|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75 Solvalla Söndag
Rank och analys på alla lopp. Nu kör vi gänget!!
LOPP-1 SOLVALLA V4-1 Det börjar med att en italienare som vi kommer få höra framåt. 5 Cash Bank Bigi är en häst som kommer springa fort på söndag. Från stallet säger man en tid runt 1,11 tid och hur ska den här kunna förlora då den dessutom är väldigt kvick ut. Skulle man få runt 2 gånger så är det julafton i spevärde. Så bra är den här häst 6 Global Confession har inlett karriären på bästa sett och det finns utveckling i denna häst. Kan öppna men kommer inte till spets tyvärr men behöver då tur. 3 Seventh Heaven har visat fin fart men inte att lite på. Man säger att man ska springa fort på söndag så kolla den här i värmningen är ett tips 2 Breeze obesegrad felfri och har tjänat fina pengar så här långt. Blir det körning och Classe få sitta andra utv så kan den bli farlig på slutet. 1 Rose Hall vill nog köra i ryggar och den har ju ändå visat bra styrka. Frågan är bara om hon hinner med på den kort distansen ? 8 Rihanna W.I rycker man skorna på och det är alltid spännande när Nurmos gör det. Läget är ju uselt men utrustningsändringarna är spännande. Rank Lopp 1 A-HÄST 5 Cash Bank Bigi B-HÄST 6 Global Confession 3 Seventh Heaven 2 Breeze 1 Rose Hall 8 Rihanna W.I C-HÄST 7 A Perfect Face D-HÄST 4 Backwoods Boogie LOPP-2 SOLVALLA V4-2 Monteéliten och här kommer det gå undan. Många om budet. 2 Upset Face gjorde ett kanonlopp i Frankrike i monté och smäll fin ut. Jag tror man kan sitta kvar i andra spår och sedan ta dom i spurten. Klar tipsetta i ett öppet lopp 8 Linus Boy kommer nog stå i 30-40 gånger och det finns spelvärde här. Den hästen har en enorm kapacitet och skulle klaffa i loppet. Men missa inte den vid gardering 7 Filoe De Jary säger man att man tror att man vinner och man siktar på det. Under 1.10 säger man sig kunna göra. Jaja upp till bevis men risk är att den får mkt spel på det. 4 Dreambreaker är ju stark som få men frågan är om den hinner med på denna distans. Ska givetvis med men frågan är hur distansen är. 3 On Track Piraten vill man ju bara att den ska vinna. Vilken underbar grej det skulle vara. Men många spelar med hjärtat så spelvärdet försvinner tyvärr. 1 Accord Marjacq har ju tjänat fina pengar i monté. Men den åker bara med på stor gardering för den har tappat lite av den speed den haft. 6 Global Undecided är en riktigt fin häst men jag tror faktiskt inte monté är hästen grej. Jag tror hästen är bättre med vagn bakom sig. Rank Lopp 2 A-HÄST 2 Uppset Face B-HÄST 8 Linus Boy 7 Filoe De Jary 4 Dreambreaker 3 On Track Piraten 1 Accord Marjacq C-HÄST 10 Atout Du Hainaut 9 Solclio Z.L 5 Zauni LOPP-3 SOLVALLA V4-3 Otroligt fina hästar på tillägg men jag tror vinnaren finns på framspår. Det kommer gå så fort att man kommer ha svårt att runda hästarna i spåren än min analys men det kan gå. 8 Chiru tror jag har en riktigt bra chans här då hästen har allt. Det gäller bara att komma ut direkt och sända fram så är tror jag mycket på detta ekipage på Söndag. 6 Rutger B.L kan vara helgens 50 oddsare som skräller. Jag tror man kan köra till spets och jag tror hästen springer en hög 12 tid i morgon och frågan om det räcker. 2 Brunello Hall vill även den till spets och kommer laddas. Örjan lär nog ställa klockan då men kommer nog släppa om 8an kommer. 14 Gardner Shaw är en riktigt grym häst men volt och långdistans är lite minus även om styrkan finns. Men man lär nog köra offensivt tidigt. 13 Mas Capacity är ju en häst jag gillar. Har ju efter några galopper visat enorma resurser och man trott att nästagångare flera gånger. Jorma lär inte vara blyg här. 9 Mister Donald är inte så dålig som raden visar. Björn kommer smyga med och i det här loppen så gäller det köra smart. Se upp 15 Tony Afrika är bra men gör sina bästa lopp när den är i den främre träffen. Därför kan det bli lite väl tufft härifrån. Rank Lopp 3 A-HÄST 8 Chiru B-HÄST 6 Rutger B.L 2 Brunello Hall 14 Gardner Shaw 13 Mas Capacity 9 Mister Donald 15 Tony Afrika C-HÄST 1 Yankee Blue 3 Rosie Access 11 Madronjo 7 Arno Dellést 5 Zenone Bar 4 Carry Cash D-HÄSTAR 10 Silver Bulit 12 C.R Nobless LOPP-4 SOLVALLA V4-4 Tyvärr förmodligen det sämsta 3-åringselit som någonsin körts. 1 Miljon i första och 10 hästar har tjänat under 200k. Bedrövligt när det körts så många Margareta lopp mm 6 Aquarius Face gillar jag verkligen. Med en mille i första lär man satt i ordning hästen och det blir nog full ös fram. 4 Cronos Delgi Dei återigen en fartfull häst från Italien. Men ibland snabb ut och ibland långsam. Har inte råd att ta det jätte lugnt från början. 8 Mellby Jinx har tjänat mer en hela gänget här och även om spåret inte är den bästa så är det hästen som står för hårdheten i gänget. 1 Okira Bo kommer från ett riktigt formstall och här lär man ladda allt vad som går. Tror inte man kör spets men den här kan bli en otrevlig överraskning. 11 Cash Maker Känns spännande trots läget då man rycker skorna och senast sprang man 1,13,5 full väg med halsinfektion. Är det ett nytt italienskt monster? 9 Akilles Face har kapacitet men är snurrig. Skulle den gå felfri så kan det räcka långt. 7 Carloforte Font var hårt spelad emot min tipsetta senast. Man kanske har laddat för det här loppet och är ännu mer påställd idag. 5 Love You Too vet man väldigt lite om men att man gör resan till Sverige så lär man väl ändå tro på hästen. Med på stor gardering. Rank Lopp 4 A-HÄST 6 Aquarius Face B-HÄSTAR 4 Cronos Delgi Dei 8 Mellby Jinx 1 Okira Bo 11 Cash Maker 9 Akilles Face 7 Carloforte Front 5 Love You Too C-HÄSTAR 12 Lilliannes Love 10 Gigi Barosso 2 Lukaku Di Quattro 3 Nette´s Eniso LOPP-5 SOLVALLA V75-1 Elitkampen alltid en höjdare på Elitloppshelgen. Jag vill fälla favoriten. 4 Tangen Haap 15% visade senast att man ville bjuda favoriten på match. Dödens hela vägen och var tappar. Jag tror inte man släpper denna gång och då ger man favoriten en match. 8 Odd Herkeles 54% är ju ett fenomen men många gånger har den fått bestämt. Om det blir dödens så kan den bli sårbar även om den är grym 10 B.W Rune 2% tycker jag är spännande här. Första barfota runt på denna 6 åriga hingst. Snacka om att spara på växlarna. Den här kan komma fort på slutet 6 Lome Brage 15% är ju också snabb ut och den har ju speed som få men den är ändå 14 år. Men den ser fortfarande strong ut trots ålder. 5 H.V.Tuuri 8% kommer med en massa ettor i raden. Ev första barfota och jänkarvagn. Snacka om att gå allin så nu när det gäller. Intressant värmning. 2 Kleppe Fanden 2% är intressant på läget och %. Man är lite uppåt från stallet och jag tycker man var strålande senast. Rank V75-1 A-HÄSTAR 4 Tangen Haap 8 Odd Herkeles B-HÄSTAR 10 B.W. Rune 6 Lome Brage 5 H.V Tuuri 2 Kleppe Fanden C-HÄSTAR 3 Don Viking 9 Philip Ess 1 Eld Elvin LOPP-6 SOLVALLA V75-2 Nu är festen igång. Elitoppsförsöket är alltid nervöst. Hur körs loppet? 1 Vivid Wise As 20% är min första häst här. Jag tror den tar spets och håller den hela vägen in. Får han lugna ner tempot så kommer de andra köra för finalplatsen. 4 Aetos Kronos 19% är en häst som jag tror kommer dominera världstoppen i flera år. Det är väl startsnabbeten som är hans enda brist. Men fort kommer han gå över mål. 7 Cyber Lane 13% tror jag kommer laddas och kommer den ner till plankan så tror jag den här är underskattad här. 8 Don Fanucci Zet 16% har ju ett uselt spår men är det någon kusk som ska fixa det så är det Örjan. Kommer in i matchen om det blir hårt tempo. 