Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-12-06, 18:49   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 188
Sharp$: 57191
Standard

V75-Bergsåker 12 dec


Märks verkligen nu att den sportsliga kvaliteten även när det gäller V75 fått vinterklass. Är väl kallblodsloppet som sticker ut på lördag som innehåller flera bra hästar. Skoförbudet fortsatt ett frågetecken på många hästar även denna omgång. Speciellt om det skulle bli lite tyngre och sämre bana än på Åby igår lär enligt flera experter hästar som måste tävla med skor missgynnas extra.

Har ingen vidare koll på de flesta loppen och veckorna fram till jul väldigt arbetsintensiva så får nöja mig med att köpa någon andel av någon om det ska bli några spel.

Första avdelningen ser väldigt ojämn ut och inte så kul med tre Westholm
Hästar och två Nurmos hästar blandat med motståndare som i de flesta fall inte hör hemma på V75. Är väl Don P som skulle kunna vinna om Jansson prickar starten. Är ju ett ruskigt mycket sämre lopp än det var senast. Viking Brodde med ett lopp i kroppen och Remarkable Feet på läget är väl hetast från Nurmos resp Westholm.

Avd 2 som sagt ett fint kallblodslopp . Tangen Haap är väl stenklar som vanligt enligt tränaren men känns som skor på den är ett klart minus. Våler Nikolai och Åsrud Vilja två hästar som bara vinner och vinner. Är väl troligt att någon av dom vinner igen.

Avd 3 ser lurigt ut. På start kan man nog ta bort alla utom Matilda Cash som nu har ett lopp hos Goop i kroppen. Lyx Håleryd kan vara en kul outsider. Verkar på väg mot formen igen och då duger den långt i detta sällskap.

Avd 4, klass 2, ser ut att hålla lite högre klass än på Åby igår. Ser ut att krävas rätt många streck för att vara säker på att överleva. Får dålig koll för att säga mer.

Avd 5 lite svårbedömt hur flera hanterar skor. Barry Wadd kanske en rolig skräll. Avslutade strålande sist efter galopp.

Coin Perdu måste ha toppchans i detta guldgäng . Värst emot är nog Antonio Trot som trots att den gått barfota på slutet tidigare visat att skor inte är några problem. From The Mine många frågetecken. Struken för kolik, spåret och skor .
Selmer IH har väl inte bevisat att den duger för att vinna annat än längst upp i norr sedan den vann BC 2018. Enorm skillnad mot vardagslopp i Boden.

Sista avdelningen stort frågetecken för 1an. En finsk häst jag aldrig hört talas om. Fågel eller fisk ? Bättre spår och Win B Hill hade blivit stor favorit. Blir det kanske ändå efter (tur) vinsten i onsdags efter jättelång frånvaro. Ser annars ut som ett mycket spelvänligt lopp.

Lycka till !`
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+7), HP (+5), pojmonen (+5), Grovport (+5)

Senast redigerad av olle den 2020-12-06 klockan 18:51.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-06, 23:31   #2
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Nu har jAnman en spännande vecka framför sig. Antonio har framspår och sin bästa distans. Blir travsäkrare med skor. Jorma måste måste hitta ner till trea/fyra i andraspår. Får vi honom något under 15 %?
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-07, 08:18   #3
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5415
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Nu har jAnman en spännande vecka framför sig. Antonio har framspår och sin bästa distans. Blir travsäkrare med skor. Jorma måste måste hitta ner till trea/fyra i andraspår. Får vi honom något under 15 %?
Alltid kul med starthäst, men veckan känns alltid lång.
Jag hoppas att han hittar ner i andraspår i tid och inte hamnar sist I kön. Skor är nog ett plus mot de andra som är bättre barfota. Det kommer en rapport som vanligt i slutet på veckan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5), Gotland (+5), mackpeter (+5), mr_stylez (+5), NicklasA (+5), godisbilen (+5)
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-07, 18:54   #4
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4381
Standard

1 2 6 12 10
15 14 13 9
3 10 12 13 14 15 11
1
5 6
6
1 2 4 5 7 8 9 6

Senast redigerad av kire1111 den 2020-12-08 klockan 13:45.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-08, 13:03   #5
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 209
Sharp$: 777
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Nu har jAnman en spännande vecka framför sig. Antonio har framspår och sin bästa distans. Blir travsäkrare med skor. Jorma måste måste hitta ner till trea/fyra i andraspår. Får vi honom något under 15 %?
V75 Guiden spikar honom och Aftonbladet låser på två. Antagligen kommer han nog tyvärr sluta som favorit strax över 30%. Dock fortfarande fint spelvärde för jag tror Antonio Trot vinner detta lopp 6 av 10.
__________________
Sharp dressed man
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Enkelrad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-08, 14:17   #6
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 94
Sharp$: 3056
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Enkelrad Visa inlägg
V75 Guiden spikar honom och Aftonbladet låser på två. Antagligen kommer han nog tyvärr sluta som favorit strax över 30%. Dock fortfarande fint spelvärde för jag tror Antonio Trot vinner detta lopp 6 av 10.
Du tror att en häst med 17 i segerprocent ska vinna ett gulddivisionslopp 6 av 10 gånger

Hästen har sett grymt fin ut på slutet, och kan givetvis vinna.
Men blir groteskt överstreckad i mina blå
Yankee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-08, 17:39   #7
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 678
Sharp$: 5208
Standard

Man vill ju gärna veta om de tänker köra offensivt med den denna gången ör defensivt igen? Påverkar helt klart mitt val av spik iaf i det loppet... (offensivt =Spik)

Det kanske jAnman kan bringa klarhet i då det närmar sig lör ?=)
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-08, 18:09   #8
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 756
Sharp$: 13105
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Man vill ju gärna veta om de tänker köra offensivt med den denna gången ör defensivt igen? Påverkar helt klart mitt val av spik iaf i det loppet... (offensivt =Spik)

Det kanske jAnman kan bringa klarhet i då det närmar sig lör ?=)
Offensivt ? Nja jag tror inte Jorma vinner om han lägger en rökare mot täten direkt. Erik tar nog piken och dödens är nog dödens för Antonio. Tredje, fjärde utv. och anfall sista 5-600 är nog vinstgivande på distansen. Men jag tror Diamanten blir farlig. Jepson är grym i sulkyn.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-09, 07:42   #9
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Svårighetsgad deluxe men det är så vi får lira under vintern.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-09, 23:38   #10
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Jag missar inte sir henry p hill denna gång trots tråkigt spår.

Och förstår inte riktigt varför From The Mine inte är favorit? Enklare hästar emot denna gång och skulle inte förvåna mig om han sitter i spets efter ett tag.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-10, 03:10   #11
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

From The Mine skall absolut inte va favorit i det här loppet ta den som en outsider
__________________
Som ofta bäst när det gäller.

Senast redigerad av Spiken64 den 2020-12-10 klockan 15:59.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-10, 09:37   #12
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4381
Standard

Ni som kan detta med trav. Börjar inte Antonio bli lite väl mycket spelad? När vann den senast
Samt 9% på from the mine, när får vi den % igen? Kan ju bomba till ledning om den har lust. Tror väl inte den blivit en värdelös åsna efter att stått över Heller
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-10, 10:04   #13
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 395
Sharp$: 1352
Standard

Nån som har koll på hur VÅLER NIKOLAI fungerar med skor?
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-10, 12:22   #14
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 678
Sharp$: 5208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kire1111 Visa inlägg
Ni som kan detta med trav. Börjar inte Antonio bli lite väl mycket spelad? När vann den senast
Samt 9% på from the mine, när får vi den % igen? Kan ju bomba till ledning om den har lust. Tror väl inte den blivit en värdelös åsna efter att stått över Heller
Den blir väldigt påpassad ja, men den har körts defensivt flera lopp och mött sverigeliten, lättare motstånd dena gången samt står bra till för mer offensivt upplägg lr iaf sitta bra på det inför sista 800....

From the Mine väldigt bra men distansen är fördel Antonio och inte bara att gå ut o vinna från spår 8 i guld efter man haft kolik... Inte säkert de bara brakar till spets med den, utan kanske mer ger den vilsamt smyglopp i comebacken, kolla intervjuer med tränaren där i veckan!

Jag tycker nog Antotio ska vara klar favorit före Coin Perdu, den har inte alls samma hårdhet, konstigt den är mer streckad, men lär ändras till lör.. ska vi gissa på Antonio 49 % och Coin Perdu 30 % på lör?
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-10, 12:30   #15
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
From The Mine skall absolut inte favorit i det här loppet ta den som en otsider
Tänker du pga koliken? Jag hade glömt att ha det åtanke innan jag skrev, så jag får nog hålla med dig.
Men om han skulle vara lika bra som han varit så är det mer av ”en bra chans” än outsider, i min åsikt.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-10, 16:08   #16
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 944
Sharp$: 2183
Standard

Bara en iakttagelse re Guld..
Narold Vox sistastreckad 0,44% ..Well ,vinterhäst,gillar långt-kan springa på i 4km om det behövs,gynnad av barfotaförbud..Absolut ej otänkbar om det blir lite körning här med trötta ben till slut.(2:a 1/11 på Båker i år efter Elian Webb.stod i 80ggr då)
Med om man tar några stycken imho.
__________________
Trust the FoxGod
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fagerdahlen (+5)
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 00:13   #17
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 678
Sharp$: 5208
Standard

Selmer I.H. ser jag som en riktigt bra Norrlandshäst, dvs att den är grym på Boden/Umåker mot motståndet där, men den duger inte mot bättre motstånd söderut..

Men fan vet i den form den har nu, imponerar hela tiden,går alltid med skor, inte värsta gulddivisionen som körts... kommer Anotnio tror bort har väl Selmer lika bra chans i nuvarande form som tex 2 7 8 här kan jag tycka ?
För mig, sett till hur överstreckad Coin Perdu är (minns också vad StatistikJens sagt många år nu om 2an i guld... not good) så är nog Selmer andrarankad bakom nr 6.

Rankingen för mig i nuläget (innan jag hört/läst intervjuer med tränarna ska sägas) är:

A:6
B:10,11,8,2,7
C: 4
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 00:42   #18
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 678
Sharp$: 5208
Standard

Liten sen genomgång av avd 5:

Här kommer nog många som vanligt att missa hur viktigt det är med innerspår på 3140 (hoppas jag iaf).. Jensa lär tyvärr tjata om i krönikan att det är spets rygg ledaren lr 3e inner som gäller som vanligt för att påminna...

Blir till att läsa på spetsstriden här och vilka kuskar som kan tänkas släppa /köra offensivt.. vet man spets/rygg ledaren efter 1000 m är nog mycket av loppet löst där..

Sen tycker jag alltid man ska passa sig för hästar som debuterar på 3140 (Vilket majoriteten gör här). det är tufft första gången för många och även om tränarna säger typ"hästen är stark det klarar den nog av" så ska man inte tro för mycket på det snacket tycker jag... Visst har man 30 starter på 2640 och vunnit 15 av de så fixar man troligen 3140 med, men det gäller ingen av hästarna här direkt...

Listar antal starter över 3140 (inom parentes) för alla hästarna samt resultat för dem:

1: (1) 2
2: Debut
3: Debut
4: (3) 0,d,0
5: Debut
6: Debut
7: Debut
8: (1) 0
9: Debut
10: (1) 3
11: (5) 4,0,3,0,2
12: (2) 1,6


Danilo Brick alltså mest erfaren av distansen samt har mött bra motstånd på den, i Sept tex var den 3a , en längd bakom Vagaond Bi, men före tex Ble Du Gers (som stod 60 m tillägg, men ändå). Samt att en viss Nurmos tränar.....
Klar förstahäst om det inte vore för startspåret....

1 Timo Lane har visat sin styrka i flera lopp, debut för Bergh nu (struken i egentliga debuten,men tar han ut den på V75 direkt nu brukar dem vara i ordning)... fördelaktigt spår 1 på Bergsåker, och sällan som alla utifrån vill ladda över 3140 från start...
Kan den hålla upp spetsen här har den nog bra chans.

Kan dock bli svårt då nr 2 Barry Wadd är kvick ut, den bör ta en längd om den laddas! Dock anar man att Tomas P vill köra snällt upplägg här, får kolla intervju om han ska ladda och sen släppa lr kanske kan tänka sig att krypa ner i rygg på 1an direkt ? Farlig oavsett i den formen den har nu!

Ska jag gissa hur det ser ut efter 1000 m så blir det :

1 lr 5 i spets, 2an rygg ledaren, 3 i tredje invändigt.
6 dödens,1 lr 5 andra utvändigt.


Tror man kan ta bort 8 ,7 och kanske 6 (Fernlund är ingen Goop) på lägena.. resten kan vinna, beroende på vilket lopp de får.
Vanligen ska spår 11 och 12 få svårt här med, men 2 riktigt bra/formstarka hästar därifrån så kan det gå..

9 Axel Ruda, underskattade jag senast, bara 3 år men vann ändå ett bra klass 1 lopp, riktigt bra gjort!
Kan få fin smygresa från sitt innerspår, farlig att glömma !

4 Madronjo gillar jag. Har varit med på den då den vunnit och jag kliver inte av tåget här heller! Skor kan vara tveksamt dock, men inte ens 1% nu och bra spår gör att den ska med.

5 Gooner har finfin form, ovan distansen, men bra läge, rätt startsnabb och hemmaplan samt van att gå med skor, är faktorer som talar för den... Plockas med!

10 Lennart Sjöhammar verkar trivas fint med Anders Eriksson,kan absolut vinna med rätt lopp här, både stark och bra i spurten.

Just nu har jag 1,2,11 som A-hästar och 3,4,5,9,10,12 som B (ej rankat dem än).
På mitt tillsammans-system lär jag ta alla nio hästarna ovan.
Svårt, men kul lopp!
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), monimaker1 (+6)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 08:47   #19
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Den blir väldigt påpassad ja, men den har körts defensivt flera lopp och mött sverigeliten, lättare motstånd dena gången samt står bra till för mer offensivt upplägg lr iaf sitta bra på det inför sista 800....

From the Mine väldigt bra men distansen är fördel Antonio och inte bara att gå ut o vinna från spår 8 i guld efter man haft kolik... Inte säkert de bara brakar till spets med den, utan kanske mer ger den vilsamt smyglopp i comebacken, kolla intervjuer med tränaren där i veckan!

