Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-10-24, 09:04   #1
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Onsdagen 26/10 - Bergsåker/Solvalla - V86 express mm


Här pratar vi om onsdagskvällens tävlingar på


Bergsåker

Längd: 1000 m
Bredd: 21,5 m (2140 m), 21,0 m (1640 m)
Upplopp: 200 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Aktuellt väder hittar ni här: Bergsåker


Solvalla

Längd: 1000 m
Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m)
Upplopp: 200 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Aktuellt väder hittar ni här: Solvalla

Lycka till!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-10-25, 09:52   #2
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Tycker att andra avdelningen ser lite spännande ut. Streckfavoriten 2 Epimetheus är väl ingen kortdistansare? Och väl inte heller särskilt snabb ut? Har vilat 2 månader.

Andrahandsfavoriten 7 Västerbo Pokerface var "hemsk" i ett par insatser - för ett par år sedan. Har ett visset utgångsläge och dessutom inte startat sedan i maj.

Öppnar upp för en smäll?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-10-25, 14:28   #3
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Omgångens megalampa Brageson har tyvärr strukits. Hade tänkt att gardera upp den rejält, men nu lär de flesta gardera loppet.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-10-25, 14:34   #4
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 170
Sharp$: 9333
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Tycker att andra avdelningen ser lite spännande ut. Streckfavoriten 2 Epimetheus är väl ingen kortdistansare? Och väl inte heller särskilt snabb ut? Har vilat 2 månader.

Andrahandsfavoriten 7 Västerbo Pokerface var "hemsk" i ett par insatser - för ett par år sedan. Har ett visset utgångsläge och dessutom inte startat sedan i maj.

Öppnar upp för en smäll?
Kan Mika Forss stå i vinnarcirkeln i slutändan? Långsökt med en ickevinnare men 1640m och full gas kan hålla mot ett gäng från dåliga lägen alternativt utan form.

Sen står väl Monster Brage BO i avd 3 med ena benet i mål redan!
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-10-25, 22:17   #5
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4270
Standard

Monster Brage Bo handikappas dock rejält av att tvingas dra PL runt banan ett och ett halvt varv.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+5)
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-10-26, 08:40   #6
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12836
Standard

Dagens tidiga DD funderingar

DD 1) Ganska klurig och jämn 15 hästars spårtrappa.
9 West Wind har nog skaplig form och fixar Robert en bra resa från spår 9 är det mitt Dunder drag i loppet.
15 Samson såg fin ut senast i debuten efter lång paus men kanske behöver några lopp till i kroppen. Trivs normalt på distansen och har ju Googoo Gaagaa gener.

DD 2) 8 Napoleon Cash är en toppfin travare. Har i.o.f sig pausat 2 månader men den där Nurmos brukar ju ställa iordning efter paus.
9 Prometheus är mitt Stänkar drag. Har sett fin ut i senaste starterna. Högt spelvärde just nu men lär väl bli uppsnackad under dagen. Psst men här ligger vi lågt med XL Stänkaren. Shyyy. He,he.

Det lutar åt 9 mot 8-9 samt 15 - 9 på DD. Men det är låångt till start.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2022-10-26 klockan 08:44.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-10-26, 08:50   #7
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Kan Mika Forss stå i vinnarcirkeln i slutändan? Långsökt med en ickevinnare men 1640m och full gas kan hålla mot ett gäng från dåliga lägen alternativt utan form.
Inte omöjligt. Höll hyggligt näst senast som trea, från ledningen, 10/sista 500 då (Dark Roadster vann, Final Dream tvåa från dödens).. För tre starter sedan togs han lugnt från start men gick ok som tvåa från utvändigt läge (Final Dream vann från spets). Men, en vinst på 50 senaste starterna?

Jag hade tänkt mig att Erik Berglöf och Petter Karlssons hysteriska form skulle hålla i sig. Ta en titt på loppet när 10 Billy Idol vinner på Solvalla i augusti, magnifik avslutning sista 300 (sista 500/09,4). Kanske inte är stenklar men förutsättningarna är iallafall snarlika. 6%!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-10-26, 09:19   #8
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12836
Standard

Mina Solvalla Stänkare

V86 2) 3 Betting Rebell 4%.Lite ojämn filur med 124 starter innanför västen men startsnabb och gillar distansen. Mika är en stabil driver och känner gamle slitaren väl har ju dessutom Orlando Vici gener

V86 6) 8 Penthouse 3%.Nuncio sto i lurigt 3 års lopp med orutinerade 3 års märrar. Örjan upp !

V86 8) 9 Prometheus 3%. Redan nämnd i DD surret.

Hm en V/P raket kanske ?

