Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-04-30, 20:15   #31
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
V75 autostart sedan 2014 (111 lopp)
Spår 1 Örebro (Auto)
Streckat i 14,66 % i genomsnitt
Segerprocent 6,73 % i genomsnitt

V64 autostart sedan 2014 (324 lopp)
Spår 1 Örebro (auto)
Streckat i 11,29 % i genomsnitt
Segerprocent 11,65 % i genomsnitt
Jens inför fjolårets omgång:

"Just den här omgången, första lördagen i maj, har Örebro arrangerat sedan 2008. Resultaten pekar på en omgång något enklare än genomsnittet. 37 procent favoritsegrar är normalt, men 19 procent skrällar (spelarnas rank 5–15) ligger under genomsnittets 25 procent. Medianutdelningen 30 968 kronor är under snittet. Men i år spelar vi med en jättejackpott som ungefär fördubblar utdelningen.

Örebrotravet sticker ut på ett sätt: Sedan just 2008 avgör man sina medeldistanslopp över 2100 meter. Det gör ingen annan bana. Man kortade distansen med 40 meter efter många års klagomål om att de innersta spåren var ”hopplösa” att komma till från.

Jägersro hade året innan infört vinklad startbilsvinge för att minska andelen segrar från innerspår och öka den för de yttre, och sedan ville Örebro alltså precis tvärtom.

Hur har det gått då? Örebro arrangerar inte V75 så ofta, så trots att det gått tolv år är underlaget för 2140a-lopp inom V75 endast 55 observationer. Den här veckan är 2100a förutsättningarna i V75-2, V75-4 och V75-5.

Resultaten från tidigare sammanfattas i tabellen intill. Fyra lopp har vunnits från innerspåret, vilket gör 7,3 procent. Man kan jämföra med hur det såg ut då Örebros lopp var 140 meter: Då vanns tre av 48 lopp, 6,2 procent, från spår 1. Det är överlag små skillnader inom felmarginalen, men man kan notera att det gått bra från spår 8 i alla fall. Spår 2 har ökat sin segerandel medan spår 5, som var bäst tidigare, minskat. Och en detalj: Andelen favoritsegrar steg med tio procentenheter då man kortade distansen.

Samtidigt som man kortade medeldistansloppen reducerade man också kortdistansloppen från 1640 till 1609 meter, en engelsk mil. Över den distansen har även andra banor tävlat och en sak sticker ut i statistiken: Segerandelen från spår 1 ökar markant av den till synes försumbara distansreduceringen. Med 20 procent segrar förpassas det över 1640 så överlägsna spår 5 till andraplatsen. Det här hör samman med att det blir enklare att hålla upp innerspåret och ta ledningen då det är 1609 meter. Över 1640 är det enklast att spetsa från spår 5.

Man kan också notera att det över 1609 meter är enklare att segra från spåren 11–12. Spel på dessa spår, liksom på spår 1, visar tydligt positiv ROI.

Enligt tradition avslutas omgången med stayerloppet Orebro Intn’l, en höjdpunkt som den här veckan kommit att förknippas med. Loppet instiftades 2008, samtidigt som den här omgången blev banans ordinarie. Resultaten från tidigare årgångar går att beskåda i uppställningen intill.

Längst ned sammanställs resultaten. Tolv lopp är ett litet underlag, men från andra stayerlopp med två tilläggsvolter vet vi att mellanvoltens hästar missgynnas och att bäst resultat nån från volten längst bak. Det senare är även tydligt för Örebro Intn’l.

Det talas om banans korta upplopp, och att detta skulle gynna spetshästarna så att fler lopp vinns från ledningen. Detta finner man dock inget stöd för i statistiken. Den här omgången har genererat 40 procent spetsvinnare, vilket är marginellt under snittet för V75. Generellt är sambandet mellan upploppslängd och spetsvinnare överskattat. Vad som verkligen påverkar andelen spetsvinnare är väderförhållanden och innerspårets beskaffenhet."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Billman (+10)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-30, 21:02   #32
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 664
Sharp$: 50025
Standard

Nu är klockan 22.00 - fortfarande ingen Jens S. publicerad... men jag kollar då och då medan jag tittar på VM i curling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10)
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-30, 21:09   #33
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 657
Sharp$: 12773
Standard

Dan före Dan Stänkare

12 Manuzio Hanover 1%. Surt läge och ganska tuff Bronsdivision. Men såg fin ut i årsdebuten och loppet känns vidöppet i min värld.