Jag tycker nog Antotio ska vara klar favorit före Coin Perdu, den har inte alls samma hårdhet, konstigt den är mer streckad, men lär ändras till lör.. ska vi gissa på Antonio 49 % och Coin Perdu 30 % på lör?

Börjar dock tvivla 41%. Känns mer som örat har bokat mer plats än ögat hos många som spikar. Stå på tur och skrikhästar har man ju åk på förr
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 09:01   #20
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Magkänslan säger att ANTONIO TROT borde vinna detta, bara galopp emot.

Värsta hindret borde vara From The Mine men hästen har haft kolik och från spår 8:a är det frågan om hur mycket tränaren vill pressa sin ögonsten. Det kommer fler lopp och en 2:a-3:e plats i V75 är inget att skämmas över.

Diamanten verkar vara jätteduktig och gjorde ett kanonlopp i augusti, men det var kort distans och om han vore redan nu i en nivå där han skulle kunna slå Antonio Trot på 2640, borde han ha vunnit loppet senast på 2140. Tror därför inte det är diamantens tur den HÄR gången.

COIN PERDU var en stjärna, men sedan skadades han och jag tror inte den redan nu, om den kommer tillbaka till sina gamla nivåer, kan slå Antonio Trot . Det finns ingen anledning att pressa en häst som varit borta så länge redan nu och riskera att den för alltid försvinner ur tävlingsbanorna. Jag tror inte det lär hända med en omtänksam kusk bakom tömmarna och en bra tränare.

Ja, så har jag resonerat men tror ändå jag fegar och låser på 6&8:a men kanske spikar Trot beroende på vad From The Mine tränare säger och vad Antonios ägare avslöjar här i forumet.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 09:19   #21
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5415
Standard

Liten rapport om Antonio Trot:
Han gick jobb i måndags o var fin i första jobbet i andra gick han med brodd som förberedande, han verkade inte trivas med dessa!
Igår gick han ytterligare jobb med brodd och var mycket fin,det blir nog inga problem med brodd!
Det finns nog två varianter på Jormas styrning. 1. AT fram i dödens 2. AT backas bak i kön. Jag hoppas att han kör fram eller åtminstone hittar ned i position. Jorma väljer själv! Hur som vet Nurmos om hur det kan bli kört, men anser att det är bästa chansen på lördagen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5), shasha (+5), mr_stylez (+10), Gotland (+5), SistaStallskriket (+50), pojmonen (+5), MattiasB75 (+10), asgaya3141 (+5)
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 09:23   #22
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Har en fundering, det skrivs oftast om att kusken inte försökte nå "bästa placering", att deltagarna i tävlingen är skyldiga att försöka uppnå "bästa placeringen".

Är det så det står? "Bästa placeringen" och inte "försöka vinna loppet"?

Jag tolkar nämligen dessa två olika, för mig innebär "bästa placeringen" att tränaren gett kusken order om att försöka uppnå bästa placeringen i det loppet utifrån hästens förutsättningar den dagen: har den varit sjuk? fel distans? kan inte gå barfota idag? fel spår? osv. osv.
Om varje tränare gick ut och försökte vinna varje gång, oavsett förutsättningarna den dagen, då skulle väl hästarna ta slut väldig fort?

Och då tänker jag att en del av analysen av loppet,är att försöka räkna ut tränarnas intentioner för hästen den dagen och i det loppet.
Så klart vill alla vinna, och den som har bästa förutsättningar tror jag kommer att försöka vinna, det är ju vad det går ut på. Det är den/dessa hästar vi försöker hitta.

Hur resonerar ni kring det här med "bästa placering"?hur tolkar ni det?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Nobleflash (+5)
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 09:31   #23
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 678
Sharp$: 5208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jAnman Visa inlägg
Liten rapport om Antonio Trot:
Han gick jobb i måndags o var fin i första jobbet i andra gick han med brodd som förberedande, han verkade inte trivas med dessa!
Igår gick han ytterligare jobb med brodd och var mycket fin,det blir nog inga problem med brodd!
Det finns nog två varianter på Jormas styrning. 1. AT fram i dödens 2. AT backas bak i kön. Jag hoppas att han kör fram eller åtminstone hittar ned i position. Jorma väljer själv! Hur som vet Nurmos om hur det kan bli kört, men anser att det är bästa chansen på lördagen.
Tack för rapport, intressant info om brodden!

En fråga bara, du som äger och kan hästen bättre än oss andra, skulle han inte tåla dödens en gång i den form han är i nu?

För mig som entusiastisk tippare, som inte äger häst, är det helt självklart att en så stark häst i så bra form som möter lättare motstånd, ska fram i dödens/köra sig till spets i det här loppet?
Om han inte körs offensivt nu, när ska det då ngnsin hända?
Bara en fundering, det känns som att den väntat hur många lopp som helst nu, men man väntar väl isf på rätt läge kan jag tycka?
Lr anser Nurmos inte att hästen tål dödens/offensiva upplägg i guld?
Det där kan han såklart bättre än mig, men jag hade iaf blivit förvånad om så var fallet? Inte det intryck man fått precis?
Jag tror han kunnat ta ner alla hästar i landet från dödens utom kanske Very kronos i nuläget tex?

Men, bara min personliga åsikt som sagt
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+5)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 09:57   #24
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
10 Barry Wadd

Nästagångare så det skriker om det. Galopperar halvvarvet kvar och avslutar minst lika bra som Sjöströms Vinnare till tredjeplatsen
Så skrev jag efter Gävlestarten 3/12 . Ett lopp som vanns av Claes Sjöströms fine Eddy West.

Barry Wadd låg i 3:e ut och galopperade varvet kvar. Tappade 20m på det och inte minst position i loppet. Barry Drogs fram av vinnaren Eddy West men avlutade lika fint som favoriten och det såg inte slutsålt ut direkt. Barry gick över mål på Spänstiga ben.

Nästagångare skrev jag då och i V75:5 är det Barry Wadds Nästa start.
5% på de tidiga strecken ( var 2% i natt) , lär nog stiga lite till men jag hoppas Barry stannar under 12% .

Kan vara en rimlig chansspik på V75 eller top7
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+5)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 10:19   #25
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5415
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Tack för rapport, intressant info om brodden!

En fråga bara, du som äger och kan hästen bättre än oss andra, skulle han inte tåla dödens en gång i den form han är i nu?

För mig som entusiastisk tippare, som inte äger häst, är det helt självklart att en så stark häst i så bra form som möter lättare motstånd, ska fram i dödens/köra sig till spets i det här loppet?
Om han inte körs offensivt nu, när ska det då ngnsin hända?
Bara en fundering, det känns som att den väntat hur många lopp som helst nu, men man väntar väl isf på rätt läge kan jag tycka?
Lr anser Nurmos inte att hästen tål dödens/offensiva upplägg i guld?
Det där kan han såklart bättre än mig, men jag hade iaf blivit förvånad om så var fallet? Inte det intryck man fått precis?
Jag tror han kunnat ta ner alla hästar i landet från dödens utom kanske Very kronos i nuläget tex?

Men, bara min personliga åsikt som sagt
Jodå, han tål och orkar springa i dödens. Jag ser honom gärna där framme, han vann 4 kilometer från dödens på Axevalla, styrkan är hans vapen och Nurmos vet det också, men han ger inga körorder, så det är bara att hoppas på att Jorma har vaknat med finsk sisu!
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 10:22   #26
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5415
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jAnman Visa inlägg
Jodå, han tål och orkar springa i dödens. Jag ser honom gärna där framme, han vann 4 kilometer från dödens på Axevalla, styrkan är hans vapen och Nurmos vet det också, men han ger inga körorder, så det är bara att hoppas på att Jorma har vaknat med finsk sisu!
Kan väl tillägga att Nurmos trodde att AT skulle vunnit över Very K om inte galoppen kommit
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5), shasha (+5), monimaker1 (+5)
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 10:53   #27
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 678
Sharp$: 5208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jAnman Visa inlägg
Kan väl tillägga att Nurmos trodde att AT skulle vunnit över Very K om inte galoppen kommit
Klara besked,stort tack! Lycka till imorgon =)
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jAnman (+10)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 11:36   #28
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37805
Standard

En del spikar Våler Nikolaj emot Åsrud Vilja. Jag är inne på att spika Åsrud. Tror hon är bäst.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 11:59   #29
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37805
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Så skrev jag efter Gävlestarten 3/12 . Ett lopp som vanns av Claes Sjöströms fine Eddy West.

Barry Wadd låg i 3:e ut och galopperade varvet kvar. Tappade 20m på det och inte minst position i loppet. Barry Drogs fram av vinnaren Eddy West men avlutade lika fint som favoriten och det såg inte slutsålt ut direkt. Barry gick över mål på Spänstiga ben.

Nästagångare skrev jag då och i V75:5 är det Barry Wadds Nästa start.
5% på de tidiga strecken ( var 2% i natt) , lär nog stiga lite till men jag hoppas Barry stannar under 12% .

Kan vara en rimlig chansspik på V75 eller top7
Jag har streckat den ursprungligen och ser att Nybrink med fler varnar för hästen. Möjligt dock att jag tar bort den. Tomas Pettersson på V75, hmm!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 13:33   #30
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag har streckat den ursprungligen och ser att Nybrink med fler varnar för hästen. Möjligt dock att jag tar bort den. Tomas Pettersson på V75, hmm!
Efter förförra veckans spektakel i avd 1 och 2 så blir man påmind om hur volatil hästsporten kan vara ha!
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 14:08   #31
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 672
Sharp$: 50105
Standard

Daniel Berglund V75 Bergsåker på Service Plays
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 14:26   #32
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 61
Sharp$: 1296
Standard

Nevermind, jag hade sorterat på Bergsåker som hemmabana - tänkte att det var något skumt



Hur som haver - Spår 11 på Bergsåker skall vara bra. Tänkbara 11or Grainfield och Danilo ?

Senast redigerad av Sjoestedt den 2020-12-11 klockan 15:03.
Sjoestedt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 14:49   #33
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 756
Sharp$: 13105
Standard

Mina stänkar drag och någon favorit.

V75 1) 3 Remarkable Feet 5%. Har gått skapligt i hårda gäng hela året dock varit lite kort i rocken. Men visat bra form på slutet och är skrällduglig.
6 Dom Perignon 15%. Vinner inte så ofta men duger gott med rätt resa. Form.

V75 2) Nordisar är inte min likör (heller) men
1 Optandsfröken 2% verkar ha hittat formen och Mika Forss upp är superintressant.

V75 3) 3 Matilda Cash. Favoriten verkar trivas bra hos Gooparna och blir nog svårslagen.

V75 4) 7 Zodiac Kronos 7% står bra inne och har gått anständigt på tungt underlag tidigare. Dock lite ojämn.

V75 5) 10 Lennart Sjöhammar 3%. Har uppåtform men svårbedömd i detta gäng. Chansstreck. Finalklar

V75 6) Skriket Antonio är hårt betrodd. Hm Nurmos hästarna bara vinner och vinner. Men
7 Diamanten 4% får en Stänkar varning. Ok svårbedömd men Jepson är en vinnartyp som oftast ger hästarna chansen. Kan få en perfekt resa och upploppet är ganska långt.

V75 7) 5 Algot Zonett. Har formen på topp men distansen är väl ett ? Har gått bra på tungt förut och gynnas nog av detta förväntade underlag. Som sagt upploppet är ganska långt och hästen lever på sin styrka.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 14:54   #34
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 762
Sharp$: 9041
Standard

Draget i första måste väl ändå vara 6 Dom Perignon. Kan nog blåsa till spets och har fin form.
Även på Bergsåker funkar klassikern SoS rätt bra!

12% nu men lär väl stiga en del kanske.


__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5)

Senast redigerad av Gotland den 2020-12-11 klockan 14:55. Anledning: Bergsåker
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 15:46   #35
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Betting Rebell har gjort storstilade insatser från skitlägen, nu har startkatapulten ett fjärdespår med spetsjagande MF...7,80 på svs, måste väl vara ett överodds...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 15:50   #36
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Ser ut att regna lite i Sundsvall imorgon, men knappast mer än att vattenbilen inte behöver vara ute...verkar dessutom bli i det närmaste "uppehåll" under V75-loppen...https://www.svt.se/vader/sok/?q=sundsvall...vi får si...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 16:20   #37
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Jorma lär vara segersugen med Antonio, kan inte tänka mig att han backar ner om han inte blir absurt mycket hängande i spåren. En besvikelse att den blir favorit men så länge den inte blir alltför stor så kan jag tänka mig att singla. Möter inget dundergäng direkt och det står nästagångare över hela hästen. I övrigt känns det som att vinstchanserna är ganska väl spridda trots lång distans och guld.

Brons fullständigt vidöppet om man tror det blir rejäl körning, vilket det ser lite bäddat ut för.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 16:51   #38
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4705
Standard

Hur många segrar har Antonio T den senaste tiden? Jag gaddar! Imorgon troligtvis kletig bana!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)

Senast redigerad av Melander den 2020-12-11 klockan 16:52.
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 17:01   #39
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 756
Sharp$: 13105
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Jorma lär vara segersugen med Antonio, kan inte tänka mig att han backar ner om han inte blir absurt mycket hängande i spåren. En besvikelse att den blir favorit men så länge den inte blir alltför stor så kan jag tänka mig att singla. Möter inget dundergäng direkt och det står nästagångare över hela hästen. I övrigt känns det som att vinstchanserna är ganska väl spridda trots lång distans och guld.

Brons fullständigt vidöppet om man tror det blir rejäl körning, vilket det ser lite bäddat ut för.
Tja Antonio har en vinst på senaste 2,5 åren men har väl i.o.f sig ganska få starter. Men i min värld är han för stor favorit och allas spik spikförslag. Ok inte tuffaste guld som körts och halva fältet är chanslösa. Men jag har snöat in på Diamanten med grymme Jepson. Skicklige Jepson kan få loppet kört rakt in i gapet.
Brons fixar Algot Zonett. Lite pace så har han en grym slutspurt ute i 3-4 spår och visst är det ganska långt upplopp !
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 17:03   #40
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Draget i första måste väl ändå vara 6 Dom Perignon. Kan nog blåsa till spets och har fin form.
Även på Bergsåker funkar klassikern SoS rätt bra!

