Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-08-13, 17:06   #16

Reg.datum: aug 2020
Sharp$: 267
Standard

Hans Adielsson på Expressen har skrivit att ATG inte redovisat alla lopp den gjorde ifjol. Outstanding O tjänade 200000 Kr ifjol och inte bara 19000 kr.
Tadeuz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-13, 17:32   #17

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Jo han är duktig Goopen. Men ska det vara tillåtet? Nu måste man
ju ha med alla sex för att försäkra sig mot stallkörning.
Nja stallkörning i ett 15 hästars volt lopp med tillägg är nog svårt att arrangera. Men självklart är det en fördel häst mot häst när positionerna är intagna. Men jag tror det räcker med tre st Goopare 6-14-15.
Dessutom är stallkörning lite överreklamerat i min värld och ofta en efterhands fundering. Ok visst kan det lyckas att sänka en favorit med två stall andrahandare. Men det är ju helt beroende på hur loppet utvecklar sig.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2021-08-13 klockan 17:43.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-13, 17:40   #18
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
Standard

Ce Bello Romain:s senaste lopp, Grand Prix de Wallonie.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-13, 17:56   #19

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tadeuz Visa inlägg
Hans Adielsson på Expressen har skrivit att ATG inte redovisat alla lopp den gjorde ifjol. Outstanding O tjänade 200000 Kr ifjol och inte bara 19000 kr.
Såpass. Och på vilken bana skulle han fått in dessa prispengar ?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BreakingBad (+1)
Gammal 2021-08-13, 18:28   #20
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slark Visa inlägg
Söndagstankarna:

V75-1: Tokspik på 13 Maestro Crowe. Körs offensivt, rundar alla, övertar ledningen med varvet kvar och vinner med 6-7 längder.
Nja, nog är det bästa hästen, och jag spikade när han var ute sist. Men 15 hästar, voltar nästan för sig själv därbak, även om Untersteiner vill så undrar jag om han kan köra så offensivt han vill. Det är inte värsta motståndet, ska erkännas, men sannolikheten att det häxar härifrån, minst hälften av gångerna är väl ganska rimlig? Kul med en sån som Outstanding O, 5 vinster under fjolåret men inte en enda av dem syns i raden.

Citat:
V75-2: 10 Erv Zet fick bakspår – och därifrån kan det definitivt häxa. Lär dock bli storfavorit och gå upp emot 60% på strecken. Andrahandaren borde bli 8 Versace Broline. Dock inget vidare spår då han står längst ut på vingen. Mina förstahästar såhär på söndagen blir 1 Howdy Quick, samt 7 Upside Face som står på tur för vinst.
Nej, den lär hamna kring 30%. Efter att alla ha läst på, särskilt att den nu står med bakspår och att den nästan bara vunnit från ledningen. 8 Versace Broline är rankad tia i dagsläget. Den kommer inte att vara bland de fem förstarankade eftersom den har så taskigt utgångsläge (och inte är särskilt bra, heller). 1 Howdy Quick är bara "trög" och kommer inte att kunna svara upp nån spets. Har redan torskat mot 6 Global Beware, med ungefär liknande förutsättningar, så nej, den tror vi inte på. 7 Upside Face? Nä.

Här räcker det förmodligen med Johan Untersteiners båda. En riktig stänkare kan 5 G.K.Justus vara, han har harvat rätt länge nu mot rätt bra motstånd och har bästa spåret. Gick 10 sista 700 senast på bra sluttid (12,4 full väg).

Citat:
V75-3: 14 Alexi Quick och 15 Svecak Palema lär dela på favoritskapet. Jag tycker spontant att förutsättningarna ser ganska fina ut för 1 Marble Arch och 8 Darah Bibo. Dags nu?
Klass-skillnad mellan 14 Alexi Quick och 15 Svecak Palema. Alexi Quick kommer inte att vara top5-rankad. 8 Darah Bibo fick regelrätt stryk av 12 Xantis Delicious senast och visade ingen spurtgeist alls. Nä, henne står jag över. Här får Mikel J Andersson agera stänkare med 7 Blue Frontline. Klart godkänd från start och hade väl rubbet kvar senast, när den följde ryggen på Westholms Your Dreamlove? Spets/vinnarhålet nu så kan det vara en kul stänkare, om inte Svecak Palema är för bra.

Citat:
V75-4: 3 Zion Font lär bli bombfavorit. Motbuden är dock många. Min skrällvarning är 12 Bravo Santana som gör det bra mest hela tiden, men som ständigt får kassa spår.
Stor risk för att det inte blir nån körning alls, i det här loppet. Duschdraperi Sjunnesson kommer att vara så nöjd, så nöjd med vinnarhålet, så favoriten kommer att få styra och ställa i spets. Tyvärr. Kan 2 Fromheaven Idzarda avgöra på ren snabbhet, sista 150? Tveksamt, men det kanske är det man får gå på. För spika går ju inte....

Citat:
V75-5: 3 Born Unicorn lär också bli en bombfavorit. Körs till ledningen och därifrån blir han ruggigt svårfångad. Enda sättet för Örjan att förlora detta är ifall någon sätter sig i dödens och drar upp tempot något oerhört. Men vem ska det vara? 2 Ingo och 6 Final Dream körs till ledningen, sedan får Örjan överta. Enda riktigt tunga motbudet är 9 Rotate som är i ruggig form.
Tja, 60% kommer säkert att stå sig. Och kan bli enkel väg till ledningen, om inte Magnus A. Djuse får för sig att köra i spets med Vikens High Yield? Born Unicorn var ruggigt bra senast men det är liiite bättre motstånd den här gången. Tycker jag. Och Bergharn har flera till start. Svåra beslut!

