Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-04-29, 20:14   #16
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Om inte strykningar ställer till det blir mitt bolagssystem:

1) 2,3,5,6,8,9,10,11
2) 6
3) 1,2,4,8,10,12,13,15
4) 1,3,4,5,9,10,12
5) 7
6) 5
7) 1,5,6,9,10,12,13

Kostar 1568:-.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-30, 07:55   #17
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 32
Sharp$: 935
Standard

Hur är spår 1 bakom bilen på Örebro?
makro123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-30, 08:38   #18
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 729
Sharp$: 9411
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av makro123 Visa inlägg
Hur är spår 1 bakom bilen på Örebro?
Fram till 2010 var det riktigt uselt då bilen släppte fältet väldigt tidigt efter kurvan. Men 2010 flyttade man fram starten så att bilens släpper fältet lite längre in på rakan. Det har gjort att spåret blivit bättre men anses väl ändå inte som optimalt.

I följande dokument finns det en hel del spännande man kan få fram kring just spår på olika banor
https://www.travsport.se/siteassets/...-2020-bana.pdf

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Gotland den 2021-04-30 klockan 08:40. Anledning: länk
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-30, 13:10   #19
Banned
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 777
Sharp$: 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
En bra skräll finner vi i McGarret. Tidsfråga innan han sätter nosen först
Bra häst,dålig kusk
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fagerdahlen (+5)
Edde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-30, 13:11   #20
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 32
Sharp$: 935
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Fram till 2010 var det riktigt uselt då bilen släppte fältet väldigt tidigt efter kurvan. Men 2010 flyttade man fram starten så att bilens släpper fältet lite längre in på rakan. Det har gjort att spåret blivit bättre men anses väl ändå inte som optimalt.

I följande dokument finns det en hel del spännande man kan få fram kring just spår på olika banor
https://www.travsport.se/siteassets/...-2020-bana.pdf

Tack för info
makro123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-30, 14:09   #21
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 658
Sharp$: 50007
Standard

Daniel Berglund V75 Örebro på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Enkelrad (+7)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-30, 17:03   #22
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 126
Sharp$: 56799
Standard

Två förtidsspel är gjorda:

100 kr vinnare på global benefit i avd 3 till 5,50 hos svenska spel.

Motivering: jag drog upp skorycket redan i min analys i söndags. Lite mer pluggande har stärkt min uppfattning att det är ett spelvärt odds. Spetsfavorit, toppkusk som tror på toppchans och kretsen tror första barfota kommer ge rejäl effekt. När dessutom tipstjänster tokhyllar, hyllade Berglund spikar t ex, så har jag svårt att tro att totooddset hos atg kommer gå över 4 ggr.


100 kr vinnare på Mandela Zon i avd 5 till 6,50 hos Unibet

Motivering: Sett att det lyst första barfota runt om i veckan men enda intervjun jag hittade, den i V75 Guiden, sa skor som vanligt. För betaltjänsten spelvärde går dom nu i intervjun ut med att det ska bli barfota runt om för första gången och hästens far, maharajah, blev väl 100 meter bättre när man plockade skorna på den. Tror det blir drag även på det skorycket och ett totoodds långt under 6,50.

Kan bli ytterligare något spel i morgon men har inte spelbudget som tillåter att bränna så mycket mer än 200 kr.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-30, 17:14   #23
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 729
Sharp$: 9411
Standard

Dunkar in denna här med! In och kika!



Lycka till!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zeke (+50)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-30, 17:49   #24
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av makro123 Visa inlägg
Hur är spår 1 bakom bilen på Örebro?
V75 autostart sedan 2014 (111 lopp)
Spår 1 Örebro (Auto)
Streckat i 14,66 % i genomsnitt
Segerprocent 6,73 % i genomsnitt

V64 autostart sedan 2014 (324 lopp)
Spår 1 Örebro (auto)
Streckat i 11,29 % i genomsnitt
Segerprocent 11,65 % i genomsnitt

Senast redigerad av Tipsb den 2021-04-30 klockan 18:00.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-30, 18:02   #25
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
Bra häst,dålig kusk
Det där handlar till stor del om tycke och smak, men Micke J är i mina ögon ingen "dålig kusk".
Han är väldigt offensiv iaf. Till skillnad från många andra kuskar. Det ska han ha kudos för.
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-30, 18:30   #26
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 619
Sharp$: 12698
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
Bra häst,dålig kusk
Dålig kusk ? Nja i min värld är Micke J en bra kusk som oftast ger hästarna chansen och en grym spetskusk. Du får förklara för en som int begrip ?
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-30, 19:43   #27
Banned
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 777
Sharp$: 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Dålig kusk ? Nja i min värld är Micke J en bra kusk som oftast ger hästarna chansen och en grym spetskusk. Du får förklara för en som int begrip ?
Som regel är det storkuskarna som vinner på V75. Och när det väl skräller så skräller det rejält som förra veckan,hoppas inte för mycket bara.
Edde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-30, 20:03   #28
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5199
Standard

Stänkarns´ fredagstankar


Halvdagsledig och äntligen lite tid att plugga på Örebros V75:a. Har inte läst allt och plöjt lopparkivet ordentligt, men finns redan lite intressanta drag.

Och det kommer att behövas. Tar man en snabb tur bland Coop, Ica och de andra lokal andelssystemsläggarna så är det helt uppenbart att det kommer att bli jackpot om favoriterna sitter och det inte ramlar in minst två enprocentare i garderingsloppen.

Så, spikar ni Nurmos båda megafavoriter och dessutom Björns stridsvagn i sista så ska det till att smälla rejält i garderingsloppen för att det ska bli några pengar att skriva hem om.