3 Milliondollarrhyme 5% tycker jag det är synd att den inte får en toppkusk i sulkyn. Fredrik B Larsson i sulkyn i storlopp känns inte het. 6 Bahia Quesnot 3% 10 årigt sto som fortfarande levererar avslutningar men har även fått gjort grovjobben på slutet. Känns långtsökt att den ska segra. 2 Moni Viking 16% Blir nog Elitloppets mest överspelade häst. Såg att den var favorit till slutsegern. Jag fattar nada. Jag tror inte den tar sig till final 5 Hickothepooh 3% skrällde till seger senast och fick en biljett. Tror inte den har någon chans i detta försök dock.’ Rank V75-2 A-HÄST 1 Vivid Wise As B-HÄSTAR 4 Aetos Kronos 7 Cyber Lane 8 Don Fanucci Zet 3 Milliondollarrhyme C-HÄSTAR 6 Bahia Quesnot 2 Moni Viking 5 Hickothepooh Till final går 1 Vivid Wise AS, 4 Aetos Kronos, 7 Cyber Lane och 8 Don Fanucci Zet LOPP-7 SOLVALLA V75-3 Andra försöket av Elitloppsförsöket och här är det jämt så det förslår. 6 Ecurie D. 13% håller jag som klar första häst och även om det blev en plump senast så hade hästen en dålig dag. Den tror jag är borta och nu är han på topp igen. 3 Seismic Wave 21% är en häst som kan speeda som få kan. Den på rulle blir livsfarlig men jag tror man siktar på final och sedan kör man allt vad det går i finalen. 1 Cockstile 14% kommer få ett kanonlopp här och jag tror hästen smyger lite under radarn. Titelförsvare som kommer vara laddad till tusen här 8 Very kronos 15% har ju verkligen oflyt med spåret då man laddat för detta. Men jag tror man siktar först och främst att komma till final och sedan kör man. 2 Heavy Sound 8% är ju riktigt snabb ut och den lär ju sitta i spets men lär nog släppa och då kommer nog 6an få ta över. Ändå lite svårt att se den kämpa i rygg. 4 Gelati Cut 5% skriker man lite om från Frankrike att den här har bra chans. Men jag vill nog se han i försöket för jag tror inte den gynnas av kort 5 Gareth Boko 20% tycker jag är överspelad. Hur den ska kunna orka med två heat samma dag med sina glasbitar till ben är över mitt förstånd. Men det är en fin häst. [B]7 Click Bait 4%[/B] är lite ute på djupt vatten här. Fin häst men från spår 7 räcker den inte. Rank V75-3 A-HÄST 6 Ecurie D. B-HÄSTAR 3 Seismic Wave 1 Cockstile 8 Very kronos 2 Heavy Sound 4 Gelati Cut C-HÄSTAR 5 Gareth Boko 7 Click Bait Till final 6 Ecurie D, 3 Seismic Wave, 1 Cockstile samt 8 Very Kronos. LOPP-8 SOLVALLA V75-4 Det här sprinterloppet ser jag fram emot för jag har en rolig tipsetta! 4 Darkroadster 9% tycker jag är en av helgens roligaste spel. Barfota bak och jänkarvagn på och full laddning. Jag tror man leder hela vägen och jag tror till och med vi får se en 1.10,5 på segertiden. Hela vägen Ida 6 Amornero Roc 63% är ju megafavorit och visst ska den vara det. Men den här gången kommer den tas emot tror jag för i ungdomseliten ger man inte bort något. 10 Upper Face 7% kan få det serverat om man kör fort där framme. Spurta kan den verkligen göra och även här siktar man på första barfota runt om och blinkers. 5 The Bald Eagle 11% har ju bästa kusken och i såna här lopp kan det vara avgörande. Räkna inte bort hästen om man garderar. 7 Usian Töll 2% borde nog vara lite mer streckad då den förra året kvalade in till derbyt och nu fått två lopp i kroppen. Varning för denna skräll. 9 Frodo S 2% är en underskattad häst som tävlat hårt på V75 under en längre period. Kusken kan passa på hästen och den kommer få ett fint lopp 1 Big Shot 2% tror jag inte kommer hålla spets men kommer få ett riktigt fint lopp här. Skulle bli sesam öppna sig då kan den faktiskt speeda sista biten. Rank- V75-4 A-HÄST 4 Darkroadster 9% B-HÄSTAR 6 Amornero Roc 10 Upper Face 5 The Bald Eagle 7 Usain Töll 9 Frodo S 1 Big Shot C-HÄSTAR 11 Showtimejackflower 12 Mellby Hoffa 3 Namanga Bo 8 Te Amo Corazon 2 Dynamite Light LOPP-9 SOLVALLA V75-5 Det här blev ett bra 4åringslopp och många som utmanar favoriten. 4 Fifty Cent Piece 51% får bli klar första häst efter uppvisningen senast. Hästen har ju gått på kort i USA innan och gjort det bra. Lär få respekt med sig när den kommer fram. 2 Marion Fouty Bon 8% är en häst jag tror kommer kunna utvecklas till elitsto om något år. Frågan är om hon är mogen att vinna redan. Jag håller henne högt i alla fall. 1 Balsam Font 27% är snabb ut men frågan är om den kan hålla upp spets. Barfota runt om är jätteintressant denna gång. Den måste med om man garderar i alla fall 3 Saynora 2% Kommer mer och mer och växer in klassen bland de här stona. Hon är en sån där häst som kan skrälla till när som. 5 Hilarious AM 0% Tror faktiskt jag är den bättre av Kolgjinis här. Barfota runt om och jänkarvagn tycker jag är intressant. Snabb ut 10 Beautiful Colibri 4% är i mycket bra form säger man från stallet. Svårt att sätta in henne på denna distans men ryktet säger att hon är bra Rank V75-5 A-HÄST 4 Fifty Cent Piece B-HÄSTAR 2 Marion Fouty Bon 1 Balsam Font 3 Saynora 5 Hilarious AM 10 Beautiful Colibri C-HÄSTAR 9 Fasination D.K 6 Bank Wise AS 7 M.T. Perette 8 Kali Smart LOPP-10 SOLVALLA V75-6 En av dagens bästa spel kommer här. Och ni som följer mig kommer nog inte tro detta 4 Disco Valante 29% tror jag är helgens säkraste vinnare. Nu är det hemmaplan, banan är kanon och passar Disco perfekt. Jag tror att det är spets och spel emot ett mål. Den här rår dom inte på en snabb bana. Bra spik, vinnare samt DD spik Skulle jag mot all förmodan gardera så är det 9 Guzz Mearas 8% som är första motbud. Men det här loppet kan vi lika bra spika och gå vidare Rank V75-6 A-HÄST 4 Disco Valante B-HÄSTAR 9 Guzz Mearas 3 Bill´s Man 8 Digne et Droit C-HÄSTAR 10 Zaccaria Bar 1 Night Brodda 7 Chapuy 5 Mindyouvalue W.F 2 Chief Orlando 6 Valkoja Hindö LOPP-11 SOLVALLA V75-7 Här är stor chans att nästa års Elitloppsdeltagare vinner från spets!! 4 Sister Sledge 36% tror jag är något utöver det extra. 1,06 sista 500m senast och kolla hur hästen ser ut. Om han kan springa det över 2140 sista 500 hur snabbt ska hon inte springa här då på fin bana. Jag tycker även detta är ett spikförslag. 6 Chestnut Hill 13% är värst emot och mycket intressanta utrustningsändringar. Melander kör själv så han kanske vill glänsa här. Först motbud som sagt emot min tipsetta 10 Bebi Bi 19% hade blivit farlig med ett framspår. Visst kan hästen vinna härifrån men det är mycket svårare. Men kapacitet finns men då måste de köra eller göra bort sig där framme 5 Hell Patrol 8% ser ut och ha bra fart bara han får ordning på sina ben. Senaste starten imponerade den efter gunga. Kolla värmning säger jag bara 2 Henry Flyer Sisu 3% är underskattad och gör alltid sitt. 3a i Kriteriet så det finns fart så det räcker. Bra spår att smyga. Rank V75-7 A-HÄST 4 Sister Sledge B-HÄSTAR 6 Chestnut Hill 10 Bebi Bi 5 Hell Patrol 2 Henry Flyer Sisu C-HÄSTAR 8 Roms Pays Off 1 Hector Sisu 7 Synergy 3 Vegan Face 9 Kate Baldwin Phu nu är jobbet gjort. Nu ska det festat i 48 timmar i sträck.. Skååål /jiwa Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Kgrh (+10), Gotland (+10), Nollkollolisten (+10), Liisa (+10), znipstern (+7), asgaya3141 (+10), SistaStallskriket (+10), DIF (+10), Salkin (+50), Trinity (+10), viroid12 (+10), Difsteve (+5), korpo (+5), heddari (+10) |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Jäklar vilket jobb du lägger ner på dina analyser Jiwa. Härligt att läsa.
