|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4115Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
V75 Åby 12 mars
Omgångarna duggar tätt på Åby, som är min favorit- och hemmabana, trots att den ligger i grannkommunen Mölndal. Kul när man får räkna på vad dubbla open stretch kan betyda i loppen.
En första mycket preliminär genomgång gav mig följande hästar. En del kanske tas bort innan start en del tillkommer. Det beror på all info som man komma att få från er på Sharps, Skägget, Jens och kuskintervjuer. Avd 1: Kortlopp auto och första hästen är given; 5 RED LADY EXPRESS. Christian Perssons Åby-häst var lysande som treåring och kommer nog att blomma ut i år. Adielsson upp, barfota, amerikansk sulky och bästa spår. Given spik enligt mitt sätt att spela. Ännu bara 14%. Avd 2: Långt lopp där jag tror 5 BORUPS TORNADO gillar distansen. Man maxar balansen inför detta. En annan som har vunnit på långt och har ett open stretch-läge är 9 LUCIFER SAM. Får höra vad Johan säger om sina chanser innan jag bestämmer mig. Avd 3: Här hittar jag ännu en sund spikidé till ännu lägre procent än den i första avdelningen. 5 HARRAN BOKO. Den kan springa riktigt fort på kort! Avd 4: 1 BENITA WINNER tas med på spår. 10 DIVERSITY PELLINI tas med på kusk. Men i ett lärlingslopp behöver inte de bästa segerstrida. Det kan ju bli kaotiskt kört och en "helgadd" är ju inte fel om man har råd. Avd 5: Spik of the week kommer väl här; 6 AMALENCIUS B.B. me Örjan från hyggligt spår. Men jag jobbar ju inte så, därför tar jag med norsken, 11 ASTEROID. Har faktiskt högre segerprocent än favoriten. Å goopen kan ju Åby. Avd 6: 1 SANIBEL får förnyat förtroende. Det gick ju bra sist. Julia har haft flyt i sina tips och nu varnar hon för 13 EIGHT HOUR så den tar jag med. Björklundskan sätter dit stänkare titt som tätt. Avd 7: Dyrt lopp. 1 INNOVATION LOVE låter det bra på från Bergh. 7 VITRO DIABLO hade jag hellre sett en svensk kusk på men vågar inte vara utan den. Kommer från vinst. 10 UNICO BROLINE måste ju med. Tänkbar spikidé. Aronsson har magi i stallet just nu. 11 PHOENIX PHOTO blir jag inte heller förvånad om Örjan sveper fältet med på upploppet. Däremot tänkte jag hoppa Sweetman. Så den kan ni nog spika
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TheZ (+10) Senast redigerad av bosseguldheden den 2022-03-10 klockan 17:06. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Det är en kul omgång, rätt bra klass, svåra lopp med en del hästar som det är frågetecken på och det ser ut att bli bra betalt. Har spikar klara ännu, men ska väl försöka få fram några tills på lördag.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Dear Friend tror jag att jag ska spika i morgon. Alltid en början.
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Daniel Berglund och Jens Sjödén V75 Åby på Service Plays
Senast redigerad av hoola den 2022-03-11 klockan 16:27. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Global Brilliance kommer ut efter vintervila och har en lång säsong framför sig. Är startsnabb, men Dear Friend ska kanske göra sin sista start i livet och med maximerad balans och full laddning så skulle det förvåna mig om Stefan Persson svarar till varje pris som helst. Global Brilliance är tydligen svår att bedöma formen på i träning och det är nog smartast att ge henne ett fint lopp i rygg på open strech.
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Min enda rad till omgången.
V75 Inlämnat: 2022-03-11, 06:21 Åby Lördag 2022-03-12 Start: 16:20 Kostnad: 0,50 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6 Dear Friend (1, 5) 2: 1 Digital Indy (5, 9) 3: 7 Upstate Face (10, 4) 4: 9 Donna (3, 10) 5: 6 Amalencius B.B. (12, 11) 6: 5 Love You Sweden (1, 11) 7: 11 Phoenix Photo (10, 5) 1x1x1x1x1x1x1 = 1 rader. 1 x 1 x 0,50 kr = 0,50 kr. Totalt: 0,50 kr. Rättningskod: NOL LRÄ TT? Ögnade igenom starlistorna och såg att någon spikat Dear Friend i 5 tippar. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Lisa Lisieux: hysterisk form enligt tränaren, springspår, har styrka och vinnarskalle efter Ready Cash. Jag singlar, väl medveten om att ingen gör så i lärlingslopp. Just därför.
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Det sägs att 11 PHOENIX PHOTO och 10 UNICO BROLINE är redan klara för någon slags final. Vad är det för final?
Hur kan man ta reda på vilka som är klara för final? Det gäller ju att ta reda på vilka som inte är så angelägna om att vinna just denna omgång på Åby. Om ni inte 11 PHOENIX PHOTO och 10 UNICO BROLINE är så angelägna om att vinna just denna omgång så blir ju V75-7 väldigt öppet. Hörde en intervju med Örjan och läser man mellan raderna så lät det som att det kan bli lite passivt. Senast redigerad av SwedishHorseRacing den 2022-03-11 klockan 21:54. |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Citat:
På den här sidan ser du poängställningen i resp klass. https://www.travsport.se/tavling/sve...oangstallning/ Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5) |
||
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Banned
|
Citat:
Så ja, vi lär se lite passivare upplägg på ett par av de startande i sista avdelningen på morgodagens V75, där siktet är inställt på ett ge hästen ett ordentligt "banjobb" inför finalen, där man vill se hästen avsluta med full fart över mål. Det finns säkert massor av experter på Sharps som kan ge en mer initierad beskrivning, men det här är vad jag uppfattat som lekman, från staketet. Senast redigerad av Stankarn den 2022-03-11 klockan 23:01. |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
Det är ju en delikat balansgång. Man vill ofta vinna försöket utan att offra för mycket. Det är ju bra pengar i förstapris och det finns ingen garanti att man vinner finalen ett par veckor senare eller blir tvåa. Ibland vill kuskar/tränare ha ett lopp i kroppen på hästarna ett par veckor före finalen för att inte tappa formen. Så det skiljer väldigt mycket från tränare till tränare och häst till häst.
Efterhandaren (+5) |
|
|
|
|
|
|
#14 | ||
|
Banned
|
Citat:
Citat:
Efterhandaren (+5) |
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
Har läst på min sedvanliga kvart (iaf senaste veckorna) till v75. Har kommit fram till att inte överanalysera men samtidigt ha en bra grundkunskap och koll på hästarna är minst lika effektivt som att som att spendera en hel vecka till en omgång.
