1 häst på varje avd
Men svårt att få just detta utfall till stallkörning. Såg verkligen inte ut som att Goop inte gjorde allt för att vinna trots att det var stallkamraten som fick luckan, och det var inte Goops fel att luckan kom.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:38   #159
 
Reg.datum: okt 2015
Ort: All over the Place
Inlägg: 303
Sharp$: 1896
Standard

Björne verkligen hatar alla spelare, och vissa hästägare (liksom sin far)...
Wolfman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:39   #160
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 174
Sharp$: 2844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Någon som är kvar här inne?
Är kvar men det är lite tunt framöver
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+1)
tototorsten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:39   #161
 
Reg.datum: okt 2020
Inlägg: 27
Sharp$: 131
Standard

Jag gillar Björn och jag tycker att han är en bra kusk. Men detta var illa. Smakar skit i munnen.

Tycker man ska införa att man får ställa upp med EN egentränad häst... När man själv kör en annan...
travspekulanten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:41   #162
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 664
Sharp$: 50024
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
Nån som vet om Goop och Jepson åkte i samma bil till Solvalla ����������������� ��
^

Sett på nätet för länge sen...

Björn Goop får ingen dispens för att köra i vare sig Kriteriet eller Oaks. Stallets andrekusk de senaste åren, Carl Johan Jepson, är också avstängd

Senast redigerad av hoola den 2020-11-28 klockan 15:42.
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:42   #163
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 152
Sharp$: 9337
Standard

Det där var 0,0 stallkörning om ni frågar mig!
#1 Liten tryckare av Hevin Boko som gjorde att Björn fick lov att höja tempot.
#2 Dear Friend går ut i andra spår och I Love Paris får plötsligt rygg på en undflyende Goop.
#3 Goop kan omöjligt se att detta händer bakom ryggen och sen dra undan för att skapa medveten lucka..
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:42   #164
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 438
Sharp$: 1248
Standard

Andra gången denna smäller till i Finalerna i år. Min fru spelar denna på grund av namnet och hon fick in den som storskräll i mars och nu igen. Kanske ska börja spela på namn....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+1)
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:45   #165
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

I dag blir det pengar! Två stycken 1%-are HAHAHHA
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:45   #166
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 759
Sharp$: 2632
Standard

hahahahaahahahaah???????
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:45   #167
 
wowsuchevs avatar
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 65
Sharp$: 1204
Standard

Snacka om riggat
wowsuchev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:46   #168
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 397
Sharp$: 5751
Standard

Helt borta idag.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:46   #169
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Nu blir det V75-rekord på värde efter två avdelningar. 15.000?
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:46   #170
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Det där var 0,0 stallkörning om ni frågar mig!
#1 Liten tryckare av Hevin Boko som gjorde att Björn fick lov att höja tempot.
#2 Dear Friend går ut i andra spår och I Love Paris får plötsligt rygg på en undflyende Goop.
#3 Goop kan omöjligt se att detta händer bakom ryggen och sen dra undan för att skapa medveten lucka..
Verkligen.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:46   #171
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4268
Standard

Herrejävlar!!??!! Hur är det möjligt...
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:46   #172
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Repris på avd 1. Favoriten riktigt bra men Sjunnesson visade att effekten av första barfota vid V75 vinsten på Jägers senast inte var en tillfällighet.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:47   #173
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Bara jag som öppnat med två smarta spikar?
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:48   #174
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Amorcer Levallo omgångens nästagångare - ojojoj, vilket lopp denne gör...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:48   #175
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Känns plötslig skönt att jag inte spelade på V75 idag, kanske blir det jackpott på 7 rätt?
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:48   #176
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Hahah vad är det som händer?!
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:49   #177
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Gott, en stänkare inne så det finns hopp ändå om återbäring. Här fanns rygg ledaren och slut ganska bra med i korten iallafall. Hur fan kunde den ge 53ggr som vinnare, var bomb på att bookie-oddset 45 var höjdpunkten alla kategorier.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:51   #178
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 657
Sharp$: 12772
Standard

Ja jäklar vilken finalomgång ! Favoriten var väl inte som bäst men klyschan klass 2 är klass 2 är gångbar.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:52   #179
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Sjukt vad man kan hamna snett på det. Ibland tänker jag att man alltid ska bygga likadant oavsett omgång eftersom det kommer jämna ut sig ändå. Nackdelen med att bygga olika omgång till omgång är att det kan bli fel jävligt lång tid medan fördelen är att man även kan hamna rätt på det varje vecka.

Onsdagen den 18 november så tar jag alla*alla i inledningen förutom de två favoriterna. Det hade passat i dag och sen kunde spikarna varit Cyber och Seismic!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:55   #180
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 863
Sharp$: 1097
Standard

Fattar inte hur folk kan syna "mygel" i avdelning 1? Jag ska dock argumenta för möjligtvis vad kan uppfatta som mygel eller stallkörning i detta fallet.

Det är när Björn inser (förmodligen) att Johan går ut i andra. Så I love Paris helt plötsligt hamnar i ryggen i sista sväng...

Men om jag ska vara ärlig. Så är detta långsökt.

Björn jobbar på rätt så duktigt för att vinna. Sedan kan man inte sticka under stolen med att han är hyffsat nöjd med att det är I love Paris han krigar mot in på mål linjen.

Men tycker inte man kan skylla på stallkörning.

För mig tycker jag att det handlar om att Mellby Free på något sett blöt ut mot slutet. Kolla bara sist den förlora mot Dear Friend?

