Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-09-17, 16:27   #31
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5205
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Jag synar Åsrud Vilja och spikar nog 4 Söndre Jerkeld. Det blir nog bra fart där framme med 2,3,5 som alla vill ha ledningen. SJ sitter bra på det i andra spår och har dokumenterad toppform. Jag rankar A 4. B 5. B/C 3,2
Snygging. Men tveksam väl, i sista starten? Vettig förklaring på det och den kan vara draget i loppet.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-17, 16:28   #32
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Här har ni allt från norrmännen samlat på en sida...

https://www.rikstoto.no/Nyheter/Tips...e-24-millioner
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-17, 17:07   #33
 
Reg.datum: jul 2019
Inlägg: 140
Sharp$: 440
Standard

Spännande omgång med flera nästagångare.

1,2,4,5,7. Beartime nästagångare men Jepson kommer inte tokladda för han vill köra felfritt. Önas i spets och hoppas på spets o slut !. Hur bra är Bo C ?. Tar bort Adde pga kusken.

1,3,5,6,7. Spets eller skräll. Chansar bort Connies häst. Det brukar vinna 2-3 favoriter i snitt så försöker ta bort 2-3st varje omgång. Ingen ledning nu och då skall den vara i fara.

Spik Antonio. Nu måste det vara dags. Spår 1 eller bakspår typ varje gång på ej så startsnabb häst. Alltid fått spurta försent. Nu bra läge, fortfarande toppform, bra kusk och tränare i kalasform.

6,13. Lås på bästa hästarna.

2,4,5,9,10. Bugatti med på nåder då den inte vunnit två raka men på 5st vill jag inte ta bort den. Tror Tattoo vinner

Spik Åsrud. Tror den bara är bäst och Örjan känns bra

1,2,7,9. Lillgoopen lät bestämd om Mr Donald. Den skall med sådär självklart.
Flyer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-17, 20:37   #34
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Daniel Berglund påstår att Färjestads bana inte är lika snabb såsom förr - vad i helsicke jämför han med då? Fornaboda? Den är hypersnabb jämfört med alla andra... Spets kommer vara guld värt om man har häst som är god nog...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-17, 21:01   #35
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 714
Sharp$: 12880
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Daniel Berglund påstår att Färjestads bana inte är lika snabb såsom förr - vad i helsicke jämför han med då? Fornaboda? Den är hypersnabb jämfört med alla andra... Spets kommer vara guld värt om man har häst som är god nog...
Ja det är mycket snack om olika banors påverkan av hästarnas prestationer.
Färjestads banan bedöms väl som ganska snabb med långa och väldoserad kurvor som underlättar hög fart även i svängarna. Dessutom gynnar ju 177m upplopp spetshästarna. Men det är mycket som spelar in när man kör höhiss
Upploppets längd anser jag vara en viktig utslagsgivande faktor. Minst 200m vore ett lämpligt krav.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+7)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-17, 21:15   #36
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1681
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Alltså, hur kan det komma sig att en häst i högsta divisionen inte lärt sig att öppna bättre än Antonio Trot? Oavsett vad man nu tänker eller har för synpunkter om Claes Sjöström så kan nog ingen, inte ens Erik Adielsson få den här väghyveln, med schaktbladet nerfällt från start, att komma iväg från början. Hamnar alltid sist.

Avslutningen senast är ju egentligen formidabel, hade vunnit pisslätt om Claes hade vågat gå iväg tidigare. Tyvärr sitter duschdraperiet kvar. jag har 08 sista 500. Över 2640 meter. Mot högst tveksamt motstånd.

Och ändå blir han inte bättre än trea.

Nu har han tydligen ett "perfekt" startspår. Har han verkligen det? Helt j-a utlämnad. De innanför är betydligt snabbare från start. Var hamnar han? femtepar utvändigt när det lugnat ner sig?

Ledsen. Det här borde vara "spets-och-slut" för Antonio Trot. Nu är det "sist-utvändigt-och-en-bra-spurt-till-tredjeplats" istället.
Imorgon smeker Erik in Antonio med en Mäktig spurt sista 400
Wait and see.

