|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V86 Onsdag Solvalla/Jägersro Jackpott
Oj vilken svår jackpottomgång vi får sätta tänderna i ikväll. Chansen för låg utdelning känns minimal på förhand med många öppna lopp och svårt att hitta säkra spikar. Det känns som att det är dags att sätta åttan med hög utdelning nu efter att ha satt spikarna förra veckan men missat i tre garderingslopp och satt skrällbuden förra gången det var åttarättsjackpott men då missat spikarna istället.
avd 1: Rackham är dagens största favorit och kapacitetsmässigt lär ingen säga emot, hästen är grym men det finns väl ändå några saker som talar emot. Galoppen senast gör att han säkert kommer tas lugnare denna gång från början och det kan bli en lång väg fram till dödens, alternativt att man backar sist och kör sista 800, kan bli svårt att hinna fram till två av motbuden då. Både Sweetman och Galantis har varit en dryg längd bakom Rackham över medeldistans när de mötts på slutet och på kort distans är det väl inte otänkbart att Rackham inte hinner på dessa. Sweetman brukar vara effektiv i ledning och svarade Rackham i silverfinalen innan man senare släppte till Admiral As, över kort lär man försöka köra där hela vägen. Galantis har varit mycket bättre än tidigare i sina tre sista starter och hamnar han före Rackham kan det vara tufft att ta längder om han springer 10 sista varvet i dödens igen. Vi får se, men jag tror jag vill försöka sitta säkert med tre streck i första. avd 2 : Apollo Creed är dagens näst största på de tidiga strecken utan att jag riktigt förstår varför. Senast var han favorit i ett rätt billigt lopp på Färjestad och blev framdragen på bortre lång av Wilhelm Tell men var chanslös att plocka ner den, och avslagen av Kosgi och Luringen la ma på upploppet. Vek ner sig som ett korthus som storfavorit på v86 för tre starter sedan och har han inte plötsligt hittat toppformen tror jag det blir svårt att vinna. Min spik blir istället 1 Where is my Mind som gör första starten i Sverige och dessutom i ny regi hos Janne Korpi. En rejäl och fin häst som har varit ute mot många finska kulltoppar och gjort det bra och det känns som han går ner i klass nu. Senast galopperade han i ledning efter 500m i ett lopp med 36000 euro i förstapris. Näst senast gick han i ledning och försökte dra undan 6-700 kvar men blev nedplockad av en finsk kanon som har över 80000 euro på kontot. Det var mil ner till tredjehästen då. Örjan och ledning känns tryggt och just nu tvekar jag inte att spika, får se om det känns likadant ikväll när vi får se hästarna. avd 3: Lärlingslopp och säkert många som kommer gå på Hi D efter hennes seger i förra starten då hon gick i bike för första gången. Borde ha bra chans att köra sig till ledning eftersom det egentligen bara är 3 som kan öppna invändigt och den lär vara nöjd med ryggen. Säkert en trolig vinnare igen om man får bestämma en bit. Bakom favoriten är det 1 och 2 som är mest spelade. Naama var ute mot Hi D senast och gjorde väl ett minst lika bra lopp efter en tuff inledning i tredjespår fram till dödens. Öppnade inget speciellt då och ser inte ut som typen som kan öppna, speciellt inte från innerspår. Hade innerspår i tyskland för fem starter sedan och var då riktigt seg iväg. Kapacitetsmässigt duger hon absolut och ska bli intressant att se henne med ett snällt lopp denna gång. Als boozy susy blir nog spelad på att hon varit ute i många tuffa lopp och gjort det bra och går ner i klass nu. Får se om hon har viljan att springa förbi hästar nu när det är enklare (fast äldre) hästar emot. Maroma Wibb är ingen tokig häst i grunden även om hon kanske inte löpt upp till hela sin potential på slutet så är hon tänkbar. Förra året var hon favorit i ett oaksförsök och fick gå i dödens på Eagle eye cherry och höll bra som trea då (mötte faktiskt både Hi D och Beware kronos i det försöket). Quiz roc tror jag har varit ute i en del hårda lopp under året och såg en jättefin insats på v75 i mars som trea bakom Ultra Bright. Spurtade ok i bakvarv senast och skulle toppformen sitta där nu, kanske hon kan vara tänkbar. Nämnde Beware Kronos tycker jag inte visat så mycket hos Jerry även om hon vann ett mycket billigt breddlopp senast. avd 4: Tycker loppet ser lite ojämnt