Jag håller med om det mesta. Här kommer mina tidiga fredags funderingar och måstestreck. V75 1) 4 Tangen Haap. Jag tror hästen är lite distansgynnad. V75 2) 1 Wivid Wise As. Trolig finalvinnare oxå. 7 Cybern är grym om Lillunter får en kanonträff i starten. Svårslagen i spets men blir nog över i startrusningen och då är det kört att vinna men tar nog en finalplats. V75 3) 1 Cockstile. 3 Seismic Wave och Gareth Boko måste bevakas. Gareth glasbit i nuläget ? Nja du får förklara för en som int begrip ? Försöket är väl nemas Problemas för Gareth ? V75 4) 6 Amornero Roc. Bästa hästen och bra kusk. Smack. V75 5) 4 Fifty Cent Piece. Tredje raka ! Hästen är grym men har Robban mist körlicensen oxå ? Inte bara körkortet. He,he. Ser helst Robban som kusk på sina hästar. V75 6) 3 Bill’s Man. Måste streck. 10 Zaccaria Bar. Ok tufft läge men Allesandro trycker på gasen direkt och hästen tål en Goccidore resa. Disco har nog passerat zenit och dansat färdigt i eliten. Hm inte visat rätt vinnarskalle i senaste loppen efter många tuffa lopp. V75 7) 10 Bepi Bi. Här har vi nästa års elitlopps kandidat om han får var frisk och kry. |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Citat:
Gareth Boko har känslig ben och därför gott sönder då och då. Jag är livrädd att den kommer gå sönder av två lopp men redan i försöket tror det finns risk då den måste laddas. Ingen mer än jag önskar framgång på hästen men jag tror tyvärr att Elitloppet är fel upplägg för hästen. Visst kan den vara med i försöket men jag tror tyvärr inte det. Bena kan spöka. |
||
|
|
|
|
|
#4 |
|
Usain Töll i fjärde kanske kan vara något, Cracchiolo duger väl som kusk i det här sällskapet! Gjorde ju en del skapliga insatser som 3/4-åring.
Bill´s Man i sjätte satt väl fast med mycket sparat senast såg ut att kunna putsa lite på tiden om det blivit fritt. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5) |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bra där JIWA bra genomgång. Enda som jag går emot är att du rankar VALOKAJA HINDÖ sist, funderar alvarligt att spika. Ok Disco får väl sitt Travoltagolv
imorgon. Kommer iaf dubbla med Valokajo
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
V75an ser ju betydligt enklare ut idag än igår på förhand . De senaste 5 åren har 7 rätt betalat mellan 1100 - 5500 kr förutom 2019 när det blev över en halv miljon. Men den som har gott minne kommer ihåg att det just 2019 var riktigt ruskväder och en bana som fällde många hästar.
Svårt att tro att Odd Herakles inte vinner inledningen när man nu äntligen i nya regin ska plocka av skorna igen som är plusplus trots att Björn Karlsson lämnar klart på Tangen Haap och H.V Tuuri ska tävla barfota runt om ffg och med bike ffg. Elitloppsförsöken svårare än vanligt. De flesta betalar nog för ungefär hälften av hästarna i resp försök. I avd 4 med gasglada kuskar skulle det kunna skrälla till. Upper Face lopp i kroppen och barfota runt om för första gången given vid överpace. Fyraårseliten för ston mycket fint lopp men känslan är att tre streck bör räcka. 1,4,10 med A på Björn Goops på barfota runt om nu , lopp i kroppen och läget. Barfota runt om ffg på Night Brodde i avdelning 6 ruggigt intressant. Skulle kunna ge ruggig effekt på en äldre häst men man undrar samtidigt varför det inte testats innan. Loppets fattigaste häst. Nyss gått ur silverdivisionen. Sister Sledge kom inte med i stoloppet och möter hingstarna . Intressant med barfota runt om ffg. Stallets hästar sådär igår. Loppets roliga spel Stefan Melanders Chestnut Hill som han verkar hålla mycket högt. Verkar som att det blir barfota runt om ffg och skygglappar ffg och den komben på hans hästar brukar innebära kraftigt förbättrad prestation. Men sen finns det alltid en risk med det stallet att anmäld utrustning ändras en kvart innan loppet. En härlig eftermiddag som väntar. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DIF (+5) |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Jens Sjödén V75 Solvalla Söndag på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10), Henkezan (+5), hubbabubba347 (+10) |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Tre av de värst överskattade kommer idag i början.
Tangen Haap 16% lirade jag när han var ospelad för två år sedan, det gick bra med klaff. Nu är det övermakten, Björn tror han kan hålla ut dem och det är väl kul att det tävlas. Men en önskedröm att det både ska lyckas och att han då ska hålla hela vägen. Några i sammanhanget billiga segrar i höstas, före och efter det inga vinster. Och nu nästan värsta moståndet som man kan åka på. Don F 15% kan vinna om de flesta andra kör bort sig totalt men inte annars. Örjan kommer krama ur så lite det bara går i försöket och då ska det enormt mycket till att han ska segla in som etta. Very K 14% av exakt samma anledning som föregående.
|
|
|
|
#9 |
|
Man kan väl undra vem som dog och gjorde Seismic till favorit i sitt försök också. Känns bara fel i hela kroppen att en silverhäst är favoritspelad i ett sånt lopp. Segerstaplare eller ej.
|
|
|
|
#10 |
|
V75:1 H.V Tuuri ska enligt Goop gå barfota för första gången samt med jänkarvagn. Dom säger han kommer gå en låg 19tid. Hästen är ju segervan så denna ska man nog ta med resepkt.
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ja det är en oskriven man mycket hellre streckar än Tangen, finnarna har visat sig omutliga när de mött grannarna många gånger förr.
|
|
|
|
#12 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4115Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Efter en ingivelse tar jag alla med helröda fötter i kallblodsloppet.
Dagens enda spik får bli Heavy Sound (kan bli en obehaglig överraskning för många, säger Daniel). Men först ett litet vinnarspel på OTP... |
|
|
|
|
|
#13 |
|
TV lappen med miljonchansen, KUL med elitloppet, jag tror moni viking vinner, den orkar två heat lätt. LYCKA TILL ALLIHOPA OCH NJUUUUT!
V75 Inlämnat: 2021-05-30, 12:47 Solvalla Söndag 2021-05-30 Start: 15:00 Kostnad: 720,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 (8, 4) 2: 1, 2, 4 (8, 3) 3: 2, 3, 5 (6, 8) 4: 6, 7, 8, 9 (5, 4) 5: 2, 3, 4, 7 (1, 10) 6: 9 Guzz Mearas (4, 3) 7: 10 Bepi Bi (4, 6) 10x3x3x4x4x1x1 = 1440 rader. 1440 x 1 x 0,50 kr = 720,00 kr. Totalt: 720,00 kr. Rättningskod: HSM XTV QTG |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Hur fan kan Magnus Djuse släppa spetsen och ge bort loppet???
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Grym insats av Allesandro G världsstjärna Cash Bank Bigi i dagens första lopp.
Idag känns det som en dag där man mer ska fokusera på den fantastiska sporten än på spelet. Vilka lopp att se fram emot. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Kommer nog inte heller spela mycket idag utan mest njuta av underbar travsport!
