Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-12-29, 20:36   #31
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Mina funderingar just nu:

V75-1
11 Tullibardine Boe är kanske bästa hästen, men är högst tveksam till Richard L Jansson som favorit på V75! Läge för favoritfall.

V75-2
Vinst eller galopp för Awesome Kronos. Givet att gardera till 56%. 14 Leon Zon löjligt bortglömd till 3%!

V75-3
Jag har en förkärlek till kuskförstärkta hästar. 6 Pacific Kingdom till 8% tackar vi för!

V75-4
7 Ready Trophy bästa hästen? Kanske kan vara först fram och få överta, livsfarlig då.

V75-5
Körning att vänta. Passar mitt drag 7 Four Guys Dream bra. 2%!

V75-6
Spets och slut på 1 Zeta Jones? Inte omöjligt om Berghs stallform håller i sig.

V75-7
Dunderspik på 11 Granfield Aiden. Bästa hästen med en mycket tacksam proposition. Klarar vi oss under 40% är det julafton, igen.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-29, 22:32   #32
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 95
Standard

Korta tankar efter en första koll i arkivet, dock mycket jobb kvar...

Avd 1: Mt one wish, heroisk i dödens i diamantsto-försök senast, fast med rubbet på v75 starten innan så formen är på topp. Ulf O borde kunna lotsa iväg henne hyfsat och köra sig till spets efter en bit, hästen att slå då! Tullibardin boe är naturligtvis bra också och det långa upploppet borde passa om hon körs till slut.

avd 2: Awesome Kronos stor favorit efter en överlägsen regidebutseger för Johan U senast. Travade dock inte klockrent och var nära fel från start. Sköter han sig är det säkert bra chans och kommer nog spela U en av två på honom med många hästar bakom. Däribland Hector Eck som borde kunna funka bra även på skor som han gjorde i tidigare regi. Fick varva på 13,4 senast och fick press ut på slutrundan igen och det blev lite för tufft. Har gått väldigt mycket i spets/dödens på slutet och skulle vara kul att se honom med en smygare denna gång. Leon Zon är ett formkort som bör passa över Axevallas långa upplopp...

avd 3: Lite småöppet lopp där tre treåringar dragit mest streck och samtliga tre debuterar över lång distans. Favvon Global Beware lär leda länge, hur länge beror nog på vilken körning det blir. Zeolit kan vara hur bra som helst, kuskplus med Jorma där och kanske min förstahäst. Digital Eye anmäld med jänkarvagn för första gången i andra starten för Goop, ingen dum häst det heller.

avd 4: Favoriten riskerar vingel då hon ej visat någon blixtrande startsnabbhet. Förstahästen blir istället Kocsis boko som vid första intrycket inte ser mycket ut för världen men springa verkar hon kunna. Höll ifrån sig Pewdiepie på skalle för tre starter sedan, överlägsen spetsseger gången efter och tränarkörd senast där hon obegripligt släppte spets och såg okörd ut över mål. Woudstra vill de säkert inte köra i ledning med så luktar tidig ledning här. Ev. min andra U-häst. Tänkbara jätteskrällar, Lucy Tilia och Christer Palema.

avd 5: Tror de som är inne på spets och slut för Uncle töll får tänka om, aldrig att han tar en längd på dark roaster och så länge det inte blir 05,1 första 500 med fortsatt körning (som det blev i september) lär han också köras i spets. Blir det körning, som det mycket väl kan bli med 1,2,3 i loppet gynnas skrällen Hector boko som jag hoppas inte laddas och blir het som senast. Han har varit strålande för Tinter två senaste...

avd 6: Jag är nog inne på att Zeta kronos leder runt om här, bara banan är ok och det går att vinna från ledning. Med bara fyra lopp under året borde hon vara på väg upp i form medans många av konkurrenterna haft en lång säsong... Just nu är det spiken i omgången för mig.

avd 7: Får inget riktigt grepp om avslutning än. Oxidizer tycker jag är en kanon och visade att funkade med skor senast med en strålande avslutning bakom Billie Time. Phoenix Photo kan nog springa hela dagen om han kommer till tät. Zenzero jet är bra för klassen när han är på humör, men hårt inne här. 11,12 är favoriter men inget jag vill hålla i handen. Veijo har fått träna Sahara Peyote hemma i ett par månader nu, han var trea i finska derbyt bakom Mascate Match trots startgalopp. Kanske inget jag tror på men ska bli intressant att höra vad Veijo säger om hästen... Pacific Face hade nog gärna sett ett varv till, blir nog svårt att få slag på alla härifrån...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SakanAA (+10), Basse (+10)

Senast redigerad av travanalys den 2020-12-29 klockan 22:34.
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-30, 00:52   #33
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Korta tankar efter en första koll i arkivet, dock mycket jobb kvar...

Avd 1: Mt one wish, heroisk i dödens i diamantsto-försök senast, fast med rubbet på v75 starten innan så formen är på topp. Ulf O borde kunna lotsa iväg henne hyfsat och köra sig till spets efter en bit, hästen att slå då! Tullibardin boe är naturligtvis bra också och det långa upploppet borde passa om hon körs till slut.

avd 2: Awesome Kronos stor favorit efter en överlägsen regidebutseger för Johan U senast. Travade dock inte klockrent och var nära fel från start. Sköter han sig är det säkert bra chans och kommer nog spela U en av två på honom med många hästar bakom. Däribland Hector Eck som borde kunna funka bra även på skor som han gjorde i tidigare regi. Fick varva på 13,4 senast och fick press ut på slutrundan igen och det blev lite för tufft. Har gått väldigt mycket i spets/dödens på slutet och skulle vara kul att se honom med en smygare denna gång. Leon Zon är ett formkort som bör passa över Axevallas långa upplopp...

avd 3: Lite småöppet lopp där tre treåringar dragit mest streck och samtliga tre debuterar över lång distans. Favvon Global Beware lär leda länge, hur länge beror nog på vilken körning det blir. Zeolit kan vara hur bra som helst, kuskplus med Jorma där och kanske min förstahäst. Digital Eye anmäld med jänkarvagn för första gången i andra starten för Goop, ingen dum häst det heller.

avd 4: Favoriten riskerar vingel då hon ej visat någon blixtrande startsnabbhet. Förstahästen blir istället Kocsis boko som vid första intrycket inte ser mycket ut för världen men springa verkar hon kunna. Höll ifrån sig Pewdiepie på skalle för tre starter sedan, överlägsen spetsseger gången efter och tränarkörd senast där hon obegripligt släppte spets och såg okörd ut över mål. Woudstra vill de säkert inte köra i ledning med så luktar tidig ledning här. Ev. min andra U-häst. Tänkbara jätteskrällar, Lucy Tilia och Christer Palema.

