Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-01-06, 05:29   #1
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 168
Sharp$: 9335
Standard

V75 Färjestad 7/1-23


Längd: 1000 m
Bredd: 20,4 m (2140 m), 21,1 m (1640 m)
Upplopp: 177 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej


Det blir nog väldigt jobbigt för banpersonalen på lördag.. Det ser ut att gå från minus till plusgrader under natten och komma en del nederbörd.

Intressant upplägg av silverdivisionen med fördel ston! Det ser väl dock upplagt ut för 6 Dear Friend. Vissa frågetecken vad gäller 2140m och eventuellt en riktigt tungsprungen bana.
I övrigt en öppen omgång (även om det varit sommarbana) med många drag.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-06, 17:54   #2
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 673
Sharp$: 12822
Standard

Risk för besvärligt banunderlag imorgon och dessutom känns det som öppna startfält oxå kan locka fram skrällar.

V75 1) 1 Jarel Boko2 Farbror Melker och 3 Everglo Lemon lär bli hårt betrodda och känns som måstestrecken. 8 åringen 5 Matadore har startat sporadiskt senaste åren och är svårbedömd. Men visat skaplig form och får en stänkarvarning.

V75 2) 3 Ängsthea kommer från vinst och märren kanske kan anföra hela vägen ? Chansdrag i som vanligt öppna Nordis loppet. Men flera tuffa H/V på 20 och 40 volterna.

V75 3) 6 Dear Friend är hårt betrodd och kanske håller undan trots full distans om hon slipper tryck. Har ju trots allt Orlando Vici gener !
3 Digital Class är en tuff märr som gått bra i skymundan hela 2022 och lunkat in en mille ! Stänkarvarning. Dock lite ojämn.

V75 4) 3 Demir K.M.E. har två raka i Läderlapparnas regi. Stark och rejäl.
6 Rio Luca verkar ha lite uppåtform.
Men 15 hästars volt lopp känns vidöppet.

V75 5) Vinci Nice är härdad i klassen och får bli chans spiken i Brons.

V75 6) Lär väl bli omgångens garderings lopp. 1-6-7-10-11-13-14 känns tidiga så här Dan före Dan. Parfait A.F. med Dreamtemet kan vara chansspiken men två G i raden känns inte bra

V75 7) 4 Mellby Indigo är en tuffing som inte räds distansen. Spår 4 i volt känns dock lite kymigt.
6 Maestro Zon verkar trivas som fisken i vattnet uppe hos Oskar J. Dags för Rikstotovinst ?
9 Boke Palema Kuskförstärkt och distansgynnad. Psst trivs på Färjestad !
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-07, 01:12   #3
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 168
Sharp$: 9335
Standard

Här kommer några drag och spikförslag som hamnar på min 2800r kupong.

Avd 1. 5 Matadore håller jag högt på läge och form, eventuellt ledare efter 500m. 10 Barabobbit kan blanda sig i om dom kivas lite där framme. 1 och 9 skippar jag på 5 streck!

Avd 2. Fördel ston jämnar ut oddsen lite men att ett nyss fyllda femårigt sto ska vinna detta skulle jag inte betta på, schas! Nä, här avgör styrka och positioner.. 10 Vollanfaks galopperar gärna men är given till 1% 10 Arragon med kuskförstärkning?! i kallblodssammanhang likaså.

Avd 3. 6 Dear Friend är såklart ett givet spikbud men här avvaktar jag in i det sista beroende på banförutsättningar och värmning. Marcus Lindgren låter inte helt nöjd tycker jag mig skönja. Till 65% på strecken så ska jag vara "säker" på sos innan jag bankar in henne! Det givna motbudet är 5 Racing Brodda men jag betalar också för formtoppade 9 Shapes. Jag tar definitivt inte med en överspelad 3 Digital Class så länge det är skotvång.. Stänkarvarningen får vinstmaskinen i gänget 4 Kimi di Quattro!

Avd 4. 3 Demir K.M.E står optimalt inne och är mitt bästa spikförslag i omgången! Jag har ytterst svårt att se tilläggshästarna ta in 20m på det ekipaget om det är vettigt innerspår. Rysaren är 4 Nibali Vivantis om favoriten skulle bränna.

Avd 5. Spik eller 4-6 streck, det är frågan! 6 Vinci Nice bör ha bra chans om han inte hamnar sämre än 3e ytter. 4 Pleasure For Cash tycker jag nog är värst emot..

Avd 6. Här åker handduken in och jag målar på med så många jag får råd med! 7 Dandelion Bonanza för att nämna någon..

Avd 7.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ricBLo636 (+100), Stinsen (+5)

Senast redigerad av KalleKlut den 2023-01-07 klockan 01:51.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-07, 01:30   #4
 
ricBLo636s avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Ort: Falun
Inlägg: 422
Sharp$: 2450

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Här kommer några drag och spikförslag som hamnar på min 2800r kupong.

Avd 1. 5 Matadore håller jag högt på läge och form, eventuellt ledare efter 500m. 10 Barabobbit kan blanda sig i om dom kivas liye där framme. 1 och 9 skippar jag på 5 streck!

Avd 2. Fördel ston jämnar ut oddsen lite men att ett nyss fyllda femårigt sto ska vinna detta skulle jag inte betta på, schas! Nä, här avgör styrka och positioner.. 10 Vollanfaks galopperar gärna men är given till 1% 10 Arragon med kuskförstärkning?! i kallblodssammanhang likaså.