![]() Men är det någon mer som inte kommer in på Svenska Spels oddset-sida? |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Vilken insats av Bazires monte världsstjärna Dreambreaker. 09,8. Men Kolgjinis megastjärna Upset Face också enorm och är nog Sveriges bästa montehäst .
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Verkar ännu tuffare idag att sitta där bak och försöka ta något när det ska avgöras .
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Får bli spel på finnen i avd 1
Har på något sätt fastnat för den. VINNARE Inlämnat: 2021-05-30, 13:38 Solvalla Lopp 5 Söndag 2021-05-30 Start: 15:00 Kostnad: 50,00 kr Vadet gäller startnummer 5 H.V.Tuuri 1 x 50,00 kr = 50,00 kr. Totalt: 50,00 kr. |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Nurmos säger i rondenintervjun att storfavoriten i V4-3 ska smyga med idag och sen förhoppningsvis ta många till slut. Hoppas för favoritspelarnas skull att det blir mer offensivt än så . Annars kan det vara kört. Barfota runt om ffg ruggigt intressant annars.
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Gällande Nurmos undrar jag lite varför inte Kontio kör de flesta av hans hästar längre. Känns som han får färre och färre styrningar från det stallet och särskilt i de lite större loppen?
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Citat:
Men är det barfota och bike ffg på finnen som dom säger så kanske det blir en sådan där riktig rekordsänkning. Ska bli kul att se loppet . |
||
|
|
|
|
|
#26 |
|
Jag provar 14 Gardner Shaw på vinnarspelet i nästa.
Westholm har bra snurr på stallet och jag får känslan av att Gardner Shaw bara är bäst idag. |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Själv provar jag med några kronor på 2 Brunello Hall, kombinationen Bergh/Kihlström och möjligheten att komma till spets. 13,50 hos Svenska Spel!
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Citat:
Finns ju kuskar som är betydligt yngre som redan börjat prata om slutet på kuskkarriären. Per Lennartsson t ex som nyligen fyllde 55 sa nyligen att det kanske handlar om 5 år till han kommer köra lopp. Stefan Söderkvist som väl var på Jormas nivå och ålder la av för ett par år sedan . 62 årige Lutfi Kolgjini kör knappt några lopp längre. Jorma borde kanske innan han fyller 70 unna sig ett liv som pensionär? |
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Blev betydligt mer offensivt som tur var för favoritspelarna . Ingen som satt i kön kunde ta något sista 500 heller.
|
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Citat:
Däremot kanske Nurmos vill ha kuskar som är lite bättre på att köra i jänkarvagn, särskilt den här årstiden! |
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
1 miljon i förstapris i V4-4. Lika mycket som i Harpers igår. Inte illa i ett lopp där merparten av hästarna hittills sprungit in några hundra tusen. Borde därmed ha trimmats i ladorna.
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Låter ohyggligt bra på Aetos Kronos - nästan för bra...
|
|
|
|
#35 |
|
V75
Inlämnat: 2021-05-30, 14:15 Solvalla Söndag 2021-05-30 Start: 15:00 Kostnad: 50,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 8 Odd Herakles (4, 6) 2: 2 Moni Viking (1, 4) 3: 2 Heavy Sound (3, 5) 4: 6 Amornero Roc (5, 4) 5: 4 Fifty Cent Piece (1, 2) 6: 5 Mindyourvalue W.F. (4, 3) 7: 6 Chestnut Hill (4, 10) 1x1x1x1x1x1x1 = 1 rader. 1 x 100 x 0,50 kr = 50,00 kr. Totalt: 50,00 kr. Rättningskod: DNH RTW PWJ |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Holländsk Love You avkomma rycker man skorna på och vinner V4-4 till 88 ggr pengarna. Det borde man ha lagt en 20a på till det oddset.
|
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Citat:
Hm går väl inte att gnälla på låga prissummor idag ? |
||
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Citat:
V4 Inlämnat: 2021-05-30, 12:59 Solvalla Söndag 2021-05-30 Start: 13:00 Kostnad: 168,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5 Cash Bank Bigi (2, 6) 2: 2, 4, 7, 9 (3, 1) 3: 8, 13, 14 (2, 15) 4: 4, 5, 7, 8, 10, 11, 12 (1, 6) 1x4x3x7 = 84 rader. 84 x 1 x 2,00 kr = 168,00 kr. Totalt: 168,00 kr. Rättningskod: FVJ XTS RTF |
||
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Citat:
Jag noterade även i anmälningslistorna till helgen en annan häst som Kontio brukar köra (ej tränad av Nurmos, men minns tyvärr inte vilken häst det var så ta det för vad det är...) där Forss var uppsatt som förstaval och Kontio andraval. |
||
|
|
|
|
|
#40 |
|
V75
Inlämnat: 2021-05-30, 14:40 Pressbyrån Karlstad, Sharps Snackisen s andelsspel Solvalla Söndag 2021-05-30 Start: 15:00 Kostnad: 1 113,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 4, 5, 6, 8 (10, 3) 2: 1, 2, 3, 4, 8 (7, 6) 3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 (2, 1) 4: 1, 4, 5, 6, 7, 10 (9, 3) 5: 4 Fifty Cent Piece (2, 1) 6: 3 Bill's Man (4, 1) 7: 4, 10 (6, 5) 5x5x7x6x1x1x2 = 2100 rader. 2100 x 1 x 0,50 kr = 1 050,00 kr. Insamlat till Cancerfonden: 63,00 kr. Totalt: 1 113,00 kr. Min kostnad: 1 113,00 kr x 2/50 = 44,52 kr Rättningskod: JWM STW QPD Avd1 4 Tangen Haap (Jiwa) 5 H.V Tuuri (Frasse77. thepod) Avd2 5 Aetos Kronos (Fulsprit) Avd3 2 Heavy Sound (bosseguldheden) 6 Ecurie D (Jiwa) Avd4 4 Dark Roadster (Jiwa) 7 Usain Töll (viking90) 10 Upper Face (olle) Avd5 4 Fifty Piece Cent (Jiwa, Efterhandaren) Avd6 3 Bill´s Man (viking90. Efterhandaren) Avd7 10 Bepi Bi (Efterhandaren, heddari) |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Jag får se loppen i efterhand. Hinner inte i tid.
V75 Inlämnat: 2021-05-30, 11:39 Solvalla Söndag 2021-05-30 Start: 15:00 Kostnad: 210,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4, 5, 8 (6, 10) 2: 1, 3, 4, 8 (2, 7) 3: 1, 3, 5, 6, 8 (7, 2) 4: 6 Amornero Roc (5, 4) 5: 1 Balsamine Font (4, 10) 6: 1, 3, 4, 5, 8, 9, 10 (6, 2) 7: 4 Sister Sledge (6, 10) 3x4x5x1x1x7x1 = 420 rader. 420 x 1 x 0,50 kr = 210,00 kr. Totalt: 210,00 kr. Rättningskod: FZK VTT RQH |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
V75
Inlämnat: 2021-05-30, 14:52 Solvalla Söndag 2021-05-30 Start: 15:00 Kostnad: 160,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4, 5, 6, 7, 8 (10, 3) 2: 1 Vivid Wise As (4, 2) 3: 1, 2, 3, 5 (6, 8) 4: 4, 5, 6, 10 (7, 1) 5: 1, 4 (2, 10) 6: 3, 4 (10, 1) 7: 4 Sister Sledge (10, 6) 5x1x4x4x2x2x1 = 320 rader. 320 x 1 x 0,50 kr = 160,00 kr. Totalt: 160,00 kr. Rättningskod: DPH TTX NPC |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
V75
Inlämnat: 2021-05-30, 14:51 Solvalla Söndag 2021-05-30 Start: 15:00 Kostnad: 180,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 8 Odd Herakles (4, 5) 2: 1, 3, 4, 7 (2, 8) 3: 2, 3, 4, 5, 6 (8, 1) 4: 4, 6, 10 (5, 7) 5: 1 Balsamine Font (4, 2) 6: 1, 3, 4, 5, 6, 10 (9, 8) 7: 4 Sister Sledge (10, 6) 1x4x5x3x1x6x1 = 360 rader. 360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr. Totalt: 180,00 kr. Rättningskod: HPK STV XPF |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
V75
Inlämnat: 2021-05-30, 14:55 Solvalla Söndag 2021-05-30 Start: 15:00 Kostnad: 900,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4, 5, 6, 8 (10, 3) 2: 1, 2, 3, 4, 8 (7, 5) 3: 2, 3 (5, 6) 4: 3, 6, 10 (5, 4) 5: 1, 2, 4, 9, 10 (7, 3) 6: 1, 3, 10 (4, 9) 7: 4 Sister Sledge (10, 6) 4x5x2x3x5x3x1 = 1800 rader. 1800 x 1 x 0,50 kr = 900,00 kr. Totalt: 900,00 kr. |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Stolpe ut på V4... Vi tar dom på V75 och V5 istället!!