Det jag har kommit fram till är att spika Carna Sensei i första. Jag tror på hård körning från början och att Flemming blåser ner de till slut när det är maxat i balansen och allt. Hon är ruskigt fin i steget och har en toppspeed att tillgå så jag går spelvärdet och spikar till 12%. Kompletterande spik blir mindre roliga Amalencius BB som är för bra för klassen. Måstehästar i övriga lopp för mig är: Cuenca i avd 2, Örjan upp, barfota bak och stark häst som trivs över distansen. Harran Boko i tredje som har en jäkla toppfart och skulle han få vinnarhålet så måste den vara svårslagen... Har bäst känsla för Lisa Liseux i fjärde som var ute mot tuffa hingstar senast men kan nog ha mått bra av att få det tempot i kroppen. Cala Mayor de B i sjätte var spelad till 11 gånger i ett liknande lopp senast som Nina Ginto vann, då blev det dödens och stumma ben till slut. Nu blir det barfota runt om för första gången och slipper man dessutom dödens så borde hon duga, iaf streckvärd till under 2%. Dock bred gardering... Baritone Artist tycker jag gjorde det bra i guld senast och dessutom startsnabb. Hittar man rygg ledaren passar Åby perfekt. Under 4%! Men jag är förmodligen ute och cyklar imorgon. Ska ej läsa på något mer utan enbart kolla strykningar och balansändringar före inlämningen imorgon. |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Banned
|
Citat:
Markus B Svedberg bajsade alla spelare i munnen senast, när han trots bästa spåret bakom bilen inte satsade ens 2 Dextrosol från start. Vad har gjort honom till en världskusk på 6 dagar helt plötsligt menar du? Senast redigerad av Stankarn den 2022-03-12 klockan 01:09. |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Menar du att han skulle ha laddat i hästens gulddebut på en bana där innerspår är fördelaktigt och med Disco Volante på insidan? Kanske var det spelarna som det var fel på det och inte kusken? På Åby är det ju betydligt bättre med spår en bit ut gentemot Axevalla och dessutom inga guldhästar på insidan. Jag ser det iaf inte som helt otroligt att han kan hitta rygg ledaren. Aldrig påstått att MBS är en världskusk men hans ROI på årets 37 kuskstarter är nog svårslaget.
|
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
V75-1 Klass slår form brukar det inte vara. Men denna gång tror jag att jag har rätt
6 Dear Friend 39% möter ett silvergäng fast det Stoeliten. Hon är för bra för detta gäng och jag tror hon har mycket bra chans att vinna. Hon har mött eliten och nu går ner 2-3 klasser. Bra chans 1 Global Brilliance 15% är bra och är en häst för eliten. Men att växa in i Stoeliten brukar ta några lopp. Hon är första utmanare men jag tror ändå att det blir passivt upplägg 4 Florist 1% tror jag är den som kan skrälla här. Hon är bra för dagen men behöver sitt lopp. Får hon draghjälp hela vägen så blir hon farlig 10 Carna Sensei 13% är intressant med Barfota och jänkarvagn denna gång. Hon har visat att hon har fart och framför allt speed. Kan duga långt om det blir tempo 7 Vichy Grif 3% känns som en flygmaskin om det klaffar i loppen. Men kräver tur härifrån 2 Chablis Ribb 6% kan duga med en smygare då hon kan avsluta. Men även där måste det klaffa Rank V75-1 A 6 B 1-4-10-7-2 C 9-5 D 8-3 V75-2 Tror att det är dags trots dåligt spår. Bästa hästen finns från svårt spår 8 Equal To None 12% är bästa hästen i loppet. Stark och oöm gör att man kan köra från alla positioner i detta lopp. Väldigt lite streckad i mina ögon 5 Borups Tornado 17% har väldigt många ändringar inför detta lopp som gör den intressant. Tror det blir ett offensivt upplägg och den kan vara värd att passa då 1 Digital Indy 25% blir favorit här men frågan är om den håller spets. Får den bestämma så kommer den bli farlig men det är inte säkert att den får styra och ställa här 9 Lucifer Sam 11% gillade jag vad jag såg senast. Hästen har grym form och kan slå av de flesta oavsett lopp. Blir att räkna med och ska med om man garderar. 6 Rossie Garline 13% är en dansk häst som är osynad här. Flemming Uppåt och då ska man verkligen passa den om man tar ett par hästar 7 Hemipphere 8% är bra för klassen men körs av tränaren Fredrik Linder vilket brukar betyda spårproblem i loppen. Risk för vingel är stor Rank V75-2 A 8 B 5-1-9-6-7 C 11-4-3-12-10 V75-3 Tror det kan bli ett lopp där hästen på väntan vinner! 5 Harran Boko 11% tror jag är bästa hästen för distansen och läget trots årsdebut. Tror man har laddat hårt för denna start och jag tror att det blir rygg ledaren eller ledningen och då är det hästen att slå 6 Hazard Boko 11% tycker jag även den är intressant då den har form och hyfsat läge. Barfota bak kan göra en bra effekt här och den är inte borta 8 Niky Flax 0% ger jag mig inte på. Den kommer skrälla när som och det är inte omöjligt att den gör det idag. Passas 4 Disco Volante 17% orkar jag snart inte med. När jag spikar torskar den och när jag garderar så vinner den. Men visst har den grym kapacitet när den funkar 10 Stoletheshow 44% blir favorit och jag tycker det är en dålig sådan. Han trivs när han är där framme med fart och jag tror den är bortlottad här. Ingen bra favorit Rank V75-3 A 5 B 6-8-4 C 10-11-7 D 9-3-1-2 V75-4 Här finns det bra chans att det skräller. Leta skrällar är mitt råd 3 Magical Mile 19% får bli mitt första streck då man rycker skorna. Kan bli väldigt intressant om den funkar på den balansen i detta öppna lopp 9 Donna 21% sågade jag senast och nu ute med sämre läge. Men tonläget från stallet gör mig intresserad trots allt. Jag tror den är bra för klassen ändå 15 Nikita Vrijhout 1% har spelarna totalt glömt bort här. Hon har en speed som få och kan få det perfekta loppet i draget. Se upp 10 Diversity Pellini 14% har bra form för dagen och väntar på segern. Jag ska inte ta bort den om man garderar på några hästar 5 I´m All in 4% var inte som bäst senast men det låter uppåt igen. Tror man kommer ladda och köra offensivt och det kan räcka långt i detta gäng 1 Benita Winner 10% har bra läge och bra chans på spets. Lite tveksam dock att hon är lite för blöt för V75 ännu. 12 Lista Tinge Ling 4% står bra inne i klassen och har bra form och ska passas om den går felfri