avd 5: Tror de som är inne på spets och slut för Uncle töll får tänka om, aldrig att han tar en längd på dark roaster och så länge det inte blir 05,1 första 500 med fortsatt körning (som det blev i september) lär han också köras i spets. Blir det körning, som det mycket väl kan bli med 1,2,3 i loppet gynnas skrällen Hector boko som jag hoppas inte laddas och blir het som senast. Han har varit strålande för Tinter två senaste...

avd 6: Jag är nog inne på att Zeta kronos leder runt om här, bara banan är ok och det går att vinna från ledning. Med bara fyra lopp under året borde hon vara på väg upp i form medans många av konkurrenterna haft en lång säsong... Just nu är det spiken i omgången för mig.

avd 7: Får inget riktigt grepp om avslutning än. Oxidizer tycker jag är en kanon och visade att funkade med skor senast med en strålande avslutning bakom Billie Time. Phoenix Photo kan nog springa hela dagen om han kommer till tät. Zenzero jet är bra för klassen när han är på humör, men hårt inne här. 11,12 är favoriter men inget jag vill hålla i handen. Veijo har fått träna Sahara Peyote hemma i ett par månader nu, han var trea i finska derbyt bakom Mascate Match trots startgalopp. Kanske inget jag tror på men ska bli intressant att höra vad Veijo säger om hästen... Pacific Face hade nog gärna sett ett varv till, blir nog svårt att få slag på alla härifrån...
Ang V75-5 läste jag intervjun i TR att Tinter inte tänkte gömma sig utan det lät som full laddning. Jag lyfter fram 8 Il Duce Boko. Det kommer gå fort i början och när det lagt sig kör ME fram och äter upp dem från dödens.
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-30, 00:57   #34
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

AVDELNING 1
STOLOPP
2140 VOLT

SPETSANALYS:

1 Hazyshadeofwinter försöker André få iväg så bra han kan från spår ett, men även om flera andra på startvolten också är lite trevande från start är jag inte säker på att det räcker för att hålla ledningen. Skaffar sig Ohlsson en halv längds övertag ganska omgående kör han nog ordentligt för att få överta tät, en position som 2 M.T.One Wish trivs i. Jag bedömer därför spetschansen högst för den sistnämnda. Hyggligt snabb ut är 5 Papaya Roadrunner om Kajsa träffar perfekt, men oavsett körs den ej i ledning. Lillchans på rygg ledaren dock.

SPETSFAVORIT: 2 M.T.ONE WISH

RYGG LEDAREN: 1 HAZYSHADEOFWINTER


LOPPANALYS:

12 Love No Pain var läcker senast då hon lätt brisade undan från ledningen över lång distans. Trots 1.11 första 500 länsade hon undan på lätta ben i överlägsen stil via 1.12,5/1000. Ett riktigt formbesked. Vid starten dessförrinnan fick hon se sig knappt slagen från ledningen av Global Tailwind efter att dessa två lämnat övriga fältet sista halvvarvet. Från ledningen är hon allra bäst och biter där ifrån sig väldigt bra.

Hästen går bra även bakifrån, men har inte den där riktiga överväxeln när det kommer till speedkörning. För tre starter sedan gick hon med i rygg på Laleh Pellini i tredjespår under slutvarvet, men var aldrig i närheten av att slå klorna i denne. 1,12,5/1000 och en fin tredjeplats, men det säger ändå att hon är klart bäst när hon får trumma på där framme.

Här lär det bli ett offensivt upplägg från springspåret, men det är svårt att bedöma startsnabbheten springspårshästarna emellan. Love No Pain har visat sig kunna öppna och lade iväg ganska bra från spår sex i volten med Djuse på Örebro i höstas. Men Jorma är inte den vassaste från springspår och utvändigt Tullibardine Boe kan bli en svår uppgift. Det luktar lite dödens hur som och då blir det svårt att vinna. Lyckas Jorma däremot få en pangstart och kan köra sig till ledningen bjuder ekipaget upp till kamp, men det är inte särskilt sannolikt. Jag har lite svårt att se hur hästen ska vinna det här loppet faktiskt trots hög kapacitet.

Vad hade Nouba Mom stått i för procent om denne hade startat här? Jag vet inte, men väldigt hårt betrodd hade hon blivit. 2 M.T.One Wish utmanade Riordans häst från dödens senast via 1.13,0/1000 efter ganska tuffa första 500 och insatsen var mycket stark kämpandes hela vägen.

Yarrah Boko-avkommorna är väl inga jag direkt har tagit till mig nämnvärt överlag, men här verkar de ha korsat rätt med den tvåfaldiga miljonärskan och tillika toppstammade M.T.Harmony som moder. Värt att tillägga är att mormorsmor denne är elitstoet Flying Princess. Stoet återfinns i många topphästars stamtavla och har verkligen gjort avtryck i aveln.

Nu hoppar Ulf Ohlsson upp igen och han körde hästen för två starter sedan då hon satt fast med mycket sparat på innerspåret. Tacka för det då hästen trots andraplatsen på V75 senast står väldigt förnämt inne i det här loppet kapacitetsmässigt. Dessutom chans på spets här och når Ohlsson ledning kommer konkurrenterna få jobba. Jag ser stort värde i hästen och lyfter upp henne som andrarankad, före Love No Pain, då löpningsförloppet talar till Dahléns häst fördel.

Tipsettan kan jag inte låta bli att ge till 11 Tullibardine Boe som jag tycker är en väldigt fin märr. Hästen var åter i slag senast efter en sämre insats i starten dessförinnan och hon gick en fruktansvärd långsida. Jag hade 1.08,0/300 från 800 kvar och det är väldigt starka papper. Hon är den mest fartfyllda märren i det här sällskapet och kan ekipaget trilla ned i andraspår tidigt från springspåret bör det vara en god segerchans då det finns hästar som tål att sätta upp tempot utvändigt ledaren. Gynnas dessutom av det långa upploppet vi lär få höra några gånger...

10 La Plus Belle var det skrik på senast och hästen höll hyggligt utvändigt Lovely O.O. Hon kan dock bättre och ska inte vara slagen redan i slutkurvan. Nu är hon troligen uppfräschad och uppgiften ser bättre ut då hon nu står på samma volt som hästen hon fick se sig slagen av senast. Här får Peter Untersteiner stifta bekantskap med hästen och han är en skicklig voltstartskusk. Lyckas han placera hästen i en hygglig position i andraspår är ekipaget helt klart segerdugligt. Får hon gå med i ryggar till 500 kvar så har hon en tung avslutning att tillgå om hon tävlar på topp. Tredjevalet.