12% nu men lär väl stiga en del kanske.


6 Dom Perignon tar ledningen från 5 Hosiana Boko. Kan räcka hela vägen till 12 %.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 17:03   #41
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 756
Sharp$: 13105
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Hur många segrar har Antonio T den senaste tiden? Jag gaddar! Imorgon troligtvis kletig bana!
En vinst senaste 2,5 åren. Jag ryggar din gardering. Vi tar dumstruten tillsammans
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Melander (+10)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 17:10   #42
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 756
Sharp$: 13105
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Ser ut att regna lite i Sundsvall imorgon, men knappast mer än att vattenbilen inte behöver vara ute...verkar dessutom bli i det närmaste "uppehåll" under V75-loppen...https://www.svt.se/vader/sok/?q=sundsvall...vi får si...
Såpass. På YR sidan spås det regn hela lördags dygnets 24 timmar. Ok inga stora mängder men vid denna årstid är ju Bergsåkerbanan känd för ett mycket väderkänslig underlag. Men att spå väder är nästan lika svårt som att hitta vinnare på travet
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 17:10   #43
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jAnman Visa inlägg
Jodå, han tål och orkar springa i dödens. Jag ser honom gärna där framme, han vann 4 kilometer från dödens på Axevalla, styrkan är hans vapen och Nurmos vet det också, men han ger inga körorder, så det är bara att hoppas på att Jorma har vaknat med finsk sisu!
Kommer ni ihåg hur suveränt Jorma körde långlufsaren Etain Royal? Jorma vet exakt var han har Antonio, som nu är redo att inleda ett långt staket med stayervinster. Tror han kan passa på Vincennes i vår.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 18:05   #44
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Jag är allt för statistik det vet ni, men man ska inte titta sig blind på det alltid. Ingen icke-vinnare det där.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 18:07   #45
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 438
Sharp$: 4343
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Nu har jAnman en spännande vecka framför sig. Antonio har framspår och sin bästa distans. Blir travsäkrare med skor. Jorma måste måste hitta ner till trea/fyra i andraspår. Får vi honom något under 15 %?
Körs väl till spets efter 600? Min spik! Tror den är stenklar! Söööööör Jorma sööööör!
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 18:10   #46
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 293
Sharp$: 2447
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
En del spikar Våler Nikolaj emot Åsrud Vilja. Jag är inne på att spika Åsrud. Tror hon är bäst.
Det är ytterst sällan ett kallblodssto vinner på V75. Nu ska dessutom ÅV gå runt hingstarna. Svårt...
Billman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 18:19   #47
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 756
Sharp$: 13105
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Kommer ni ihåg hur suveränt Jorma körde långlufsaren Etain Royal? Jorma vet exakt var han har Antonio, som nu är redo att inleda ett långt staket med stayervinster. Tror han kan passa på Vincennes i vår.
Etain Royal minns vi väl alla som har några årsringar i stubben. En speciell undantagshäst. 190 starter och 60 vinster med en mycket speciell travstil som inte godkändes i Frankrike. Men Antonio är inte en Etaine Royal.
Men visst duger han gott i detta 3-4 hästars lopp men ingen blåvinnare i min värld.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-12-11 klockan 18:23.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 18:20   #48
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 756
Sharp$: 13105
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Kommer ni ihåg hur suveränt Jorma körde långlufsaren Etain Royal? Jorma vet exakt var han har Antonio, som nu är redo att inleda ett långt staket med stayervinster. Tror han kan passa på Vincennes i vår.
Etain Royal minns vi väl alla som har några årsringar i stubben. En speciell undantagshäst. 190 starter och 60 vinster med en mycket märklig travstil som inte godkändes i Frankrike. Men Antonio är inte en Etaine Royal.
Men visst duger han gott i detta 3-4 hästars lopp men ingen blåvinnare i min värld.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 18:27   #49
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 756
Sharp$: 13105
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Jag är allt för statistik det vet ni, men man ska inte titta sig blind på det alltid. Ingen icke-vinnare det där.
Det där ? Vilken avdelning startar den hästen ?
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 18:59   #50
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3056
Standard

Jag har snöat in rejält på 12 Zooropa i storloppet, går alltid med skor och gör det riktigt bra. Just nu ensam A-häst, men kan även bli ett singelstreck vad det lider. 13 Lyx Håleryd känns också väldigt intressant och även 10 Whelk om procenten håller sig.

8 Gal Gadot Racing och 14 Iceland Falls anser jag är ruskigt överstreckade. IF tror jag är kraftigt missgynnad av skor och GGR från stängt läge där skapliga tilläggshästar snabbt är ikapp är inget jag spelar till nuvarande procent (verkar även vara stigande)

Rankar just nu: A:12 B:13 B/C: 3,10 C:11,8,14,1
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 19:07   #51
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Det där ? Vilken avdelning startar den hästen ?
Enda hästen det pratas om här ungefär så hoppade att skriva ut det. Antonio Trot.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 19:10   #52
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Billman Visa inlägg
Det är ytterst sällan ett kallblodssto vinner på V75. Nu ska dessutom ÅV gå runt hingstarna. Svårt...
Också en sån där statistik man ska passa sig för att ta för sanning, finns undantagsmärrar och det här är väl helt klart en av dem. Väl hårt spelad som klar favorit dock det håller jag fullständigt med om.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 19:10   #53
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 762
Sharp$: 9041
Standard

Det finns ju lite roliga streck bakom Antonio om man inte väljer att spika där.

11 Grainfield Aiden lär väl sändas framåt tidigt och formen såg fin ut vid dödenskrossen senast. Alldeles för lite spelad just nu.

Samma sak med 10 Selmer IH som rensar fint.

Svårt det där. Är långt ifrån klar med hur man ska lösa loppet...

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 19:29   #54
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 125
Sharp$: 4363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Det finns ju lite roliga streck bakom Antonio om man inte väljer att spika där.

11 Grainfield Aiden lär väl sändas framåt tidigt och formen såg fin ut vid dödenskrossen senast. Alldeles för lite spelad just nu.

Samma sak med 10 Selmer IH som rensar fint.

Svårt det där. Är långt ifrån klar med hur man ska lösa loppet...

Grainfield Aiden blir spiken imorrn både på 75.an och DD!
_Edge_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 19:30   #55
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 125
Sharp$: 4363
Standard

Gotland....
Hur går de med dina andelsspel på Värestorp??
_Edge_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 19:48   #56
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 762
Sharp$: 9041
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av _Edge_ Visa inlägg
Gotland....
Hur går de med dina andelsspel på Värestorp??
Samarbetet med Vöstertorp är avslutat men vi kommer med nytt upplägg inom kort!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
_Edge_ (+25)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 20:55   #57
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 7
Sharp$: 1346
Standard

Algot i sista


Är inne på att Algot Zonett kan vara en spik i sista. Ser väldigt fin ut för dagen. Tror han kan öppna tillräckligt bra för att hinna ner i andra spår alt tidigt ta dödens. Vad tror ni? Kan det gå? Är mest rädd för 1.
Smartyleber är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 21:05   #58
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 672
Sharp$: 50105
Standard

Jens Sjödèn V75 Bergsåker på Service Plays
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 21:07   #59
 
Reg.datum: sep 2020
Inlägg: 24
Sharp$: 156
Standard

Det kan blir favoriter bara eller skrällar ..som ni vet varje år det blir jackpot på juldagen eller på nyårs
Jean är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 22:04   #60
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 94
Sharp$: 3056
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Det finns ju lite roliga streck bakom Antonio om man inte väljer att spika där.

11 Grainfield Aiden lär väl sändas framåt tidigt och formen såg fin ut vid dödenskrossen senast. Alldeles för lite spelad just nu.

Samma sak med 10 Selmer IH som rensar fint.

Svårt det där. Är långt ifrån klar med hur man ska lösa loppet...

Tror helt klart att COIN P blåser ner allt över upploppet om man vill tävla
Yankee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 22:27   #61
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 94
Sharp$: 3056
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Smartyleber Visa inlägg
Är inne på att Algot Zonett kan vara en spik i sista. Ser väldigt fin ut för dagen. Tror han kan öppna tillräckligt bra för att hinna ner i andra spår alt tidigt ta dödens. Vad tror ni? Kan det gå? Är mest rädd för 1.
Startsnabbheten hos hästen känns väl som hos en finlandsfärja. Måste vara extremt missgynnad av distansen. Men med överljudspace och en dyngtung-bana så kan det kanske gå. Dock känns 14% rejält överstreckat

Under sommarhalvåret hade motorsågssågning gällt till aktuell %.
Men några månader framåt är allt möjligt i travets underbara värld
Yankee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 22:33   #62
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 7
Sharp$: 1346
Standard

Nja, tror den kan öppna bättre än senast. Är nöjd om den håller sig under 20%.
Smartyleber är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 22:34   #63
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 678
Sharp$: 5208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Yankee Visa inlägg
Startsnabbheten hos hästen känns väl som hos en finlandsfärja. Måste vara extremt missgynnad av distansen. Men med överljudspace och en dyngtung-bana så kan det kanske gå. Dock känns 14% rejält överstreckat

Under sommarhalvåret hade motorsågssågning gällt till aktuell %.
Men några månader framåt är allt möjligt i travets underbara värld

Mja ibland går långskuffare riktigt bra på 1640, tål att tuta på i samma tempo hela distansen utan att bli trötta

Bästa startspåret, körning från start, kan bli tung bana, särskilt vid regn och V75ans sista lopp... mycket som talar för den trots allt!
Inget jag spikar men heller inget man dizzar, procenten lagom i min värld!

2,3,4,5,7 tror jag man kommer extremt långt på i sista, har väldigt svårt att se 1an först tåla spetskörning och sen stå emot spurthästarna då de går på 700 kvar...
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 22:46   #64
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 678
Sharp$: 5208
Standard

Angående Antonio Trot så är inte frågan om han är bäst i loppet och vinner med offensivt upplägg, det är helt självklart att han gör så som han gått på slutet.
Frågan är om han körs offensivt lr feg-defensivt som han körts flera ggr i rad nu (till mångas förtret, jag är en av dem som hållt på att bli tokig varje gång då man haft med den hela tiden och Jorma/Goop har fegat bak i kön).

Det verkar ju som om han ska köras offensivt på lördag och då är spiken självklar i min värld.

4 starter sen. fast med allt sparat.
3 starter sen, fast med allt sparat.
2 starter sen, tappar ca 5 längder på start galopp, Kontio fegkör, dras bak av nr 7 som inte går framåt alls, får gå på utvändigt om denna i sista kurvan, plockar ca 3 längder på Very kronos sista 200 m.... (här trodde Kontio de slår VK utan galopp)
1 start sen, hamnar långt bak från spår 11, Goop går på sent, får 4espår sista kurvan, plockar återigen 3 längder på Very kronos..


Very Kronos är Sveriges klart bästa häst för dagen, men Antonio har inte fått chansen att utmana om den titeln alls de 4 sista starterna....
Idag möter han väldigt mycket enklare motstånd, de 2 värsta konkurrenterna har spår 7 och är osäker samt spår 8 och haft kolik....

Allt under 60% på Antonio är ett rent rån och bara att glädjas åt. Spik på allt för mig.

Ps: Vid gardering är väl de 2 sko-vana hästarna 10 och 11 klart tidigast bakom?

Helt klart komb och triospel för mig med 6-10 , 6-11 och 6 -10/11-10/11.

Tack för ordet =)
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jAnman (+20)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 23:05   #65
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 94
Sharp$: 3056
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Smartyleber Visa inlägg
Nja, tror den kan öppna bättre än senast. Är nöjd om den håller sig under 20%.
Tro ska man inte göra då man spelar på hästar
Då är lotto ett bättre alternativ
Skoja med dig, Lycka till med dina beslut. Men tror du på en snabbstart så kommer du nog bli besviken
Yankee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 23:29   #66
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 7
Sharp$: 1346
Standard

Nja, jag tror inte på en snabbstart till ledningen direkt. Gällande Algot så har han byggts upp och utvecklats väldigt mycket sista halvåret. När jag läser mellan raderna i intervjuer så får jag intrycket att han kan öppna snabbare än tidigare och då kan hitta ner tidigt i andra spår/dödens. Med det upplägget så har han bra vinstchans. En tänkbar spik för mig.
Smartyleber är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 23:35   #67
 
OtaBengas avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 300
Sharp$: 770
Standard

Tror jag spelar på detta vis i morgon!


V 75 Bergsåker 2020-12-13

Avd.1 U 1 gard: 2-3-10 r: 6-12
Avd.2 15 Åseruds Vilja r: 9-14
Avd.3 A 3 B 8-10-14 C 9-12-13 r: 11-15
Avd.4 A 1 B 5-7-8 C 2-9-10-12 r: 4-3
Avd.5 A 5 B 1-11 C 2-9 r: 10-7
Avd.6 U 6 gard: 2-7 r: 11-12
Avd.7 A 2 B 1-5-7 C 3-4-9 r: 6-12
OtaBenga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 23:37   #68
 
yoozoos avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 2 142
Sharp$: 8103
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
Jag har snöat in rejält på 12 Zooropa i storloppet, går alltid med skor och gör det riktigt bra. Just nu ensam A-häst, men kan även bli ett singelstreck vad det lider. 13 Lyx Håleryd känns också väldigt intressant och även 10 Whelk om procenten håller sig.

8 Gal Gadot Racing och 14 Iceland Falls anser jag är ruskigt överstreckade. IF tror jag är kraftigt missgynnad av skor och GGR från stängt läge där skapliga tilläggshästar snabbt är ikapp är inget jag spelar till nuvarande procent (verkar även vara stigande)

Rankar just nu: A:12 B:13 B/C: 3,10 C:11,8,14,1
Har också väldigt stark känsla för Zooropa och kan till och med bli chansspik på den till trevlig procent
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 23:51   #69
 
OtaBengas avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 300
Sharp$: 770
Standard

Seger %


Problemet är väl att Robert D. har seger% på V75 som är 0%!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Yankee (+5)
OtaBenga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 00:35   #70
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 678
Sharp$: 5208
Standard

Såhär ser tillsammans-systemet ut just nu med motiveringar nedan:

1 2 5 6 8 10 12
15
3 8 9 12 14
1 2 3 4 5 7 8 9 10 12
1 2 3 4 5 6 9 10 11 12
6
5


Avd 1:
Öppet lopp, Nurmos hästar tar inte spets, 1 kan bli fast, 2 väldigt ojämn. 5 tar spets, körs där och har vinstchans. 6 tror jag ej tar sig förbi, men kan slinka ner i vinnarhålet, och mycket väl ta det därifrån. 8 spurtstark, fel tempo senast, Jepson kör fint för dagen!
10 förstahästen för mig, spurtstark, mycket bättre med lopp i kroppen. 12 gått väldigt bra på slutet,men skor och mer försiktigt upplägg nu, kan ändå inte räknas bort.