Kanske bara är fel tidpunkt på året? Kanske hästen inte är i storform. Jag vet inte. Men tror någon annan hade sänkt den med liknande smörlopp som dear friend fick sist. Samt IL Paris idag...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+5)

Senast redigerad av Khiarshoor den 2020-11-28 klockan 15:56.
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:55   #181
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Kör en V5 med resterande hästar på V75!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:55   #182
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 565
Standard

Detta måste vara tidernas sämsta rens på en 1,41-procentare när värdet går från 841 kronor till 16 223 kronor. Måste vara något Tillsammans-system som är varvat typ 100 ggr som är med fortfarande.
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:58   #183
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Värde


16 tusen drygt, gissade 15 och är där bättre än att tippa på hästar...

Ska bli kul att höra om det var ett "historiskt" värde.

Senast redigerad av valo den 2020-11-28 klockan 16:00.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:58   #184
 
Reg.datum: okt 2020
Inlägg: 27
Sharp$: 131
Standard

Värdet alltså uppe i 16 000 Kronor...
travspekulanten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:59   #185
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Jag vet vem som vinner avdelning nr 3.

Kolla trenden...

Avdelning 1 = Häst med nr 1 vinner
Avdelning 2 = Häst med nr 2 vinner

Farlander Am vinner avdelning 3 om trenden fortsätter.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 15:59   #186
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 050
Sharp$: 5272
Standard

Är det startnr 1 som gäller idag tro, vi satsar på det. Tror dock Cargo Door har bra chans oavsett

Avd
1: 1 Cargo Door (4, 3)
2: 1, 2, 4, 6, 11 (8, 10)
3: 1, 2, 8 (10, 7)
4: 1, 4 (9, 5)
5: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 12 (10, 11)

1x5x3x2x8 = 240 rader.
240 x 1 x 1,00 kr = 240,00 kr.
Totalt: 240,00 kr.
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:02   #187
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Vill ha in Ingo på plats, raket med den, gäller att försöka plocka upp smulor som fallit från bordet...och sedan Mellby Hope, också plats, emot.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:02   #188
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Testade Buzzer Beater nu till 10 ggr plats hos svenska spel. Gillar smyglopp och blir det toktempo inte helt omöjligt nu när skorna åker av och biken på. Men 40 kr får räcka .
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:08   #189
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Fan vad dålig Cargo Door var!

Nu tar jag fan paus alltså!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:08   #190
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Jag vet vem som vinner avdelning nr 3.

Kolla trenden...

Avdelning 1 = Häst med nr 1 vinner
Avdelning 2 = Häst med nr 2 vinner

Farlander Am vinner avdelning 3 om trenden fortsätter.

Hoppas ni var många som ryggade!!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+123)
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:08   #191
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Cargo Door otroligt svag.

Farlander Am däremot. Herregud vilken häst.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:09   #192
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Hade varken tid eller motivation på att plugga denna omgången hade förhoppningar på favoritparad och jackpot till Åby nästa vecka då jag har lite bättre tid på veckan!
Favoritparad kan man ju verkligen inte kalla det men det kanske kan bli jackpot trots allt fast på 7 rätt istället!
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:09   #193
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Dagens prestation av Farlander Am. Herregud vilken häst. Går väl till vintervila nu men till våren ska den bli mycket spännande att följa.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:09   #194
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Hoppas ni var många som ryggade!!!
4 Chicharita nästa då.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:10   #195
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 664
Sharp$: 50024
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Hoppas ni var många som ryggade!!!
Alias HubbaBubba??? (var är han?)

Chicharita kan absolut vinna i nästa men Macelleria är struken...
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:11   #196
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Tar en fika och väntar på DD:

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-11-28, 12:58
Solvalla
Lördag 2020-11-28
Start: 18:20
Kostnad: 100,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Milligan's School
2: 3 Royce Rolls

1 x 100,00 kr = 100,00 kr.
Totalt: 100,00 kr.
Rättningskod: PJV VTZ XHK
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:11   #197
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Dagens prestation av Farlander Am. Herregud vilken häst. Går väl till vintervila nu men till våren ska den bli mycket spännande att följa.
Sveriges mest underskattade häst(av spelarna), men var nog sista gången man får bra betalt(på ett tag iallafall)...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:12   #198
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 657
Sharp$: 12772
Standard

Farlander Am leker med dom. Jäklar vilken häst, Tränare och kusk.
Perfekt styrning och hästen är en grym tävlingshäst. Lillgoopen fick på moppo igen.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:18   #199
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 863
Sharp$: 1097
Standard

Vill slänga ut lite frågor.

Johan Svensson är avstängd har jag för mig va?

Och varför släpper inte lite "sämre" kuskar ifrån sig hästar oftare?

Måste man bli avstängd för att äntligen inse att man inte är lika vass som kusk?

Okej i detta fallet känns det som Stefan Persson inte gör så mkt och hästen står för en makalös prestation. Men visst känns det ändå som att det är duktigt o hålla igång hästen, sticka undan och jobba i precis rätt läge.

Inget ont mot Johan Svensson. För han har ju löst det tidigare. Och på V75.

Men med dagens löpscenario tror jag inte hästen hade hållt undan mot Örjan. Tror han hade kört för tidigt, eller kanske inte kunnat gunga in hästen på samma sätt. Bara min åsikt dock.

Jag menar annars hade ju Redén suttit upp på "alla" sina hästar. Han har ju det ena monstret efter de andra.

Kör man själv för att man vill och tycker det är roligt? Eller kör man själv för stolthet? Är det för att det blir mer pengar i egen ficka?

