Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-12-12, 18:09   #196
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3190
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Har du funderat på att för en gångs skull skriva ett positivt inlägg ?
Eller har du Sharps sidan som en klagomur. Tråkig inställning min vän.
Hen är ett troll. Vill skapa diskussioner och uppröra folk.
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 18:18   #197
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4381
Standard

Antonio
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 18:22   #198
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 187
Sharp$: 57188
Standard

Får hoppas på bättre bana nästa lördag i Halmstad. Där hade det ju gått alldeles utmärkt att köra barfota året runt. Men får vänta till jultravet för egen del. Kommer inte hinna läsa på kommande vecka heller.

Som banan blev idag var det i stort sett omöjligt att analysera fram vinnarna. Massor av galopper och hästar som underpresterade.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 18:23   #199
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 749
Sharp$: 13099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
Hen är ett troll. Vill skapa diskussioner och uppröra folk.
Jo jag vet. Känner igen signaturen. Hopplöst fall men kunde inte låta bli att kommentera.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 18:27   #200
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
Hon är tjej, tyvärr spelar det ingen roll hur kompetent du är om det gynnar mångfald/jämnställdhet
Det finns bara en som är duktig och helt överlägsen och det är Elin Gustafsson.När hon sitter med och det är vardagst grav i norrland är det bara att spela hennes ideér
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
joppe59 (+11)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 18:35   #201
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 187
Sharp$: 57188
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Det finns bara en som är duktig och helt överlägsen och det är Elin Gustafsson.När hon sitter med och det är vardagst grav i norrland är det bara att spela hennes ideér
Nääääää. Du får aldrig spelvärde på de hästar som lyfts upp i atg live på vardagstravet. Måste vara totalt omöjligt att gå plus på att rygga experterna där. Inte främst på att dom är dåliga, utan på att oddsen blir så oerhört mycket lägre än dom blivit om dom inte skrikits ut där. Avstår hellre spel om jag tänkt spela en häst som lyfts upp i atg live. Det är garanterat mest lönsamt i längden.

Läste på twitter i veckan att en av experterna, Jari Åkerfeldt, inte kommer få fortsätta där 2021.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 18:41   #202
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3056
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Det finns bara en som är duktig och helt överlägsen och det är Elin Gustafsson.När hon sitter med och det är vardagst grav i norrland är det bara att spela hennes ideér
Helt enig, hon är (i mitt tycke) den enda som är kvalificerad att sitta som expert. Resten ger jag inte ett ruttet lingon för. Hultman är iofs duktig, men som ”expert” är Elin i en egen klass. Nybrink är kul när han glömmer vem som betalar hans lön, men det blir färre o färre mellan gångerna Grattis till v/p i lopp9 förresten
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 18:52   #203
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3056
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
V75-1

Tycker nog att kollektivet hittat de med störst vinstchans, men håller inte med om ranken. Finns några som är snabba ut och det kan nog bli lite tempo i inledningen. 3,5 och 6 är snabba ut och även 4 om den har en sådan dag. Verkar som att 5 och 6 är de som är mest angelägna om spets, 3 och 4 vill nog ha rygg. Sen vet jag inte riktigt hur snabb 1 är men tror inte den kan hålla ut 5 eller 6. 2 är väl ingen traktor ut, men tror den är nöjd med sitt andra spår och kör nog bara framåt för position. Jag tror 6 sitter i spets efter en stund och att det gått undan i början. Det kommer öppna upp för min första häst, 10 Heading Reference. var inte som bäst senast, men tränaren är nöjd och trodde han behövde loppet och kommer vara mycket bättre idag. Har vunnit en silverfinal och står sig bra mot detta gäng. Går även bra med skor. 12 kan också komma in med tänkta scenario, grym form men han är nog missgynnad av skor. Håller 6 högre. Spets, går oftast med skor och gjort det bra länge. Verkligen förtjänt av en vinst. 2 är såklart bra när han är bra, men vet inte om den håller toppform än. Nurmos tror 1 är bättre just nu, men var hamnar han? Skulle han få rygg ledaren blir han farlig, men lutar mer åt 3:e inv och då krävs det lite tur.

