Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-09-04, 22:17   #1
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Derbysöndag med V75 - Jägersro 5 sept 2021


Här avhandlas allt kring söndagens Derbydag från vår sydligaste travbana, Jägersro!

Kör hårt och "grotta" ner er, så kanske vi lyckas tillsammans...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-04, 22:22   #2
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag lutar åt ett lås på 7 och 9, i första avdelningen. Lövgrens normalt vinnaren men Ferrari Sisu är en kapabel rackare som inte går att avpollettera så lätt... Risken är att Lövgren tidigt sitter i spets, trots dubbla tillägg! Hmm, kanske är en spik ändå - vad tycker hjonen?
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-04, 22:37   #3
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

He´s Marvelous har som sjuåring enkom startat 26 gånger och har ändå 9 vinster på dessa - flera över morgondagens distans och borde gå framåt för varje start nu - uppehåll på ett halvår inför senaste vinsten då denne inte imponerade. Säkerligen bättre nu... Kanske måste med?

Oscar LA, kanonform och står klart bra in på pengarna - har startat och vunnit över långt (Tingsryd senast över 2413 meter), men aldrig ens startat över 3140 meter. Dessutom enkom startat TVÅ gånger med volt och galopperat i båda... En parameter att beakta!

Hmm!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-04, 23:47   #4
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Halvt rundspelat i stoderbyt. Spetsar Hall Of Am och gör något i närheten av försöket borde den bli mycket svårslagen. Lutar väldigt starkt åt att ta ställning för den där.

I derbyt är det något knivigare. Den spelvärda som sticker ut är väl Henry, vill inte gärna lämna den utanför lappen. Men Calgary/San är förstabuden för mig. Önas känns bara ljummen, nu när det största loppet kommer som alla laddat för tror jag helt enkelt inte det räcker nästan oavsett löpning. Tar nog Chiru före, ruggig pålle.

Panamera i första och Darah Bibo i sista ser ut att sticka ut en del på spelvärdet. Får fundera vidare imorrn.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 01:18   #5
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Halvt rundspelat i stoderbyt. Spetsar Hall Of Am och gör något i närheten av försöket borde den bli mycket svårslagen. Lutar väldigt starkt åt att ta ställning för den där.

I derbyt är det något knivigare. Den spelvärda som sticker ut är väl Henry, vill inte gärna lämna den utanför lappen. Men Calgary/San är förstabuden för mig. Önas känns bara ljummen, nu när det största loppet kommer som alla laddat för tror jag helt enkelt inte det räcker nästan oavsett löpning. Tar nog Chiru före, ruggig pålle.

Panamera i första och Darah Bibo i sista ser ut att sticka ut en del på spelvärdet. Får fundera vidare imorrn.
Ja, Panamera var först ett streck men insåg sedan att detta enkom är ett lyxstreck. Det räcker med två kusar...

Hall of AM skall slås - troligtvis oslagbar från spets... Chiru ett måste!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 03:38   #6
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Mister Donald skulle kunnat vara en spik med Håkan B. i jollen och toppform, men som Gaya De P. gick näst senast så kommer jag aldrig lämna denna utanför systemet - vann väl från fjärde ut och 50 meter fram, även då på Jägers och på kort - skall vara omöjligt!!! Stormvarning och möjlig lillspik...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 07:50   #7
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Tycker dagens "roliga" kan vara Globalizer, spelade den i natt till 44 ggr på SvS. Versace Broline 20 vinnare igår och spik på systemet som dock inte i övrigt gick så bra. Var som vanligt för vidlyftig med spikarna där favoriter sedan vann. Måste nog tänka om...(Ivan Boko och Kali Smart fanns med på kupongen, likväl gick det inte)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+7)

Senast redigerad av valo den 2021-09-05 klockan 07:53.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 08:36   #8
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 760
Sharp$: 9149
Standard

Efter gårdagens tråkiga avslutning där vi åkte dit från full pott de sista stegen (10 lax är klen tröst) så nöjer jag mig med att vikariera för Viking på forumklassikern Snackisen.

Här liras alltså en lapp som utgår från det som kommit fram i denna tråd under dagen.

Så fram med dragen och lufta era spiktankar så syr jag ihop något utefter den kassa vi får ihop!

GOGOGO!

https://www.atg.se/pressbyrankarlsta...2021-09-05_7_6

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+7)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 09:28   #9
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 816
Sharp$: 37788
Standard

Man får ju hoppas att de fixat till banan till dagens tävlingar, annars blir det svårspelat. Jag utgår från det i alla fall, då jag måste bedöma vilka hästar som kör om spets och vilka som ska gå i ledningen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+5)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 09:34   #10
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17423
Standard

Ferrari Sisu var nyligen ute mot t.ex. Ferrie Wood, ganska få hästar att runda för Marc Elias tycker det är lite fel att Oscar LA är så mycket mer spelad än Ferrarin.

Valour Kronos har verkligen lyft sig det lita extra med Gustav och speciellt biken, tidigare hade hästen de jobbigt sista 50m men har nu två raka, dags för tredje raka?

Spännande far vs son fajt i avd5...
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 10:10   #11
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 121
Sharp$: 2533
Standard

Spelvärde nämner att det kommit fram toppinfo från stallet på en ändring i V75 4 som motbud till Born Unicorn. Någon som har koll på den ändringen som inte har kommit ut i offentliga intervjuer?
grobben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 10:23   #12
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Ja, Panamera var först ett streck men insåg sedan att detta enkom är ett lyxstreck. Det räcker med två kusar...

Hall of AM skall slås - troligtvis oslagbar från spets... Chiru ett måste!
Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Man får ju hoppas att de fixat till banan till dagens tävlingar, annars blir det svårspelat. Jag utgår från det i alla fall, då jag måste bedöma vilka hästar som kör om spets och vilka som ska gå i ledningen.

Exakt. Innerspåret var inte alls samma guld som det brukar vara på många banor.

Jag fascineras över hur Hall of AM hissas rätt eller fel men det förutsätter att alla presterar lika som i försöket vilket inte kommer vara fallet på alla kanter dessutom kommer innerspåret att vara en fälla mest troligt, det lät så igår men vi får se borde ju finnas resurser om idog vattning är vad som krävs.

Blir det samma som igår är väl iofs Djuse-grabbarna vakna för eventuellt nödvändiga ändringar i taktik men gissningsvis är det svårare på megafavoriter med spets utstakat? Strykningen av Bring Me WIne kan vara viktig såtillvida att ledaren behöver vara mindre orolig för att få Hoboken AM över sig (eller sitter den i spets?).


Sen den där Calgary Games som ska vara oslagbar även med förlorad spårlott, blott sex starter och skoryck, fast visst utan förlorad lott kanske skorna varit kvar? Borde inte en galopprisk/chans finnas? Å andra sidan har ju jag svårt att se någon annan än en felfri Önas Prince i ledningen och borde väl med gårdagens bana i åtanke ändå vara ett litet handikapp ?

Ofta blir där någon oväntad galopp eller körning också.
Galopp finns gissningsvis i San Moteur och möjligt(?) även i Calgary Games barfota, Önas Prince vill man väl se en värmning på efter en lång säsong, lika fin som i Halmstad är väl för mycket begärt och sen är han väl inte någon extrem glänsare i värmning (tyckte han var fin i Halmstad och möjligen ännu finare eftger försöket)

Om inget ändras med banan kan man ju fundera över om ledningen är bra eller anus i ett lopp där det är mer än en kanon med... många tycks ju tro att Jorma ska gasa för ledning dessutom, som om det inte vore nog konstigt utan gårdagens lösa innerspår!?