Rank V75-4 A 3 B 9-15-10-5-1-12 C 13-11-2-8-14 D 6-7-4 V75-5 Megafavorit trots sin osäkerhet. Jag tycker inte man ska spika 12 Best ofdream Trio 7% stod för en prestation som man sällan skådad senast. Tror den är ännu bättre nu och är klart mitt första streck. Tror den här hästen är i Guld redan i höst 2 G.K Justus 3% fattar jag inte är så lite spelad. Det här är en kanonhäst med ett grymt läge och den måste räknas tidigt. Varning säger jag bara 6 Amalencius B.B 76% är en fantastisk häst med en kapacitet som få. Men nu långresa och hästen är orolig. Jag tycker man ska gardera hästen 7 dagar i veckan med tanke på det. 4 Bravo Sabotage 3% tycker jag har ett spännande läge då den är startsnabb och kan välja hur den vill köra. Det här är en bra häst i grund och botten och från spets växer den 11 Asteroid 6% är sjukt lite spelad till förhållande till kapacitet. Man tror att detta kan bli en stjärna redan nästa år så jag tycker man ska passa hästen. 7 Image Rapida 0% tycker jag man ska lägga en liten varning för. Den här har kapacitet för skrälla och man ska inte skrämmas trots spåret Rank V75-5 A 12 B 2-6-4-11-7 C 10-9-3 D 1-8-5 V75-6 Här kommer det att skrälla. Ta så många man kan är rådet 9 Kattis J Boko 6% får mitt första streck. Hästen ser fantastisk ut för dagen och jag tror man hittar ut tidigt och jag tror det här är den roliga skrällen för omgången till förhållande till % 8 Jeopardy 10% såg riktigt fin ut efter gunga. Jag är säker på att detta är bästa hästen på startfållan och kommer den till spå blir den farlig. 14 So Superb 1% har jag spikat flera gånger då jag sagt att det här är en klassklättare. Jag tänker inte ändra mig trots att jag rankar ner den lite denna gång. Varning. 11 Use Face 12% tror jag kan bli farlig här om den bara travar. Det här är en häst med bra kapacitet och lär köras offensivt om det finns en chans. 13 Eight Hour 9% har jag spikat flera gånger och inte varit nära. Skulle hästen visa upp sin kapacitet så är det ett måste på bongen idag. Det finns bra kapacitet i alla fall 15 Nina Ginto 6% duger även den i klassen och ska inte helt räknas bort Favoriterna 1 Sanibel 22% och 5 Love You Sweden 21% tror jag man kan ta bort. Jimmy Dahman på V75 samt Bergh med en starttrög häst. Det går bort Rank V75-6 A 9 B 8-14-11-13-15 C 3-5-1-6-10 D 7-12-4 V75-7 Dagens bästa spik finns till slut. Det här är spets och slut 5 Sweetman 24% är inte ens favorit denna gång. Såg grym ut senast och nu spetsläge. Vem ska slå den från spets då värsta konkurrenterna fått bakspår och alla på framspår vill ha rygg? Jag tror det är spel emot ett mål för Sveriges spetshäst nr 1 10 Unico Broline 22% är första motbud men den kommer få göra jobbet igen. Är bra för klassen men att han ska slå min tipsetta från dödens i Autolopp ser jag som svårt 11 Phonix Photo 29% blir favorit igen. Grym häst men inte kommer man köra livet ur sig för denna start. Nä det bli nog en bra spurt men inte någon vinnare. 4 Baritone Artist 4% är ju en häst jag gillar. Kan bli rygg ledaren och den har speed som få. Kan skrälla absolut men då måste nr 5 vara dålig för dagen igen. 9 Devs Daffodil 4% är svår att inte tycka med tanke på dessa avslutningar den gör. Skulle den smyga hela vägen så kan den skrälla men denna gång är det mycket som ska klaffa. 8 A Good Point 0% var det mycket snack senast på och det måste man ta med sig nu när den är hetl bortglömd Rank V75-7 A 5 B 10-11-4-9-8 C 2-3-6 D 1-7 Lycka till Jiwa Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ms (+20) |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Spelvärde singlar i avd 1 och 7. Gissar Dear Friend och Sweetman, någon som vet?
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
V75
Inlämnat: 2022-03-12, 10:23 Åby Lördag 2022-03-12 Start: 16:20 Kostnad: 360,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 6, 9, 10 (5, 7) 2: 5 Borups Tornado (9, 12) 3: 4, 5, 7, 10 (6, 11) 4: 3, 10, 13 (14, 1) 5: 2, 6, 10, 11 (12, 4) 6: 9 Kattis J.Boko (11, 5) 7: 5, 10, 11 (9, 6) 5x1x4x3x4x1x3 = 720 rader. 720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr. Totalt: 360,00 kr. Rättningskod: LCX SDQ ZFJ Avd 1 Får se om Dear Friend kan ta en sista seger! Men det är jämnt där bakom. 2 Chablis Ribb 6% och 9 Betting Pacer 7% rycker man skorna på och de kan spurta vasst tillslut. Avd 2 Har ju varit mycket snack på Borups Tornardo ett tag. Stämde inte inför senast, men bättre känsla nu. Skoryck och amerikansk vagn. Det är en stark häst och till 17% känns det kul att spika. Avd 3 Favoriten är en nästagångare, men bakspår över kort i guld känns sårbart. Finns kapabla hästar med i loppet. Vad har Kolgjini för planer med Upstate Face i år? Harran Boko streckas också. Disco Volante blir man inte klok på. Dålig insats senast och det var lite tråkigt att se hästen uppträda på det sättet faktiskt. Kanske är den slut? Men jag tänker inte åka på hästen idag. Den får ett streck. Avd 4 Lurigt lärlingslopp. Blir ett 3-hästarslås där jag streckat lite sett till hela ekipagen. Hoppas kunna överleva loppet. Avd 5 76% på dagens största favorit 6 Amalcenius B.B. Den kan bara vara bäst, men försöker ändå fälla. 11 Asteriod 6% är en segervan häst från Frode Hamres stall. Återkommer efter längre vila, så formen kan vara lite oklar, men man åker väl inte till Åby och V75 om man inte vill tävla? BG upp. 2 G.K. Justus 3% är ju tävlat flitigt på V75 och gjort det bra alltsomoftast. Skoryck nu. Känns som en intressant skräll om favoriten gör bort sig eller har en sämre dag. 10 Beckham är spelad till bara 2%. Gjort flera riktigt bra starter på slutet och vunnit på V75. Verkligen bortglömd idag. 12:an imponerade senast när den rundande fältet. Men tuffare motstånd idag (går upp i klass) och svåraste utgångsläget. Jag chansar bort den och får lyfta på hatten om den bara vinner. Avd 6 Chansspikar 9 Kattis J. Boko 6% i ett öppet lopp. Står verkligen på tur och nu rycker man skorna också. Avd 7 Krånglar inte till det. Streckar Sweetman, Unico Broline och Phoenix Photo. De tre bästa på pappret. Sweetman leder länge? Spets verkar ju verkligen vara den enda position hästen fungerar i. Lycka till med spelen idag!
