Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-08-06, 21:48   #46

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18044
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Illfindmywayhome ska ni inte missa.
Tja bakspår på 1640 känns väl sådär men visst lite pace på loppet är det väl en garderings stänkare. Men 9 Gerris är mer intressant i min värld. 1-3-4-9-11 känns helgarderat.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-06, 21:52   #47

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4119

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har vår kallblodsexpert S.O. semester?
Än så länge tar jag 1 Bol Brage (tar alltid ettan i voltstart)
och 7 Järvinn S.K. (norgetävlande med svensk toppkusk, Lex Jens)
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-06, 21:52   #48
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Jaha, så satt man i klistret när jag öppnade Rättvik istf Dannero för bolaget mitt, Winner Takes All...Gick ju inte att ändra på så det blev båda två. Det har emellertid funnits tid att analysera båda eftersom det varit skitväder här!!

Min egenranking

avd 1 = 1-6-11
avd 2 = 8-4-2
avd 3 = 5-3-7
avd 4 = 1-2-11
avd 5 = 3-9-1
avd 6 = 10-7-3
avd 7 = 4-7-2
Mitt bästa drag är 7 Pinto Bob, men hur han ska slå favoriten fattar jag inte. Men hästen är bättre än vad folk tror. 11 The world is mine, 11 Nordby Fröy, 11 Kate Baldwin har jag satt varning för i programmet, alla tre

Men på Dannero har jag hittat ett monsterdrag, fattar inte streckprocenten? stod i 18 ggr i förmiddags
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+5)

Senast redigerad av SO den 2021-08-06 klockan 21:56.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-06, 22:52   #49

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7301
Standard

Klurig men rolig omgång tycker jag och lämnat mitt bidrag till omgången enligt nedan. Inväntar intervjuer innan systemet spikas.

1: Vass eller Kass är överens om att 1 är rätt favorit. Den blir svår att lämna utanför. Men tycker nog 11 The World is Mine är första strecket. 8 och 12 får kanske svårt att vinna men annars känns det helt öppet. Mighty One på första bfro är ett skrällbud liksom helt bortglömde Matter Håleryd som gick bra senast. Helgardering ligger nära till hands.
Rank: 11,1-5,6,7,10,2,4,9,3-8,12

2: Är mkt inne på att Summit in Sight bara vinner men gillar inte statistiken som Sjödén lyfter fram. Med streck för Ingo och Van Gogh känns det hyfsat heltäckt när Eddy West är ny klassen. Noterar att Viking Brodde inte verkar trivs från spår 1/9, har galopperat i typ varenda start därifrån. Känns därmed klart överstreckad.
Rank: 8-4,2-7,9,3,5-1,6,11,10

3: Hopplöst svårt och ett sånt lopp där det känns som "ingen kan vinna". Jag landar till slut på Inti Boko som iaf känns på väg uppåt i form och kanske har sitt bästa framför sig. BG lät inne på på att köra i spets med Nadal, då är den tidig. Finns ju ingen Milligans eller någon annan som kan mosa från dödens nu om de lyckas hålla spets. MDR vinner ju typ aldrig men blir alltid betrodd. Men nu är det verkligen upplagt. Inte helt uteslutet med en ordentlig smäll här och vid gardering vill jag ha med både Ajlexes Cubano och Eldorado B.
Rank: 7,3-9,5,1,10,8-6,2,4,11

4: Också ett jättesvårt lopp men frågetecken på de flesta betrodda. Jag är mest inne på Järvsö Eling som väl borde kunna få ledningen. Har ingen känsla för de två mest streckade trots BG och Örjan så förmodligen kan ni låsa på dessa två. Noterar att SO också lyfte Nordby Fröy och lyfter själv fram Lukas Rauen som en skräll när den är tillbaka i Sverige och med Emilia. Bellfaks vinner nog om den mot förmodan går felfritt.
Rank: 7,11,13-14,12,1,7,10,4,2-3,8,9,15