Det sista som överger en speltorsk är hoppet!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shjuve9le (+5)
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-17, 22:00   #37
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Se nedan

Senast redigerad av mackpeter den 2021-09-17 klockan 22:04.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-17, 22:03   #38
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

[QUOTE=mackpeter;762136]I gulddivisionen tar 1 Disco Volante ledningen. Björn håller spår 2 med 9 Mellby Free och släpper ner stallkamraten 2 Ragazzo da Sopra till "vinnarhålet". 4 Missle Hill körs fram till "dödens" och frågar Ulf Ohlsson om han släpper ledningen - och får nog ett nej. 5 Ural är också startsnabb och provar framåt. 3 Antonio Trot får andra, tredje eller fjärde ytter med 6 Gareth Boko bakom. När denne kör på sista långsidan tar Erik rygg med Antonio genom sista svängen. Upploppsstriden står mellan 3,4 och 6. Jag tror 3 Antonio vinner.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-18, 05:04   #39
 
Reg.datum: sep 2021
Inlägg: 56
Sharp$: 611
Standard

Varför är Walmanns 2a häst mer streckad än den Örjan.K kör i samma lopp?Det skiljer just nu 4% mellan dessa hästar fördel Torbjörn Jansson.
Trav-King är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-18, 07:04   #40
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 714
Sharp$: 12880
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trav-King Visa inlägg
Varför är Walmanns 2a häst mer streckad än den Örjan.K kör i samma lopp?Det skiljer just nu 4% mellan dessa hästar fördel Torbjörn Jansson.
Walmanns uttalande ” jag tror Perfect Score Ås vinner på lördag ” har nog en viss inverkan. Och i min värld är det nog klart bästa vinstchansen av Walmanns två hästar i loppet. Hm 2a häst ?
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-18, 07:30   #41
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 36
Sharp$: 2321
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Ah, är lite splittrad.
Tangen har gjort bra ifrån sig mot två av världens bästa kallblod.
Tycker dock han är jävligt ojämn och ej att lita på.
V75 GUIDEN spikar Bugatti Miles & Tangen Haap
På GUIDEN EXPRESS har dom ändrat sig och spikar 3 Åsrud Vilja
BigBenGab är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-18, 08:54   #42
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 254
Sharp$: 4080
Standard

Sjukt taggad för V75 idag. Känner att alla timmar i arkivet ger mig fördel denna gång. Nu kör vi!



V75-1 En öppen silverdivision där många kan vinna. Men vem tar spets?


2 Sandsjöns Enzo 16% är mitt spetsdrag även om det är öppet. Glöm inte loppet hästen gjorde på just Färjestad för 3 starter sedan. Då blir den svårslagen

1 Beartime 25% är väl bäst hästen i gängen men glöm inte att varje gång man laddar med hästen så blir det galopp. Tror inte man vågar ladda för fullt denna gång

3 Ingo 4% blir väldigt underskattad här. Glöm inte att hästen är snabb ut och man har både hårthet och speed för kunna vinna. Lär få ett kanonlopp härifrån

7 Mas Capacity 17% är en häst som jag gillar. Sjukt bra kapacitet men får inte alla gånger ut den på svensk mark. Skulle den inte få dödens denna gång så tror jag den blir farlig för man har laddat för detta.

4 Önas Nougat 10% var sjukt bra i senaste starten. Denna gång an det bli tufft att komma till ledningen men man kommer göra ett försök. Måste med på större gardering

5 Bo.C 12%
har varit mycket bra i Frankrike under sommaren. Frågan är hur den är när den kommer tillbaka. Brukar oftast behöva något lopp på svensk mark innan den sitter

6 Adde S.H 5%
är ju en häst som jag oftast har med och skriver om. Denna gång är den återigen försämrad med kusk i sulkyn men hästen har kapacitet för vinna detta


