Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-07-18, 10:38   #1
Banned
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 299
Sharp$: 2735
Standard

Finns det några professionella travspelare kvar?


Förr i tiden fanns dom även dom var ytterst få. Hur ser det ut idag?
Vad jag hör idag så är det i princip inte möjligt att prestera såpass bra att du går plus i längden. Alla vet för mycket idag vad gäller tips, lopparkiv, värmningar mm. Med det höga spelavdraget så äts din kunskapsinformation tillika fördel upp.

Finns de kvar?
Indianen20 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-18, 10:43   #2
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Vet knappt om det har funnits så många.

Dra in 10 miljoner på ett bräde och leva på pengarna tills dom tar slut gör en inte till spelproffs.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-18, 11:11   #3
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9126
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Indianen20 Visa inlägg
Förr i tiden fanns dom även dom var ytterst få. Hur ser det ut idag?
Vad jag hör idag så är det i princip inte möjligt att prestera såpass bra att du går plus i längden. Alla vet för mycket idag vad gäller tips, lopparkiv, värmningar mm. Med det höga spelavdraget så äts din kunskapsinformation tillika fördel upp.

Finns de kvar?
Av vilken anledning är det viktigt? Måste det finnas ett professionellt spelande för att spelet ska få existera?

Tillgången på information gör det såklart mer utmanande att ha edge mot kollektivet idag. Men tittar man ur ett lite större perspektiv är det nog fler som försörjer sig på travet nu än för 20 år sedan. Men du räknar kanske inte in multivarvande andelsläggare i din klagosång?

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-18, 11:31   #4
Banned
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 299
Sharp$: 2735
Standard

Det är ingen klagosång. Jag bara undrar om det finns kvar några. Nä, de som tar betalt för att tippa ser jag ingen större prestation.

Om det är viktigt? Nja, om spelen är tekniskt omöjliga att slå så tror jag att spelet minskar. Ja jag ogillar, även om jag inte gör anspråk på att gå vinnande över tid, om det inte går att gå plus. Jag ogillar även limiteringar. Jag anser att det är Fair, att om man som spelare riskerar sina pengar så ska även spelbolaget även ta en viss risk. Var det inte ATG som limiterade en spelare redan efter 2-3 spel som satt

Senast redigerad av Indianen20 den 2021-07-18 klockan 11:46.
Indianen20 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-18, 12:06   #5
 
Reg.datum: sep 2019
Inlägg: 48
Sharp$: 607
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Indianen20 Visa inlägg
Det är ingen klagosång. Jag bara undrar om det finns kvar några. Nä, de som tar betalt för att tippa ser jag ingen större prestation.

Om det är viktigt? Nja, om spelen är tekniskt omöjliga att slå så tror jag att spelet minskar. Ja jag ogillar, även om jag inte gör anspråk på att gå vinnande över tid, om det inte går att gå plus. Jag ogillar även limiteringar. Jag anser att det är Fair, att om man som spelare riskerar sina pengar så ska även spelbolaget även ta en viss risk. Var det inte ATG som limiterade en spelare redan efter 2-3 spel som satt
Det skulle bara kunna vara "tekniskt omöjligt" att gå plus temporärt. Direkt vinnande spelare är överens kring att vinnande spel ej existerar försvinner en del av dessa varefter möjligheten återställs.

Klart det finns storspelare och klart det går att vinna på travspel.
DrMarre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-18, 12:27   #6
Banned
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 299
Sharp$: 2735
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DrMarre Visa inlägg
Det skulle bara kunna vara "tekniskt omöjligt" att gå plus temporärt. Direkt vinnande spelare är överens kring att vinnande spel ej existerar försvinner en del av dessa varefter möjligheten återställs.

Klart det finns storspelare och klart det går att vinna på travspel.

Storspelare finns även om de nu kanske inte får vara kvar om vi får de nya reglerna i Sverige som Norge infört. Vill påstå att det fanns fler storspelare förr. Att man kan gå plus på travspel under en kort tid vet vi ju redan. Frågan handlar är om det går att vara vinnande i längden. Jag känner inte till någon längre. De jag känt till som fått sluta säger att det inte går längre. Loppen är för genomlysta och degen äts upp av spelavdraget
Indianen20 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-18, 12:49   #7
 
Reg.datum: sep 2019
Inlägg: 48
Sharp$: 607
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Indianen20 Visa inlägg
Storspelare finns även om de nu kanske inte får vara kvar om vi får de nya reglerna i Sverige som Norge infört. Vill påstå att det fanns fler storspelare förr. Att man kan gå plus på travspel under en kort tid vet vi ju redan. Frågan handlar är om det går att vara vinnande i längden. Jag känner inte till någon längre. De jag känt till som fått sluta säger att det inte går längre. Loppen är för genomlysta och degen äts upp av spelavdraget
Ja, jag är också med på att vi inte diskuterar enstaka vinster.

Att loppen ska vara "genomlysta" är skitsnack av folk vars enda angreppssätt är att lägga några timmar i veckan i det heliga lopparkivet. Hur kan man förvänta sig avkastning på en så självklar strategi? Till råga på allt begränsar man helt och hållet sitt fokus till V7-loppen av alla veckans race man kan välja.

Det körs kanske 30 lopp om dagen bara på svenska banor nu under sommaren. Det är runt 300 hästar, eller på en vecka 2 000 hästar. Alla dessa lopp ska alltså vara genomlysta.
DrMarre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-18, 13:20   #8
Banned
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 299
Sharp$: 2735
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DrMarre Visa inlägg
Ja, jag är också med på att vi inte diskuterar enstaka vinster.

