Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-10-06, 18:37   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Travronden


Blir bara dyrare och dyrare. Kommer ju numera bara en papperstidning i veckan. Chefredaktören säger två men är ju en sport och en speldel som tidigare fanns i samma tidning.
Det han kallar en tredje tidning på fredagen kallar jag mer att lägga mycket av det som redan finns i tisdagstidningen och lite startlistor och tips samt Berglunds krönika i en fil och kalla det en e-tidning (trycks inte).

När Travronden gick över till en tidning i veckan för några år sedan sjönk priset med några 100 till 2400 per år. I realiteten en prishöjning då två fylliga papperstidningar tisdag och fredag blev till en onsdagstidning.
Tog sedan något år innan priset höjdes till 2600 kr.

Nu kommer deras största prishöjning någonsin, vill man fortsättningsvis ha hem tidningen i brevlådan sant tillgång till deras material på nätet kommer det kosta 299 kr i månaden eller 3600 kr för ett år. Betalar man allt på en gång för ett år 3000 kr.

Verkligen inte billigt. Är ju dessutom vettigt tipsmaterial endast till V86 onsdag, V75 lördag och GS75 söndag . Klent tipsmaterial till V64 och i övrigt endast startlistor.

Kommer dom verkligen behålla prenumeranter med dessa saftiga prishöjningar? Chefredaktören påstår i alla fall att tidningen är bättre och mer populär än någonsin.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-06, 18:38   #2
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 673
Sharp$: 2389
Standard

Ja...de gör ju TV och allt möjligt godis nu.

Så de måste vara bra?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-06, 18:55   #3
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Ja...de gör ju TV och allt möjligt godis nu.

Så de måste vara bra?
Mer populär än någonsin säger inget i absoluta mått om huruvida den är populär.

Kanske inte alls var populär tidigare?
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-07, 08:57   #4
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 118
Sharp$: 3614
Standard

Är väl bara att konstatera att all media som trycks på döda träd är dömt att gå under, ahh 98-99% iaf.
Att de har kvar papperstidning beror väl på att prenumerantskaran troligen ligger i det övre spannet åldersmässigt.
Så kunde dom sluta med papperstidning så blev det möjligen lite billigare om de inte är allt för näriga.
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-07, 09:06   #5
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Är väl bara att konstatera att all media som trycks på döda träd är dömt att gå under, ahh 98-99% iaf.
Att de har kvar papperstidning beror väl på att prenumerantskaran troligen ligger i det övre spannet åldersmässigt.
Så kunde dom sluta med papperstidning så blev det möjligen lite billigare om de inte är allt för näriga.
Fast där är en fördel (om man bortser från skogsmordet), tittar man på en skärm gör ljuset från skärmen att man blir mer "inne" i det hela, det är en verifierad psykisk effekt, bildskärm skiljer sig från papper där ljuset reflekteras.

Tänker att det har fördelar samtidigt som man friare kan göra anteckningar på pappersstartlistor.

Skönt också att slippa ha mobilen med sig överallt, fast jag är väl för gammal...
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-07, 10:53   #6
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Fast där är en fördel (om man bortser från skogsmordet), tittar man på en skärm gör ljuset från skärmen att man blir mer "inne" i det hela, det är en verifierad psykisk effekt, bildskärm skiljer sig från papper där ljuset reflekteras.

Tänker att det har fördelar samtidigt som man friare kan göra anteckningar på pappersstartlistor.

Skönt också att slippa ha mobilen med sig överallt, fast jag är väl för gammal...
Precis. Jag läser alla andra tidningar digitalt numera, men just att ha startlistor på papper där man kan göra olika noteringar kan jag inte sluta med när det ska läsas på travlopp .
Trist att det bara blir dyrare och dyrare och att man när det gäller travronden även måste betala för t ex deras webb tv satsningar som jag aldrig tittar på för att kunna få en papperstidning med startlistor i brevlådan en gång i veckan.
Att investera i en privat laserskrivare för billiga utskrifter av startlistor är nog det billigaste alternativet.

Betalar både för ronden och V75 guiden i brevlådan och det är väl nu till en kostnad av 5-6000 kr om året .
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+8)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-07, 10:56   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7926
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Är väl bara att konstatera att all media som trycks på döda träd är dömt att gå under, ahh 98-99% iaf.
Att de har kvar papperstidning beror väl på att prenumerantskaran troligen ligger i det övre spannet åldersmässigt.
Så kunde dom sluta med papperstidning så blev det möjligen lite billigare om de inte är allt för näriga.
Du kan redan nu digitalt ta del av allt Ronden producerar till en betydligt lägre kostnad än den som nämnts ovan.
För egen del vill jag gärna ha startlistor och kommentarer runt dessa på papper.

