Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-11-27, 01:58   #16
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
2-5-6-7-9 känns helgarderat. Bakspår är väl en fördel för Hevin.
Absolut inte - har katastrofstatistik från bakspår med enkom ett par segrar på över tio från de bakre startleden... 2 av 14, för att vara exakt. Sedan en massa missar från 7:e och 8:e spår, men det är ju inte så konstigt. Att betänka dock är att 5 av dessa bakspårsstarter är från bricka 11 och 12, de sämsta spåren, så är väl lite ursäktad, ändå...

Gillar kusen skarpt, men väljer nog bort den, denna gång...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-11-27, 03:36   #17
 
Reg.datum: sep 2021
Inlägg: 56
Sharp$: 611
Standard

Kristian Malmin åker till solvalla med ett gäng och Örjan får köra två av hans tre hästar inom v75an.


Oracle Tile ser jag som den bästa spiken i hela omgången när Örjan kör har också 2 av 2 på denna häst.

Fick 8.50 i odds drog till med 1000kr vinnare på Oracle Tile den här dagen.
Trav-King är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-11-27, 06:54   #18
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5201
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Kollar vädret i storstan, runt minus 8 inatt och -4 imorgon när loppen körs. Tror vi att det kommer att krävas skor och brodd? Det skulle ju göra omgången mycket intressant...
Är det så stor skillnad jämfört med igår? Det får ni som bor i huvudstaden reda ut.

Oavsett vädret: Per Nordström var inte helt nöjd med banan igår, känns som att den skulle kunna stöka till det lite för ”känsliga” hästar idag. Om nu inte bankpersonalen går upp tidigt och sladdar till den.

Avdelningen känsliga hästar: Bugatti Miles, Admiral As?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-11-27, 06:59   #19
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5201
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trav-King Visa inlägg
Kristian Malmin åker till solvalla med ett gäng och Örjan får köra två av hans tre hästar inom v75an.


Oracle Tile ser jag som den bästa spiken i hela omgången när Örjan kör har också 2 av 2 på denna häst.

Fick 8.50 i odds drog till med 1000kr vinnare på Oracle Tile den här dagen.
Intressant. Hur tänker du dig löpningsförloppet?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-11-27, 07:05   #20
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5201
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Men inga vinster från de spåren i volt. Jag sätter ju Goops häst före i ranken. Men har jag streck över så tar jag med Minnucci. Jag har respekt för dina ideer. Du brukar tippa bättre än vad jag gör. Men jag tycker att tjusningen med V75 är att följa sina idéer så får man se varthän det barkar. Jag får kolla Kollen. Björn brukar ju vara bra på att värdera sina egna chanser men hans övriga tips är väl inte mycket att hänga i granen (apropå att julen nalkas).
I Guld säger Björn (indirekt) att han blåser till spets och kör tills lampan lyser. Öppnar upp analysen lite, tycker jag. MDR i rygg. Brother Bill i dödens (ingen rolig position). Vem får andrapar utvändigt?

Senast redigerad av Stankarn den 2021-11-27 klockan 07:14.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-11-27, 08:25   #21
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 658
Sharp$: 50010
Standard

Jens Sjödén V75 Solvalla på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10)
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-11-27, 08:56   #22
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 635
Sharp$: 12712
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Absolut inte - har katastrofstatistik från bakspår med enkom ett par segrar på över tio från de bakre startleden... 2 av 14, för att vara exakt. Sedan en massa missar från 7:e och 8:e spår, men det är ju inte så konstigt. Att betänka dock är att 5 av dessa bakspårsstarter är från bricka 11 och 12, de sämsta spåren, så är väl lite ursäktad, ändå...

Gillar kusen skarpt, men väljer nog bort den, denna gång...

Ja du har kanske en poäng med statistiken likväl. Men trots vinsten senast är segstarka Hevin ingen spets häst. Blir lätt het och i detta betydligt tuffare gäng blir hon nerspeedad. Hon måste nog ha överpace och plocka ner dom på sin segstyrka och vinnarskalle. Men definitivt ingen spik, jag streckar nog 4-5 stycken om lädret pallar.
God tur Fulsprit.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+7)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-11-27, 09:08   #23
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 254
Sharp$: 4080
Standard

Härlig jackpottomgång på Solvalla! Nu kör vi!