V75 Inlämnat: 2021-05-30, 14:47 Sundbyholms Travbana, Sista Stallskrikets andelsspel Solvalla Söndag 2021-05-30 Start: 15:00 Kostnad: 1 526,40 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4, 5, 8 (6, 2) 2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 (8, 1) 3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 (4, 3) 4: 6 Amornero Roc (4, 5) 5: 1, 4, 9 (2, 10) 6: 1, 3, 6, 8, 10 (4, 9) 7: 4 Sister Sledge (10, 8) 3x8x8x1x3x5x1 = 2880 rader. 2880 x 1 x 0,50 kr = 1 440,00 kr. Rättningskod: CPB XTX TPF ------------------------------------- V75 Inlämnat: 2021-05-30, 14:49 Sundbyholms Travbana, Stallskriket skrälls andelsspel Solvalla Söndag 2021-05-30 Start: 15:00 Kostnad: 572,40 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 8 Odd Herakles (4, 5) 2: 8 Don Fanucci Zet (1, 3) 3: 3, 4, 6 (8, 5) 4: 1, 4, 5, 6, 9, 10 (7, 3) 5: 1, 2, 4, 5, 6, 9 (10, 8) 6: 1, 3, 6, 8, 10 (4, 9) 7: 4, 10 (8, 5) 1x1x3x6x6x5x2 = 1080 rader. 1080 x 1 x 0,50 kr = 540,00 kr. Rättningskod: HPC WTT ZPD ------------------------------------ V5 Inlämnat: 2021-05-30, 14:39 SistaStallskriket andelsspel Solvalla Söndag 2021-05-30 Start: 16:00 Kostnad: 480,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 4, 6 (8, 5) 2: 1, 4, 5, 6, 10 (9, 7) 3: 1, 2, 4, 9 (10, 7) 4: 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10 (2, 7) 5: 4 Sister Sledge (10, 5) 3x5x4x8x1 = 480 rader. 480 x 1 x 1,00 kr = 480,00 kr. Totalt: 480,00 kr. Rättningskod: CTC XTT RPG |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
V75
Inlämnat: 2021-05-30, 14:56 Solvalla Söndag 2021-05-30 Start: 15:00 Kostnad: 192,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4, 8 (5, 6) 2: 2 Moni Viking (1, 4) 3: 1, 2, 4, 5 (3, 6) 4: 4, 6, 10 (5, 7) 5: 4 Fifty Cent Piece (1, 2) 6: 1, 4, 5, 8 (3, 10) 7: 2, 4, 6, 10 (8, 5) 2x1x4x3x1x4x4 = 384 rader. 384 x 1 x 0,50 kr = 192,00 kr. Totalt: 192,00 kr. Rättningskod: GZJ QTR SPH |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Dagens rad. Minst tre a-hästar är kravet. Lycka till allihopa!
Avd 1: A: 5, 8, B: 4 2: 4 Aetos Kronos (1, 2) 3: A: 4, 6, B: 5, 1 4: A: 6, B: 4, 5, 7, 10 5: A: 1, 2, 4, B: 3, 6, 10 6: A: 4, B: 1, 9 7: 4 Sister Sledge (7, 5) |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Vilket jävla lopp! Synd för HV Tuuri, vilket lopp han gör!
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Waowww vilken elitkamp. Världens bästa kallblod fick verkligen kämpa för att plocka ner den finske barfotadansande hästen.
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Banned
|
Fantastiskt, det är tur vi har Djuse i travet. Killar som vågar tävla.
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Odd Herakles rekordsänkte sitt pers. Det var det som krävdes för att vinna. Starkt när den fick gå i dödens.
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Wow, vilket jäkla lopp. Rysningar
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Första bfro kan vara bra ibland. Finnen rekordsänkte med runt 3,5 sekund i 71 starten... Skönt att jag gjorde rätt på v75...
V75 Inlämnat: 2021-05-30, 15:00 Solvalla Söndag 2021-05-30 Start: 15:00 Kostnad: 540,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 8 Odd Herakles (4, 5) 2: 1, 2, 4, 6, 8 (3, 7) 3: 1, 3, 4, 5, 6, 8 (2, 7) 4: 4, 6, 10 (5, 7) 5: 1, 4, 10 (2, 9) 6: 6, 10 (4, 3) 7: 4, 10 (6, 5) 1x5x6x3x3x2x2 = 1080 rader. 1080 x 1 x 0,50 kr = 540,00 kr. Totalt: 540,00 kr. Rättningskod: MSF PTT QPB |
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
V75
Inlämnat: 2021-05-30, 14:42 Solvalla Söndag 2021-05-30 Start: 15:00 Kostnad: 108,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 8 Odd Herakles (4, 5) 2: 1, 2, 4 (8, 3) 3: 5, 6, 8 (3, 1) 4: 6, 7 (5, 4) 5: 1, 4, 9, 10 (2, 7) 6: 6, 8, 9 (4, 3) 7: 4 Sister Sledge (10, 6) 1x3x3x2x4x3x1 = 216 rader. 216 x 1 x 0,50 kr = 108,00 kr. Totalt: 108,00 kr. Rättningskod: GWK PTV PPD |
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#57 |
|
Skit oxå - ett stort vinnarspel tappades på ritsen, men vad i helvete vilket lopp - var värt varenda liten krona!!!
Vilka kusar!!!
|
|
|
|
#58 |
|
Den finske kusen sänkte 3.5 sekunder, hehe!!!
|
|
|
|
#59 |
|
OJ! Jag trodde faktiskt Järvsöfaks rekord skulle ryka när de hade 100 meter kvar.
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Ska bli spännande att se Fredde B Larssons taktik nu. Många tror han ska spetsa men vad gör han sen? Och duger hästen hans?
|
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Hehe, vilka "roliga" småhopp han gjorde Aetos Kronos - hoppas det i alla fall...
|
|
|
|
#63 |
|
Gocciadoro släpper nog inte spetsen om hästen travare. Dollarn blir väl 5-6 i bästa fall.
SistaStallskriket (+20) |
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#65 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Är det helt osannolikt att Johan kör till spets med Cyber Lane?
|
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
På 1609 borde det bli det. Frågan om han ens laddar järnet fullt.
|
|
|
|
#68 |
|
Känns som 6 hästar gör upp om de fyra finalplatserna. Hickothepoh och Bahia Quesnot känns som ren utfyllnad .
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Snälla, Fredde - kör inte i ledningen, du kommer bli förnedrad och sist i mål!!!
|
|
|
|
#70 |
|
Må alla gå felfritt!!!
|
|
|
|
#71 |
|
Banned
|
Vem ska slå den där? Han ryckte inte ens tussarna...och FBL?
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Varför spelar de musik under loppet?
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Blev dom hästar man ville ha till final. Fredde B får prova igen nästa år.
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Nästan för enkelt... 14x (x2)
TVILLING Inlämnat: 2021-05-30, 15:13 Solvalla Lopp 6 Söndag 2021-05-30 Start: 15:30 Kostnad: 40,00 kr Vadet gäller startnummer Hästar 1, 4 Utgångshästar 8 Don Fanucci Zet 2 x 20,00 kr = 40,00 kr. Totalt: 40,00 kr. Rättningskod: GXF RTQ QPM |
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Puuuhh! Finalsegern lever...
|
|
|
|
#77 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Fegis Goopen gick bara för 2a platsen.. Synd att han klarade topp 4 med den chansningen
![]() Nu vinner han finalen lätt! |
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Banned
|
Fredrik B Larsson Chans var att nå spets. Han vågade inte trycka av och nu är han inte i final. Djuse visar åter vilken smart kusk han är som förstod att han måste fram tidigt. Nu med i finalen
Fulsprit (+25) |
|
|
|
|
|
#81 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Faan, vad fult sopan Fredde B. kör - kunde orsakat karambolage och galopper och i värsta fall en olycka när han tar upp! Idiotfaan!!!
|
|
|
|
#83 |
|
Det är inte den nivån hos alla. Ignorera de som drar ner stämningen bara. Idag ska det vara fest
Nobleflash (+5) |
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Banned
|
Sånt händer väldigt ofta. Mer dumt av Fredde att inte satsa allt på ett kort. Hans häst klarar inte andraspråk mot dessa hästar
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Banned
|
Om Haugstad kan få för sig att ladda nudå....