13 Georgia Am 3%. Står stenhårt inne men har toppform. Prickar Fredrik starten kan det räcka långt i luriga stoloppet.

8 Pacific Kingdom 3%. En stark rackare som måste ha överpace. Men hästen har gått bra för Jepson.

5 Rally Hans 2%. Stenhårt emot men hästen har grym form. Måste ha smyg resa i detta tuffa gäng. Värd en vinst efter många bra prestationer.

14 Pacific Face 4%. Distansen i kortaste laget men gick ju bra på 1640 senast Står kanske 20m för tufft till men ser bättre och bättre ut i sitt knöliga trav och kanske kan tugga ner dom. Min magkänsla säger att Moni Viking är en favorit i fara
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-30, 21:17   #34
Banned
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 777
Sharp$: 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Dan före Dan Stänkare

12 Manuzio Hanover 1%. Surt läge och ganska tuff Bronsdivision. Men såg fin ut i årsdebuten och loppet känns vidöppet i min värld.

13 Georgia Am 3%. Står stenhårt inne men har toppform. Prickar Fredrik starten kan det räcka långt i luriga stoloppet.

8 Pacific Kingdom 3%. En stark rackare som måste ha överpace. Men hästen har gått bra för Jepson.

5 Rally Hans 2%. Stenhårt emot men hästen har grym form. Måste ha smyg resa i detta tuffa gäng. Värd en vinst efter många bra prestationer.

14 Pacific Face 4%. Distansen i kortaste laget men gick ju bra på 1640 senast Står kanske 20m för tufft till men ser bättre och bättre ut i sitt knöliga trav och kanske kan tugga ner dom. Min magkänsla säger att Moni Viking är en favorit i fara
Håller med om samtliga,Kenneth i första är ju enda A-hästen enligt 5 senaste på gratistravtips.com. Tror dock Georgia Am får det svårt nu när knugen ska köra.
Edde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-30, 22:24   #35
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 664
Sharp$: 50025
Standard

Äntligen!!!

Jens Sjödén V75 Örebro på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+15), Enkelrad (+7), TungPung (+4), Henkezan (+5)
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-01, 08:55   #36
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 254
Sharp$: 4080
Standard

V75 på Örebro och det kan bli bra pengar fast det ser lite favorit betonat på förhand. De senaste 5 åren i denna omgång har det blivit blyga utdelningar

Men vi ser till att jaga fram lite skrällar idag!


V75-1 Omgångens mest svårlösta lopp på förhand tycker jag

9 IL Duce Boko 7% vet ni som följt mig håller jag högt. Jag tycker det är bästa hästen i fältet men läget är inte det bästa. Men han kan också köra fram i dödens för där har han vunnit förut.

10 Eddy West 15% har visserligen gått i många enklare gäng men varit bra. Fart och kraft vinner för att runda detta gäng och även här tror jag man kommer vara offensiv

6 Surf´n Turf 22% favorit och spetsfavorit i detta lopp. Har visat att hästen gillar spets och kan ju få maska bort ett par meter innan de kommer bakifrån. Absolut med på bongen

3 Sato 17% är intressant idag med Kevin O upp i sulkyn. 12,5/1400m senast säger hur bra hästen är för dagen och kan Kevin få en bra start så kan den försöka pressa sig till spets.

11 Mcgarret 3% blir löjligt bortglömd här även om spåret är uselt för hästen. Men 3 raka V75 starter nu och surr på hästen i varje start. Pass upp säger jag bara.