5: Mycket snack om Axel Wind och det ska vara spets och slut där. Lär stiga mycket fram till spelstopp och tror den landar över 20 %. Är dock inte övertygad om att den kommer förbi Condior. Dessa två kan vara ett lås. Har dock gärna med I'llfindmywayhome från skräll-läge med Örjan. Ratar nog favoriten helt så den kan nu lugnt spika Vad kan Madame af Djupmyra från bra läge och första bfro, det är skrällen i loppet.
Rank: 1,3-11,2,4,6,9,10,8-7,12

6: Det måste vara toppchans för Cyber Lane som borde kunna vinna hur det än blir kört. Med bara en häst på mellanvolten blir det ju lätt väg fram. Kommer med största sannolikhet att spika Cyber. Gör jag inte det så måste jag ha med tokskrällen Västerbo Grosbois som ju också lyftes i Björnkollen. Den har ju faktiskt varit nära att vinna Guld i år ett par gånger. Men behöver såklart en smygare. JJ Stictch är såklart tidig om Cyber kommer bort och Missle Hill är ju i grunden en kanon som sett rätt trött ut i år tycker jag.
Rank: 10-3,8,9,7,11,5-1,2,6,4

7: Trist med alla strykningarna. Tycker att favoriten känns överstreckad och tror den får svårt att hålla spets. Tror att Axel Ruda är bästa hästen men är nog risk att de släpper spets om den kommer dit. Då borde det vara god chans för Cyrano de B. Vill dock inte spricka på Kate Baldwin och tycker även att Kick the Dust är bra spelvärde. För den som letar tokskrällar så har ju Cesar FC gjort det bra från svåra lägen på slutet.
Rank: 4,7-2,11,12,8,1-9,6

Senast redigerad av tvablaa den 2021-08-07 klockan 11:12.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-06, 23:31   #50

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 258
Standard

Funderar på om jag ska spika Snowstorm Hanover imorgon. Med tanke på Redéns historik med hästar som kommit in i hans träning.

Heavy Sound hade en misslyckad femåringssäsong hos Walmann, sprang direkt in 2,8 miljoner första året hos Redén.

Lipstick Tooma - 300k på 23 starter hos Ivanov, 7 raka och en snabb mille hos Redén.

Born Unicorn fick varken Melander eller Guarato fart på men hos Redén krossar han allt och uppe i guld nu.

Honey Mearas sprang in en knapp halvmiljon hos Untersteiner på 11 starter, dryga 3 miljoner på 6 starter hos sin nya tränare och bästa fyraåriga stoet i år.

Snowstorm Hanover kommer inte direkt med några meriter från Melander men det säger inte egentligen så mycket. Nu har Redén trollat och motståndet känns rätt mediokert med två föredettingar som dessutom lär köra en bit mot varandra. Det måste väl helt enkelt vara toppchans? Kika på hur Nadal och Milliondollar kämpar till slut nuförtiden. Mot en nybliven Redénspringare lär de vara chanslösa.
Nollkollolisten (+10)
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-07, 00:04   #51

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2709
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Funderar på om jag ska spika Snowstorm Hanover imorgon. Med tanke på Redéns historik med hästar som kommit in i hans träning.

Heavy Sound hade en misslyckad femåringssäsong hos Walmann, sprang direkt in 2,8 miljoner första året hos Redén.

Lipstick Tooma - 300k på 23 starter hos Ivanov, 7 raka och en snabb mille hos Redén.

Born Unicorn fick varken Melander eller Guarato fart på men hos Redén krossar han allt och uppe i guld nu.

Honey Mearas sprang in en knapp halvmiljon hos Untersteiner på 11 starter, dryga 3 miljoner på 6 starter hos sin nya tränare och bästa fyraåriga stoet i år.

