Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-03, 10:16   #16
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 44
Sharp$: 359
Standard

oki tack grabbar.

det känns ju som trav bygger mycket på statistik, självklart mycket annat men många man frågar säger att kolla tidigare lopp,

Håller ni med?
kungaron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-03, 10:55   #17
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kungaron Visa inlägg
oki tack grabbar.

det känns ju som trav bygger mycket på statistik, självklart mycket annat men många man frågar säger att kolla tidigare lopp,

Håller ni med?
Jag tror att det går att nå framgång genom båda sätten, Tino har ju visat på att det går att gå den rent statistiska vägen (hans sample är fortfarande i minsta laget, men jag ser att det finns värde i många av hans spel).

Den statistiska finns alltid där, och man får lov att vikta in den i varje värdering. Efter ett tag sker det intuitivt, man ser vilka lopp som är mer skrällbenägna än andra och anpassar spelet efter det t ex. Man bläddrar fram statistiken (manuellt eller i minnesbanken) för en kusk/tränare och sågar direkt hans favoritskap på grundval av denna statistik.

Personligen skulle jag aldrig gå rakt ut på statistik när jag spelar, men det beror på att jag finner sporten fascinerande just pga loppanalysen och försnacket.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-03, 11:29   #18
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Det viktigaste i trav är att fokusera på vad man vill göra. Ska man spela plats, vinnare, tvilling, v3, v4, dd, v64,v65,v75 ?
Skatten är olika på spelen , vilket gör att man måste angripa spelen på olika sätt. Man bör också vara på det klara med om man ska se spelet professionellt eller som hobby. Dvs om man ska vinna ofta eller i längden.
Spel överhuvudtaget är oerhört svårt, då det finns så sanslöst många faktorer att väga in. Om du spelar många favoriter, så kommer dina system se ut som alla tidningars och travjournalister, och det är ett ytterst litet fåtal som går med vinst av dessa skribenter, beroende på att dom dels har för dåliga kunskaper om spelmatematik samt också gör sina tips tidigt under veckan. Kunskap om hästarna har dom ofta, men inte kunskap om hur man tjänar pengar på pottspel, dvs icke totalisatorspel.
Så för att få hjälp med spel måste du utrycka vilken spelform du är intresserad av, samt av vilken orsak du ska spela.
MVH Hatten
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-03, 11:35   #19
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kungaron Visa inlägg
oki tack grabbar.

det känns ju som trav bygger mycket på statistik, självklart mycket annat men många man frågar säger att kolla tidigare lopp,

Håller ni med?

http://dl.dropbox.com/u/5799500/v75-...tatistik77.pdf

Där har du storavinster.se 's analys på det gågna året som gått. De är en tjänst som spelar mycket efter statistik/formtal.

Jag spelar själv mycket efter statistik. Då det inte går att undkomma faktumet att vissa spår helt enkelt infriar mer än andra, samt att vissa lopptyper vinns från vissa lägen.
http://travsidan.se/ säljs travbibeln. På http://www.travsidan.nu/trav/analys.html hittar du en analys varje omgång ur ett statistiskt/matematiskt perspektiv.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-03, 20:35   #20
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 212
Sharp$: 1240
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kungaron Visa inlägg
tittar du mycket på dessa 2 faktorer när du tar ut hästar?
Som sagt det är bra o ha med i beräkningen
Travaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-03, 21:36   #21
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 44
Sharp$: 359
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Det viktigaste i trav är att fokusera på vad man vill göra. Ska man spela plats, vinnare, tvilling, v3, v4, dd, v64,v65,v75 ?
Skatten är olika på spelen , vilket gör att man måste angripa spelen på olika sätt. Man bör också vara på det klara med om man ska se spelet professionellt eller som hobby. Dvs om man ska vinna ofta eller i längden.
Spel överhuvudtaget är oerhört svårt, då det finns så sanslöst många faktorer att väga in. Om du spelar många favoriter, så kommer dina system se ut som alla tidningars och travjournalister, och det är ett ytterst litet fåtal som går med vinst av dessa skribenter, beroende på att dom dels har för dåliga kunskaper om spelmatematik samt också gör sina tips tidigt under veckan. Kunskap om hästarna har dom ofta, men inte kunskap om hur man tjänar pengar på pottspel, dvs icke totalisatorspel.
Så för att få hjälp med spel måste du utrycka vilken spelform du är intresserad av, samt av vilken orsak du ska spela.
MVH Hatten
ok ok, ja jag lirar ju mest v75 men brukar lira v64, DD och LD ibland
kungaron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td