Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-08-01, 20:46   #1
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

V75 Rättvik 7/8 Jackpot


Var tvungen att öppna en tråd....Milliondollarrhyme ska köras av Erik Adielsson på lördag!! Spännande i en ganska sval gulddivision där dock Nadal Broline gjorde ett fint lopp i helgen. Makethemark var lite svag i sitt lopp och orkade inte förbi Mindyourvalue W.F i onsdags, rent spontant är nog Milliondollar förste rankad för mig. Ska bli spännande och se vad procenten kan sluta på.

Missle Hill och Cyber Lane ska starta på 40m tillägg i Sommarfinalen, inga utgångslägen som de normalt hanterar direkt...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+7)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-01, 20:58   #2
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

V75 Rättvik-7 aug (jackpot)


Stor jackpot denna lördag, men i ärlighetens namn ingen bra omgång rent sportsligt. Den sportsliga höjdaren är på fredag kväll med uttagningar till korta E3. Sedan är det ytterligare en extra V75a på Dannero söndag med fokus på kallbloden.

V75-1

Har i ärlighetens namn väldigt dålig koll på hästarna i detta klass 2 försök. Finns i alla fall ingen Erv Zet att finna i startlistan utan det ser vidöppet ut vid en första titt. Söndagsvinnarna får därmed bli dom det lyser rött på i barfotalistan. Squrire Frö som nu får Erik A i vagnen och som i maj som jätteskräll var tvåa (då också barfota) och slog bl a en för klassen sådan kanon som Berghs Mustang Racer och som ser ut att ha gått rätt bra även därefter. Men sen sticker det ut att Emilia Leo anmält Mighty One barfota ffg. Har hänt mer en en gång att det fått ruggig effekt när hon ryckt skorna ffg på egentränad häst.
Men ser vidöppet ut som sagt.

V75-2

Silverdivisionen ser ut som ett mycket ojämnt lopp. Eddy West har nu ett lopp i kroppen efter bronsfinalen elitloppshelgen när den var grym som tvåa. Förlorade med en hals mot Kolgjinis nya världsstjärna Upstate Face då. Nu rycks skorna igen. Lite lurigt spår men får bli söndagsvinnaren. Ännu sämre spår för Summit In Sight. Den var trea i måndags i loppet där Admiral As svarade för en av årets mest imponerande lopp på en svensk travbana.


V75-3

Också gulddivisionen är oerhört ojämn. Flera av hästarna som behövts i detta lopp startar i ett annat V75 lopp denna lördag. Känns som tre hästar kan vinna. Nadal Broline som fått kanonläge över sin distans och som var bra i red mile i torsdags bakom Zarenne Fas. Milliondollarrhyme som ständigt sägs vara en kanon men som aldrig visar det. Kanske dags att prova ny tränare? Skulle det bli tokkörning skulle även Makethemark kunna slå till.

V75-4

Dåligt kallblodslopp. Har noll koll så avstår från ytterligare kommentarer. Sundbo Nova som får Goop i vagnen från spår 2 den jag spontant spikat kanske om inlämning skett nu. Eller kanske Bol Brage som alltid är betrodd, men fyra senast i Lycksele är väl inget som är något att hurra över.

V75-5

Ser ut som ett öppet klass 1 försök. Spontant helgardering. Hittar ingen tidig vinnare.

V75-6

Sommartravets final ser ut som ett ojämnt lopp. Känslan är att voltstart och dubbla tillägg inte är perfekt för Missle Hill men att det är ok för Cyber Lane. Dom måste väl ändå få svårt att plocka 40 m på Goops JJ Stitch . Känns som att han enkelt spetsar och sen stor risk att han lurar skjortan av tilläggshästarna.

V75-7

Spelvänlig bronsdivision är känslan . Erik flyger väl till spets med Cash Cowboy men full distans . Han borde inte få fuska bort loppet och känns inte som bästa hästen . Axel Ruda fick lopp i kroppen i loppet som Fifty Cent Piece utklassningsvann i Boden i onsdags. Ingen sådan häst här och nu anmäld barfota runt om från kanonläge och intressant med Ulf O nu som kusk. Frodo S fick också kanonspår. Känns som sagt som ett ganska öppet lopp med skrällpotential.