Avd 3. 6 Dear Friend är såklart ett givet spikbud men här avvaktar jag in i det sista beroende på banförutsättningar och värmning. Marcus Lindgren låter inte helt nöjd tycker jag mig skönja. Till 65% på strecken så ska jag vara "säker" på sos innan jag bankar in henne! Det givna motbudet är 5 Racing Brodda men jag betalar också för formtoppade 9 Shapes. Jag tar definitivt inte med en överspelad 3 Digital Class så länge det är skotvång.. Stänkarvarningen får vinstmaskinen i gänget 4 Kimi di Quattro!

Avd 4. 3 Demir K.M.E står optimalt inne och är mitt bästa spikförslag i omgången! Jag har ytterst svårt att se tilläggshästarna ta in 20m på det ekipaget om det är vettigt innerspår. Rysaren är 4 Nibali Vivantis om favoriten skulle bränna.

Avd 5.
Shyy ingen behöver veta om 5an I första löp. Given första häst...
ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-07, 01:50   #5
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 168
Sharp$: 9335
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ricBLo636 Visa inlägg
Shyy ingen behöver veta om 5an I första löp. Given första häst...

Vi behåller den för oss själva då
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-07, 07:39   #6
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Procenten lär väl skena under dagen tyvärr

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg

Vi behåller den för oss själva då
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-07, 08:35   #7
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4269
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ricBLo636 Visa inlägg
Shyy ingen behöver veta om 5an I första löp. Given första häst...
Lycka till med det - Nybriks "jätteidé" för omgången.

Jag lämnar inte 1 Babaris utanför i avd. 7, men som vanligt betyder inte det något annat än att det kanske kan vara en platschans.
__________________
- "nästa gång, ska jag f-n spela plats också" -
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-07, 08:58   #8
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

”Kul” väder i Karlstad! Uppehåll nu på dagen och omkring +2, för att sedan börja regna vid 17-tiden. Okänt för mig hur mycket snö som eventuellt kom i går och sedan började smälta?
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-07, 09:34   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7928
Standard

Forsgren kommer att skrika ut Matadore i Liven. Bara så ni vet.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-07, 09:44   #10
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 168
Sharp$: 9335
Standard

Jag som först blev glad när startlistan släpptes. Och framförallt igår kväll när procenten börjar sätta sig.. Jag hade planer på att spika till 1-3% nu är det väl bara att ta bort helt
Framförallt om Nybrink också tror på den
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
korpo (+1)
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-07, 09:48   #11
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17412
Standard

Banskötare Hultman har legat lågt sedan 15 december som catchdriver och inte haft något egentränad ute sedan Mikeal J körde en 19 december.

Har han fått lägga fullt fokus på banan sedan dess, när banan var kass den 5 december och Goop till och med strök två favoriter så var inte Jepson sen med att svara i ATG LIVE.
Nåt i stil med "Det kanske inte är så konstigt att banan inte håller måttet, det finns inte en möjlighet att man kan göra ett perfekt jobb om man båda är banskötare, catchdriver och tränare..."

Jaja, återstår och se hur den blir idag.

Massai (avd1) var det en del snack om senast, men då var den usel, kanske smäller till idag istället.

Vikens Ale (avd4) är väl mer än platsluring än vinnarbud möjligen, men gjort flera anständiga insatser på slutet. 5,20 på P hos SvS. Inväntar nog oddsen på T4/T5. STRUKEN minuterna efter jag postade...

Westholms stall visade kalasform igår med tre raka på V6,idag kör visserligen inte Jörgen själv med Claes Sjöström har varit vass de senaste året och kan nog ställa till det en del med Papegojan (avd5). STRUKEN 30 min efter jag postade...

I avslutningen kanske det är dags för Maestro Zon? Stökigt över upploppet senast och hade nog vunnit om den fått springa rakt hela vägen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)

Senast redigerad av viking90 den 2023-01-07 klockan 11:04.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-07, 10:34   #12
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Två spikar idag. Barabobbitt - Maestro Zon. Oskar J. var väl en sväng till Vincennes
och fick lite ny erfarenhet? 23% just nu är som hittat.

Senast redigerad av valo den 2023-01-07 klockan 10:38.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-07, 11:35   #13
 
madsens avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: örnsköldsvik
Inlägg: 240
Sharp$: 7370
Standard

Är det 6 Guli Frodo som SV spikar i 2:a?
madsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-07, 11:36   #14
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 742
Sharp$: 9131
Standard

Hmm, väldigt märklig känsla att ha fram tills för några månader sedan (del-)ägt en häst som idag startar som favorit på V75 (Demir K.M.E)

Under våren och sommaren lyckades man inte ens plocka på sig deg nog för att dra runt verksamheten. Sedan såldes den snabbt i början oktober och i nya regin har den blivit en riktig segermaskin. Hanna verkar verkligen hittat rätt med hästen.

Men känslan är lite tudelad ändå. Det hade varit lite roligt att ha fått vara med på en häst som startar på V7. Det har jag (ännu) aldrig varit.

Trist. Men trav är trav.

Vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till dagens start men visst ser det ut som vettig chans (om man ser till de senaste prestationerna). Jag tror dock att man kan bli nedplockad av de längst bak och väljer nog inte att spika (vilket jag varit tvungen till som ägare).

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-07, 11:39   #15
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Det har regnat en del i Karlstad under förmiddagen/lunch. Nu verkar det vara uppehåll en stund. Men SMHI har varnat för mer nederbörd här. Lite oklart hur banan blir i dag. Färjestad brukar ju inte alltid ligga i framkant när det kommer till underlaget.....
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td