Cokstile är sjua på ranken. Är spelarkollektivet rätt ute? |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Seriöst, TV4/Kanal 75 förstör verkligen hela upplevelsen av Elitloppet med TV-produktionen. De gör våld på travsporten, tyvärr. Jag vet att man kan kolla på ATG Live, men de allra flesta som tittar gör det rimligen på TV och att man på travets största dag reducerar sporten till en underhållning som inte klarar av stå på egna ben är sjukt.
Jag förutsätter att ingen kommit på tanken att börja köra housemusik under tilläggstiden när TV4 sänder EM i fotboll och tycker det är mycket tråkigt att man inte kan behandla travet med samma allvar. Jag märkte knappt vem som gick vidare pga det här haveriet. |
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Citat:
Skulle aldrig få för mig att kolla TV-sändningen då jag vet vilka stolpskott som finns där, särskilt Herr Stropp!
|
|
|
|
#89 |
|
Tycker atg live sändningen är väldigt bra precis som igår. Idag är även Hultman med.
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Haha, inte så glada miner ifrån Magnus A Djuse där inte. Tävlingskalle.
|
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#93 |
|
Banned
|
Don Fanucci Zet ska tydligen vara "klar" i finalen, enligt studion.
Jag har ett vinnarspel på Vivid Wise As till 8 ggr pengarna. Nån som vill köpa in sig?
Fulsprit (+8) |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#96 |
|
Seismic Wave favorit i försök 2. Rekord på 10,4 så den måste nog sänka det en del för att infria favoritskapet. Det borde den kunna göra men ändå något svårbedömt om den verkligen räcker mot yppersta eliten redan.
Undrar om dom rycker alla skor i försöket på Equire D i någon slags desperation eller om det kommer vara en ny häst jämfört med senast. Ruggigt spännande lopp där det till skillnad mot i försök 1 känns som alla är kapabla att ta sig till final. |
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Tyvärr, tror jag på fortsatt flopp på Ecurie D.!!!
|
|
|
|
#98 |
|
Fått för mig att det är spets och slut på Gelati Cut nu i försöket....
|
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Man förstår att det är öppet när man kollar ATGs vinnarodds. Sju av hästarna står mellan 3 och 9 i odds
|
|
|
|
|
|
|
#100 | |
|
Citat:
![]()
Difsteve (+5) |
||
|
|
|
|
|
#101 | |
|
Citat:
SistaStallskriket (+10) |
||
|
|
|
|
|
#102 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Hoppas på nurmos vinst i finalen
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Citat:
![]() ![]()
Difsteve (+5) |
||
|
|
|
|
|
#106 |
|
Ingen nurmos i finalen
|
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Gööötttt mossss!!!!!
Och flopp på Ecurie D, som sagt!!!
|
|
|
|
#108 |
|
Hakade fast hjulet såg det ut som.
znipstern (+1) |
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Ajdå! Blir väl diskad - faan oxå!!!
|
|
|
|
#111 |
|
Banned
|
Nej, nej, nej.....Lugauer ska man spela är han inte lämnar klartecken.
znipstern (+1) |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Seismic Wave visade att han fortfarande är en silverdivisions-häst och Very Kronos fick ett helt omöjligt lopp. Kul dock att se Ecurie D i full form igen
|
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Banned
|
Trams. Så här ser du ut i varje lopp. Ulf Ohlsson får ha lite marginal dessutom bryter han in. Men så fort det är en utländsk häst så ska det vara stenhårt.
Sen förstår jag inte att det blir exstas för att det körs 1.10 på varvet. Normalt tycker jag. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+50) Senast redigerad av Indianen20 den 2021-05-30 klockan 16:10. |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Bör väl bli nerflyttad till andraplatsen i alla fall. Han drar ju utval mycket att han kör in i Uffes hjul. Mycket märkligt annars .
Ace (+5) |
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
[QUOTE=Nobleflash;749716]Hakade fast hjulet såg det ut som.[/QUOTE
Tror dem stämmer i bäcken. |
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Det är elitloppsförsök!!! Sluta larva er domarjävlar! Ska dom reagera och agera på det där får dom jobbigt i framtiden!
|
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Yeeees! Blev orolig ett tag!
Fulsprit (+225) |
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Yeeesssss!!!!!
|
|
|
|
#121 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Ja, släppte de Billie igår så var de ju mer eller mindre tvungna att släppa den här också!
|
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
Ja, då var vi minst två, hehe!!!
|
|
|
|
|
#124 |
|
Banned
|
Känner en riksdomare och han dömde fel på Åby när fransosen diskades
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
Hade du resonerat likadant om det var finalen han hade vunnit genom att vingla ut ett och ett halvt spår?
Ace (+5) |
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
|
|
|
|
#127 |
|
Det hade varit stor humor ifall de diskade idag för det de släppte igår....
|
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
Ja har spelat hästen på v75 o som vinnare en slant i elitloppet. Händer så gott som i varje lopp. Ecurie d hade ja inte så det är ett helt egoistiskt svar och sen tycker ja inte det var nån större grej.
|
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
Måste vara guld att sitta i vinnarhålet på upploppet när en fransos leder och tappar lite mark på att flytta ut sin häst över hela upploppet. Blir ju alltid open stretch och den som sitter utanpå ledaren blir samtidigt störd och tvingas också springa längre på upploppet
|
|
|
|
#132 |
|
Någon som vet vilken tid som spåren väljs till finalen?
|
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Administrator
|
Nu jobbar vi. Hela vägen idag!
V75 Inlämnat: 2021-05-30, 14:55 Pressbyrån Karlstad, Big City Boys V75s andelsspel Solvalla Söndag 2021-05-30 Start: 15:00 Vadet gäller startnummer Avd 1: 8 Odd Herakles (6, 4) 2: 1 Vivid Wise As (4, 8) 3: 3, 4, 5, 6, 8 (2, 1) 4: 1, 4, 5, 6, 7, 9, 10 (3, 2) 5: 1, 4, 10 (2, 7) 6: 1, 3, 4, 6, 8, 9, 10 (5, 7) 7: 4, 5, 6, 8, 10 (2, 3)
|
|
|
#134 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Blir ta mig fan galen!!!!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
The Bald Eagle - vilket förbannat lopp denne gör, från dödens och tredjespår... Nästagångare, de luxe!!!
|
|
|
|
#137 |
|
En tapper Dark Roadster släpper rygg ledaren förbi sig och jag kliver av på V75 :(
|
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Banned
|
Har älskat den hästen hela tiden
Fulsprit (+10) |
|
|
|
|
|
#139 |
|
Töll Töll Töll!
Gotland (+10) |
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
PLATS
Inlämnat: 2021-05-30, 16:15 Solvalla Lopp 8 Söndag 2021-05-30 Start: 16:25 Kostnad: 50,00 kr Vadet gäller startnummer 7 Usain Töll 1 x 50,00 kr = 50,00 kr. Totalt: 50,00 kr. Rättningskod: MVH RTT PZK Hade med den på 3 streck på mitt system också, hann ej posta innan. Åkte dessvärre i förra. Men kanske kan bli något på 6 nu
|
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
Banned
|
Skoglund ska alltid hänga utländska kuskar. Alltid!!! Svenska toppkuskar polerar han skorna åt i alla väder
|
|
|
|
|
|
#145 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
#146 |
|
Ecurie D är nog vinnaren efter lotten och försöken!
|
|
|
|
#148 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#149 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#150 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#151 |
|
Banned
|
Jag säger DFZ tack vare spåret. Men blir det lite tempo och Aetos får bra drag kanske
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#156 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
Testade 100 v till 5,75 på DFZ hos unibet.
|
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
Körde Dante snävt mot Goop?