Citat:
V75-6: 4 Amornero Roc lär också bli favorit på senaste insatsen. 8 Laradja Vrijthout är dock otroligt kapabel. 12 Easy Cash är grym. Garderingslopp på förhand.
Nja, jag tror inte att 4 Amornero Roc blir favorit på senaste insatsen, den såg inte rolig ut över mål. Snarare näst senaste insatsen, där den var riktigt bra. Man får hoppas på att Conny gasar från start, nu när han blivit nerstruken ett hack, att även de andra med framspår gasar, så att det blir lite körning in i första sväng, men inte gasa så mycket att de kör loppet i halsen på favoriten. Men så att 12 Easy Cash kan få komma in i matchen.

Citat:
V75-7: Åby Stora Pris. Ruggig startlista. 6 Bengurion Jet var helt otrolig senast, men då var distansen 1640 meter. 10 Milligan's School verkar vara i sitt livs form, men frågan är hur bra han är över 3140? 6 Who's Who står väldigt bra till. Svårlöst.
6 Bengurion Jet har 2 vinster på 24 starter, innan bytet till Gocciadoro. Efter tränarbytet? Kolla själv. Säger inte att den bara vinner men Gocciadoro har städat av det svenska motståndet tidigare....6 Who's Who måste väl få loppet kört i halsen för att vinna, nu för tiden? Får han det? Jag tar med 1 Ble du Gers och 12 Ce Bello Romain, hoppas på att de två favoriterna kör som idioter och att distansen tar ut sin rätt. Det skulle inte vara första gången.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+20)

Senast redigerad av Stankarn den 2021-08-13 klockan 18:33.
Gammal 2021-08-13, 18:39   #21
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Såpass. Och på vilken bana skulle han fått in dessa prispengar ?
Forus, Sörlandet, Bjerke och Bergen.
Gammal 2021-08-13, 18:40   #22

Standard

”6 Who's Who måste väl få loppet kört i halsen för att vinna, nu för tiden? Får han det?”

Nu för tiden ? Hm hästen har väl aldrig varit bättre än nu ?
Men jag säger inte att han vinner. Åbys Stora är dagens öppnaste lopp i min värld.
1-4-5-6-10-12 kanske räcker.
Gammal 2021-08-13, 18:42   #23

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Forus, Sörlandet, Bjerke och Bergen.
Ok har du datum, placeringar och vinstpengar oxå ?
Gammal 2021-08-13, 18:52   #24
Banned

Standard

Citat:
”6 Who's Who måste väl få loppet kört i halsen för att vinna, nu för tiden? Får han det?”

Nu för tiden ? Hm hästen har väl aldrig varit bättre än nu ?
Men jag säger inte att han vinner. Åbys Stora är dagens öppnaste lopp i min värld.
1-4-5-6-10-12 kanske räcker.
Sprang in i väggen förra gången han gästade Åby. Borde ha vunnit Harpers.

Fick bestämma i spets, första 1000 efter 12 senast, över 1600 meter. Fick en behaglig resa i tredjepar näst senast, där de i ledningen körde första 1500 efter 12. Visst, han sprang som ett skållat troll, när Örjan lossade, nedåt 06 sista 400, så form och spurt har han. Men jag tror inte att han bara går fram och mosar favoriten från dödens. Som han kunde tidigare. Kanske jag som har för stora krav....
Gammal 2021-08-13, 18:53   #25
Banned

Standard

Citat:
Ok har du datum, placeringar och vinstpengar oxå ?
Du har länk i mitt tidigare inlägg.
Gammal 2021-08-13, 19:18   #26

Standard

Citat:
Du har länk i mitt tidigare inlägg.
Tack för den. Mycket märkligt att inte alla starter och vinster redovisas på ATG i dagens cybervärld. Meningslöst med halvdana redovisningar. Men det verkar väl som insprungna pengar trots allt är under 800 000:- .
Gammal 2021-08-13, 19:21   #27

Standard

Citat:
Sprang in i väggen förra gången han gästade Åby. Borde ha vunnit Harpers.

Fick bestämma i spets, första 1000 efter 12 senast, över 1600 meter. Fick en behaglig resa i tredjepar näst senast, där de i ledningen körde första 1500 efter 12. Visst, han sprang som ett skållat troll, när Örjan lossade, nedåt 06 sista 400, så form och spurt har han. Men jag tror inte att han bara går fram och mosar favoriten från dödens. Som han kunde tidigare. Kanske jag som har för stora krav....
Nja jag tycker Who’s Who varit ojämn tidigare och lite överskattad men senaste året har han visat grym kapacitet och skalle.
Gammal 2021-08-13, 19:40   #28

Reg.datum: aug 2020
Sharp$: 267
Standard

ATG är dåliga på att redovisa utländska hästars starter.
Ingen aning vart han gjort dessa starter.
Tadeuz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-13, 19:51   #29

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tadeuz Visa inlägg
ATG är dåliga på att redovisa utländska hästars starter.
Ingen aning vart han gjort dessa starter.
Kolla Stankarns inlägg #20. Där finns en länk till korrekt redovisning av startlistan från de norske guttarna.
Gammal 2021-08-13, 20:50   #30

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Första barfota aviserat på Don Cash. Finns att handla till 25ggr på svs. Borboletta 33ggr också...

Edit: 9,70 på The Bald Eagle kanske inte är dumt heller...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Stekel den 2021-08-13 klockan 20:53.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td