1 Hazyshadeofwinter har ett smaskigt läge och är inte alls så tokig. Hon kämpade tappert i ledningen mot Joyful Trix och Laleh Pellini på Romme men fick ge vika till slut. Att hon går från barfota till skor är ett minus, men hästen är faktiskt inte särskilt missgynnad av skor. Hästen kommer även från en bra insats där hon satt fast med lite sparat och därmed står hon också fint inne i propositionen. Hur hon kan öppna från spåret är lite ovisst. Hon har inte visat prov på någon särskild startsnabbhet och bara startat med voltstart två gånger. Till sin fördel har han dock att det inte återfinns några springspårshästar på startvolten och resterande är inte några katapulter. Men det knappa huvudscenariot är ändå rygg ledaren.

15 Lovely O.O. stegade undan enkelt före ovanstående senast, men stod då som nämnt 20 meter före. Nu startar hon från samma distans och har bakspår i volten, vilket betyder en helt annan uppgift. Hur hon hanterar att gå bakifrån behöver vi dock inte spekulera i, hästen går från alla positioner. Näst senast vann hon trots tredjespår hela sista varvet, men trots en stark prestation räckte det med 1.13,5/1000 med barfotabalans. Den här uppgiften ser klart tuffare ut och hon behöver gå väldigt fort i spåren för att ha någon chans. Hon kommer säkerligen dra en del streck, men jag står över henne då jag inte finner något värde i henne.

Då betalar jag hellre för 7 Valkyria K. som är formstark för dagen och har ett passande läge. Hästen är kvick iväg ur volten och har goda möjligheter att serveras en resa långt fram i andraspår. Slipper hon göra allt för mycket själv och får spara speeden är hon skrällduglig.

13 Alfredo Sauce kommer från ganska bra insatser, men väger något lätt och ska inte räcka från en trolig position långt bak. Även duon 8 Dropluggage Racing och 14 Au Revoire Font kommer från insatser som är värda att lyfta fram ur lopparkivet. Men klockar man dessa får man 1.14,5/1000 på den förstnämnda och 1.13,5/800 på den sistnämnda och det räcker inte här.


RANKING:

A-HÄSTAR

11 TULLIBARDINE BOE (30%)
2 M.T.ONE WISH (18%)

B-HÄSTAR

10 LA PLUS BELLE (16%)
12 LOVE NO PAIN (10%)
1 HAZYSHADEOFWINTER (7%)

B/C-HÄSTAR

7 VALKYRIA K. (4%)

C-HÄSTAR

15 LOVELY O.O. (4%)
13 ALFREDO SAUCE (2%)
8 DROPLUGGAGE RACING (2%)
14 AU REVOIRE FONT (2%)
4 UP NEW MOON (1%)
5 PAPAYA ROADRUNNER (1%)

D-HÄSTAR

9 PASTORNS LADY (1%)
6 KARIBEAN DREAMS (1%)
3 KEYSTONE BULLSEYE (1%)


AVDELNING 2
SPÅRTRAPPA
2140 AUTO



SPETSANALYS:

1 Zenato spetsade från spår sju senast men hade lite mer problem för fem starter sedan men spår längre in på Åby. Jepson lär försöka trycka av honom för att hålla ut den snabba duon 2 Estreet Simoni och 3 Hector Eck via solfjädereffekten och därmed skaffa sig en bra position. Det är dock stor risk att någon av dessa är för snabb ut, framförallt den förstnämnda. Det är dock inget snack om att 5 Awesome Kronos är allra snabbast ut vid full laddning. Senast höll Johan bara i honom och han är inte helt enkel likt många Father Patrick-avkommor. Oavsett om Johan laddar initialt eller lite senare tror jag att han relativt tidigt placeras i tät, likt senast.

SPETSFAVORIT: 5 AWESOME KRONOS

RYGG LEDAREN: 2 ESTREET SIMONI


LOPPANALYS:

5 Awesome Kronos var läcker vid spetsviktorian på Örebro och första starten i Johans regi blev succé. Han har sådan fin aktion och Johan satt kolugn runt sista svängen trots hård uppvaktning av Gigantic Star. Över upploppet drygade han sedan ut avståndet igen och vann okörd via 1.13,0/1000. Hästen har sina papper i ordning med Father Patrick som fader och Bella Berry som moder, en helsyster till Bandit Brick. Med på tanke på att han vann okörd på 1.14,7 från spets senast, så tror jag att övriga får mycket svårt att besegra honom även här när uppgiften är snarlik från samma utgångsläge. Jag anser att det är omgångens bästa spik.

2 Estreet Simoni är snabb ut och lättplacerad. Näst senast följde han med klart godkänt i ryggen på ledande Falm via 1.14,0/1000. Tuffare emot nu och når han rygg ledaren kan jag inte tänka mig annat än att Rickard vill släppa när Johan ställer frågan. Det är inget tidigt segerbud även från rygg ledaren, men en plats kan han ta och ändå viss skrällchans.

Det tuffaste motbudet anser jag istället 14 Leon Zon vara. Hästen var ute i ett ganska tufft sällskap senast och drogs bakåt på bortre långsidan. Kom sedan ut och fick gå med i spåren innan han kastades loss inpå upploppet. Gick riktigt starkt över målgången och vi tar med oss insatsen. Vi tar dock även med oss att det inte krävdes mer än 1.14,0/300 så det såg lite bättre ut än vad det var. Hur som så är han tillräckligt bra för att segerstrida här med lite klaff. Det är inte osannolikt att Jorma synar dödens en bit in i loppet och skärper tempot. Blir det inte alltför långt fram biter hans långspurt tillräckligt för att blanda sig i striden.

9 Galileo Journey var ute mot tuffa hästar senast på en lite smetig bana. Han gjorde ett helt okej lopp men stumnade lite över upploppet via 1.14,0/1000. Andover Hall-sonen är som bäst i den främre träffen och med bra startryggar lär inte Jorma sitta så tokigt på det tidigt i loppet. Vi kan sedan vänta oss ett avancemang framåt och varvet kvar är huvudscenariot att Jorma är placerad första utvändigt. Det ska till en väldigt bra insats för att plocka ned Awesome Kronos, men han sitter bakom en rejäl häst som kommer bjuda upp till strid.