Sammanfattningsvis en greppbar omgång utan högre sportslig klass. Betydligt mer spelvärd än Hagmyrens V75a igår. Och den kraftigt saltade sjurättspoolen gör det såklart extra intressant .
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+7), Ardberg (+10), MikaF (+8)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-02, 08:49   #3
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 757
Sharp$: 37641
Standard

Inti Boko har lopp i kroppen och blir intressant i Guld. Cyber Lane borde ta hem stayerloppet. Har Kan köras framåt direkt. Bara en häst på mellanvolten och fyra längst fram. Ska ju vara betydligt hårdare än Goopens häst. Spik!
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-02, 15:32   #4
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Borde egentligen inte skriva ut denna men det blir min tidiga spik, eller i alla fall gardering mot Perpetuate, som jag tror det är klar galopprisk på från framspår. Mitt grundsystem var klart när jag snubblade över denna - hade något i bakhuvudet att denna gått bra och kollade då i lopparkivet och visst var det så. Idel topprestationer om än liiite klenare senast. Kan ha varit banan (hoppas jag)...

Jag spikar eller garderar helt klart med nummer 9, Gerris Trix och Mika Forss! Mika är iofs en av mina favoriter, men kusen är riktigt bra den med... Lopp på rulle och rygg in på upploppet då kan det smälla till. Krävs troligtvis att Perpetuate galopperar bort sig som denne såg ut senast vid överlägsen seger - jag vågar inte chansa bort Gerris Trix, i alla fall... Gick bra efter vila efter Solvallastarten och tror på klart bättre insats nu än senast på Mikkeli! Blir intressant att läsa intervjuerna kring kusen...

3% i nuläget och bara måste (tyvärr) trenda, men allt under 10% är bra... Nu är väl inte G. Melander någon startkusk och MAD ej heller en startkatapult så denna rygg är kanske inte mycket att sträva efter, samt ett kort upplopp drar ner chanserna, men allt sammantaget så är det ett ekipage att se upp med ändå - alltså Gerris Trix.
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-02, 17:08   #5
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 757
Sharp$: 37641
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Borde egentligen inte skriva ut denna men det blir min tidiga spik, eller i alla fall gardering mot Perpetuate, som jag tror det är klar galopprisk på från framspår. Mitt grundsystem var klart när jag snubblade över denna - hade något i bakhuvudet att denna gått bra och kollade då i lopparkivet och visst var det så. Idel topprestationer om än liiite klenare senast. Kan ha varit banan (hoppas jag)...

Jag spikar eller garderar helt klart med nummer 9, Gerris Trix och Mika Forss! Mika är iofs en av mina favoriter, men kusen är riktigt bra den med... Lopp på rulle och rygg in på upploppet då kan det smälla till. Krävs troligtvis att Perpetuate galopperar bort sig som denne såg ut senast vid överlägsen seger - jag vågar inte chansa bort Gerris Trix, i alla fall... Gick bra efter vila efter Solvallastarten och tror på klart bättre insats nu än senast på Mikkeli! Blir intressant att läsa intervjuerna kring kusen...

3% i nuläget och bara måste (tyvärr) trenda, men allt under 10% är bra... Nu är väl inte G. Melander någon startkusk och MAD ej heller en startkatapult så denna rygg är kanske inte mycket att sträva efter, samt ett kort upplopp drar ner chanserna, men allt sammantaget så är det ett ekipage att se upp med ändå - alltså Gerris Trix.
Expressen är också inne på den m.fl.

4 Perpetuate har varit riktigt bra vid ett par segerlopp och från ett bra läge är det min tidiga förstahäst. 3 Axel Wind har varit klart positiv på slutet och med tanke på form och läge ska han passas. 8 Giordano Soa och 9 Gerris Trix ska passas trots sämre lägen.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-02, 17:34   #6
 
Reg.datum: sep 2020
Inlägg: 151
Sharp$: 659
Standard

Gerris Trix tidig på min lapp också vid större gardering.