8 Big Shot 10% har ett mycket lurigt läge men tongångarna på att hästen är bra och i ordning hörs tydligt. Hästen ska vara lite luftkänslig såg det kan vara bra och kolla värmning mm

5 Four Guys Dream 13% har gjort två grymma avslutningar i rad och gått med full kraft över linjen. Det tror jag gjort att hästen blir lite modigare och kan få ett bra lopp här

Rank V75-1
A 9
B 10-6-3-11-8-5
C 2-4-1-7-12



V75-2 Borde normalt sett vara en straffspark utan målvakt.


/RIP Farlander
All kärlek till kretsen runt Farlander Am. Det är så sorgligt Ibland är det så orättvist.


6 Seismic Wave 81% snackas det om elitloppet redan förra året och även nu så kan det vara en möjlighet trots att hästen står kvar i Guld. Även om det är årsdebut så är det nurmos som tränar och då är de i ordning. Vann även förra årsdebuten på 1,11.0 så det finns kraft från början. I och med att hästen kan ta det lugnt och glida till spets så behöver den inte riska något. Finns ingen som kommer ta emot favoriten i detta lopp. Borde vara en straffspark

Vill man som jag gardera de stora favoriterna så finns det bra Silverhästar här

3 Meritt 9% har ju visat hur bra och hård hästen är i många starter nu. Är ju inte snabb ut och kommer ju alltid bakifrån vilket kan bli lite tufft emot favoriten.

7 Ubiquarian Face 6% är ju en häst som ser ut och kunna bli en etablerad guldhäst inom kort bara han slutar fela lite omotiverad då och då. Om det blir en äkta Kolgjini körning så kan den säkert bråka en del med favoriten. Men jag tror inte det här är årets viktigaste lopp



Rank V75-2
A 6
B 3-7-8
C 9-10-5-1
D 4



V75-3 Det brukar kunna skrälla i dessa stolopp

13 Georgia Am 3% har ju fått snabba pengar på sig och står väldigt tufft inne. Men springspår och nu kusk gör nog att man lär försöka komma iväg och jag får en känsla att hästen kan få ett riktigt bra lopp.

11 Pappajonnys Ilse 3% såg riktigt fin ut senast och det lös form på hästen. Nu rycker man skorna igen och jag tror på ett offensivt upplägg och även här ny kusk igen som är offensiv i sitt körsätt.

8 Zante Grif 19% känns som en spännande häst som kommer alltmer för varje lopp som körs. Har ändå fått den här känslan att hästen bara går ut och vinner utan måste visa det först

15 Beauty Wind 12% har inte gjort ett dåligt lopp ännu. Jämn och säker men frågan är hur Björn kommer lägga upp loppet. Kan ju bli ett defensivt upplägg här ifrån.

4 Erin Zet 15% har visat bra fart men är lite känslig i volten. Det är nog 40/60 galopprisk vilket är lite för stort för en 15% men felfri är hon med och gör upp om det.

1 Global Benefit 19% är ju spännande med första barfota runt om och även bra spetschans. Men något säger mig att hästen inte kommer få sitta i fred utan det kommer komma hästar bakifrån som kommer sätta upp tempot och där av tror jag den kan bli stum sista biten. Men ska med på bongen

3 Paramount Tile 3% är inte så dålig. Visat att den kan speeda och gå i spåren. Hästen kommer nog få ett fint lopp och visst vore det kul med Erik Berglöf i vinnarcirkeln på V75 igen

12 Xanthis Delicious 11% var riktigt bra senast. Före det fast i en final och har hela året mött hårt motstånd. Ska inte glömmas bort

Rank V75-3
A 13
B 11-8-15-4-1-3-12
C 10-2-6-14-5-7



V75-4 Ett mycket starkt spikförslag om man inte vill gardera

9 Halo Am 32% har haft ett gott rykte sen den föddes. Ny regi förra starten och såg bländande ut. Jag tror att den här hästen kommer klättra i klasserna och jag tror att man tidigt kommer köra fram och tror till och med att man kommer till spets då. Värsta motståndarna har bakspår vilket gör att Magnus kommer kontroller dom också. Spikförslag om man inte väljer att gardera