ut med kanske fyra hästar som sticker ut lite över övriga. Favorit är Smaragd Norrgård och jag antar att de tidiga spelarna räknar med spets och slut men någon ledning tror jag inte på. Hästen vann efter ett uppehåll senast och gjorde det bra utan att superglänsa där hon kunde tugga ner Gloria Victis till slut. Jänkarvagn på nu är ett plus och givetvis en av de som kan vinna, även om jag personligen kommer chansa bort henne om procenten bibehålls. Bäst chans har nog istället Juncio Boko trots skorna på denna gång. Jag räknar med att han enkelt håller ledningen här och sedan borde Carl-Philip få bestämma en bit. Han såg mycket stark ut efter galoppen senast innan han körde upp i ett hjul och det blev en ny galopp. Minns hans prestationer från förra regin och lär gå framåt med varje lopp han får nu. Marcus Gallon är annars en rätt bra häst som inte vinner så ofta men som gör starka prestationer. Intressant om det nu blir barfota runt om denna gång (har varit anmäld så flera gånger men ändrats till skor sent). Newlight Coger har gjort två starter för Lönn och varit bra i båda även om det kanske inte syns i resultaten när det står två galopper. Ska bli intressant att se om han går felfritt denna gång. avd 5: Jag personligen måste gå på spik i detta lopp, men rekommenderar ingen att ta rygg. Intrycksmässigt är Chatty för mig det bästa treåriga stoet i landet men resultaten visar annat. Hon har fått innerspår i två försökslopp till stora finaler och suttit fast med rubbet i bägge och lägg därtill en galopp i E3-finalen. Kul kuriosa är att det finns en häst som har slagit en felfri Thai Brooklyn och det är Chatty. Hon kommer behöva hjälp med tempot här för jag antar att hon backas sist i starten. Men blir det tempo är hon iaf ruggig till slut och har inte gått i botten någon gång, vad jag har sett. Det är min favorithäst och jag måste spika till 3% i en jackpottomgång med 30 miljoner, jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag inte gjorde det, men som sagt jag rekommenderar ingen att ta rygg... avd 6: Stolopp, spårtrappa, lång distans, ja detta är vidöppet! Jag har nio hästar streckade i nuläget och kan inte säga någon före någon annan. Jag har försökt att vända och vrida på loppet flera gånger för jag skulle gärna hitta en spik här, men det går bara inte. Greta Sisu är väl bästa hästen men hon vinner ju nästan aldrig, kan dock vara dags nu när motståndet är så passande det kan bli. avd 7: Ytterligare ett öppet lopp där tilläggshästarna normalt sett är bäst men jag vill stormvarna för en jätteskräll på startvolten. 4 Evolution on track har visat fin form på slutet, och jag tycker även han visar tecken på fin inställning. Näst senast kämpade han tappert från dödens efter att ha sett stenslagen ut in på upploppet var han ändå nära segraren till slut. Senast kom han till Sverige och hade då mycket krafter kvar till slut i loppet som Nice and Quick ledde runt om. Nu är det Uhrberg upp efter att ha haft många tveksamma kuskar under året och jag tycker hästen ser rätt så bra ut i grunden. Titta gärna på spurten när Ingves körde till seger i December förra året och med rätt resa denna gång tycker jag att vinstchansen finns där. Men tar såklart med ett gäng på tillägg också... avd 8: The Eagle är favorit på tidiga spelet och det kanske han ska vara, vad vet jag. Första jänkarvagn är såklart intressant men streckprocenten är på tok för hög i dagsläget. Mitt förstabud blir Rare Magic som höll bra i ledning mot Kentucky River senast och är nog gynnad av ett halvvarv kortare nu. Kommer man till spets igen blir det en svår nöt att knäcka. So far away ås, anmäld första barfota runt om och det är intressant på en fin häst com dessutom jan öppna. Är man nöjd med ledarryggen? Heaven Mearas går i bike denna gång, det behövs nog att det ger effekt om det ska räcka till seger, har inte blivit så imponerad hittills hos Redén. Anna Montana är bra men har fel läge och fel kusk, Fenix är också bra men fel distans? Mt on target ser lite seg ut, så har inte känslan att det ska räcka på valla... Hunting Widow var enorm senast men fel läge och distans. Öppet igen, och säkert ett gäng streck här också... Funderade på om jag skulle göra ett andelsspel, men det känns som att chansen att vinna är väldigt låg för mig idag och vill inte göra folk sura så avstår nog och tar hela förlusten själv istället.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
