Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-11-20, 21:38   #1
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 621
Sharp$: 12702
Standard

En fråga


Kan någon Sharps ansvarig förklara för en som int begrip. Stenmark citat.
Vad innebär Super Moderator på Sharps ?
Och vad innebär Moderator på Sharps ?
Och vad innebär Administrator på Sharps ?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-21, 10:06   #2
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 729
Sharp$: 9411
Standard

Jag förstår inte riktigt fascinationen kring det hela.

En moderator (i den här forumstrukturen ”SuperModerator”) hjälper till och fixar bland trådarna på forumet. Slår ihop trådar och fixar med rubriker etc. Se det som en form av städare. En funktion som behövs för att forumet inte ska svämmas över av olika trådar om samma sak mm.

En administrator gör detsamma men kan även ”städa” lite bland de konton som skapas.

Forumet är ganska stort och spänner över de flesta varianter av sport, spel och betting och utan dessa funktioner hade det rätt snabbt blivit rätt rörigt här.
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-21, 10:29   #3
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 621
Sharp$: 12702
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Jag förstår inte riktigt fascinationen kring det hela.

En moderator (i den här forumstrukturen ”SuperModerator”) hjälper till och fixar bland trådarna på forumet. Slår ihop trådar och fixar med rubriker etc. Se det som en form av städare. En funktion som behövs för att forumet inte ska svämmas över av olika trådar om samma sak mm.

En administrator gör detsamma men kan även ”städa” lite bland de konton som skapas.

Forumet är ganska stort och spänner över de flesta varianter av sport, spel och betting och utan dessa funktioner hade det rätt snabbt blivit rätt rörigt här.
Tack för svaret. Och tack för allt jobb ni lägger ner på sidan.
Jag var bara lite nyfiken på de tre olika vinklingar på den klassiska titeln Moderator.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-21, 11:59   #4
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Kan någon Sharps ansvarig förklara för en som int begrip. Stenmark citat.
Vad innebär Super Moderator på Sharps ?
Och vad innebär Moderator på Sharps ?
Och vad innebär Administrator på Sharps ?
I min värld betecknar olika titlar även rangordning. Super Moderator låter högre än Moderator som låter högre än Administratör.
Vi som tillhör Pöbeln - i andra sammanhang kallade Kunder - vill gärna veta vem som är högst ansvarig. Eller om Herr Ober är självutnämnd eller vald av Kardinalerna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
virre82 (+10)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-21, 16:31   #5
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4921
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
I min värld betecknar olika titlar även rangordning. Super Moderator låter högre än Moderator som låter högre än Administratör.
Vi som tillhör Pöbeln - i andra sammanhang kallade Kunder - vill gärna veta vem som är högst ansvarig. Eller om Herr Ober är självutnämnd eller vald av Kardinalerna.
Och då SuperModerator låter som den högsta positionen kanske användare vill tänka till innan de går i polemik av rädsla för att bli utestängda, bannade, halshuggna och därefter förföljda i generationer. Relevant, speciellt om supermoderatorn kan misstänkas ha obefintlig impulskontroll, ha tömt några rejäla glas och besitta en tendens att luftvärnskanonera ur sig allehanda invektiv i trehundrasextio grader utan synbar anledning. Det blir som en enkel who-you-frontin’-analys av typen man utför i gränder på gatan.

Rent hypotetiskt, alltså.
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-21, 21:23   #6
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4680
Standard

Vad heter han/hen som äger Sharps?
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-22, 08:43   #7
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Vem är moderator på Sharps? Är det Gotland? Jag har svårt att hitta regler som gäller
för Sharps. Var finns dom? Tycker rent allmänt att det är en bra travsajt som har en chans att "överleva" om man har regler+moderator! Och visa "ansvar" som Folkhälsomyndigheten säger till oss...
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-03, 15:42   #8
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 181
Sharp$: 759
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Vad heter han/hen som äger Sharps?
Tror många forum-medlemmar skulle vara intresserad av detta. Ett förslag är en presentation enligt denna men med mer utförliga cv och ägarandelinformation.
MultiSharp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-03, 15:46   #9
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MultiSharp Visa inlägg
Tror många forum-medlemmar skulle vara intresserad av detta. Ett förslag är en presentation enligt denna men med mer utförliga cv och ägarandelinformation.
Jag har föreslagit det för några år sen men det kommer inte bli så som det verkar inom den närmaste framtiden dessvärre!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-03, 17:08   #10
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Jag har föreslagit det för några år sen men det kommer inte bli så som det verkar inom den närmaste framtiden dessvärre!
Vad är detta för snömos till svar?
Du är väl i alla fall kapabel, att förklara vad din titel "Super Moderator" innebär och dess status. Är du själv ägare till Sharps? Många kan tro det - inte minst eftersom du ännu inte fått sparken.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Melander (+100)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-03, 17:11   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2102
Standard