Min vinnare var innan försöken San Moteur med viss tvekan och inget har ändrats åt negativt håll förutom då snacket runt Calgary Games(som är så särdeles enormt positivt om denne) samtidigt som Calgary Games förlorade spårlotten.

San Moteur är för övrigt ett underbart namn på den grymmaste Motorn på länge!
Humor av den STC-anställde(?) som valde namnet som placeholder för ett tänkt namnbyte

Senast redigerad av ExtremtRik den 2021-09-05 klockan 10:45.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 10:30   #13
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57101
Standard

Spelmässigt känns det som vanligt vid extra V75or att risken är överhängande får dålig utdelning och risken för att femrättspengarna flyttas till Bollnäs på lördag nog en bra bit över 50 procent. Hitta andra spelformer är min rekommendation eller njut av den fantastiska sport som erbjuds och spara pengarna till bättre speltillfällen. Har själv lirat 200 kr vinnare på San Moteur till 4,50 och det blir mitt enda spel för dagen.


V75-1

Ska atgs V75 spel inte inledas med typ 13 kr i utgångsvärde så får inte He,s Marvelous eller Oscar LA vinna inledningen. Lövgrens megastjärna Oscar LA har sett enorm ut på slutet och senast när man hängde på jänkarvagnen ffg såg den ut som en världsstjärna. Det som talar emot idag är att den aldrig klarat att gå iväg felfritt i voltstart men är väl idag med bara två hästar på aktuell volt det borde fixas. Sen vanlig vagn igen när det är voltstart.
Goops har ett lopp i kroppen och vann ett enkelt vardagslopp i comebacken. Borde ha gått framåt och nu rycker man bakskorna.
Svårt att hitta skrällar i detta tunna lopp. Ferrari Sisu är ingen skräll men den kan möjligtvis vinna också.

V75-2

Ni som inte tror jänkarvagnar har betydelse . Kolla på Valeur Kronos senaste två starter. Vilken effekt biken gett. Samma idag. Stor chans till spets och slut för favoriten över kort distans. Övriga som kan vinna inga rensare direkt.

V75-3

Tror Honey Mearas vinner eftersom jag tror första jänkarvagn hos Reden kommer ge rejäl effekt. Dessutom finns en växel till om det behövs. Första rycktussar som aldrig rycktes i stochampionatet. Nu kör man med sådana igen för andra gången .

Sen finns det nog viss skrällpotential i detta lopp om det blir konstigheter. 2,3 eller 8 får i alla fall inte vinna om utdelningen ska stiga mer än marginellt .

V75-4

Ska man försöka fälla omgångens största favorit, Redens nya superstjärna Born Unicorn ska man definitivt inte kolla senaste två loppen i lopparkivet utan lägga 150 kr på att köpa spelvärdes tips och spika enprocentaren Staro Leonardo. Den ska gå med bike idag.

V75-5

Detta är omgångens lopp med högst skrällpotential. Favoriterna vinner ”aldrig” detta klassiska lopp. Senaste två åren har vinnarna stått i runt 30 ggr pengarna.
Men man måste ändå tippa bravo santana på barfota runt om. Megaplus och möter inte en häst från en annan planet nu som när skorna rycktes näst senast och den var enormt bra.

V75-6

Årets lopp i Sverige hittills med tanke på vilka hästar som kvalat in till årets derby. Jag spelade San Moteur på att jag inte tror Nordström får bestämma i spets med sin nya världsstjärna Önas Prince, att inte det ev skorycket på Calgary Games räcker från dödens utan att loppets bästa kusk hittar en perfekt position med hyperspeddiga San Moteur och att den gått framåt enormt med uttagningsloppet i kroppen . Stallet har laddat för detta lopp i typ ett år. Vinner 1 av 3 så kände att 4,50 är ok odds och kul att ha ett spel i derbyt.

V75-7

Kort distans . Inte lätt att stå med tillägg då med några riktigt bra på start. Tippar därför utan större analys att det står mellan Manstone Two U och framförallt Heaven Mearas som debuterar för Reden.

7 rätt: 2500 kr
6 rätt: 56 kr
5 rätt: jackpot

Lycka till och njut av sporten. Nästa trav för mig på fredag när det är kriteriekval. Onsdagens V86a krockar med VM kvalet Grekland - Sverige tyvärr. Sen krockar Bollnäs V75a nästa lördag med MFF - IFK Norrköping så alla krafter i veckan på kriteriekvalen fredag kväll.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ms (+15), Grovport (+5), Liisa (+10)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 10:45   #14
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 816
Sharp$: 37788
Standard

Bring Me Wine är struken, så Hoboken AM har fått innerspåret. Hmm! Jag har lirat förhandsspel på att Hoboken AM samt Calgary Games ska vinna sina lopp. Som spikar på V75 är jag inne på att Valour Kronos leder runt om samt Born Unicorn, även om betaltjänster och andra spekulerar i förlust. Kanske även Heaven Mearas i sista där Goops favorit ska försöka ta 20 m på 1640.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 10:54   #15
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 176
Sharp$: 9373
Standard

Avd 1. 8 hästar!? Till start.. Klar fördel för 9 Ferrari Sisu och Lugauer är optimistisk. 5 He's Marvelous värst emot. Spik eller lås!
Får vi skräll i avd 3 och 7?
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 11:08   #16
 
yoozoos avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 2 142
Sharp$: 8103
Standard

Är inte 5 Nymke Brigadoon märkligt lite spelad? Lirad till 1,55 på V75 näst senast och till nuvarande 2% är det ett måstestreck för mig i alla fall!
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 11:09   #17
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Bring Me Wine är struken, så Hoboken AM har fått innerspåret. Hmm! Jag har lirat förhandsspel på att Hoboken AM samt Calgary Games ska vinna sina lopp. Som spikar på V75 är jag inne på att Valour Kronos leder runt om samt Born Unicorn, även om betaltjänster och andra spekulerar i förlust. Kanske även Heaven Mearas i sista där Goops favorit ska försöka ta 20 m på 1640.
Dubbel pannkaka. Reducerat odds och innerspår.

Men... om man inte har en riktigt startsnabb häst varför väljer man då spår 2 i lottningar till stora lopp? spår 3 ger en behagligare tempoväxling så finns ingen chans att en fräsch Hoboken kan öppna? Varför valde de annars spår 2 ? Fast visst det där har man funderat på många gånger och enda avvikelserna jag tyckt mig se i spårval i spårlottningar bland försöksvinnare är Chris Borings val av 4e spår(valde först? minnet säger så men men) i det klassiska Elitloppet Copiad vann 1994 samt Öystein Tjomslands något övermodiga val av 8e spår i ett kallblodslopp, minns inte exakt vilket, kriteriet?, med motivet att då går han felfritt....

Nåja risken för strykningar går väl att bortse från men att de alltid väljer spår 2 som har rätt kass statistik förvånar, sen är förstås hästens egenskaper enormt mkt viktigare än statistik, men kanske just därför.

Kan Hoboken öppna?

Senast redigerad av ExtremtRik den 2021-09-05 klockan 11:12.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 11:15   #18
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50100
Standard

Jens Sjödén V75 Jägersro söndag på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Henkezan (+5)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 11:31   #19
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 816
Sharp$: 37788
Standard

Hoboken har haft innerspåret två gånger tidigare. Senast i uttagningarna så tappade hon rejält, men första gången på Örebro mot lättare hästar så höll hon upp spets. Tror ändå att det kan bli lite svårt idag.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 11:32   #20
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Spelmässigt känns det som vanligt vid extra V75or att risken är överhängande får dålig utdelning och risken för att femrättspengarna flyttas till Bollnäs på lördag nog en bra bit över 50 procent. Hitta andra spelformer är min rekommendation eller njut av den fantastiska sport som erbjuds och spara pengarna till bättre speltillfällen. Har själv lirat 200 kr vinnare på San Moteur till 4,50 och det blir mitt enda spel för dagen.