V75-1 Jag tycker man ska ta många för det luktar skräll

Något säger mig att det kommer gå väldig fort första 300-400m och det gör att många kommer in i loppet.

9 Hevin Boko 21% känns som den som kommer gynnas mest av om det blir körning. Hästen är makalös bra för dagen och har ju en hårdhet som få hästar har. Lär köras offensivt.

5 Mellby Free 28% som jag nästan alltid spikar få bli andra rank idag. Tror hon tar spets men att det kommer kosta och får hon tryckare så kan hon bli vek sista biten. Får hon bestämma i spets blir hon svår att tas med

6 Kali Smart 24%% känns som att man kommer visa Sverige att man har Sverige bästa sto och där av att köra så. Men risken är stor att det blir tufft för denna orutinerade häst.

1 Digital Class 2% tycker jag växer in i stoeliten och jag är inte främmande att hon snart skräller. Kanonläge här och hon blir farlig om det blir speedkörning på slutet.

3 Dixie Brick 2% är totalt bortglömd här. Då har hon bara gjort ett dåligt lopp på slutet men annars alltid bjudit upp till kamp. Får hon smyga med här så tror jag hon blir att räkna med på slutet

2 Miracle Tile 12% har ett bra läge och är snabb ut. Men man vill nog få ett lugnt upplägg och rygg ledaren är nog drömmen. Inte att räkna bort i alla fall.


Rank V75-1
A 9
B 5-6-1-3-2-7-8-4



V75-2 Här finns omgångens bästa spik tror jag!

Gått igenom arkiven och det är verkligen en häst som sticker ut. Och efter strykningarna så tror jag det blir kross från dödens om den inte släpps till spets när den kommer

10 Prosecco 30% känns snart som en riktig kommunare som bara stiger i strecken. Hästen ser makalös ut för dagen och tittar på alla hästar 5 senaste starter så är det hästen som sticker ut i nästan alla 5 starter när man kollar hur hästen ser ut. Jag tror på mycket bra chans idag

5 Calmass 23% kommer med 5 raka segrar och är startsnabb och på pappret bra förutsättningar. Skulle den få bestämma så blir den farlig men jag tycker ändå att hästen ser lite seg ut i loppen.

12 Ture L.A 4% hade nog varit favorit med ett framspår men nu är den bortglömd pga av läget. Men skulle hästen få smyga med så ska man inte glömma den idag.

11 La Verite 14% är bra för klassen men är lite svårbedömd då den oftast startat i klenare gäng. Men kusken lär vara offensiv i en final

2 Mister K.O.Z 9% har bra chans att kunna ta spets men frågan är om man kör där eller om man släpper. Hästen är bra nog gör kunna slå av alla här men den får inte slå ihop i början

Rank V75-2
A 10
B 5-12-11-2
C 1-6-9
D 7-3



V75-3 Svag final där alla kan vinna. Frågan är vem som kommer till spets!

1 Milliondollarrytme 23% tror jag har bäst chans att vinna detta lopp. Tror man kommer ladda allt vad det går och skulle den få bestämma så tror jag de övriga få det tufft.

5 Brother Bill 28% ser vi inga tendser på att fela längre och senast var den ju grym trots omstart mm. Men allt som oftast blir det tuffa upplägg och det brukar inte hålla i finaler.

4 Garth Boko 9% gick i mål med mycket krafter kvar senast. Jag tror man är laddade till tänderna här och siktar på vinst. Stallformen är väl lite så där så några frågetecken finns

3 Diamanten 11% vill man ju bara ska vinna och komma tillbaka till den yttersta Eliten. Man skulle kunna blåsa till spets här och jag tror man byggt upp hästen till att våga köra nu.