Lite OT vill minnas att Sharps startades efter att Flashback inte ville ha en egen
Travavdelning under, Poker spel och dobbel ... eller minns jag fel? :-)
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-03, 19:56   #12
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Vad är detta för snömos till svar?
Du är väl i alla fall kapabel, att förklara vad din titel "Super Moderator" innebär och dess status. Är du själv ägare till Sharps? Många kan tro det - inte minst eftersom du ännu inte fått sparken.
Det är väl ett konkret svar på en kort fråga. Men det kanske krävs en viss intelligens för att kunna förstå det, och du tillhör väl inte en av de skarpaste knivarna...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-03, 20:52   #13
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Det är väl ett konkret svar på en kort fråga. Men det kanske krävs en viss intelligens för att kunna förstå det, och du tillhör väl inte en av de skarpaste knivarna...
Varför svarar du inte på frågorna på detta forum om vad din titel "Super Moderator" innebär och om du är ägare i Sharps. Eller överstiger det din intelligens att visa lite transparens?

Jag har aldrig sagt, att jag är intelligentare och skarpare än vad du menar, att du är. Jag har bara suttit i ledningen för ett av Sveriges största börsnoterade företag och varit rådgivare till både Sveriges och andra länders regeringar och koncernchefer i Sverige och utomlands.

Men det vore intressant att se din CV eftersom du här på forumet skryter om hur överlägsen du är. Visa det nu!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-03, 21:25   #14
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MultiSharp Visa inlägg
Tror många forum-medlemmar skulle vara intresserad av detta. Ett förslag är en presentation enligt denna men med mer utförliga cv och ägarandelinformation.

Är inte intresserad för fem öre om vem som "äger" sidan - är intresserad av ett forum som fungerar i stort sett som det gör idag.

Sidan du länkade till - är det zigenarskojare.com, eller?

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-03, 21:55   #15
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Varför svarar du inte på frågorna på detta forum om vad din titel "Super Moderator" innebär och om du är ägare i Sharps. Eller överstiger det din intelligens att visa lite transparens?

Jag har aldrig sagt, att jag är intelligentare och skarpare än vad du menar, att du är. Jag har bara suttit i ledningen för ett av Sveriges största börsnoterade företag och varit rådgivare till både Sveriges och andra länders regeringar och koncernchefer i Sverige och utomlands.

Men det vore intressant att se din CV eftersom du här på forumet skryter om hur överlägsen du är. Visa det nu!
Jag har inget större intresse av att "briljera" med vad jag gjort eller inte gjort. Men jag har inga problem med att säga att jag är intelligent - lika lite som Zlatan kan säga att han är bra på fotboll. Så mäta kuk får du göra med någon annan.

Jag tycker mitt svar ovan visar på att jag gillar transparens. Jag hade gärna sett att alla som är delaktiga på sidan på ett eller annat sätt fanns presenterade. Nu skrev jag ovan att jag redan efterfrågat detta men fått negativa besked typ och att det troligen inte kommer att ske inom den närmaste tiden.

I övrigt hänvisar jag till Gotlands svar ovan och han är administratör så jag ber dig kontakta honom så kan han klargöra allt du behöver veta!

Jag är inte någon ägare till Sharps! För övrigt tror jag man är "transparent och inte transparens".

Sen har jag aldrig skrutit hur överlägsen jag är. Jag har bara konstaterat att jag är intelligent. Ungefär som att någon nämner att de är väldigt långa. Så snurra inte till det för mycket nu. Håll dig till det som jag skrivit och blanda inte in något annat - som inte stämmer.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td