Snowstorm Hanover kommer inte direkt med några meriter från Melander men det säger inte egentligen så mycket. Nu har Redén trollat och motståndet känns rätt mediokert med två föredettingar som dessutom lär köra en bit mot varandra. Det måste väl helt enkelt vara toppchans? Kika på hur Nadal och Milliondollar kämpar till slut nuförtiden. Mot en nybliven Redénspringare lär de vara chanslösa.
Right up my alley!
Enl Tarzan har Snowstorm Hanover matchat stallets absolut bästa hästar
i jobb, men inte visat det i lopp.
Rede’n är riktigt uppåt efter hur bra kusen känns i sandträningen.
Lagt ett större vinnarspel och ev växer kusen till en chansspik under
morgondagen. Är kusen hälften så bra i löp som i jobb, då borde
chansen kraftigt överskrida de 10% som insatsfördelningen visar.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-07, 00:18   #52

Fagerdahlens avatar

Reg.datum: feb 2016
Sharp$: 2302
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Tja bakspår på 1640 känns väl sådär men visst lite pace på loppet är det väl en garderings stänkare. Men 9 Gerris är mer intressant i min värld. 1-3-4-9-11 känns helgarderat.
1,3,4 vill alla till spets.
Men som du säger, en stänkare, men har feeling
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-07, 05:46   #53

Reg.datum: sep 2020
Sharp$: 659
Standard

Jag är så fruktansvärt sugen på att spika 3 Nadal Broline i V75-3. Hästen är i grym form och det har aviserats körning mot spets eftersom det är kort distans. Jag läser mellan raderna att Björn kommer att köra med allt man har för att hålla upp spets.

Det enda som talar emot är ifall 5 Milliondollarrhyme laddas utifrån och att Erik lyckas lyckas ta en längd av egen kraft, men det är jag inte helt säker på att man lyckas med.

Vet heller inte hur sugen Erik är på att köra slut på sin egen häst mot Björns dito. Den spontana känslan är att Erik hellre lägger sig i en hyfsat lugn dödens och låter Björn justera hastigheten på loppet, för att sedan försöka ta ned 3 Nadal Broline på speed in på upploppet.

För mig är 3 Nadal Broline en klar förstahäst och ett ruggigt fint spikförslag när spelprocenten är så pass låga, men vill man ha hängslen och livrem så ska man givetvis låsa med 5 Milliondollarrhyme.
Slark är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-07, 09:42   #54
SO

SOs avatar

Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Har vår kallblodsexpert S.O. semester?
Än så länge tar jag 1 Bol Brage (tar alltid ettan i voltstart)
och 7 Järvinn S.K. (norgetävlande med svensk toppkusk, Lex Jens)
nejdå, men då jag hittat 2 andra spikar i mitt bolag (Winner Takes All) så anser jag att det är lika bra att gardera kallisloppet. Jag var för övrigt helt inne på 1 från början, men blev betänksam när hästen var stum senast på 25.6 (visserligen full distans) Gav sig från ledningen. Lär träna bättre nu men jag tycker att loppet innehåller många kapabla lågprocentare så bättre för mig att ha 7 hästar i loppet eftersom jag inte vet var ska lägga strecken om jag t ex skulle spika Bol Brage..... 1-2-6-7-11-12-14 har jag råd med. . Tycker 11 och 12 är heta och svalast är väl 14 som en gång på tusen går felfritt (!!) . Sedan är det alltid fara när JOP har flera hästar med i loppen. Man vet aldrig vem som är trimmad mest. AMEN
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-07, 09:57   #55

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4080
Standard

Underbar jackpott omgång och kommer man rätt på spikarna idag så kommer man få bra betalt. Nu gäller det bara att sätta den. Häng på för nu kör vi.

V75-1 Många blivande klassklättrare men frågan är vem som kan göra jobbet?