Nu med facit i hand - stallkörning? |
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
Banned
|
Det är så härligt att se när det är tävling. Det är mycket mera skrällar. Man förstår hur mycket segrar som bar ges bort annars
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
Alla lopp utom elitloppet går i elitloppsfart
Migge (+1) |
|
|
|
|
|
|
#161 |
|
Ser ut att bli pengar på V75 ändå . Båda favoriterna gjorde bort sig i stoloppet för fyraåringarna och en för första gången barfotatävlande Kali Smart vinner överlägset.
|
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
Kanske kan bli lite ändå på 6 rätt.
Håller tummarna inför DD. |
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
En 30 oddsare vinner nu barfota runt om ffg och tidigare en 88 oddsare innan V75. Känns som ett stort misslyckande att inte ha lirat en krona på någon av dom.
|
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
Apropå utländska kuskar - nu blev det "svenskt".
Blir man bannad nu för citationstecknen? |
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#167 |
|
V3
Inlämnat: 2021-05-30, 17:03 Solvalla Söndag 2021-05-30 Start: 17:20 Kostnad: 90,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1 Night Brodde 2: 2, 4, 10 3: 1, 4, 7 1x3x3 = 9 rader. 9 x 1 x 10,00 kr = 90,00 kr. Totalt: 90,00 kr. Rättningskod: BPM NTQ SSC |
|
|
|
|
|
|
#168 |
|
spelar lätt vinnare 100 kr på night. Allt annat har varit mögel idag.
|
|
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Citat:
Supervisor (+2) |
||
|
|
|
|
|
#170 |
|
Zaccaria Bar, en fin Ready Cash:are tror jag är huvudet högre än det här gänget. Sen är det äntligen dags Örjan-näsa-för-stora-pengar.
DAGENS DUBBEL Inlämnat: 2021-05-30, 17:04 Solvalla Söndag 2021-05-30 Start: 17:20 Kostnad: 50,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 10 Zaccaria Bar 2: 4 Sister Sledge 1 x 50,00 kr = 50,00 kr. Totalt: 50,00 kr. Rättningskod: MPK ZTT VSJ |
|
|
|
|
|
|
#171 |
|
Banned
|
Disco Volante är väl stenklar? Nästan 5 ggr pengarna.
All in! |
|
|
|
|
|
#172 |
|
Får se vad oddsen ligger på fram emot start, men funderar på att "säkra" ett spel på 1,3,4. Landar kanske runt 4ggr allihopa. Eventuellt gå lite hårdare och lägga bara på 3,4. Med svenska kuskar och lite extra maxning för finalen borde de ha lite edge. Gareth är väl den outsidern som har chans.
|
|
|
|
#173 |
|
Mäktig häst. Frågan vi ställer oss varför har man väntat med det skorycket
|
|
|
|
|
|
|
#175 | |
|
Citat:
FAN att man inte vågar gå på det på streckspelen. V3 får väl hängas in! |
||
|
|
|
|
|
#176 |
|
Härlig effekt på skorycket. En av helgens bästa tider när Lugauers nya världsstjärna Night Brodde vinner överlägset. Den kan vara något för Åbergs. Vilken fantastisk häst.
|
|
|
|
|
|
|
#177 | |
|
Citat:
SistaStallskriket (+20) |
||
|
|
|
|
|
#178 |
|
En flerspråkg intervjuare på banan + Åsa Elmroth.Räcker inte det?
Vem behövde Lillieborg där? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
znipstern (+1) |
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#180 |
|
Värden i teorin.
1 __ 1.17207E+07-- 36068-- 1211 2 __ 1.024927E+07-- 32795-- 1143 3 __ 1.703297E+07-- 46056-- 1392 4 __ 444615-- 1935-- 104 5 __ 3476607-- 13617-- 609 6 __ 2687373-- 10808-- 504 7 __ 1.239572E+07-- 37488-- 1239 8 __ 3587245-- 13999-- 623 9 __ 1.434898E+07-- 41332-- 1311 10 __ 1552512-- 6494-- 324 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Protesgoran (+10) |
|
|
|
|
|
|
#181 |
|
Banned
|
Nu är det dags för Debbie, Joni, Kim och Kathy.
|
|
|
|
|
|
#182 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#183 |
|
B häst krävs för 6 rätt nr 6. Tråkgardering på DD favoriten med en femtilapp för att få tillbaka degen. Får hoppas Örjan fortsätter att förlora lopp.
DAGENS DUBBEL Inlämnat: 2021-05-30, 17:05 Solvalla Söndag 2021-05-30 Start: 17:20 Kostnad: 400,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 6 2: 5, 6 4 x 100,00 kr = 400,00 kr. Totalt: 400,00 kr. Rättningskod: FPL ZTP |
|
|
|
|
|
|
#184 |
|
Rasistskandal på ATG-Live. Han som står bredvid Hultman och intervjuar den svarte avslutar med att säga att "må bäste ras vinna", på engelska då - WTF!!! Rasister, hela bunten...
|
|
|
|
#185 |
|
Får avsluta kvällen med en tvilling för 99 spänn
4 5 9 i lopp 11 Får jag in 4 5 i lopp 11 så sitter även dubbeln. |
|
|
|
|
|
|
#186 |
|
Verkar som Stefan Melander ska köra Chestnut Hill barfota ffg i sista V75 och sitter även skygglapparna på ffg lär det bli åka av med den om den går felfritt.
|
|
|
|
|
|
|
#187 |
|
Örjan har ju haft en medioker helg men skulle inte förvåna mig om han vinner helgens två sista lopp
|
|
|
|
|
|
|
#188 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#189 |
|
Sister Sledge!
Vilket lopp 6 rätt och flera femmor blev det
|
|
|
|
|
|
|
#190 |
|
Banned
|
Hur är Goop som tränare? Hans hästar verkar alltid vara hårt spelade men sviker ofta
|
|
|
|
|
|
#191 |
|
Vilka jäkla hästar och vilka snygga kuskinsatser. Inga onödigt hårda drivningar. Travsport i absolut världsklass!
|
|
|
|
|
|
|
#192 |
|
WTF!!! Vilket lopp - mycket synd att någon måste förlora - ÖK vann!
|
|
|
|
#193 |
|
Banned
|
F-n, till och med Örjan hann bli lite orolig....
|
|
|
|
|
|
#194 |
|
Slutet gott - allting gott! (på min nivå)
DAGENS DUBBEL Inlämnat: 2021-05-30, 16:52 Solvalla Söndag 2021-05-30 Start: 17:20 Kostnad: 40,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 10 2: 4 Sister Sledge 2 x 20,00 kr = 40,00 kr. Totalt: 40,00 kr. Rättningskod: MTH NTW NSL Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10) |
|
|
|
|
|
|
#195 |
|
Synd att Melanders hoppade. Hade den och vinnaren för en massa femmor på mitt 200 kr system. Femmorna kommer nog betala lite ändå men rensaren hade inneburit bra utdelning på femmorna.
Fulsprit (+5) |
|
|
|
|
|
|
#196 |
|
Nja, i Sverige får man inte skriva något så troligtvis inte... Sedan så var det ingen som nappade på mitt dåliga skämt. Repotern sa "race" som i lopp, på engelska, inte ras. Bra att ingen fick tuppjuck - det hedrar er!
|
|
|
|
|
#197 |
|
Banned
|
Micke Nybrink- nu vill det till att inte Kihlström kör för att bli tvåa?
Skoglund- Har det verkligen hänt någon gång?? ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#198 |
|
Mitt V75-system gav tre femmor och 321 pigga kronor tillbaka på 180 satsade. Kan man dra sig tillbaka och leva på räntan
|
|
|
|
|
|
|
#199 |
|
Fruktansvärt bra sport idag måste man säga. Nästan mer än man förväntat.