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Jag tror Sweetman börjar bli lite märkt både fysiskt och psykiskt av den hårda matchningen senaste 7-8 månaderna. Ok hästen har grym kapacitet men är lite speciell i skallen och har väl sett tveksam ut senaste starterna. Hm dags för lite paus och återhämtning om det ska bli en etablerad Gulddivisionare.
Men jag har haft fel förr. Hösten 1988 tror jag det var
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Citat:
Det dom är problemet med bra pengar för 2-3-4-5 e plats Ändra det till pissepengar på v75 så kommer folk köra för vinst eller ej anmäla. Startar man ska man köra gör vinst, ALLTID |
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
Bolagssystemet har gått rätt bra hittills i år. Läste just Jiwas inlägg, som alltid är fullt med välmotiverade och kreativa idéer. Vi skiljer oss åt i andra avdelningen. 19 miljoner extra i sjurättspotten från förra veckan.
1) 1,5,6 r9-2 (snabbstartande favoriten 6 går ner i klass. Rätt distans. Men 1 kan ta ledningen och streckas därmed. Fyraåriga 5 gör årsdebut mot äldre ston. Hon är startsnabb och har Erik i vagnen. 10 är bortlottad med bakspår på sprint) 2) 1,5,6,11 r8-9 (det är här Flemming vinner med 6, som kommer från två raka segrar. Ett fynd till 13 %. Streckar även favoriterna 1 och 5. Malmqvist/Ecce har ett enormt flyt och 11 streckas till 3 %) 3) 4,5,6,7,10 r3-11 (storfavoriten 10 är bortlottad och någon där framme rinner först över mållinjen) 4) 3 r14-10 (3 barfota låter stallet mycket uppåt på. Spikas till 20 %) 5) 6 r12-4 (dagens största favorit 6 har ibland visat osäkra tendenser. Örjan lotsar hästen felfritt och vinner idag liksom de två senaste gångerna. Spik) 6) 1,3,5,6,8,11,13,15 r9-7 (1 bör vinna men stort skrik på 5. Här skräller det) 7) 2,4,5,6,10,11 r9-7 (5 bör ta ledningen och vinna här. Blev bakåtdragen i kall rygg senast - glöm. Jag spikar dock inte Adrian. 6 blir mitt hopp till hög utdelning) Kostar 1440:-. Lycka till! |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Red. från 2100R till 374R 17,8%
1: 6 Dear F. 2: A:1 B: 5,6 3: A.10 B: 7 4: A:14 B: 15,12,9,3 5: A:12 B: 2,4,5,10,11 U: 6 6: A:8 B: 9 7: A:11 B: 6,9,10 U: 2 2A 1U |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ett till som kan ge lite mer pengar om bara om slår in
3240R till 220R 6,8%( Jaa, lite mycket red.) 1: A: 6 B: 1,2,5 U:10 2: 6 Rossi Garline 3: A: 10 B: 4,7 4: A: 14 B: 3,4,9,10,15 5: A: 6 B: 2,4,9,11 U: 12 6: A: 1 B: 5,6,8,9,11 7: 2 Innovation Love 2A 1U |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Banned
|
Citat:
I en sport där positioner är "allt". Särskilt för oss som spelar. My Bad! Senast redigerad av Stankarn den 2022-03-12 klockan 13:14. |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Banned
|
Från min sida blir det bara ett bidrag idag, asgarvar hela vägen till banken om Klockarn´ hittar rätt.
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Adrian skickligare kusk än Kontio?
Spelvärde: "6 Olga Tooma... Näst senast körde Jorma Kontio henne och hamnade då snett på det från spår ett... Bättre förutsättningar nu med springspår och en skickligare kusk i sulkyn" |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Blev tidig inlämning av chansrad idag.
V75 Inlämnat: 2022-03-12, 10:27 Åby Lördag 2022-03-12 Start: 16:20 Kostnad: 105,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 10 Carna Sensei (6, 5) Tempo inledningsvis, Flemming rak i sulkyn och klipper dom sista stegen. 2: 12 Cuenca (6, 8) Många om budet här. Kusk spik 3: 5 Harran Boko (10, 4) läget… spik emot favoriten 4: 1, 10, 13, 14, 15 (9, 3) 5: 6 Amalencius B.B. (11, 12) Släpps väl till spets och sen är det över. Bäst helt enkelt. Har iof ett par g när bfro. Stå på bena bara. 6: 4, 7, 8, 9, 13, 15 (1, 5) Haha ha 1% ![]() 7: 3, 4, 5, 7, 9, 10, 11 (2, 6) 1x1x1x5x1x6x7 = 210 rader. 210 x 1 x 0,50 kr = 105,00 kr. Totalt: 105,00 kr. |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
V4
Inlämnat: 2022-03-12, 13:39 Åby Lördag 2022-03-12 Start: 14:45 Kostnad: 64,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5 McGarret (6, 7) 2: 6 Mamaneedshismoney (2, 7) 3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 (2, 8) 4: 1, 3, 9, 11 (4, 10) 1x1x8x4 = 32 rader. 32 x 1 x 2,00 kr = 64,00 kr. Totalt: 64,00 kr. Rättningskod: FKV VHZ NKM |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Provar en liten v4:a
V4 Inlämnat: 2022-03-12, 14:44 Åby Lördag 2022-03-12 Start: 14:45 Kostnad: 300,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 4, 5, 6, 7, 8 (2, 5) 2: 2 Iznogoud Am (6, 7) 3: 2, 4, 6, 7, 8 (1, 5) 4: 1, 2, 3, 9, 11 (4, 10) 6x1x5x5 = 150 rader. 150 x 1 x 2,00 kr = 300,00 kr. Totalt: 300,00 kr. Rättningskod: MKV ZHV VCJ Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+4) |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
V4
Inlämnat: 2022-03-12, 14:45 Åby Lördag 2022-03-12 Start: 14:45 Kostnad: 80,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5, 6 (7, 4) 2: 2 Iznogoud Am (6, 7) 3: 1, 2, 6, 8 (4, 5) 4: 1, 3, 4, 9, 11 (10, 6) 2x1x4x5 = 40 rader. 40 x 1 x 2,00 kr = 80,00 kr. Totalt: 80,00 kr. Rättningskod: HKZ XHN XCB |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Administrator
|
En sådan här dag när många spikar Amalencius så kan det vara värt att fundera kring reserverna lite noga...