Senast redigerad av Khiarshoor den 2020-11-28 klockan 16:21.
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:19   #200
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 664
Sharp$: 50024
Standard

Om man har en bra häst men ett så dåligt spår att man måste backa sig sist så är en stenhård öppning det man hoppas på.Då kan man avancera i ett senare skede och vinna loppet ändå.Därför tycker jag att Örjan borde gått framåt tidigare och därmed haft en bra chans att vinna loppet.(hade Farlander Am med på kupongen men i alla fall...)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:21   #201
 
Reg.datum: okt 2015
Ort: All over the Place
Inlägg: 303
Sharp$: 1896
Standard

Ja, Steffe Persson... 5-öppning kan sitta i benen tills vårstarten :-(
Wolfman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:22   #202
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor Visa inlägg
Vill slänga ut lite frågor.

Johan Svensson är avstängd har jag för mig va?

Och varför släpper inte lite "sämre kuskar ifrån sig hästar oftare?

Måste man bli avstängd för att äntligen inse att man inte är lika vass som kusk?

Okej i detta fallet känns det som Stefan Persson inte gör så mkt och hästen står för en makalös prestation. Men visst känns det ändå som att det är duktigt o hålla igång hästen, sticka undan och jobba i precis rätt läge.

Inget ont mot Johan Svensson. För han har ju löst det tidigare. Och på V75.

Men med dagens löpscenario tror jag inte hästen hade hållt undan mot Örjan. Tror han hade kört för tidigt, eller kanske inte kunnat gunga in hästen på samma sätt. Bara min åsikt dock.

Jag menar annars hade ju Redén suttit upp på "alla" sina hästar. Han har ju det ena monstret efter de andra.

Kör man själv för att man vill och tycker det är roligt? Eller kör man själv för stolthet? Är det för att det blir mer pengar i egen ficka?
Alla tänker inte i "pengar", men dom flesta inser sin begränsning och låter duktigare kuskar köra, när man kommit upp i klasserna...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Khiarshoor (+10)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:23   #203
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

100 kronor vinnarspel på 9 Ofelia O.E. 40 gånger pengarna.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:24   #204
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor Visa inlägg
Vill slänga ut lite frågor.

Johan Svensson är avstängd har jag för mig va?

Och varför släpper inte lite "sämre kuskar ifrån sig hästar oftare?

Måste man bli avstängd för att äntligen inse att man inte är lika vass som kusk?

Okej i detta fallet känns det som Stefan Persson inte gör så mkt och hästen står för en makalös prestation. Men visst känns det ändå som att det är duktigt o hålla igång hästen, sticka undan och jobba i precis rätt läge.

Inget ont mot Johan Svensson. För han har ju löst det tidigare. Och på V75.

Men med dagens löpscenario tror jag inte hästen hade hållt undan mot Örjan. Tror han hade kört för tidigt, eller kanske inte kunnat gunga in hästen på samma sätt. Bara min åsikt dock.

Jag menar annars hade ju Redén suttit upp på "alla" sina hästar. Han har ju det ena monstret efter de andra.

Kör man själv för att man vill och tycker det är roligt? Eller kör man själv för stolthet? Är det för att det blir mer pengar i egen ficka?
Kan väl finnas många olika orsaker. Men om man vill utvecklas som kusk så vill man ju köra, och har man ägarens ok att göra det själv så förstår jag att man gör det.

Svensson kör ju ganska bra, det stora minuset man har som mindre namnkunnig är ju att man har mindre respekt med sig. Ofta det som är enda skillnaden mellan en halvduglig kusk och en topp 30-kusk. Och det är en stor skillnad såklart för resultaten. Men utan att köra så finns inte möjligheten att skapa den respekten. Lite moment 22 över det hela. Man måste ta stryk/lite sämre resultat för att bli vinnande i längden.

Edit: Rätt mycket större skillnad mellan Redén och Örjan i körförmåga än Johan Svensson och Stefan Persson också. Min åsikt, men gissar att de flesta håller med.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Khiarshoor (+10)

Senast redigerad av Stekel den 2020-11-28 klockan 16:25.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:24   #205
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfman Visa inlägg
Ja, Steffe Persson... 5-öppning kan sitta i benen tills vårstarten :-(
Så du tycker han skulle släppt till Goop?
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:25   #206
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 664
Sharp$: 50024
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Alla tänker inte i "pengar", men dom flesta inser sin begränsning och låter duktigare kuskar köra, när man kommit upp i klasserna...

Hans G. Eriksson borde kanske kanske tänkt på det när Lawmaker skall starta.
Eller sonen William som tränar hästen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+10)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:25   #207
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 935
Sharp$: 2267
Standard

Med för 30 5:or ...Hade med båda vi i inledningen ..men blev för dyrt..kan bli bra på 30 X 5 ..så hoppas...(kan inte låta bli att kommentera "proffsspelare") som propagerar för "endast 7rätt" osv)Kan ni matte? Till och med sett inlägg om motivering som följer:"Om jag är ensam får jag ju 2,5 ggr insatsen"..Nej..Du torskar pengar då potten ändras ej..Imho=gig för att få mindre erfarna spelare att slösa sina pengar (scam) pinsamt att ATG har denna opt..
__________________
Trust the FoxGod
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:26   #208
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
100 kronor vinnarspel på 9 Ofelia O.E. 40 gånger pengarna.
Hittar inget bra spel. Lurigt lopp att räkna på. Hade man trott på toktempo kunde ju en rak tvilling på dom längst bak varit tänkbart men är ju lite som talar för det.

Travar favoriten måste den bli svår att plocka .
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:27   #209
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 863
Sharp$: 1097
Standard

Tack för svar gubbar!

Jo den aspekten tänkte jag inte ens på i mitt resonemang. Däremot är de ju tyvärr inte många som får sitta i fred, såvida du inte heter Björn, Erik, Örjan, Per osv...

Självklart finns det fler. Men det var en väldigt vettig poäng till varför de kan bli tuffare o se sämre ut ibland.