Avd 2: Står helt mellan 15 14 9. 15 van vid skor, bästa hästen och fixar att gå runt ett fält. har bättre fart än 9 och 14 bör missgynnas av skotvång. tar ställning för 15 här.

Avd 3: Tilläggshästarna brukar ha fördel sådana här lopp, speciellt om det blir omstarter vilket det säkert kan bli här. 3 bäst på start, vinner nog om spets, men kan bli tufft att köra sig dit, inte säker på att den står emot tilläggshästarna.
8 har jag jagat länge, tyvärr mycket skrik på den nu, men kan absolut vinna och helt ok procent! 9 alldeles för lite streckad, väldigt spurtstark då den är i form, får den rätt lopp kan den lätt sitta här. 12 väldigt fin form och van vid skor, men dålig kusk för V75... streckas ändå till lågprocent. 14 Bästa hästen, skulle spikats om barfota, nu får man se hur den går med skor, men med på kupongen ska den.

11 har inte startat i volt på 2 år var det väl, kan mycket väl hoppa direkt, aldrig vunnit med skor dessutom. 10 missgynnas av skor, tror inte den duger här, för högt streckad. 13 bäst utan skor, spurtar bra men räcker sällan hela vägen fram. Dessa tre tas bort.

Avd 4:
Svårt lopp då favoriten 1 är alldeles för hårt streckad. Borde ligga på 25-30% kanske och då måste man gå emot.
Tycker alla utom 6 och 11 kan vinna här! Se upp för 9 som var grym näst senast för Sulky, 10an som är duktig och stallet tror på , samt 4 som är grymt stark och gynnas om det blir fart på loppet! Går bra hela tiden, och löjligt låg procent!

Avd 5: Gick jag igenom tidigare inlägg. 5an bör få spets av nr 2 lr 3 här, men osäker på distansen och ej full form enligt tränaren. Flera starka där bak (framförallt 11 och 12) som kan köras fram tidigt och sätta upp tempo här. Litar ej på 5an, se upp för 2 och framförallt 4 som har dunderform, kan bättre än sist och alldeles för lite spelad här! Tränaren tror skor funkar fint vid bra form på den!

Avd 6: Given spik på Antonio Trot. Som den gått på slutet förlorar den bara vid galopp här. 10 och 11 värst emot, fin form och vana vid skor.
Tror ej på nr 2 som behöver fler lopp i guld, samt lägesmissgynnade 7 och 8.

Avd 7: Tvingas spika här av kostnadsskäl (om inte jag hinner sälja massa mer andelar imorgon) =)
Då faller valet självklart på hemmatränaren Wäjerstens nr 5 !
Superform, stark som brännvin, perfekt startspår, gick 1,10,5 i 1500 m sist i långlopp i final på V75... den tiden räcker mer än väl för vinst här. Full fart hela vägen Wäjersten, krossa från dödens!!
3,1 tidigast bakom vid gardering.
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 01:16   #71
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 76
Sharp$: 2402
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
Jag har snöat in rejält på 12 Zooropa i storloppet, går alltid med skor och gör det riktigt bra. Just nu ensam A-häst, men kan även bli ett singelstreck vad det lider. 13 Lyx Håleryd känns också väldigt intressant och även 10 Whelk om procenten håller sig.

8 Gal Gadot Racing och 14 Iceland Falls anser jag är ruskigt överstreckade. IF tror jag är kraftigt missgynnad av skor och GGR från stängt läge där skapliga tilläggshästar snabbt är ikapp är inget jag spelar till nuvarande procent (verkar även vara stigande)

Rankar just nu: A:12 B:13 B/C: 3,10 C:11,8,14,1
Håller med om Zooropa enda strecket just nu. Men kör reducerat så vi får se.
:-)
pojmonen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 07:39   #72
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 115
Sharp$: 1244
Standard

1: 1 6 10
2: u 15, 1 3 9 14
3: 3
4: 1 5
5: u 11, 1 2 5 6
6: u 6, 2 7 8 11
7: 9
Stimmet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 08:34   #73
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Vad tror ni om chanserna för CHARLES DU SUD på V75-4 som startar bakom ryggen på troliga spetshästen? kan den hästen, med det spåret och den kusken skrälla?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
OtaBenga (+1)
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 08:55   #74
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Grainfield Aiden


Verkar vara i form och förra året en riktig formtopp vid samma tid. Jag väljer att spika. Ganska ljum guldivision och då brukar det kunna smälla. Bästa spiken idag är dock Matilda Cash.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 09:57   #75
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4381
Standard

V75
Inlämnat: 2020-12-12, 10:51
Bergsåker
Lördag 2020-12-12
Start: 16:20
Kostnad: 160,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 6, 10, 12 (2, 5)
2: 15 Åsrud Vilja (14, 13)
3: 3, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (8, 1)
4: 1 Trumpie (5, 8)
5: 2, 5 (11, 1)
6: 8 From the Mine (6, 2) Spikar med hjärtat o 8% får man nog aldrig igen
7: 1, 2, 4, 5, 7 (9, 6)

4x1x8x1x2x1x5 = 320 rader.
320 x 1 x 0,50 kr = 160,00 kr.
Totalt: 160,00 kr.
Rättningskod: Åt helvete som vanligt
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 10:40   #76
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 756
Sharp$: 13105
Standard

Stayer loppet V75 5 är väl dagen svåraste lopp att bena ut ?? 27% på en tveksam favorit. Mitt lördags drag är 3 Gazoline Mearas som kanske chansspikas. Min stänkare Lennart Sjöhammar körs nog försiktigt och är väl ingen kämpe direkt.
Någon som har dagens uppdaterade förmiddags prognos gällande väder och banförhållande på luriga Bergsåker ovalen ?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+5)

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-12-12 klockan 10:41.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 11:08   #77
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 365
Sharp$: 2071
Standard

Känns som en Jeppsondag idag...

V75
Inlämnat: 2020-12-12, 12:05
Bergsåker
Lördag 2020-12-12
Start: 16:20
Kostnad: 98,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 5, 6, 8, 12 (10, 11)
2: 15 Åsrud Vilja (14, 13)
3: 3, 15 (9, 10)
4: 5 Jaramaz Boko (1, 8) ...men inte här!
5: 11 Danilo Brick (1, 3)
6: 6, 7 (2, 8)
7: 1, 2, 4, 5, 6, 7, 11 (9, 3)

7x1x2x1x1x2x7 = 196 rader.
196 x 1 x 0,50 kr = 98,00 kr.
Totalt: 98,00 kr.
Rättningskod: ZND MHW NDF
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 11:30   #78
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Idag spelar vi för julpengar. Två favoritspikar och hoppas få med några småskrällar i övriga lopp.

1) 1,2,3,5,6,8,10,12 r11-4 (här finns ingen given favorit. 6 tar ledningen och kanske kan hålla hela vägen. Garderar rejält)

2) 15 r14-13 (15 är ett av Norges bästa kallblod. Hon har - liksom tidigare ett par gånger - vistats hos Peter Eriksson i Bollnäs, där hon trivs. Är snabbast ut från 40-fållan. Käkar motståndarna till frukost. Spik)

3) 3,8,10,11,12,13,14 r1-9 (den som går kort låser på 3 och 14. Björnkollen uppåt på 3, som bör ta spetsen. 14 får bra start från ensamt springspår på 20-fållan. I detta stolopp kan det skrälla. Stort kuskplus med Erik på 8, som har hög kapacitet men är svårkörd. 10 håller högform och slipper tränaren i jollen. 11 är tidig men lite minus med skor. 12 och 13 har chans med bra rygglopp)

4) 1,5,7 r8-12 (Westerholm låter mycket uppåt på dagens största favorit 1. Han får hjälp av stallkamraten 2 med Jepson. 3 är dock sylvasst startsnabb. Kan Erik lura favoriten med bike på 5? 7 imponerade senast och kan skrälla till 7 %. 8 kommer från Nurmos och är en startraket - men bör få trafikproblem från ytterspår och lämnas utanför kupongen)

5) 3,5,11 r1-9 (stayerlopp med bilstart i Klass I, där de flesta är vana att tävla utan skor. Nöjer mig dock med tre streck. Favoriten 5 kan få ledningen och då är loppet över. Han kommer från två starka insatser utan att få vinna. Erik kan sno åt sig spetsen med 3 och dirigera loppet med favoriten i dödens. Nurmostränade 11 är urstark och bör klara skor)

6) 6 r2-8 (det lyser toppform om 6 Antonio, tränare Nurmos, kusken Jorma och Ägarna. Nu spikar vi spelare)

7) 1,2,3,4,5,9 r7-6 (sprinterloppet har startsnabba hästarna 1 och 2 och några till längre ut. 4 lägger sig i dödens utanpå ledaren 1. Det blir överpace. Urstarke 5 är härdad i V75. Ospelade 3 kan skrälla. 9 tävlar alltid med skor och gillar tung bana - tidig. Mycket svårlöst bronsdivision med hästar ovana att tävla med skor - bäddar för galopper)

Kostar 1512 kronor. Lycka till.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jAnman (+15), viking90 (+7)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 12:36   #79
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 124
Sharp$: 3572
Standard

Förstår att ni sitter o väntar så här kommer den, den lille
V75
Inlämnat: 2020-12-12, 13:30
Bergsåker
Lördag 2020-12-12
Start: 16:20
Kostnad: 42,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Hossiana Boko (2, 1)
2: 15 Åsrud Vilja (14, 13)
3: 3, 8, 9, 12, 13, 14, 15 (11, 10)
4: 10, 11, 12 (1, 5)
5: 5 Gooner (11, 1)
6: 6, 11 (2, 8)
7: 1, 6 (2, 5)

1x1x7x3x1x2x2 = 84 rader.
84 x 1 x 0,50 kr = 42,00 kr.
Totalt: 42,00 kr.
Rättningskod: TTJ CHQ VKM
Ja två favorit spikar förvisso men en inte så hårt streckad
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 12:56   #80
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Dagens försök:

V75
Inlämnat: 2020-12-12, 08:11
Bergsåker
Lördag 2020-12-12
Start: 16:20
Kostnad: 90,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 5, 12 (2, 1)
2: 5, 13, 14, 15 (3, 9)
3: 3 Matilda Cash (14, 11)
4: 1, 2, 8, 10, 12 (5, 7)
5: 7, 11, 12 (5, 1)
6: 11 Grainfield Aiden (6, 2)
7: 12 Minnestads Ecuador (2, 1)

3x4x1x5x3x1x1 = 180 rader.
180 x 1 x 0,50 kr = 90,00 kr.
Totalt: 90,00 kr.
Rättningskod: QPG FDQ XLK
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 13:04   #81
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1685
Standard

Det börjar nog med
6
15
3
Gardering
1,5,8
6
Alla
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 13:04   #82
 
eklonovs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stränkan
Inlägg: 109
Sharp$: 3116
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Dagens försök:

V75
Inlämnat: 2020-12-12, 08:11
Bergsåker
Lördag 2020-12-12
Start: 16:20
Kostnad: 90,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 5, 12 (2, 1)
2: 5, 13, 14, 15 (3, 9)
3: 3 Matilda Cash (14, 11)
4: 1, 2, 8, 10, 12 (5, 7)
5: 7, 11, 12 (5, 1)
6: 11 Grainfield Aiden (6, 2)
7: 12 Minnestads Ecuador (2, 1)

3x4x1x5x3x1x1 = 180 rader.
180 x 1 x 0,50 kr = 90,00 kr.
Totalt: 90,00 kr.
Rättningskod: QPG FDQ XLK

Ecuador struken :(
eklonov är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 13:20   #83
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 944
Sharp$: 2183
Standard

Många som spikar Matilda Cash...Jag är inne på en annan spik i samma lopp som jag har en feeling för idag. Tittat på senaste loppen och ser hög kapacitet i denna.
Tror 8 Gadot R. är klar här (Om den övernattat bra) Hittar bara plus förutom övernattning på denna.
Cheers,
Laz
__________________
Trust the FoxGod
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 13:28   #84
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3056
Standard

V75-1

Tycker nog att kollektivet hittat de med störst vinstchans, men håller inte med om ranken. Finns några som är snabba ut och det kan nog bli lite tempo i inledningen. 3,5 och 6 är snabba ut och även 4 om den har en sådan dag. Verkar som att 5 och 6 är de som är mest angelägna om spets, 3 och 4 vill nog ha rygg. Sen vet jag inte riktigt hur snabb 1 är men tror inte den kan hålla ut 5 eller 6. 2 är väl ingen traktor ut, men tror den är nöjd med sitt andra spår och kör nog bara framåt för position. Jag tror 6 sitter i spets efter en stund och att det gått undan i början. Det kommer öppna upp för min första häst, 10 Heading Reference. var inte som bäst senast, men tränaren är nöjd och trodde han behövde loppet och kommer vara mycket bättre idag. Har vunnit en silverfinal och står sig bra mot detta gäng. Går även bra med skor. 12 kan också komma in med tänkta scenario, grym form men han är nog missgynnad av skor. Håller 6 högre. Spets, går oftast med skor och gjort det bra länge. Verkligen förtjänt av en vinst. 2 är såklart bra när han är bra, men vet inte om den håller toppform än. Nurmos tror 1 är bättre just nu, men var hamnar han? Skulle han få rygg ledaren blir han farlig, men lutar mer åt 3:e inv och då krävs det lite tur.

