Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-04-27, 16:19   #1
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 716
Sharp$: 37584
Standard

V86 Åby/Solvalla 28/4


En ny chans att plocka hem åttan. Jag bjuder på fyra tidiga alternativa spikbud:

Maestro Crowe . Inte mycket att orda om, bör vinna!
Barbaro AS. Står fint till Anmäld barfota bak för första gången och värsta motbudet (Floydside AM) har bakspår på tilläggsvolten.
Tabasco C.D. Har gått mot årgångstoppen av förra årets fyraåringar. Har ett lopp i kroppen och är superintressant. Endast 15 % idag och blir det inte för mycket skrik på honom i morgon så kan det vara en fin lösning.
Mellby Jinx. Gick mot årgångstopparna av tvååringarna förra året. Har också fått ett lopp i kroppen, vann sin årsdebut som treåring och står fint till.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+10)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-27, 17:37   #2
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Mitt förslag på spik är EASY CASH.
Värsta motbudet är GLOBAL AGREEMENT. Men spår 7 och årsdebut gör att jag tror Easy Cash, som verkar växa ytterligare efter byte från Westholm till Bergh, kommer att leda hela vägen runt. Han är också startsnabb.

Miljondrag:
Jag har inte råd att gardera storfavoriten Maestro Crowe och hoppas att han fortsätter i samma anda och vinner.

Hade jag haft råd att gardera skulle jag ta: 2(tror på Bo Falsing och jag tror han tar spets,övertar eller smyger i vinnarhålet- duger med alla 3 alternativ), 10 (kapabel häst och kusk som skrällde senast i lördag ), samt 13 som också är en bra häst, men för galoppglad.

Senast redigerad av shasha den 2021-04-27 klockan 17:59.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-27, 21:07   #3
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 739
Sharp$: 9123
Standard

Vi kör på med succén "Snackisen" och denna onsdag är det Skägget som syr ihop raden efter vad som kommer fram här i tråden.

In och rygga redan nu och kasta fram allt intressant som kan tänkas behöva med på lappen!

https://www.atg.se/pressbyrankarlsta...021-04-28_40_1

Go Go Go!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-27, 21:37   #4
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Älskar spelformen V86 men funderar på att skippa spel i morgon.

Inte så roligt att gissa hur bra vissa hästar är...

Hur bra är:

V86:2) 9 Borboletta - Gocciodorotränad Italienska 4 år.

V86:4) 5 Balla You S.M - Gocciadorotränad Italienska 4 år.

V86:6) 4 Armonero - Gocciadorotränad Italienare 5 år.

V86:8) 6 Cash Maker - Gocciadorotränad 3 åring vi i alla fall fått se förlora som favorit på Bergsåker mot Borups Victory.


Ok med ett enstaka lopp man ska gissa i men nu har vi alla 4 Solvallaloppen inom V86 man ska sitta och gissa på favoritspelade hästar.


Lycka till som spelar i morgon.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-27, 22:53   #5
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Det är väl inget större snack om att det är Maestro Crowe som besitter högst kapacitet i avd 1 men denna gången blir det nog tufft att vinna med galopp.. 1 Fabulous Ixi ska köras i ledningen och näst senast körde man i spets som 101 oddsare och det höll så när hela vägen när man gick i mål som trea på tiden 14,4 över 2640m volt...
Går man samma tid igen så ska Johan U kraftpaket ner på ny rekordtid vilket jag dock tror hästen verkligen har kapacitet till.

4 Vasco da Gama (avd5) är anmäld barfota runt om till denna starten, hästen har lite svårt att gå felfritt hela vägen utan pjucks på hovarna men håller sig hästen till trav brukar man ha en fin spurt att visa upp, bra smygläge här om man lyckas få en dunderstart och hamna i rygg på Barbaro As. 12 Evan Williams Sisu är spelad i minsta laget i detta loppet med.