znipstern (+8), Hansin (+5), Gotland (+86), Saeljarsnoken (+10), karpafan (+10), korpo (+1), Basse (+10), yoozoo (+7), asgaya3141 (+20), Magnus (+10) Senast redigerad av travanalys den 2021-11-10 klockan 09:13. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
V86 surr
Efter frukost snabbis. V86 1) En felfri 7 Rackham är väl inte lätt att växla. Men kanske lite favorit i fara ? 9 Cobbys Olifant har surt läge men kan få en fin resa i draget. Uhrberg brukar matcha sina egenägda hästar med stor framgång. Dessutom Orlando Vici gener ![]() 6 Gina Mearas är en tuff dam med bra form. V86 2) 5 Apollo Creed. Tja kanske lite för stor favorit men motståndet är väl ganska behagligt. Psst Orlando Vici gener ![]() V86 3) 4 Maroma Vibb. Har bra form och levererat på andra sidan Kattegatt. Står bra inne på sina danskepengar. Se upp. V86 4) 3 Juncio Boko. Lill Lindblom har läget och kan vara draget. Spets och slut ? Anmäld med skor är väl lite minus. 5 Tottenham. Har lite dunkel form men Kim Moberg gillar jag skarpt och gissa vem som är pappa till Hotspurs hästen ? V86 5) 3 Thai Brooklyn är en vinstmaskin och Kortfisen har väl tre ben i mål. Men 8 Chatty Kronos har faktiskt slagit favoriten en gång. Och Jerry ”slangen” Riordan har nog kvällens stallskrik. V86 6) 1 Nymke Brigadoon har inte varit som bäst i höst men Lillgoopen startar på så det kanske är dags idag ? 13 Greta Sisu är en tuff märr och Mika gillar jag skarpt. Distansgynnad. Äntligen vinst ? 11 Bring Me Money. Kontio upp känns mycket intressant. Perssons pack har grymma framgångar på ”gamla” dar. Håkan får in kanonhästar i stallet och Stefan är uppe i Catch Driver eliten. Väl unnat dom dessa framgångar efter att kämpat hårt i många år. V86 7) 8 Quantum Roc. Har bra form och räds inte lite tungt underlag. Hanna från Halmstad hej du är en duktig travtjej. V86 8) Känns som ett garderingslopp med många orutinerade filurer i loppet. 1-2-3-4-5-6-9 känns tidiga. Svårt. Jag klurar vidare. God tur ni som slickar Jackpott guldkalven. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5) Senast redigerad av Efterhandaren den 2021-11-10 klockan 10:08. |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Citat:
Och hade Greta Thunberg, Fridays for Future, Extinction Rebellion och allt vad de heter varit intresserade av klimatet på riktigt, hade de demonstrerat utanför alla kinesiska ambassader världen över och limmat fast sig där istället för att försöka förvandla Europa och USA till kommunistområden.
|
|
|
|
|
#4 |
|
Spikar / Utgångar
V86-3: 2 Als Boozy Suzy (17%) / 3-åring som varit ute i tuffa lopp och har bästa rekordtiden 13,3 am V86-4: 11 Marcos Gallon (14%) / Går en låg 13-tid ifall det blir bfro som aviserat får han rätt resa så tror jag inte han bommar! V86-5: 3 Thai Brooklyn (41%) / Verkar vara något extra och jag singlar trots att det nog blir stallskrik på åttan... V86-6: 10 Tilda Express (7%) / Behövde nog loppet senast och har varit ute i tuffa gäng! Dagens avslag V86-2: 5 Apollo Creed (50%) / Fattar noll må vara ett ihåligt lopp men jag streckar både 1 & 7 före, kanske även 3 |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Citat:
Tilt. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Hansin (+10), monimaker1 (+10), robbanolo (+10), basiak (+21) |
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Jens Sjödén och Daniel Berglund V86 Jägersro/Solvalla på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
yoozoo (+17) |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Citat:
V86 Inlämnat: 2021-11-10, 14:51 Solvalla, Jägersro Onsdag 2021-11-10 Start: 20:30 Kostnad: 210,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5, 7 (7, 5) 2: 1, 2, 5, 6, 7 (8, 9) 3: 1, 2, 4, 6, 9, 10 (7, 5) 4: 3 Juncio Boko (11, 6) 5: 4 Deborah S.H. (3, 6) 6: 1, 6, 8, 9, 10, 11, 13 (7, 12) 7: 8 Quantum Roc (13, 12) 8: 3, 9 (5, 6) 2x5x6x1x1x7x1x2 = 840 rader. 840 x 1 x 0,25 kr = 210,00 kr. Totalt: 210,00 kr. Rättningskod: SCS VHW JPK |
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Banned
|
Har aldrig sett det här tidigare på atg.se, är det ok att kopiera?