8 Souzy är formstark, men även om hon kan lägga iväg bra från start så är spåret jobbigt. Klaffar det ordentligt och Oskar kan hitta ned i slagläge med märren är segermöjligheterna inte grusade, men det krävs klaff.

Övriga känns ett snäpp sämre. 15 Guilty Pleasure har Korpi pratat sig varm om länge och på Eskilstunas tävlingar på julafton var han hygglig efter en resa i spets och sedermera rygg ledaren på Zenit Brick. Helt annan uppgift nu och jag tycker inte att han är så rolig när han ska försöka gå runt ett fält.


RANKING:

A-HÄSTAR

5 AWESOME KRONOS (45%)

B-HÄSTAR

14 LEON ZON (15%)
9 GALILEO JOURNEY (13%)

B/C-HÄSTAR

2 ESTREET SIMONI (5%)
8 SOUZY (4%)

C-HÄSTAR

7 WORRYWART (3%)
13 BARNACLE (2%)
11 STARBEC’S A TO Z (2%)
9 STERN (2%)
15 GUILTY PLEASURE (2%)
1 ZENATO (2%)
3 HECTOR ECK (2%)
6 THE SPECIAL MAN F. (1%)
4 SVEMPA LADAY (1%)
12 JANIS JOPLIN BOKO (1%)

D-HÄSTAR

-


AVDELNING 3
2640 AUTO



SPETSANALYS:

1 Global Beware har visat sig vara kvick ut och senast hade hästen inga problem att ta emot erkänt kvicka Goodlookin’ Pepper trots innerspår mot spår fem. Det ska vara en god spetschans även nu även om flera konkurrenter mitt bakom bilen är raska ut. 5 Kondor Dream har fördel dessa i spårlottningen och huvudscenariot är att han körs till för att kunna slinka ned i rygg ledaren.

SPETSFAVORIT: 1 GLOBAL BEWARE

RYGG LEDAREN: 5 KONDOR DREAM


LOPPANALYS:

1 Global Beware har en snarlik uppgift som senast och då spårade han med enkelhet runt om via 1.14,0/1000 med krafter kvar. Den toppstammade treåringen trivs i spets och även om det är något tuffare emot nu ska han normalt sett bli svår att plocka ned för konkurrenterna. Han länsade även undan via samma tid som ovan sista varvet för fyra starter sedan, då med Stefan Persson i sulkyn. Hästen svarade mycket bra när Robert Bergh gav full marschorder på Kantens Cash runt slutkurvan. Det finns gott om kapacitet i den här hästen och den längre distansen ska inte vara några problem. Han ska ses som förstavalet i loppet trots att han är bortvald av Johan.

Johan som istället väljer att köra 10 Ture L.A. Maharajah-sonen fick se sig besegrad från spets senast av kapabla King Schermer, men det var ändå inget jätteintryck från ledningen efter 1.16,0/1000. Nu får han gå bakifrån och det är ingen nackdel. Han var riktigt fin på Åby i augusti då han via 1.12,0/600 plockade ned ledande Horizon du Gers efter att ha kastats loss från tredje utvändigt. Får han lifta med i ryggar till 6-700 kvar även här blir han farlig.

Jari Åkerfeldt körde med bravur med 12 Zeolit senast och begärde lite 800 kvar. Hästen gick en ruggig långsida och vann tillslut åkandes via 1.11,0/800. Starka papper minst sagt och nu hoppar Jorma upp bakom hästen. En proffskusk har kört hästen tidigare och det var Björn Goop som då segrade med spända linor. Make It Happen-avkommorna är ofta starka och trivs över längre distanser så det tror jag inte är någon nackdel. Klaffar det bara lite med ryggar har han goda chanser att göra upp om segern. Det här är en kapabel häst.

Att Shkelzen Koka sitter upp istället för Magnus A Djuse är givetvis ett klart minus. Men Sinou Madrik-sonen 11 Dr Byfuglien är tillräckligt bra för att kunna vinna det här loppet ändå. Det är få hästar i den här klassen som hämtar in så många längder som han gjorde vid segerhoppet på Solvalla i augusti. Med det loppet i åtanke lär han dessutom gynnas extra av Axevallas upploppsraka. Han gick starkt även vid starten efter segerloppet och utmanade Matamoros in på linjen trots en resa i tredjespår sista 900 utvändigt denne samt Gitan de Touchyvon på en lite smetig bana. Sinou Madrik-avkommorna är överlag starka via And Arifant-blodet och han är distansgynnad. Det är kusken som gör att han endast rankas fyra. Koka är inte så tokig, men det är en stor skillnad mot en av Sveriges bästa kuskar i Djuse och det kommer krävas lite av kusken för att vinna från bakspår.

5 Kondor Dream är favorit till vinnarhålet och ska inte nonchaleras. Han stegade med lätthet undan från spets senast via 1.14,0/1000. I sverigedebuten visade han 1.12,5/600 från kön och nog finns det en del fart i hästen som deltog i det tyska derbyt. Värd att passa.

6 Pacific Kingdom avgjorde behändigt efter 1.13,0/800 från kön näst senast. Racer Bourbon-sonen blir nu klart kuskförstärkt i form av Rikard N Skoglund och bör passas vid ytterligare gardering.

8 Digital Eye är anmäld med bike och klart hygglig, med svårt läge. 9 Torte Lini kan en del i ljusa stunder men känns ändå inte särskilt het från bakspår mot tuffa konkurrenter.


RANKING:

A-HÄSTAR

1 GLOBAL BEWARE (25%)
10 TURE L.A. (20%)
12 ZEOLIT (18%)

B-HÄSTAR

11 DR BYFUGLIEN (12%)
5 KONDOR DREAM (7%)
6 PACIFIC KINGDOM (6%)

B/C-HÄSTAR

8 DIGITAL EYE (3%)

C-HÄSTAR

9 TORTE LINI (2%)
2 HENRI SISU (2%)
4 RADO S.W. (2%)
3 BLUE FRONTLINE (2%)
7 NO TENDER SPOT (1%)

D-HÄSTAR

-


AVDELNING 4
2140 VOLT



SPETSANALYS:

6 Woudstra har god chans att spetsa initialt från ensamt springspår. André låter dock lite inne på att vilja ge hästen en ryggresa och med tanke på att Ulf Ohlsson har kört 5 Kocsis Boko till två spetsvinster är det inte otänkbart att han ställer frågan ganska omgående.

