Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-01-02, 18:34   #196
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Johan Untersteiners nya dress är väl ok, men den enorma reklamtexten för ett företag som sysslar med snabblån känns väl sådär. Är väl inte direkt ett sådant företag travspelarna bör anlita. Gör man det bör man inte spela alls.
Den dressen kommer snart försvinna. Hästägarna kommer att trycka på.
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-02, 18:38   #197
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Är ju i princip rent lotto att spela top7. Går inte att analysera fram de första 7 i rätt ordningsföljd oavsett hur skicklig man är. Visst, stor pott, men 10 k i insats låter magstarkt på ett turspel .
Så är det, men i dessa jackpot-nivåer, så går det att fundera på det...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-02, 19:15   #198
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56996
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Så är det, men i dessa jackpot-nivåer, så går det att fundera på det...
Absolut. Om jag ser rätt fanns 6,6 mkr i vinstpotten idag . Det omsattes knappt 4 mkr på spelet. Problemet är att du inte ens för en insats på 10 tkr får loppet i närheten av heltäckt, och det går inte att analysera ett sådant spel som top 7 med skicklighet.

Nästa vecka ännu större pott, men bara extrapengar för alla sju i rätt ordningsföljd. Kommer snart bli någon som sätter den. Kan lika bra bli en nummerspelare som en som är skicklig på trav.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-02, 19:18   #199
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Så är det, men i dessa jackpot-nivåer, så går det att fundera på det...

Det som är viktigt att tänka på är om någon häst är struken eller inte.

När det är 12 hästar = ca 4 miljoner kombinationer
När det är 11 hästar = ca 1,5 miljoner kombinationer

Etc.

Sannolikheten att kunna träffa alla 7 ökar kraftigt ju färre hästar som deltar.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-02, 19:51   #200
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56996
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Det som är viktigt att tänka på är om någon häst är struken eller inte.

När det är 12 hästar = ca 4 miljoner kombinationer
När det är 11 hästar = ca 1,5 miljoner kombinationer

Etc.

Sannolikheten att kunna träffa alla 7 ökar kraftigt ju färre hästar som deltar.
Innebär väl i teorin att det skulle kosta 4 milj komber x 4 kr = 16 miljoner kronor att heltäcka loppet.

För 10 000 kr i insats har du därmed inte ens 1 procents chans att teoretiskt hitta alla 7 i rätt ordningsföljd.

Så kanske inte så konstigt att ingen gör det vecka efter vecka. Är ju mycket svårare än att sätta V75an.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-02, 21:28   #201
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Innebär väl i teorin att det skulle kosta 4 milj komber x 4 kr = 16 miljoner kronor att heltäcka loppet.

För 10 000 kr i insats har du därmed inte ens 1 procents chans att teoretiskt hitta alla 7 i rätt ordningsföljd.

Så kanske inte så konstigt att ingen gör det vecka efter vecka. Är ju mycket svårare än att sätta V75an.
En annan stor fördel är ju om man har en stark favorit som står i ca 70 % eller liknande. "Spikar" man den och den sitter kommer man ner betydligt i antal rader.

Dock minskar ju sannolikheten att man ska bli ensam om potten då. I dessa situationer får man förmodligen dela den med många fler.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-02, 21:42   #202
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4686
Standard

Att någon här på forumet ska få hela potten måste väl vara 0.00000030 % chans Ungefär samma procent som att bli Golfpro. Varför är Miljonerna så så viktiga Skulle vara ganska skönt att vinna 150.000 På v75 också.
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-02, 21:52   #203
Ace
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 2 337
Sharp$: 5220
Standard

Ace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-02, 22:19   #204
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9126
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Att någon här på forumet ska få hela potten måste väl vara 0.00000030 % chans Ungefär samma procent som att bli Golfpro. Varför är Miljonerna så så viktiga Skulle vara ganska skönt att vinna 150.000 På v75 också.
Tja vi har ju haft ett par miljonvinster här de senaste åren. Ett gäng sexsiffriga ramlar in varje år varav en så sent som idag. Det spelet hittar du här.