OM man stryker favven så vill åtminstone inte jag sitta med spik på Kim till 75% från bakspår trots att det är min tvåa i ranken. Tar hellre BG då till singelstreck!
|
|
|
#39 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Citat:
(så förmodligen trippar den i mål 40 m före de andra, utan tillstymmelse till galopptendenser). Men det är ju lite av spänningen med det här spelet.
|
|
|
|
|
|
|
#41 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#42 |
|
Sett till specifik uppgift har jag inga större plus för vare sig Kontio eller Adrian.
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Reducerat som vanligt. Spikar blir Dear Friend, Disco Volante och Love You Sweden. Lycka till!
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Uppskattar om du bjuder på spelvärdets spikar.
Senast redigerad av ms den 2022-03-12 klockan 15:47. |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Spikar spekulativt på att Timos kanon dummare sig och då tror jag Addes kuse som är ny i klassen men
är kapicitetsmässigt fortfarande i för låg klass har en bra chans trots spåret. Vågade inte spika senast pga spåret, trots topp info, tuffare emot idag och åter igen loppets sämsta spår, Vad jag går på är att kollektivet fortfarande inte helt kopplat hur hög kapacitet kursen har, samt att loppets undantagslöst är galet osäker. |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
V75
5,6,10 1,8 4,7 13,14 6 13 5,7 |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Dunkar in 90 spänn på följande jackpotrad:
1 5,6 2 6,11,12 3 4,6,7,10,11 4 14 Lisa Lisieux 5 6,12 6 6,8,11 7 11 Phoenix Photo helt i Great Resets anda. Trodde man aldrig att Putte skulle gå i bräschen. Nu väntar väl nationalisering av allt, stopp för internet, dödsstraff för alla missnöjesyttringar, digital valuta (rubeln är ju stendöd), vaxxpass och förbud för medborgarna från att lämna landet och andra att komma in. Jag som i min enfald hade räknat med att tokstollarna i Kanada, Australien och Nya Zeeland skulle komma först. När bomberna i Ukraina föll lite för tätt, införde de krigslagar. När lastbilarna i Kanada tutade en dag för länge, införde Trudeau krigslagar. Lite skillnad på vad man tycker om sina medborgare.
|
|
|
|
#48 |
|
Glöm inte Berg i sista, barfota Lova You. DD-draget.
Avd 1: 1, 6, 10 (5, 2) 2: 1, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12 (3, 10) 3: 4, 5, 6, 7, 10 (3, 11) 4: 14 Lisa Lisieux (3, 9) 5: 6 Amalencius B.B. (12, 11) 6: 1 Sanibel (5, 8) 7: 2, 5, 10, 11 (6, 4) 3x8x5x1x1x1x4 = 480 rader. 480 x 1 x 0,50 kr = 240,00 kr. Totalt: 240,00 kr. Rättningskod: JMZ XHN SMC Senast redigerad av ms den 2022-03-12 klockan 16:11. |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
V75
Inlämnat: 2022-03-12, 16:10 Åby Lördag 2022-03-12 Start: 16:20 Kostnad: 840,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6 Dear Friend (1, 5) 2: 1, 5, 6, 7, 8, 11, 12 (9, 10) 3: 4, 5, 6, 7, 10 (3, 11) 4: 3 Magical Mile (14, 10) 5: 6 Amalencius B.B. (12, 4) 6: 1, 3, 5, 6, 8, 11, 13, 15 (9, 7) 7: 2, 4, 5, 6, 10, 11 (9, 7) 1x7x5x1x1x8x6 = 1680 rader. 1680 x 1 x 0,50 kr = 840,00 kr. Totalt: 840,00 kr. Rättningskod: DGN PHV VMM |
|
|
|
|
|
|
#50 |
Raket
Första rakethäst av tre är Cuenca. Med Örjan från bakspår får den ett fint lopp.
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
V75
Inlämnat: 2022-03-12, 16:17 Sundbyholms Travbana, Sista Stallskrikets andelsspel Åby Lördag 2022-03-12 Start: 16:20 Kostnad: 2 289,60 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6 Dear Friend (1, 10) 2: 1, 3, 5, 6, 8, 9, 11, 12 (7, 10) 3: 5, 7, 10 (4, 6) 4: 1, 3, 4, 5, 9, 10, 12, 14, 15 (13, 2) 5: 2, 6, 11, 12 (10, 9) 6: 8 Jeopardy (1, 5) 7: 3, 5, 6, 10, 11 (4, 9) 1x8x3x9x4x1x5 = 4320 rader. 4320 x 1 x 0,50 kr = 2 160,00 kr. |
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Var så nära på att spika Hemisphere i avd 2 men vågade inte helt och låste med Borups Tornado som det låter så uppåt på. Lycka till alla!
V75 Avd 1: 2, 6, 9, 10 (1, 5) 2: 5, 7 (1, 6) 3: 4, 10 (7, 5) 4: 14 Lisa Lisieux (3, 9) 5: 6 Amalencius B.B. (12, 11) 6: 1, 5, 6, 7, 8, 11, 13, 15 (9, 3) 7: 2, 3, 4, 5, 9, 10, 11 (6, 7) 4x2x2x1x1x8x7 = 896 rader. 896 x 1 x 0,50 kr = 448,00 kr. Totalt: 448,00 kr. Rättningskod: JJW WHZ NMC
|
|
|
|
|
#53 |
|
Lillunter leker med dom. Jäklar vilken fin märr med grym tävlingskalle. Hoppas avelsarbete får vänta. Dear Friend vill vi se på tävlingsbanan. Still going strong.
Difsteve (+5) |
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Banned
|
"Man vill ju fälla de de stora favoriterna. Det är ju det här det går ut på."
Ahahahahahah... Knasbollen i studion - de luxe, Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+6) Senast redigerad av Gotland den 2022-03-16 klockan 22:58. Anledning: Språkbruk |
|
|
|
|
|
#56 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Banned
|
Dagens första torskspel:
VINNARE Inlämnat: 2022-03-12, 16:40 Åby Lopp 6 Lördag 2022-03-12 Start: 16:42 Kostnad: 425,00 kr Vadet gäller startnummer 5 Borups Tornado 1 x 425,00 kr = 425,00 kr. Totalt: 425,00 kr. Rättningskod: HDZ ZHZ QGF |
|
|
|
|
|
#58 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
börjar bra!