V86-1 • Jägersro • Lopp 6 1 Julia Pellini har haft spår på kort distans här på Jägersro två gånger tidigare i år och varit med vettigt båda gångerna, men utan chans att hålla upp - fått rygg ledaren respektive tredje invändigt. Aktuell för rygg ledaren, men tredje inner är mer sannolikt. 2 Thrust Control hoppade när han laddades från spår tre bakom bilen senast. Valacken kan lägga iväg rätt bra vid laddning, men är ingen snabbstartare och huvudspåret är att det blir en lugn avgång efter galoppen senast. 3 Galantis är bara medelsnabb första biten och inte snabb nog att göra upp om täten. Söker position i andraspår och kan tänkas avancera fram utvändigt ledaren för att sedan få rygg på Rackham (7). 4 Call Me Brodda togs lugnt från start i comebacken senast, men är annars kvick i fotarbetet och kan lägga iväg riktigt snabbt första biten. Gäller som initialt spetsfavorit här och tränare Thomas Madsen utesluter inte tätkörning. Huvudscenariot är dock att man nöjer sig med rygg ledaren med tanke på den tuffa omgivningen och att det blott är andra starten efter uppehåll. Favorit på vinnarhålet och andrahandare på täten. 5 Sweetman har startsnabbheten som ett av sina främsta vapen. Han tog säkert hand om ledningen från spår ett i silverfinalen näst senast och hittade till ledningen från aktuellt utgångsläge näst senast på Jägersro. Siktet är inställt på ledningen ikväll och huvudspåret är att man får överta taktpinnen från Call Me Brodda (4). Klar spetsfavorit. 6 Gina Mearas är snabb ut vid laddning och öppnade finfint från spår mitt i banan här på Jägersro för tre starter sedan. Har dock spår utvändigt om kvicka konkurrenter ikväll och det är långt ifrån givet med laddning då det lär kosta. Inte mer än en outsider. 7 Rackham startgalopperade från spår tre som V75-favorit i senaste starten här på Jägersro. Hingsten galopperar sällan, men har gjort så någon gång tidigare när det gått för snabbt från start. Femåringen är ingen snabbstartare, men det är troligt att Christoffer Eriksson söker sig framåt och tar position utvändigt ledaren efter första sväng. 8 Toddler kan lägga iväg snabbt vid laddning, men får svårt att komma till från bricka åtta. Enligt följande värderar vi spetschanserna varvet från mål: 5 Sweetman: 56 procent (i rygg: 4 Call Me Brodda. Utvändigt: 7 Rackham.) 4 Call Me Brodda: 30 procent (i rygg: 1 Julia Pellini. Utvändigt: 7 Rackham.) Övriga: 14 procent V86-2 • Solvalla • Lopp 7 1 Where Is My Mind har varit väldigt snabb med voltstart i Finland. Senast hade han spår ett och tog ledningen, men fick press och galopperade i positionen på bortre långsidan. Näst senast hade han spår två och öppnade snabbt till ledningen. Spår ett nu och bara två hästar på startvolten - dessutom med Örjan i vagnen. God chans att hålla ledningen och det klara huvudscenariot är att hästen körs där. 2 Gabriel Avenue lär göra ett allvarligt försök att nå ledningen då Marcus Lindgren är tydlig med att det är spets som gäller eftersom hästen bara går där. Han öppnade klart bra från spår två näst senast, men det var också avsaknad av startsnabba konkurrenter. Gången innan spetsade han från spår tre med bara tre hästar på startvolten och klev iväg fint då. Klar fördel med bara två hästar på startvolten då det är mycket plats, men det blir tufft att ta en längd på Where Is My Mind. Klar andrahandsfavorit till ledningen. Från 20-volten är det ingen vi riktigt kan se öppna jättesnabbt och vi ser heller ingen som frivilligt kan tänka sig att ta dödens, utan det är någon som kommer "få" dödens. 5 Apollo Creed vill man sannolikt undvika positionen med och vi landar i att 8 Raj's Red Magic är den som får trava först i andraspår, men det är öppet. Enligt följande värderar vi spetschanserna varvet från mål: 1 Where Is My Mind: 60 procent (i rygg: 2 Gabriel Avenue. Utvändigt: 8 Raj's Red Magic.) 