....
Med respekt.

Tycker du är väl negativ, nästan lite cynisk:

Den risken finns alltid men ju större de är desto tyngre faller de, såg väl lika hopplöst ut på Solvallas Jubileumspokaldag och redan i första avdelningen....

Hanna Lähdekorpi har jag slutat strecka men i sällskap som detta är den enögde ... tror hennes avvaktande körstill kan passa bra med 9an från bakspåret, och för all del amatörkungen Håkan B kör en häst som jag tycker går ned i klass denna gång och då kanske kan vinna istället för att vara sedvanlig tvåa!?
Lite motsägelsefullt att du varnar för 30-oddsare i en "iskall" omgång !?

I första skriker känslan 9 Ferrari Sisu varje gång jag ser listan, bara 8 hästar, max 7 st att runda och både speed och 3,6 Miljoner på kontot hos Ferrari Sisu netrarnba i sig har aldrig varit det svåra på 1000-metersbanor. På en bana med normalt innerspår kan man väl drömma om nummer ett oxå ?

Möjligt att favoriten i avdelning 3 får det lugnare med Hoboken fast i säcken(?) återstår att se hur mkt ett eventuellt löst innerspår kan göra.

Om Apapmand kan slå Cokstile måste han kunna rå på Born Unicorn .... eller inte .... tror iaf inte Staro Leonardo fixar det oavsett om de utrustar med månraketer på skalmarna (men osvuret är som bekant bäst).


Håller med dig fullt ut om San Moteur, fast jag hoppas på tre felfria favoriter och lite körning....


Senast redigerad av ExtremtRik den 2021-09-05 klockan 11:56.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 11:34   #21
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 428
Sharp$: 4325
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av grobben Visa inlägg
Spelvärde nämner att det kommit fram toppinfo från stallet på en ändring i V75 4 som motbud till Born Unicorn. Någon som har koll på den ändringen som inte har kommit ut i offentliga intervjuer?
5 Staro Leonardo var fin i banjobb och då beslutade man att starta här. Har inte gått i bike förut då hästen är för bred men nu har man fått in en bredare bike som skall testas i värmning. Plus att Staro går bra efter vila. Det är väl det...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 11:37   #22
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Hoboken har haft innerspåret två gånger tidigare. Senast i uttagningarna så tappade hon rejält, men första gången på Örebro mot lättare hästar så höll hon upp spets. Tror ändå att det kan bli lite svårt idag.
Ja måste väl söka position o backa.

En omvänd norsk vore väl spännande eller Timos trekvartsstängda, vad händer då?

Nåväl sånt får man inte höra... eller... ?


Edit:
Kollade Örebroloppet och den kan ju öppna, må vara mot helt andra hästar och en sak till: Jorma. Ingen kan få en häst att öppna bättre o säkrare än Jorma, folk fattar inte det. Folk klankar ned på Jorma och har ju fan ingen aning, men off topic Ulf(som oxå är grym på kallblod ) idag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shooter (+20), Shooter (+20)

Senast redigerad av ExtremtRik den 2021-09-05 klockan 12:03.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 11:39   #23
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 816
Sharp$: 37788
Standard

Skulle Born Unicorn har en dålig dag på jobbet, så är Apapmand värst emot och därefter Harran Boko, i enlighet med streckningen. Betal"tjänsterna" måste dock leta halmstrån för att urskilja sig från övriga tipsfilurer. Annars har de inget att sälja.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+7), ExtremtRik (+8)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 11:41   #24
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 642
Sharp$: 22759
Standard

Stoderby, en mille i första pris
På med biken och tidig dödenskross
Honey Mearas och Örre
Spik
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 11:49   #25
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 428
Sharp$: 4325
Standard

Inleder troligtvis med två spikar idag...

5 Hes Marvelous får direkt meter på en startgalopperande 7 Oscar LA (fungerar inte i volt) och sedan blir det en gäspning. Goop inleder

I andra är det spets och slut på bike-förvandlingen 2 Valour Kronos. Har dessutom Gustav Johansson i sulkyn och det är vår nya dominant om tio år! Tro mig! En ruggig kusktalang som kommer dominera framöver!

I tredje tror jag 8 Honey Mearas reglerar fältet från dödens och vinner lätt men jag kan bara inte missa på 5 Loaded Maria till 2%!! ÄCKELFORM på den kanten och toppspår! PASSAS!!

6 Born Unicorn blir svårslagen men 2 Apamand kan slå till på speed!

3 Condior får spets eller rygg ledaren om 4 Bravo Santana tar sig förbi. 5 Galantis är otroligt understreckad! Tre streck räcker långt!

Ruskigt derby!! Jämnstreckat bland kanonerna. Går 5 Calgary Games felfritt första bfro?? I smeten finns 4 Henry Flyer Sisu till ofattbara 4%... Varför så lågt? Mika upp och helfinskt bastufirande ikväll?

I sista streckar jag alla på framspår! Här kan något skumt hända. 11 Whelk var snuskfin som fastlåst sist! Härdad i tuffa gäng... Om den kommer iväg skapligt är det loppets stora skräll!
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 11:50   #26
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Avd 1. 8 hästar!? Till start.. Klar fördel för 9 Ferrari Sisu och Lugauer är optimistisk. 5 He's Marvelous värst emot. Spik eller lås!
Får vi skräll i avd 3 och 7?
Tycker hästen bär pengarna dåligt. Två vinster på över 20 starter sedan andraplatsen i derbyt och då har han varit ute i en del vardagslopp. En av vinsterna mot bra hästar men knappt efter brutal maxlöpning. Senaste vinsten knappt för hugg och slag mot Usain Henna i vardagslopp. Mycket fel i hästen också. Tar risken och hoppar över den där.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 11:54   #27
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Stoderby, en mille i första pris
På med biken och tidig dödenskross
Honey Mearas och Örre
Spik
Nerstruken men den strykningen gynnar Brilliance också. Kunde inte ta ner den i försöket, frågan är om de klarar det nu om det kommer till det? Ska plugga lite startsnabbhet nu, grundidén är ändå att spika Hall.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 11:55   #28
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50100
Standard

Thomas Uhrberg rangordnar:

Derbyt: 1. Calgary Games, 2. San Moteur, 3. Önas Prince, 4. Brambling.
Derbystoet: 1. Hall of Am, 2. Hoboken Am, 3. Bring Me Wine, 4. Honey Mearas.
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 11:58   #29
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 816
Sharp$: 37788
Standard

Det är viktigt att kolla in de första loppen idag och se vad kuskarna säger om banan. Redén varnar som vanligt för sina pållar om det blir för mjukt underlag.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 12:13   #30
ms
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 2135
Standard

Något oinspirerad, men man vill ju va' me' en dag som denna.

Avd
1: 7 Oscar L.A. (5, 9)
2: 2 Valour Kronos (5, 3)
3: 2, 3, 8 (11, 6)
4: 2, 5, 6, 9 (8, 1)
5: 2, 3, 4, 5, 6, 9 (1, 7)
6: 2, 5 (3, 1)
7: 1 Manstone Two U. (8, 6)

1x1x3x4x6x2x1 = 144 rader.
144 x 1 x 0,50 kr = 72,00 kr.
Totalt: 72,00 kr.
Rättningskod: QLH VHK SHS
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 12:29   #31
Banned
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 777
Sharp$: 822
Standard

Skandal att de inte fixat banan alltså
Edde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 12:32   #32
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det är viktigt att kolla in de första loppen idag och se vad kuskarna säger om banan. Redén varnar som vanligt för sina pållar om det blir för mjukt underlag.
Tydligen hade de sagt på TV eller sändningen att de vattnat rikligt idag och är mer beredda på vindarna som torkade banan igår....