Rank V75-1
A 2
B 1-3-7-4-5-6
C 11-10
D 8-9



V75-2 För stor favorit till tanke med på % Här finns det roliga skrällar

7 Perfect Score Ås 8% tror jag har bra chans till förhållande till sin % att vinna detta. Hästen är snabb ut och Roger gillar hästen. Bli inte förvånad om det är spets och slut som gäller här

6 Blue Frontline 16% är också snabb ut och Micke J vinner ju alltid ett lopp på hemmaplan och V75. Kan mycket väl komma till ledningen och då blir den svår att tas med om inte 7an kommer ditt

3 Constant Caviar 2% är bortglömd här för den är lite osäker i volt. Men kapacitet finns så den här ska inte glömmas bort i ett öppet lopp

2 Mister K.O.Z 45% är relativt stor favorit här. Men jag tycker den inte ska vara det då det finns många frågetecken. Går den felfritt tro?

5 Emperor 7% gillar jämn fart hela tiden och det kan det bli denna gång. Men även om tempo så behöver den rätt lopp för komma till

12 Kenzoki Boko 5% har ju ett uselt läge men den såg snuskig fin ut när den vann näst senast. Skulle det bli lite körning eller galopper så kan hästen komma till

11 Protector Tille har varit favorit på V75 och nu 2%. Svänger fort och även om läget är dåligt så finsn fart att vinna detta


Rank V75-2
A 7
B 6-3-2-5-12-11
C 10-1-4-8-9



V75-3 En öppen och rolig guld där jag har en klar första häst denna gång


3 Antonio Trot 12% har äntligen fått ett läge som är vettigt för hästen. Jag tror hästen har bra segerchans här från alla positioner. Till och med en chanspik i mina ögon

2 Ragazzo Da Sopra 1% är helt bortglömd här. Det här en häst många bara glömmer då den har lite pengar på sig. Men glöm inte att den hänger med alla och kan avsluta. Se upp

1 Disco Valante 15% har ju ett drömläge och visst kan det vara spets och slut. Men den såg inte 100% ut senast och den kanske är lite sliten efter en tuff säsong

6 Gareth Boko 25% har ju fart så det blir över men är inte alltid med på noterna. Skulle den hitta ner eller komma till spets så blir den absolut att räkna med.

4 Missle Hill 32% blir favorit här men jag tycker inte det är en motiverad favorit med tanke på vilka hästar som finns emot och deras spår. Ska med men är bara en 5 rank i mina ögon

7 Forfantome Am
och 9 Mellby Free ranker jag nästan alltid etta när de startar. Med tanke på spår och lägen så tar jag bort bägge två denna gång. Hmm vad brukar hända då tro?


Rank V75-3
A 3
B 2-1-6-4
C 9-7
D 10-5-8




V75-4 En av dagens bästa spikförslag finns här och den är inte ens favorit!

6 Mystic Mom 23% tycker jag har en riktigt bra chans här. Hästen är stark och rejäl och trivs på distansen. Tror man kommer sända fram tidigt och jag tror den vinner om den är i ordning

13 Digital Class 14% gillar jag verkligen då den aldrig gör ett dåligt lopp. Men det är risk för att den blir kvar i kön denna gång även om den likväl kan vinna om den går fram tidigt

12 Dream Builder 10%
är härdad emot de bästa i Norge många gånger. Stark och oöm och lär vara den som drar tåget. Ska med om man tar några stycken.

3 Born Winner 5% är lite bortglömd här och ska inte räknas bort med tanke på läget.Örjan och lucka är ju ett beprövat recept och gärna i öppna lopp

4 Crazy First Love 24% är favorit här och det är en mycket dålig favorit i mina ögon. Orutinerad och strulig och jag tror det blir tidig gunga här. Går bort för mig

10 Kennedy 4%
körs ju oftast som den är viking kronos och får då inga snälla lopp. Skulle man smyga med hästen och den får ett snällt lopp så kan den mycket väl skrälla.