2 Gabriel Avenue: 30 procent (i rygg: 1 Where Is My Mind. Utvändigt: 8 Raj's Red Magic.) Övriga: 10 procent V86-3 • Jägersro • Lopp 7 1 Naama är en Love You-märr med styrkan som sitt främsta vapen. Hon hade spår ett på Hamburg för fem starter sedan och blev då över med stor marginal. Startsnabbheten är inte mer än medel och från spår ett är klara huvudscenatiot att hon blir över. 2 Al’s Boozy Suzy var chanslös att blanda sig i spetsstriden från spår ett i en Breeders’ Crown-semi senast och öppnade under medel. Stoet är ingen snabbstartare och inget hett bud här. 3 Just Make It öppnade snabbt till ledningen från spår fem i senaste starten. Hade dock tränare Ola Samuelsson i sulkyn då och när kvällens kusk Moa Bolinder körde näst senast blev det startgalopp. Stoet är kvick vid laddning, men det är långt ifrån givet att den orutinerade kusken får fart på henne. Aktuell för vinnarhålet. 4 Maroma Wibb är mer stark än snabb. Hon har haft framspår bakom bilen i sina tre senaste starter utan att blanda sig i spetsstriden. Klev iväg över medel från spår sex för tre starter sedan, men gynnades av spår en bit ut då. För fyra starter sedan hade hon spår två och tog då hand om ledningen, men i en långsam öppning. Främst aktuell i en andravåg om Hi D. (6) kommer bort eller öppnar sämre än väntat. 5 Quiz Roc öppnade bra till rygg ledaren från spår fyra näst senast i Århus. Hon var kvick iväg när hon spetsade från spår tre för fyra starter sedan på Lunden. Fina förutsättningar ikväll och gäller som initial spetsfavorit med en för loppet rutinerad kusk i sulkyn. Vi pratade med tränaren Morten Melin på onsdagsmorgonen och fick reda på loppavgörande information kring taktiken ikväll. Enligt Morten är stoet bäst i ledningen då hon är stänkrädd och kommer man dit vill han att hästen körs där till alla pris. Kusken Henriette Larsen kommer att få körorder om att "köra i spets så länge det går". Gäller därmed som loppets spetsfavorit. 6 Hi D. öppnade kvickt till ledningen från spår mitt i banan i senaste starten på Kalmar. Stoet är kvick i fotarbetet och lär tryckas av från start även ikväll. Minus med kuskskiftet, men stoet är klart snabbare än värsta konkurrenterna invändigt och bör i alla fall komma före dessa. Däremot är det risk för svar från Quiz Roc (5) och sammantaget är favoriten bara andrahandsfavorit på tätpositionen. 7 Claire Di Quattro öppnade bra från samma läge senast utan att nå hela vägen till spets. Har snabbare konkurrenter invändigt ikväll och ses inte som något hett bud. 8 Bravo Tessla kan öppna bra, men får svårt att ta sig förbi samtliga invändigt och lär tas lugnt från start. Enligt följande värderar vi spetschanserna varvet från mål 5 Quiz Roc: 40 procent (i rygg: 3 Just Make It. Utvändigt: 4 Maroma Wibb.) 6 Hi D: 35 procent (i rygg: 5 Quiz Roc. Utvändigt: 4 Maroma Wibb.) 4 Maroma Wibb: 7 procent (i rygg: 3 Just Make It. Utvändigt: 2 Al's Boozy Suzy.) Övriga: 18 procent V86-4 • Solvalla • Lopp 8 1 Maple Hill's Eto'o har haft innerspår bakom bilen en gång tidigare. Klev då iväg rätt så skapligt och fick rygg ledaren. Han har visat fin startsnabbhet flera gånger, men med diffus form och låga rapporter bör man ha siktet inställt på en ryggresa här. Andrahandsfavorit på vinnarhålet. 2 Newlight Coger har haft framspår bakom bilen 16 gånger utan att visa något som skulle antyda på spetschans här. Dessutom har en väldigt känslig punkt i första sväng där han har galopperat åtta gånger på dessa 16 starter, så Linus Lönn bör undvika att pressa hästen. 3 Juncio Boko har flera gånger visat att han kunnat lägga iväg rejält. Bland annat i ett lunchlopp på Solvalla förra sommaren då han pressades till spets via 07,7/500. Det var dock med helstängt huvudlag och när skygglapparna åkte på senast blev hästen överladdad och startgalopperade. Återgång till öppet huvudlag därmed, vilket valacken öppnade snabbt med näst senast och den explosiviteten han visade upp då räcker normalt sett för att ta ledningen här. 4 Bottnas Ambassadör har flera gånger visat att han kan lägga iväg en bra bit över medel. Spetskörning bör inte vara intressant och han tar inte en längd på Junico Boko, men han bör däremot kunna skapa utrymme för att krypa ned i rygg på denne. 5 Tottenham tog enkelt ledningen från spår fyra näst senast. Ett snällt upplägg är aviserat eftersom hästen inte tål att göra grovjobb och vinnarhålet lär vara en attraktiv position, men Kim Moberg är defensivt lagd och har inte fått någon riktig snurr på hästen varken för sulky eller sadel. 6 Smaragd Norrgård har suttit i ledningen inom 300 meter de sex senaste gångerna som hon har haft framspår bakom bilen. Även om hon kan lägga iväg klart bra så är hon inte riktigt så snabb som statistiken antyder. Vi håller Junico Boko som strået startsnabbare och därmed blir det tufft att ta en längd. 