Senast redigerad av Efterhandaren den 2022-10-26 klockan 09:44.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-10-26, 09:21   #9
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Dagens tidiga DD funderingar


DD 2) 8 Napoleon Cash är en toppfin travare. Har i.o.f sig pausat 2 månader men den där Nurmos brukar ju ställa iordning efter paus.
9 Prometheus är mitt Stänkardrag. Har sett fin ut i senaste starterna. Högt spelvärde just nu men lär väl bli uppsnackad under dagen. Psst, men här ligger vi lågt med XL-Stänkaren. Ysscch! He,he.

Det lutar åt 9 mot 8-9 samt 15 - 9 på DD. Men det är låångt till start.
Lite intressant att 6 Chestnut är favorit. Vad dom har spelat ner den, i princip varje start. Hur ska den kunna vinna? Det lär vara upptaget i ledningen (Westholm har väl inte släppt ledningen sedan Sundsvall brann?) om och när han nu kommer fram till dödens. Via en vrålspurt sista 700? Verkar enbart stor och trög av sig. Från dödens, över 3140 meter?

10 Bat Marke är riktigt snabb ut från start och med Björn i sulkyn kanske han kan ges en riktig smörresa på innern? 4% och 3 ggr på plats kan vara spelbart.

Annars är nog Westholm och 2 Gamin de Larre det rimliga budet. Men Westholms hästar kan ju galoppera precis när som helst i loppen.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-10-26, 10:12   #10
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 1
Sharp$: 906
Standard

Kollade på 13 Melby Hurricanes senaste lopp, blir min chansspik eller en av 2.
flidab är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-10-26, 10:27   #11
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

E.L.Jetpack har jag som spik för närvarande. Värsta motbuden har bättre spår så jag får fundera en del på det före inlämning. Zargo ska jag ha med i kallblodsloppet och Billy Idol Jet trodde jag mycket på förra starten. Synd att han inte fått ett bättre spår över distansen.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-10-26, 10:35   #12
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av flidab Visa inlägg
Kollade på 13 Melby Hurricanes senaste lopp, blir min chansspik eller en av 2.
Höll ju på att gå. Men att Håkan Wallberg (besöker-vinnarcirkeln-en-gång-per-kvartal) ska få samma smörlöpning igen och att förbättra finish-körningen med ett par hundra procent, så att han äntligen får till det på rikstoton? Nej, jag är minst sagt skeptisk till den. Eller, nä, det tror jag inte ett smack på.

12 Somebody´s Destiny blir mitt drag.4 raka starter på V75. Att han går ner lite i klass är nog ett av dagens understatement. Tyvärr lite många galopper i dom starterna, så ingen klaring. Men 4 vinster på 5 starter under sommaren visar ändå att det här förmodligen är en av de bättre hästarna i fältet. 6% och 3 ggr degen på plats är taget! Rikard är ingen försämring i sulkyn, snarare tvärtom.

Klare streckfavoriten 15 Samson tycker jag är lite svårbedömd, som alla Berghs hästar, när de kommer ut från piss-lägen efter att ha fått övertagit spets i samtliga starter innan, i låga klasser. Det är ju alltid vältränat men det är en annan sak att gå bakifrån med en jävla massa löss i vägen.

1 Excellent Liss kanske är troligast? Snabb ut, Wäjersten kör så otroligt mycket bättre nu för tiden, oftast i form när han tar ut sina. 12% och 5-6 ggr på spelet är ok.

9 West Wind eller 10 Cornerstone kanske, om man garderar.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-10-26, 11:23   #13
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

12 E.L.Jetpack är megalampa i V86:4, men inte är väl förutsättningarna här, tolftespår i ett lärlingslopp, något som motiverar 49% på strecken? När värsta motståndaren, Varennaren 1 Beethoven Gar, har innerspår bakom bilen och med stor sannolikhet samma tider i kroppen?

4 Teanie kanske hittar till spets eller rygg favoriten, inledningsvis, och ska då ha bra chans på plats (3 ggr?), kanske även en tvilling. Streckas på någon kupong.

Senast redigerad av Stankarn den 2022-10-26 klockan 11:25.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-10-26, 11:31   #14
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Ska inte tippa idag men vill slå ett slag för Slottselden i avd 3. Brageson struken jämte en till kan betyda att hästen får bättre slagläga. Går ungefär lika tider på medel och kort - kan ev. betyda att den kan gå en 24-tid och nytt rekord? Väl så snabb som Ros Borken som är favorit i nuläget. Den är berättigad favorit men letar man skräll tycker jag Slottselden kan vara nå't. 3%. Lycka till!

PS Bara två galopper i karriären om jag läst rätt. Ett plus när det gäller kallblod...

Senast redigerad av valo den 2022-10-26 klockan 11:35.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-10-26, 11:44   #15
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Örjan kör inte ikväll.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td