Min rank: A:10 B:6,12 C:1,2,3

V75-2

Kallblod på tre volter, inte riktigt min starka sida. Svårt dock att se att kollektivet är snett ute med favoriten, 15 Åsrud Vilja. Frågetecken på värsta motbudet som ska gå med skor, hur funkar det? Däremot känns 13 överstreckad, håller med fler andra härinne att 9 ska vara tredje häst. Statistik-Jens hade också en poäng i hur den skulle kunna vinna. Men det blir inte lätt att både 15 o 14 ska ha en sämre dag.

Följer John och rankar: A:15 B:14 B/C:9

V75-3

Stolopp över tre volter, kanske ett gäng omstarter och här tror jag att någon på mellanvolten vinner. Har varnat för 12 Zooropa som har fin form och "alltid" går med skor. Vet att man spelar ekipage, men tycker inte Dunder har haft superchanser på V75 tidigare. Idag är en dag när "nollan" spräcks. Rankar även upp 13, som kan springa med skor, gjorde det bra senast som tvåa efter en bra avslutning. Med rätt ryggar blir hon farlig. 10:an och favoriten streckas tidigt efter om man vill ha fler än 1-2 streck. Tycker 8 är rysligt överstreckad från sitt stängda bakspår, de som står 20m bakom är snabbt ifatt. Ska först och främst hitta ut, sen ska hon plocka ner ledaren från dödens? Annars är risken att hon får dra med sig tilläggshästarna (hon kanske tom får gå först i tredjespår). Nej, som betrodd går hon bort. Varit intressant till 5%-ish. Plockar även bort 14 som tjänat snabba pengar och missgynnas av skor, galet hög procent.

Rankar: A:12 B:13 B/C:10,3

V75-4

Halvklurigt Klass1-lopp om inte favoriten 1 Trumpie bara är bäst. Har säkert en god sos chans, men han är bara tre år. Hur tufft kommer Jorma ladda med 8?Andrahandaren 5 är ett orutinerat sto som aldrig varit sämre än trea i sina åtta starter. låter positivt på 10, men också tre år. 12 har gått bra, men också ett sto och skor på nu. 7 och 4 hög segerprocent och går alltid med skor. Väldigt svårt för mig att bena ut, massgardering ligger nära till hands.

Rankar ändå: B:1,7,8,5 C:4,10,12,9

V75-5

Stayerlopp och tycker ändå att favoriten 5 Gooner kan ha en lämplig uppgift. i intervjuerna i Guiden och Ronden låter Wäjersten nöjd och tror på vinstchans. "Hade inte anmält honom över tre kilometer om jag inte trott att han skulle hantera det". Har mött tuffa hästar och blir han släppt till ledningen blir han nog svår att plocka ner. given första häst för mig. I rygg sitter nog 2 eller 3 och från den positionen vinns det väl många långlopp? @Basse har varnat för 2 Barry Wadd och skulle han sitta i rygg med lucka in på upploppet blir han livsfarlig. 6 ska köras offensivt och tufft på order från tränaren och det gör väl att jag behöver gardera favoriten. 1 kan få ett gynnsamt lopp i kanske tredje inv och blir nog också farlig med lucka. svårt att veta formen dock då han blev strucken vid förra tilltänkta starten. 9 vann senast men tror inte han upprepar den bedriften även fast han får ett liknande lopp. Men procenten är ändå lite tilltalande då den verkar vara dalande. 10 gått bra och har två raka vinster på långt, dock ett halvvarv kortare då. 11 är stark och tål distansen, men skor är nog inget plus. 7 Big Cactus Zet har väl knappt (aldrig?) förlorat från ledningen (tror jag att jag läste någonstans). kanske svårt att komma dit, men om det ändå ska garderas kan det vara kul med någon superskräll, van att gå med skor.

Lurigt, men rankar: A:5 B:2,1,11,3 C:10,7,9 C/D:6,4

V75-6

Gulddivision med stor favorit i 6 Antonio Trot. Som "alla" andra här inne unnar honom och @jAnman en vinst nu och det låter riktigt bra på honom. Dock verkar alla gå på honom och det känns (tyvärr) som läge att gardera upp lite bakom. 2 har gått bra efter sin comeback, dock är motståndet kraftigt mycket värre. 11 är nämnd liksom 10, "sko-hästar" som säkert gör bra lopp. Jeppson har grym form just nu och Diamanten är en bra häst i grunden. Dock svårt att räcka till. Hur mycket tappade 8 från koliken? van att gå med skor, men tror inte han är gynnad. Hoppas 6 får vinna, men blir bara utgång.

Rankar: A:6 B:11,7,2,10 C:8,4

V75-7

Sista loppet och skulle vara intressant om någon hade siffror på hur ofta man klarar sig på de tre mest spelade i loppet. Känslan är att den är väldigt hög. En finsk gäst i 1 Marschall Match, där tränaren hävdar att det är en av Finlands bästa fyra-åring. Snabb ut, frågan är om han kan ta emot 2 som är väldigt snabb ut. Skulle det bli körning öppnar det upp, framförallt för 5 Algot Zonett som har hysterisk form. Kommer låsa på 1,5,2 av kostnadsskäl men 3,7,9 känns tidigast för mig bakom. Rankar ner 4 lite idag även fast läget är riktigt bra för en gångs skull, då jag tror skor är mer missgynnsamt för honom än de andra.

Min sista rank: B:1,5,2 C:3,7,9,4

Det var mina tankar för dagens V7, god tur alla och lycka till med spelbesluten
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+10), heddari (+10), asgaya3141 (+10)
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 13:30   #85
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 944
Sharp$: 2183
Standard

Antonio Trot hamnar på 50% ..Ej vunnit med skor sen Februari 2018 ,känns överstreckad på denna distans och garderas i min bok.
L
__________________
Trust the FoxGod
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 13:30   #86
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

V75
Inlämnat: 2020-12-12, 13:47
Winner takes all andelsspel
Bergsåker
Lördag 2020-12-12
Start: 16:20
Kostnad: 3 136,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 5, 6, 10, 12 (8, 4)
2: 14, 15 (3, 9)
3: 14 Iceland Falls (3, 8)
4: 1, 2, 5, 7, 8, 9, 10, 12 (3, 4)
5: 1, 2, 3, 5, 7, 9, 10, 11 (4, 8)
6: 6 Antonio Trot (8, 7)
7: 1, 2, 4, 5, 6, 7, 9 (3, 11)

7x2x1x8x8x1x7 = 6272 rader.
6272 x 1 x 0,50 kr = 3 136,00 kr.
Totalt: 3 136,00 kr.

Tyvärr går det inte att spela SO Norrland då samarbetet med ombudet kraschat. DÅ ramlade polletten ner, mitt gamla bolag på atg.se Winner Takes All är ju inte avregistrerat, så det var bara att köra! 66 andelar såldes till min glädje.

Hade tänkt bara EN spik, 14 Iceland Fall, men i slutändan blev det en till. Valde då mellan 1 Trumpie och 6 Antonio Trot. Det blev den senare eftersom Jorma antytt att en av gångerna hade hästen kunnat slå Very Kronos. Hästen har varit nästagångare flera gånger nu och förr eller senare så smäller det.

Egna Skrällar som jag tänker spela VP är avd 3 8 Gal Gador Racing i avd 4 nr 7 Zodiac Kronos och i avd 5 7 Big Cactus Zet
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 13:31   #87
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

SAGA DOC blir livsfarlig i eftermiddag - satt fast med allt kvar sist på klart bra tid för klassen. Kan sitta kvar på innerspår och smyga med. Med lucka går det fort, till slut!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 13:33   #88
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazze Visa inlägg
Antonio Trot hamnar på 50% ..Ej vunnit med skor sen Februari 2018 ,känns överstreckad på denna distans och garderas i min bok.
L
Typiskt när örat bokat plats före ögat. Vinner säkert men 50% är överspelat alla dar i veckan.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 13:45   #89
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37805
Standard

V75
Inlämnat: 2020-12-12, 14:41
Bergsåker
Lördag 2020-12-12
Start: 16:20
Kostnad: 375,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 5, 6, 10, 12 (3, 8)
2: 15 Åsrud Vilja (14, 9)
3: 3 Matilda Cash (14, 13)
4: 1, 5, 7, 8, 10 (12, 2)
5: 5 Gooner (3, 11)
6: 2, 6, 7, 8, 11 (10, 12)
7: 1, 2, 4, 5, 9 (7, 6)

6x1x1x5x1x5x5 = 750 rader.
750 x 1 x 0,50 kr = 375,00 kr.
Totalt: 375,00 kr.
Rättningskod: RWB BHS TCJ
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 14:27   #90
 
Reg.datum: aug 2017
Ort: Härliga Hälsingland
Inlägg: 1 014
Sharp$: 819
Standard

Provar idag ! Jag vill bada i champagne i mitt badkar

6
1.2.9.13
10
12
1.2.3.5
7
1.3.4.9.12

God tur på er ikväll!
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 14:38   #91
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 944
Sharp$: 2183
Standard

Citat:
Provar idag ! Jag vill bada i champagne i mitt badkar
Baileys är roligare!(Förutsatt att du har en städare anställd..)
Lycka till!
Mitt Sys=https://baraweb.se/pic?code=wO953KG4C463W9
Lycka Till!
L
__________________
Trust the FoxGod
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Liisa (+5)
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 14:45   #92
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 678
Sharp$: 5208
Standard

Andelspelet lagt, blir spännade om värdet är högt efter avd 5!

V75
Inlämnat: 2020-12-12, 15:43
Mrstylezgoesforthewins andelsspel
Bergsåker
Lördag 2020-12-12
Start: 16:20
Kostnad: 1 400,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 5, 6, 8, 10, 12 (3, 10)
2: 15 Åsrud Vilja (9, 14)
3: 3, 8, 9, 12, 14 (15, 11)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 12 (11, 6)
5: 1, 2, 3, 4, 5, 10, 11, 12 (9, 6)
6: 6 Antonio Trot (11, 10)
7: 5 Algot Zonett (3, 4)

7x1x5x10x8x1x1 = 2800 rader.
2800 x 1 x 0,50 kr = 1 400,00 kr.
Totalt: 1 400,00 kr.
Min kostnad: 1 400,00 kr x 10/30 = 466,67 kr
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 14:46   #93
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Westholm


Har bra snurr på stallet. Sir Henry P. Hill räds inte utgångsläget, inte heller
Made of Stars. Finns fler med chans. Tror banan kan bli lite jobbig och då passar den dessa starka killar.
Vinns bakifrån idag?

Senast redigerad av valo den 2020-12-12 klockan 14:47. Anledning: extra
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 14:51   #94
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Verkar vara en helt perfekt bana på bergs...hoppas att det så förblir...och borde rimligtvis göra det...men som vanligt, så får vi si...

Senast redigerad av mikaels den 2020-12-12 klockan 14:53.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:02   #95
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Banan


Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Verkar vara en helt perfekt bana på bergs...hoppas att det så förblir...och borde rimligtvis göra det...men som vanligt, så får vi si...
Låter inte så i studion.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:04   #96
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Norrtälje
Inlägg: 851
Sharp$: 2459
Standard

Banan!


Banan ser väl fin ut även om det har varit en hel del galopper i de inledande loppen. Däremot verkar väl innerspåret inte sämre än något annat då det varit fyra spetsvinnare hittils!
Difsteve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:06   #97
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 143
Sharp$: 1316
Standard

1,2,3,6u,10
15
3u,8,9,12,14,15
5
1,2,3,5,7,10,11,12
2,6,10,11,12
1,2,3,5,6,7,9
krav minst 1u
haxx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:07   #98
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 188
Sharp$: 57191
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Verkar vara en helt perfekt bana på bergs...hoppas att det så förblir...och borde rimligtvis göra det...men som vanligt, så får vi si...
Gäller nog oavsett att ha lite mer tur än vanligt idag. Är inte påläst men tog en snabb titt på betaltjänsterna nyss. Verkar inte vara lätt att på förhand analysera hur många av barfotahästarna påverkas av skor. Tittar man på V4 som nyss blev klart får man inte mycket hjälp för där var det väldigt få hästar till skillnad mot på V75 loppen nu som brukar tävla barfota.

Men gäller i och för sig alltid att ha lite tur för att ett i övrigt genomarbetat system ska slå rätt hela vägen till de större pengarna.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:07   #99
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 124
Sharp$: 3572
Standard

1 av 3 reducerade system
1. A=2 Tja, 1 lr 2 som A-häst blev 2 B=1,12
2. A=15 B=14,9,13
3. A=3 U=14 Tja, Rankar först av bakspårshästarna B= 11,10,13,12,9,15,8.
4. 1,5
5. A=1 SoS B= Resten
6. 6
7.A=1 Finländare U=6 Toppform B=2,5,4
2A och 1U måste vinna.
/N
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:09   #100
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

6, 10
15
3, 8, 10, 12, 13, 14
1, 3, 5, 7, 9, 12
2, 3, 5, 11
6
1, 2, 4
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:12   #101
 
Reg.datum: sep 2020
Inlägg: 575
Sharp$: 1381
Standard

Hej

V75

1,6,12 R2,10
14,15 R13,3
14 R3,8
1 R5,8
3,5 R11,1
6 R2,8
4,5,7,9 R2,1
robert78Polen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:14   #102
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 438
Sharp$: 4343
Standard

V75
Inlämnat: 2020-12-12, 16:13
Sundbyholms Travbana, Sista Stallskrikets andelsspel
Bergsåker
Lördag 2020-12-12
Start: 16:20
Kostnad: 2 136,96 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 6, 12 (1, 10)
2: 15 Åsrud Vilja (14, 13)
3: 2, 3, 8, 9, 12, 14 (11, 10)
4: 1, 5, 8, 12 (7, 10)
5: 2, 5, 6, 11 (1, 3)
6: 6, 11 (2, 8)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9 (6, 11)

3x1x6x4x4x2x7 = 4032 rader.
4032 x 1 x 0,50 kr = 2 016,00 kr.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:16   #103
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Raket: Hossiana Boko - Tangen H. - Big Cactus Zet på SvS. Alla komber vinnare.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:16   #104
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Låter inte så i studion.
Har man bestämt sig för att det ska vara tungt, så ser man det man vill oavsett...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:18   #105
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Ni ser ju att det är en optimal bana för årstiden, eller?
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:19   #106
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 760
Sharp$: 2638
Standard

V75
Inlämnat: 2020-12-12, 16:19
Bergsåker
Lördag 2020-12-12
Start: 16:20
Kostnad: 324,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Dom Perignon (2, 1)
2: 1, 3, 6, 8, 9, 15 (14, 13)
3: 9, 12, 14 (3, 8)
4: 2, 5, 7, 12 (1, 8)
5: 2, 5, 9 (11, 3)
6: 6 Antonio Trot (2, 11)
7: 3, 5, 9 (2, 1)

1x6x3x4x3x1x3 = 648 rader.
648 x 1 x 0,50 kr = 324,00 kr.
Totalt: 324,00 kr.
Rättningskod: QVJ HHV RMH
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:24   #107
 
Reg.datum: aug 2017
Ort: Härliga Hälsingland
Inlägg: 1 014
Sharp$: 819
Standard

Ingen champagne idag
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:24   #108
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 672
Sharp$: 50105
Standard

Spelvärde öppnar direkt med en av mest överspelade som vinner.
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:24   #109
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 188
Sharp$: 57191
Standard

Det såg i alla fall ut i V75-1 som att flera hästar var mycket sämre med skor på dagens lite sega bana.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:25   #110
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

12 %-are inleder. Tackarrrr.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:25   #111
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3056
Standard

Jaa!! Är det dags idag, lagom till jul?!!
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:25   #112
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 438
Sharp$: 4343
Standard

Bra taktik Kontio....