7 Jareth Boko (avd6) varnar jag för återigen, senast galopperade man tidigt men gången innan tror jag kan gjort hästen nytta då man var ute i en betydligt tuffare omgivning jämfört med nu och förhoppningsvis fick lite extra fart under hovarna till framtida starter....Fuel Burn i samma lopp har jag lite bevakning på med.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-28, 06:56   #6
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Ytterligare bidrag


V86-8
Här tror jag AQUARIUS FACE är bästa hästen i loppet och leder runt om.
MELLBY JINX är också väldig bra men AQUARIUS har slagit hästar som tjänat dubbel som mycket än dem Mellby har slagit och Aquarius har även fart i benet.
Jag tror hästen är väl förberedd och nu kör Ludde vilket är en fördel. Adrian är en duktig kusk men jag tror han känner av kraven på att prestera, vilket hästarna säkert känner av. Därav presterar Adrian bättre när han kör andras hästar än sina egna. Så småningom har Dante fått så mycket rutin att han blir stallets förste kusk. Tills dess tar det emot att spika Adrians hästar när Adrian kör.


CASH MAKER tror jag är chanslös mot de 2 nämnda. Dålig spår och blev 2:a mot hästar som tjänat mindre än dem både Aquarius och Mellby har slagit.

V86-7
Här är favoriten bara 4:a i min rank och jag tror vinnaren finns bland: 2,4 eller 7. Alla 3 har fart i benet som räcker till vinst.
Det enda med 4:an är att han har mycket extra vikt att springa runt banan med, vilket sänker nog hans chanser. Av dessa 3 nämnda är 2:an klasshästen. Men det är inte säker att det räcker.

V86-6
Även jag rankar JARETH BOKO 1:a i det här loppet. Jag tycker den har farten och är klasshästen i loppet. Han har dålig spår men kan ta rygg på 6:an som försöker nå ledningen. Igen spik dock, med så få vinster på så många starter och utan byte av tränare spikar jag inte. 4,6 och 7 bör räcka

V86-5
Här får man strecka på lite. BARBARO AS är en bra häst,men en häst som inte startats på ett tag efter att ha slutat 8:a som favorit, det måste ha hänt något och den går bara inte ut och vinner. Här krävs det lite streck.

V86-4
Vinns inte av storfavoriten. Här får man ta några streck.
För mig är 2, Call to the bar, klasshästen i loppet och har fart i benet att vinna detta.3 Cuenca kan man inte lämna utanför lappet.

Senast redigerad av shasha den 2021-04-28 klockan 06:59.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-28, 07:44   #7
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Nu har jag köpt 2 andelar, vad spännande!

Jag tror omgångens skrällopp är V86-2, 9:an kan vinna men det är större sannolikhet att den förlorar .
Ska man bara säker på att överleva V86-2, tror jag man måste ha:

1(spetshästen tror jag),2(ny regi och trivs med kusken samt har fart som räcker),5(har farten, spåret och kusken),6(vinnarskalle, fart, kusk,tränare).
9 har kusken och vinnarskalle men jag tror inte den har farten att räcka till från spår 9.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-28, 08:29   #8
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 653
Sharp$: 12766
Standard

Så här tråkig är jag. Min prognos är c-a 200 spänn på 8 rätt samt jackpott på 6 och 7.
Hoppas jag har fel. Men idag är mitt spelläder ”halv” stängt. Ha,ha redigerat har nämligen hittat stänkarna.

7
9
4
5
1 - 13
4
2 - 4 - 6 - 12
6

Senast redigerad av Efterhandaren den 2021-04-28 klockan 18:30.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-28, 10:40   #9
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 254
Sharp$: 4080
Standard

V86-Solvalla och Åby och kan det bli bra utdelning idag är frågan?

V86-1 En megafavorit som har överlägsen kapacitet för detta gäng

7 Maestro Crowe 72% har en kapacitet som få har och stark som en Björn. Han lägger detta gäng bakom sig om han bara står på bena. Men 4 lopp i volt och 2 galopper är ju ingen fin statistik. Tänk på att han är känslig när han har hästar runt sig så det är lite oroligt. En galopp har han nog råd sig men..

14 Unit Brodda 4%
är 10 år men ser ut som en unghäst. Grymma lopp hela tiden men vinner inte ihjäl sig tyvärr. Jag tycker det är första motbud trots svårt spår

13 Harper Seabrook 12% har alldeles för lite pengar på sig i förhållande till kapacitet. Bergh kör nog offensivt här så det är tidig vid gardering

6 Quantum Roc 4% gör gedigna avslutningar hela tiden. Har också lite svårt att vinna dock men är speedig sista 300m

3 Sillent Honor 0%
började karriären lovande men sen har det varit riktigt dåligt. Nu går man tillbaka till vanlig vagn och han kanske tänder om på det

Rank V86-1
A 7
B 14-13-6-3
C 12-5-1-9-10-8
D 2-11-4-



V86-2 Tre hästar sticker ut i detta stolopp


6 Sofies Case 25% ser ut och vara en riktig merca. Hon är snabb ut och lär sitta i spets. Jag tror detta är hästen att slå då.