7 Pelas Ethos har backats samtliga sex gånger som han har haft spår sju-åtta bakom bilen. Han tål inte tuffa upplägg så det bör inte bli någon laddning den här gången heller. 8 Rally Carin kan öppna ganska bra, men att ta sig förbi samtliga bör vara en övermäktig uppgift. Enligt följande värderar vi spetschanserna varvet från mål: 3 Juncio Boko: 63 procent (i rygg: 4 Bottnas Ambassadör. Utvändigt: 6 Smaragd Norrgård.) 6 Smaragd Norrgård: 30 procent (i rygg: 3 Juncio Boko. Utvändigt: 2 Newlight Coger.) Övriga: 7 procent V86-5 • Jägersro • Lopp 8 1 Athena Face öppnade rätt bra från spår sju för tre starter sedan. Var rätt så snabb ut även 23/7 när hon klev iväg bra till rygg ledaren från spår tre. Aktuell för vinnarhålet ikväll. 2 It Wasn’t Me har inte visat prov på någon vidare startsnabbhet och går upp kraftigt i klass här. 3 Thai Brooklyn har vunnit 13 av sina 15 starter och visat prov på riktigt fina fartresurser, men hennes akilleshäl så här långt är startsnabbheten. Stoet har bara varit medelsnabb ut som bäst hittills i karriären och om hon inte öppnar klart förbättrat ikväll får hon svårt att utmana om täten. Vi är inte heller inne på att hon blir släppt dit under loppets gång. 4 Deborah S.H. är inte heller någon snabbstartare, men har klivit iväg något bättre än Thai Brooklyn (3). Var bland annat med hyfsat bra från spår två senast på Åby och har ett bättre läge här med spår två hack längre ut i banan. Huvudscenariot är att hon kommer före favoriten, men att hon inte kan svara ut de utvändiga. 5 Seventh Heaven är snabb i fotarbetet och öppnade klart bra från spår ett senast på Åby när hon fick rygg ledaren. Stoet är inte helt stabil på benen, men har visat fin startsnabbhet när hon gått iväg och gäller som initial spetsfavorit. Vi har varit i kontakt med Christoffer Eriksson som var tydlig med att han vill köra i ledningen och huvudspåret är att så också blir fallet. Spetsfavorit. 6 Good Vibes har varit något ojämn från start, men visat att hon kan kliva iväg riktigt bra för laddning och Per Nordström aviserar ett offensivt upplägg ikväll. Även när hon öppnat lite sämre från start har hon varit bra första biten och stoet är klart snabbare första biten än Thai Brooklyn (3) och Deborah S.H. (4). Sida vid sida får hon dock svårt att ta en längd på Seventh Heaven (5). Andrahandsfavorit. 7 Miss Irma och 8 Chatty Kronos är inte tillräckligt snabba för att utmana från sina respektive utgångslägen. Enligt följande värderar vi spetschanserna varvet från mål: 5 Seventh Heaven: 45 procent (i rygg: 1 Athena Face. Utvändigt: 6 Good Vibes.) 6 Good Vibes: 30 procent (i rygg: 5 Seventh Heaven. Utvändigt: 4 Deborah S.H.) 4 Deborah S.H: 12 procent (i rygg: 5 Seventh Heaven. Utvändigt: 6 Good Vibes.) 3 Thai Brooklyn - 9 procent (i rygg: 5 Seventh Heaven. Utvändigt: 6 Good Vibes.) Övriga - 4 procent V86-6 • Solvalla • Lopp 9 1 Nymke Brigadoon har haft framspår bakom bilen två gånger i Sverige. I somras i Lindesberg öppnade hon relativt snabbt och tog ledningen från spår tre. Senast hade hon spår två och Goop valde att inte ladda trots att hästen var favorit och hade god spetschans vid laddning. Kvällens konkurrenter är inte så startsnabba så spetschansen är god, men över lång distans och med en svag prestation i ryggen bör Goop kunna tänka sig att släppa till en lämplig rygg. 3 Arctic Dessert har inget med spetsstriden att göra. 4 Merci Bråten har bara spetsat i en av 18 framspårsstarter och den gången togs de flesta av konkurrenterna lugnt initialt. Hon kan öppna helt okej och är dessutom kuskförstärkt, men tränaren har i veckan uttalat sig om att det över lång distans är bäst att spara speeden, vilket givetvis drar ner spetschansen. 5 Feel Speed har haft framspår bakom bilen 23 gånger utan att spetsa. 6 Marble Arch har startgalopperat ett par gånger, men i årets fyra framspårsstarter har hon skött sig. Hon öppnar oftast en bit över medel och näst senast lyckades hon försvara innerspåret på Årjäng mot snabbfotade Aces High. Hon spetsar inte av egen kraft, men de invändiga hästarna bör inte vara fast beslutna om spetskörning så om Jansson väljer ett offensivt upplägg har han vettig chans att bli släppt till ledningen. 