Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-09-26, 19:37   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57052
Standard

V75-Skellefteå 2/10 (trippeljackpot)


Efter en för V75 kollektivet katastrofal kriteriehelg där 39 procent av insatserna på lördagen och 26 på söndagen gick tillbaka till spelarna ska 80 procent av dessa genererade jackpotmiljoner delas ut på lördag. Resten behåller atg till nyårsafton.

Förutom några jägersrohästar som debuterar i Norrlandsregi är det väldigt dåligt med hästar utanför Norrland som startar. Brukar vara så denna omgång. Otroligt trist att stayerloppet med bl a Hail Mary bytts ut mot ett ramlopp för kallbloden på V75. Två kallblodslopp på V75 minst ett för mycket.


V75-1

En sportsligt medioker bronsdivision inleder V75. Loppet blev inte ens fullt.
Leave your Sox on brukar duga väldigt långt mot sådant här motstånd och blir nog klar favorit. Inte startat på ett tag dock.
Mellby Ironman trolig andrahandare . Vann V75 lopp på Bollnäs nyligen.

Två dugliga hästar från topptränare på Jägersro debuterar i Norrland. Både Victory Lee och Bonny Boy skulle mycket väl kunna vinna direkt mot detta motstånd , men är väl risk att dom behöver något lopp däruppe först.

V75-2

Här spikar alla Tangen Haap efter att tränaren lämnat klart. Är väl ett bar bra emot men inget som skrämmer för Björn Karlssons megastjärna.

V75-3

Dålig koll på hästarna i detta diamantsto försök. Hanna Olofsson har tre och brukar ställa i ordning till V75 på hemmaplan. Hon kör själv Ava och skulle den ha återfått den form den visade i våras , bl a elitloppshelgen , tror jag den vinner. Berghs som står ensam på start kanske leder runtom?

V75-4

Ramloppet för kallbloden som hamnat på V75. Dålig koll. Kalmar är inte bara en stad utan även en bra häst. Men ser att den varit kass i de två senaste loppen som hårt spelad. Inte sett dom.
Grisleprinsen med Uffe varit ute i tuffa lopp . Läget?
4 och 8 två lokala hästar som ska maxas med bike och barfota.
Dessa lopp brukar kunna sluta lite hur som helst med mycket galopper.

V75-5

Ännu sämre koll på detta mediokra klass 2 försök. Drar till med Hanna O igen. Kanske Bosse Bee fixar felfritt nu när det är auto och då är skorycket väldigt intressant. Men dålig koll som sagt. Inga hästar man brukar se på V75 direkt. Henrik Svenssons från spår 1 tre raka i vardagslopp. Måste ha imponerat för v oddset under 1,5 senast.

V75-6

Rätt dåligt men spelvänligt klass 1 försök. Sandra vann spårlottningen. Kan hennes Devils Tounge leda från start till mål? Ser dock att enda starten över 1640 slutade med galopp.

GK Justus och Master Sånna vana mycket värre motstånd . Ska med.

Money Smile stort skrik i veckan mot mycket mycket bättre motstånd än detta men läget?

Duger Gurra Palema som brukar vara snackhäst däruppe på V75?

V75-7

Trots silver några obekanta hästar men känns som att 3-4 gör upp

Van Gogh ZS kanske kan leda runt om där uppe?
The Bald Eagle galopp senast men innan dess väldigt bra i tuffa lopp längre söderöver
Morotai Degato duger alltid i silver. Och nu ser det enklare ut
Spickleback Face vann direkt i debuten för Wäjersten bc kvällen på Solänget men motståndet sådär och läget nu uselt.

På dom 4 överlever man nog 3 av 4 ggr.