Angående Hoboken:

"It does not happen to you it happens for you"; min gissning är att Hoboken nu blir tvungen att spetsa, typ en omläggning av plan till det bättre, får vi se 1.10.5 ?

ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 12:34   #33
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 642
Sharp$: 22759
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Nerstruken men den strykningen gynnar Brilliance också. Kunde inte ta ner den i försöket, frågan är om de klarar det nu om det kommer till det? Ska plugga lite startsnabbhet nu, grundidén är ändå att spika Hall.
Sant
Men Örjan såg lite för säker på vinst och körde först sista 100m på HM, medan Uffe jobbade på GB redan vid ingång av sista kurvan. Viktigast var o vara bland två
Annat lopp idag, annan prissumma och då kör man på annat sätt. Utrustas med bike, vanlig vagn sist. Som sagt, jag tror att han tidigt tar dödens och styr därifrån
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 12:41   #34
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Tydligen hade de sagt på TV eller sändningen att de vattnat rikligt idag och är mer beredda på vindarna som torkade banan igår....

Angående Hoboken:

"It does not happen to you it happens for you"; min gissning är att Hoboken nu blir tvungen att spetsa, typ en omläggning av plan till det bättre, får vi se 1.10.5 ?

Ja den är ju inte dålig ut och har nog aldrig laddats fullt. Så omöjligt är det inte alls, att den den håller ut grannen som sen solfjädrar ut resten. Blir nog inte så billigt dock. Men det finns fler sätt att vinna loppet. Och jag tar den ändå lätt före Honey som kan få alla möjliga problem därifrån och är garanterad en halvtuff resa. Även om allt brukar funka för Örjan i de stora loppen.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 12:46   #35
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Sant
Men Örjan såg lite för säker på vinst och körde först sista 100m på HM, medan Uffe jobbade på GB redan vid ingång av sista kurvan. Viktigast var o vara bland två
Annat lopp idag, annan prissumma och då kör man på annat sätt. Utrustas med bike, vanlig vagn sist. Som sagt, jag tror att han tidigt tar dödens och styr därifrån
Enorm skillnad i lottningen mellan etta och tvåa, Örjan jobbade på rätt bra upploppet ner och ville vinna. Hästen var inte bra nog att avgöra den dagen bara. Fick ju ingen jättestyggt lopp heller direkt utan bara glid fram i dödens. Men med säkerhet är de ju alla bättre nu till finalen.

Blir intressant att se, men en kurva i dryga spår borde han få för att hitta till dödens iallafall. Är nog ändå ett bra "spel" av Örjan att göra så, backa ner därifrån så kallnar chanserna enormt för vinsten.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 13:04   #36
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Någon som har koll om skandalbanan är okej idag?
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 13:09   #37
Banned
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 777
Sharp$: 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Någon som har koll om skandalbanan är okej idag?
Jag håller med Hultman. Det är ju olika från häst till häst. Vissa gillar ju inte lösare osv andra gillar det osv
Edde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 13:11   #38
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Norrtälje
Inlägg: 851
Sharp$: 2455
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Någon som har koll om skandalbanan är okej idag?
Låter enligt de kuskarna ATG live pratat med som att den är mycket bättre än i går i alla fall! Men den var väl bra från start i går också men utebliven vattning gjorde den sämre efterhand!
Difsteve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 13:15   #39
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Kanske får backa på Ferrari och tar med den som tredje-fjärdehäst. Svårt att bära pengarna är jag fortsatt inne på. Men det är ju nästan lättare motstånd än i vissa vardagslopp det här, och få hästar.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 13:20   #40
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

8:Honey Mearas 3.60

9:Chiru 10.00

Körde 300kr på den här komben idag



Tackar er för banans beskafenhet idag ni ovanför inlägget.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 13:22   #41
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 402
Sharp$: 5762
Standard

V75
Inlämnat: 2021-09-05, 14:00
Jägersro
Söndag 2021-09-05
Start: 15:00
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Oscar L.A. (5, 9)
2: 5 Argo Lux (2, 3)
3: 2, 3, 5, 8, 11 (6, 7)
4: 6, 9 (2, 5)
5: 3, 4, 5, 8, 9, 12 (6, 2)
6: 2, 3, 5, 9 (1, 4)
7: 8, 11, 12 (6, 3)

1x1x5x2x6x4x3 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: RJF WHF QKT

Avd 1:
Hoppas han står på benen i första, borde kunna ha bra chans så som han sett ut då. Vi får se, det får bära eller brist helt enkelt.

Avd 2:
Mycket snack på Valour Kronos. Men Argo Lux är ingen dålig häst. Bli inte förvånad om han bara vinner. Jag chansar och spikar den.

Avd 3:
Svårt tycker jag. Hall Of Am favorit pga den är den troliga ledaren. Har dock en tendens att bli för het. Men det är ju inte stochampionatet och ett halvvarv mindre här, så kanske den håller ändå. Precis som i kvalet. Dåligt spår för Eagle Eye Sherry men högt tempo och den kan fälla allt tillslut. Loaded Maria 2% är superskrällen. Riktigt fint intryck senast.

Avd 4:
Jag gick för ett lås här på Born Unicorn och Harran Boko. Blir inte ett dugg förvånad om Apamand vinner.

Avd 5:
Roligt lopp där det kan skrälla. Valde bort Mister Donald och Staro On The Rocks. Jag tror mer på 3, 4, 5 och 9 helt enkelt. Tar med två superskrällar i 8 Dali Pagadi 2% som gått riktigt bra på slutet samt 12 Furies Rain 2%, som kvalade till derbyt.

Blir nog körning i detta loppet. Kan gå hursomhelst.

Avd 6:
2, 3, 5 och 9.

Chiru kan få drömloppet tror jag.

Avd 7:
Svecak Palema har gått som tåget för BG men nu är det ju ändå 1640m och volt. Hinner den dit?

Tycker det finns ett grymt spelvärde i Whelk 3% och Darah Bibo 4%. Två kapabla ston som är härdade i tuffa lopp. Fartfyllda båda två.


Lycka till idag allihopa och jag hoppas att vi får njuta av bra sport och fina hästar!

Senast redigerad av Nobleflash den 2021-09-05 klockan 14:17.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 13:28   #42
 
Reg.datum: aug 2017
Ort: Härliga Hälsingland
Inlägg: 1 013
Sharp$: 816
Standard

En 14 pixare idag

3.7
3
8
2
6
2.9
2.3.6.8.11.12.15

God tur på er härute idag!
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 13:29   #43
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 816
Sharp$: 37788
Standard

V75
Inlämnat: 2021-09-05, 14:28
Jägersro
Söndag 2021-09-05
Start: 15:00
Kostnad: 216,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5, 7, 9 (8, 4)
2: 2 Valour Kronos (5, 8)
3: 2, 3, 5, 6, 8, 11 (12, 7)
4: 6 Born Unicorn (2, 9)
5: 2, 3, 4, 5, 6, 9 (12, 1)
6: 1, 2, 3, 5 (9, 7)
7: 6 Heaven Mearas (5, 3)