7 Lyckans Cash och 8 J.J.Another Vinn öppnar båda under medel och båda är dessutom tränarkörda, så det är klar vingelrisk. Från bakspår är det tänkbart att 13 Greta Sisu gör ett tidigt avancemang och det finns på kartan att det bär hela vägen till ledningen. Enligt följande värderar vi spetschanserna varvet från mål: 6 Marble Arch: 45 procent (i rygg: 1 Nymke Brigadoon. Utvändigt: 13 Greta Sisu.) 1 Nymke Brigadoon: 25 procent (i rygg: 4 Merci Bråten. Utvändigt: 13 Greta Sisu.) 13 Greta Sisu: 10 procent (i rygg: 6 Marble Arch. Utvändigt: 7 Lyckans Cash.) Övriga: 20 procent V86-7 • Jägersro • Lopp 9 1 Power Vacation har inte startat i voltstart i nuvarande regi, men voltade tre gånger för Peter Untersteiner och visade att hon kan kliva iväg klart vettigt första biten utan att vara någon snabbstartare. Har fina förutsättningar ikväll och gäller som initial spetsfavorit i loppet. Klara huvudscenariot är sedan att det blir släpp i ett andraskede. Favorit på vinnarhålet. 2 Luna Piena har mest varit ute bakom bilen senaste året, men har visat att hon kan lägga iväg rätt bra i voltstart när hon startat med startmetoden. Har dock en mindre rutinerad kusk i sulkyn och får svårt att blanda sig i spetsstriden på allvar. 3 Il Vole hade ett stängt utgångsläge i enda voltstarten i nuvarande regi. Har klivit iväg helt okej för tidigare tränare, men är ingen snabbstartare och får svårt att ta sig förbi hästarna invändigt. 4 Evolution On Track hade samma utgångsläge i dansk voltstart näst senast och tog sig iväg vettigt första biten utan att utmana om täten. Valacken galopperade från spår fem i enda voltstarten på svensk mark, men det var för mer än två år sedan och femåringen är normalt sett stabil på benen. Blir kraftigt kuskförstärkt av Thomas Uhrberg nu och ses inte helt utan chans i en öppen spetsstrid. Outsider. 5 Vision Face öppnade fint från spår tre på tillägg näst senast. Kom iväg fint första meterna även gången innan, men slog på en galopp kort därefter. Det blev galopp även från spår fyra 1/7 i somras och valacken är inte helt stabil på benen. Trampar han iväg har han dock visat att han kan lägga iväg fint första biten och det är inte alls otänkbart att han tidigt kan hitta till täten. Tredjehandsfavorit. 8 Quantum Roc är stabil i volten, men främst medelsnabb första biten. Har dessutom en kusk som tenderar att vara defensiv i sina styrningar och ses därför bara som en outsider att få överta ledningen. 11 Capture hade springspår på tillägg 18/1 ifjol och öppnade snabbast på 20-volten, men utan att få någon pangstart. Var tränarkörd för tre starter sedan på Jägersro och klev iväg hyggligt från spår fyra då. Valacken hade spår sex på startvolten tre gånger som fyra-/femåring utan att fronta - klev iväg hyfsat 26/1 2019 på V75, men kunde köra sig till ledningen först efter 500 meter. Är aktuell i en andravåg och gäller som knapp favorit i en öppen spetsstrid. 12 Ornello hanterar voltstart bättre än autostart, men har galopperat i två av de tre senaste försöken med springspår och är inte helt stabil på benen. Gick dock iväg felfritt från samma utgångsläge senast och fick en rätt bra start - landade utvändigt ledaren. Andrahandsfavorit. Enligt följande värderar vi spetschanserna varvet från mål: 11 Capture: 28 procent (i rygg: 1 Power Vacation. Utvändigt: 12 Ornello.) 12 Ornello: 26 procent (i rygg: 1 Power Vacation. Utvändigt: 11 Capture.) 5 Vision Face: 14 procent (i rygg: 1 Power Vacation. Utvändigt: 12 Ornello.) 8 Quantum Roc: 11 procent (i rygg: 1 Power Vacation. Utvändigt: 12 Ornello.) 4 Evolution On Track: 9 procent (i rygg: 1 Power Vacation. Utvändigt: 12 Ornello.) 1 Power Vacation: 7 procent (i rygg: 2 Luna Piena. Utvändigt: 12 Ornello.) Övriga: 5 procent V86-8 • Solvalla • Lopp 10 1 Noocandy har spår ett bakom bilen för första gången. Hon har bara spetsat i en av elva framspårsstarter, men hon kan öppna en bit över medel och är aktuell för vinnarhålet. 2 Fenix Brick har haft framspår bakom bilen åtta gånger och aldrig spetsat. Behöver bli släppt till ledningen för att vara aktuell, vilket är långsökt över kort distans. 