1 No Pressure 19% tycker jag är klar första häst med tanke på spetschans mm. Hästen har alldeles för lite pengar på sig till kapaciteten. Men missar den spets så är den sårbar i ett öppet lopp

11 The World is Mine 11% såg ut att ha mycket sparat senast. Tror det loppet gjorde hästen bra och nu rycker man skorna. Måste med tidigt på bongen

5 Digital Eye 15%
har jag varnat för förut. Det här är en häst som kommer bli miljonär i framtiden och kommer växa succesivt. Går bra efter vila så här lär det vara påställt.

6 Lefty Gun 15% kommer man ladda för vad allt tyget håller för att komma till spets. Man låter uppåt från stallet och visst ska den räknas. Men jag rankar ner den då jag tror 1an är i spets och Lefty kommer sitta i rygg på 1an.

9 El Maco Khalifa 12% har ett gått ryckte men även här rankar jag ner hästen då den varit struken senast samt att komb kusk/tränare inte är V75 vana. Tror man är nöjd med pengar även om kusken vill vinna och visa upp sig. Men måste säkert med på större gardering.

2 Sourire Frö 13%
är hårt streckad men är 3år. Generellt brukar man kunna ta bort 3årngar på V75 i augusti men hästen är under utveckling även om jag tycker det är ett lyxstreck.

4 Might One 3% körs barfota runt om för första gången. Det är alltid spännande när hästar testas så och framför allt på V75. Se upp för er som garderar.

Rank V75-1
A 1
B 11-5-6-9-2-4-10
C 3-8
D 7-12

V75-2 Underbar Silverdivision som vanligt. Den som vågar chansspikar men gardera är rådet

4 Ingo 10% har nu rätt distans, rätt läge och rätt kusk upp. Jag tror den har bra chans fast att loppet är jämt och många kan vinna. Men om man ska chansspika någon så är det här hästen jag rekommenderar då jag tror många glömmer den idag.

9 Viking Brodde 16% är väl hästen jag spikat flest gånger utan att den vunnit känns det som. Kapacitet att springa runt detta gäng finns alla dagar i veckan men det kan bli galopp när som

8 Summer In Sight 23% har fin kapacitet men ett riktigt dåligt spår. Risken för vingel är stor och Örjan på vingel brukar bli backa sig sist och vara rädd om hästen mm. Eller blir det tvärtom denna gång?

7 Eddy West 12% är svår att inte gilla. Kanske har tappat lite form men jag tror det blir full laddning här och jag tror hästen är i ordning. Den måste med på lappen om man garderar

2 Van Gogh Z.S 28% blir favorit här och visst är hästen riktigt bra. Men aktionen på slutet har jag inte varit nöjd med och dessutom tror jag man kommer bli överrumplad om spets. Därför tror jag det är en favorit i fara.

3 Fort Knox 6% köptes ju som unghäst för dyra pengar och spåddes en lysande framtid. Men galopper och skador har försatt hästen kvar i denna division. Kan blixtra till när som men man vet aldrig när den går felfri.

Rank V75-2
A 4
B 9-8-7-2-3
C 5-1
D 6-11-10

V75-3 Äntligen får jag stå mitt kast som jag har tjatat!

5 Milliondollarrytme 45% får äntligen en riktig kusk i sulkyn. Jag har sedan länge sagt att Fredrik B Larsson är en av de sämsta vi skådat i en sulky. Nu är det som att man byter ut Leif Loket Olsson emot Kimi Räkkinen bakom spakarna i ett F1 lopp. Hästen har startat 55 gånger och 5 gånger har den haft en annan i sulkyn vilket resulterat 2 segrar.
Tror ju hästen kommer må bra att ha någon som inte rycker och drar i tömmarna och nu kan hästen få springa. Jag har ju länge sagt att den dagen man sätter upp en riktigt kusk så är det bara att spika. Nu har jag fått som jag vill och nu står jag fast vid detta. Bara att spika och ta chansen för snart hoppar Fredde upp igen och då är det bara att ta bort igen.
Spets och slut tror jag även att det blir!

