Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-17, 08:10   #1
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 566
Standard

V75 Jägersro


Hello!

Har tittat lite på stoloppet som är det mest intressanta på lördag enligt mig.

Min rank:

A: 6,3 B: 14,11 C:13,8,2 D: 7,12,1,4(?),15,10,5,9

Spetsstriden: 6 Muscles of Gold kan öppna riktigt bra förutsatt att Björn lyckas vända upp henne från sjätte. Strulat med detta ibland men går det bara hyggligt så svarar hon ut 7:an enkelt. Utmaningen ligger snarare i att komma förbi 3 Aega Band som ger ett rappt intryck i vissa starter och vad gör Oskar om han lyckas hålla spets? Snabb ut var även 2 Alfa Ravenna från spår 3 för tre starter sedan, dock knepigare från bricka två. Nåja, det troliga är att vi ser Björn i spets in i första sväng och där kör han naturligtvis så länge lampan lyser.

Loppanalys: Proppen ser gynnsam ut för tilläggshästarna som snabbt är uppe i rygg på startvolten. Mot det ska ställas att spetshästen alltid är extra intressant just på Jägersros speedwaybana. Favorit blir kanske 7 Operett Ribb vilket känns tveksamt då vingelrisken är stor härifrån med en starttrög häst. Hon kan inte spetsa av egen kraft utan behöver bli släppt dit av 3 eller 6 och sitter Björn i spets är det bara att glömma. Ratas på vinglet. Favorit borde 6 Muscles Of Gold vara som hon såg ut senast. Dessutom sitter hon troligen i spets in i första sväng och därifrån blir hon mycket svårövertalad på denna trista spetsbana. Ser dock vissa möjligheter att 3 Aega Band kan hålla ut Björns och det vore så skoj att se henne i spets men hennes avslutning senast gör henne aktuell även från rygg ledaren alt andra utvändigt om Uhrberg kör till. Hästen tog tre raka denna tid ifjol och gick bra som V75trea från dödens i april. Med två lopp i sig efter längre uppehåll och på tusenlappen rätt inne i loppet höjs alltså varningsfingern. Hade Oskar bara lånat ut tömföringen till Erik Adielsson (King Of Kings) så hade jag nog chansspikat, nu lite mer osäkert. Lutar tidigt i veckan åt dubbelutgång på spetsfavoriterna 3 och 6. På tilläggsvolten finns några hästar som utmärker sig. Främst 14 Conrads Linsan som såg helt fantastisk ut när hon dansade barfota i Svanstedtdebuten. Chans har även 11 Run Baby Run när nu Erik hoppar upp igen. På skrällfronten hittar jag 13 Good As Princess som gått hyggligt i stenhårda årgångslopp, enklare emot nu. Har likvärdig chans med stallkamraten som jag ser det och därmed streckvärd. 8 Cindy Hall kan avsluta vasst oxå och tillmäts vissa chanser vid rätt ryggar och lucköppning. OBS! Rankar upp 2 Alfa Ravenna som en C-häst efter att ha missat hennes fina lopp för tre starter sedan där hon målhoppade med segern klar. Verkar ha gynnats ordentligt av att ha gått barfota runt om i de tre senaste starterna. blir nu sju markeringar i loppet.


Hästarna:

1 BIKINI POINTER Kihlström Örjan trots kraftiga plusfaktorer (Örjan,spåret och hemmaplan) så spiller jag inte bläck på denna. Generellt svårt för treåriga ston då de springer på äldre systrar. Såg ok ut senast och Örjan tar det nog detta som ett karaktärsbyggande jobb för märren, 4:e inv med sparade krafter månne?

2 ALFA RAVENNA Heiskanen Veijo drog fram vinnaren senast genom sista kurvan i rikstotolopp från andra utv,bra intryck. Dessförinnan intetsägande seger i billigt lopp,strykningsgynnad då. Galopperade bort 60´kr tre starter sedan efter att ha dykt till spets från spår 3 och dragit hårt och inte bjudit in övriga. Hade vunnit med tre längder utan gungan 5 meter innan mål. Mkt bra där i första barfota runt om, kolla balansen. Veijo väger väl ca 2-3ggr Daniel Olsson men har bra körhänder för att kompensera för extra vikten. Kan skrälla även om lite krångligare spår nu då kapacitet finns.