Min rank: A:10 B:6,12 C:1,2,3

V75-2

Kallblod på tre volter, inte riktigt min starka sida. Svårt dock att se att kollektivet är snett ute med favoriten, 15 Åsrud Vilja. Frågetecken på värsta motbudet som ska gå med skor, hur funkar det? Däremot känns 13 överstreckad, håller med fler andra härinne att 9 ska vara tredje häst. Statistik-Jens hade också en poäng i hur den skulle kunna vinna. Men det blir inte lätt att både 15 o 14 ska ha en sämre dag.

Följer John och rankar: A:15 B:14 B/C:9

V75-3

Stolopp över tre volter, kanske ett gäng omstarter och här tror jag att någon på mellanvolten vinner. Har varnat för 12 Zooropa som har fin form och "alltid" går med skor. Vet att man spelar ekipage, men tycker inte Dunder har haft superchanser på V75 tidigare. Idag är en dag när "nollan" spräcks. Rankar även upp 13, som kan springa med skor, gjorde det bra senast som tvåa efter en bra avslutning. Med rätt ryggar blir hon farlig. 10:an och favoriten streckas tidigt efter om man vill ha fler än 1-2 streck. Tycker 8 är rysligt överstreckad från sitt stängda bakspår, de som står 20m bakom är snabbt ifatt. Ska först och främst hitta ut, sen ska hon plocka ner ledaren från dödens? Annars är risken att hon får dra med sig tilläggshästarna (hon kanske tom får gå först i tredjespår). Nej, som betrodd går hon bort. Varit intressant till 5%-ish. Plockar även bort 14 som tjänat snabba pengar och missgynnas av skor, galet hög procent.

Rankar: A:12 B:13 B/C:10,3

V75-4

Halvklurigt Klass1-lopp om inte favoriten 1 Trumpie bara är bäst. Har säkert en god sos chans, men han är bara tre år. Hur tufft kommer Jorma ladda med 8?Andrahandaren 5 är ett orutinerat sto som aldrig varit sämre än trea i sina åtta starter. låter positivt på 10, men också tre år. 12 har gått bra, men också ett sto och skor på nu. 7 och 4 hög segerprocent och går alltid med skor. Väldigt svårt för mig att bena ut, massgardering ligger nära till hands.

Rankar ändå: B:1,7,8,5 C:4,10,12,9

V75-5

Stayerlopp och tycker ändå att favoriten 5 Gooner kan ha en lämplig uppgift. i intervjuerna i Guiden och Ronden låter Wäjersten nöjd och tror på vinstchans. "Hade inte anmält honom över tre kilometer om jag inte trott att han skulle hantera det". Har mött tuffa hästar och blir han släppt till ledningen blir han nog svår att plocka ner. given första häst för mig. I rygg sitter nog 2 eller 3 och från den positionen vinns det väl många långlopp? @Basse har varnat för 2 Barry Wadd och skulle han sitta i rygg med lucka in på upploppet blir han livsfarlig. 6 ska köras offensivt och tufft på order från tränaren och det gör väl att jag behöver gardera favoriten. 1 kan få ett gynnsamt lopp i kanske tredje inv och blir nog också farlig med lucka. svårt att veta formen dock då han blev strucken vid förra tilltänkta starten. 9 vann senast men tror inte han upprepar den bedriften även fast han får ett liknande lopp. Men procenten är ändå lite tilltalande då den verkar vara dalande. 10 gått bra och har två raka vinster på långt, dock ett halvvarv kortare då. 11 är stark och tål distansen, men skor är nog inget plus. 7 Big Cactus Zet har väl knappt (aldrig?) förlorat från ledningen (tror jag att jag läste någonstans). kanske svårt att komma dit, men om det ändå ska garderas kan det vara kul med någon superskräll, van att gå med skor.