Nu är det förvisso riktigt tidiga streckprocent och det kommer förändras kraftigt ju närmare start vi kommer, men är det inte lite väl otroligt att Perpetuate är streckad omkring 67% just nu? Finns ett par 3-4 hästar som håller minst samma kvalité i min bok som jag kommer att gardera med. Otroligt spelvärde på flertalet hästar här.
Slark är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-02, 18:02   #7
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Expressen är också inne på den m.fl.

4 Perpetuate har varit riktigt bra vid ett par segerlopp och från ett bra läge är det min tidiga förstahäst. 3 Axel Wind har varit klart positiv på slutet och med tanke på form och läge ska han passas. 8 Giordano Soa och 9 Gerris Trix ska passas trots sämre lägen.
Nej, så surt - har inte kollat andra källor och ja, då lär väl värdet vara borta vid start... Perpetuate är klar första häst efter senaste insatsen men mången galopper är det och helt plötsligt skall han ha ett stressigt framspår bakom bilen. Inte säkert alls att det blir felfritt där och kanske är Gerris trix före i starten?

Citat:
Ursprungligen postat av Slark Visa inlägg
Gerris Trix tidig på min lapp också vid större gardering.

Nu är det förvisso riktigt tidiga streckprocent och det kommer förändras kraftigt ju närmare start vi kommer, men är det inte lite väl otroligt att Perpetuate är streckad omkring 67% just nu? Finns ett par 3-4 hästar som håller minst samma kvalité i min bok som jag kommer att gardera med. Otroligt spelvärde på flertalet hästar här.
Jo, med tanke på alla galopper och nu stressigt framspår så är det ganska otroligt, men går man bara på sista insatsen så förstår jag det, men så enkelt är ju inte travet, som tur är...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-03, 18:15   #8
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Inti Boko har lopp i kroppen och blir intressant i Guld. Cyber Lane borde ta hem stayerloppet. Har Kan köras framåt direkt. Bara en häst på mellanvolten och fyra längst fram. Ska ju vara betydligt hårdare än Goopens häst. Spik!
Räkna inte bort Pinto Bob
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MikaF (+5)
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-03, 19:31   #9
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 625
Sharp$: 2897


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Rävörat lurar alla i femte. Jag tror inte 1 Condior missar detta. Men för säkerhets skull garderar jag med 5 Ribot. Magiska spåret på auto kort tänker jag icke åka dit på.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-03, 19:36   #10
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 625
Sharp$: 2897


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Björn Goop vänder bort dom i sjätte. En bra spikidé. Men jag har svårt för att släppa OTP fastän han anses chanslös. Hemmabana nu, rätt distans och Tobbe upp. Heja ON TRACK PENSIONÄREN!!!
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-03, 21:27   #11
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 675
Sharp$: 12828
Standard

Ihåliga lopp på Rättvik
Fredags tankar

V75 1) 1 New Pressure. Borde duga bra i som vanligt luriga Klass 2. Gått bra i enkla gäng och Lövdal blir bättre och bättre som driver. Chansspik?
11 The World Is Mine blir väl lite stallskrik och bör nog bevakas trots läget

V75 2) Lurig Silver. 2-3-4-7-8-9 är väl dugliga Men f-n vet vem som är vinnaren. 8 Summit In Sight är chansspiken

V75 3) 3 Nadalen är klar första häst. 7 Inti Boko taggad ut i årsdebuten och 9 Snowstorm i ny träning är stänkardragen.

V75 4) Nordisar. Noll koll. 7 Järvinn S.K. Är värd en vinst efter flera år i bakvattnet

V75 5) 4 Perpetuate måste väl bevakas. Toppfin senast. Men på tok för stor favorit i nuläget.
9 Gerris Trix blir väl omgångens stallskrik trots läget.
3 Axel Wind får en stänkarvarning. Trots allt Varennare

V75 6) 3 J.J. Stitch och 10 Cyber Lane känns som ett bra tvåhästarslås.