3 AEGA BAND Svanberg Oskar kan öppna och vann tre raka vid denna tid ifjol. Perfekt inne på pengar. Agerade trögt näst senast. Kraftigt förbättrad senast på något tung bana. Sylvass slutkurva till överlägsen seger på 16,0 lång distans från andra utvändigt i ett lite överpacat lopp låt gå. Två lopp i kroppen efter uppehåll. Oskar gillar att köra själv men hade Erik A (King of Kings)kört hade detta varit min förstahäst. Högintressant dock denna gång.

4 M.BABY* Mönster Knud utländsk segerstaplare, inga arkivintryck får kolla intervjuer. Rakt upp i luften från spåret?

5 YWONNE HORNLINE Takter Johnny en av tre Svanstedthästar. Dålig startkusk från trångt spår gör att hon hamnar bland tilläggshästarna och är chanslös då, nej tack!

6 MUSCLES OF GOLD Goop Björn kördes som om det vore elitloppsfinal av Björn vid comebacken 3 starter sedan,märkligt. Därefter två snälla lopp av pappa Olle och Kaj Widell. Nu Björn igen som säkert är revanchsugen med denna fina häst. Har spetsat från 6:e tidigare men kan vara lite trög att vända upp med ibland. Ändå knapp spetsfavorit för mig och därmed förstastreck iom Jägerslunken.

7 OPERETT RIBB Uhrberg Thomas två raka spetsvinster i fin stil. Tuffare emot nu och får svårt att köra sig till spets nu då hon inte öppnar så snabbt, trots hygglig startkusk. Överstreckad för mig.
-----------------------------------------------------
8 CINDY HALL Ingves Peter trevande i voltstart men desto vassare till slut. Får en spårsnål resa nu och vid rätt lucköppning och rygg så är hon klart skrällduglig här. Form!

9 AIR TO SEA Lindblad Niklas vad gör hästen här? Stenhårt inne, bara 500kg kött i vägen plus kusken...

10 RANIA Nisonen Ville Tveksam styrning av kusken senast men fin insats av hästen via en riktig Svanstedtare. Plockas bort på kusken. Vidare så undrar jag hur lyckat det var med en sådan knäckarstyrning med ett sto som tidigare visat en tveksam vilja att vinna. Hon fick ju äntligen vinna i starten innan för Åke och hade nog behövt några snälla lopp istället för att senast tömmas totalt som trea. Undrar om hon går till avel efter detta? Sprungit 13,9 medel och visst är det en häftig tid här men som sagt tror jag inte hon vill vara med längre.

11 RUN BABY RUN Adielsson Erik får nu återse Erik i sulkyn vilket är en stor plusfaktor. Länge sedan voltstart och finns inga arkivlopp att se detta. Tycks dock ha fungerat ganska bra i början av karriären med volt även om spår fyra alltid kan spöka lite. Helt ok senast utan att glänsa. Två lopp i sig efter ett uppehåll. Barfota nu? Hyfsad chans felfri.

12 CHOUCHOU AUBIOSE Sjunnesson Jörgen hygglig häst som gått i en del tuffa lopp. Spåret svårt dock och denna plockas bort av mig även om kusken ibland skräller på hemmabanan.

13 GOOD AS PRINCESS Söderkvist Stefan varit ute mot stenhårda hästar och går ner i klass här. Såg helt ok ut senast men är inte så snabb ur groparna. Kapacitet finns dock och kan skrälla.

14 CONRADS LINSAN Lennartsson Per otroligt förbättrad senast barfota i Svanendebuten! Klart vassast på tilläggsvolten. Som en helt ny häst som man inte kan jämföra med tidigare starter.