Att loppen ska vara "genomlysta" är skitsnack av folk vars enda angreppssätt är att lägga några timmar i veckan i det heliga lopparkivet. Hur kan man förvänta sig avkastning på en så självklar strategi? Till råga på allt begränsar man helt och hållet sitt fokus till V7-loppen av alla veckans race man kan välja.

Det körs kanske 30 lopp om dagen bara på svenska banor nu under sommaren. Det är runt 300 hästar, eller på en vecka 2 000 hästar. Alla dessa lopp ska alltså vara genomlysta.
Jo men även de loppen är analyserade på ett helt annat sätt än förr. På den gamla tiden kunde du få 10 ggr på någon som nästan var stenklar för att den missats.

Likväl, vet du någon som går plus på trav, på vinnare och plats. Jag tror det var Markus Lundgren som sa att aldrig hört talas om någon som gått vinnande under tid på den spelformen. Då var det ju 20 procent spelavdrag mot dagens 15 förvisso
Indianen20 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-18, 13:46   #9
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5401
Standard

Självklart finns det spelare som lever på travet, vet inte hur många, men det är ett heltidsjobb för dem och då menar jag inte 8 tim om dagen utan de lägger mer tid än en vanlig arbetare. Konsten för dem är att analysera om det ska spelas för riklig utdelning eller liten utdelning, där t.ex en eller flera flerbongar på t.ex 5-600 ggr som exempelvis ger en 100 kr i vinst ggr bongen.
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-18, 13:57   #10
Banned
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 299
Sharp$: 2735
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jAnman Visa inlägg
Självklart finns det spelare som lever på travet, vet inte hur många, men det är ett heltidsjobb för dem och då menar jag inte 8 tim om dagen utan de lägger mer tid än en vanlig arbetare. Konsten för dem är att analysera om det ska spelas för riklig utdelning eller liten utdelning, där t.ex en eller flera flerbongar på t.ex 5-600 ggr som exempelvis ger en 100 kr i vinst ggr bongen.
Varför är det självklart? Sveriges främsta tippade ( flera av dom) säger ju att de inte känner till några som går vinnande under tid. Dessutom är konststycket mer komplicerat än att gå på låg eller hög utdelning. Det måste vara helt omöjligt att livnära sig på streckspel med 65 procent utdelning.

Jag kan tänka mig att du kan gå plus om du uteslutande spelar på omgångar med jackpot
Indianen20 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-18, 14:02   #11
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5401
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Indianen20 Visa inlägg
Varför är det självklart? Sveriges främsta tippade ( flera av dom) säger ju att de inte känner till några som går vinnande under tid. Dessutom är konststycket mer komplicerat än att gå på låg eller hög utdelning. Det måste vara helt omöjligt att livnära sig på streckspel med 65 procent utdelning.

Jag kan tänka mig att du kan gå plus om du uteslutande spelar på omgångar med jackpot
Nix, de som jag håller/känner i kretsar är självförsörjande sedan början på 2005.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bullo (+15)
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-18, 14:06   #12
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5401
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jAnman Visa inlägg
Nix, de som jag håller/känner i kretsar är självförsörjande sedan början på 2005.
Jag kan väl tillägga att v 75 är svårare att hitta högvinsterna än t.ex vardagstravet eller lunch travets v4
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-18, 14:26   #13
Banned
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 299
Sharp$: 2735
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jAnman Visa inlägg
Nix, de som jag håller/känner i kretsar är självförsörjande sedan början på 2005.
Spännande. De mest framträdande experterna känner ingen som är självförsörjande på trav. Men du känner flera stycken. Vad har de för avkastning procentuellt på ett år?
Indianen20 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-18, 14:55   #14
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5401
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Indianen20 Visa inlägg
Spännande. De mest framträdande experterna känner ingen som är självförsörjande på trav. Men du känner flera stycken. Vad har de för avkastning procentuellt på ett år?
Vet inte vad jag tycker om experterna ,de har lyckats få in någon högvinst en gång i livet, sen är de experter som säljer andelar hipp som hopp, visst många är duktiga ( Berglund.mm), men de flesta utnyttjas/egen vinning av penningkåta ombud som säljer andelar med bra förtjänst, vilket ioförsig är bra för oss andra när varvade bongar är helt ute och cyklar. Jag går uttalar mig inte om avkastning, men du vet nog själv vad du bör tjäna per år för att gå runt med ditt arbete plus pensionsavsättningar, nöjen , och dylikt som hör livet till.
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-18, 15:54   #15
Banned
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 299
Sharp$: 2735
Standard

Ja isf är det ju lön på nästan 800k som iof ska skattas, därtill pensionsinsättningar på kanske 150k. Att kunna snitta dessa belopp på vinnare och plats ex tror jag i princip är omöjligt.

Att ombud skulle vara penningkåta? Jag tror de slåss för sin överlevnad. Många har fått lägga ned och många till kommer att få lägga ned. Atg- ombud går knappt att sälja idag. Den största spelbutiken här i stans försökte sälja för 6 miljoner för 7år sedan här. Den ligger 7dag ute för 225k men ingen köper.

Men låt mig konstatera snart är det förbjudet. Om du ska få in 800k på ett år vad gäller travspel så behöver du omsätta 40 miljoner per år vid en ROI på 102 procent. Hur fan ska det bli möjligt om de sätter en gräns på 20k i omsättningstapp? Inget utrymme för varians

Senast redigerad av Indianen20 den 2021-07-18 klockan 15:56.
Indianen20 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td