|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#46 |
|
Uncle Lasse är far till #8 Polar Operation i avd. 6.
När Melander ryckte skorna på Lasse så flög den fram. 3-åriga ston och det har väl skrällt förr. 0,79% för tillfället. |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Du får nog titta lite i arkivet på Oxidizers öppningar från start. Att Chapuy ska ta en längd på den och sen med solfjäder ta en längd på 1an är ja mycket tveksam till. Skulle den mot all förmodan ta ledningen kommer det gå 1.08 första 500 då slocknar den sista 100. Tycker inte den övertygade i förra starten och mycket bättre motstånd idag. Helt chanslös, så sträcker ja ut hakan här.
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Sällan jag spikar eller ens streckar Milliondollarrhyme, men idag kan den nog få förtroendet. Ett lopp värt att ta ställning i och i så fall blir det väl den.
|
|
|
|
#49 |
|
Yr.no visar fint väder i Gävle, blir nog inga problem med underlaget. Chatty Kronos är bra och välstammad (helsyskon Aetos Kronos), 5% är värt att dubbla favoriten med. Sprint och bakspår till trots, jag har sett P. Nordström köra galopp förut...
Avd 1: 1, 3, 4, 6, 7, 8 (5, 10) 2: 2 Francesco Zet (3, 6) 3: 4, 5, 6, 11 (1, 9) 4: 11 Upside Face (2, 9) 5: 1, 4, 6, 8, 9 (2, 3) 6: 2, 10 (3, 9) 7: 1 Morotai Degato (5, 4) 6x1x4x1x5x2x1 = 240 rader. 240 x 1 x 0,50 kr = 120,00 kr. Totalt: 120,00 kr. Rättningskod: PHH MTJ XDP |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Det är nästan värre än vanligt med grejer som rycks och bajkar som hängs på till E3-finalerna. Och med en del lopp i övrigt med många jämnbetrodda kommer här de klaraste favoriterna. Hygglig risk för stoskräll och i det andra kan det också smälla lite tror jag. Sen är frågan hur man löser streck till det utan att gå bort sig i övrigt...
|
|
|
|
#51 |
|
Bolagssystemet har två spikar - jättefavoriten i E3-finalen samt en spårgynnad finne i femte.
V75 Inlämnat: 2021-08-21, 10:53 Gävle Lördag 2021-08-21 Start: 16:20 Kostnad: 1 440,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 3, 4, 6, 7 (5, 10) (formstarka 1 eller 3 tar ledningen. 6 ser allt bättre ut och kan få sin seger. 7 uppåt i ny regi och 4 härdad i V75) 2: 2 Francesco Zet (6, 1) (E3-finalen vinner Örjan/Daniel med denna blivande stjärna) 3: 1, 4, 5, 11 (6, 9) (5 tar ledningen men kan bli het där. 11 har mycket hög kapacitet men bakspår och lång distans drar ner. 4 bra i bra stunder. Starttröge 1 lotsas ut i andraspår och slår av det här gänget till 11 %) 4: 2, 4, 6, 7, 9, 11 (5, 1) (4,9 och 11 kommer från galopper, men är felfria kapabla att vinna. Stallet uppåt på 2. Björn varnar för 6 och säger, att det hans bästa vinstchans under dagen. 7 kommer från två raka på Visby, där han ofta vinner) 5: 1 Tattoo Avenger (8, 9) (1 håller ledningen - SoS. 4 tas lugnt från start pga galopprisk. 1 har tidigare behållit ledningen över 6 från start. Favoriterna 8 och 9 får trafikproblem och tunga resor från sämre spår. 1 är en spännande spik till 16 %) 6: 1, 2, 3, 5, 9, 10 (4, 8) (det skräller ofta i stofinalen. Garderas) 7: 1, 4, 5, 8 (11, 10) (kort lopp med flera startsnabba bådar för överpace. Streckar de bästa på framspåren) 5x1x4x6x1x6x4 = 2880 rader. 2880 x 1 x 0,50 kr = 1 440,00 kr. Totalt: 1 440,00 kr. Rättningskod: PBH DQM QFV |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
V75
Inlämnat: 2021-08-21, 12:57 Gävle Lördag 2021-08-21 Start: 16:20 Kostnad: 288,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 3, 4, 6 (7, 5) 2: 2, 6 (1, 3) 3: 4 Coin Perdu (5, 11) 4: 4, 6, 9, 11 (2, 7) 5: 1, 8, 9 (4, 6) 6: 1, 2, 3, 5, 9, 10 (4, 8) 7: 4 Oxidizer (1, 5) 4x2x1x4x3x6x1 = 576 rader. 576 x 1 x 0,50 kr = 288,00 kr. Totalt: 288,00 kr. |
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Administrator
|
Oxi gick hela sista varvet i tredje senast. Gillar hästen och får väl resan nu när de lär köra ihjäl varandra därframme...