15 TAMINA SILAS Haugstad Kenneth har fått snabba pengar på sig och har dessuutom dragit svarte petter i spårtombolan. Fint inne på pengar dock men tufft med bakspåret.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+1)

Senast redigerad av criba den 2010-11-19 klockan 05:53.
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 16:42   #2
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Här var man tidigt ute! Bra att du tar tag i stoloppet, jag brukar oftast inte orka analysera dem själv. Av det lilla jag kikat på listan så gillar jag Conrads Linsans chanser, hon var ju helt suverän senast med Svanstedt-effekten in action! Utgångspunkten är ju att spika henne när det nu är springspår och allt.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 06:14   #3
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 566
Standard

Stekel: Kan absolut gå med Conrads Linsan, strecken börjar trilla in på den nu och blir kanske tom favorit till slut. Inte helt omotiverat i så fall. Har ju två hjälpryttare i loppet i 5 och 10 vid behov. Det troliga är väl dock som du säger att hon kan nyttja springbandet och hamna före dessa redan från start. Lycka till med spiken iaf. Personligen går jag för skräll här.

Travkungen: Tror som sagt att Operett Ribb blir hängande här även om Uhrberg känner till varje gruskorn på hemmabanan. Personligen tycker jag att Erik Adielsson är så vida överlägsen startkusk att de närmast sörjande (Björn,Per L,TonyW,StefanS,Örjan,UlfO,ThomasU,Ludde,PeterU,V eijo i nämnd ordning) endast framstår som hyggliga i startmomentet. Du ska dock tro på dina ideer då jag fortfarande tvingas löneslava mån-fre, mao inga miljoner än. Personligen vidhåller jag dock avslaget på Operetten.

En redigering i analysen btw: Missade ett lopp i arkivet på Alfa Ravenna som rankas upp efter det som C-häst. Dök till spets Åby 100826, drog i bra tempo och gav inte övriga en chans. Galopperade 5 meter innan mål vilket gör att hon missade 60000kr.
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 14:19   #4
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Åke verkar nog tro på hästen ändå, rankar den som en av de bästa chanserna i omgången på spelarservice. Med tanke på hur många och bra hästar han har med så är det ett ganska gott betyg skulle jag säga, han har det till och med bättre förspänt än vanligt den här veckan. 5ggr på Linsan på bet365/Expekt är veckans gladodds.

V75-1
Inte så jättetufft lopp och lite jämnare än vad det är streckat just nu. Zwack rankar jag etta, han har svarat bra på tränarbytet. Jerka Tilly har iofs läget och lär sno åt sig ledningen, det höll hela vägen på V75 i Umeå i våras och kan göra det igen nu.

V75-2
Några strykningar nu och alla under 10% känns streckvärda, speciellt Wakopa Eagle!

V75-3
Ganska ojämnt guldlopp. Noras Bean kanske inte kan försvara ledningen och då är loppet kört för den. Global Investment är väl egentligen lite vassare på kort, men det här motståndet ska han väl kliva runt? Hoity Toity Face kan väl leda länge men räcker väl inte till nu, speciellt som det är vinter. Marshland och Bobtail känns väl lågstreckade. Timetosaygoodbye kan rinna undan om han får täten billigt.

V75-4
Ett sånt där lopp som kan se svårt ut på förhand men så blir vinstmarginalen halva upploppet. Svårbedömt med 2-åringar men jag tycker nog favoriten ska ha en bra chans som han såg ut senast. Första starten på full distans och han såg ut att kunna gå ett varv till i samma tempo. Värt att notera att Split The Bill faktiskt har slagit favoriten och att han gick lika fort som betrodde I'm Weasel till slut i försöket.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 14:53   #5
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 2625
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Travkungen Visa inlägg
Hmm Stekel du ska få fina spikar resp utgångar från mig häng med nu.
Elliot Hall är stenklar om han går 2640 m + hemmabana =vinst.
Avd 2 spets slut på Örjan det låter mums från stallet Are Yoy Ready to Rock stekel?*s*
Operett Ribb låter Stenis mkt nöjd med. u-häst

stänkarna är avd 7 det kommer gasas så se upp med 10 och 12 där
garda första avd resp guld 6 och 7 ska med i Guld totaltborglömda balom 1 och10.