Lycka till !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tipsb (+10), nalle (+10), asgaya3141 (+3)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-27, 00:12   #2
Banned
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 777
Sharp$: 822
Standard

Inte för att vara den som är den men Hanna Olofsson har väl Boden som hemmaplan?
Edde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-27, 12:05   #3
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

räknade manuellt ut lite Hanna Olofsson statistik baserat på de starter som går att se i Tränarstatisktiken i Atg.se

Hannatränade starter på Boden

139:16-12-13 ger en segerprocent på 11% och en platsprocent på 29%

Hannatränade starter på Skellefteå

38:8-8-5 ger en segerprocent på 21% och en platsprocent på 55%

Hanna vinner alltså klart oftare då hon lastar bussen med starthästar och åker de 16 milen till Skellefteå. Hon åker i huvudsak med hästar som har vinstchans och inte med starthästar som skall jaga matlapp.

när Hanna kör själv på Skellefteå

19:5-4-2 ger en segerprocent på 26% och en platsprocent på 57%

när Hanna anlitar catchdriver på Skellefteå

19: 3-4-3 ger en segerprocent på 15% och en platsprocent på 52%

hon vinner alltså nästan dubbelt så ofta om hon kör själv

I avdelning 3 har hon 3 starthästar

9 Bag in box som skall köras av Erik Adielsson. Erik har 0/1 med Hannatränade hästar i år. Bag in Box gillar banan - 8:3-2-1 på Skellefteå.
Jag gissar att det här är den Hanna tror mest på i loppet med tanke på Kuskvalet.

12 Ava kör hon själv. Hon brukar köra de bästa vinstchanserna själv men Ava har ingen vidare statistik på banan 8:0-0-1
Gissar att Hanna väljer att köra Ava då hon känner hästen bäst - inte på att den ska ha störst vinstchans.

15 La Norna körs av Mats E Djuse. Mats har 24:3-2-2 vilket ger 12 i segerprocent och 29 i platsprocent. La norna Gillar banan och har samma statistik som Bag in Box 8:3-2-1. Jag tror La Norna trivs bäst i spets och mer är en platschans än het segerkandidat i Hannas ögon.

I avdelning 5 har Hanna en starthäst - 4 Bosse Bee som hon kör själv och kommer med två raka vinster. Räknas troligen med chans även om de extremt tidiga strecken säger 3%


all text ovan är baserad helt på tränarstatistiken i Atg.se. Jag har inte sett några lopp i lopparkivet och efter ett par varv i arkivet tycker man kanske annorlunda.

Mitt inlägg är mer av Jens-karaktär baserat enbart på statistik


kan vara kul att ibland nörda ner sig i statistik också
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
GGS (+5), Grovport (+5), nalle (+10), asgaya3141 (+3), znipstern (+7)

Senast redigerad av Basse den 2021-09-28 klockan 00:31.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-01, 15:08   #4
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5205
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg

12 Ava kör hon själv. Hon brukar köra de bästa vinstchanserna själv men Ava har ingen vidare statistik på banan 8:0-0-1
Gissar att Hanna väljer att köra Ava då hon känner hästen bäst - inte på att den ska ha störst vinstchans.
Alltså, ju fler gånger jag tittar i lopparkivet desto mer övertygad blir jag om att hon är alldeles stenklar, den här 3%-aren.

Hälften av märrarna på mellanvolten är 0%-are på strecken, tre är streckade 1-2%. En rätt tydlig indikation på att loppet till stor del består av ren utfyllnad.

Undrar om inte rätt många av dem är rätt nöjda med en invändig löpning. Det kanske kan bli en eller ett par galopper också, bland de med snäva spår.

I bästa fall så kan 12 Ava sitta i fjärde par utvändigt 1000 meter kvar. Och om inte korsförlamningen senast har satt ner henne för mycket så rundar hon det här packet på en långsida. Hon har klart högst lägstanivå i det här gänget.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-01, 15:56   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Devils Tongue må vara ev. lite överstreckad på sina 59%, men ska väl inte ge 2,66(motsvarar 37,6%) på svs?!?...bergspets och lär sedan springa en 11-12tid, hur ska någon kunna plocka ner den?
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-01, 16:47   #6
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17419
Standard

Wow, Snackisen är redan slutsåld! Risk för lite offtopic snack...
Förra helgen satt den, inga större pengar o tala om, men mindre än två timmar efter omgången avgjordes så somnade min käre pappa in efter en ett årig kamp mot Cancer, det var han som fick upp ögonen för trav hos mig. Åkte jag iväg på trav så var det allt som oftast med honom, senaste gången var precis innan corona drog igång och vi tog en tripp till Åby, en riktig far o son tur med perfekt platser på restaurang och övernattning på hotellet...

