Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-19, 22:10   #16

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 2625
Standard

Ströläste lite i Aftonbladet idag på jobbet och där har jag för mig att Nybrink spikade Global Journey. Han helgarderar sig verkligen
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 01:21   #17

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 58
Standard

Är det trav vi snackar?

Hej,

Jag är ny här, jag valde Travknekten för jag tror jag är nog inte så bra som kungen, så jag rankar mig i ordningen.

Är det inte bättre ni fokuserar på travet än att diskutera om vad ni tycker om varandra.

Själv tror jag att Noras Bean är en bättre häst än vad ni tror. Han fick stryk av Nu Pagadi för tre starter sen i ett tempo som de flesta i den här Guldavdelningen måste sätta personliga rekord i om de ska slå Noras Bean, om Noras Bean kan gå fram och hålla det tempot han var med om då han fick stryk av Nu Pagadi. Nu Pagadi är en undantagshäst men ni glömmer de som går bra i skymundan, och att en häst inte vinner mot kanonsvårt motstånd gör den inte till ickevinnare.

Den här omgången är så pass svår att det kan gå hur som helst. Visst det kan bli favorit parad också men jag räknar den här omgången som en omgång som enkelt kan förvandlas till mångmiljon utdelning.

Mycket hänger på hur det går i uffödningsloppet med alla 2-åringar.

Eliott Hall är en mkt kapabel häst som kan vinna enkelt om han håller sig till trav men att spika en häst som det är 50/50 mellan trav/galopp gör jag inte.

I avd 1 lämnar jag inte Sammarco eller Superbe Aubiose utanför men de är spel efter hjärtat så det får ni tolka som ni vill.

I avd 2 så finns det en bortglömd häst genom nr 11 Oodles, som jag ger en hygglig chans om inte favoriten vinner. Men har man spikat så har man.

Avd 4, här är det helgardering som gäller. Vinner favoriten OK överstreckat så in i h-vete, men vilka väljer du om du inte spikar, omöjlig ekvation.

Avd-5 Herr Svanberg tror att det är hans bästa chans i omgången och han brukar väl inte skrävla med sina tip om det inte ligger nåt bakom. Men sto-lopp är ju som de är, svårbedömda och som oftast med 15 hästar som gör det ännu roligare.

Avd-6 Här får ni ytterligare en riktig bortglömd häst, men kanske inte som vinnare men kan bli ett riktigt bra platsspel i 11 Rolls Royce. Elliott Hall vinner felfri, Ewe Palema utmanar om favoriten faller. Eventuellt Delvin Gold som bra statisktik på distansen.

Avd-7 Tror att Global Journey tar ner dom andra men har han en dålig dag så känns det vidöppet bakom.

Lycka till!

Och har jag stavat fel, så haka inte upp er på det, jag är säkert en oupptäckt dyslektiker.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+5)
Travknekten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 02:19   #18

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Kul att fler än vanligt fyller på med sina tankar den här veckan, bra substans och motiveringar också på de flesta håll!

Travknekten, det där inlägget var nog det bästa första inlägget jag sett på ett forum någonsin! Ser fram emot fler av dina analyser och funderingar framöver.

Tänkte skriva ner mina tankar om de sista tre loppen imorrn, men jag kan nog sammanfatta det ganska bra nu.

Conrads Linsan bra chans i stoloppet. Om jag skulle gardera gillar jag Alfa Ravenna på 4%, borde kunna en hög 15-tid och det skulle kunna räcka riktigt långt här. Muscles Of Gold är märkligt lite streckad också. Springspår med Goop, visade rejäl vilja på upploppet senast. Aega Band är det mycket skrik på och om det varit amatörlopp hade jag stått med i hyllningskören, men nu är det proffskuskarna emot och då tror jag inte ekipaget räcker till.

Elliot Hall har bra chans, men jag trodde nog att det skulle bli jämnt skägg i streckfördelningen med Ewe Palema. När nu Ewe bara ligger på 25% känns det klart intressant. Om man garderar så är Horsepower Diamant en som känns ganska underskattad. Var t ex bara knappt slagen av Nightlife Lamarc senast som är streckad på 13ggr så många kuponger den här gången.

Global Journey bra chans spets och slut och fint spikvärde på 40%! Classic Tile som för övrigt gillar skarpt är absolut inte värd 40% från spår 10 på kort distans. Vad gäller den tredje favoriten, Robin K:s chanser så räcker det egentligen att se på raden och summan. Han har kommit upp ikapp sin kapacitet och räcker inte till. Tror faktiskt inte han skulle räcka till seger ens om han fick spets billigt.

Det blev visst en rätt rejäl svada ändå, hoppas någon tycker det var intressant läsning.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 12:01   #19
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45592
Standard

Jag spikar Aega Band i avd 5.
Storavinster säger

"Bakspår: På bakspår med tillägg har en enda häst vunnit sedan 1993" 7an tror jag inte alls på. Dubbellås avstår jag. Matematiken avgör. SPIK!
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 12:13   #20
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

1,2,4,7,8,9,12
3,4,5,7
1,6,7,10,11
1,2,3,5,7,8,9,10
3
12
1,2,4,5,10,11

Har jag = 9408rader. Måste banta ned till ca 5000 rader :(
Dilemma!
Gammal 2010-11-20, 12:34   #21

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 4126

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lägger ett litet H2H lir, som jag tycker ser intressant ut.