Tack

Edit: Skulle citera Stekel, men min telefon vill tydligen inte samarbeta idag haha

Senast redigerad av Khiarshoor den 2020-11-28 klockan 16:29.
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:27   #210
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 657
Sharp$: 12772
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor Visa inlägg
Vill slänga ut lite frågor.

Johan Svensson är avstängd har jag för mig va?

Och varför släpper inte lite "sämre" kuskar ifrån sig hästar oftare?

Måste man bli avstängd för att äntligen inse att man inte är lika vass som kusk?

Okej i detta fallet känns det som Stefan Persson inte gör så mkt och hästen står för en makalös prestation. Men visst känns det ändå som att det är duktigt o hålla igång hästen, sticka undan och jobba i precis rätt läge.

Inget ont mot Johan Svensson. För han har ju löst det tidigare. Och på V75.

Men med dagens löpscenario tror jag inte hästen hade hållt undan mot Örjan. Tror han hade kört för tidigt, eller kanske inte kunnat gunga in hästen på samma sätt. Bara min åsikt dock.

Jag menar annars hade ju Redén suttit upp på "alla" sina hästar. Han har ju det ena monstret efter de andra.

Kör man själv för att man vill och tycker det är roligt? Eller kör man själv för stolthet? Är det för att det blir mer pengar i egen ficka?
Johans avstängning börjar nog imorgon. Men kuskvalet var nog rätt beslut.
Självklart är det skillnad på kuskar som kör 50 resp 1000 lopp om året.
Hur resultatet blivit med Johan i sulkyn är svårt att sia om. Han känner ju hästen utan och innan men Stefan kör ju med stor pondus och det är nog så viktigt i lopp med kuskelit och stora pengar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Khiarshoor (+10)
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:31   #211
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
4 Chicharita nästa då.

Väldigt lätt rad i dag ser det ut som... Lätta pengar!
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:32   #212
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 863
Sharp$: 1097
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Johans avstängning börjar nog imorgon. Men kuskvalet var nog rätt beslut.
Självklart är det skillnad på kuskar som kör 50 resp 1000 lopp om året.
Hur resultatet blivit med Johan i sulkyn är svårt att sia om. Han känner ju hästen utan och innan men Stefan kör ju med stor pondus och det är nog så viktigt i lopp med kuskelit och stora pengar.
Jo tyvärr är det ju så, tänkte inte på det förrens ni tog upp det. Kanske hade blivit ännu mer körning med Johan i sulkyn..

Förmågan också att hålla igång hästar och jobba in dem. Köra i precis rätt läge osv. Det verkar skilja sig.

Men det är väl där "körhänder" kommer in i bilden?

Men är detta något man kan träna sig till? Genom att köra fler lopp enbart?
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:32   #213
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 1 492
Sharp$: 15627
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Väldigt lätt rad i dag ser det ut som... Lätta pengar!
5:an i v75-5 är struken......
elwiz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:33   #214
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Avdelning 1 = Häst nr 1
Avdelning 2 = Häst nr 2
Avdelning 3 = Häst nr 3
Avdelning 4 = Häst nr 4
Avdelning 5 = Häst nr 5 (men den är struken och då får man favoriten som reserv)

Så avdelning 5 vinner favoriten.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Khiarshoor (+20)
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:33   #215
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Väldigt lätt rad i dag ser det ut som... Lätta pengar!
2,70 landade den på svs...bara att tacka tv4/tv12...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:34   #216
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 863
Sharp$: 1097
Standard

Säkert någon pensionär eller hobby spelare som börjat med raden 1-2-3-4 hahaha.. Finns ju massa som spelar efter nummer endast.

Däremot spelar vi ju alla på just ett nummer. Men ni förstår vad jag menar
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:38   #217
 
Reg.datum: okt 2015
Ort: All over the Place
Inlägg: 303
Sharp$: 1896
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Så du tycker han skulle släppt till Goop?
Självklart. Detta bådar inte gott för hästen.
Wolfman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:40   #218
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Slängt upp en Top 7 på andelarna ifall något tycker den spelformen kunde vara skoj i dag! Cheap!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:41   #219
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

50 plats på Coogan nu till 3,90 hos svenska spel. Platsar mer än varannan gång och nu skoryck runt om och bike. Spets och släpp till Nurmos megastjärna vore drömmen.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:41   #220
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 664
Sharp$: 50024
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg

Chicharita kan absolut vinna i nästa men Macelleria är struken...
Detta (bl.a.) skrev jag redan 17.10...
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:41   #221
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

TOP 7
Inlämnat: 2020-11-28, 17:41
Johan Salomonssons andelsspel
Solvalla Lopp 9
Lördag 2020-11-28
Start: 17:50
Kostnad: 144,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 2, 8, 9
2:a: 2, 8, 9
3:a: 2, 8, 9
4:a: 1, 7, 10
5:a: 1, 7, 10
6:a: 1, 7, 10
7:a: 11 My Dream Art

Din ranking:
2 8 9 7 10 1 11

Reserver:
3 4

36 x 4,00 kr = 144,00 kr.
Totalt: 144,00 kr.
Min kostnad: 144,00 kr x 10/41 = 35,12 kr
Rättningskod: NFZ ZTX WGB
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:42   #222
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
50 plats på Coogan nu till 3,90 hos svenska spel. Platsar mer än varannan gång och nu skoryck runt om och bike. Spets och släpp till Nurmos megastjärna vore drömmen.
Tämligen övertygad om att 1 Dom Perignon sitter i rygg ledaren här.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:43   #223
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
50 plats på Coogan nu till 3,90 hos svenska spel. Platsar mer än varannan gång och nu skoryck runt om och bike. Spets och släpp till Nurmos megastjärna vore drömmen.
Dragster har väl tillräckligt med fart för att sitta i spets initialt?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:44   #224
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfman Visa inlägg
Självklart. Detta bådar inte gott för hästen.
Är man rädd för att behöva köra hårt ska man aldrig gå ut i finaler. Och vill man inte vinna finaler så har man inte i sporten att göra.