Med andra ord ska jag göra mitt bästa för att hitta dragen i den här tråden inför omgången och sätta en sjua med pappa i tankarna. #fuckcancer
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+20), tvablaa (+20), Jiwa (+50), asgaya3141 (+20), Liisa (+22), Gotland (+50), tigern (+100), NAFETS (+50), Executive (+5), Jeppes (+100), ostkaka (+100), linfre (+100), busloket (+100), inexe (+100), jazboy (+10)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-01, 16:51   #7
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 793
Sharp$: 37726
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Wow, Snackisen är redan slutsåld! Risk för lite offtopic snack...
Förra helgen satt den, inga större pengar o tala om, men mindre än två timmar efter omgången avgjordes så somnade min käre pappa in efter en ett årig kamp mot Cancer, det var han som fick upp ögonen för trav hos mig. Åkte jag iväg på trav så var det allt som oftast med honom, senaste gången var precis innan corona drog igång och vi tog en tripp till Åby, en riktig far o son tur med perfekt platser på restaurang och övernattning på hotellet...

Med andra ord ska jag göra mitt bästa för att hitta dragen i den här tråden inför omgången och sätta en sjua med pappa i tankarna. #fuckcancer
Beklagar sorgen! Hoppas att du sätter den.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-01, 16:57   #8
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Devils Tongue må vara ev. lite överstreckad på sina 59%, men ska väl inte ge 2,66(motsvarar 37,6%) på svs?!?...bergspets och lär sedan springa en 11-12tid, hur ska någon kunna plocka ner den?
Tror du har missat att räkna med spelavdraget. På travet har svenska spel oddset 85 % återbetalning.

(1/2,66)*0,85 = 31,95 %
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-01, 16:57   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Beklagar sorgen! Hoppas att du sätter den.
Jag med...https://www.youtube.com/watch?v=fRY6jg2ESbI
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-01, 17:01   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Tror du har missat att räkna med spelavdraget. På travet har svenska spel oddset 85 % återbetalning.

(1/2,66)*0,85 = 31,95 %
Jo...men tror man den har mer än 40% i segerchans, så är det ju bra...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-01, 17:10   #11
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50095
Standard

Jens Sjödén och Daniel Berglund V75 Skellefteå på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-01, 17:12   #12
 
BobGurans avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 211
Sharp$: 1668
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Wow, Snackisen är redan slutsåld! Risk för lite offtopic snack...
Förra helgen satt den, inga större pengar o tala om, men mindre än två timmar efter omgången avgjordes så somnade min käre pappa in efter en ett årig kamp mot Cancer, det var han som fick upp ögonen för trav hos mig. Åkte jag iväg på trav så var det allt som oftast med honom, senaste gången var precis innan corona drog igång och vi tog en tripp till Åby, en riktig far o son tur med perfekt platser på restaurang och övernattning på hotellet...

Med andra ord ska jag göra mitt bästa för att hitta dragen i den här tråden inför omgången och sätta en sjua med pappa i tankarna. #fuckcancer
Farsan tog samma kamp men förlora oxå för 9 årsedan, vi for runt på Lindes Örebro, Mp o Vaggeryd och det känns som igår. Ah sorry.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5)
BobGuran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-01, 17:42   #13
 
BobGurans avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 211
Sharp$: 1668
Standard

Skoryck bak på Russjkat i 6e, växer en klass i ledningen säger Atg. Sandra har kört den förut. Både favven o denna från Boden. Fix ideer man får ibland. Har för mig att 1or har skrällt förr på Skellefte.
BobGuran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-01, 17:46   #14
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 9
Sharp$: 818
Standard

Beklagar sorgen. Vi tänker på er Viking90.
fuckcancer.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5)

Senast redigerad av Jeppes den 2021-10-01 klockan 18:45.
Jeppes är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-01, 17:53   #15
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75-3
Resonemanget om 12 Ava tror jag inte håller. Om hon kan 13,0 räcker det för storfavoriten 1 Bird Lane att kortaste vägen gå 14,5 - vilket hon gör alla dar i veckan. Ava skall runda 13 ekipage ute i spåren.

Spik på 1 till just nu 55 %, trots att hon bara är tre år och rest långt.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td