|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#31 | |
|
Citat:
på vinnaren klart och tydligt! 2) Drygt 40% på största favoriten men den absolut största delen av travtippare spikar en favorit oavsett % Därav borde värdet ha varit högre efter avd 6. Visst, de flesta system som satte 6r lirade V6 vilket i sig såklart sänker värdet på 6r. 3) Skiter fullständigt i vad det teoretiskt kan ge, det är värdet i verkligheten som är intressant. 4) 45,5k tycker jag var riktigt dåligt betalt! Min gissning hade varit 55-65k. Klart rimligt tycker jag! Det som förvånade mig mest var att 39 rader hittade rätt. Annars är du väldigt välkommen till Fantasy Island. Tro MIG. Jag har aldrig fel
|
||
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Citat:
Helt klart spikar de flesta spelare favoriter. Men just när det blir favoritlöst tenderar det att vara "wiseguys" och större ( ibland spiklösa! ) system som prickar alla rätt. 19.5 av 39 vinnade system var spelade utan spik. 67% av dessa var på över 2000 kr. Wiseguys går dessutom nästan uteslutade på V6-valet. Sjukaste lappen var ett 120raders matematiskt system med FYRA spikar och 10x12 i de två kvarvarande loppen. ( Ej filspel ) 5-6%are är bara lättskrällar enligt mig. Helst när de kommer i de två lopp där V64% var jämnast fördelat. Vad är det för skillnad på ett teoretiskt värde framräknat med V64% och V6-fördelning och att dra till med en högst subjektiv gissning? ( Hint. Den ena ligger skrämmande nära verkligheten förvånande ofta! )
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2021-11-09 klockan 20:33. |
||
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Citat:
Tog en titt på dagens V64a. I princip samma resultat som igår förutom att dagens största favorit vann till 44% plus två "lätt skrällar" två 2a handare och en 4e handare. Anser du att 45-50k hade varit bra betalt även här? Personligen hade jag gissat på 65-75k och varit nöjd med det.. |
||
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Citat:
En faktor x2,3 faktiskt. Skräll där en av omgångens största favoriter bränner gör att det lättare drar iväg. Jag hade absolut inte förväntat mig 100000k på det utfallet. Om jag hade haft alla rätt i den där omgången skulle jag ha hjulat två varv runt huset eftersom det blev en extrembra utdelning. Den här omgången hade en helt annorlunda resultatprofil vilket även avspeglas i systemstorleken för de vinnande systemen. Endast ett system kostade över 2000 kr och ett flertal var på under 200 kr ( ej filspel ). 45-50k hade varit helt okej betalning även igår. Den statistiska modell av utdelningen som jag väljer att "gå efter" bra ca 9 ggr av 10. Det vanligaste felet är att den överskattar utdelningen en skvätt t o m. En objektiv metod som fungerar så pass bra är ju precis tvärtemot själva definitionen på att killgissa. Det är helt upp dig själv att ignorera något som är objektivt och fungerar bra. Fortsätt att handbedöma du. Trevlig spelvecka på dig!
|
|
|
|
|
|