Ensam på V75 har vi inte haft någon men vad tycker du vi ska spela hem för att du ska anse att forumet är "bra"?

Trav är trav. Trav är svårt. Idag satte 206,2 system av 1.415.499 sjuan. Dvs 0,014%
De flesta har oftast fel. Nästan jämt faktiskt. Jag tycker det är ganska bra. Hade trav varit enkelt så hade alla haft alla rätt.
Då hade jag tyckt att trav var rätt tråkigt.

Men det är jag det.

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)

Senast redigerad av Gotland den 2021-01-02 klockan 22:20. Anledning: ordföljd
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-03, 10:25   #205
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56996
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Tja vi har ju haft ett par miljonvinster här de senaste åren. Ett gäng sexsiffriga ramlar in varje år varav en så sent som idag. Det spelet hittar du här.

Ensam på V75 har vi inte haft någon men vad tycker du vi ska spela hem för att du ska anse att forumet är "bra"?

Trav är trav. Trav är svårt. Idag satte 206,2 system av 1.415.499 sjuan. Dvs 0,014%
De flesta har oftast fel. Nästan jämt faktiskt. Jag tycker det är ganska bra. Hade trav varit enkelt så hade alla haft alla rätt.
Då hade jag tyckt att trav var rätt tråkigt.

Men det är jag det.

Självklart är det så att svåra streckspel går back oftare än vad dom går plus. Inget konstigt med det.

När man går in på forumet för andelsspel kan det dock bli lite svårt att välja bland alla som säljer andelar. Många , de flesta, erbjuder andelsspel utan att sen varken redovisa systemet eller göra någon form av uppföljning. Hade ju varit önskvärt att kunna få lite koll på hur andelssäljarna spelar och hur det går. Blir ofta lite att köpa grisen i säcken annars. Tycker basse är ett föredöme där. Lägger alltid ut sina sålda spel och följer dessutom upp hur det går/gått, oavsett om det gått bra eller dåligt. Därmed får köparna bra koll på hur han spelar och hur det går och inte konstigt att andelarna blir populära.

Finns ju en del som kan sälja andelar till 3-4 banor varje dag från morgon till kväll. Har väldigt svårt att tro att det är möjligt att långsiktigt gå plus på det. Dels är det totalt omöjligt att läsa på så många lopp och att då långsiktigt slå de höga spelavdragen går bara inte. Att gå plus på att spela så hade bara varit möjligt med en återbetalning på 100 procent eller mer.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+10)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-03, 11:31   #206
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9126
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Självklart är det så att svåra streckspel går back oftare än vad dom går plus. Inget konstigt med det.

När man går in på forumet för andelsspel kan det dock bli lite svårt att välja bland alla som säljer andelar. Många , de flesta, erbjuder andelsspel utan att sen varken redovisa systemet eller göra någon form av uppföljning. Hade ju varit önskvärt att kunna få lite koll på hur andelssäljarna spelar och hur det går. Blir ofta lite att köpa grisen i säcken annars. Tycker basse är ett föredöme där. Lägger alltid ut sina sålda spel och följer dessutom upp hur det går/gått, oavsett om det gått bra eller dåligt. Därmed får köparna bra koll på hur han spelar och hur det går och inte konstigt att andelarna blir populära.
Precis.

Jag har vid upprepade tillfällen starkt rekommenderat att man åtminstone presenterar sitt spel efter inlämning/start (vilket flera av de seriösa gör idag) men har fått mycket kritik för det. Därav har inget sådant krav införts (än) från vårt håll utan vi har istället låtit marknadens efterfrågan få styra. Fortsätter folk att köpa andelar utan redovisning/uppföljning så verkar ju efterfrågan finnas där. Märkligt kan man tycka.

Personligen skulle jag aldrig köpa in mig på ett sådant andelsspel. Jag skulle ej heller köpa ett där spelläggaren kör en Harryboy men det är lite samma sak där.