V75 Inlämnat: 2022-03-12, 15:49 Åby Lördag 2022-03-12 Start: 16:20 Kostnad: 360,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6 Dear Friend (1, 5) 2: 1, 6, 7, 8, 11, 12 (5, 4) 3: 4, 10 (7, 11) 4: 9, 10, 12, 14, 15 (3, 1) 5: 2 G.K.Justus (6, 4) 6: 8, 10, 13 (4, 5) 7: 3, 4, 7, 11 (9, 5) 1x6x2x5x1x3x4 = 720 rader. 720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr. Totalt: 360,00 kr. Rättningskod: BKQ XHR PMM |
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Man tackar... Rundade av kontot...
TRIO Inlämnat: 2022-03-12, 16:28 Åby Lopp 6 Lördag 2022-03-12 Start: 16:42 Kostnad: 8,00 kr Vadet gäller startnummer Plac. 1:a: 5 Borups Tornado 2:a: 11 Alert Vendil 3:a: 1, 6, 9, 12 4 x 2,00 kr = 8,00 kr. Totalt: 8,00 kr. Rättningskod: MBW WHV PMJ |
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Härligt! Den spiken satt!
Kul för Stenströmer! |
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Banned
|
Citat:
Vilken TUR jag har....OCH nu redovisar jag spelen FÖRE utsatt spelstopp. FANTASTISKT! Tack för kaffet!
Senast redigerad av Stankarn den 2022-03-12 klockan 16:55. |
|
|
|
|
|
|
#64 | ||
|
Citat:
|
|
|
|
|
#65 |
|
Örjan och Flemming tävlade mot varandra om vem som kunde få häst med lägst puls efter mål…
linfre (+10) Senast redigerad av Basse den 2022-03-12 klockan 16:54. |
|
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Citat:
V5 Inlämnat: 2022-03-12, 16:50 SistaStallskriket andelsspel Åby Lördag 2022-03-12 Start: 17:05 Kostnad: 588,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4, 5, 7, 10 (6, 11) 2: 1, 3, 9, 10, 12, 14, 15 (5, 13) 3: 6, 11, 12 (2, 10) 4: 8 Jeopardy (5, 1) 5: 2, 3, 5, 6, 9, 10, 11 (4, 7) 4x7x3x1x7 = 588 rader. 588 x 1 x 1,00 kr = 588,00 kr. Totalt: 588,00 kr. Rättningskod: MHZ QHQ VGF |
||
|
|
|
|
|
#67 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Långt lopp och dubbla stretch, så det är lugnt att sitta sist och smacka 0,2 meter kvar
Basse (+5) |
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Kan bara inte strecka Disco Volante. Melanders häst får agera hare så att Stoletheshow får avgöra via överpace.
V5 Inlämnat: 2022-03-12, 16:52 Åby Lördag 2022-03-12 Start: 17:05 Kostnad: 150,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 10 Stoletheshow (5, 7) 2: 3, 14 (10, 9) 3: 4, 6, 10, 11, 12 (2, 9) 4: 5, 6, 7, 8, 15 (1, 3) 5: 4, 5, 6 (11, 10) 1x2x5x5x3 = 150 rader. 150 x 1 x 1,00 kr = 150,00 kr. Totalt: 150,00 kr. Rättningskod: FHQ VHW NGM |
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Banned
|
Citat:
Har ingen koll. Men om du vill ha min uppfattning så är det väl som att Elin och Sandra avlönas av Ukrainska staten. Vem som avlönar Tillmann är fortfarande oklart. Vinnova? |
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Hade de nöjt sig med barfota på Disco så hade han nog inte blivit så het och då hade han nog vunnit.
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Förbannat!!! Den där jävla Nordström kör bort igen!!! Hur ska Harran Boko förlora felfri?
Det är en jävla lallare det där! Fy fan! Vilken jävla pajas! |
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Jösses... gamlingen vinner, Tycoon Conway Hall!
Den såg man inte komma i något scenario... |
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
DD. Får kolla detta i efterhand.
1: 13 Eight Hour 3: 3 Astronascente Zac 100 kr Rättningskod. CGZ XHR ZDM Lycka till! Senast redigerad av valo den 2022-03-12 klockan 17:12. |
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Varför väntar inte Nordström och går invändigt på OS istället?
Blir så jävla irriterad på honom! Det är inte första gången på kort tid han kostar pengar!
|
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Banned
|
Citat:
Om vi ska vara lite seriösa. Nä, hon hade inte rätt. Den här gången heller. Senast redigerad av Gotland den 2022-03-12 klockan 17:33. Anledning: dåligt ordval |
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Disco stannar tidigare än vanligt så Harran får ju den lite i knäet när han hoppar. Trist när loppet blev kört precis som man ville. Hur Disco kunde bli så hårt spelad fattar jag ingenting av. När man drar skorna vill man ju ha en häst i någorlunda form... Dags för pensionärsliv nu.
|
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Banned
|
Sorry. Har ingen koll på vad som är första eller sista gången. Och antar därmed att du inte är intressarad av min uppfattning i frågan. Men Shooter har säkert. PM: a henem.
|
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Citat:
1) Nerspelad i odds i morse. Fett mycket! 2) Fleming låg lågt. Men tittade åt ljughållet när han pratade i kameran. 3) Alla tipsexperter (läs initierade) sågade den, men pratade mer negativt om den än vad de pratade positivt om alla andra hästar tillsammans. Dopad?
|
|
|
|
#85 |
|
Heller inte sista gången om du aldrig lär dig. Det är ju inte direkt en av Sveriges topp 5-kuskar.
|
|
|
|
#86 |
|
Visst är det svårt att vinna på 1640m från bakspår. Men trots ett perfekt lopp i andra utvändigt fixar inte Goop ens att komma på pallen. Det var hans bästa chans i Björnkollen.
Icke godkänt! |
|
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Trenden håller i sig, knappt en enda vinnare med skor på. Ska Lisa vända trenden nu eller får vi ännu en vinnare med skolättningar? Kanske Diversity Pellini?
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Citat:
Upstate Face satt något hack för långt bak tyvärr. Gick ju med rätt fin fart över mål. Går nog framåt till nästa start. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+7) |
||
|
|
|
|
|
#89 |
|
Alla funkar bra eller VG bildmässigt, och Elin alltid värd att lyssna på tycker jag. Fin sort. Tillman's nivå är lite mer beroende av omgivning.