3x1x6x1x6x4x1 = 432 rader.
432 x 1 x 0,50 kr = 216,00 kr.
Totalt: 216,00 kr.
Rättningskod: ZDJ ZHK PCT
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 13:39   #44
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57101
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
V75
Inlämnat: 2021-09-05, 14:28
Jägersro
Söndag 2021-09-05
Start: 15:00
Kostnad: 216,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5, 7, 9 (8, 4)
2: 2 Valour Kronos (5, 8)
3: 2, 3, 5, 6, 8, 11 (12, 7)
4: 6 Born Unicorn (2, 9)
5: 2, 3, 4, 5, 6, 9 (12, 1)
6: 1, 2, 3, 5 (9, 7)
7: 6 Heaven Mearas (5, 3)

3x1x6x1x6x4x1 = 432 rader.
432 x 1 x 0,50 kr = 216,00 kr.
Totalt: 216,00 kr.
Rättningskod: ZDJ ZHK PCT
Jag körde ett mindre system idag

V75
Inlämnat: 2021-09-05, 14:06
Jägersro
Söndag 2021-09-05
Start: 15:00
Kostnad: 10,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 He's Marvelous (7, 9)
2: 2 Valour Kronos (5, 3)
3: 8 Honey Mearas (3, 2)
4: 6 Born Unicorn (2, 9)
5: 4 Bravo Santana (3, 6)
6: 2 San Moteur (5, 3)
7: 6 Heaven Mearas (8, 3)

1x1x1x1x1x1x1 = 1 rader.
1 x 20 x 0,50 kr = 10,00 kr.
Totalt: 10,00 kr.
Rättningskod: PJM THM RKS
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 13:41   #45
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 816
Sharp$: 37788
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jag körde ett mindre system idag

V75
Inlämnat: 2021-09-05, 14:06
Jägersro
Söndag 2021-09-05
Start: 15:00
Kostnad: 10,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 He's Marvelous (7, 9)
2: 2 Valour Kronos (5, 3)
3: 8 Honey Mearas (3, 2)
4: 6 Born Unicorn (2, 9)
5: 4 Bravo Santana (3, 6)
6: 2 San Moteur (5, 3)
7: 6 Heaven Mearas (8, 3)

1x1x1x1x1x1x1 = 1 rader.
1 x 20 x 0,50 kr = 10,00 kr.
Totalt: 10,00 kr.
Rättningskod: PJM THM RKS
Inget är omöjligt säger de.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 13:53   #46
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Norrtälje
Inlägg: 851
Sharp$: 2455
Standard

Sporten går först idag men ett litet system vill man ju ha

V75
Inlämnat: 2021-09-05, 14:51
Jägersro
Söndag 2021-09-05
Start: 15:00
Kostnad: 120,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 9 Ferrari Sisu (7, 5)
2: 2, 3, 5, 12 (8, 9)
3: 3, 6, 8, 11 (2, 7)
4: 2, 6, 9 (5, 8)
5: 1, 3, 5, 6, 12 (4, 9)
6: 1 Brambling (5, 2)
7: 6 Heaven Mearas (8, 3)

1x4x4x3x5x1x1 = 240 rader.
240 x 1 x 0,50 kr = 120,00 kr.
Totalt: 120,00 kr.
Rättningskod: RCM RHJ VCQ

Lycka till allesammans
Difsteve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 13:54   #47
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 176
Sharp$: 9373
Standard

V75
Inlämnat: 2021-09-05, 14:45
Jägersro
Söndag 2021-09-05
Start: 15:00
Kostnad: 140,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5, 9 (5, 7)
2: 2 Valour Kronos (5, 8)
3: 3, 6, 8, 11, 12 (5, 2)
4: 2, 6 (5, 9)
5: 3 Condior (4, 9)
6: 2, 3 (5, 1)
7: 2, 4, 6, 8, 10, 12, 15 (1, 3)

2x1x5x2x1x2x7 = 280 rader.
280 x 1 x 0,50 kr = 140,00 kr.
Totalt: 140,00 kr.
Rättningskod: XKF PHB NCV
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 13:55   #48
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Lägger ut helgens chanssystem nr 2. Förlustbong helt säkert...

V75
Inlämnat: 2021-09-05, 09:57
Jägersro
Söndag 2021-09-05
Start: 15:00
Kostnad: 48,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7, 9 (5, 8)
2: 3, 8 (2, 5)
3: 3, 12 (2, 8)
4: 1, 6 (2, 9)
5: 2, 3, 12 (4, 6)
6: 3, 8 (5, 2)
7: 14 Divane Godiva (8, 6)

2x2x2x2x3x2x1 = 96 rader.
96 x 1 x 0,50 kr = 48,00 kr.
Totalt: 48,00 kr.
Rättningskod: NFB VDJ SBW
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 14:00   #49
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Sharps Chansen i dag:

V75
Inlämnat: 2021-09-05, 14:55
Pressbyrån Karlstad, Chansen s andelsspel
Jägersro
Söndag 2021-09-05
Start: 15:00
Kostnad: 1 192,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5, 7, 9 (3, 8)
2: 2, 3, 4, 5, 8 (6, 9)
3: 6 Global Brilliance (5, 3)
4: 6 Born Unicorn (2, 5)
5: 3, 4, 5, 9, 12 (2, 6)
6: 1, 2, 3, 5, 9 (11, 4)
7: 3, 6, 8, 9, 10, 12 (2, 15)

3x5x1x1x5x5x6 = 2250 rader.
2250 x 1 x 0,50 kr = 1 125,00 kr. Avgift 67,50 kr.
Totalt: 1 192,50 kr.
Rättningskod: XMB NHK WCT
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 14:01   #50
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 760
Sharp$: 9149
Standard

Så här blev lappen för Snackisen idag! Stort tack till alla som bidragit!

V75
Inlämnat: 2021-09-05, 14:55
Pressbyrån Karlstad, Sharps Snackisen s andelsspel
Jägersro
Söndag 2021-09-05
Start: 15:00
Kostnad: 1 221,12 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5, 7, 9 (8, 4)
2: 2 Valour Kronos (5, 3)
3: 3, 5, 8, 12 (2, 6)
4: 2, 5, 6 (9, 8)
5: 2, 4, 5, 9 (3, 6)
6: 2, 3, 5, 9 (1, 11)
7: 1, 5, 6, 12 (8, 2)

3x1x4x3x4x4x4 = 2304 rader.
Rättningskod: ZMF SHC PCX


Avd I:
5 SistaStallskriket, KalleKlut
7 Fulsprit, ms
9 Viking, ExtremtRik, KalleKlut

Avd II:
2 Spik Olle, Viking, Stallis

Avd III:
3 Stekel
5 Stallis
8 Olle, Dahle
12 Valo

Avd IV:
2 Gotland
5 SV
6 Redén

Avd V:
2 Fulsprit, ExtremtRik
4 Olle
5 Skägget,
9 Fulsprit, ExtremtRik

Avd VI:
2 Olle
9 Fulsprit, Skägget (i Travsnack)

Avd VII:
1 Olle, ms
5 YooZoo
6 Olle, Shooter
12 Stekel
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Skaegget (+7)

Senast redigerad av Gotland den 2021-09-05 klockan 14:02. Anledning: edit
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 14:03   #51
Banned
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 777
Sharp$: 822
Standard

Blev såhär : V75-1 : 5-9(7,8)
V75-2 : 9(2,5)
V75-3 : 8 (3,2)
V75-4 : 2,6(9,5)
V75-5 3,5,6,8,9,11(4,2)
V75-6 : 2(5,3)
V75-71,2,6,8,10,11,12,15(3,5)
Edde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 14:05   #52
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 816
Sharp$: 37788
Standard

Jäklar vad lätt han vann.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 14:05   #53
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Fasiken - här borde man kopplat ett lillgrepp och spikat - jag dubblade med Ferrarin och hur man kan köra galopp därifrån är sjukt dåligt!!!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 14:06   #54
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Klasshäst! Oscar L.A. Lövgren får en bra helg!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 14:06   #55
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57101
Standard

Då var man borta på V75. Vilken utveckling Jocke Lövgren fått på sin fantastiska Oscar LA. Goop var chanslös med andrahandaren.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 14:06   #56
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Norrtälje
Inlägg: 851
Sharp$: 2455
Standard

Hade varit kul att vara med en liten stund i alla fall men man var borta redan innan de sa kör!