10 Max Håleryd 24% och 12 Versace Face 20% är ju värst emot och kan absolut bjuda på motstånd.

Ska nämna att spetsbjudet 1 Baron Frontline 9% inte är så dum från spets. Barfota bak nu och man tar bort boots i fram nu

Rank V75-4
A 9
B 10-12-1
C 6-5-2-4-3-7-11



V75-5 Jag tror att jag en lurig som tipsetta i detta roliga lopp

4 Cash Cowboy 7% Har gått tillbaka och kollat norman interjuver de senaste 4 starter. Han har varit uppåt och varnat för hästen i varje start. Nu siktar man på att köra fram i spets och därifrån kan taktiken bli ändrad men jag tror hästen har bra chans i detta öppna lopp faktiskt

7 Chiru 48% kanske är en motiverad favorit här med tanke på de loppen hästen har gjort. Men 4 raka starter på valla och nu komma till Örebrotravet och vara väldigt orutinerad brukar kunna häxa.

5 Certainly 9% tror jag kommer bli ett sådant stallskrik som kommer klättra i % då tränare/kusk kommer hylla hästen och tro på bra chans. Stark som få och den ska med på gardering

6 Mandela Zon 15% har även den fått snabba pengar på sig en besitter riktigt fin fart. Får ju inte tas bort för det för jag tror på bra utveckling här.

10 Enge Bros 1% är ju en sådan där häst jag bara väntar på ska skrälla. Nu blir det skor igen men jag tror inte det spelar någon roll. Vill fortsätta varna för hästen.

3 Maestro Zon 2% är en skräll som kommer få ett bra lopp här. Ska inte helt glömmas bort

Rank V75-5
A 4
B 7-5-6-10-3
C 11-1-2-10-9
D 12



V75-6 Dagens höjdpunkt för oss travälskare!

3 Floris Baldwin 10% fortsätter jag jaga och hylla. Jag är nästan säker på att det är en av ekipagen i elitloppet och jag tror det blir full laddning här. Klar första häst för mig

5 Very Kronos 49% är ju en av favoriterna till segern i Elitloppet. Men ja tror inte den har 100% form utan den matchas för sista helgen i maj. Men bäst kapacitet absolut

1 Sorbet 27% är en tuff 10 åring som kommer laddas för spets och jag tror faktiskt Örjan vill prova i spets för se om han ska vara med i Elitloppet i år igen.

7 Chapuy 3% måste ju nämnas. Hemmaekipage där alltis optimistiska tränaren säger att man går en låg 1,09 tid idag och den kommer laddas. Gissa på att man ställt ordning i dag i alla fall.

Rank V75-6
A 3
B 5-1-7
C 4-10-8-2-6
D 9



V75-7 Inte ofta man har en 0% som första rank och drag i omgången.

15 Hawk Cliff 0% vann i guld för 5 starter sedan. De två senaste starterna har han suttit fast i Guld och visat att han duger bra. Nu går poängen ut för segern och jag tror på offensivt upplägg. Visst är det att sticka ut hakan men jag säger ingen spik utan ett mycket roligt drag.

10 Moni Viking 37% är en stjärna som normal blir svår att stå emot. Men man vet inte riktigt hur formen är och nu återigen på svensk mark. Kanske vinner med 60m om den är som bäst men kan också köras lite passivt om den inte har dagen.

12 Coin Perdu 9% tycker jag man matchar fint och kör väldigt lugnt och fint med hästen. Kan ju få ett riktigt kanonlopp och draghjälp hela vägen och då kan den avsluta bra

6 Algott Zonett 7% gillar jag verkligen och den är i guld redan i höst. Kan köras fram till spets tidigt och då blir det nog hästen att slå men det finns fler som vill fram till spets.

9 Ivory di Quattro 17% visar ju att den älskar distansen och ser aldrig ut och bli trött. Men får en känsla att de är tuffare hästar där bak och flera jämngoda där fram vilket gör att det är tufft från den här volten.

1 Deal Done Zet 15% är ju orutinerad men en segermaskin med 9 segrar på 13 starter. Ska man tro och känna Örjan så kommer han köra på klockan.