Bra körhänder Skoglund....

Fy fan...
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:29   #113
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det såg i alla fall ut i V75-1 som att flera hästar var mycket sämre med skor på dagens lite sega bana.
Den är inte speciellt seg, inse det...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:31   #114
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Banan?


Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Den är inte speciellt seg, inse det...
Låter som om du är på banan. Hoppa över staketet och känn på gruset!

Senast redigerad av valo den 2020-12-12 klockan 15:32. Anledning: extra
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:33   #115
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg


Låter som om du är på banan. Hoppa över staketet och känn på gruset!
Det är givetvis ingen snabb sommarbana, men speciellt seg är den inte...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:35   #116
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 188
Sharp$: 57191
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Den är inte speciellt seg, inse det...
Den ser i alla fall inte ut att vara lika klockren som på Åby förra lördagen, och många tränare har ju påtalat att skor missgynnar mer ju tyngre banorna blir. Förra lördagen verkade inte barfotaförbudet göra speciellt mycket.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:36   #117
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 859
Sharp$: 3910
Standard

Trav e inte lett trodde det var en matematiskt spetåsluthämtaut på Torbjörn Jansson i V75-1 och den enda emot var 10 Heading Reference som är gynnad av barfotaförbudet men att han från 10 spåret borde bli svartepetter från det läget men tji fick man där
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:37   #118
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4927
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Det är givetvis ingen snabb sommarbana, men speciellt seg är den inte...
Legolas ger 1,3 gånger pengarna på att den är seg! De bara kastar pengar över alla, in och spela! I nästa lopp har jag t ex fått över 15 gånger pengarna på vinnaren.
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:38   #119
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Den ser i alla fall inte ut att vara lika klockren som på Åby förra lördagen, och många tränare har ju påtalat att skor missgynnar mer ju tyngre banorna blir. Förra lördagen verkade inte barfotaförbudet göra speciellt mycket.
Du har helt rätt, men fortfarande anser jag att banan är relativt ok, utifrån årstiden...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:39   #120
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Klart som korvspad att banan är seg - kommer bli värre också. Bara att kolla drivningarna och de utdragna fälten över upploppen för att se detta. Att expertisen lite överallt INTE förstår att när temperaturen ligger runt nollan och risk för nederbörd inte förstå att banan kommer bli sämre än normalt är helt sjukt!!!

Banan är INTE snabb, eller som vanligt - den är seg och suger och är INTE fin! Fattar inte hur de kan påstå detta? Men, det är idioter som sysslar med detta - betänk de gånger som innerspåret är tungsprunget, vad gör då kuskarna - jo, de dyngkör ändå för ledningen trots att det är bättre att ta det lugnt från början, köra i andraspår och till slut. Förbannade icke-Einsteins detta!!!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:42   #121
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Vägar man säga något om Hugo Bäck? Har gjort bra lopp mot hästar på tillägg. Står bra till idag enl. mig mot de på 40. Skulle bli en riktig storskräll. Heja Hugo!!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:42   #122
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Legolas ger 1,3 gånger pengarna på att den är seg! De bara kastar pengar över alla, in och spela! I nästa lopp har jag t ex fått över 15 gånger pengarna på vinnaren.
Dom lär knappast sätta ett "n", så lira på...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:44   #123
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 438
Sharp$: 4343
Standard

Ska Skoglund köra bort en vinst igen?
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:46   #124
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Vad skall skitkusken skylla på nu???
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:47   #125
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 188
Sharp$: 57191
Standard

Bw Rune = aldrig tävlat barfota
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:48   #126
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 350
Sharp$: 1397
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ScandalPlay Visa inlägg
Vad skall skitkusken skylla på nu???
Vädret/underlaget igen?
znipstern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:48   #127
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 403
Sharp$: 5765
Standard

Mats E Djuse är en riktigt bra kallblodskusk. Hjälper ju att vara hos Jan-Olov Persson också såklart.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:49   #128
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Där föll nog de flesta andelssystem, var ju ett två/tre-hästarslopp! Många låste.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:49   #129
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av znipstern Visa inlägg
Vädret/underlaget igen?
Motvind och uppförsbacke icke att förglömma.
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:50   #130
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Detta kan bli kostbart - denne var med först, sedan spik på Våler och sedan till slut blev det fegvarianten med dubbling med Våler och Vilja. Faan, också!!!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:50   #131
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 762
Sharp$: 9041
Standard

Den lyfte vi ju fram i gårdagens podd men dumma dumma jag lyfte ändå inte upp den till mer än C...

Attans!

Nåväl, vi lever på stora reducerade men nu blir det allt till att jobba!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 15:52   #132
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 350
Sharp$: 1397
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ScandalPlay Visa inlägg
Motvind och uppförsbacke icke att förglömma.

Jag fattar inte varför han nödvändigtvis skulle ta upp när han hamnade i tredjespår i starten. Hade han lunkat framåt så hade han säkert vinkats till ledningen.
znipstern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 16:00   #133
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Som vanligt i studion.Inte bara att de ursäktar allt vad kusken gjorde utan som Nybrink även berömmer!
Nog fan saknar jag ibland badmössorna...
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 16:03   #134
 
V75fahlles avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lomma
Inlägg: 2 286
Sharp$: 4912
Standard

V5
Inlämnat: 2020-12-12, 17:00
Bergsåker
Lördag 2020-12-12
Start: 17:05
Kostnad: 400,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 8, 10 (14, 12)
2: 5, 10 (1, 8)
3: 2, 3, 5, 11 (1, 6)
4: 2, 6, 7, 10, 12 (11, 8)
5: 1, 5 (2, 4)

5x2x4x5x2 = 400 rader.
400 x 1 x 1,00 kr = 400,00 kr.
Totalt: 400,00 kr.

Bommade avd 1 då jag gick kort och låste på 1,6. Men satte avd 2 på tre hästar. Kör en V5:a med återstående ”V75-streck”.
__________________
MVH V75fahlle
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3)
V75fahlle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 16:08   #135
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 760
Sharp$: 2638
Standard

kör en spikfri v5a som gråtlapp
V5
Inlämnat: 2020-12-12, 16:54
Bergsåker
Lördag 2020-12-12
Start: 17:05
Kostnad: 324,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 9, 12, 14 (3, 8)
2: 1, 3, 4, 5, 7, 12 (8, 10)
3: 2, 5, 9 (11, 1)
4: 4, 6, 10 (2, 11)
5: 5, 9 (2, 1)

3x6x3x3x2 = 324 rader.
324 x 1 x 1,00 kr = 324,00 kr.
Totalt: 324,00 kr.
Rättningskod: TWG DHR WGJ
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 16:08   #136
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 403
Sharp$: 5765
Standard

Fast angående Eriks styrning. Åsrud Vilja hamnar fel på det och backas ner. Erik kör ju då direkt fram (bra drag) och tar över täten, han gör ju egentligen allt rätt med själva styrningen. Mats E Djuse får dödens, men har bästa hästen för dagen och vinner.

Den enda som gör en dålig styrning, i efterhand, är Rikard N Skoglund. Han skulle fortsatt framåt, men det är lätt att vara efterklok.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 16:10   #137
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Norrtälje
Inlägg: 851
Sharp$: 2459
Standard

Varför stryker de inte Matilda Cash nu. Hon ser ju inte ut att vara i tävlingsmässigt skick?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TheZ (+3)
Difsteve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 16:16   #138
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 188
Sharp$: 57191
Standard

Kul med krånglande hästar, utrustningsfel och kraftigt fördröjd start, åtminstone för dom som hoppas på skräll, för blir ju väldigt mycket mer lotto nu.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 16:18   #139
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Vad säger reglementet med att Jepson lägger sig bakom 2 i starten med 3?
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 16:19   #140
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Kul med krånglande hästar, utrustningsfel och kraftigt fördröjd start, åtminstone för dom som hoppas på skräll, för blir ju väldigt mycket mer lotto nu.
Mmm...vi ser detta rätt ofta...spelsäkerheten är under all kritik...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 16:21   #141
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Vad säger reglementet med att Jepson lägger sig bakom 2 i starten med 3?
Måste väl vara "fel spår i starten"...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 16:22   #142
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Sjukt att detta ska få fortgå...vi har upplevt det tidigare och får åse det igen...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 16:23   #143
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 188
Sharp$: 57191
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Mmm...vi ser detta rätt ofta...spelsäkerheten är under all kritik...
Bedrövligt. Typ hälften borta efter 100 meter.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 16:23   #144
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Difsteve Visa inlägg
Varför stryker de inte Matilda Cash nu. Hon ser ju inte ut att vara i tävlingsmässigt skick?
Goopstallet skulle ju satt på henne en huva och dövat ner henne.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 16:23   #145
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Vilket svammel, allt är...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 16:24   #146
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 438
Sharp$: 4343
Standard

V5
Inlämnat: 2020-12-12, 17:02
SistaStallskriket andelsspel
Bergsåker
Lördag 2020-12-12
Start: 17:05
Kostnad: 144,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 8, 9, 12, 14 (1, 10)
2: 5 Jaramaz Boko (1, 8)
3: 2, 5, 6, 11 (3, 1)
4: 6, 7, 11 (2, 8)
5: 5, 7 (2, 1)

6x1x4x3x2 = 144 rader.
144 x 1 x 1,00 kr = 144,00 kr.
Totalt: 144,00 kr.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 16:25   #147
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 350
Sharp$: 1397
Standard

Det är gött att ha stått över streckspelet en sån här dag.
znipstern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 16:26   #148
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3056
Standard

Ridå
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 16:26   #149
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 403
Sharp$: 5765
Standard

Hade 2 rätt inför tredje loppet nu.

8 hästar hade jag garderat detta loppet med.

2:an vann som inte var med på dem 8
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 16:27   #150
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Det här var väl bästa värmningen i loppet enligt Hultman. Tackarrrr

V&P
Inlämnat: 2020-12-12, 16:11
Bergsåker Lopp 7
Lördag 2020-12-12
Start: 17:05
Kostnad: 100,00 kr
Vadet gäller startnummer

2 Ella Pace

1 x 2 x 50,00 kr = 100,00 kr.
Totalt: 100,00 kr.
Rättningskod: WSF HHV XMM
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+2), mackpeter (+3), znipstern (+5)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 16:28   #151
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Surt att Saga Doc hamnade i en kall rygg redan 500 kvar - hade vunnit med hela upploppet, annars. Nu fyra och gick dubbelt så fort som de andra... Surt!!!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MikaF (+10)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 16:28   #152
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 403
Sharp$: 5765
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Surt att Saga Doc hamnade i en kall rygg redan 500 kvar - hade vunnit med hela upploppet, annars. Nu fyra och gick dubbelt så fort som de andra... Surt!!!
Mycket surt håller jag med om
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 16:30   #153
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4273
Standard

Nu missade jag avd. 1 så jag har inte koll på hur det blev kört, men har sett de två efterföljande och haft spik och utgång på de som normalt ligger bra till inför Bergsåkers upplopp, men dessa har inte tagit in något alls. Märkligt och jävligt irriterande när man inlett med spik på Heading Reference.
__________________
- "nästa gång, ska jag f-n spela plats också" -
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 16:32   #154
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 762
Sharp$: 9041
Standard

Perfekt dunderskräll i tredje och vi lever på stora reducerade.
Väldigt kort om streck kvar dock men vi kämpar!


Spoiler:



__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 16:36   #155
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

...och så rövslickar Skoglund Nybrink som tydligen sagt att voltstart var största hotet för Matilda.
Som vanligt - en klubb för inbördes beundran.
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 16:39   #156
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 762
Sharp$: 9041
Standard

Värdet knappa 30K och endast 3 rader kvar men visst är det allt lite spännande idag!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+7)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 16:47   #157
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 672
Sharp$: 50105
Standard

Även Spelvärdes andra mest överspelade vinner!
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 16:48   #158
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 350
Sharp$: 1397
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Det här var väl bästa värmningen i loppet enligt Hultman. Tackarrrr

V&P
Inlämnat: 2020-12-12, 16:11
Bergsåker Lopp 7
Lördag 2020-12-12
Start: 17:05
Kostnad: 100,00 kr
Vadet gäller startnummer

2 Ella Pace

1 x 2 x 50,00 kr = 100,00 kr.
Totalt: 100,00 kr.
Rättningskod: WSF HHV XMM
Grattis!
Jag hörde också Hultman men agerade inte på det. Han gjorde väl iofs flera spel med 2 inblandat. Komben 14-2 hörde jag att han puffade för.
znipstern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 16:49   #159
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6135
Standard

Kan inte få upp systemet. Vad har ni kvar?
Jag har då fått ihop noll rätt hittlls

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Perfekt dunderskräll i tredje och vi lever på stora reducerade.
Väldigt kort om streck kvar dock men vi kämpar!