3 The Eagle har haft framspår bakom bilen två gånger. Första gången öppnade han snabbt från spår sju, men rullade över i galopp efter 150 meter. Andra gången var när han hade spår ett på Mantorp för ett par månader sedan och öppnade bra utan att kunna hålla ut ett par kvickfotade konkurrenter. Med amerikansk sulky följde han med i rygg på ett bra sätt från bakspår senast och intrycket var att han har blivit lite rappare. The Eagle har sina främsta motståndare i spetskampen direkt utvändigt och det gör honom till spetsfavorit. 4 So Far Away Ås spetsade enkelt från spår sex näst senast, men det såg lite bättre ut än vad det var eftersom ingen av konkurrenterna laddades. När han mötte mer angelägna konkurrenter senast så var han inte nära någon ledning, även om han fortsatt öppnade helt okej. Första barfota runt om kan göra hästen lite rappare. Andrahandsfavorit. 6 Rare Magic skickades till ledningen från spår fem senast. Han gynnas givetvis en hel del av den invändiga strykningen, men han har fortsatt två snabba direkt invändigt om sig och är därmed bara en outsider. 7 Hunting Widow har spetsat i en av elva framspårsstarter. Hon är inte oäven bakom bilen och hjälpt av strykningen har hon lillchans på ledningen. 8 Anna Montana har haft spår långt ut i sina två senaste starter och inte kunnat göra sig gällande och det gäller även den här gången. Enligt följande värderar vi spetschanserna varvet från mål: 3 The Eagle: 50 procent (i rygg: 4 So Far Away Ås. Utvändigt: 6 Rare Magic.) 4 So Far Away Ås: 24 procent (i rygg: 1 Noocandy. Utvändigt: 3 The Eagle.) 6 Rare Magic: 16 procent (i rygg: 4 So Far Away Ås. Utvändigt: 3 The Eagle.) Övriga: 10 procent Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+10) Senast redigerad av Stankarn den 2021-11-10 klockan 17:07. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Utan att värdera innehållet så är jag förbluffad över att man kan tro att andra användare på ett travforum är intresserade av att läsa den typen av inlägg. Det tillför absolut ingenting i sammanhanget. Om man känner att man behöver dela med sig av sin inre politiska monolog till omvärlden finns det gott om andra ställen på nätet där man kan göra det.
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
ATG vässar upp sin tips sida med spetsanalyser från Spelvärde. Tja visst är det intressant för trav tips nördar men jag tycker travspelet på V75 och V86 är helt sönderanalyserat. Och det exploderar i Jackpott omgångar med ATG som lycklig vinnare. Och lika förbannat skriver jag inlägg på Sharps
![]() Men jag undviker normalt förhands tjatet i möjligaste mån och försöker hitta egna funderingar. De fåtal gånger jag vunnit skapliga pengar är det på egna tankar möjligen påverkade av seriösa tränare och kuskars kommentarer. Och framför allt värmningar när den möjligheten funnits. |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
Sugen på att spika 5 i första eller kommer Christoffer trycka sönder?
Sen 1an i andra Gör Andelsspel åt jobbet, å dom ville satsa idag, har minst 3 lax å röra mig med. Man vill ju gärna ta grepp direkt Fick en psyk idé att spika lövgrens 10 global workoholic men den är så seg ut... Idéer? |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Såhär ser det ut just nu
5 1 1-2-3-4-5-6-7-9-10 3-6-11 3-4-6-8 4-6-8-10-13 7-8-10-11-12 3-6-9 2 lax Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NAFETS (+10) |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Citat:
Lämnar in följande politiskt inkorrekta Greta-rad och litar på turen: 1 3,5 2 1,6 3 1,5,6 4 6 Smaragd Norrgård 5 4 Deborah S.H. 6 8,10 7 8 Quantum Roc 8 1,2,3,4,6,7,8,9,10,11,12 Vad lämnar Billman in för rad?
"Eat your betting money but don’t bet your eating money." Senast redigerad av fri den 2021-11-10 klockan 17:58. |
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
Banned
|
Borde inte 5 Sweetman vara favorit i första avdelningen? Spetsläge, kort distans och Jägersro. Enligt DB nio segrar på tio försök i ledningen. 17% är ok.
8 Quantum Roc i avdelning 7/DD1 var riktigt bra senast när han matade ner V75-vinnaren Billi Time den sista biten. Tyvärr verkar "alla" ha sett det loppet, nu 28% och kanske blir favorit till slut? Undrar också om inte 4 Deborah S.H. är fullkomligt stenklar i avdelning 5. Man kanske ska ta ställning? 34%. EDIT: Oj, verkar som att man är pucktvåa idag. Senast redigerad av Stankarn den 2021-11-10 klockan 18:02. |
|
|
|
|
| Ämnesverktyg | |
|
|