V75-7
A 15-10
B 12-6-9-1
C 4-13-14-11-8-5
D 3-2-7


Lycka till nu allesammans. Nu blir det fara till Golfbanan innan travet börjar.

/jiwa
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bridgeman (+20), Gotland (+7)
Jiwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-01, 09:19   #37
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Snackisen har fortfarande ett gäng andelar kvar!
Är på jobbet några timmar nu på f.m men efter lunch ska jag syna tråden noga och hitta era drag!

https://www.atg.se/pressbyrankarlsta...021-05-01_32_5
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-01, 10:11   #38
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 132
Sharp$: 1280
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jiwa Visa inlägg
V75 på Örebro och det kan bli bra pengar fast det ser lite favorit betonat på förhand. De senaste 5 åren i denna omgång har det blivit blyga utdelningar

Men vi ser till att jaga fram lite skrällar idag!


V75-1 Omgångens mest svårlösta lopp på förhand tycker jag

9 IL Duce Boko 7% vet ni som följt mig håller jag högt. Jag tycker det är bästa hästen i fältet men läget är inte det bästa. Men han kan också köra fram i dödens för där har han vunnit förut.

10 Eddy West 15% har visserligen gått i många enklare gäng men varit bra. Fart och kraft vinner för att runda detta gäng och även här tror jag man kommer vara offensiv

6 Surf´n Turf 22% favorit och spetsfavorit i detta lopp. Har visat att hästen gillar spets och kan ju få maska bort ett par meter innan de kommer bakifrån. Absolut med på bongen

3 Sato 17% är intressant idag med Kevin O upp i sulkyn. 12,5/1400m senast säger hur bra hästen är för dagen och kan Kevin få en bra start så kan den försöka pressa sig till spets.

11 Mcgarret 3% blir löjligt bortglömd här även om spåret är uselt för hästen. Men 3 raka V75 starter nu och surr på hästen i varje start. Pass upp säger jag bara.

8 Big Shot 10% har ett mycket lurigt läge men tongångarna på att hästen är bra och i ordning hörs tydligt. Hästen ska vara lite luftkänslig såg det kan vara bra och kolla värmning mm

5 Four Guys Dream 13% har gjort två grymma avslutningar i rad och gått med full kraft över linjen. Det tror jag gjort att hästen blir lite modigare och kan få ett bra lopp här

Rank V75-1
A 9
B 10-6-3-11-8-5
C 2-4-1-7-12



V75-2 Borde normalt sett vara en straffspark utan målvakt.


/RIP Farlander
All kärlek till kretsen runt Farlander Am. Det är så sorgligt Ibland är det så orättvist.


6 Seismic Wave 81% snackas det om elitloppet redan förra året och även nu så kan det vara en möjlighet trots att hästen står kvar i Guld. Även om det är årsdebut så är det nurmos som tränar och då är de i ordning. Vann även förra årsdebuten på 1,11.0 så det finns kraft från början. I och med att hästen kan ta det lugnt och glida till spets så behöver den inte riska något. Finns ingen som kommer ta emot favoriten i detta lopp. Borde vara en straffspark

Vill man som jag gardera de stora favoriterna så finns det bra Silverhästar här

3 Meritt 9% har ju visat hur bra och hård hästen är i många starter nu. Är ju inte snabb ut och kommer ju alltid bakifrån vilket kan bli lite tufft emot favoriten.

7 Ubiquarian Face 6% är ju en häst som ser ut och kunna bli en etablerad guldhäst inom kort bara han slutar fela lite omotiverad då och då. Om det blir en äkta Kolgjini körning så kan den säkert bråka en del med favoriten. Men jag tror inte det här är årets viktigaste lopp



Rank V75-2
A 6
B 3-7-8
C 9-10-5-1
D 4



V75-3 Det brukar kunna skrälla i dessa stolopp

13 Georgia Am 3% har ju fått snabba pengar på sig och står väldigt tufft inne. Men springspår och nu kusk gör nog att man lär försöka komma iväg och jag får en känsla att hästen kan få ett riktigt bra lopp.