Eddy värst emot! Kommer med en grym avslutning när det är dags för blommor!
|
|
|
#54 |
|
Känns ruggigt svårt idag. Hoppas det klarnar framåt start... Speciellt avdelning 4 känns omöjlig, ville spika där men hittade inget jag kan lita på.
Santos de Castella är bästa hästen men har inte startat på ett tag och har i 6 starter gått i ledningen 5 segrar, ett andrapris. I övriga starter har han en sjundeplats efter galopp som bäst, aldrig gått felfritt från bakspår och då naturligtvis inget som går att lita på. Sourire Frö har Santos rygg på, den har öppnat som en traktor i fyra av fem starter med framspår bakom bilen, men ok för tre starter sedan. Dock svårt att se en snabbstart från spår långt in bakom bilen. Upside Face, hur ska de gå utrustad? Med eller utan käk? Öppet eller helstängt? Spår 11 och Peter G och galopprisk, heller ingenting jag vågar lita på. Cena går godkänt varje gång utan den där riktiga kicken. Hamnar? Lefty Gun kanske är favorit att få överta från Jaguar C boko. Stallkamrat till Santos. Hade jag vetat att Westholm kört felfritt fått en ok start och kunnat åkt fram och överta från stallkamraten på första bortre lång, ja, då hade jag spikat. Men för många osäkerhetsfaktorer inblandade. |
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Knäckfråga sista loppet som diskutetas mycket, jämnspelat. Spontantanken för mig var Oxidizer men kommer nog till slut ta ställning för Morotai. Bra inställning på den och maxning på allt idag. Ganska svårbedömd spetsrusning men hur det än blir borde Morotai landa i en rätt bra position. Och en del körning tål den.
10,7 är riktigt bra på Vaggeryd (banrekord) och sista loppet vore en vinst i de flesta silverlopp. Knappt spö av Zap efter att ha fått en riktig mangelresa av Unicorn som ju visat sig totalt omutlig och för bra för silver.
|
|
|
|
#56 | |
|
Citat:
9 Santos Castella är grym på grundkapacitet, men har galopperat varenda gång den startat från bakspår. Ingen jag håller i handen hela vägen. 1 Jaguar C Boko kommer speta initialt och sedan tror jag att 4 Lefty Gun får överta. Därifrån är det hästen att slås. Om Olle Alsén däremot väljer att köra 1 Jaguar C Boko i spets, vilket inte vore helt orimligt då den kommer att komma dit hur enkelt som helst, så är det hästen att slå helt plötsligt. 5 Wolverine är hyfsat tidig på min kupong med tanke på läget, men den är inte pilsnabb ut dessvärre. 6 Cena är bra, kan öppna medel och har Björn i sulkyn. Inte heller helt omöjligt att den får överta spets ifall någon av de invändiga inte lyckas. 7 Stojweiler One har gått i väldigt enkla lopp, men får den rätt resa är den garanterat med på fotot. 2 Sourire Frö tar jag bort helt på min kupong. Min förhoppning är att Olle Alsén dundrar till spets och verkligen vågar köra där hela vägen. 3% på ett sådant troligt scenario är mumma. |
||
|
|
|
|
|
#57 |
|
Vilken E3-kung han är Båth, siktar alltid rejält på dessa lopp och har senaste 5 åren 6 vinster på de 20 lopp som körts. 4% (med första barfota och bike!) och 14% står de i idag. Man behöver inte läsa längre för att konstatera spelvärde.
|
|
|
|
#58 |
|
Gogobet Sisu anmäld barfota bak för första gången på 14 månader. Gjorde ett osannolikt lopp efter galopp den gången...
|
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Fakta Milliondollarrhyme: Har sprungit totalt 56 lopp och vunnit 14. Av alla lopp har den 6 gånger körts av annan kusk än FB, då är vinstprocenten 50%. När FB själv kört är vinstprocent 22%.
|
|
|
|
#60 |
|
Upside Face gungar i hälften av sina lopp och bara mäktat med 3 segrar på de felfria. Även om den gick bra näst senast är det svårt att tro på den, speciellt med dåligt startspår och Norman som kusk.
|
|
|
|
|