Självklart har du rätt i att det alltid är en risk att knäcka hästar när man kör väldigt hårt med dem. Men har man den inställningen rakt igenom så kommer man aldrig komma någonvart på allvar.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:47   #225
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Är man rädd för att behöva köra hårt ska man aldrig gå ut i finaler. Och vill man inte vinna finaler så har man inte i sporten att göra.

Självklart har du rätt i att det alltid är en risk att knäcka hästar när man kör väldigt hårt med dem. Men har man den inställningen rakt igenom så kommer man aldrig komma någonvart på allvar.
Håller med. Är väl inte direkt i V75 finaler det är läge att ge en hårt betrodd häst och en spetsfavorit smyglopp. Var inte Perssons fel att det blev 05 öppning.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:49   #226
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 152
Sharp$: 9337
Standard

Testar en liten.. Tror ju mkt på 8-1 1a och 2a

TOP 7
Inlämnat: 2020-11-28, 17:47
Solvalla Lopp 9
Lördag 2020-11-28
Start: 17:50
Kostnad: 24,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 8 Seismic Wave
2:a: 1 Dom Perignon
3:a: 4, 9, 10
4:a: 4, 9, 10
5:a: 4, 9, 10
6:a: 2 Dragster
7:a: 11 My Dream Art

Din ranking:
8 1 10 4 9 2 11

Reserver:
7 3

6 x 4,00 kr = 24,00 kr.
Totalt: 24,00 kr.
Rättningskod: RDP ZTQ TJG
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:52   #227
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 174
Sharp$: 2844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazze Visa inlägg
Med för 30 5:or ...Hade med båda vi i inledningen ..men blev för dyrt..kan bli bra på 30 X 5 ..så hoppas...(kan inte låta bli att kommentera "proffsspelare") som propagerar för "endast 7rätt" osv)Kan ni matte? Till och med sett inlägg om motivering som följer:"Om jag är ensam får jag ju 2,5 ggr insatsen"..Nej..Du torskar pengar då potten ändras ej..Imho=gig för att få mindre erfarna spelare att slösa sina pengar (scam) pinsamt att ATG har denna opt..
Man kan inte välja endast v 7 .
tototorsten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:53   #228
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Ytterligare favoritfall alltså.

Undra om inte Sir Henry P Hill håller hela vägen?

Senast redigerad av fweewea den 2020-11-28 klockan 16:54.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:54   #229
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 152
Sharp$: 9337
Standard

Får nog omvärdera Nurmos stallform nu..
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:55   #230
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Här har vi exempel på kuskplus modell lite större än Svensson->Persson. Har svårt att se Rauger komma i närheten av de resultat Erik fixat på sistone med Dragster.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Khiarshoor (+30)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:56   #231
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 657
Sharp$: 12772
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfman Visa inlägg
Självklart. Detta bådar inte gott för hästen.
Tja att trava i 05 tempo innebär ju en stor påfrestning på alla hästar men Farlander gick väl i mål med hyfsad spänst i benen. Och hästen är vältränad och gått vassa speeder i flera lopp. Och det är ju trots allt travtävling. Visst var det rätt beslut av Stefan i synnerhet med facit i hand.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:56   #232
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 397
Sharp$: 5751
Standard

Inledningen blev för tuff för Seismic Wave. Tror inte det är stallformen det är fel på...
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:58   #233
 
Reg.datum: sep 2020
Inlägg: 569
Sharp$: 1359
Standard

DD

Avd
1: 9,4,5,11
2: 3,12,5
robert78Polen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 16:59   #234
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 863
Sharp$: 1097
Standard

Seismic wave kanske inte var som bäst säger Widman?!

Nej han kanske inte var sådär 1000% I sin insats... Men på honom lät det rent ut sagt som att han hade en dålig dag haha...

Hästen går i tredje spår hela första varvet sedan i dödens. Må hända lite lugnare tempo ett tag.

Men det blir så när Skoglund alltid ska svara med allt han har och svara alla positioner. Vänligen notera att det var befogat denna gången och jag har absolut inte spelat på någonting.

Så jag är inte bitter över Seismic Waves förlust.

Sedan vinner ju aldrig Dragster med Roger i sulkyn haha inte detta lopp..

För att åter snacka om det jag tog upp förut
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 17:02   #235
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 863
Sharp$: 1097
Standard

Utan att tjata för mycket ������

Lucifer Lane är ju ett annat exempel även från tidig ålder.. Hade nog hästen tjänat bra mer pengar om inte det var Johan A Nilsson i sulkyn.
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 17:03   #236
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Cyber Lane mot Västerbo Pokerface (första jänkarvagn) min dd och litar den om tvåsiffrigt odds hos atg består 7 sekunder innan spelstopp. 7 ggr drygt som är högst fast odds som går att få känns lite tveksamt .
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 17:06   #237
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Chansdubbeln. 7 Forfantone Am mot 6 Upper Face. Över 100 gånger pengarna.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 17:08   #238
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 759
Sharp$: 2632
Standard

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-11-28, 17:20
Solvalla
Lördag 2020-11-28
Start: 18:20
Kostnad: 500,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Forfantone Am
2: 11, 12

2 x 250,00 kr = 500,00 kr.
Totalt: 500,00 kr.
Rättningskod: VJQ WTQ TGL
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+3)
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 17:08   #239
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 152
Sharp$: 9337
Standard

TVILLING
Inlämnat: 2020-11-28, 18:04
Solvalla Lopp 10
Lördag 2020-11-28
Start: 18:20
Kostnad: 102,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
1, 4

1 x 102,00 kr = 102,00 kr.
Totalt: 102,00 kr.
Rättningskod: WKS ZTW VJL

Och DD 4 mot 1, 9 á 50kr
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 17:11   #240
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 863
Sharp$: 1097
Standard

Hade varit intressant o se hur From the mine hade stått sig mot dessa hästar. Blir de verkligen spets och slut för cyber lane? Aldrig gillat den hästen haha..