7 Click Bait 0% har inte rosat marknaden på slutet men grundkapacitet finns ju. Hemmaplan och bortglömd känns som ett roligt streck idag

10 Milligan School 11% kan ju äntligen få ett smygläge här och få komma med sin spurt. Men det krävs körning samt att det löser sig i så fall


Rank V75-3
A 1
B 5-4-3-7-10-9
C 2-6
D 8




V75-4 Diamantsto final och lurigt med flera volter som vanligt. Det kan skrälla här

15 Svecak Palema 12% står sämst till och väldigt illa till pengamässigt här. Men något säger mig att den här kommer klättra i klasserna och får mitt första streck ändå. Hon är superstark denna märr

12 Kitzune G.G 2% förstår jag inte riktigt hur bortglömd den kan bli här. Springspår och kommer laddas fram och körs av en kusk som har allt och vinna efter skrällt med denna förut. Varning!

7 Zante Grif 19% är oerhört bra och står även riktigt bra inne i loppet. Men jag gillar inte riktigt att den inte satt ditt skallen på slutet och inte vunnit. Fart och styrka finns och lär hamna bra här

4 Minnucci Zon 23% blir favorit här och det tycker jag inte den ska vara. Loppet mest orutinerade häst brukar ha svårt i finaler så här års. Kan absolut finna men ska garderas

1 Golden Opporunity 10% har för mig kommit mer och mer ju längre veckan gått. Det låter som man laddar vad det går och köra så länge lampan lyser. Kommer leda länge här

13 Unique Juni 12%
hade kommit högre upp i ranken om man inte legat så lågt från stallet. Smygresa flaggar man för. Bästa hästen i gänget absolut men annars brukar man låta uppåt på denna

11 Princess Kloster 2% har ett bra springspår som den kan utnyttja och den har visat tidigare att den duger i dessa lopp.


Rank V75-4
A 15
B 12-7-4-1-13-11-9
C 5-14-8-6-10
D 2-3



V75-5 Omgångens största favorit och jag tycker ändå det finns en annan första häst!’

Om man följt travsport som jag under en väldigt lång tid så finns visa saker som man ska ta till sig. Flemming var uppåt senast på sin häst och efter den körningen så lär den bli bättre idag. Jag tror det kan bli spets och slut här

4 Emoji 8% rankar jag som klar första häst här. Det ser ut att bli spets och jag tror hästen springer en låg 11 tid och jag tror faktiskt det är riktigt bra chans från spets idag.

3 Admiral As 79% är en häst utöver det vanliga och är en blivande kanon. Men tappstart och sedan dödens i detta lopp kommer bli tufft. Jag tycker hästen är för hårt spelad även om den är bäst. Men jag tycker den är värd att gardera idag

11 Beartime 1% gör ju alltid bra jobb i skymundan och alltid med där framme. Läget är inte bästa men ju sämre läge ju mer brukar en kunna skrälla.

1 Algot Zonett 6% har väl allt utom startsnabbheten vilket gör att den blir lite utlämnad här.

9 Gardner Shaw 3% har fått ett drömläge här då den får smygas med. Men kräver tur


Rank V75-5
A 4
B 3-11-1-9-5
C 7-10-6
D 8-2



V75-6 Fin final där några hästar sticker ut. Finns risk för spets och slut

2 Gooner 54% är ju en blivande guldhäst men sjukt hårt spelad här. Men styrka och fart finns och hästen är snabb ut. Får den bestämma blir den inte lätt och tas med.

5 One Kind Of Art 12% gör ju aldrig ett dåligt jobb. Alltid med och alltid vassa avslutningar. Tror man kommer vara lite offensivare här och den ska räknas tidigt

10 Moses 7% får man inte glömma här. Som den såg ut senast. Kusk i form och härligt smygläge så kommer det bli kusligt snabba sista 300m från hästen. Se upp!

8 Condior 1%
är svår att inte gilla. Den lilla krigaren borrar ner sig och bara kör. Inte omöjligt man har rygg ledaren efter 500m här trots dåligt spår.

1 Xanthis De Roi 6% har fått ett riktigt smaskigt läge här. Kanske luckan
kommer då stallkamraten sitter i spets och då kan den skrälla

7 Oracle Tile 12% tror jag man kan glömma denna gång. Långsam ut och lär hamna sist och då tror jag hästen inte har en chans att vinna detta lopp


Rank V75-6
A 2
B 5-10-8-1
C 9-11-12-7-6
D 4-3



V75-7 Omgångens roligaste drag och den med mest spelvärde kommer i V75-7

4 G.K Justus 6% är för mig obegripligt lite spelad här. Hästen är under utveckling och ser för dagen riktigt bra ut. Nu rycker man skorna och jag tror faktiskt det är riktigt bra chans idag!