V75 7) 2-5-7-11. Helgarderat i ganska svag Bronsdivision ?
Cowboy struken och 12 Kick The Dust Ås får en fribiljett. Surt läge men hästen har haft ett jäkla oflyt i årgångsloppen och står bra inne kapacitetsmässigt.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2021-08-06 klockan 18:03.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-04, 21:07   #12
 
Reg.datum: jul 2019
Inlägg: 140
Sharp$: 440
Standard

Skall börja läsa på nu. Semester ju :-)

Har två bevakningar till Rättvik men bara en på V75.

Järvinn S.K
Satt fast med krafter i ryggen på Järvsöodin. Satan sparade krafter och slog bra hästar.
Flyer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-04, 21:52   #13
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 93
Standard

Har också en nästagångare, dock en mycket gammal sådan (använder inte sidan längre, men aldrig tagit bort kontot)


Rutbo Roffe -

Noterades 2014-11-29 (2420 dagar sedan)


Första barfota runt om nu i 72 starten och Jorma har inte kört sedan 2019 (vann då). Spricker jag på den kan jag inte leva med mig själv så jag måste helt enkelt ha med den även om han förmodligen är chanslös.

Axel Wind i femte får kuskplus, barfota bak och bike denna gång.

Kate Baldwin hade vinnarkrafter i en V75-final senast, Örjan upp och nedstruken till spår 10.

Digital Eye var otroligt bra förra gången han kom ut efter vila.

On the dot slog Eddy west med ett par längder näst senast, gör han det igen vinner han väl? Men jag skulle inte ens strecka till 0,01%...

Det som stack ut när jag ögnade igenom listorna. Rättvik är min favoritbana så räknar med att lira hårt till helgen när det är jackpott.
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-05, 06:30   #14
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 637
Sharp$: 22758
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flyer Visa inlägg
Skall börja läsa på nu. Semester ju :-)

Har två bevakningar till Rättvik men bara en på V75.

Järvinn S.K
Satt fast med krafter i ryggen på Järvsöodin. Satan sparade krafter och slog bra hästar.
En annan som har massor med fart i sin kropp, men dummar bort sig ofta pga sin knackiga trav är Bellfaks. Oftast ute mot de värsta, men denna gång är det enklare än på länge. 20m tillägg bör plockas lätt "bara" den klarar sig ifrån sina dumheter, men jag hoppas Uffe (en av världens bästa kallblodskuskar) löser det.
Min tidiga chansspik.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Dahle den 2021-08-05 klockan 07:12.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-05, 08:28   #15
 
Misärs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 358
Sharp$: 5616

Winter - VS
Stats: 73 - 53 - 7
ROI: 116.79%
Vinstprocent: 57.94%

Standard

V75-1
Lefty Gun. Låter positivt hemifrån. Ska gå bra i spets. Lite kuskminus.

V75-2
Ingo spets? Adielsson upp. 10% Tackar! Här finns många som kan vinna, Van Gogh Z.S. Summit in Sight, Viking Brodde, Fort Knox, tror det är täckt så.

V75-3
Milliondollarrhyme, Adielsson upp första gången och Nadal Broline med Goop är väl givna. Därbakom är ju Inti Boko och Snowstorm Hanover intressanta till procenten.

V75-4
Järvinn S.K - Norsk häst + Kihlström = spets o slut.

V75-5
Perpetuate "Per Lennartsson har vunnit med 65% av sina favoriter på V75 (15/23) men varit spelad till i snitt 43%. +22%. Oöverträffade siffror!"

V75-6
Här ska jag försöka fälla favoriten och bakspåren. J.J. Stitch med Goop tidigt i ledningen. Pinto Bob till 11%. Upper Face och Exodus Brick är skrällar.

V75-7
I avslutningen målas det på som vanligt.

Kupongen just nu:

LEFTY GUN
2-3-4-8-9
3-5-7-9
JÄRVINN S.K.
PERPETUATE
3-5-6-7
2-4-5-7-11-12
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td