Spoiler:



tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 16:52   #160
ms
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 496
Sharp$: 2139
Standard

Gotland, vad har du kvar? Kul att följa nåt system som är med.
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 16:56   #161
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3056
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
V75-3

Stolopp över tre volter, kanske ett gäng omstarter och här tror jag att någon på mellanvolten vinner. Har varnat för 12 Zooropa som har fin form och "alltid" går med skor. Vet att man spelar ekipage, men tycker inte Dunder har haft superchanser på V75 tidigare. Idag är en dag när "nollan" spräcks. Rankar även upp 13, som kan springa med skor, gjorde det bra senast som tvåa efter en bra avslutning. Med rätt ryggar blir hon farlig. 10:an och favoriten streckas tidigt efter om man vill ha fler än 1-2 streck. Tycker 8 är rysligt överstreckad från sitt stängda bakspår, de som står 20m bakom är snabbt ifatt. Ska först och främst hitta ut, sen ska hon plocka ner ledaren från dödens? Annars är risken att hon får dra med sig tilläggshästarna (hon kanske tom får gå först i tredjespår). Nej, som betrodd går hon bort. Varit intressant till 5%-ish. Plockar även bort 14 som tjänat snabba pengar och missgynnas av skor, galet hög procent.

Rankar: A:12 B:13 B/C:10,3
Det var inte idag han vann heller
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 16:56   #162
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2932
Standard

Sagt det förr, men vad tillför Tillman i tv? Hon tippar alltid favoriten och hon svänger alltid helt beroende på vad de andra i rutan säger. Hyllar alla kuskar och hästar och sågar aldrig.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasA (+10), hoola (+11), asgaya3141 (+5)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 16:58   #163
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3056
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Sagt det förr, men vad tillför Tillman i tv? Hon tippar alltid favoriten och hon svänger alltid helt beroende på vad de andra i rutan säger. Hyllar alla kuskar och hästar och sågar aldrig.
Hon är tjej, tyvärr spelar det ingen roll hur kompetent du är om det gynnar mångfald/jämnställdhet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+11), znipstern (+1)
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 16:59   #164
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3260
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
Det var inte idag han vann heller
Borde manglat 2 lite tidigare.
TheZ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 17:00   #165
ms
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 496
Sharp$: 2139
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Sagt det förr, men vad tillför Tillman i tv? Hon tippar alltid favoriten och hon svänger alltid helt beroende på vad de andra i rutan säger. Hyllar alla kuskar och hästar och sågar aldrig.
Snygg? "Bra TV" har alltid varit målet. Benny Haag och Sven Melander med lösnäsor och kalashatt var en annan strategi.
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 17:00   #166
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3056
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TheZ Visa inlägg
Borde manglat 2 lite tidigare.
Ja, kanske det. Men ligger nog mycket i att man SKA spela ekipage
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TheZ (+3)
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 17:02   #167
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

F.ö. gällande avd.1 så var det oerhört orättvist att vattnet stänkte upp enbart på Skoglund och inte på de andra.Så kan vi väl inte ha det?
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 17:02   #168
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 756
Sharp$: 13105
Standard

Danilo Brick är väl hästen att slå i min värld men 4 ggr är min undre gräns för vinnarspel.
Chansar med TV spel 11 mot 9.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 17:07   #169
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 756
Sharp$: 13105
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Sagt det förr, men vad tillför Tillman i tv? Hon tippar alltid favoriten och hon svänger alltid helt beroende på vad de andra i rutan säger. Hyllar alla kuskar och hästar och sågar aldrig.
Håller med. Tackar vet jag Elin Gustavsson. Mycket kunnig trav tjej med sakliga analyser och inget kackel.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boomboom (+10), znipstern (+1)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 17:08   #170
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 762
Sharp$: 9041
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Kan inte få upp systemet. Vad har ni kvar?
Jag har då fått ihop noll rätt hittlls
Vi flög på att jag satte A på Jaramaz i fjärde. Lite för hungrig på de största pengarna...
Men men, får jobba för fina sexor nu då istället.

https://baraweb.se/pluspba?code=pba3Yl39w33n64s9mob

Och överblick här:
https://baraweb.se/pluscip?code=3Yl39wtQ9C6e

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 17:15   #171
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Skall kolla provstarterna men det lutar åt DD 6-5,9 till 12 resp 26 gånger pengarna.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 17:16   #172
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 672
Sharp$: 50105
Standard

Denna tvilling var kanske inte nåt att skryta med men en liten smärtlindring i alla fall.

TVILLING
Inlämnat: 2020-12-12, 17:57
Bergsåker Lopp 9
Lördag 2020-12-12
Start: 17:50
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
2, 11
Utgångshästar
5 Gooner

2 x 20,00 kr = 40,00 kr.
Totalt: 40,00 kr.
Rättningskod: XTG LHZ SJG
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 17:17   #173
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3056
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
V75-1

Tycker nog att kollektivet hittat de med störst vinstchans, men håller inte med om ranken. Finns några som är snabba ut och det kan nog bli lite tempo i inledningen. 3,5 och 6 är snabba ut och även 4 om den har en sådan dag. Verkar som att 5 och 6 är de som är mest angelägna om spets, 3 och 4 vill nog ha rygg. Sen vet jag inte riktigt hur snabb 1 är men tror inte den kan hålla ut 5 eller 6. 2 är väl ingen traktor ut, men tror den är nöjd med sitt andra spår och kör nog bara framåt för position. Jag tror 6 sitter i spets efter en stund och att det gått undan i början. Det kommer öppna upp för min första häst, 10 Heading Reference. var inte som bäst senast, men tränaren är nöjd och trodde han behövde loppet och kommer vara mycket bättre idag. Har vunnit en silverfinal och står sig bra mot detta gäng. Går även bra med skor. 12 kan också komma in med tänkta scenario, grym form men han är nog missgynnad av skor. Håller 6 högre. Spets, går oftast med skor och gjort det bra länge. Verkligen förtjänt av en vinst. 2 är såklart bra när han är bra, men vet inte om den håller toppform än. Nurmos tror 1 är bättre just nu, men var hamnar han? Skulle han få rygg ledaren blir han farlig, men lutar mer åt 3:e inv och då krävs det lite tur.

Min rank: A:10 B:6,12 C:1,2,3

V75-2

Kallblod på tre volter, inte riktigt min starka sida. Svårt dock att se att kollektivet är snett ute med favoriten, 15 Åsrud Vilja. Frågetecken på värsta motbudet som ska gå med skor, hur funkar det? Däremot känns 13 överstreckad, håller med fler andra härinne att 9 ska vara tredje häst. Statistik-Jens hade också en poäng i hur den skulle kunna vinna. Men det blir inte lätt att både 15 o 14 ska ha en sämre dag.

Följer John och rankar: A:15 B:14 B/C:9

V75-3

Stolopp över tre volter, kanske ett gäng omstarter och här tror jag att någon på mellanvolten vinner. Har varnat för 12 Zooropa som har fin form och "alltid" går med skor. Vet att man spelar ekipage, men tycker inte Dunder har haft superchanser på V75 tidigare. Idag är en dag när "nollan" spräcks. Rankar även upp 13, som kan springa med skor, gjorde det bra senast som tvåa efter en bra avslutning. Med rätt ryggar blir hon farlig. 10:an och favoriten streckas tidigt efter om man vill ha fler än 1-2 streck. Tycker 8 är rysligt överstreckad från sitt stängda bakspår, de som står 20m bakom är snabbt ifatt. Ska först och främst hitta ut, sen ska hon plocka ner ledaren från dödens? Annars är risken att hon får dra med sig tilläggshästarna (hon kanske tom får gå först i tredjespår). Nej, som betrodd går hon bort. Varit intressant till 5%-ish. Plockar även bort 14 som tjänat snabba pengar och missgynnas av skor, galet hög procent.

Rankar: A:12 B:13 B/C:10,3

V75-4

Halvklurigt Klass1-lopp om inte favoriten 1 Trumpie bara är bäst. Har säkert en god sos chans, men han är bara tre år. Hur tufft kommer Jorma ladda med 8?Andrahandaren 5 är ett orutinerat sto som aldrig varit sämre än trea i sina åtta starter. låter positivt på 10, men också tre år. 12 har gått bra, men också ett sto och skor på nu. 7 och 4 hög segerprocent och går alltid med skor. Väldigt svårt för mig att bena ut, massgardering ligger nära till hands.

Rankar ändå: B:1,7,8,5 C:4,10,12,9

V75-5

Stayerlopp och tycker ändå att favoriten 5 Gooner kan ha en lämplig uppgift. i intervjuerna i Guiden och Ronden låter Wäjersten nöjd och tror på vinstchans. "Hade inte anmält honom över tre kilometer om jag inte trott att han skulle hantera det". Har mött tuffa hästar och blir han släppt till ledningen blir han nog svår att plocka ner. given första häst för mig. I rygg sitter nog 2 eller 3 och från den positionen vinns det väl många långlopp? @Basse har varnat för 2 Barry Wadd och skulle han sitta i rygg med lucka in på upploppet blir han livsfarlig. 6 ska köras offensivt och tufft på order från tränaren och det gör väl att jag behöver gardera favoriten. 1 kan få ett gynnsamt lopp i kanske tredje inv och blir nog också farlig med lucka. svårt att veta formen dock då han blev strucken vid förra tilltänkta starten. 9 vann senast men tror inte han upprepar den bedriften även fast han får ett liknande lopp. Men procenten är ändå lite tilltalande då den verkar vara dalande. 10 gått bra och har två raka vinster på långt, dock ett halvvarv kortare då. 11 är stark och tål distansen, men skor är nog inget plus. 7 Big Cactus Zet har väl knappt (aldrig?) förlorat från ledningen (tror jag att jag läste någonstans). kanske svårt att komma dit, men om det ändå ska garderas kan det vara kul med någon superskräll, van att gå med skor.

Lurigt, men rankar: A:5 B:2,1,11,3 C:10,7,9 C/D:6,4

V75-6

Gulddivision med stor favorit i 6 Antonio Trot. Som "alla" andra här inne unnar honom och @jAnman en vinst nu och det låter riktigt bra på honom. Dock verkar alla gå på honom och det känns (tyvärr) som läge att gardera upp lite bakom. 2 har gått bra efter sin comeback, dock är motståndet kraftigt mycket värre. 11 är nämnd liksom 10, "sko-hästar" som säkert gör bra lopp. Jeppson har grym form just nu och Diamanten är en bra häst i grunden. Dock svårt att räcka till. Hur mycket tappade 8 från koliken? van att gå med skor, men tror inte han är gynnad. Hoppas 6 får vinna, men blir bara utgång.

Rankar: A:6 B:11,7,2,10 C:8,4

V75-7

Sista loppet och skulle vara intressant om någon hade siffror på hur ofta man klarar sig på de tre mest spelade i loppet. Känslan är att den är väldigt hög. En finsk gäst i 1 Marschall Match, där tränaren hävdar att det är en av Finlands bästa fyra-åring. Snabb ut, frågan är om han kan ta emot 2 som är väldigt snabb ut. Skulle det bli körning öppnar det upp, framförallt för 5 Algot Zonett som har hysterisk form. Kommer låsa på 1,5,2 av kostnadsskäl men 3,7,9 känns tidigast för mig bakom. Rankar ner 4 lite idag även fast läget är riktigt bra för en gångs skull, då jag tror skor är mer missgynnsamt för honom än de andra.

Min sista rank: B:1,5,2 C:3,7,9,4

Det var mina tankar för dagens V7, god tur alla och lycka till med spelbesluten
Fyfan, ska man missa sjuan på en halv längd?!! Har 6-1,2,3 alt 2,6,7,11-1 för 6r
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 17:17   #174
ms
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 496
Sharp$: 2139
Standard

DAGENS DUBBEL

Avd
1: 11 Grainfield Aiden
2: 1 Marschall Match

1 x 100 kr = 100,00 kr.
Totalt: 100,00 kr.

Grainfield krossar från dödens.
Marschall vinner från spets. Segrade i finska Breaders Crown.
Ca 40 ggr. pengarna.

Senast redigerad av ms den 2020-12-12 klockan 17:18.
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 17:19   #175
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3260
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
Fyfan, ska man missa sjuan på en halv längd?!! Har 6-1,2,3 alt 2,6,7,11-1 för 6r
Sitter i samma båt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasA (+5)
TheZ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 17:30   #176
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 672
Sharp$: 50105
Standard

Antonio fan Tro´t...
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 17:32   #177
ms
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 496
Sharp$: 2139
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Antonio fan Tro´t...
Behöver vintervila nu.
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 17:32   #178
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 762
Sharp$: 9041
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Det finns ju lite roliga streck bakom Antonio om man inte väljer att spika där.

11 Grainfield Aiden lär väl sändas framåt tidigt och formen såg fin ut vid dödenskrossen senast. Alldeles för lite spelad just nu.

Samma sak med 10 Selmer IH som rensar fint.

Svårt det där. Är långt ifrån klar med hur man ska lösa loppet...

Tänk om man någonsin skulle ta och lyssna på sig själv!

Nåväl, nu får det allt bli bra betalt på femmorna om man ska få några slantar idag!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 17:33   #179
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 672
Sharp$: 50105
Standard

Nu skiter jag i resten och går över till fotboll.
Derby i Manchester nu och senare i Madrid!
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 17:33   #180
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3349
Standard

Värden i teorin.

1 __ 2844754-- 8625-- 361
2 __ 2134186-- 6528-- 279
3 __ 1.656875E+07-- 42949-- 1341
4 __ 3910972-- 11704-- 475
5 __ 2565039-- 7804-- 329
6 __ 1.03686E+07-- 28762-- 1004
7 __ 4729373-- 14013-- 557
8
9 __ 6878464-- 19865-- 748
10 __ 1.325502E+08-- 154349-- 2639
11 __ 1.257527E+08-- 151318-- 2620
12
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 17:34   #181
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5207
Standard

Jajemänsan!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 17:37   #182
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 756
Sharp$: 13105
Standard

Visst är det kul med trav ? Skrällbanan Bergsåker förnekar sig inte. Banunderlaget är som vanligt utslagsgivande.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 17:37   #183
 
Reg.datum: nov 2019
Inlägg: 2
Sharp$: 266
Standard

Antonio t


Hur kan den bli favorit i guld med den vinst procent??
+ Kuskinsats
NordGubben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 17:39   #184
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: södermanland
Inlägg: 10
Sharp$: 3140
Standard

ja otroligt att de blev favorit ,aldrig höjt upp den hästen man kan inte sympati spela bara
rogge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 17:46   #185
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 756
Sharp$: 13105
Standard

Det här fixar Algot.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 17:51   #186
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Skitkusken Skoglund lyckades få sin häst i galopp direkt.
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 17:52   #187
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 756
Sharp$: 13105
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Det här fixar Algot.
Nästan. Ha,ha.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 17:54   #188
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3056
Standard

Upp som en sol, ner som en fucking pannkaka Tack och godnatt
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 17:54   #189
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 403
Sharp$: 5765
Standard

Usch vad surt.