5 Ornello 7% är en riktigt kapabel häst som är tillbaka. Tveksam om den är mogen för seger redan men den får inte räknas bort helt

Rank V75-4
A 6
B 13-12-3-4-10-5
C 7-8-9
D 11-2-1



V75-5 Dagens största favorit har väl bra chans men en om den missar är det skräll

2 Bugatti Miles 67% ska på pappret ha en riktig bra chans. Men om den blir het så blir den riktigt galen så det gäller att den är lugn. Bra chans men för stor favorit för mig.

1 Zenato 2% kommer få ett drömlopp här och den här ska passas alla dagar i veckan. Rygg ledaren om lucka eller varför inte köra i spets om favoriten gör bort sig tro?

5 Loveexplosion H.C 10% är en kapabel häst som lär köras offensivt här. Ska absolut räknas då den finns både styrka och speed i hästen.

4 Mandela Zon 3% är en liten flygmaskin som oftast inte räcker på V75 även om den vunnit en final. bortglömd med tanke på vilka hästar den mött Jag tycker hästen är riktigt

9 Tattoo Avenger 7% var ju riktigt bra senast och är lite streckad här. Men den behöver lite flyt på vägen denna gång.

10 Gaylord Am 4% rycktas det om många ändringar som barfota runt om och rycktussar mm. Kolla värmning säger jag bara


Rank V75-5
A 2
B 1-5-4-9-10
C 11-3
D 6-12-8-7



V75-6 Äntligen kusk i sulkyn. Då måste man ju spika!

5 Tangen Haap 36% får äntligen Erik i sulkyn. Det måste vara en riktig förstärkning och jag tror det är bara att spika hästen med tanke på läget, kusk mm. Visst är den 12 år men det är många åldringar här

3 Åserud Vilja 22% är ett fint sto som alltid gör sitt bästa. Absolut första motbud till mitt spel i loppet och den kan även laddas för spets.

2 Kleppe Fanden 14% har fått ett sämre läge nu med tanke på strykningen av nr 1. Men fart och kapacitet finns

6 Våler Nikolai 8% körs återigen av Björn G. Hästen är jämn och säker när den får sina lopp så visst ska den med om man garderar med ett par hästar

4 Söndre Jerkleld 12% säger man från stallet att man alltid tror på hästen. Är i riktigt bra form och ska absolut inte glömmas


Rank V75-6
A 5
B 3-2-6-4
C 10-7
D 9-8



V75-7 Ett fint bronslopp avslutar omgången med en klar favorit på strecken

2 Oracle Tile 41% är riktigt bra i ordning och en motiverad favorit. Men frågan är hur den kommer till för spets kommer det inte bli. Spännande upplägg

7 Deal Done Zet 19% är en riktig talang som inte blommat ut ännu som man hoppats. Men den har de egenskaper som behövs för att klättra i klasserna. Ska med tidigt

6 Gogobet Sisu8% besitter en enorm kapacitet men strular oftast till när det väl gäller. Jag blir inte förvånad om den skräller här. Ska med på bongen här.

1 Mister Donald 9% här man mellan raderna att är det en som blommar ut sent och kommer tjäna fina pengar framåt. Gillar läget och här kan Björn välja hur han vill lägga upp loppet

8 Reddington 6% har ett uselt läge men har fart och kapacitet och vinna. Men det krävs mycket tur denna gång från detta läge.

10 Four Guys Dream 8% har bra form för dagen men läget drar ner förhoppningarna denna gång. Skulle det bli körning så kommer hästen in i loppet


Rank V75-7
A 2
B 7-6-1-8-10
C 5-3
D 4-9-12-11


Lycka till idag
mvh Jiwa
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ms (+15), Fulsprit (+7)
Jiwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-18, 10:37   #43
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57052
Standard

Inte påläst själv men kollade snabbt igenom de största betaltjänsterna spelvärde, travtjänsten och spelarservice samt Berglunds tips på travronden spel.

Det finns tre hästar som alla dessa fyra högst ansedda tipstjänster samtliga rankat etta och det är inga favoriter. Skulle man bygga sina system på dessa får man ett system med hög potential . Försöker kort skriva varför alla tror mest på på dom.

