|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#91 | |
|
Citat:
![]() Om ST ligger i lite till hinner de kanske stänga av 4-5 till kuskar/tränare med elitloppsaktuella hästar ![]() Men det kanske är planen- stäng av allt och alla som har häst nog att utmana Stall Zets hästar. Årets Elitlopp börjar likna ett praktfiasko innan det ens startat. Det är ju blandningen av Svenska och Utländska hästar som gör elitloppet intressant. Det blir mer tävling när Utländska ekipage är med som inte kör som man räknat med- de sätter färg på loppen helt enkelt. Se bara på Copenhagen Cup Dagen , där vart det frisk tävling i nästan alla lopp. Årets Elitlopp riskerar ju att bli en riktigt tråkig tillställning där de mest är svenska ekipage med, som anpassar sig efter vår trista körning. Alla vet vem som på pappret är bäst och vinkar fram den till spets. Det är ju säkrast så..... Man kan lifta med till ett andrapris istället för att svara ledning och riskera att bli utan prispengar. Elitloppet blir lika spännande som en normal Gulddivisionsfinal. Eller de kanske måste börja bjuda in silverdivisionshästar då många som har ”riktiga” elitloppshästar är avstängda eller tackat nej redan. Misstänker att jag låter rätt negativ men jag tyckte de franska två hästarna och Robbans Hail Mary var bland de intressantaste deltagarna i årets Elitlopp. Stall Zet har fina hästar men jag har fortfarande bitter eftersmak i munnen efter förra årets elitlopp och vill helst slippa se Stall Zet vinna årets upplaga av Elitloppet. Jag kommer nog inte heller fälla några glädjetårar av lycka om Gocciadodoro vinner elitloppet. Senaste veckan har vi mist 3 rejäla utmanare till Stall Zet och Gocciadoros hästar. Jag får väl heja på Aetos Kronos som ligger mig varmt om hjärtat. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+20) |
||
|
|
|
|
|
#92 |
|
Banned
|
Börjar det inte bli lite tajt snart, för Malmrot? Vad är det, 12 dagar kvar och han har knappt fyllt ett heat?
Eller har han svårt att få tag på Reden? Senast redigerad av Stankarn den 2021-05-18 klockan 06:36. |
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Citat:
Videon här, för den som vill ”njuta” https://youtu.be/GqV5eXSvKM4 |
||
|
|
|
|
|
#94 | |
|
Banned
|
Citat:
Och notera, han höll sig även till ST:s reglemente, han lyfte inte en enda gång handen över axeln... Senast redigerad av Stankarn den 2021-05-18 klockan 06:41. |
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Angående Bazires avhopp. Jag anser att man behöver se över regelverket i Sverige och inte minst införa proffsdomare till de stora spelen och se till att det döms likadant oavsett bana. Fransmännens regelsystem behöver nog också ses över, inte minst hur de har dömt utländska ekipage till böter och diskningar i många lopp till förmån för sina egna.
|
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Och, detta hände för 12 år sedan...
|
|
|
|
#97 |
|
Cokstile inbjuden nu! Inte oväntat efter insatsen i helgen efter låååång frånvaro.
11,80 i plats som jag fick innan helgen börjar kännas intressant. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shooter (+10) |
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Banned
|
10 blankt från dödens, på inte världens snabbaste bana, i första starten efter skada - nog verkar det ha varit bra förberett. Hoppas att det inte kommer en reaktion bara utan att han går framåt ytterligare till nästa start, då är vi några som kommer att dra in deg sista helgen i maj....
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Om nu Fransmännen tackar nej, så är det ju 6 platser kvar att fylla. En plats är ju tingad av segraren på Gävle, så tackar denna JA är ju fem platser kvar. Detta året verkar ju det bli en hästägarkanna för Solvalla mer än ngt elitlopp.
Men nu måste väl i alla fall Seismic wave få en plats. Sedan får väl Cyber Lane en plats, antagligen får Redén också en plats till med ngn häst (Även om jag anser två från samma tränare räcker och speciellt ett år som detta när så många andra tackar nej, annars kan det bli stallkörning osv. Minns förra året med Propulsion) Men vilka ska ta dom två sista platserna? Click Bait tror jag med tur i lottningen kan göra bra i från sig. Vilka hästar tycker ni ska vara med? |
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Next D (från Finland), Missle H(om Reden vill), Racing M (representera Jägers) och såklart de två första du nämnde.
|
|
|
|
|
|
|
#101 |
|
Få utländska inslag. Har en ISLANDShäst hemma på gården. Men osäker på om Malmrot har mitt nummer...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5) |
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Citat:
Angående Next Direction så känner jag Timo lite grand då han hjälpte mig i början med kontakter på Alko för många år sedan. Så vi pratar regelbundet och denna häst är ju hans dröm såklart, både uppfödare och delägare. Han vill gärna vara med i år, men i alla fall igår så hade ej Malmrot hört av sig. Men enligt honom hade Malmrot för några dagar sedan uttalat sig i Finsk press och sagt där att det ej blir någon finsk representant i årets elitlopp, med undantag om man räkna Nurmos som har en bra chans. Så han var såklart väldigt missnöjd, men kanske kan dessa franska avhopp öppna dörren för honom. Det var därför jag ej räkna upp Next D när jag skrev förra inlägget, annars hade denna häst varit given som 15-16 häst för mig. |
||
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#104 |
|
Banned
|
Don Fanucci Zet och Very Kronos är favoriter just nu på de ledande bettingsidorna, kring 6-7 ggr pengarna.
Ospelbart, om du frågar mig. |
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Citat:
Ens ett harmoninserat europeiskt reglmente innan jag blir senil känns som en rejäl högoddsare för mig.
|
|
|
|
|