Tog bort Merritt då den inte startat på länge.

Hade haft 8 sexor annars.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 17:54   #190
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17425
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ScandalPlay Visa inlägg
Skitkusken Skoglund lyckades få sin häst i galopp direkt.
Jag håller inte Skoglund som en topptopp kusk och han har haft en ganska usel travdag men killen har kört in över 23 miljoner i år skaplig för en skitkusk.
Men det är väl alltid skönt att slänga lite skit bakom tangentbordet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 17:55   #191
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 756
Sharp$: 13105
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ScandalPlay Visa inlägg
Skitkusken Skoglund lyckades få sin häst i galopp direkt.
Har du funderat på att för en gångs skull skriva ett positivt inlägg ?
Eller har du Sharps sidan som en klagomur. Tråkig inställning min vän.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 18:02   #192
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 762
Sharp$: 9041
Standard

Är det månne delad seger i sista??
Kan det vara så att vi får jackpot på sjuan?

Resultatet dröjer!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 18:02   #193
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 403
Sharp$: 5765
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Är det månne delad seger i sista??
Kan det vara så att vi får jackpot på sjuan?

Resultatet dröjer!

Få inte upp mitt hopp... 7:an är väl utropad tyckte jag de sa
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 18:03   #194
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 762
Sharp$: 9041
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Är det månne delad seger i sista??
Kan det vara så att vi får jackpot på sjuan?

Resultatet dröjer!

Nä, sjuan klar segrare tyvärr..
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 18:09   #195
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 403
Sharp$: 5765
Standard

24 femmor gav över 12000 iallafall.

En bra fredag.

Men glaset är ju halvtomt... hade jag ej tagit bort Merritt för Global Tailwind hade det varit över 90000 troligen. Lite bitterljuvt sådär ändå.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+6)
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 18:09   #196
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3191
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Har du funderat på att för en gångs skull skriva ett positivt inlägg ?
Eller har du Sharps sidan som en klagomur. Tråkig inställning min vän.
Hen är ett troll. Vill skapa diskussioner och uppröra folk.
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 18:18   #197
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4381
Standard

Antonio
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 18:22   #198
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 188
Sharp$: 57191
Standard

Får hoppas på bättre bana nästa lördag i Halmstad. Där hade det ju gått alldeles utmärkt att köra barfota året runt. Men får vänta till jultravet för egen del. Kommer inte hinna läsa på kommande vecka heller.

Som banan blev idag var det i stort sett omöjligt att analysera fram vinnarna. Massor av galopper och hästar som underpresterade.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 18:23   #199
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 756
Sharp$: 13105
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
Hen är ett troll. Vill skapa diskussioner och uppröra folk.
Jo jag vet. Känner igen signaturen. Hopplöst fall men kunde inte låta bli att kommentera.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 18:27   #200
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
Hon är tjej, tyvärr spelar det ingen roll hur kompetent du är om det gynnar mångfald/jämnställdhet
Det finns bara en som är duktig och helt överlägsen och det är Elin Gustafsson.När hon sitter med och det är vardagst grav i norrland är det bara att spela hennes ideér
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
joppe59 (+11)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 18:35   #201
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 188
Sharp$: 57191
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Det finns bara en som är duktig och helt överlägsen och det är Elin Gustafsson.När hon sitter med och det är vardagst grav i norrland är det bara att spela hennes ideér
Nääääää. Du får aldrig spelvärde på de hästar som lyfts upp i atg live på vardagstravet. Måste vara totalt omöjligt att gå plus på att rygga experterna där. Inte främst på att dom är dåliga, utan på att oddsen blir så oerhört mycket lägre än dom blivit om dom inte skrikits ut där. Avstår hellre spel om jag tänkt spela en häst som lyfts upp i atg live. Det är garanterat mest lönsamt i längden.

Läste på twitter i veckan att en av experterna, Jari Åkerfeldt, inte kommer få fortsätta där 2021.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 18:41   #202
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3056
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Det finns bara en som är duktig och helt överlägsen och det är Elin Gustafsson.När hon sitter med och det är vardagst grav i norrland är det bara att spela hennes ideér
Helt enig, hon är (i mitt tycke) den enda som är kvalificerad att sitta som expert. Resten ger jag inte ett ruttet lingon för. Hultman är iofs duktig, men som ”expert” är Elin i en egen klass. Nybrink är kul när han glömmer vem som betalar hans lön, men det blir färre o färre mellan gångerna Grattis till v/p i lopp9 förresten
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 18:52   #203
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3056
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
V75-1

Tycker nog att kollektivet hittat de med störst vinstchans, men håller inte med om ranken. Finns några som är snabba ut och det kan nog bli lite tempo i inledningen. 3,5 och 6 är snabba ut och även 4 om den har en sådan dag. Verkar som att 5 och 6 är de som är mest angelägna om spets, 3 och 4 vill nog ha rygg. Sen vet jag inte riktigt hur snabb 1 är men tror inte den kan hålla ut 5 eller 6. 2 är väl ingen traktor ut, men tror den är nöjd med sitt andra spår och kör nog bara framåt för position. Jag tror 6 sitter i spets efter en stund och att det gått undan i början. Det kommer öppna upp för min första häst, 10 Heading Reference. var inte som bäst senast, men tränaren är nöjd och trodde han behövde loppet och kommer vara mycket bättre idag. Har vunnit en silverfinal och står sig bra mot detta gäng. Går även bra med skor. 12 kan också komma in med tänkta scenario, grym form men han är nog missgynnad av skor. Håller 6 högre. Spets, går oftast med skor och gjort det bra länge. Verkligen förtjänt av en vinst. 2 är såklart bra när han är bra, men vet inte om den håller toppform än. Nurmos tror 1 är bättre just nu, men var hamnar han? Skulle han få rygg ledaren blir han farlig, men lutar mer åt 3:e inv och då krävs det lite tur.

Min rank: A:10 B:6,12 C:1,2,3

V75-2

Kallblod på tre volter, inte riktigt min starka sida. Svårt dock att se att kollektivet är snett ute med favoriten, 15 Åsrud Vilja. Frågetecken på värsta motbudet som ska gå med skor, hur funkar det? Däremot känns 13 överstreckad, håller med fler andra härinne att 9 ska vara tredje häst. Statistik-Jens hade också en poäng i hur den skulle kunna vinna. Men det blir inte lätt att både 15 o 14 ska ha en sämre dag.

Följer John och rankar: A:15 B:14 B/C:9

V75-3

Stolopp över tre volter, kanske ett gäng omstarter och här tror jag att någon på mellanvolten vinner. Har varnat för 12 Zooropa som har fin form och "alltid" går med skor. Vet att man spelar ekipage, men tycker inte Dunder har haft superchanser på V75 tidigare. Idag är en dag när "nollan" spräcks. Rankar även upp 13, som kan springa med skor, gjorde det bra senast som tvåa efter en bra avslutning. Med rätt ryggar blir hon farlig. 10:an och favoriten streckas tidigt efter om man vill ha fler än 1-2 streck. Tycker 8 är rysligt överstreckad från sitt stängda bakspår, de som står 20m bakom är snabbt ifatt. Ska först och främst hitta ut, sen ska hon plocka ner ledaren från dödens? Annars är risken att hon får dra med sig tilläggshästarna (hon kanske tom får gå först i tredjespår). Nej, som betrodd går hon bort. Varit intressant till 5%-ish. Plockar även bort 14 som tjänat snabba pengar och missgynnas av skor, galet hög procent.

Rankar: A:12 B:13 B/C:10,3

V75-4

Halvklurigt Klass1-lopp om inte favoriten 1 Trumpie bara är bäst. Har säkert en god sos chans, men han är bara tre år. Hur tufft kommer Jorma ladda med 8?Andrahandaren 5 är ett orutinerat sto som aldrig varit sämre än trea i sina åtta starter. låter positivt på 10, men också tre år. 12 har gått bra, men också ett sto och skor på nu. 7 och 4 hög segerprocent och går alltid med skor. Väldigt svårt för mig att bena ut, massgardering ligger nära till hands.

Rankar ändå: B:1,7,8,5 C:4,10,12,9

V75-5

Stayerlopp och tycker ändå att favoriten 5 Gooner kan ha en lämplig uppgift. i intervjuerna i Guiden och Ronden låter Wäjersten nöjd och tror på vinstchans. "Hade inte anmält honom över tre kilometer om jag inte trott att han skulle hantera det". Har mött tuffa hästar och blir han släppt till ledningen blir han nog svår att plocka ner. given första häst för mig. I rygg sitter nog 2 eller 3 och från den positionen vinns det väl många långlopp? @Basse har varnat för 2 Barry Wadd och skulle han sitta i rygg med lucka in på upploppet blir han livsfarlig. 6 ska köras offensivt och tufft på order från tränaren och det gör väl att jag behöver gardera favoriten. 1 kan få ett gynnsamt lopp i kanske tredje inv och blir nog också farlig med lucka. svårt att veta formen dock då han blev strucken vid förra tilltänkta starten. 9 vann senast men tror inte han upprepar den bedriften även fast han får ett liknande lopp. Men procenten är ändå lite tilltalande då den verkar vara dalande. 10 gått bra och har två raka vinster på långt, dock ett halvvarv kortare då. 11 är stark och tål distansen, men skor är nog inget plus. 7 Big Cactus Zet har väl knappt (aldrig?) förlorat från ledningen (tror jag att jag läste någonstans). kanske svårt att komma dit, men om det ändå ska garderas kan det vara kul med någon superskräll, van att gå med skor.

Lurigt, men rankar: A:5 B:2,1,11,3 C:10,7,9 C/D:6,4

V75-6

Gulddivision med stor favorit i 6 Antonio Trot. Som "alla" andra här inne unnar honom och @jAnman en vinst nu och det låter riktigt bra på honom. Dock verkar alla gå på honom och det känns (tyvärr) som läge att gardera upp lite bakom. 2 har gått bra efter sin comeback, dock är motståndet kraftigt mycket värre. 11 är nämnd liksom 10, "sko-hästar" som säkert gör bra lopp. Jeppson har grym form just nu och Diamanten är en bra häst i grunden. Dock svårt att räcka till. Hur mycket tappade 8 från koliken? van att gå med skor, men tror inte han är gynnad. Hoppas 6 får vinna, men blir bara utgång.

Rankar: A:6 B:11,7,2,10 C:8,4

V75-7

Sista loppet och skulle vara intressant om någon hade siffror på hur ofta man klarar sig på de tre mest spelade i loppet. Känslan är att den är väldigt hög. En finsk gäst i 1 Marschall Match, där tränaren hävdar att det är en av Finlands bästa fyra-åring. Snabb ut, frågan är om han kan ta emot 2 som är väldigt snabb ut. Skulle det bli körning öppnar det upp, framförallt för 5 Algot Zonett som har hysterisk form. Kommer låsa på 1,5,2 av kostnadsskäl men 3,7,9 känns tidigast för mig bakom. Rankar ner 4 lite idag även fast läget är riktigt bra för en gångs skull, då jag tror skor är mer missgynnsamt för honom än de andra.

Min sista rank: B:1,5,2 C:3,7,9,4

Det var mina tankar för dagens V7, god tur alla och lycka till med spelbesluten
Fasen , ändå svårt att komma ifrån hur liten skillnaden är mot succé och fiasko. Tycker jag var ganska rätt på det idag, och det slutar ändå bara med 4rätt. Spiken i första satt som en fläskläpp men reducerar bort mig på vägen och allt slutar i bajs. Citerar Gotlands mantra; ”trav är ett maraton, inte sprint” Det är faan svårt med travhästar och att pricka rätt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+10)
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 20:11   #204
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Nääääää. Du får aldrig spelvärde på de hästar som lyfts upp i atg live på vardagstravet. Måste vara totalt omöjligt att gå plus på att rygga experterna där. Inte främst på att dom är dåliga, utan på att oddsen blir så oerhört mycket lägre än dom blivit om dom inte skrikits ut där. Avstår hellre spel om jag tänkt spela en häst som lyfts upp i atg live. Det är garanterat mest lönsamt i längden.

Läste på twitter i veckan att en av experterna, Jari Åkerfeldt, inte kommer få fortsätta där 2021.
Nej, det är inte fråga om att LYFTA upp, utan hon kan säga att den är bra nu, bättre än resultatraden och blir svår om hon kommer till. Typ. Jag spelar inte allt utan det händer nån gång under tävlingarna att hon ha bra ideér som passar mig och det är inte fråga om favoriter.

Bäst är en 13 oddsare som jag hade 100 VP på och som jag skrev om här på Sharps. Glömt namnet nu. Hästen låg bland de sista i sista kurvan men hann dit. Visserligen,målfoto, än sen. Lyssnar aldrig på Micke när han gapar och sedan har en massa ursäkter. Oddset väl ganska ointressant om dom vinner. Hon verkar inte vara nån favorit här på Sharps så jag tror inte att många andra ryggar henne. Hoppas du inte är förbesvken ang V75:an. Valde fel andra spik, fanns ju två andra som GICK IN. Man har bra utrymme när det är över 6ooo rader
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-12, 22:58   #205
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 676
Sharp$: 2407
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Oddset väl ganska ointressant om dom vinner.
Oddset är när de väl vinner är mycket intressant? T o m helt avgörande!

Alla vinner ju inte och då måste de som vinner täcka upp för alla andra skrik.


( Det omvända stämmer lite bättre. Om de ändå inte vinner kvittade det vilket odds de stod i. Att endast spela högoddsar-löss dagarna i ända är ingen större hit! )
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-14, 06:10   #206
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5160
Standard

Elin är mkt kunnig på Norrlandstravet, men hon har inte lika stort ego som dom andra sk experterna.

Tippar varnar man för 10 oddsare har man givetvis inte rätt alla gånger inte ens varannan gång
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td