SPETSFAVORIT: 5 KOCSIS BOKO

RYGG LEDAREN: 6 WOUDSTRA


LOPPANALYS:

12 Flirting Diamond kunde inte stå emot Önas Prince den sista biten efter 1.14,0/1000 på Jägersro. Jag tror dock att han hade vunnit loppet om inte Sjunnesson toksvarat med chanslös häst. Uhrberg var inte helt nöjd, vilket han också visade med en bestämd blick när han tog över 800 kvar. Ny uppgift nu och här återfinns ingen Önas Prince i startlistan. Springspår nu dock och det kan bli en liten fälla. Hästen är inte särskilt snabb iväg och riskerar vingel. Löser det sig är han däremot bra nog att blanda sig i striden för det är inte många i det här fältet som gör om insatsen näst senast. Treåringen gick en ruggig slutrepa och stred in på linjen. Han lyckades precis sätta nosen före Valeria Wareco efter snabba 1.10,0/800 och det räcker väldigt långt här. En av två A-hästar även om tipsettan överlåts.

Tipsettan ges till 7 Ready Trophy. Ready Cash-sonen var bra som trea i det finska derbykvalet, då från dödens på Mascate Match. Han har även svarat för två klart bra prestationer på Åby på slutet. Han var överlägsen i den ena med Goop i sulkyn och därefter klart godkänd på 1.14,2 i andraspår mot ganska hyggliga hästar. Nu hoppar Jorma upp och det är ett klart plus jämfört med Mikko Aho. Kontio brukar sällan vila på hanen när han har att åka med och går det för långsamt kan vi vänta oss att han styr på tidigt. Hästen är travsäker och har varit topp tre i elva av tolv starter. Det här ser ut som en vettig uppgift då han är säker i volten och kan öppna bra, möter överkomligt motstånd och med värsta konkurrenten startandes från vingelläge. Sämre senast, men ska stå redo för en klart bättre prestation.

5 Kocsis Boko stegade enkelt undan från spets via 1.16,0/1000 för två starter sedan. Ohlsson upp åter och ekipaget är favoriter till att sitta i ledningen även här. Hästen kan dock agera lite trögt emellanåt och här kommer det inte räcka med 16-tempo under slutvarvet. Huvudscenariot är att Ohlsson får Jorma utvändigt om sig och då blir det fart på tillställningen. Kocsis kan säkert stå emot ett tag, men normalt sett blir det för jobbigt om finnen tävlar på topp.

6 Woudstra är favorit till rygg ledaren och är en klart hygglig häst. Kan få loppet därifrån och viss skrällchans, men det krävs ändå en del klaff för att det ska gå vägen.

13 Christer Palema avslutade 1.13,5/800 näst senast i tredjespår och gjorde då upp om segern, men fick dessvärre se sig slagen av Bahama Passion samt Cracker Jack när det drog ihop sig. Hästen är hygglig från springspår och kan eventuellt ta sig förbi Flirting Diamond initialt och skaffa sig position tidigt. Det är en Muscle Hill-son under utveckling och han ska räknas tidigt bakom favoritduo då fart finns och chans till en fin resa.

10 Air Space såg fin ut när han rundade ett blekt gäng senast. Klockan visade 1.16,0/1000 på ett lite smetigt underlag och intrycket var bra. Han var bra även vid segern för tre starter sedan då han över lång distans plockade ned Danois Simoni från dödens efter 1.15,5/1000. Det var ett tag sedan han kördes av en proffskusk och därför är det ett klart plus att Johan hoppar upp. Lite klurigt läge med spår fyra i volten men hittar ekipaget ned i bra ryggar är hästen inte helt avsågad. Han ska duga en bit i ett sådant här sällskap.

8 Strong Lover är inte så tokig, men bättre över längre distanser och mer typen ”farthållare”. Fyraåringen efter Lovely Lidob har ingen speed som utmärker sig och senast var han rent av blek när han skulle försöka gå runt ett fält i slutkurvan. Tränare Mimmi Elfstrand är lite fundersam om skor runt om är en del av problemet och det kan det absolut vara. Han är iallafall behandlad efter den starten. Dessförinnan var han desto bättre när Rikard N Skoglund satt upp på Solvalla. Han liftade med i rygg på Global Appearance till en andraplats via 1.13,5/1000. Det kan lösa sig bra även nu om tempot hålls uppe, men det ska ändå till mycket för att hästen ska runda till seger över medeldistans. Tränaren själv upp nu och det är så klart ett minus. Hon har en seger de sista fyra åren och det ska mycket till om hon ska fylla på det nu.

4 Lucy Tilia är inte så tokig och faktiskt en ganska fin sort. Visade bra inställning senast när hon tog emot Up New Moon runt slutkurvan, men fick ge vika sista 100 mot spurtande Firstclass U.M. Det är bra stam på henne med Chocolatier korsat med en moder efter elitstoet Frosts Dime. Stoet har aldrig varit sämre än trea felfri och lyckas Petter Engblom hitta ned på innerspåret kan ekipaget lifta med till en god placering.


RANKING:

A-HÄSTAR

7 READY TROPHY (33%)
12 FLIRTING DIAMOND (25%)

B-HÄSTAR

5 KOCSIS BOKO (8%)
6 WOUDSTRA (6%)
13 CHRISTER PALEMA (6%)
10 AIR SPACE (5%)

B/C-HÄSTAR

8 STRONG LOVER (3%)
4 LUCY TILIA (3%)

C-HÄSTAR

1 GONE WITH THE WINE (2%)
2 EIVISSA AF SVEDEN (2%)
9 GRAND MAXIM (2%)
11 IAN BOKO (2%)

D-HÄSTAR

15 ALMAGEST A.C. (1%)
14 ROC STAR JOLI (1%)
3 STRONG DE LA HOYA (1%)


AVDELNING 5
1640 AUTO



SPETSANALYS:

1 Dark Roadster är väldigt kvick iväg och ska han vinna det här loppet är det från ledningen. Oskar J Andersson gör vad som går för att hålla spets och trots startsnabba konkurrenter utifrån ses ekipaget med god spetschans. 2 Uncle Töll är kvick iväg men tar inte längden och vill nog knappast ner i rygg ledaren. Mest intresserad av den positionen borde istället Peter Untersteiner vara bakom 5 M.T.Nordic Spirit, men det kan bli jobbigt att hitta dit med snabba konkurrenter innanför. Trots det bygger jag mitt tips på att Peter laddar allt vad som går och söker sig dit.

SPETSFAVORIT: 1 DARK ROADSTER

RYGG LEDAREN: 5 M.T.NORDIC SPIRIT


LOPPANALYS:

2 Uncle Töll kommer från en stark prestation när han plockade ned Inspector från dödens efter 1.12,0/1000 på en smetig Färjestadsoval. Beer Summit-avkomman håller hög klass men är bara en av flera i det här fältet. Det blir högst troligt ingen ledning och även om han tidigt sitter bra på det och gynnas om körning så är det fler hästar som vill ha ett ord med i leken och ledarhästen kan streta emot länge. Tipsettan överlåts.