11 Pappajonnys Ilse 3% såg riktigt fin ut senast och det lös form på hästen. Nu rycker man skorna igen och jag tror på ett offensivt upplägg och även här ny kusk igen som är offensiv i sitt körsätt.

8 Zante Grif 19% känns som en spännande häst som kommer alltmer för varje lopp som körs. Har ändå fått den här känslan att hästen bara går ut och vinner utan måste visa det först

15 Beauty Wind 12% har inte gjort ett dåligt lopp ännu. Jämn och säker men frågan är hur Björn kommer lägga upp loppet. Kan ju bli ett defensivt upplägg här ifrån.

4 Erin Zet 15% har visat bra fart men är lite känslig i volten. Det är nog 40/60 galopprisk vilket är lite för stort för en 15% men felfri är hon med och gör upp om det.

1 Global Benefit 19% är ju spännande med första barfota runt om och även bra spetschans. Men något säger mig att hästen inte kommer få sitta i fred utan det kommer komma hästar bakifrån som kommer sätta upp tempot och där av tror jag den kan bli stum sista biten. Men ska med på bongen

3 Paramount Tile 3% är inte så dålig. Visat att den kan speeda och gå i spåren. Hästen kommer nog få ett fint lopp och visst vore det kul med Erik Berglöf i vinnarcirkeln på V75 igen

12 Xanthis Delicious 11% var riktigt bra senast. Före det fast i en final och har hela året mött hårt motstånd. Ska inte glömmas bort

Rank V75-3
A 13
B 11-8-15-4-1-3-12
C 10-2-6-14-5-7



V75-4 Ett mycket starkt spikförslag om man inte vill gardera

9 Halo Am 32% har haft ett gott rykte sen den föddes. Ny regi förra starten och såg bländande ut. Jag tror att den här hästen kommer klättra i klasserna och jag tror att man tidigt kommer köra fram och tror till och med att man kommer till spets då. Värsta motståndarna har bakspår vilket gör att Magnus kommer kontroller dom också. Spikförslag om man inte väljer att gardera

10 Max Håleryd 24% och 12 Versace Face 20% är ju värst emot och kan absolut bjuda på motstånd.

Ska nämna att spetsbjudet 1 Baron Frontline 9% inte är så dum från spets. Barfota bak nu och man tar bort boots i fram nu

Rank V75-4
A 9
B 10-12-1
C 6-5-2-4-3-7-11



V75-5 Jag tror att jag en lurig som tipsetta i detta roliga lopp

4 Cash Cowboy 7% Har gått tillbaka och kollat norman interjuver de senaste 4 starter. Han har varit uppåt och varnat för hästen i varje start. Nu siktar man på att köra fram i spets och därifrån kan taktiken bli ändrad men jag tror hästen har bra chans i detta öppna lopp faktiskt

7 Chiru 48% kanske är en motiverad favorit här med tanke på de loppen hästen har gjort. Men 4 raka starter på valla och nu komma till Örebrotravet och vara väldigt orutinerad brukar kunna häxa.

5 Certainly 9% tror jag kommer bli ett sådant stallskrik som kommer klättra i % då tränare/kusk kommer hylla hästen och tro på bra chans. Stark som få och den ska med på gardering

6 Mandela Zon 15% har även den fått snabba pengar på sig en besitter riktigt fin fart. Får ju inte tas bort för det för jag tror på bra utveckling här.

10 Enge Bros 1% är ju en sådan där häst jag bara väntar på ska skrälla. Nu blir det skor igen men jag tror inte det spelar någon roll. Vill fortsätta varna för hästen.

3 Maestro Zon 2% är en skräll som kommer få ett bra lopp här. Ska inte helt glömmas bort

Rank V75-5
A 4
B 7-5-6-10-3
C 11-1-2-10-9
D 12



V75-6 Dagens höjdpunkt för oss travälskare!