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Så missar man ändå... Suck
V75 Inlämnat: 2022-03-12, 11:43 Åby Lördag 2022-03-12 Start: 16:20 Kostnad: 283,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6 Dear Friend (1, 10) 2: 5 Borups Tornado (1, 6) 3: 4, 7, 10 (5, 6) 4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 12, 13, 14, 15 (9, 3) 5: 6, 12 (11, 4) 6: 1, 3, 6, 8, 9, 13, 15 (5, 11) 7: 5 Sweetman (11, 10) 1x1x3x13x2x7x1 = 546 rader. 546 x 1 x 0,50 kr = 273,00 kr. Avgift 10,00 kr. Totalt: 283,00 kr. Rättningskod: MGR SHR SDH Och andelsspel ett V75 Inlämnat: 2022-03-12, 16:01 AMG Klubben Bildahls andelsspel Åby Lördag 2022-03-12 Start: 16:20 Kostnad: 2 025,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 5, 6, 10 (9, 7) 2: 5 Borups Tornado (1, 6) 3: 4, 5, 6, 7, 10 (3, 11) 4: 1, 3, 4, 5, 9, 10, 12, 14, 15 (13, 2) 5: 6, 12 (11, 2) 6: 1, 3, 5, 6, 8, 9, 11, 13, 15 (7, 14) 7: 5 Sweetman (11, 10) 5x1x5x9x2x9x1 = 4050 rader. 4050 x 1 x 0,50 kr = 2 025,00 kr. Totalt: 2 025,00 kr. Min kostnad: 2 025,00 kr x 2/22 = 184,09 kr Rättningskod: LMS ZHP WMC |
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Perfekt att få in 12:an. Behövde en C-häst i det loppet.
|
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Banned
|
Härligt, en kommunare som rensar 98%....
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Administrator
|
Citat:
Du är ju grym på tipsen. Håll dig till det tack!
|
|
|
|
#96 |
|
Jo, bildmässigt har inga anmärkningar men hon har ibland urbota dumma kommentarer och så ursäktar hon ALLTID varenda kusk trots en i mångas ögon usel styrning. Oavsett omgivning.
|
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Elin G känns kunnigast i sammanhanget men har väldigt svårt att kritisera, speciellt när förstoringsglaset är på Ulf O. Då är det helt tyst och försvarsställning, förstås.
Sandra M lite mer drag i men likt Elin och Jennifer så kan hon inte kritisera eller vara riktigt kritisk. Visserligen jobbar de ju för spel-tv och pengarna ska in, men de är också för nära de aktiva. Jennifer försöker väl men hennes åsikter skiftar alltid beroende på vad någon annan expert eller liknande säger. Väldigt svårt att ha klara åsikter och stå på sig. |
|
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Banned
|
Citat:
Har jag fått en personlig "impr...." ? Shooter? Senast redigerad av Stankarn den 2022-03-12 klockan 18:02. |
|
|
|
|
|
|
#99 | |
|
Citat:
En fråga, gäller det även SVT:s och TV4:s nyhetssändningar, att man alltså inte kan lita på deras expertis och objektiva nyhetsvärdering? Och nu har man hittat "DeltaKron" enligt Aftonbladet. Hoppet om total nedstängning, digital valuta och nya covidpass lever även här. Pandemilagarna lär fortsätta. Ni kanske bör veta att staten enligt pandemilagarna har rätt att beslagta allting. Inklusive fast egendom.
|
|
|
|
#100 |
|
Nu ska storfavoriten köra galopp... Det är mitt tips!
TRIO Inlämnat: 2022-03-12, 17:20 Åby Lopp 9 Lördag 2022-03-12 Start: 17:50 Kostnad: 84,00 kr Vadet gäller startnummer Plac. 1:a: 2, 12 2:a: 2, 6, 11, 12 3:a: 2, 3, 4, 5, 6, 9, 10, 11, 12 42 x 2,00 kr = 84,00 kr. Totalt: 84,00 kr. Rättningskod: MJS NHZ QGD |
|
|
|
|
|
|
#101 |
|
Trodde Lennartsson att Svedberg skulle släppa till honom???
|
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Snyggt av Kim att tävla, men trist att Örjan bjöds på ledningen så enkelt.
|
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Nej, Miljöpartiet så klart. Vi står inför stooora klimatproblem. Speciellt som temperaturökningen stått still sista 8 åren enligt NASA:s satellitmätningar och att koldioxid står för hela 0,035% av luften.
Det bådar inte gott för den fortsatta nedstängningen av all planerbar energi som vi är emot så klart. För att gynna vind- och solkraft där alla pengarna går till Kina. Och all framtida makt. Men berätta inget för någon annan. Speciellt inte att Kina och Ryssland bekostat alla miljörörelser senaste 20 åren av någon anledning. Och att Maldiverna fortfarande stiger ur havet för varje år. Konstigt, måste vara en konspiration.
|
|
|
|
#104 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Det hade ju varit flott om 12 Best Ofdream Trio hade slagit av Örjan på upploppet
![]() V5 Inlämnat: 2022-03-12, 17:00 Åby Lördag 2022-03-12 Start: 17:05 Kostnad: 150,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 4, 10 (7, 6) 2: 10, 12, 13, 14, 15 (3, 9) 3: 6, 12 (2, 11) 4: 8, 9, 11, 13, 15 (14, 5) 5: 5 Sweetman (11, 10) 3x5x2x5x1 = 150 rader. 150 x 1 x 1,00 kr = 150,00 kr. Totalt: 150,00 kr. Rättningskod: BCX WHR TGJ |
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Här har jag en konspirationsteori.
Kihlström (jämte Lennartsson) är ordinarie kusk bakom G.K. Justus och kanske sa han till Per att denne inte skulle ha en chans då Nurmos´ häst var i ordning men att han (Lennartsson) kunde hjälpa till att kratta i manegen? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+1) |
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#110 |
|
DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2022-03-12, 17:39 Åby Lördag 2022-03-12 Start: 18:20 Kostnad: 200,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1 Sanibel(tror benhårt på sin häst trots att skorna får sitta på) 2: 5 Sweetman (enbart kusken emot) 1 x 200,00 kr = 200,00 kr. Totalt: 200,00 kr. Rättningskod: CBS SHQ NGF |
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Vem skulle de ha kört mot då? Trodde det var det som var travtävling. Man kör mot varandra.
|
|
|
|
|
#112 |
|
DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2022-03-12, 18:17 Åby Lördag 2022-03-12 Start: 18:20 Kostnad: 100,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5 Love You Sweden 2: 2 Innovation Love 1 x 100,00 kr = 100,00 kr. Totalt: 100,00 kr. Rättningskod: HMP ZHS VJF |
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Såpass. Menar du att dom ska köra med varandra istället för mot ? Hm då vinner den som kommer sist i så fall ?
|
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Cala Mayor eller Del Rey Pellini nu tack!