7 Parker 28% är en klassklättrare som kommer få en bra säsong även nästa år. Men idag kan det kosta och köra fram och då är det alltid tufft när det är en final

12 Gaylord Am 12% hade jag nog spikat med ett framspår då jag tycker hästen är underskattat i förhållande till kapacitet. Ska räknas trots dåligt läge

9 Sants De Castella 11% tycker jag är en annan häst i spets än bakifrån. Lite utlämnad här då det är många bra runt hästen.

1 Bugatti Miles 20% är jag tveksam om den kan hålla spets. Nu kommer man korta käk och ny vagn och göra allt för ladda. Men frågan är hur hästen kommer att reagera på det

8 Hipster Am 5% är en riktig flygmaskin som har uselt spår. Men laddas den och kommer ner så kommer den bli farlig till slut


Rank V75-7
A 4
B 7-12-9-1-8
C 6-5-11-2-10-3


Lycka till idag.

mvh Jiwa
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
_Edge_ (+25), ms (+20), Fulsprit (+7), Jeppes (+25), asgaya3141 (+25)
Jiwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-11-27, 10:30   #24
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1092
Standard

Omgångens bästa spik Mellby Free, spets o slut.
trance_error är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-11-27, 10:58   #25
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 91
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Är det så stor skillnad jämfört med igår? Det får ni som bor i huvudstaden reda ut.

Oavsett vädret: Per Nordström var inte helt nöjd med banan igår, känns som att den skulle kunna stöka till det lite för ”känsliga” hästar idag. Om nu inte bankpersonalen går upp tidigt och sladdar till den.

Avdelningen känsliga hästar: Bugatti Miles, Admiral As?
-5 just nu enligt yr, och det är väl där gränsen går för att saltet ska bita (om de saltar). Samtidigt så är det v75-finaler så man kan tycka att de borde göra allt för att få en perfekt barfotabana (tyvärr). Skulle det däremot krävas skor och korta brodd blir jag ej förvånad om det skulle bli jackpott på 7 rätt. 13.45 startar bansändningen, då får man en första uppfattning om vad som väntar. Kan ju vara bra att kolla v4-loppen och se om det funkar att köra barfota eller ej.

Senast redigerad av travanalys den 2021-11-27 klockan 10:59.
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-11-27, 11:11   #26
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 091
Sharp$: 6123
Standard

BG låter positiv och spets tar den. Men tror i vanlig ordning den blir uppäten till slut. Hos mig är den rankad femma till nuvarande procent

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Omgångens bästa spik Mellby Free, spets o slut.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-11-27, 11:21   #27
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Målsättningen med detta bolagssystem är att få sju rätt därför att utdelningen i sjurättspotten dopas med 18 miljoner från förra veckan.. Det blev ett TV-system med dagens två största favoriter som spikar och ett favoritlås. Då blir det utrymme för att strecka många i de återstående fyra avdelningarna. Hoppas man får med några outsiders. Det blir 1-2 minusgrader, mulet och ingen nederbörd på Solvalla.

1) 2,5,6,7,8,9 r3-1 (favoriten 5 tar ledningen. Om hon håller hela vägen passerar hon 10 miljoner intjänat. Björn låter uppåt och det måste man ju på en sådan hedersmärr. Med lite tryck under loppet är kämpaglöden falnande. Det blir rejäl gardering)

2) 2,5,6,7,10,11,12 r9-1 (favoriten och bäste hästen 10 körs av en kusk jag ogärna spikar. Norske 5 kommer med fem raka. I senaste starten, då 12 var spelad till storfavorit betydligt mer än dagens favorit 10, blev det galopp. Idag är han helt bortglömd och ett fynd till 4 %. Här skräller det)

3) 1,3,5,6,9,10 r4-8 (trots Björns optimism är 3 endast streckad till 11 %. Han är startsnabb och kan bli släppt till ledningen av 1, som därmed får en bra rygg. Favoriten 5 får jobba i dödens. 10 med Örjan! Wäjerstens 9 fick bara stryk av omöjlige Extreme senast i Müllers. Ostreckade 6 ser dunderfin ut)