3 Floris Baldwin 10% fortsätter jag jaga och hylla. Jag är nästan säker på att det är en av ekipagen i elitloppet och jag tror det blir full laddning här. Klar första häst för mig

5 Very Kronos 49% är ju en av favoriterna till segern i Elitloppet. Men ja tror inte den har 100% form utan den matchas för sista helgen i maj. Men bäst kapacitet absolut

1 Sorbet 27% är en tuff 10 åring som kommer laddas för spets och jag tror faktiskt Örjan vill prova i spets för se om han ska vara med i Elitloppet i år igen.

7 Chapuy 3% måste ju nämnas. Hemmaekipage där alltis optimistiska tränaren säger att man går en låg 1,09 tid idag och den kommer laddas. Gissa på att man ställt ordning i dag i alla fall.

Rank V75-6
A 3
B 5-1-7
C 4-10-8-2-6
D 9



V75-7 Inte ofta man har en 0% som första rank och drag i omgången.

15 Hawk Cliff 0% vann i guld för 5 starter sedan. De två senaste starterna har han suttit fast i Guld och visat att han duger bra. Nu går poängen ut för segern och jag tror på offensivt upplägg. Visst är det att sticka ut hakan men jag säger ingen spik utan ett mycket roligt drag.

10 Moni Viking 37% är en stjärna som normal blir svår att stå emot. Men man vet inte riktigt hur formen är och nu återigen på svensk mark. Kanske vinner med 60m om den är som bäst men kan också köras lite passivt om den inte har dagen.

12 Coin Perdu 9% tycker jag man matchar fint och kör väldigt lugnt och fint med hästen. Kan ju få ett riktigt kanonlopp och draghjälp hela vägen och då kan den avsluta bra

6 Algott Zonett 7% gillar jag verkligen och den är i guld redan i höst. Kan köras fram till spets tidigt och då blir det nog hästen att slå men det finns fler som vill fram till spets.

9 Ivory di Quattro 17% visar ju att den älskar distansen och ser aldrig ut och bli trött. Men får en känsla att de är tuffare hästar där bak och flera jämngoda där fram vilket gör att det är tufft från den här volten.

1 Deal Done Zet 15% är ju orutinerad men en segermaskin med 9 segrar på 13 starter. Ska man tro och känna Örjan så kommer han köra på klockan.

V75-7
A 15-10
B 12-6-9-1
C 4-13-14-11-8-5
D 3-2-7


Lycka till nu allesammans. Nu blir det fara till Golfbanan innan travet börjar.

/jiwa
Vi har många liknande tankar om flera hästar..
Bridgeman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-01, 11:36   #39
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 397
Sharp$: 5751
Standard

Vill varna lite för Velvet Gio som är en topphäst i avslutningen. 3%.

Ulf Ohlsson kör åt Magnus Dahlén vilket han ofta gör med goda resultat. Skrällde bland annat med Tyson Dimanche för inte så länge sedan i ett lopp över lång distans.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-01, 11:49   #40
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 092
Sharp$: 6127
Standard

Vill ju också ha andel i Snackisen men för sent ute som vanligt:(
Klar risk för låg utdelning och många potentiella spikar. Mina förstarankade:
Sato
Seismic Wave
Global Benefit
Chiru
Digital Lucky
Very Kronos
Moni Viking
Några skrälldrag:
Juvelens Miss F
Rally Hans
Enge Eros
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-01, 11:51   #41
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 397
Sharp$: 5751
Standard

Någon mer som har problem med Atg:s sida?
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-01, 11:52   #42
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nobleflash Visa inlägg
Någon mer som har problem med Atg:s sida?
Ja verkade braka ihop nyss
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-01, 11:59   #43
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37601
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nobleflash Visa inlägg
Någon mer som har problem med Atg:s sida?
Jag blev utloggad men kom in direkt, så det var bäst att spela direkt ifall folk har problem.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-01, 12:00   #44
Banned
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 777
Sharp$: 822
Standard

ATG funkar för mig nu iaf
Edde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-01, 12:02   #45
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 397
Sharp$: 5751
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
ATG funkar för mig nu iaf
Yes, nu funkar det igen
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td