Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-05-23, 14:02   #196
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

"Och att det skulle krävas mindre travkunskap håller jag inte heller med om. Spel på trav handlar inte enbart om att pricka vinnande ekipage. Det ska göras till rätt odds också. Annars blir det inte ett dugg lättare att gå mer plus bara för att man spelar ett "stort" system. ( 4200 kr är absolut ingen jätteinsats år 2021. )" skrivet av Strappa.

Det här håller jag med om. Som småspelare måste man nog tänka annorlunda än
de stora elefantsystemen; jag satte en V75:för några år sedan som gav ca 275'.
4 spikar: Othala 7.16, Önas Ida 23.15, Nuncio 1.07, Balfour 9.20. Insats 120 kr
med två heltäckta lopp och ett lås på två. Önas Ida var idén den gången; hade
svept ett fält tidigare och gjorde det igen. Likadant med Othala. Balfour var rätt
ny men något tung bana visade sig vara perfekt för fransosen. Nuncio vann
knappt och var efteråt den "sämsta" spiken. Lade väl sedan av rätt snart.
Fortsätter i samma stil men har inte lyckats lika bra som då.. Står över sommar-
säsongen just nu och återkommer till hösten. Lycka till Strappa. Ibland är siffertänkande
säkert väldigt bra men jag går oftast på synintryck från tidigare lopp, gärna via lopparkivet...Trevlig sommar!!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-23, 18:34   #197
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2400
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
"Och att det skulle krävas mindre travkunskap håller jag inte heller med om. Spel på trav handlar inte enbart om att pricka vinnande ekipage. Det ska göras till rätt odds också. Annars blir det inte ett dugg lättare att gå mer plus bara för att man spelar ett "stort" system. ( 4200 kr är absolut ingen jätteinsats år 2021. )" skrivet av Strappa.

Det här håller jag med om. Som småspelare måste man nog tänka annorlunda än
de stora elefantsystemen; jag satte en V75:för några år sedan som gav ca 275'.
4 spikar: Othala 7.16, Önas Ida 23.15, Nuncio 1.07, Balfour 9.20. Insats 120 kr
med två heltäckta lopp och ett lås på två. Önas Ida var idén den gången; hade
svept ett fält tidigare och gjorde det igen. Likadant med Othala. Balfour var rätt
ny men något tung bana visade sig vara perfekt för fransosen. Nuncio vann
knappt och var efteråt den "sämsta" spiken. Lade väl sedan av rätt snart.
Fortsätter i samma stil men har inte lyckats lika bra som då.. Står över sommar-
säsongen just nu och återkommer till hösten. Lycka till Strappa. Ibland är siffertänkande
säkert väldigt bra men jag går oftast på synintryck från tidigare lopp, gärna via lopparkivet...Trevlig sommar!!
Det ör inte "siffertänk".

Det är odds vs chans. Grunden i allt spel som är tänkt att gå plus. För att gå plus och få rätt är verkligen inte exakt samma sak hela tiden.

Utan kunskap, intryck och egna bedömningar går det inte att göra något av ovanstående.

Min poäng är att det är lättare att få fler rätt med ett större system. Men det krävs inte mindre travkunskap för att gå plus bara för det. Däremot krävs det annan typ av bedömningar än för ett mindre system.

Om det hade varit "lättare" så hade alla med möjlighet till att göra större insatser bara vunnit och vunnit hela tiden. Och det gör de ju inte så den tanken är helt fel.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cicikor (+10), tototorsten (+1)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td