Jägersro lopp 6 V75-3
Noras Bean - Global Investment

Vinst: Global Investment
Odds: 1.95
Bolag: UB
Unit: 4/6

Motivering:

Alt nr 1: Noras Bean kan aldrig svara ut Hoity Toity Face från ett innerspår. Sen kommer garanterat Jenny J släppa till första bästa som kommer och vill ha ledningen. Troligen 7 eller 8. Därmed sitter Noras typ tredje invändigt.

Alt nr 2: Global tar givetvis rygg på Hoity i starten och hamnar i bättre läge redan från start. Typ 2:a utvändigt. För Noras blir det bäst 3:dje in.

Global Investment anser jag vara en bättre kuse än Noras Bean. Framför allt till slut då placeringarna ska fördelas.

Oturs senario skulle vara om 2 och 3 aldrig ger sig om spetskörningen och därmed splittrar hela fältet.

Lopp 9 V75-6
Delvin Gold - Manna

Vinst: Delvin Gold
Odds: 1.85
Unit: 2/6

Motivering:

Kommer att hamna bra till direkt. Är riktigt bra ut vid laddning. Följer problem fritt i ryggar och har toppform. Manna imponerar inte på mig. Trots distans + tror jag han blir kvar i de bakre regionerna loppet igenom. Eliott Hall lär trycka upp tempot på slut rundan med ihoppackning i sista kurvan och då tror jag Manna är borta.
Eliott tidigt avancemang dödens eller får överta spets. Vid galopp inget tempo alls.

Lycka till de som följer
Stall 4 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 12:44   #22

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
1,2,4,7,8,9,12
3,4,5,7
1,6,7,10,11
1,2,3,5,7,8,9,10
3
12
1,2,4,5,10,11

Har jag = 9408rader. Måste banta ned till ca 5000 rader :(
Dilemma!
Jag skulle skrota Timetosaygoodbye och Year In Review. Hade samma som dig i guld först men plockade bort dem, förutsättningarna ändrades ganska drastiskt till fördel för bakspåren i och med strykningen tycker jag.
Gammal 2010-11-20, 12:52   #23
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Jag skulle skrota Timetosaygoodbye och Year In Review. Hade samma som dig i guld först men plockade bort dem, förutsättningarna ändrades ganska drastiskt till fördel för bakspåren i och med strykningen tycker jag.
Gjorde det faktiskt före du skrev så. Har dock kvar Year in review. Systemet är klart
Gammal 2010-11-20, 12:55   #24

Stekels avatar

Standard

Utgångar i V75-1 efterlyses!
Gammal 2010-11-20, 12:58   #25

Standard

Lägger ett H2H till.

Jägersro Lopp 9 V75-6

King Of Kings - Hunter Brodde

Vinst: Hunter Brodde
Odds: 2.40
Unit: 4/6

Motivering:

Kingen har sprungit på sig stora pengar på slutet. Startade förra veckan och ska dessutom gå med skor denna gång. Gjorde så näst senast och var då inte lika framträdande. Hunter har ett skitspår men är mest härdad i loppet. Resa invändigt för en häst i absoluta toppformen kan bli perfekt.

Good Luck again
Gammal 2010-11-20, 13:04   #26

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Utgångar i V75-1 efterlyses!
Om Utgångar innebär 3 stycken är mina tre tveklöst:

Sammarco-Lazer Crown-Zwack

Bästa hästen och står på tur är SAMMARCO

Lycka till
Gammal 2010-11-20, 13:09   #27

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Gjorde det faktiskt före du skrev så. Har dock kvar Year in review. Systemet är klart
Ta bort? Man ska aldrig ta bort

För egen del är Timetosaygoodbye den som troligen får överta ledningen. Flickvän till Pojkvän (Jenny J till Takter)

Gammal 2010-11-20, 13:10   #28

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stall 4 Visa inlägg
Om Utgångar innebär 3 stycken är mina tre tveklöst:

Sammarco-Lazer Crown-Zwack

Bästa hästen och står på tur är SAMMARCO

Lycka till
Nej, jag ska ha en utgångshäst. Velar mellan Sammarco och Nu Nu Hill, de är nog bäst och ganska jämna. Har heltäckt i övrigt, Bergshults Bobo och Claude Du Nord ser jag som chanslösa.
Gammal 2010-11-20, 13:15   #29

Standard

Är det bara jag eller blir det nästan alltid otroligt jämnt streckat när det är på Jägersro?
Gammal 2010-11-20, 14:27   #30

Standard

1, 2, 4, 6, 7, 8, 9
3, 4, 5, 6
1, 5, 6, 7, 10, 11
1, 2, 3, 5, 7, 9
3, 6, 7, 11, 13, 14
6, 12
1

Så blev mitt system, utgångar på Bazir Dimanche i fjärde och Aega Band i femte.

Har faktiskt en mycket bra feeling inför idag, hoppas man får leva på den lite längre.

Har Giant Superman i guld som absoluta superdraget, kanske inte ska kunna vinna det här egentligen men såg mycket fin ut i värmningen och det är alltid kul med lite rysare
Svara

td