Tipset ges istället till spetsfavoriten 1 Dark Roadster som är i gott slag för dagen och kommer från en spetsviktoria helt okörd. Jag har talat om att det ser ut att kunna bli tempo på loppet, men Dark Roadster klarar det. Det är bara att kika på insatsen i somras då det blev väldig körning efter några hundra meter gentemot Easy Cash och 500 meter passerades i 05-fart. Trots det var han med duon Victory’s Club och Mistelns Napoleon i målgången efter fritt hundra kvar och att efter den öppningen orka 1.12,0/500 i bra stil är mycket starkt. Konkurrenterna får vara bra för att besegra honom.

4 Hector Boko är en häst som jag håller högt och vinsten senast ska han ha beröm för. Det är inte många hästar i aktuell klass som öppnar 1.09,0/500 och sedermera varvar på 1.12,0 och sedan lyckas stå emot erkänt starka spurtare som Fonda Boko och Västerbo Highscore. Riktigt stark insats och det räckte med 1.14,0/500 efter att ha dragit musten ur konkurrenterna. Hästen har visat ett flertal gånger att han hanterar tuffa öppningar och grovjobb. Tufft motstånd nu dock och det här är inget gäng han bara går och slår av från utvändigt ledaren. Med tufft tempo och en resa i andra-tredjepar utvändigt ska han ses med chans, men det luktar lite dödens och ekipaget rankas därför ner i B-gruppen.

3 Mas Capacity lever allt som oftast upp till sitt namn när han fungerar och nu har han stabiliserats. Han slog på fyrhjulsdriften senast och stegade kraftfullt undan via 1.10,0/800. Nu luktar det dock ingen ledning och då ska han mäkta med att gå runt ett fält över kort distans, en distans han inte är van vid. Han har varit ute över 1640 meter en gång tidigare och det var på Solvalla i somras. Då från bakspår och han hade ingen chans på en snabb Solvalla-oval efter 1.11,5/800. Troligen var han inte helt hundra den dagen, men jag tycker ändå att det känns som att kort distans inte är någon fördel. Nu är banorna inte lika snabba, men motståndet tuffare. Det kan gå om högt tempo och chansen finns ju att han kommer bra på det.

Duon 7 Four Guys Dream och 8 Il Duce Boko är bra sprinters, men lägena ställer ju till det. Från bättre spår hade de varit aktuella men härifrån krävs det väldig klaff om det ska kunna gå vägen. Den förstnämnda är det dessutom lite frågetecken på vart han står för dagen.

Från bakspår hittar vi bland annat 11 Quick Lane vilken är en bra häst och som startar bakom kvicka startryggar. Hästen har gott kunnande och kommer inte bli ifrånsprungen, men från bakspår blir det tufft när många bra hästar placeras framför i andraspår.


RANKING:

A-HÄSTAR

1 DARK ROADSTER (33%)
2 UNCLE TÖLL (25%)

B-HÄSTAR

4 HECTOR BOKO (12%)
3 MAS CAPACITY (10%)

B/C-HÄSTAR

7 FOUR GUYS DREAM (4%)
8 IL DUCE BOKO (4%)
11 QUICK LANE (4%)

C-HÄSTAR

9 MAN OF STEEL (3%)
5 M.T.NORDIC SPIRIT (2%)

D-HÄSTAR

6 OPALIS (1%)
10 ENRIKO HA (1%)
12 MISS SILVER (1%)


AVDELNING 6
STOLOPP
2140 AUTO



SPETSANALYS:

1 Zeta Kronos är kvick ur startgroparna och har fördel av att ha den främsta hotet i spetskörningen, 2 Gina Mearas, sida vid sida. Det är därför fördel invändig i spetsstriden och jag tror att Johan är ganska nöjd om han kan krypa ned i rygg på Zeta Kronos.

SPETSANALYS: 1 ZETA KRONOS

RYGG LEDAREN: 2 GINA MEARAS


LOPPANALYS:

1 Zeta Kronos är formstark och håller då en hög högstanivå. Hon har ett viktigt vapen i sin startsnabbhet och det känns som att hon har utvecklat den ytterligare. Här drog hon vinsten i spårlottningen och har fördel av att ha den främsta konkurrenten i startmomentet direkt utvändigt om sig. Det luktar spets utan alltför utdragen körning och är hon som senast ska segerchansen ses som god. Det som talar emot henne är om hon får de tuffaste stona utvändigt väldigt tidigt i loppet och tempot blir rejält uppskruvat, då kan det ta emot till slut. Men given förstahäst.

7 Vikens Fingerprint visade upp sig från sin bästa sida senast då hon från tillägg kördes fram i dödens och därifrån plockade ned ledande Polly Avenue efter 1.12,0/1000. Zeta Kronos som liftade med i rygg var dessutom chanslös att gå i klinch över upploppet trots en förnäm resa. Nu är det dock en annan uppgift då Prodigious-märren ska försöka plocka ned denne i spets. Hästen är ganska snabb iväg och kör Oskar resolut framåt hamnar han först utvändigt. Kommer Indra’s Secret iväg något sånär är det inte otänkbart att denne körs fram mot dödens och då sitter helt plötsligt Vikens Fingerprint i en perfekt rygg. Jag bygger tipset på det scenariot och då ska hon ha goda möjligheter att göra upp om segern.

2 Gina Mearas trivs bra med att gå med i ryggar på innerspåret och hänger där med i de flesta tempon. Här kan det lösa sig bra och blir det överpace och hon får fritt över upploppet kan hon speeda ned allt en bra dag.

6 Indra’s Secret är en av landets starkaste märrar, men hon saknar startsnabbhet och är ingen häst man kör på speed även om Jepson lyckades vinna med henne serverad en förnäm resa senast. Ska hon göra sig gällande här är det dock framåt som gäller och blir det inte alltför mycket vingel från start räknar jag med att Bergh resolut sänder framåt och sätter upp tempot utvändigt Zeta Kronos. Det kommer krävas en väldigt stark prestation om hon dels ska ta ned ledaren och samtidigt hålla undan för köhästarna så uppgiften känns tuff. Räknas men rankas ner något.