Men mycket fin vinnare även om loppet blev billigt! Gillar Oscar L.A så dumstrut på att jag spikade en annan!
Difsteve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 14:07   #57
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Samma här!


Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Fasiken - här borde man kopplat ett lillgrepp och spikat - jag dubblade med Ferrarin och hur man kan köra galopp därifrån är sjukt dåligt!!!
Men blev inget motstånd när FS galopperade.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+7)
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 14:09   #58
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Men blev inget motstånd när FS galopperade.
Nej, det är såklart lätt att vara efterklok, men som denne nu såg ut hade den säkerligen vunnit från dödens, hela loppet - var totalt okörd i mål och såg fantastiskt fin ut...

Jaja, vi är med, i alla fall!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 14:14   #59
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Ja, men jag fegade ur. Gillar att köra Lövgren, som igår t.ex. Och idiotspik i sista idag...
Bara 43% på Oscar L.A. var förvånande lite. Går väl upp i silver snart?
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 14:24   #60
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 816
Sharp$: 37788
Standard

Gustav körde galopp och så var det förstört.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 14:25   #61
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Blev nästan en promenad i parken för Conrad..
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 14:26   #62
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 402
Sharp$: 5762
Standard

Onödigt av CE att forcera så... jaja. Hade kunnat bli en pangstart med två spikar inne.

Får hoppas på ett par smällar nu.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 14:28   #63
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57101
Standard

Trist galopp för Favoriten men vilket härligt intryck på Lugauers vinnare. Tyvärr inget rens i kuponghögen dock. Två Jägersro vinster i de två första loppen. Skånebanan visar verkligen vilken fantastisk kvalitet tränare, hästar och kuskar håller längst i söder.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 14:29   #64
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 816
Sharp$: 37788
Standard

V5
Inlämnat: 2021-09-05, 15:29
Jägersro
Söndag 2021-09-05
Start: 15:45
Kostnad: 108,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 8 (11, 6)
2: 6 Born Unicorn (9, 2)
3: 1, 2, 3, 4, 5, 6 (9, 8)
4: 5 Calgary Games (2, 3)
5: 1, 2, 3, 5, 6, 8 (12, 11)

3x1x6x1x6 = 108 rader.
108 x 1 x 1,00 kr = 108,00 kr.
Totalt: 108,00 kr.
Rättningskod: TFL ZHB ZCV
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 14:31   #65
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Globalizer är ett drag idag. Rätt löpningsförlopp förhoppningsvis. 2% på den verkar rätt lite.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 14:47   #66
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 428
Sharp$: 4325
Standard

V5
Inlämnat: 2021-09-05, 15:33
SistaStallskriket andelsspel
Jägersro
Söndag 2021-09-05
Start: 15:45
Kostnad: 490,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 5, 6, 7, 8, 11 (4, 12)
2: 2, 6 (9, 5)
3: 9 Gaya de Pervenche (5, 4)
4: 1, 2, 3, 4, 5 (9, 11)
5: 1, 4, 5, 6, 8, 11, 13 (12, 2)

7x2x1x5x7 = 490 rader.
490 x 1 x 1,00 kr = 490,00 kr.
Totalt: 490,00 kr.
Rättningskod: NDG ZHH QMQ
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 14:50   #67
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6211
Standard

Fan va trist, hade med den såklart men hade hellre tagit 6an.

Ibland hatar jag örjan
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 14:50   #68
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 402
Sharp$: 5762
Standard

Som vanligt. Men bara bäst.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 14:51   #69
Banned
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 777
Sharp$: 822
Standard

Örjan bäst som vanligt
Edde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 14:51   #70
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 642
Sharp$: 22759
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Stoderby, en mille i första pris
På med biken och tidig dödenskross
Honey Mearas och Örre
Spik
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+10), Gotland (+7), Ace (+8)
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 14:51   #71
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50100
Standard

Givet att spel på Adielsson efter strykningen av nr 1.

TVILLING
Inlämnat: 2021-09-05, 15:41
Jägersro Lopp 8
Söndag 2021-09-05
Start: 15:45
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
3, 8
Utgångshästar
6 Global Brilliance

2 x 20,00 kr = 40,00 kr.
Totalt: 40,00 kr.
Rättningskod: PHJ RHL WMV
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 14:51   #72
 
Reg.datum: aug 2017
Ort: Härliga Hälsingland
Inlägg: 1 013
Sharp$: 816
Standard

STRIKE TWO
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 14:51   #73
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57101
Standard

Herregud vilken insats av Redens världsstjärna Honey Mearas. Bland det värsta jag sett av ett fyraårssto. Den sport som visas upp idag på Jägersro ger rysningar . Och derbyt har inte körts ännu.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 14:51   #74
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Stoderby, en mille i första pris
På med biken och tidig dödenskross
Honey Mearas och Örre
Spik

Skönt att någon har facit innan loppet

Snyggt Dahle
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+5)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 14:51   #75
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Sant
Men Örjan såg lite för säker på vinst och körde först sista 100m på HM, medan Uffe jobbade på GB redan vid ingång av sista kurvan. Viktigast var o vara bland två
Annat lopp idag, annan prissumma och då kör man på annat sätt. Utrustas med bike, vanlig vagn sist. Som sagt, jag tror att han tidigt tar dödens och styr därifrån
Helt rätt badkarskört där, och Redén ruskig på att ställa iordning!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 14:53   #76
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 816
Sharp$: 37788
Standard

Hoboken var inte som bäst. Global Brilliance gjorde ett tappert försök, men som så många gånger förr så regerar Redén/Kihlström de stora loppen.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 14:53   #77
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 070
Sharp$: 5320
Standard

Att man aldrig lär sig, är det 1 mille eller mer till vinnaren så är det bara att spika Örjan+Redén och bläddra vidare
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 14:57   #78
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Norrtälje
Inlägg: 851
Sharp$: 2455
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
Att man aldrig lär sig, är det 1 mille eller mer till vinnaren så är det bara att spika Örjan+Redén och bläddra vidare
Så Brambling är med andra ord stenklar?
Difsteve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 14:58   #79
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57101
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
Att man aldrig lär sig, är det 1 mille eller mer till vinnaren så är det bara att spika Örjan+Redén och bläddra vidare
Var nog två miljoner då jag utan att veta gissar att den är premiechansad.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 14:59   #80
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6211
Standard

Hoppas på apap nu, så värdet går upp, en fet galopp på 6an hade suttit fint.