Lurigt, men rankar: A:5 B:2,1,11,3 C:10,7,9 C/D:6,4

V75-6

Gulddivision med stor favorit i 6 Antonio Trot. Som "alla" andra här inne unnar honom och @jAnman en vinst nu och det låter riktigt bra på honom. Dock verkar alla gå på honom och det känns (tyvärr) som läge att gardera upp lite bakom. 2 har gått bra efter sin comeback, dock är motståndet kraftigt mycket värre. 11 är nämnd liksom 10, "sko-hästar" som säkert gör bra lopp. Jeppson har grym form just nu och Diamanten är en bra häst i grunden. Dock svårt att räcka till. Hur mycket tappade 8 från koliken? van att gå med skor, men tror inte han är gynnad. Hoppas 6 får vinna, men blir bara utgång.

Rankar: A:6 B:11,7,2,10 C:8,4

V75-7

Sista loppet och skulle vara intressant om någon hade siffror på hur ofta man klarar sig på de tre mest spelade i loppet. Känslan är att den är väldigt hög. En finsk gäst i 1 Marschall Match, där tränaren hävdar att det är en av Finlands bästa fyra-åring. Snabb ut, frågan är om han kan ta emot 2 som är väldigt snabb ut. Skulle det bli körning öppnar det upp, framförallt för 5 Algot Zonett som har hysterisk form. Kommer låsa på 1,5,2 av kostnadsskäl men 3,7,9 känns tidigast för mig bakom. Rankar ner 4 lite idag även fast läget är riktigt bra för en gångs skull, då jag tror skor är mer missgynnsamt för honom än de andra.

Min sista rank: B:1,5,2 C:3,7,9,4

Det var mina tankar för dagens V7, god tur alla och lycka till med spelbesluten
Fasen , ändå svårt att komma ifrån hur liten skillnaden är mot succé och fiasko. Tycker jag var ganska rätt på det idag, och det slutar ändå bara med 4rätt. Spiken i första satt som en fläskläpp men reducerar bort mig på vägen och allt slutar i bajs. Citerar Gotlands mantra; ”trav är ett maraton, inte sprint” Det är faan svårt med travhästar och att pricka rätt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+10)
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 20:11   #204
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Nääääää. Du får aldrig spelvärde på de hästar som lyfts upp i atg live på vardagstravet. Måste vara totalt omöjligt att gå plus på att rygga experterna där. Inte främst på att dom är dåliga, utan på att oddsen blir så oerhört mycket lägre än dom blivit om dom inte skrikits ut där. Avstår hellre spel om jag tänkt spela en häst som lyfts upp i atg live. Det är garanterat mest lönsamt i längden.

Läste på twitter i veckan att en av experterna, Jari Åkerfeldt, inte kommer få fortsätta där 2021.
Nej, det är inte fråga om att LYFTA upp, utan hon kan säga att den är bra nu, bättre än resultatraden och blir svår om hon kommer till. Typ. Jag spelar inte allt utan det händer nån gång under tävlingarna att hon ha bra ideér som passar mig och det är inte fråga om favoriter.

Bäst är en 13 oddsare som jag hade 100 VP på och som jag skrev om här på Sharps. Glömt namnet nu. Hästen låg bland de sista i sista kurvan men hann dit. Visserligen,målfoto, än sen. Lyssnar aldrig på Micke när han gapar och sedan har en massa ursäkter. Oddset väl ganska ointressant om dom vinner. Hon verkar inte vara nån favorit här på Sharps så jag tror inte att många andra ryggar henne. Hoppas du inte är förbesvken ang V75:an. Valde fel andra spik, fanns ju två andra som GICK IN. Man har bra utrymme när det är över 6ooo rader
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 22:58   #205
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 675
Sharp$: 2404
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Oddset väl ganska ointressant om dom vinner.
Oddset är när de väl vinner är mycket intressant? T o m helt avgörande!

Alla vinner ju inte och då måste de som vinner täcka upp för alla andra skrik.


( Det omvända stämmer lite bättre. Om de ändå inte vinner kvittade det vilket odds de stod i. Att endast spela högoddsar-löss dagarna i ända är ingen större hit! )
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-14, 06:10   #206
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5160
Standard

Elin är mkt kunnig på Norrlandstravet, men hon har inte lika stort ego som dom andra sk experterna.

Tippar varnar man för 10 oddsare har man givetvis inte rätt alla gånger inte ens varannan gång
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td