Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-10-07, 21:19   #31
Banned
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 299
Sharp$: 2735
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Ja, vi här har förstått att det är så för DIG. Förslagsvis kan du söka dig till någon annan del av cyberrymden och berätta det för dom som befinner sig där. Det blir ju lite orättvist annars om det bara är vi här som får ta del av dina ”fakta”.
Ingen har tvingat dig att kommentera. Men nu vi din inställning. Tack
Indianen20 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-07, 21:36   #32
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2379
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
V75 Skellefteå i lördags. 5,5 miljoner på 7 rätt.
V5 Hagmyren i söndags. 6100 kr.
V5 Solänget i måndags. 54000 kr.
Bara favoriter…
Den där Solänget gillade jag! Kunde fått vara ensam istället för att dela med en annan.

54k trots att mega-favven ( 65% ) ramlade undan efter att ha blivit släppt till spets.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+54)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-07, 21:38   #33
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2379
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Indianen20 Visa inlägg
Tror de flesta håller med mig. Travintresse är har ju minskar markant sedan år 2000 i Sverige. Såväl publikt och spelmässigt
Det är väldigt få som håller med dig om att det är kreativt eller utvecklande att du håller på som du gör.

Du tycker som du tycker. Fair enough. Men exakt alla på detta forum har fattat det nu.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+100), Altoc (+50)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-07, 21:45   #34
Banned
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 299
Sharp$: 2735
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det är väldigt få som håller med dig om att det är kreativt eller utvecklande att du håller på som du gör.

Du tycker som du tycker. Fair enough. Men exakt alla på detta forum har fattat det nu.
Jag har aldrig påstått att det är kreativt eller utvecklande. Men det kanske det är ??!!! Stor tapp av travomsättning kom efter att loppen på Solvalla kritiserades för att vara icketävlingar, därav namnet Solvallalunken. Omsättning sjönk i flera år i rad och man försökte kompensera detta med utlandsspel. 2014 tappade trav över en miljard i omsättning trots detta inte ens var indexreglerat framtida prispengar fick frysas för pokalår. Nu är vi här igen. Problemet är nu att vi har toppavel, minskade uppfödning, färre hästägare och färre aktiva. Travet har problem och vi löser det inte om vi inte vågar se sanningen och jobba därifrån
Indianen20 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-07, 21:55   #35
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 729
Sharp$: 9411
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Indianen20 Visa inlägg
Coronaår måste exkluderas för att hålla sig till fakta. Många André spel var stängda. Jag skrev tidigare att du grå indexreglera sifforna så ser du en nedåtgående trend. Håll dig till fakta. Travintresset var större förr. Jag säger det igen!! Indexreglera och räkna med en ökad population
Varför måste ett coronaår exkluderas? Jag bemötte endast ditt uttalande om att intresset sjunker med fakta om att antalet spelare ökat. Men visst, låt oss angripa dina argument ur andra perspektiv.

Måste omsättningen öka i paritet med index för att travet inte ska vara dött?
Jag tycker du är lite väl snabb i att dödförklara travet baserat på att ett par av dina polare slutat lira. I min bekantskapskrets är travet mer närvarande idag än någonsin tidigare. Det liras i tillsammanslag och i butiker. På Ica och coop. Där har då intresset ökat.

Detta trots att samhället idag erbjuder ett avsevärt större utbud underhållning än på 90-talet (det är väl inget ens du kan säga emot). Konkurrensen om uppmärksamheten har blivit hårdare. Att omsättningen då ändå fortsatt ökar tolkar du raskt som ett tecken på att slutet är nära. Jag håller inte med dig.

Nej, travbanornas publik kommer inte komma tillbaka. Måste de det för att travet inte ska dö? Visst kan de tävlande uppleva det som tråkigt att publiken uteblir men personligen följer jag (och många med mig) väsentligt mer trav idag (tack vare tekniken) än någonsin tidigare. Gör det mig till mer eller mindre intresserad än jag var för 30 år sedan (alltså i början av ditt underbara 90-tal) då jag som tonåring nosade runt på Skrubbs??


Det finns idag, bevisligen, en bra bit över miljonen (1,4 2020) aktiva spelare på ATG. Låt oss säga att var tredje (vilket vore ett enormt tapp) slutar lira nu hux flux så har vi fortsatt ungefär en miljon spelare kvar. Tycker du seriöst att det stöder dina inlägg om att travet är dött?

Du har rätt till din åsikt. Men det räcker med domedagsprofetiorna nu.
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Gotland den 2021-10-07 klockan 21:56. Anledning: formulering
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-07, 22:05   #36
Banned
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 299
Sharp$: 2735
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Varför måste ett coronaår exkluderas? Jag bemötte endast ditt uttalande om att intresset sjunker med fakta om att antalet spelare ökat. Men visst, låt oss angripa dina argument ur andra perspektiv.

Måste omsättningen öka i paritet med index för att travet inte ska vara dött?
Jag tycker du är lite väl snabb i att dödförklara travet baserat på att ett par av dina polare slutat lira. I min bekantskapskrets är travet mer närvarande idag än någonsin tidigare. Det liras i tillsammanslag och i butiker. På Ica och coop. Där har då intresset ökat.

Detta trots att samhället idag erbjuder ett avsevärt större utbud underhållning än på 90-talet (det är väl inget ens du kan säga emot). Konkurrensen om uppmärksamheten har blivit hårdare. Att omsättningen då ändå fortsatt ökar tolkar du raskt som ett tecken på att slutet är nära. Jag håller inte med dig.

Nej, travbanornas publik kommer inte komma tillbaka. Måste de det för att travet inte ska dö? Visst kan de tävlande uppleva det som tråkigt att publiken uteblir men personligen följer jag (och många med mig) väsentligt mer trav idag (tack vare tekniken) än någonsin tidigare. Gör det mig till mer eller mindre intresserad än jag var för 30 år sedan (alltså i början av ditt underbara 90-tal) då jag som tonåring nosade runt på Skrubbs??


Det finns idag, bevisligen, en bra bit över miljonen (1,4 2020) aktiva spelare på ATG. Låt oss säga att var tredje (vilket vore ett enormt tapp) slutar lira nu hux flux så har vi fortsatt ungefär en miljon spelare kvar. Tycker du seriöst att det stöder dina inlägg om att travet är dött?

Du har rätt till din åsikt. Men det räcker med domedagsprofetiorna nu.
Bäst att jämföra året innan Corona 2019 då nettospelsintäkter från hästar minskade med hela 7 procent. Allt färre har svårare att få ekonomi i sina rörelser. Till och med topptränare säger att det är svårt att få in hästar i stallen.
Indianen20 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td