Ett lopp kvar. Sedan dags med första analys av V75 nästa lördag . Känns lagom att ta paus till dess med travet och spelet efter denna fantastiska helg helt fokuserad på trav. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Difsteve (+5) |
|
|
|
|
|
|
#200 |
|
Stabila odds på elitlopppet. Tror inte på Vivid wise As men alla de intervjuat i sändningen tror typ att den vinner 4 ggr...
|
|
|
|
|
|
|
#201 |
|
Vajvid Vajs As.. Hultman
|
|
|
|
|
|
|
#202 |
|
Mmm, alla lopp på V75 har gått på 1,10 eller under. Fantastiska prestationer överlag
![]() Vill också passa på att tacka alla på forumet som förgyller tillvaron med trevliga och matnyttiga inlägg. Stämningen har överlag varit riktigt fin tycker jag och det kan man dess värre inte alltid säga
|
|
|
|
|
|
|
#203 | |
|
Administrator
|
Citat:
Blä!
|
|
|
|
|
#204 |
|
Moni Viking otroligt hårt spelad - det är klart, allt kvar i mål och troligtvis den som gynnas mest av två lopp, hmm! Måste nog lägga ett motspel mot Aetos Kronos nu med detta läge på mitt förtidsspel...
|
|
|
|
#205 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#206 |
|
Tre rader på fem rätt i alla fall, pengarna tillbaka och lite kaffepengar.
Grämer mig rejält över valet av min första spik, stod mellan Odd Herakles och Aetos Kronos. Det blev AK i sista minuten på spelprocent och stallsnack, det kostade mig dryg 8 000 kr. Gardera Odd Herakles... ![]() Nu blir det galopp på DFZ och Moni Viking vinner Elitloppet. |
|
|
|
|
|
|
#207 |
|
Lägger en liten slant nu på Moni Viking från statistik-Jens favoritspår. 6,70 fick jag hos Svenska Spel! Känns som han har allt kvar från försöken och tror det kommer bli tuff körning hela vägen här.
Fulsprit (+6) |
|
|
|
|
|
|
#208 |
|
Älskar mitt förtidsspel, PLATS, på Gelati Cut, till 4.65... Borde ha en hyfsad chans att gå in - lär söka rygg ledaren på Cocciadoro!
|
|
|
|
|
#209 |
|
Blir 1 i spets, alt 2 om den tar en längd släpper inte i så fall. Ecurie D i dödens men släpper till DFZ som ligger i tredjespår. Övriga bakom i andra spår. Örjan börjar trycka varvet kvar, Ecurie går ut i tredje när de andra stöter 400 kvar och så vinner DFZ eller Ecurie D. Personligen hoppas jag på skräll men vi får se.
|
|
|
|
|
|
|
#210 |
|
Ecurie D. ser ut att vilja explodera - detta får bli mitt motspel!
|
|
|
|
#211 |
|
4ggr på Vivi Wise As är ett bra odds i min värld. Har varit min vinnare sensate månaden.
Jag lägger en slant. |
|
|
|
|
|
|
#212 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#213 |
|
Hultman; "loppet måste bli ÖVERPESAT"... Hehe, den mannen!
|
|
|
|
#214 |
|
10 618 000 i omsättning i Elitloppsfinalen i detta nu...
|
|
|
|
#215 |
|
VINNARE
Inlämnat: 2021-05-30, 17:57 Solvalla Lopp 12 Söndag 2021-05-30 Start: 18:10 Kostnad: 482,00 kr Vadet gäller startnummer 3 Ecurie D. 1 x 482,00 kr = 482,00 kr. Totalt: 482,00 kr. |
|
|
|
|
|
|
#216 |
|
Vad pratar dom om - Gelati Cut kommer ta rygg ledaren - kommer inte ge sig in i någon tokgörning med Cocciadoro...
|
|
|
|
#217 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#220 |
|
Han satt och finåkte genom slutsvängen Örjan!
|
|
|
|
|
|
|
#221 |
|
Don F Zet vinner elitloppet. Vilken insats av häst och kusk. Redens framgångar bara fortsätter. Man trodde italienaren skulle ta det då det inte blev alltför tufft tempo.
|
|
|
|
|
|
|
#222 |
|
Och nu skall det rövslickas å det grövsta!
|
|
|
|
|
|
|
#223 |
|
Banned
|
Vad är det med Goop. Hans hästar galopperar och underpresterar jämt. [B][Likaså ifjol när hon fick den italienska hästen, helt under isen. Är han överskattad?/B]
Inte så rolig vinnare. En skattesmitare som köper dyrgripar. Reden som håller masken Duktig tränare är han dock Nu kommer Skoglund rövslicka ja. Senast redigerad av Indianen20 den 2021-05-30 klockan 18:19. |
|
|
|
|
|
#224 |
|
Haha, så klart!!!! Redén/Kihlström i storlopp, att man någonsin tvivlar!
|
|
|
|
|
|
|
#225 |
|
ÖK är för djävligt skickligt men lika förbannat tråkig - inte en min över mållinjen, trots solklar seger!!!
|
|
|
|
#226 |
|
Djusepojken körde som en gud och kom 3a
|
|
|
|
|
|
|
#227 |
|
Surt med Gealti Cut som missade platsen med ett fitthår - tidigare lucka, tll och med segerfarlig...
|
|
|
|
#228 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#229 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#230 |
|
1,08,9, en hyfsad segrartid!
|
|
|
|
#231 |
|
Största fenomenet den helgen är ändå varför moni viking startsdes i eliteloppet och inte på Harpers? Kan inte komma på en enda vettig anledning.
|
|
|
|
|
|
|
#232 |
|
Imponerande! 08,9! Bästa hästen, bästa tränaren och bästa kusken vann.
Och grattis till olle som fick starka 5,75 ggr pengarna! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
olle (+10) |
|
|
|
|
|
|
#233 | |
|
Citat:
men för Ågerups skatteflyktiga pengar kan man naturligtvis välja och vraka bland välstammade unghästar OAVSETT priset. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jessi82 (+10) |
||
|
|
|
|
|
#234 |
|
Ganska otroligt att detta var DFZ enkom 21;a start - inte många som gör denna korta resa till Elitloppet!
|
|
|
|
#235 |
|
Relativt bra dag ändå men känslan att det kunde blivit så mkt bättre. Dagens bästa spik Night Brodde satt liksom dagens bästa skräll Kali Smart. Men fick tyvärr inte råd med Usain Töll och tog bort Gelati Cut. Femmor, DD och vinnare på Kali ger plus för dagen men blygsamt sådant. Och Moni Viking till 37 ggr räckte inte hela vägen, den hann ju helt enkelt inte med.
|
|
|
|
|
|
|
#236 |
|
Man får säga att Mats E överglänste brorsan i Elitloppet. Fin styrning i både försök och i final medan Magnus A kom snett på det i finalen.
TOBYTYKE (+2) |
|
|
|
|
|
|
#237 |
|
Men, vad trött jag blir - tror verkligen Hultman att Gelormini ville ge sig in i körning med Cocciadoro???!!! Gelati Cut hade en sak i ögonen och det var vinnarhålet, inget annat!!!
Experter, my ass!!!
|
|
|
|
#238 | |
|
Citat:
750 tkr för tredjeplatsen är ju fina pengar för ägarna oavsett. Hoppas den syns i startlistorna igen om 3-4 veckor. |
||
|
|
|
|
|
#239 | |
|
Banned
|
Citat:
Magnus A Djuse körde bra i både försök och final. Han var tvungen att chansa sig fram. Sitter han kvar där i bak är det helkört |
|
|
|
|
|
|
#240 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#241 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#242 |
|
Magnus A Djuse gjorde väl egentligen helt rätt drag som kusk för att försöka vinna loppet.
Det blev dock ett tufft försök och en ännu tuffare final. Han tog väl tillslut upp lugnt och sansat också. Mats E Djuse gjorde en snygg styrning och chansade invändigt, kom ut och fick luckan. Det var verkligen en optimal styrning och utgång. Skillnaden är väl att den ene gick för vinst i loppet och den andre för bästa placering. Aetos Kronos har redan vunnit stora lopp och finaler. Tjänat mycket pengar redan. Där kan man nog köra lite allt eller inget när det blev som det blev. Medan med Gareth Boko är man väldigt nöjda med en framskjuten placering. En häst som verkligen börjar visa sin fina kapacitet på riktigt. |
|
|
|
|
|
|
#243 |
|
Elitloppshelger är inte som andra travhelger, spelmässigt..
Tillfälligheter, bonnflax eller envist lirande på favohästar trots läge och motstånd har satt guldkant på denna helgen år efter år(30 år). Kan förmodligen fylla en container med förlustbongar men Wild Love(18,70 V och 2% V75) under lördagen och Kali Smart(29,35 V och 2% V75) idag håller denna trevliga tradition levande. Längtar redan efter Elitloppshelgen 2022, PÅ PLATS!
|
|
|
|
|
|
|
#244 |
|
|
|
|