4) 1,4,6,7,8,15 r13-9 (diamantstoet är svårlöst och här känner jag mig vilse)

5) 3 r4-1 (blivande världsstjärnan 3 är överlägsen detta gäng och spikas)

6) 2 r7-5 (storfavoriten 2 drar till spets och bara vinner)

7) 1,7 r12-9 (de två favoriterna 1 och 7 höjer sig över mängden. Min vinnare är 1, som är veterinärbehandlad, får kortad checkrem, bike och lätt tar ledningen. Lås tillsammans med 7 körd av Erik)

Kostar 1512:-. Det är 18 extra miljoner från förra veckan, som höjer utdelningen på 7 rätt. Lycka till!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-11-27, 11:23   #28
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5201
Standard

Stänkarns´ Lördagstankar


V75:1
Har svårt att släppa augustiracet där 5 Mellby Free och 2 Miracle Tile lämnar övriga stoeleiiten och bara försvinner sista 250 metrarna. Hon var riktigt bra då, Mracle Tile, trots att det öppnades efter 08,4 första 500m. Idag lovar Björn att köra det som går med Mallby Free, det är ju hennes sista start innan hon ska betäckas, och det har nog vässats på hemmaplan.

Ingen tveckan om vem som spetsar och vem som sitter i rygg, får Miracle Tile luckan igen så tror jag att det är pott. Hon är dessutom nyklippt och enligt studion går Malmins hästar alltid bättre vid den här årstiden. Om Miracle Tile fortsätter att ge kring 3 ggr pengarna på plats kan det vara dagens spel. Rak tvilling 2-5 står i över 12 ggr degen

V75:2
Har varit inne på 6 Calmass hela veckan, delvis för att jag var så dåligt påläst när den vann och inte hade lyssnat på norska vass eller kass. Men efter strykningarna börjar man bli lite bakrädd. Favoriten gick starkt sista 500 senast (08-tempo), även om det var 1640m och de hade öppnat första varvet efter 14.
Färre hästar att runda, ökar förmodligen vinstchansen. 12 Ture L.A är lite svår att räkna på, ofräsch senast men ska vara bättre nu. Efter strykningarna så skulle det inte förvåna mig om JU bara tokgasar från start och kommer ner i andra eller tredjepar utvändigt. Därifrån ska det vara betydligt bättre chans än 4%. Och Platsoddset (över 3,50) är mer än gångbart. Man kanske ska köra en raket?

V75:3
Goop bombar till spets och kör där. Kan man hoppas på att 4 Gareth Boko eller 6 Global Adventure hittar ner i andrapar utvändigt? Svårt. För inte får väl Björn hållas i spets?

V75:6
2 Gooner verkar bli dagens "andels-spik". Inget fel i det, men trist att rygga samtliga sveriges andelsbutiker. PRovar med 1 Xanthis de Roi och 5 One Kind of Art istället. Särskilt den senare, som kommer att vara lite förbättrad idag, har bästa spåret och som gjort några fantastiska insatser under hösten.

Senast redigerad av Stankarn den 2021-11-27 klockan 11:25.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-11-27, 11:25   #29
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1092
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
BG låter positiv och spets tar den. Men tror i vanlig ordning den blir uppäten till slut. Hos mig är den rankad femma till nuvarande procent
Det är 2140m idag, o inte 3000 meter
trance_error är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-11-27, 11:26   #30
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
-5 just nu enligt yr, och det är väl där gränsen går för att saltet ska bita (om de saltar). Samtidigt så är det v75-finaler så man kan tycka att de borde göra allt för att få en perfekt barfotabana (tyvärr). Skulle det däremot krävas skor och korta brodd blir jag ej förvånad om det skulle bli jackpott på 7 rätt. 13.45 startar bansändningen, då får man en första uppfattning om vad som väntar. Kan ju vara bra att kolla v4-loppen och se om det funkar att köra barfota eller ej.
Tro inte på norska yr.
Jag har -1 grad på baksidan av huset och 0 på framsidan. 3 km från Solvalla.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
travanalys (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td