2 åringsloppet målar vi hoppas på skräll.
Nu gjorde jag ju nästan hela den rätta raden på Lördag åt dig ju*s*

God Tur----


ps vad SS tror på ger jag inte ett skit för...
Stor i orden, liten på jorden.

(det lär jag får äta upp)

Dock så håller jag med dig om Elliott Hall. Lugnt startspår, Takter upp och hemmabana i kombination med lättare i mot gör att jag förmodligen inte garderar där.
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 15:30   #6
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Travkungen Visa inlägg
Hmm Stekel du ska få fina spikar resp utgångar från mig häng med nu.
Elliot Hall är stenklar om han går 2640 m + hemmabana =vinst.
Avd 2 spets slut på Örjan det låter mums från stallet Are Yoy Ready to Rock stekel?*s*
Operett Ribb låter Stenis mkt nöjd med. u-häst

stänkarna är avd 7 det kommer gasas så se upp med 10 och 12 där
garda första avd resp guld 6 och 7 ska med i Guld totaltborglömda balom 1 och10.

2 åringsloppet målar vi hoppas på skräll.
Nu gjorde jag ju nästan hela den rätta raden på Lördag åt dig ju*s*

God Tur----


ps vad SS tror på ger jag inte ett skit för...
Håller med dig på Elliot Hall jag kommer nog också spika den, har redan lagt vinnarspel också där. Har ingen riktig feeling för att det blir så extremt svårt imorrn, det blir nog V7.

Inte vad spelarservice tror utan vad Åke skrivit på Spelarservice...

Snapphanen svarade förresten på samma otrevliga sätt som du brukar göra i princip varje gång så du borde verkligen inte ha synpunkter där.

Lycka till imorrn!

Senast redigerad av Stekel den 2010-11-19 klockan 15:40.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 15:39   #7
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 2625
Standard

Mitt svar var väl inte speciellt otrevligt?

Sen på frågan om snapphanar kunde mycket om trav vet jag inte. Kanske lika mycket som travkungar kan om snapphanar.

Kollat in I'm Weasel lite på lopparkivet och är ruggigt imponerad. Verkar vara en stabil häst i grunden även om det är svårt att avgöra på en så liten individ. Galoppen senast kom ju inte direkt oförklarligt och han avslutade ruggigt över upploppet så kanske tar ställning där när alla andra slösar streck.

Vågar inte gissa på utdelning, har haft fel där så många gånger förr

*s*
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 18:03   #8
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 2625
Standard

Jag sitter inte här och skryter om att jag är världens bästa travtippare, tror inte ens att jag sagt att jag skulle vara speciellt bra. Sen att jag skulle vara speciellt otrevlig köper jag inte heller, tycker jag håller en ödmjuk ton. I alla fall mot de som förtjänar det.

Försöker ta in det du skriver, men du skriver otroligt osammanhängande så det är svårt att förstå. Precis som du glömmer några punkter eller till och med ord ibland. Men, men... det kanske är min läsförmåga som har brister även den.

On topic: Vad tror ni om Sammarco? Pekka låter väldigt uppåt på den i alla intervjuer.

Senast redigerad av Snapphanen den 2010-11-19 klockan 20:45.
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 18:38   #9
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Boxen
Inlägg: 582
Sharp$: 4126


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det blir ofta en lokal skräll på Jägers. Undrar bara vilken denna gång.