9 Sharp Dream var vek senast och såg uppgiven ut redan inför slutkurvan, bet tag i grejerna lite och följde Vichy Grifs rygg när denne mattades lite men överlag var det inget roligt intryck med 1.13,0/800. Hästen är dock bra i grunden och härdad i stoeliten. Här behöver inte läget vara så tokigt då hon har rygg på Gina Mearas från start. Kanske kan hon placeras i tredje utvändigt och med förväntat uppskruvat tempo kan hon spurta vasst över det långa upploppet om hon tävlar på topp. Skrällduglig.

10 Velegance fick ett tufft lopp mot Zeta Kronos på Mantorp med tredjespår hela första halvvarvet i tufft tempo. Hon avlöstes sedan av Havana Boko varvet kvar, men normalt sett ebbar det ut efter en sådan resa och hästarna tappar lite över upploppet. Velegance tog dock tag i grejerna och kunde faktiskt klockas till 1.11,5/800 och jag tycker att hon svarar för en klart bra prestation. Tufft gång nu och bakspår på det, men hon ska inte nonchaleras då hon lär få en betydligt trevligare resa än senast.


RANKING:

A-HÄSTAR

1 ZETA KRONOS (30%)
7 VIKENS FINGERPRINT (22%)

B-HÄSTAR

2 GINA MEARAS (16%)
6 INDRA’S SECRET (12%)
9 SHARP DREAM (6%)
10 VELEGANCE (5%)

B/C-HÄSTAR

-

C-HÄSTAR

11 QUEEN OF TRIXS (2%)
5 ANITA ROC (2%)
12 GOBI PRINCESS (2%)

D-HÄSTAR

4 FANTASIA SISU (1%)
3 DONATELLA CENTER (1%)
8 MISS ÅSLANDA (1%)


AVDELNING 7
SYLVESTERLOPPET
2640 VOLT



SPETSANALYS:

6 Phoenix Photo är ganska kvick från springspår och det ser upplagt ut för spets om Jorma bara träffar något sånär. Hästen har siktats hit ett tag och Jorma vill nog köra i tät. 7 Shapes är också snabb ut och Jepson vill nog skicka iväg ordentligt för att trilla ned i rygg ledaren.

SPETSFAVORIT: 6 PHOENIX PHOTO

RYGG LEDAREN: 7 SHAPES


LOPPANALYS:

6 Phoenix Photo har siktas mot det här loppet ett tag och man har medvetet valt att inte starta för att han ska stå på startvolten. Nu blev spåret dessutom perfekt och att Jorma ersätter Kihlström som har kört honom en del är inget större minus när det är spetsläge. Han var ruggigt bra från spets i somras, när han öppnade första 500 via 1.10,0 och aldrig fick dämpa med Elmo Ice på utsidan. Han lyckades trots det även stå emot konkurrenterna som drog nytta av tempot och han visade då prov på en ruggig skalle. Jag håller den här hästen ganska högt och han har det mesta. Det som talar emot är väl att han har gjort sina bästa lopp barfota bak, men känslan är att skor runt om inte ska vara ett så stort minus. Hur som så ska han normalt sett bli svårslagen från spets då han står väldigt bra inne i loppet. Förstavalet!

11 Grainfield Aiden gav sig väl tidigt senast utvändigt Very Kronos och Hannu Korpi skyller på träningsförhållandena. Han förväntar sig en klart bättre insats nu och låter optimistisk inför uppgiften, som så många gånger tidigare. Normalt sett har vi vant oss att sett honom mestadels i dödens, men han går bra även bakifrån. Han var ute från dubbla tillägg i Juväskylä i november och spurtade då klart godkänt i skymundan. Det var starten innan dödenskrossen i Seinäjoki och han närmade sig därmed formen. Är han så bra som han kan vara ska han vara med och strida om segern även här, men det krävs en mycket stark insats och en del klaff om han ska hinna fram mot hårt dragande hästar där framme. Det är en jäkla skillnad på att starta från 40 tillägg över 2640 meter jämfört med 3140 meter, vilket man ska ha i åtanke.

12 Vagabond Bi fick som väntat svårt att plocka ned högkapabla Husse Boko när denne nått spets senast, men han stred på bra efter avancemang till dödens varvet kvar och utmanade hela vägen. Uppgiften är inte enkel och det krävs även här en topprestation för att det ska räcka till seger. Det kan gå om han kan rygga Grainfield under slutvarvet.

8 Waikiki Silvio ville man inte tävla med senast och det blev istället ett rent preparélopp inför den här starten där han i gengäld står väldigt förnämt inne på pengarna. Petter Karlsson upp är ett litet minus, men lyckas han placera hästen i ett vettigt läge kan häst och kusk dyka upp där framme. Varenne-sonen har visat sig trivas bra över längre distanser de få gånger han har provat och får han spara speeden till 6-700 kvar är han alltid giftig.

Det är småintressant med Uhrberg upp på monstret 15 Pacific Face, men det känns ju som att han står 20 meter fel till över en distans som är lite opassande. Men han är jäkligt bra i ljusa stunder och har blivit kvickare. Kan Uhrberg-effekten ge en injektion från start behöver han inte vara alltför långt efter Grainfield Aiden och Vagabond Bi och då kanske han kan sitta kloss i rygg på dessa inför slutvarvet. Det urstarka And Arifant-blodet tål att köras med och han är värd att ha med vid gardering.

Sista varningen utfärdas till 7 Shapes som är favorit till rygg ledaren. Det är alltid en bra position och speciellt över längre distanser med en förmodad ledare som drar hårt i tät. Han gör även debut över lång distans och med Goetmals Wood som morfar har han det tidigare nämnda And Arifant-blodet i sig, varför han måste passas.


RANKING:

A-HÄSTAR

6 PHOENIX PHOTO (22%)
11 GRAINFIELD AIDEN (20%)
12 VAGABOND BI (18%)

B-HÄSTAR

8 WAIKIKI SILVIO (7%)
15 PACIFIC FACE (7%)
7 SHAPES (4%)
2 TIMO LANE (4%)
9 ZENZERO JET (4%)

B/C-HÄSTAR

5 OXIDIZER (3%)
3 CONRADS JANNE (3%)

C-HÄSTAR

1 AMIGO RACER (2%)
14 ARON PALEMA (2%)
10 TWINKLE FACE (2%)
13 SAHARA PEYOTE (1%)
4 BRANSBYS JUKE BOX (1%)

D-HÄSTAR

-
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasA (+10), TheZ (+5), eveton (+10), exlee (+10), Basse (+10), zimonzzon85 (+10), karpafan (+10), tvablaa (+10), TungPung (+5), BroderH (+5), Salkin (+50), Ardberg (+10), MorganL (+1), znipstern (+5), NORTHLAD (+10), greenj (+15), Difsteve (+5), asgaya3141 (+10), Espo (+30), ssb (+50), cab19 (+10)
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-30, 10:10   #35
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
En del snack om tyskar, men ATG har inte avtal med tyskarna längre så de behöver man inte oroa sig för.
Det var Pferdewetten eller vad de heter som samarbetet var avslutat med.
De här nyårstyskarna verkar spela genom nån annan partner, så de lär dyka upp i alla fall då
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-30, 12:33   #36
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4381
Standard