Kommer lira 100V på Jorma
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 17:20   #241
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 657
Sharp$: 12772
Standard

Dubbelslag på 7 ? Forfantone har bra form och Algot ser laddad ut i värmningen.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 17:24   #242
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ingen bluffprestation! Men tur för Erik också att Mangan inte var 100% vaken i början, blir det han som sänder till dödens så finns nog inte annan vinnare än Cyber.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 17:25   #243
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Två fantastiska prestationer av två superhästar . Skönt att 4-9 blev så nerspelad på dd i god tid . Därmed brändes inga pengar på den komben
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 17:25   #244
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4268
Standard

Där tog det tvärslut. Bara att erkänna att Svante Båth hittat rätt och då hästen fungerar så är den lite för bra.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 17:25   #245
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 863
Sharp$: 1097
Standard

Förlorade minst sagt både en och två slantar sist gång dessa möttes...

Men fan va bra Erik!!!

Äntligen någon som synade Cyber Lane. Hästen är bra. Inget snack om saken. Men är så trött på att Johan ska få kubba sig till ledningen i varje lopp sedan bara dämpa o vinna med Cyber Lane...

Hela tiden tyckt very kronos är bättre. Och idag fick han visa det!! Hatten av, trots att man missa och spela på den denna gången
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 17:27   #246
 
Reg.datum: sep 2020
Inlägg: 24
Sharp$: 156
Standard

Den jävel som rapporterade från banan sa att Erik sa ingen kan slå cyber lane från ledning
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Billman (+5)
Jean är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 17:30   #247
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3332
Standard

Värden i teorin.

1 _ _8189018-- 19775-- 616
2 __ 1.580177E+08-- 206482-- 3283
3 __ 4585146-- 11303-- 368
4 __ 4.514792E+07-- 90165-- 2063
5 __ 4524365-- 11157-- 363
6 __ 9428670-- 22610-- 694
7 __ 1.320886E+07-- 31016-- 913
8 __ 8.532965E+07-- 143433-- 2732
9 __ 3819585-- 9457-- 311
10 __ 4.491028E+07-- 89790-- 2057
11 __ 7.356005E+07-- 129662-- 2582
12 __ 1.098193E+07-- 26107-- 788
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 17:30   #248
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4268
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jean Visa inlägg
Den jävel som rapporterade från banan sa att Erik sa ingen kan slå cyber lane från ledning
Du letar yttre orsaker till att dina spelbeslut blir fel. Felet du gör är att du lyssnar på andra och då får du skylla dig själv.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 17:31   #249
 
Reg.datum: sep 2020
Inlägg: 24
Sharp$: 156
Standard

Jag letar inte efter orsaker jag spikade 9 men att det finns folk som babblar mycket är inte roligt
Jean är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 17:33   #250
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 863
Sharp$: 1097
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Du letar yttre orsaker till att dina spelbeslut blir fel. Felet du gör är att du lyssnar på andra och då får du skylla dig själv.
Haha håller med! Är själv nog en av de mest självkritiska spelarna jag känner

Vrålar direkt ut, "din dumme fan, hur fan kunde du tro på denna åsnan?!"

Självklart får man vara lite mer nyanserad än så..

Kan inte släppa att very kronos tog ner cyber lane från dödens. En start för sent men ändå så glad...

Noterar också att cyber lane haft väldigt flax med lottningen på sistonde i dessa loppen. Sånt avgör ju galet mkt i den högsta eliten..
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 17:34   #251
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4268
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jean Visa inlägg
Jag letar inte efter orsaker jag spikade 9 men att det finns folk som babblar mycket är inte roligt
OK - My bad! Snygg spik, då... jag valde (som vanligt) den som slutade 2:a
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 17:34   #252
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Du letar yttre orsaker till att dina spelbeslut blir fel. Felet du gör är att du lyssnar på andra och då får du skylla dig själv.
Många som tog felbeslut. Cyber Lane spelades ner till 1,65 på toton och Very Kronos till 7,55. Nästan en miljon i v omsättning.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 17:40   #253
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4268
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Många som tog felbeslut. Cyber Lane spelades ner till 1,65 på toton och Very Kronos till 7,55. Nästan en miljon i v omsättning.
Jag stack ut hakan tidigare idag och skrev att jag inte alls trodde på VK. Spikade Cyber Lane, vilket jag iofs var inne på redan innan invändig strykning.

Jag har kanske omvänt problem - jag får för mig att jag minsann "vet bättre". Går ofta emot vad som sägs och skrivs med ett kassaflöde i fel riktning som resultat.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 17:46   #254
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Man skulle gått rakt ut på statistiken där. 4/5 favoriter i klass 1-finaler från bricka 9 har lyckats. Nu 5/6.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 17:47   #255
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Norrtälje
Inlägg: 838
Sharp$: 2468
Standard

Nurmos lånade ut sina storfavoriter till Örjan och Goop men Jorma visar vem som ska vara förste kusk på stallets hästar
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grovport (+5), Lobo (+5), Executive (+5)
Difsteve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 17:47   #256
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Fantastisk prestation av Västerbo Pokerface. Räddade dagen spelmässigt med .

