Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-02-05, 23:01   #1
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Men vad i helvete har tomtarna gjort med Svenska Spel?


Alltså.

Kan nån plocka fram kravspecen för den senaste uppdateringen?

Står det samlade spelarkollektivet och jublar efter den senaste uppdateringen? Eller ser det ut som det gör för att grabbarna på UX fick lite ”feeling”?!

Nämen, va fan är det här? De klarar ju inte ens att sortera avdelningarna på rätt sätt!

Bara att lämna. Kliva av. Aldrig mer.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-05, 23:06   #2
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 121
Sharp$: 2533
Standard

Rena cirkusen, man blir bara trött. Komplettera det med att oddssättarna på Kambi verkar vara helt virriga, kommer sena odds/ inte ens odds rätt dag längre. Veckans fasta odds till V75 kom dagen efter Svenska Spel och Bet. Väldigt oklart vad de sysslat med under starten 2021.
grobben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-05, 23:53   #3
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Helt sjukt faktiskt... då dem inte ens klarar att lägga avdelningarna i rätt ordning så blöder iaf mina ögon då man ska lämna in tipsen...

Får bli paus från det skräpet tills dem fixat det, aldrig att de ska belönas med spel från min sida efter den urusla uppdateringen iaf...
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 11:24   #4
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 121
Sharp$: 2533
Standard

Svenska spel släpper alltid sina topp 5 odds 12.00 på lördagar. Nu hittar jag inte de heller. Fyfan
grobben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 13:20   #5
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Jag tror Svenska Spel har bytt spelmotor, och uppenbarligen har man inte prioriterat hur hästsporten presenteras.

Vad gäller andra bolag så händer det att oddssättare slutar och går vidare i livet. Det är ett rätt så låst jobb som kräver ständig uppmärksamhet, och på svenskt trav finns det ju inte en så stor internationell marknad att följa som man kan göra med många andra sporter.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-07, 12:34   #6
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Det sjukaste jag sett vilken ordning de lagt loppen.

https://www.bildtagg.se/bild/ckmr41l89r9srfx3a8a05dbd

Möte i UX-teamet på svs:
Citat:
Ok nu till placeringen av knapparna för loppen nu då! Ordningen på hästarna blev ok men lite väl enkel kanske kan jag tycka?

Var ska vi börja? Nere till vänster tar vi första loppet! Sen går vi upp en rad och kör från höger till vänster. Sista loppet då, ska vi hitta på något annorlunda med det kanske!? Ja vi lägger det längst till höger på sista raden. Då kommer det liksom bredvid första loppet, så har vi en viss logik i det där. Åtminstone på något långsökt Kurt Olsson-sätt.

Nej jag förstår att en del saker landar in som de gör när man köper systemet. Problemet är väl inte att de hittade på massa dumt som i mötet ovan, utan att de helt enkelt hoppade över att rätta till det där anskrämliga. Oavsett två tummar ner.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-07, 13:00   #7
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det sjukaste jag sett vilken ordning de lagt loppen.

https://www.bildtagg.se/bild/ckmr41l89r9srfx3a8a05dbd

Möte i UX-teamet på svs:



Nej jag förstår att en del saker landar in som de gör när man köper systemet. Problemet är väl inte att de hittade på massa dumt som i mötet ovan, utan att de helt enkelt hoppade över att rätta till det där anskrämliga. Oavsett två tummar ner.
Jag tror inte ens de haft det där mötet...
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-07, 13:48   #8
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 729
Sharp$: 1513
Standard

En annan sak som är helt bisarr är att om man spelat t.ex. en fyrling, femling etc. på oddset och ska titta på sin kupong, så måste man öppna lopp för lopp! Det går alltså inte att se hela kupongen på en gång.

Lika tokigt som om man ska rätta stryktipset och inte får se hela kupongen på en gång, utan måste klicka för att öppna match för match efter varandra för att se raden. Men det kanske blir nästa funktionsuppdatering.

Men så går det väl om man låter 14-åriga hemmahackers som inte spelar själva få designa hur det ska se ut.

Samma problem blev det med ATG:s hemsida, eller för den delen mer eller mindre var enda banksida och allt annat som innebär flerval. De är gjorda av och för 14-åringar med massa diagnoser som inte klarar av att se allt på en gång, utan måste tas framåt i livet pyttesteg för pyttesteg för att inte få tokspel.

Ju fler och omständligare manöversteg man kan göra, och gärna med 2-sekunders fördröjda och helst animerade menyer, desto bättre verkar det.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-07, 14:58   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2102
Standard

Titta nu ... kan inte kommentera ... blir liksom lyteskomik ... helt sjukt ... gillade upplägget dom hade innan ... detta måste dom fått gratis
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-07, 18:02   #10
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av qwerta Visa inlägg
Titta nu ... kan inte kommentera ... blir liksom lyteskomik ... helt sjukt ... gillade upplägget dom hade innan ... detta måste dom fått gratis
De har nog fått en standard spelmotor, det är liknande upplägg på dem alla. Sedan har de inte riktigt förstått eller helt enkelt inte haft tid att kika på UX:en som för hästspel är lite speciellt med många deltagare i flera lopp samma dag.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
qwerta (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-07, 18:23   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2102
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
De har nog fått en standard spelmotor, det är liknande upplägg på dem alla. Sedan har de inte riktigt förstått eller helt enkelt inte haft tid att kika på UX:en som för hästspel är lite speciellt med många deltagare i flera lopp samma dag.
Säkert sant ... måste vara dyrt för dom ... även om det hade varit gratis ...
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-07, 18:32   #12
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 742
Sharp$: 9131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det sjukaste jag sett vilken ordning de lagt loppen.

https://www.bildtagg.se/bild/ckmr41l89r9srfx3a8a05dbd

Jag tog upp det där med chatten första dagen uppdateringen kom och de "tog till sig informationen och skulle ta upp det framöver".

Är en rätt bra stund sedan nu...

Jag har inte lagt en krona där sedan dess och tänker nog fortsätta så.

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-07, 18:39   #13
Ace
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 2 339
Sharp$: 5214
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Jag tog upp det där med chatten första dagen uppdateringen kom och de "tog till sig informationen och skulle ta upp det framöver".

Är en rätt bra stund sedan nu...

Jag har inte lagt en krona där sedan dess och tänker nog fortsätta så.

Bra, helt rätt!!

Klagomål slår sällan igenom tyvärr.. men sänkt omsättning sätter fart även på de slöaste..
Ace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-07, 19:07   #14
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Jag tog upp det där med chatten första dagen uppdateringen kom och de "tog till sig informationen och skulle ta upp det framöver".

Är en rätt bra stund sedan nu...

Jag har inte lagt en krona där sedan dess och tänker nog fortsätta så.

Samma här.

Jag har inte omsatt en krona en SVS uppdatering.

För rörigt helt enkelt. Att spela där inte livsviktigt direkt.
Jag spelar där det är smidigt att spela. SVS är allt annan än smidigt just nu...
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-07, 20:08   #15
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Jag tog upp det där med chatten första dagen uppdateringen kom och de "tog till sig informationen och skulle ta upp det framöver".

Är en rätt bra stund sedan nu...

Jag har inte lagt en krona där sedan dess och tänker nog fortsätta så.

Svenska Spel "lyssnar" men de ändrar i princip ALDRIG ens på uppenbara saker.

Kanske sämsta spelbolaget i hela världen på just den punkten.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td