Så sitter man med 5x6x6 kvar sen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Liisa (+5)
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 14:59   #81
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 642
Sharp$: 22759
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Difsteve Visa inlägg
Så Brambling är med andra ord stenklar?
Nej
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 15:01   #82
Banned
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 777
Sharp$: 822
Standard

Ni vet att Redén aldrig vunnit svenskt travderby?
Edde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 15:03   #83
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 816
Sharp$: 37788
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
Ni vet att Redén aldrig vunnit svenskt travderby?
Jag tror inte att han gör det idag heller.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 15:05   #84
Banned
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 777
Sharp$: 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag tror inte att han gör det idag heller.
Nä inte jag heller. Jag spikade BG men tror Calgary och Chiru har lika bra chanser
Edde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 15:09   #85
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 402
Sharp$: 5762
Standard

Harran Boko nu då!
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 15:10   #86
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 642
Sharp$: 22759
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
Nä inte jag heller. Jag spikade BG men tror Calgary och Chiru har lika bra chanser
Min vinnare är Önas Prince med Per N, men loppet har jag gaddat
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 15:12   #87
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 816
Sharp$: 37788
Standard

Det loppet var ju ren formalia.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 15:14   #88
Banned
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 777
Sharp$: 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Min vinnare är Önas Prince med Per N, men loppet har jag gaddat
Det hade varit fruktansvärt kul för Per och kretsen där om de vinner här med..
Edde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 15:15   #89
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57101
Standard

Vilken utveckling på Redens megastjärna Born Unicorn, spelvärdes stora drag Staro Leonardo undvek att bli sist i sista steget efter perfekt lopp.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 15:16   #90
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Chiru spikas på DDn...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 15:19   #91
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Vilken utveckling på Redens megastjärna Born Unicorn, spelvärdes stora drag Staro Leonardo undvek att bli sist i sista steget efter perfekt lopp.
M.a.o. fanns det inget spelvärde i hästen.
Symptomatiskt för SV sen lång tid tillbaka.
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 15:25   #92
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 070
Sharp$: 5320
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Difsteve Visa inlägg
Så Brambling är med andra ord stenklar?
Haha exakt. Fick bli ett vinnarspel på den till 10x
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Difsteve (+5)
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 15:28   #93
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Ni som vet...

När kan man tala om spelvärdet på en häst?
Före loppet (om hen vinner) eller efter (om hen vann)?
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 15:28   #94
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Norrtälje
Inlägg: 851
Sharp$: 2455
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
Haha exakt. Fick bli ett vinnarspel på den till 10x
Även om han såklart inte är stenklar måste det vara ett vettigt odds. Nog vinner han 1 gång av 10 i alla fall?
Difsteve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 15:29   #95
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50100
Standard

Tänkte skriva så här:
Kan Derbyt stå mellan Nurmos´ hästar 5 och 9?

Senast redigerad av hoola den 2021-09-05 klockan 15:31.
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 15:39   #96
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 402
Sharp$: 5762
Standard

Grymt lopp från Galantis.

Dali Pagadi tvåa som man varnade för...
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 15:39   #97
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 816
Sharp$: 37788
Standard

Då var det snart dags. Min vinnare är som sagt Calgary Games. Intressant att de kör barfota runt om i finalen.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 15:40   #98
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57101
Standard

Grym insats av Galantis. Hemmaseger igen i detta stora klassiska lopp. Trist med materialfelen dock som förstörde dagen för flera.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 15:47   #99
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 760
Sharp$: 9149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Så här blev lappen för Snackisen idag! Stort tack till alla som bidragit!

V75
Inlämnat: 2021-09-05, 14:55
Pressbyrån Karlstad, Sharps Snackisen s andelsspel
Jägersro
Söndag 2021-09-05
Start: 15:00
Kostnad: 1 221,12 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5, 7, 9 (8, 4)
2: 2 Valour Kronos (5, 3)
3: 3, 5, 8, 12 (2, 6)
4: 2, 5, 6 (9, 8)
5: 2, 4, 5, 9 (3, 6)
6: 2, 3, 5, 9 (1, 11)
7: 1, 5, 6, 12 (8, 2)

3x1x4x3x4x4x4 = 2304 rader.
Rättningskod: ZMF SHC PCX


Avd I:
5 SistaStallskriket, KalleKlut
7 Fulsprit, ms
9 Viking, ExtremtRik, KalleKlut

Avd II:
2 Spik Olle, Viking, Stallis

Avd III:
3 Stekel
5 Stallis
8 Olle, Dahle
12 Valo

Avd IV:
2 Gotland
5 SV
6 Redén

Avd V:
2 Fulsprit, ExtremtRik
4 Olle
5 Skägget
9 Fulsprit, ExtremtRik

Avd VI:
2 Olle
9 Fulsprit, Skägget (i Travsnack)

Avd VII:
1 Olle, ms
5 YooZoo
6 Olle, Shooter
12 Stekel


Den fick vi med! Men attans så tråkigt med galoppen i andra!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 15:48   #100
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Vilket öppet jävla derby det är alltså! Nästan inget är givet här, det kan bli kört på ett gäng olika sätt. Och segerfrekvensen och nivån helt enorm på alla håll. Jag bara drog en rå och spikade när jag gjorde systemet, bettade på att lättningen på Calgary ska göra att den är bäst idag. Men utan det hade det varit enormt svårt att bestämma sig. Några står till för spets, en annan har vunnit på låg 11-tid med startgunga, en tredje/fjärde/femte (alla Nurmos) har man väl inte riktigt sett botten i med maxad utrustning.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 16:01   #101
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

TT har rankat Önas Prince femma.

Senast redigerad av ScandalPlay den 2021-09-05 klockan 16:03.
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 16:02   #102
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 816
Sharp$: 37788
Standard

Omstart i en Derby-final. Det är ju inte så lyckat.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 16:02   #103
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 428
Sharp$: 4325
Standard

Fyyy fan vad uselt med autoomstart i ett Derby!! Pinsamt. Skämmes ta mig fan!!
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 16:03   #104
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57101
Standard

Vilket anticlimax. Omstart i derbyt. Hur många försvann på det?
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 16:04   #105
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57101
Standard

Och nu materialfel på en chanslös.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 16:04   #106
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 402
Sharp$: 5762
Standard

Undrar hur en lite mer orutinerad häst som Calgary Games hanterar detta. Har kanske kapacitet som räcker ändå.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 16:05   #107
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Fyyy fan vad uselt med autoomstart i ett Derby!! Pinsamt. Skämmes ta mig fan!!
Haha där kom den!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 16:05   #108
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 428
Sharp$: 4325
Standard

NU borde klockan ticka men 0%aren gör sig ingen brådska eftersom det aldrig blir någon konsekvens....

Pinsamt...
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 16:07   #109
Banned
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 777
Sharp$: 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Haha där kom den!
Hahaha
Edde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 16:09   #110
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 642
Sharp$: 22759
Standard

Detta missgynnar min vinnare Önas Prince
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 16:14   #111
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 428
Sharp$: 4325
Standard

Vilket jävla monster....
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 16:14   #112
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 816
Sharp$: 37788
Standard

Calgary Games var lika bra som jag misstänkte. Strålande!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 16:15   #113
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57101
Standard

Värdig derbyvinnare. Helt överlägsen från dödens.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 16:15   #114
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 402
Sharp$: 5762
Standard

Hatten av. Fantastisk häst.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 16:16   #115
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 760
Sharp$: 9149
Standard

Wow! Jorma kontrollerar från dödens. Den du!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 16:16   #116
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Norrtälje
Inlägg: 851
Sharp$: 2455
Standard

Ståpäls! Bland det värsta jag sett!
Difsteve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 16:17   #117
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 642
Sharp$: 22759
Standard


7 starter o så bra. Ibland undrar man
Bara gratta Jorma/Nurmos
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 16:17   #118
Banned
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 777
Sharp$: 822
Standard

Herrejävla gud vilken häst. Joggade förbi inget ryckt och knappt trött. Monster
Edde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 16:17   #119
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ruskigt bra att dra löpningsrekord där med ganska lugnt tempo under vägen!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 16:18   #120
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hur är det möjligt???!!! Sex starter innan detta och bara pissar på de andra och vinner med krafter kvar - detta är en blivande världsstjärna...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 16:19   #121
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 816
Sharp$: 37788
Standard

Det är otroligt vilka hästar Nurmos och Redén får fram år efter år.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 16:20   #122
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Norrtälje
Inlägg: 851
Sharp$: 2455
Standard

Önas Prince höll ju bra men han var rejält trött i mål. Vilken kross!
Difsteve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 16:21   #123
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 402
Sharp$: 5762
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Difsteve Visa inlägg
Önas Prince höll ju bra men han var rejält trött i mål. Vilken kross!
Ja, hoppas hästen inte knäcktes mentalt av det där.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 16:32   #124
Ace
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 2 339
Sharp$: 5218
Standard

Underbart när den bästa får vinna!