Blue Frontline avd 2: Suttit fast med rubbet i de två senaste starterna. Nu springspår och väldigt spetsglad kusk gör att alla skriker spets och slut på denna 16 procentare över kort distans.

Antonio Trot i avd 3: Här blir det körning och alla är därför överens om att när det ska avgöras så spurtar Antonio till vinst efter att Erik A gett 12 procentaren ett perfekt lopp.

Åsrud Vilja i avd 6: här säger samtliga dessa ansedda spelexperter att det blir spets och slut och att man nu ska plocka av franskorna för andra gången kommer troligen ge ruggig effekt då det såg perfekt ut när man testade det för enda gången för drygt ett år sedan på denna 22 procentare.

Bara fyra lopp att lösa därmed (om man köper de största spelexperternas rank).

Lycka till. Ska själv fokusera på stormatchen MFF - Djurgården i eftermiddag. Redan nervös. Ruggigt viktig match.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
madsen (+100)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-18, 10:52   #44
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Mina V75-system sitter som en smäck på sistone - utom spikarna. Som fått för sig att hoppa eller bli påkörda var som helst i loppen. Idag blir det inga spikar på bolagssystemet.

1) 1,2,7,11 r5-10 (1 tar ledningen och leder länge. Finske 7 var bra tvåa näst sedan bakom Admiral AS. Hade sparat senast i Finland. Norske 11 kommer från två raka segrar i enklare sällskap. Har hävdat sig väl mot stentufft motstånd och är trots bakspår på sprinterdistans värd ett streck till 3 %. Alla Lugauers favoriter hoppade igår sådär 100 m - en vann ändå. Jag kan inte lämna 2 ostreckad. Gillar inte att 5 Bo C gör årsdebut i V75 efter sejouren i Frankrike. Den har man ju noll koll på)

2) 2,4,6,7 r5-12 (Lugauer är stor favorit med 2 i lägsta klassen. Måste garderas med kuskens insatser igår på näthinnan. Hästen kommer från två raka vinster i ledningen utan att imponera på mig. 6 tar ledningen från springspår och leder länge. Walmann lovar mer eller mindre vinst med 7 från springspår. Streckar också hans andra häst 4 med Örjan)

3) 3,4,6 r1-9 (1 håller ledningen med 4, som trycker sönder honom från dödens. Spännande upploppsstrid mellan 4,6 och 3, där 3 Antonio Trot med Erik i vagnen kommer att glädja vår kollega och delägare jAnman samt oss som streckat till 12 %)

4) 4,6,12 r5-13 (Bergh låter mycket uppåt på 4 och siktar på ledningen. 12 är min vinnare med min favoritkusk Erik. Tränaren rapporterar positiva tongångar på favoritstreckade 6)

5) 2,5 r9-10 (dagens största favorit 2 har under hela sin karriär hos Per Nordström och nu Redén tränat och sett ut som en stjärna. Men han har bara tjänat 360' kronor. Det har varit mycket galopper och strul. Han har överlägsen kapacitet - men jag garderar med Love You sonen 5, som ser fin ut efter vila och tränaren/kusken är mycket nöjd med)

6) 3,5 r2-4 (favoriten 5 med Erik är berättigad favorit. Streckar också 3, som lider av allergi, vilket hon slipper nu på höstkanten)

7) 1,2,6,7,10 r8-5) (storfavoriten 2 vann senast långlopp med Örjan i vagnen. I det här loppet är Örjan min vinnare med 7, som hoppade från start senast. Näst senast fick Örjan ryggskott och avbröt loppet. Idag blir det revansch och han är en bra DD-avslutning) Björn låter uppåt med 1. Streckar även 6 och 10)

Kostar 1440:-. Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jAnman (+20)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-18, 11:46   #45
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 115
Sharp$: 1242
Standard

1: 5
2: 1 2 5 6 7 9
3: 4 9
4: 4
5 1 2 4 5 10
6: 6
7: 1 2 4 5 10 11
Stimmet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td