Grundtanken är att låta forumet vara så öppet som möjligt utan för mycket regler och förbud. Däremot är just redovisningen något som är ett gränsfall då det finns ett antal fall där det skryts kring egen förträfflighet utan att någon kunnat följa resultaten. Så det kanske kan bli något vi i framtiden bör ställa som krav för att få posta i den sektionen.

Vad tycker övriga? Bör det finnas ett sådant krav? Är det rimligt?

Oavsett så är rekommendationen fortsatt att man visar vad man lämnat in. Även om många struntar i det.

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)

Senast redigerad av Gotland den 2021-01-03 klockan 11:41. Anledning: Uppdelad citering
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-03, 11:40   #207
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9126
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg

Finns ju en del som kan sälja andelar till 3-4 banor varje dag från morgon till kväll. Har väldigt svårt att tro att det är möjligt att långsiktigt gå plus på det. Dels är det totalt omöjligt att läsa på så många lopp och att då långsiktigt slå de höga spelavdragen går bara inte. Att gå plus på att spela så hade bara varit möjligt med en återbetalning på 100 procent eller mer.
Även jag har vid vissa tillfällen funderat kring hur man kan ha koll på så många banor och alla som startar. Så jag tog upp frågan och bollade just det med en av dessa spelläggare och fick ett klockrent svar

”Travet är mitt största och enda intresse och jag ser varenda lopp som körs. De jag inte följer live ser jag i efterhand.”

Även jag gillar trav och kollar dagligen men tycker det är tillräckligt svårt att hålla bra koll på de större spelformerna men kan bara konstatera att vi är alla olika.

Vi har helt enkelt på några av landets absolut mest travintresserade människor här på forumet och det ser jag som en styrka.

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-03, 11:59   #208
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56996
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Även jag har vid vissa tillfällen funderat kring hur man kan ha koll på så många banor och alla som startar. Så jag tog upp frågan och bollade just det med en av dessa spelläggare och fick ett klockrent svar

”Travet är mitt största och enda intresse och jag ser varenda lopp som körs. De jag inte följer live ser jag i efterhand.”

Även jag gillar trav och kollar dagligen men tycker det är tillräckligt svårt att hålla bra koll på de större spelformerna men kan bara konstatera att vi är alla olika.

Vi har helt enkelt på några av landets absolut mest travintresserade människor här på forumet och det ser jag som en styrka.

Ja, respekt för dom få som kan och orkar följa alla lopp som körs. Mer än ett heltidsarbete tidsmässigt .

Dock vidhåller jag att det är omöjligt att gå plus genom att spela på allt tack vare de höga spelavdragen främst. Finns ju bevis på ett fåtal spelare som kan försörja sig på travspel, men inga av dessa har klarat det genom att spela på allt varje dag utan dom har valt speltillfällen och spelobjekt med omsorg.

Vi har ju ett antal kända betaltjänster som säljer spel varje dag. Ingen av dessa hade vågat redovisa nettoresultaten på sina spelförslag. Men dom tjänar ju heller inte sina pengar på att spela utan på att sälja spelanalyser och spelförslag. Hade dessa heltidstippare kunnat dra in mer pengar på att spela än på att sälja spel så vore det märkligt om dom inte gjort så.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-03, 13:05   #209
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9126
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ja, respekt för dom få som kan och orkar följa alla lopp som körs. Mer än ett heltidsarbete tidsmässigt .

Dock vidhåller jag att det är omöjligt att gå plus genom att spela på allt tack vare de höga spelavdragen främst. Finns ju bevis på ett fåtal spelare som kan försörja sig på travspel, men inga av dessa har klarat det genom att spela på allt varje dag utan dom har valt speltillfällen och spelobjekt med omsorg.

Vi har ju ett antal kända betaltjänster som säljer spel varje dag. Ingen av dessa hade vågat redovisa nettoresultaten på sina spelförslag. Men dom tjänar ju heller inte sina pengar på att spela utan på att sälja spelanalyser och spelförslag. Hade dessa heltidstippare kunnat dra in mer pengar på att spela än på att sälja spel så vore det märkligt om dom inte gjort så.
Precis så!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td