Letar man garderingar så är det 3 Nadal Broline 26% som är första motbud men jag tror faktiskt att den inte kan svara ut Erik när han kommer. Där av så tror jag den får det tufft.

9 Snowstorm Hanover 11% är ju en häst som jag alltid försökt lyfta upp som en skräll och att den har en potential som den inte fått visa. Nu till Daniel och nu rycker man skorna. Se upp om man garderar

7 Inti Boko 9% har kapacitet men spår 7 är inte lätt då det är startsnabba innanför.

8 Makethemark 4% känns bortlottad här tyvärr även om formen är uppåt.

Rank V75-3
A 5
B 3-9-7-8
C 10
D 2-11-6-1-4

V75-4 Ett otroligt öppet kallblodslopp där många kan vinna!

7 Järvinn S.K 22% får första ranken här då man laddar för spets och siktat hit. Men den har inte vunnit på 2 år ska man ha med i beräkningen. Men de senaste starterna har hästen sett fin ut så nu är det bara en tidsfråga innan den vinner.

6 Järvsö Elling 8% har en fin kapacitet men är en strulputte som ibland bara släpper grejorna. Bra spår och laddning här så kommer en få ett kanonlopp

1 Bol Brage 17% ser även den fin för dagen. Bra spår och snabb ut och det ser ut som man vill köra där. Ägarna Stall Alla känner Malla vill nog till vinnarcirkeln på V75

11 Nordby Fröy 5% är otroligt bortglömd här. Härdad i hårda gäng och kusligt snabb i bena då det stämmer. Läget är dåligt men fart finns.

14 Bellfaks 11% har mött eliten nu hela året utan att få lyckas. Går ner ett par klasser kan man säga och nu kanske modet finns om den går felfri. Måste med om man tar flera hästar.

2 Sundbo Nova 20%
är spännande med Goop i sulkyn. Min känsla att hästen är jämn och säker men inte har den där gnistan att sätta huvudet första alla gånger. Men bra läge denna gång

12 Stumne Fyr 9% är en norsk häst som även den fått gått i tuffa omgivningar som Norsk mästerskap mm. Ska också passas nu när det är lite lättare emot.

Rank V75-4
A 7
B 6-1-11-14-2-12
C 4-15-13
D 3-10-9-8

V75-5 Omgången mest överspelade favorit. Tror inte favoriten vinner detta

3 Axel Vind 14% är min klara första häst. Behöver inte förklara hur
kuskförstärkt den är med tanke på vad jag skrivit i Avd-3. Hästen är snabb ut och det är nog bara ettan som kan ställa till det för spets. Skulle hästen komma till spets så är det bra chans. Dödens så är den sårbar

1 Condior 10% ska laddas och vill köras i spets. Skulle den komma ditt så skulle jag nog ranka den först men något säger mig att det blir rygg ledaren denna gång

9 Gerris Trix 4% tycker jag är spännande på läget då den kan smyga med och när krutröken lagt sig så kan Mika vrida på. Den här kan bli mycket farlig på upploppet.

4 Perpetuate 58% är ofattbar stor favorit. 3 segrar på 23 starter och bara tävlat i enklare gäng förutom en galopp i kvalet på sprintermästaren. Visst har den visat fart mm men jag tycker det är löjligt att spela denna till 58%. Hästen ska ju inte ens vara favorit

11 Illfindmywayhome 6%
tycker jag har ett bra läge för att var den här hästen. Hästen besitter kapacitet och skulle den vinna så lär ju ägare Per skoglund grina i Tv idag. Men bli inte förvånad om häst och ägare gör det.

2 Madame Af Djupmyra 3%
rycker man skorna idag och har ett riktigt bra läge. Bara inte kusken sover i loppet så kan det bli bra

Rank V75-5
A 3
B 1-9-4-11-2
C 8-6
D 10-7-12

V75-6 Ett passande gäng nu men frågan är hur blir loppet kört?