Alternativet är att hitta ett par spikar utanför favorittrion så att man kan gardera ett eller ett par av dem. Skulle vara spännande att se hur många som är kvar efter att det ramlar in in oddsare i första avdelningen och sedan att Seismic Way lägger....

Alternativa spikförslag:

V75:4 - 10 Max Håleryd
Två rakar segrar efter att hemmatränare Partanen dragit skorna och satt upp Björn Goop i sulkyn. Krossade packet från dödens senast. Har förmodligen bästa spåret här, i rygg på spetsande (?) Jepsson och Goop kan vänta med att sätta in stöten tills läget uppstår. Värsta konkurrenterna har spår innanför och spår längst ut. Inga vinstlägen direkt. 24% och andrahandare på det.

V75:4 - 6 Mandela Zon
Var fantastiskt duktig tycker jag, näst senast. Lite "trög" Maharajah-avkomma, tar en liten stund innan han får upp farten 200 kvar men intrycket sista 100....! Och inga rundningsmärken han städar av. Jag har nedåt 1.09 sista 500, det måste räcka bra i det här gänget. 15%.

V75:4 - Floris Baldwin
Fick lite vatten på min kvarn senast. Nej, 12,2 2140 meter var ingen bra värdemätare på "Cabben". Och nu har vi ett guldlopp där 5 Very "redan klar för final" Kronos är favorit med 50% på strecken. VAr "sådär" senast, låt vara att det var årsdebut, men han fick ett perfekt lopp av Adielsson i andrapar utvändigt, kunde jacka på i rygg på WW som gick en riktig repa på bortre lång, men var väl inte mer än ok som tvåa? Säkert bättre idag men undrar hur Adielsson lägger upp taktiken.

!0-årige Sorbet förväntas hålla upp "innersniffen". För enligt Nybrink i dagens upplaga av Pravda så är han världens bästa kusk från just innern. Gäller att han är på tårna för jag tror att Magnus A kommer att ladda med 3 Floris Baldwin. Och om inte Very Kronos töms helt, kan det vara en hygglig hans på en Örebroare. 10%.


Stänkarna:

V75:1 - 9 Il Duce Boko

Fredrik Linder påtagligt optimistisk med sin Surfare. Men hittar han verkligen till spets? Örjan är Örjan och han är ju snabb i benen. Men han var ju helt chanslös att hålla nån spets från innerspåret på Åby. Jag tycker nog att både 2 Sato och 10 Eddy West är bättre hästar. Särskilt den sistnämnde, men där verkar kusken väldigt tveksam till barfotabalans i morgon. Så jag förordar Lugauer istället, där det inte är nån tvekan om att man rycker skorna. Den här är bra! Och Vitcory Lee kan väl öppna? 7%!

Den som är ute efter en riktig bedövare streckar 1 Mellby Ess och 4 Grinnebys Orion.

V75:4 - 11 Pappajonnys Ilse
Här går jag rakt ut på statistiken. Det är helt klart så att när den här märren får kusk i sulkyn så ökar vinstsannolikheten dramatiskt. Senaste vinsterna när Kihlström och Goop svingat sig upp. Satt fast senast men i morgon är det bfro och bike. Och så mänga av märrarna i det här loppet springer väl inte en 13-tid i dödens över 2640 meter? 3%!

V75:6 - 11 Harran Boko
Förmodligen ett riktigt långskott. Men om man inte går på favoriterna i avdelning 6 så tycker jag att man absolut måste ha med Lugauer i näst sista. Tänk om han får ramla ner i andra, tredjepar utvändigt? Och är lika bra som på Jägers senast? Över 5 ggr pengarna på plats och 3%!

V75:7 - 3 Västerbo Imtheman och 6 Algot Zonett
Det är väl inte sannolikt att nån på start ska kunna hålla undan för de på dubbla tillägg men hemmatränare Partanen lovar att hans Micke J ska köra 1.13 i tät med sin 3 Västerbo Imtheman. Och då kanske, kanske kan det vara intressant, har iaf sett bra ut i två raka.

Helt bortglömd är 6 Algot Zonett. Har stått för några svettiga insatser under vintern och ska gå bfro i morgon. Kanske kan få loppet? Och Wäjersten hade ju en bra dag på jobbet i torsdags.....rak DD till över 40 ggr degen, tack för kaffet! Jag tycker iaf att det ska vara en hygglig platschans, till över 5 ggr. 6%!

Hiss eller diss? Bu eller bä? Andra drag?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)

Senast redigerad av Stankarn den 2021-04-30 klockan 20:10.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-30, 20:05   #29
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 619
Sharp$: 12698
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
Som regel är det storkuskarna som vinner på V75. Och när det väl skräller så skräller det rejält som förra veckan,hoppas inte för mycket bara.
Ok jag tolkade ditt första inlägg som att du tycker Micke J är en dålig kusk generellt. I morgondagens V75 1 är ju vinst chansen med 11 Mcgarret ganska liten oavsett vem som sitter i sulkyn.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-30, 20:09   #30
Banned
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 777
Sharp$: 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Ok jag tolkade ditt första inlägg som att du tycker Micke J är en dålig kusk generellt. I morgondagens V75 1 är ju vinst chansen med 11 Mcgarret ganska liten oavsett vem som sitter i sulkyn.
Nej har sett att han vunnit en del på V64,lunchtrav osv. Men V75 är som ja vad ska vi jämföra det med ? Nån idrott med hård konkurrens iaf. Men som du sa imorgon är det liten chans.
Edde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td