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Citat:
Apropå synintryck, expertis och Vetenskapen™, 1st modernt modult kärnkraftverk kan driva ca 400st snurror så att de ser ut att göra nytta. |
||
|
|
|
|
|
#117 |
|
Eight Hour vinner väl 6:an.
|
|
|
|
#118 |
|
V3
Inlämnat: 2022-03-12, 17:17 Åby Lördag 2022-03-12 Start: 18:20 Kostnad: 90,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 8 Jeopardy 2: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11 3: 1 Gold Eagle 1x9x1 = 9 rader. 9 x 1 x 10,00 kr = 90,00 kr. Totalt: 90,00 kr. Rättningskod: BGW NHW VGM |
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Gör han tydligen inte. Men han kanske körde mot någon. Det skulle han inte gjort.
|
|
|
|
#120 |
|
Något oväntad spetshäst i sjätte.....
|
|
|
|
|
|
|
#121 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#122 | |
|
Haha dom tar tvillingen, herregud. Tackar
|
|
|
|
|
#123 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#124 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#125 |
|
Fan Bergh sluta pressa på 15 , skulle ta alla i 6.e på bolagsspelet, men för snåla medlemmar :( så då missades 7an...
|
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
Förra veckan klarade ingen av sju rätt, då landade jag på fem. Ska det bli samma sak idag?
|
|
|
|
|
|
|
#128 | |
|
Citat:
![]() Vinner Baritone nästa hoppas jag du får riktigt bra betalt |
||
|
|
|
|
|
#129 |
|
Då var jag färdig med travet för idag.
Man.U. - Tottenham har precis börjat. |
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
2,4,5,6,8 eller 10 för fem rätt. Vinner Bergh sista så har jag även lirat Oddset vinnare på den och Dear Friend.
Senast redigerad av Shooter den 2022-03-12 klockan 18:38. |
|
|
|
|
|
|
#131 | |
|
Nej tyvärr inte, endast v/p på dom samt på v75 för 6 rätt.
|
|
|
|
|
#132 |
|
Super Moderator
|
Det är beyond mig att man tar in schlager i ATG.live
Först sport, nu melodifestival.
|
|
|
|
#133 | |
|
Citat:
fri (+2) |
||
|
|
|
|
|
#134 |
|
Fan, hade med 4 på tvillingen men inte Del ray, blev lite spännande iaf. Fina dubbelodds på g, men fem rätt lär väl inte ge många kronor. Dåligt att spricka på dear friend, men gick för större pengar idag. Med Harran och Flemming i första hade jag haft chans på 7...
|
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
Nu stänger jag ned 1000 v på Sweetman och sedan samma på Anders Bagge. Det får bli min kväll,,
Lycka till Jiwa |
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Verkar logiskt. Anders Bagge ser ut som en nordsvensk parad med Loket. Och flera sjunger som hästar på dåligt foder. Enligt frugan. Själv har jag ingen åsikt. Har ingen TV.
|
|
|
|
#138 |
|
Kom igen nu Goop från rygg ledaren!!!
|
|
|
|
|
|
|
#139 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#140 |
|
19% helt ok så nu får vi se vad några femmor ger men seriöst....
Vad har hänt med Björn Goop och stallet? Kan någon förklara? Har hans fokus på Frankrike bombat all verksamhet i Sverige? Har han ny personal? Har han problem? Vad fan är det som är fel? Han är ju lika het som en tränare på Sundbyholm i nationellt trav numera.... Ett mysterium... Någon? |
|
|
|
|
|
|
#141 |
|
Där försvann alla chanser på 45 st femmor pga att idioten som kör 7an ska pressa hela vägen, bra kusk arbete och ca 0 kr in för den
Vidar hop åkte i jävligt onödan , kort distans och lopp med lite prispengar då kan det gå men inte på v75. Blev dyrt i soppapengar. Bara ta en bastu å nåra gravöl Snyggt kört
Senast redigerad av shjuve9le den 2022-03-12 klockan 18:58. |
|
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#144 |
|
Jaha, bankanalen. Satte på barnkanalen och fick höra Svampbob fyrkant. Visserligen bättre än Skoglund, men det handlade tydligen inte om trav. Måste sluta dricka Pol Roger på lördagseftermiddagarna.
|
|
|
|
|
#145 | |
|
Citat:
?
|
||
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Citat:
Jag tror att kvaliten på hästmaterialet är en viktig faktor för framgångar i storstallen. Och det kommer ju som ett brev på posten att det försämras när man har verksamheter i olika länder. Det går inte att klona sig. Allt har sitt pris. |
||
|
|
|
|
|
#147 | |
|
Citat:
"Deltakron" hittade man redan i Grekland i januari, så Sällberg och Aftonhoran ljuger som vanligt...
|
|
|
|
#148 | |
|
Citat:
Olle är snart 80 år björn har 144 hästar på listan + 31 tvååringar under Olles flagg totalt 175 hästar, och kanske 30 anställda, plus allt som köps in foder banmaterial reparationer tjänster ehöver nog en chef på plats |
||
|
|
|
|
|
#149 | |
|
Citat:
Jaså? Det där är en efterhandskonstruktion med en hel del survivorship bias - otaliga är de som kivas och misslyckas. Ironiskt nog såg vi just Svedberg kivas denna gång och inte släppa till G.K. Justus vilket hade varit logiskt, särskilt på Åby med en häst som tävlat bäst på 1640. Vad säger vi om Flemmings finess att släppa rygg på Disco Volante när denne rusade på i 07 fart, vilket grundlade segern i guld!? Visst har han flyt när Harran Boko, som kivade ner sig i rygg ledarenn, blev mör i sin årsdebut o tappade aktionen in på upploppet. Eller Örjan som lät bli att jaga Amalencius då det faktiskt finns andra lösningar än att själv kivas i varje läge köra slut eller köra galopp i förtid -när nämnde Svedberg styrde som Stänkarn förordar - "positioner är allt" ![]() edit: ps missupfatta rätt - jag är en av de som hejar på dig Stänkarn och jag tycker inte M.S. är en "världskusk"
Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-03-13 klockan 12:59. |
||
|
|
|
|
|
#150 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#151 | |
|
Citat:
![]() Edit: Menar ingen kan ju klandra en för rent objektiv info som Brasse skulle sagt .. Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-03-13 klockan 15:44. |
||
|
|
|
|
|
|