Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-09-05, 12:08   #16

yoozoos avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 8145
Standard

Är inte 5 Nymke Brigadoon märkligt lite spelad? Lirad till 1,55 på V75 näst senast och till nuvarande 2% är det ett måstestreck för mig i alla fall!
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 12:09   #17

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3164
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Bring Me Wine är struken, så Hoboken AM har fått innerspåret. Hmm! Jag har lirat förhandsspel på att Hoboken AM samt Calgary Games ska vinna sina lopp. Som spikar på V75 är jag inne på att Valour Kronos leder runt om samt Born Unicorn, även om betaltjänster och andra spekulerar i förlust. Kanske även Heaven Mearas i sista där Goops favorit ska försöka ta 20 m på 1640.
Dubbel pannkaka. Reducerat odds och innerspår.

Men... om man inte har en riktigt startsnabb häst varför väljer man då spår 2 i lottningar till stora lopp? spår 3 ger en behagligare tempoväxling så finns ingen chans att en fräsch Hoboken kan öppna? Varför valde de annars spår 2 ? Fast visst det där har man funderat på många gånger och enda avvikelserna jag tyckt mig se i spårval i spårlottningar bland försöksvinnare är Chris Borings val av 4e spår(valde först? minnet säger så men men) i det klassiska Elitloppet Copiad vann 1994 samt Öystein Tjomslands något övermodiga val av 8e spår i ett kallblodslopp, minns inte exakt vilket, kriteriet?, med motivet att då går han felfritt....

Nåja risken för strykningar går väl att bortse från men att de alltid väljer spår 2 som har rätt kass statistik förvånar, sen är förstås hästens egenskaper enormt mkt viktigare än statistik, men kanske just därför.

Kan Hoboken öppna?

Senast redigerad av ExtremtRik den 2021-09-05 klockan 12:12.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 12:15   #18

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 52684
Standard

Jens Sjödén V75 Jägersro söndag på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Henkezan (+5)
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 12:31   #19

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39581
Standard

Hoboken har haft innerspåret två gånger tidigare. Senast i uttagningarna så tappade hon rejält, men första gången på Örebro mot lättare hästar så höll hon upp spets. Tror ändå att det kan bli lite svårt idag.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 12:32   #20

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Spelmässigt känns det som vanligt vid extra V75or att risken är överhängande får dålig utdelning och risken för att femrättspengarna flyttas till Bollnäs på lördag nog en bra bit över 50 procent. Hitta andra spelformer är min rekommendation eller njut av den fantastiska sport som erbjuds och spara pengarna till bättre speltillfällen. Har själv lirat 200 kr vinnare på San Moteur till 4,50 och det blir mitt enda spel för dagen.

....
Med respekt.

Tycker du är väl negativ, nästan lite cynisk:

Den risken finns alltid men ju större de är desto tyngre faller de, såg väl lika hopplöst ut på Solvallas Jubileumspokaldag och redan i första avdelningen....

Hanna Lähdekorpi har jag slutat strecka men i sällskap som detta är den enögde ... tror hennes avvaktande körstill kan passa bra med 9an från bakspåret, och för all del amatörkungen Håkan B kör en häst som jag tycker går ned i klass denna gång och då kanske kan vinna istället för att vara sedvanlig tvåa!?
Lite motsägelsefullt att du varnar för 30-oddsare i en "iskall" omgång !?

I första skriker känslan 9 Ferrari Sisu varje gång jag ser listan, bara 8 hästar, max 7 st att runda och både speed och 3,6 Miljoner på kontot hos Ferrari Sisu netrarnba i sig har aldrig varit det svåra på 1000-metersbanor. På en bana med normalt innerspår kan man väl drömma om nummer ett oxå ?

Möjligt att favoriten i avdelning 3 får det lugnare med Hoboken fast i säcken(?) återstår att se hur mkt ett eventuellt löst innerspår kan göra.

Om Apapmand kan slå Cokstile måste han kunna rå på Born Unicorn .... eller inte .... tror iaf inte Staro Leonardo fixar det oavsett om de utrustar med månraketer på skalmarna (men osvuret är som bekant bäst).

Håller med dig fullt ut om San Moteur, fast jag hoppas på tre felfria favoriter och lite körning....

Senast redigerad av ExtremtRik den 2021-09-05 klockan 12:56.
Gammal 2021-09-05, 12:34   #21

SistaStallskrikets avatar

Reg.datum: apr 2019
Sharp$: 5983
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av grobben Visa inlägg
Spelvärde nämner att det kommit fram toppinfo från stallet på en ändring i V75 4 som motbud till Born Unicorn. Någon som har koll på den ändringen som inte har kommit ut i offentliga intervjuer?
5 Staro Leonardo var fin i banjobb och då beslutade man att starta här. Har inte gått i bike förut då hästen är för bred men nu har man fått in en bredare bike som skall testas i värmning. Plus att Staro går bra efter vila. Det är väl det...
ExtremtRik (+1)
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 12:37   #22

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Hoboken har haft innerspåret två gånger tidigare. Senast i uttagningarna så tappade hon rejält, men första gången på Örebro mot lättare hästar så höll hon upp spets. Tror ändå att det kan bli lite svårt idag.
Ja måste väl söka position o backa.