Omstart, utrustningsstrul och dödens var inget som bekymrade denna kanon.
Ace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 16:40   #125
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57101
Standard

Helgens sista lopp nu. Vilken fantastisk derbyhelg. Prestationer av Honey Mearas och Calgary Games som man sent kommer glömma

Gick väl en 500 lapp minus i helgen men det kan det vara värt.

Men orkar inte ge mig på att analysera V75 loppen till nästa lördag i kväll efter typ 8 timmars trav idag. Någon annan får dra igång den slingan. Ska ge mig ut på en joggingtur istället.

Nya tag på fredag. I morgon kommer startlistorna till kriterieuttagningarna. Lycka till med travet i veckan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Difsteve (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 16:44   #126
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vilken smällkaramell!!!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 16:45   #127
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 816
Sharp$: 37788
Standard

Mitt oflyt förföljer mig som vanligt. Två spikar galopperar bort sig på V75 och så blir jag snuvad på mållinjen på V5.

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
V5
Inlämnat: 2021-09-05, 15:29
Jägersro
Söndag 2021-09-05
Start: 15:45
Kostnad: 108,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 8 (11, 6)
2: 6 Born Unicorn (9, 2)
3: 1, 2, 3, 4, 5, 6 (9, 8)
4: 5 Calgary Games (2, 3)
5: 1, 2, 3, 5, 6, 8 (12, 11)

3x1x6x1x6 = 108 rader.
108 x 1 x 1,00 kr = 108,00 kr.
Totalt: 108,00 kr.
Rättningskod: TFL ZHB ZCV
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 16:47   #128
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Dissen på Honey Mearas blev dyr idag
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 16:50   #129
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Widman kan de pensionera - varför inte ha orginalkommentatorn från Tyskland, i stället? Har aldrig hört ett sämre eller rörigt referat!!!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 17:02   #130
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 176
Sharp$: 9373
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Två Jägersro vinster i de två första loppen. Skånebanan visar verkligen vilken fantastisk kvalitet tränare, hästar och kuskar håller längst i söder.
Dock en braaa bit upp till Solvallas nivå
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 17:21   #131
Banned
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 777
Sharp$: 822
Standard

Drygt och få med skrällen i sista och ändå bara ha 4 men vi jobbar vidare. Trevlig vecka allesammans
Edde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 19:12   #132
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 254
Sharp$: 4080
Standard

Jag har följt travet i snart 30 år varje dag och inte missat ett storlopp. Jag har alltid sagt att det går inte jämföra vinnare från olika årtionde pga av olika saker.

Tänker inte säga att det är det värsta jag skådat då jag såg Bold Eagle i Elitloppsförsöket eller Marre stor segrar samt Readly Express segrar samt Ina och Queen L segrar i PDA men det här var något utöver det vanliga.

Som Calgary Games såg ut i loppet, efter mål, och på det viset att vinner så är det en av det bästa insatser jag skådat i mina år inom travet.
Jag har bokat biljetter till PDA 2022 men jag är säker på att man kommer vänta till 2023 innan man startar men det här kan bli Sveriges nästa PDA vinnare absolut om inte Campo Bahia väljer att starta 2022 för det tror jag är Sveriges största hopp 2022.

Svensk travsport har en ljus framtid för bakom idag såg vi också 5-6 blivande stjärnor bakom Calgary Flames vill jag lova.

Idag kommer spelet helt och hållet åt sidan. Det var ett derby att minnas. Tack för jag fick vara en del av det genom att få se detta.

/jiwa
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Difsteve (+5)
Jiwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 20:01   #133
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 736
Sharp$: 12933
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jiwa Visa inlägg
Jag har följt travet i snart 30 år varje dag och inte missat ett storlopp. Jag har alltid sagt att det går inte jämföra vinnare från olika årtionde pga av olika saker.

Tänker inte säga att det är det värsta jag skådat då jag såg Bold Eagle i Elitloppsförsöket eller Marre stor segrar samt Readly Express segrar samt Ina och Queen L segrar i PDA men det här var något utöver det vanliga.

Som Calgary Games såg ut i loppet, efter mål, och på det viset att vinner så är det en av det bästa insatser jag skådat i mina år inom travet.
Jag har bokat biljetter till PDA 2022 men jag är säker på att man kommer vänta till 2023 innan man startar men det här kan bli Sveriges nästa PDA vinnare absolut om inte Campo Bahia väljer att starta 2022 för det tror jag är Sveriges största hopp 2022.

Svensk travsport har en ljus framtid för bakom idag såg vi också 5-6 blivande stjärnor bakom Calgary Flames vill jag lova.

Idag kommer spelet helt och hållet åt sidan. Det var ett derby att minnas. Tack för jag fick vara en del av det genom att få se detta.

/jiwa
Det som sticker ut är ju Nurmos upplägg på hästens 3 och 4 års tävlande.
3 lopp som 3 åring, 3 som 4 åring. Samtliga i enkelt motstånd bortsett från Derby kvalet. Timo har alltså tränat och tränat upp hästen, går en 11 tid på 2640. Dessutom på ett sätt som liknar en äldre elithäst trots sin orutin.
Ett fysiskt och psykiskt praktexemplar som Nurmos visar upp.
Övriga 4 års stjärnor är statister.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+5)

Senast redigerad av Efterhandaren den 2021-09-05 klockan 20:04.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 20:07   #134
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

Stark insats, minst sagt. Calgary Games borde även ligga bra till inför premiären av "Åby World Grand Prix" 2024.
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-05, 20:09   #135
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57101
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jiwa Visa inlägg
Jag har följt travet i snart 30 år varje dag och inte missat ett storlopp. Jag har alltid sagt att det går inte jämföra vinnare från olika årtionde pga av olika saker.

Tänker inte säga att det är det värsta jag skådat då jag såg Bold Eagle i Elitloppsförsöket eller Marre stor segrar samt Readly Express segrar samt Ina och Queen L segrar i PDA men det här var något utöver det vanliga.

Som Calgary Games såg ut i loppet, efter mål, och på det viset att vinner så är det en av det bästa insatser jag skådat i mina år inom travet.
Jag har bokat biljetter till PDA 2022 men jag är säker på att man kommer vänta till 2023 innan man startar men det här kan bli Sveriges nästa PDA vinnare absolut om inte Campo Bahia väljer att starta 2022 för det tror jag är Sveriges största hopp 2022.

Svensk travsport har en ljus framtid för bakom idag såg vi också 5-6 blivande stjärnor bakom Calgary Flames vill jag lova.

Idag kommer spelet helt och hållet åt sidan. Det var ett derby att minnas. Tack för jag fick vara en del av det genom att få se detta.

/jiwa
Ja, det är bara att hålla med, men viss försiktighet ändå om att det är raka spåret mot PDA vinst. Hur bra trodde man inte att hans egen William skulle bli när den vann kriteriet på ett imponerande vis och hur bra trodde man inte att Hail Mary skulle bli i år efter derbyutklassningen i fjor? Bara hoppas att det går motsatt väg med denna guldklimp men det kommer framtiden utvisa.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td