Har sedan många år lokaltidningen digitalt, läser facktidningar i Readly osv. Mycket bekvämt o smidigt. Ronden på papper betalar jag dock gärna för. Men, som sagt, Ronden finns digitalt till betydligt lägre pris för den som vill ha det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+8)
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-07, 11:10   #8
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 118
Sharp$: 3614
Standard

Kör bara ronden digitalt trots min ålder (67)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+8)
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-07, 11:15   #9
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Precis. Jag läser alla andra tidningar digitalt numera, men just att ha startlistor på papper där man kan göra olika noteringar kan jag inte sluta med när det ska läsas på travlopp .
Trist att det bara blir dyrare och dyrare och att man när det gäller travronden även måste betala för t ex deras webb tv satsningar som jag aldrig tittar på för att kunna få en papperstidning med startlistor i brevlådan en gång i veckan.
Att investera i en privat laserskrivare för billiga utskrifter av startlistor är nog det billigaste alternativet.

Betalar både för ronden och V75 guiden i brevlådan och det är väl nu till en kostnad av 5-6000 kr om året .
Glömde skriva om konsekvensen av det aktiva ljuset från skärmen, den är att man tänker sämre kort o gott, exakt vad som händer med hjärnan borde gå att hitta med vännen google.

Laserskrivare hmmm på det finns en hälsoaspekt, det är inga nyttiga partiklar som yr i närheten av en sådan. Rekommendationen är att inte ha den i sovrum eller utrymmen man vistas mycket i, så för många som bor i lägenhet går det alternativet bort.


Edit: förvisso har väl tankeverksamhet inte mycket med trav att göra men ändå

Senast redigerad av ExtremtRik den 2021-10-07 klockan 11:19.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-07, 11:33   #10
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 118
Sharp$: 3614
Standard

Jaha, jag som bara trodde jag höll på bli senil på vanligt sätt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-07, 11:35   #11
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Du kan redan nu digitalt ta del av allt Ronden producerar till en betydligt lägre kostnad än den som nämnts ovan.
För egen del vill jag gärna ha startlistor och kommentarer runt dessa på papper.

Har sedan många år lokaltidningen digitalt, läser facktidningar i Readly osv. Mycket bekvämt o smidigt. Ronden på papper betalar jag dock gärna för. Men, som sagt, Ronden finns digitalt till betydligt lägre pris för den som vill ha det.
Sen är det väl heller inte billigt. 179 kr i månaden för tillgång till allt digitalt på travronden.
Jämför det med Readly där du dagligen har tillgång till massor av nya digitala dagstidningar, veckotidningar och magasin för 99 kr i månaden.
Eller 79 kr för flipp där du bland annat kan läsa hela V75 guiden digitalt.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-07, 11:55   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7926
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Sen är det väl heller inte billigt. 179 kr i månaden för tillgång till allt digitalt på travronden.
Jämför det med Readly där du dagligen har tillgång till massor av nya digitala dagstidningar, veckotidningar och magasin för 99 kr i månaden.
Eller 79 kr för flipp där du bland annat kan läsa hela V75 guiden digitalt.
Vad som är billigt eller dyrt är förstås upp till var och en. Jag skrev att digitala Ronden fanns till ett betydligt lägre pris än papperstidningen. Det var ju priset på den senare som tråden initialt handlade om. Så valet finns där.
Dessutom för den som enbart är intresserad av spelet, finns Rondens speltidning och övrig spelinfo digitalt för 149 kr per månad.

Senast redigerad av Altoc den 2021-10-07 klockan 11:56.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-07, 12:57   #13
 
Reg.datum: mar 2018
Inlägg: 245
Sharp$: 1465
Standard

Det står en hel del i nättidningarna s0m är nästan gratis. AB o exp
Det absolut sämsta är poddar, vem uppfann skiten
Hansin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-07, 13:50   #14
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 293
Sharp$: 2441
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hansin Visa inlägg
Det står en hel del i nättidningarna s0m är nästan gratis. AB o exp
Det absolut sämsta är poddar, vem uppfann skiten
Utom Trottosport podden. En timmes lysande snack i veckan om hästkultur och några av de bästa undersökande journalister vi har. Utan lojaliteter eller betalda lobbyister(som är vårt värsta gissel). Avslöjande insikter och tips som alla kan reta sig på om man vill...

Storartad podd.
Billman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-07, 14:14   #15
 
Reg.datum: mar 2018
Inlägg: 245
Sharp$: 1465
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Billman Visa inlägg
Utom Trottosport podden. En timmes lysande snack i veckan

Storartad podd.
Jag orkar en min sen letar jag efter något skrivet, så illa är det
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+10)
Hansin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td