Själv lite inne på 8 Lazer Crown i avd 1.
Stall 4 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 19:55   #10
SAO
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2719
Standard

Travkungen> det finns inga stenklara i trav. Har man lirat några år har man lärt sig det
Lycka till imorgon.
SAO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 19:59   #11
SAO
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2719
Standard

För övrigt. Är det ngn som har koll och brukar rygga http://www.pokermagazine.se/trav/v75-timo-tipsar ??
Han är rätt vass faktiskt.
SAO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 20:25   #12
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 566
Standard

Två skrällar jag absolut vill ha med denna gång är nr 4 Gills Abbe i avd 6 som gått i hårda lopp och kan sitta bra till här bara Stefan fixar spåret, alldeles för lite streckad då Lädret har fin form på pållarna så här års. Trolig dubbling med favoriten.

Ännu större fynd är Zackes bidrag i avd 4 nr 5 Bazire Dimanche som nu ska gå barfota. Var favoritspelad mot favoriten från spår 12(!) näst senast. Krasslig då men borde vara piggare nu. Strykningen gjorde ju inte så ont heller. Första strecket för mig, kanske enda... Föredrar hingstar i dessa lopp och just denna verkar vara mest häst av samtliga.
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 20:29   #13
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Har också plockat ut Elliot Hall som spikförslag.
Spår 12 = kan ta lugnt från start = +
Takter felar inte lika ofta som ludde = + (trots att han felat 1gång tidigare med Takter)
Har segrat 3/5 starter på Jägers = +
Galopp eller seger. Spikar man inte måste man ha med många hästar så de lutar mot spik och ingen utgång då jag spelar helmatematiskt.

Criba håller med dig angående stoloppet, sjukt att du har Aega band som A-häst. Känns som jag kommer få dela med mig av mina miljoner till dig broder Även good as princess måste med på varenda travlapp. Run baby run har sjuk historik med adielsson. 9 av 14 segrar! Samt 4 av 13 har tagits på jägers. Tacka och ta emot strecken.

Robin K felar, saman har en vän som haussat upp Classic tile (hans vän sätter aldrig sina förslag), då har vi Global Journey kvar. Är väl dags för en lågbetald dubbel tycker jag.

Globalen nedstruken till spår 9. Har två kanoner att välja startrygg på, nämligen Hoity toity och Noras bean.


Dags att se vad nybrink har spelat på så man inte delar samma spikar som honom. *S*
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+1)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 21:06   #14
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 566
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Har också plockat ut Elliot Hall som spikförslag.
Spår 12 = kan ta lugnt från start = +
Takter felar inte lika ofta som ludde = + (trots att han felat 1gång tidigare med Takter)
Har segrat 3/5 starter på Jägers = +
Galopp eller seger. Spikar man inte måste man ha med många hästar så de lutar mot spik och ingen utgång då jag spelar helmatematiskt.

Criba håller med dig angående stoloppet, sjukt att du har Aega band som A-häst. Känns som jag kommer få dela med mig av mina miljoner till dig broder Även good as princess måste med på varenda travlapp. Run baby run har sjuk historik med adielsson. 9 av 14 segrar! Samt 4 av 13 har tagits på jägers. Tacka och ta emot strecken.

Robin K felar, saman har en vän som haussat upp Classic tile (hans vän sätter aldrig sina förslag), då har vi Global Journey kvar. Är väl dags för en lågbetald dubbel tycker jag.

Globalen nedstruken till spår 9. Har två kanoner att välja startrygg på, nämligen Hoity toity och Noras bean.


Dags att se vad nybrink har spelat på så man inte delar samma spikar som honom. *S*
Nybrink spikar Operett Ribb vilket känns riktigt bra. Dessutom haussades hästen nyss i TV4+ som enda vassa häst i omgången.

Tror som du att Global Investment har toppchans i Guld och det blir spik på denna eller Bazire Dimanche för mig som landet ligger nu.

Delar gärna potten med dig annars
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 21:06   #15
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 2625
Standard

Är du på riktigt Travkungen? Mer egocentrisk och osympatisk människa får man leta efter. Det är tur att du är egenartad i alla fall, det gör dina försök att lotsa mig till att bli en mer blomstrande travtippare till och med lite lattjo lajban.
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td