9 Borboletta 37% är en italienare som jag har dålig koll på. Men det låter inte så där uppåt från stallet som det brukar men man säger att den har riktigt bra kapacitet.

2 Kate Baldwin 6% blev ett lite stallskrik senast på V75. Gick bra men för långt fram. Nu rycker man framskorna så det är nog en växel till. Se upp

Ska man plocka en eller två hästar så är det 5 Smaragd Norrgård 6% samt 1 You Cold Be mine 13% som ska med på bongen.

Rank V86-2
A 6
B 9-2-5-1
C 3-7-4-10-8



V86-3 Ett bra 5-åringslopp och ett väldigt öppet lopp


4 Kick the Dust Ås 18% har jag lite förkärlek till. Tycker hästen har en kapacitet men har inte fått visa det. Trillar polletten ner så kommer den här tjäna en miljon i år.

1 Easy Cash 44% är en fin häst som senast kördes riktigt passivt. Nu är det bättre läge om man kommer ladda. Men jag är inte helt hundra på att den kommer till spets och det kommer gå undan.

7 Global Agreement 19% gör visserligen årsdebut här och det är tufft. Men man det känns som man är väl förberedd detta och får han rätt lopp så.

2 Dominic Wibb 4% var grym för 3 starter sedan men sedan varit lite sämre i tuffa gäng. Man tror alltid på hästen och han är ojämn en kan blixtra till

8 Astronascente Zac 3% tror jag kommer få ett riktigt bra år. Läget svårt men kapacitet finns

Rank V86-3
A 4
B 1-7-2-8-6-5-3



V86-4 Ännu en stor favorit som är Italienare!

5 Balla You S.M 53% säger man ska vara ett blivande toppsto. Men hon har lite pengar på sig och började ej så bra men blivit bättre. Hon är inte hypersnabb ut men trycker man på så lär man nog få ta över. Tycker man ska kolla värmningen noga här.

2 Call To the Bar 19% är snabb ut men man är tveksamma att köra henne i spets och det gör att man kan bli lite utlämnad här men ska absolut med på bongen när man garderar

3 Cuenca 15% gjorde var helt överlägsen senast och måste även gott fram med loppet i kroppen. Tror hon kan bli farlig med rätt resa idag

8 Athletic 1% är kusligt snabb efter bilen. Och jag tror faktiskt hästen blir bättre och bättre. Det är min lilla stormvarning i kväll om man garderar 5an

Rank V86-4
A 5
B 2-3-8
C 7-1-6
D 11-4-10-9



V86-5 Jag tror vi ha en klaring här!!


1 Bararo As 41% tar spets här och man har siktat på detta lopp. När väl kommer till spets så får man bestämma och ingen kommer sätta upp tempot och man kommer göra detta till ett rent sprinterlopp och då kommer man inte åt Barbaro As. Hästen visade redan förra året att den kunde speeda lätt runt 1,10 sista 400-500. Jag tror det blir svårt att komma åt denna även om den blir favorit.

Rank V86-5
A 1
B 11-12-13-8-14
C 6-5-4-10
D 2-9-15-7-3



V86-6 Här jag kan tro vi ha en kanske oväntat spetsvinnare

1 Danilo Brick 13% överraskade mig förra veckan att nästan hålla upp spets innan den felade. Nu jänkarvagn och nu tror jag faktiskt den tar spets. Gör den det då tror jag inge tar Danilo i kväll. Men missar den så är den sårbar.

2 Messiah 6% blir bara bättre och bättre och är för lite streckad i kväll. Given för mig bakom 1an

6 Golden Guard 29% Blir favorit efter 2 fina segrar. Hästen är bra för klassen och visade redan förra året att han slog emot de bästa i klassen. Men frågan är om det blir dödens denna gång?

7 Jareth Boko 7% kan man inte blunda för över lopp över 1640m. Hästen springer så fort hela tiden och kör så offensivt så det är svårt att läsa loppen när den här är med.