10 Cyber Lane 46% har ett passande uppgift på pappret. Men hur tidigt kör Johan fram tro? Går han tidigt så tror jag han blir svårslagen. Men väljer Johan köra sista 1000 så blir det annorlunda. Bra chans vid sunda vätskor men lite orolig för taktiken är jag

9 Missle Hill 17% är värst emot. Spikade den sist och då var den inte bra. Nu tror jag på bättre insats och skulle den smyga med i rygg på 10an sista varvet så blir den nog svår att stå emot men det vet också Johan vilket gör att det kanske inte blir så. Men den ska räknas

3 J.J Stich 23%
visar en enorm utveckling hela tiden. Även om det är 40m försprång så har hästarna en annan hårdhet där bakom. Men om Björn Ställer in klockan som brukligt och kör en låg 12 tid så blir det tufft för dom där bakom. För spets lär den köras hårt hela vägen.

8 Västerbo Grosbois 0% är en häst som helt plötsligt kan blixtra till. Idag är det kanske en sådan dag där den bara kan smyga med och komma med spurten sista 250m.

7 Pinto Bob 7% har hittat tillbaka till form igen. Men är knepig från start och lär tappa och då blir det svårt.

Rank V75-6
A 10
B 9-3-8-7
C 11-6-5
D 4-1-2

V75-7 Även här tycker jag favoriten är överspelad och det finns mycket bättre drag

12 Kick The Dust Ås 4% är mitt lilla drag i loppet. Jag har en känsla att det kommer gå fort och hela vägen och när upploppet nalkas så kommer Johan längst ut och blåser om dom. Rolig på %

4 Axel Ruda 8% hade jag nog kunnat spika om jag visste att den skulle få spets och alla lägga sig lugna. Men nu tror jag inte det blir så men hästen är kusligt bra och den laddas för Derbyt.

11 Kate Baldwin 21% har ju visat bra form i de fyra senaste starterna. Grym fart och går från alla lägen. Får inte glömmas om man garderar

2 Frodo S 43% är ju löjligt stor favorit. Visst den är startsnabb men samtidigt väldigt ojämn gällande speed och startsnabbhet enligt mig. Jag tycker inte den är spelvärd till 43%

7 Cyrano DE B 12% behöver också den tempo och en smygare. Visst kan det bli så denna gång men det krävs tur på vägen om den ska vinna

6 Vine Vision 1%
hänger på de flesta gäng då den får smyga med. Kan få smörlopp denna gång och då kan den skrälla i ett öppet lopp

Rank V75-7
A 12
B 4-11-2-7-6
C 1
D 9-8

Lycka till idag!
SO (+10), Magnus (+11), asgaya3141 (+5), znipstern (+7)
Jiwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-07, 10:03   #56

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4308
Standard

Chanslappen, finns två lite större red.system oxå.
V75
Inlämnat: 2021-08-07, 10:02
Rättvik
Lördag 2021-08-07
Start: 16:20
Kostnad: 108,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 4, 11 (6, 2)
2: 2, 7, 8 (9, 4)
3: 9 Snowstorm Hanover (5, 3)
4: 11, 12, 13 (7, 2)
5: 8 Giordano Soa (4, 3)
6: 7, 10 (3, 9)
7: 2, 4, 7, 11 (1, 12)

3x3x1x3x1x2x4 = 216 rader.
216 x 1 x 0,50 kr = 108,00 kr.
Totalt: 108,00 kr.
Rättningskod: ZDM HDM PRS
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-07, 10:11   #57

Shooters avatar

Sharp$: 39611
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag har hittat två spikar som bör vinna sina lopp och det är Milliondollarrhyme och Cyber Lane. Ska försöka hitta en chansspik också som inte är favorit.
Tredje spik blir förmodligen Summit in Sight trots det usla spåret. Om Örjan hittar en vettig position i loppet så ska chansen till vinst vara god. Jag måste dock ändå halvera systemkostnaden genom att dra ner i andra lopp. Bäst hade varit om jag hittat en spik i första loppet eller bland kallbloden, men det ser för svårt ut. Det finns dock tid kvar ifall jag hittar lösningen där.