Nu får det vara färdigt med travet för idag och i morgon fotboll som gäller .
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 18:03   #257
 
Reg.datum: okt 2015
Ort: All over the Place
Inlägg: 303
Sharp$: 1896
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Många som tog felbeslut. Cyber Lane spelades ner till 1,65 på toton och Very Kronos till 7,55. Nästan en miljon i v omsättning.
Det luktar robotspel... Har sett det mycket på slutet. I sista sekunderna sjunker oddset på favoriten.
Wolfman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-28, 19:33   #258
 
Reg.datum: sep 2019
Inlägg: 48
Sharp$: 607
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Man skulle gått rakt ut på statistiken där. 4/5 favoriter i klass 1-finaler från bricka 9 har lyckats. Nu 5/6.
Sjukt hur mycket sån här total skräpstatistik det finns inom travet.
DrMarre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-29, 00:56   #259
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfman Visa inlägg
Det luktar robotspel... Har sett det mycket på slutet. I sista sekunderna sjunker oddset på favoriten.
Vad är "robotspel"-aktigt enligt dig i det här fallet?

Vad är ett "robotspel" överhuvudtaget i travspelssammanhang?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-29, 02:45   #260
 
Reg.datum: okt 2015
Ort: All over the Place
Inlägg: 303
Sharp$: 1896
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Vad är "robotspel"-aktigt enligt dig i det här fallet?

Vad är ett "robotspel" överhuvudtaget i travspelssammanhang?
I det här fallet med vinnarspel är "robot" förstås en metafor eftersom det sitter en människa och trycker in spel, men det är robotiskt gjort av ett spelkonglomerat när Cyber Lane står i 1,65 och motbuden i 7 ggr pengarna. Det är INTE så att ALLA (små)spelare i sista minuten lassade in hela dagens deg på Cyber Lane, det kan jag lova. Det kan vara Atle Hamre eller någon liknande filur som tycker att det är lustigt att spela 300,000 vinnare i sista minuten Bara för att stila lite.
Wolfman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-29, 09:23   #261
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfman Visa inlägg
I det här fallet med vinnarspel är "robot" förstås en metafor eftersom det sitter en människa och trycker in spel, men det är robotiskt gjort av ett spelkonglomerat när Cyber Lane står i 1,65 och motbuden i 7 ggr pengarna. Det är INTE så att ALLA (små)spelare i sista minuten lassade in hela dagens deg på Cyber Lane, det kan jag lova. Det kan vara Atle Hamre eller någon liknande filur som tycker att det är lustigt att spela 300,000 vinnare i sista minuten Bara för att stila lite.
Det finns en hel del spelare som spelar på nivåer mellan 10-50000kr vinnare. Det är inte så många lopp i Sverige längre där man har potter som det fungerar på, men en favorit i gulddivisionen brukar man nästan alltid kunna spela sådana pengar på utan att oddset fördärvas helt. Nu var det kanske väl många som gick på samma häst igår, men det var mycket skrik på Cyber Lane bland de trendsättande spelarna. sista 13 minuterna före spelstopp omsattes runt 20 miljoner och 49% av de pengarna satt på Cyber Lane. Han var dagens näst största favorit bland de sena pengarna på V75.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3), Wolfman (+10)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-29, 15:08   #262
 
tornados avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 601
Sharp$: 3825
Standard

Värdet på V75 om Ubiqueian Face vunnit ? Det verkliga värdet eftersökes. Tack på förhand om någon hittar. UT hittar ej iallafall..
__________________
Mot strömmen det är Där pengarna finns....
tornado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-29, 15:13   #263
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7926
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tornado Visa inlägg
Värdet på V75 om Ubiqueian Face vunnit ? Det verkliga värdet eftersökes. Tack på förhand om någon hittar. UT hittar ej iallafall..
De enda verkliga värden som redovisas är de på hästarna i avd7.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-29, 16:08   #264
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3332
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfman Visa inlägg
I det här fallet med vinnarspel är "robot" förstås en metafor eftersom det sitter en människa och trycker in spel, men det är robotiskt gjort av ett spelkonglomerat när Cyber Lane står i 1,65 och motbuden i 7 ggr pengarna. Det är INTE så att ALLA (små)spelare i sista minuten lassade in hela dagens deg på Cyber Lane, det kan jag lova. Det kan vara Atle Hamre eller någon liknande filur som tycker att det är lustigt att spela 300,000 vinnare i sista minuten Bara för att stila lite.


Att spela 300.000 vinnare i sista minuten är inte att stila, det är väl mer att visa hur korkad man är, ska man spela för sådana belopp bör man spela tidigt så alla andra tappar lusten att spela samma häst pga lågt odds.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wolfman (+10)
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-29, 17:24   #265
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfman Visa inlägg
I det här fallet med vinnarspel är "robot" förstås en metafor eftersom det sitter en människa och trycker in spel, men det är robotiskt gjort av ett spelkonglomerat när Cyber Lane står i 1,65 och motbuden i 7 ggr pengarna. Det är INTE så att ALLA (små)spelare i sista minuten lassade in hela dagens deg på Cyber Lane, det kan jag lova. Det kan vara Atle Hamre eller någon liknande filur som tycker att det är lustigt att spela 300,000 vinnare i sista minuten Bara för att stila lite.
Vad är "robotiskt gjort"?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-29, 17:29   #266
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tornado Visa inlägg
Värdet på V75 om Ubiqueian Face vunnit ? Det verkliga värdet eftersökes. Tack på förhand om någon hittar. UT hittar ej iallafall..
Finns bara "förväntad utdelning" om det handlar om något annat än sista avdelningen.