4 Amornero Roc 30% vet jag inte så mycket om även man tycker att det är en av stallet bästa chanser i kväll. Men enligt mig är det tvärtom tror jag.

Rank V86-6
A 1
B 2-6-7-4
C 9-8-5
D 11-10-3



V86-7 Jag tror min tipsetta startar i Guld i höst!

7 Tabasco C.D 16% gillade jag redan förra året när han tävlade emot ytters bästa 4-åringseliten redan förra året. Nu ett lopp innanför västen nu och den kan bomba till ledingen eller krypa ner på innerspår. Kajan tar sig till Åby för en häst. Det känns bra

5 Racing Ribb 40% går ju framåt för varje start och man lär ladda hårt här. Tycker den är bra för klassen men känner mig lite frågande på vilket upplägg det blir. Men tidig absolut

4 Zizou 3% är helt bortglömd här. Vet inte om folk missat hur speedig den här är och hur fort hästen kan gå med rätt lopp.

3 Adrimal Knick 12%
är lite spännande här. Fina i lopp och man väljer att åka till och nu på kort distans gör det spännande men bara på lite större gardering åker den med.

2 Västerbo Lexington 20% är snabb ut och kommer nog laddas. Även om den gått fort på kort så tycker jag den är bättre på 2140 eller längre. Därför rankar jag ner den här

12 Echelon 2% är ju open Strech kungen i Sverige som alltid vinner därifrån. Varför inte lifta mer och kommer på OP sista 300m.

Rank V86-7
A 7
B 5-4-3-2-12
C 6-9
D 1-10-8-11



V86-8 Härligt 3åringslopp som avslutar omgången men nu två stuckna


1 Aquarius Face 15% är en talang och ett råämne som jag är säker på kommer få en fin säsong. Har lite lätt att fela men jag och hoppas att den stabiliserats Ludde drar till Solvalla och han kör inte för 2an pris vill jag lova

4 Melby Jinx 37% har redan tjänat 1,4 miljoner och inte gjort ett dåligt lopp ännu. Självklart ska denna med tidigt på bongen

6 Cash Maker 23% gjorde sverigedebut senast efter 4 raka segrar i italien. Var väl bara så där då, men nu rycker man skorna och jag tror man vässat till den här idag.

5 Chopin Gar 7% såg fin ut i comebacken senast. Tror den här får ett fint år så given vid gardering

3 Okria Bo 8% är det massa ändringar på till i kväll. Barfota fram och jänkar så här lär man nog ladda.

Rank V86-8
A 1
B 4-6-5-3-9
C 2


Lycka till i kväll Jiwa
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+4), Gotland (+8), Liisa (+6), znipstern (+5), asgaya3141 (+5)

Senast redigerad av Jiwa den 2021-04-28 klockan 16:37.
Jiwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-28, 10:41   #10
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 150
Sharp$: 9333
Standard

Njeeegativt (fel av mig, gaddar Sofies C)

Senast redigerad av KalleKlut den 2021-04-28 klockan 15:30.
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-28, 11:44   #11
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 716
Sharp$: 37584
Standard

Där strök Kolgjini sin häst i sista loppet. Mina spikar ser allt starkare ut.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-28, 11:57   #12
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 716
Sharp$: 37584
Standard

Jag måste säga att det är en väldigt rolig och spelvärd omgång på förhand. Hamnar man rätt på spikarna så kan det ge väldigt bra utdelning.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-28, 12:55   #13
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag måste säga att det är en väldigt rolig och spelvärd omgång på förhand. Hamnar man rätt på spikarna så kan det ge väldigt bra utdelning.
Jag känner likadant, idag kan det blir stora pengar, i synnerhet om Maestro Crowe felar
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-28, 13:27   #14
 
Reg.datum: aug 2017
Ort: Härliga Hälsingland
Inlägg: 1 011
Sharp$: 823
Standard

Provar en 20a ikväll

7
6
3.4.6.7
2
11
1.4.7.9
3.4.6.7.12
4

God tur på er härute ikväll!

Senast redigerad av Liisa den 2021-04-28 klockan 14:15.
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-28, 13:34   #15
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Echelon brukar gå bra på Åby. Visst spår 12. Men bara 2 %
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td