Tack för kaffet


12 11 2 10 15 9 7(6,8)
5 7 15 8 14 1(10,3)
1 12 6 8 2 5 9 7 3 4(10,11)
12 7 5 10 6 1 8 4(11,2)
HECTOR BOKO
1 7(6,9)
GRAINFIELD AIDEN(9,2)

Senast redigerad av kire1111 den 2020-12-30 klockan 15:29.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-30, 12:48   #37
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2398
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Det är inte givet att man vet vilka skor man ska ha vid anmälan, därför krävs det isf att man får ändra. Principen vid barfota/skor är att man bara får ändra till det ”sämre”, dvs du får slå på skor om du anmäler barfota. Med samma princip när man anmäler vilka skor man ska ha, så gissar jag att alla skulle anmäla med aluminiumskor för att ha möjlighet att ändra sig.

Nej. Så fungerar inte reglerna alls.

Man får ändra både uppåt och neråt från den info man lämnar vid definitivanmälan under hela veckan ända fram till 15 minuter innan start av lopp 1 på aktuell bana för aktuell tävlingsdag.

Men efter 15 min innan start av lopp 1 får man bara ändra neråt. Deadline för att växla upp är alltså 15 min innan start av lopp 1.

Det är dock inte bara många spelare som har greppat de här reglerna. Massor av tränare verkar ha samma missuppfattning.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-30, 12:52   #38
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2398
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Det var Pferdewetten eller vad de heter som samarbetet var avslutat med.
De här nyårstyskarna verkar spela genom nån annan partner, så de lär dyka upp i alla fall då

Stämmer bra. Det finns två kvarvarande utlandspartners som tar spel från spelare som bor i Tyskland.

https://www.swedishhorseracing.com/bet-now

Berlins travtävlingsförening och ett till som heter German Tote/HTZ.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-30, 13:33   #39
 
Ojes66s avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 145
Sharp$: 2064
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
I lördags fick bolagssystemet några sexor och en bunt femmor med några hundralappar i vinst. Med 33 miljoner extra från tidigare måste man delta även om det inte är vanlig lördag. Butiken vill kunna sälja systemet redan från i morgon, så det blir tidig inlämning i morgon bitti. Sannolikt blir det så här.

1) 1,2,3,4,5,7,9,10,11,12,15 r8-14 (om favoriten 11 från springspår vinner blir det en katastrof för systemet. Jag räknar med en skräll och garderar rejält)

2) 5 r10-1 (favoriten 5 kom i gott skick från Svante Båth och imponerade i sin nya regi senast - spikas)

3) 1,3,6,8,10,12 r2-9 (klasskillnad i detta lågklassiga lopp. Streckar de jag bedömer är bäst)

4) 5,7,10,12 r6-2 (blir en bra start och därmed bra lopp för favoriten 12. Unga och oerfarna hästar garderas dock)

5) 1,2 r3-8 (två hästar höjer sig över mängden)

6) 1,2,6 r7-10 (6 är bästa hästen ute på sämsta distansen. Garderar därför med 1 och 2)

7) 11,12 r6-9 (två hästar har bäst chans att ta hem entredjedelsmiljon i Sylvesterloppet. Bra lås)

Kostar 1584:-. Gott Nytt År!

Du spricker i fjärde...
Ojes66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-30, 14:01   #40
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50096
Standard

Daniel Berglund V75 Axevalla Nyårsafton på Service Plays
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-30, 16:01   #41
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ojes66 Visa inlägg
Du spricker i fjärde...
Är det min förstareserv springspårshästen 6 Woudstra med rekordet 15,7 du tänkt dig? Eller vad har du för vinnare? Jag har inte sett någon av de oerfarna hästarna i detta lopp.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-30, 16:11   #42
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 717
Sharp$: 12887
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Är det min förstareserv springspårshästen 6 Woudstra med rekordet 15,7 du tänkt dig? Eller vad har du för vinnare? Jag har inte sett någon av de oerfarna hästarna i detta lopp.
I min värld känns väl 7 och 12 som ett skapligt lås men visst är loppet vidöppet och garderingsvänligt. V75 4 och V75 7 är känns extra luriga i en mycket svårlöst omgång där miljonerna väntar på 7 rätts kupongerna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3)

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-12-30 klockan 16:12.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-30, 16:27   #43
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Mina ögon drar sig till Gone with the wine. Bra kusk, bra tränare, bra smygläge, första starten med pisk. Men det kan hända värre grejer i det loppet, lurigt värre.

Zeta Kronos sund och bra spik att luta sig emot imorrn. Senast trodde jag på vingel, nu ser det rätt klart ut med spets och då är det nog inte svårare än att han får fuska lite igen och sen spänsta ifrån ganska ohotad.

Sista är jäkla klurigt att räkna på, men tror Berglund är tokfel ute med Zenzero iallafall. Står ju helt toksnett inne i loppet. Conrads Janne kanske mest streckintressant i loppet men jag tror man sitter bra med 6,11,12
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-30, 16:52   #44
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6132
Standard

Fick samma tanke när jag läste Berglund, Zenzero måste få tufft. Tror isf mer på Timo Lane som han har som andrarank.
Är också inne på Zeta som spets men har respekt för starka 6 och 7.

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Mina ögon drar sig till Gone with the wine. Bra kusk, bra tränare, bra smygläge, första starten med pisk. Men det kan hända värre grejer i det loppet, lurigt värre.


Zeta Kronos sund och bra spik att luta sig emot imorrn. Senast trodde jag på vingel, nu ser det rätt klart ut med spets och då är det nog inte svårare än att han får fuska lite igen och sen spänsta ifrån ganska ohotad.

Sista är jäkla klurigt att räkna på, men tror Berglund är tokfel ute med Zenzero iallafall. Står ju helt toksnett inne i loppet. Conrads Janne kanske mest streckintressant i loppet men jag tror man sitter bra med 6,11,12
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-30, 17:18   #45
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4698
Standard

Uncle Töll tror jag inte förlorar. Så sex lopp att lösa Ge mig 1 spik till
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td