Den förväntade utdelningen är i rätt storleksordning minst 9 ggr av 10 förutom när det är väldigt få rätta rader.

Allt från noll till fem rätta rader med U.F. är en rimlig uppskattning. ( Och om du vet att det fanns minst en sån lapp så är det naturligtvis 1-5 rätta rader. )

Eventuell utdelning på alla övriga hästar i omgången finns med på ATGs önskelista sedan ett gäng år tillbaka. Dock lär det ta minst ett par år till innan det blir verklighet. Först då slipper vi bedöma/gissa sånt här.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-29, 18:00   #267
 
Reg.datum: okt 2015
Ort: All over the Place
Inlägg: 303
Sharp$: 1896
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det finns en hel del spelare som spelar på nivåer mellan 10-50000kr vinnare. Det är inte så många lopp i Sverige längre där man har potter som det fungerar på, men en favorit i gulddivisionen brukar man nästan alltid kunna spela sådana pengar på utan att oddset fördärvas helt. Nu var det kanske väl många som gick på samma häst igår, men det var mycket skrik på Cyber Lane bland de trendsättande spelarna. sista 13 minuterna före spelstopp omsattes runt 20 miljoner och 49% av de pengarna satt på Cyber Lane. Han var dagens näst största favorit bland de sena pengarna på V75.
Ja, spets och slut var mycket förväntat när From the Mine blev struken och Johan var nöjd och segerviss. Själv har jag inget emot att spela favoriter till låga odds, men som du säger om omsättningen inte är tillräcklig sänker man oddset. Ibland brukar jag spela 1000:- och sedan en gång till och sedan en gång till osv. osv. osv. under de sista fem minuterna och följer oddset. Jag spelade inte i det här loppet igår. Men har noterat favoritodds som sjunker extremt på sista tiden. Bara spekulerar, men "boten" ser oddset 2,0 en minut före start och "tänker" vad bra, in med 50.000.

Finns det info om hur vinnarspel görs, höjer, sänker, under de sista minuterna på specifika hästar i specifika lopp? Trend i % kan ju följas på streckspel.
Wolfman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-29, 18:05   #268
 
Reg.datum: okt 2015
Ort: All over the Place
Inlägg: 303
Sharp$: 1896
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Att spela 300.000 vinnare i sista minuten är inte att stila, det är väl mer att visa hur korkad man är, ska man spela för sådana belopp bör man spela tidigt så alla andra tappar lusten att spela samma häst pga lågt odds.
Du har rätt. Men en annan taktik är att spela lite tunga spel efterhand och följa oddset. Jag såg framför mig en oljemiljonär som senare vill visa upp spelkvittot, i efterhand, en "bot" som skiter i pengarna i stort sett.
Wolfman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-29, 23:28   #269
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfman Visa inlägg
Ja, spets och slut var mycket förväntat när From the Mine blev struken och Johan var nöjd och segerviss. Själv har jag inget emot att spela favoriter till låga odds, men som du säger om omsättningen inte är tillräcklig sänker man oddset. Ibland brukar jag spela 1000:- och sedan en gång till och sedan en gång till osv. osv. osv. under de sista fem minuterna och följer oddset. Jag spelade inte i det här loppet igår. Men har noterat favoritodds som sjunker extremt på sista tiden. Bara spekulerar, men "boten" ser oddset 2,0 en minut före start och "tänker" vad bra, in med 50.000.

Finns det info om hur vinnarspel görs, höjer, sänker, under de sista minuterna på specifika hästar i specifika lopp? Trend i % kan ju följas på streckspel.
Jag tror Spelatrav.se har grafer för hur vinnarspelet fördelar sig, uppdelat på tid.

Det jag brukar titta på är trendhästarna som fått mycket spel på sig. De ger ofta riktigt usla vinnarodds för många har uppenbarligen en helt annan värdering på dem än kollektivet. Det går att göra lite fynd där om man spelar emot.

Jag tror definitivt inte att det är någon robot som sköter spelet, eller ens bara EN spelare som tar stora beslut. Det är en kollektiv följa-John-lek där några få trendsättande spelare och tipsters får en lång svans av aggressivt spelande spelare som dunkar in stora spel.

Man får låta dem hållas. Antingen avstår man spel, eller spelar emot om man har en egen analys med annorlunda utgång.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-30, 11:00   #270
 
tornados avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 601
Sharp$: 3825
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Finns bara "förväntad utdelning" om det handlar om något annat än sista avdelningen.

Den förväntade utdelningen är i rätt storleksordning minst 9 ggr av 10 förutom när det är väldigt få rätta rader.

Allt från noll till fem rätta rader med U.F. är en rimlig uppskattning. ( Och om du vet att det fanns minst en sån lapp så är det naturligtvis 1-5 rätta rader. )

Eventuell utdelning på alla övriga hästar i omgången finns med på ATGs önskelista sedan ett gäng år tillbaka. Dock lär det ta minst ett par år till innan det blir verklighet. Först då slipper vi bedöma/gissa sånt här.
Hade U.F för sitta bra på det för hög sexrättsnivå ej 7 rätt.

Grym otur i lördags men allt jämnar väl ut sig...
__________________
Mot strömmen det är Där pengarna finns....
tornado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-30, 16:03   #271
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tornado Visa inlägg
Hade U.F för sitta bra på det för hög sexrättsnivå ej 7 rätt.

Grym otur i lördags men allt jämnar väl ut sig...

Den förväntade utdelningen för ett fel ( 6 rätt ) har lite högre tillförlitlighet än den för alla rätt.

Förväntad utd på 6&5 rätt med UF i lördags var ca 40k på 6r och 800 kr på 5r.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td