Tillägg: Axel Ruda i sista loppet skulle kunna vara ett bud till singelstreck, men jag gillar inte att vara alltför tunn i avslutningen.

Senast redigerad av Shooter den 2021-08-07 klockan 10:28.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-07, 10:40   #58

SistaStallskrikets avatar

Reg.datum: apr 2019
Sharp$: 5983
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jiwa Visa inlägg
Underbar jackpott omgång och kommer man rätt på spikarna idag så kommer man få bra betalt. Nu gäller det bara att sätta den. Häng på för nu kör vi.

V75-1 Många blivande klassklättrare men frågan är vem som kan göra jobbet?

1 No Pressure 19% tycker jag är klar första häst med tanke på spetschans mm. Hästen har alldeles för lite pengar på sig till kapaciteten. Men missar den spets så är den sårbar i ett öppet lopp

11 The World is Mine 11% såg ut att ha mycket sparat senast. Tror det loppet gjorde hästen bra och nu rycker man skorna. Måste med tidigt på bongen

5 Digital Eye 15%
har jag varnat för förut. Det här är en häst som kommer bli miljonär i framtiden och kommer växa succesivt. Går bra efter vila så här lär det vara påställt.

6 Lefty Gun 15% kommer man ladda för vad allt tyget håller för att komma till spets. Man låter uppåt från stallet och visst ska den räknas. Men jag rankar ner den då jag tror 1an är i spets och Lefty kommer sitta i rygg på 1an.

9 El Maco Khalifa 12% har ett gått ryckte men även här rankar jag ner hästen då den varit struken senast samt att komb kusk/tränare inte är V75 vana. Tror man är nöjd med pengar även om kusken vill vinna och visa upp sig. Men måste säkert med på större gardering.

2 Sourire Frö 13%
är hårt streckad men är 3år. Generellt brukar man kunna ta bort 3årngar på V75 i augusti men hästen är under utveckling även om jag tycker det är ett lyxstreck.

4 Might One 3% körs barfota runt om för första gången. Det är alltid spännande när hästar testas så och framför allt på V75. Se upp för er som garderar.
Man har sagt i flera intervjuer att man gärna släpper spets med 1 till 6.... Självmant! Visst kan luckan komma... Då 6 inte är något lejon tycker jag att loppet öppnas upp totalt om den skrynklar och 1 fastnar... Tänk på det.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-07, 10:43   #59

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 18421
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Man har sagt i flera intervjuer att man gärna släpper spets med 1 till 6.... Självmant! Visst kan luckan komma... Då 6 inte är något lejon tycker jag att loppet öppnas upp totalt om den skrynklar och 1 fastnar... Tänk på det.
Då har man nog gått ut med dubbla budskap..."Han har ett bra utgångsläge och vi kommer försöka ladda från start. Jag tror att han kan öppna ganska bra och håller han ledning så kör vi nog där. Jag har tidigare tänkt att han kanske är bäst bakifrån, men senast gick han bra i ledning och jag tycker att vi kan testa i ledning igen här. Han är stark och rejäl, så distansen tror jag inte ska vara något problem. Inga ändringar - norskt huvudlag, rycktussar, vanlig vagn och barfota bak, säger Philip di Luca."
Kusken Lövdal har ju börjat synas mer och mer i startlistorna senaste tiden och han brukar väl vara ganska offensiv i sina styrningar.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-07, 10:45   #60
fri

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 1401
Standard

Kallblodsloppet vinner väl Moddson till smaskiga 3%.

td