En omvänd norsk vore väl spännande eller Timos trekvartsstängda, vad händer då?

Nåväl sånt får man inte höra... eller... ?

Edit:
Kollade Örebroloppet och den kan ju öppna, må vara mot helt andra hästar och en sak till: Jorma. Ingen kan få en häst att öppna bättre o säkrare än Jorma, folk fattar inte det. Folk klankar ned på Jorma och har ju fan ingen aning, men off topic Ulf(som oxå är grym på kallblod ) idag.
Shooter (+20), Shooter (+20)

Senast redigerad av ExtremtRik den 2021-09-05 klockan 13:03.
Gammal 2021-09-05, 12:39   #23

Shooters avatar

Standard

Skulle Born Unicorn har en dålig dag på jobbet, så är Apapmand värst emot och därefter Harran Boko, i enlighet med streckningen. Betal"tjänsterna" måste dock leta halmstrån för att urskilja sig från övriga tipsfilurer. Annars har de inget att sälja.
Fulsprit (+7), ExtremtRik (+8)
Gammal 2021-09-05, 12:41   #24

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Stoderby, en mille i första pris
På med biken och tidig dödenskross
Honey Mearas och Örre
Spik

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 12:49   #25

SistaStallskrikets avatar

Reg.datum: apr 2019
Sharp$: 5983
Standard

Inleder troligtvis med två spikar idag...

5 Hes Marvelous får direkt meter på en startgalopperande 7 Oscar LA (fungerar inte i volt) och sedan blir det en gäspning. Goop inleder

I andra är det spets och slut på bike-förvandlingen 2 Valour Kronos. Har dessutom Gustav Johansson i sulkyn och det är vår nya dominant om tio år! Tro mig! En ruggig kusktalang som kommer dominera framöver!

I tredje tror jag 8 Honey Mearas reglerar fältet från dödens och vinner lätt men jag kan bara inte missa på 5 Loaded Maria till 2%!! ÄCKELFORM på den kanten och toppspår! PASSAS!!

6 Born Unicorn blir svårslagen men 2 Apamand kan slå till på speed!

3 Condior får spets eller rygg ledaren om 4 Bravo Santana tar sig förbi. 5 Galantis är otroligt understreckad! Tre streck räcker långt!

Ruskigt derby!! Jämnstreckat bland kanonerna. Går 5 Calgary Games felfritt första bfro?? I smeten finns 4 Henry Flyer Sisu till ofattbara 4%... Varför så lågt? Mika upp och helfinskt bastufirande ikväll?

I sista streckar jag alla på framspår! Här kan något skumt hända. 11 Whelk var snuskfin som fastlåst sist! Härdad i tuffa gäng... Om den kommer iväg skapligt är det loppets stora skräll!
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 12:50   #26

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Avd 1. 8 hästar!? Till start.. Klar fördel för 9 Ferrari Sisu och Lugauer är optimistisk. 5 He's Marvelous värst emot. Spik eller lås!
Får vi skräll i avd 3 och 7?
Tycker hästen bär pengarna dåligt. Två vinster på över 20 starter sedan andraplatsen i derbyt och då har han varit ute i en del vardagslopp. En av vinsterna mot bra hästar men knappt efter brutal maxlöpning. Senaste vinsten knappt för hugg och slag mot Usain Henna i vardagslopp. Mycket fel i hästen också. Tar risken och hoppar över den där.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 12:54   #27

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Stoderby, en mille i första pris
På med biken och tidig dödenskross
Honey Mearas och Örre
Spik
Nerstruken men den strykningen gynnar Brilliance också. Kunde inte ta ner den i försöket, frågan är om de klarar det nu om det kommer till det? Ska plugga lite startsnabbhet nu, grundidén är ändå att spika Hall.

Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 12:55   #28

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 52684
Standard

Thomas Uhrberg rangordnar:

Derbyt: 1. Calgary Games, 2. San Moteur, 3. Önas Prince, 4. Brambling.
Derbystoet: 1. Hall of Am, 2. Hoboken Am, 3. Bring Me Wine, 4. Honey Mearas.
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 12:58   #29

Shooters avatar

Standard

Det är viktigt att kolla in de första loppen idag och se vad kuskarna säger om banan. Redén varnar som vanligt för sina pållar om det blir för mjukt underlag.
Gammal 2021-09-05, 13:13   #30
ms

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2962
Standard

Något oinspirerad, men man vill ju va' me' en dag som denna.

Avd
1: 7 Oscar L.A. (5, 9)
2: 2 Valour Kronos (5, 3)
3: 2, 3, 8 (11, 6)
4: 2, 5, 6, 9 (8, 1)
5: 2, 3, 4, 5, 6, 9 (1, 7)
6: 2, 5 (3, 1)
7: 1 Manstone Two U. (8, 6)

1x1x3x4x6x2x1 = 144 rader.
144 x 1 x 0,50 kr = 72,00 kr.
Totalt: 72,00 kr.
Rättningskod: QLH VHK SHS