Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-03-12, 10:18   #1
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9127
Standard

Lördagen 18/3 - Momarken- V75


Här pratar NI om lördagens tävlingar på

Momarken


Själv står jag nog över...

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-12, 22:43   #2
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 156
Sharp$: 9346
Standard

Jag har 0 (NOLL!!) förståelse för att ATG kan fortsätta med att lägga ordinare V75 utanför Sveriges gränser. Helt jävla bedrövligt enligt mig! Nu är det som det är..
En snabb söndagskoll på Momarkens tävlingar.

Avd 1. 3140v med tillägg. Detta känns upplagt för 12 Ble du Gers! Startar visserligen med 60m tillägg men han ska bara runda övriga. En bra propp för 8 Starbec's A.TO Z som står 20m bättre till men känns missgynnad av körspöförbudet. En formlös 13 Lionel värsta hotet?

Avd 2. 2640a klass II. Danskarna brukar ju vinna en del lopp när V75 flyttar till Norge.. Dags här för 2 Gibson S.H med duktige kusken Nicklas Korfitsen? Når han ledningen så blir han svårtuggad. Gjorde det fantastiskt bra på Åby i Dec och vann till synes obrukad. Visserligen mot enklare motstånd men med det intrycket fastetsat på näthinnan.. Blir 7 Sandokan storfavorit igen? 3 Gucci Line är ingen dålig häst, nu med ett lopp i kroppen. 12 Cheeky Doc och 10 Ozak Vivantis om vi ska blanda in bakspår.

Avd 3. 1640a brons. 2 The Baron vann enkelt senast på V86 när luckan kom, värre emot nu! 4 Red Hot Roadster gjorde det fantastiskt bra mot tuffare motstånd samma dag. 11 Castor The Star sopade banan i sitt bronsförsök senast! Med framspår hade det bara varit att banka in.. Jag hoppas innerligt att 1 Skate Trix blir favorit! Visserligen ett lopp i kroppen och visst spetsläge men detta vinner inte Frode.

Avd 4. Kallblodslopp 2140v med tillägg. 8 Brenne Røn är nog omgångens bästa spik trots bakspår på start. 14 G. Jerken värst emot?

Avd 5. 2140a Diamantston med spårtrappa. Jag hoppas att 7 Listas Marion blir bortglömd! Magnus Jakobsson styr mot ledningen, kommer han dit så har jag svårt att se henne torska. 12 Precious Lane och 8 I.D. Exellent värst emot.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ricBLo636 (+5)

Senast redigerad av KalleKlut den 2023-03-12 klockan 23:00.
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-12, 23:15   #3
 
Icelands avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7
Sharp$: 123
Standard

V75-5: 1 KASHMINA B.R. spik? Startsnabb som en raket när den laddas och det verkar bli skoryck. Jag hoppas barfota fungerar på banan och att streckprocenten inte blir alltför hög. Jag undrar om det finns några som är startsnabbare utvändigt men det borde väl inte gå att ta en längd på den.

Senast redigerad av Iceland den 2023-03-12 klockan 23:16.
Iceland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-13, 10:50   #4
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 621
Sharp$: 2890


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Inget V75 denna vecka och nästa vecka är det tråkiga finaler. Jag ser istället fram emot Åby 1 april och spar mina pengar tills dess. Veckans spel, istället för V75 får bli lite vinnare på Eddy West på onsdag. Lycka till i Norge!
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-13, 12:33   #5
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Jag har 0 (NOLL!!) förståelse för att ATG kan fortsätta med att lägga ordinare V75 utanför Sveriges gränser. Helt jävla bedrövligt enligt mig! Nu är det som det är..
Svaret stavas travpolitik.

Totalt är det drygt 10 tillfällen ( V75+V86 ) per år som Norge får tillbaka
som ersättning för att de helt skippar sina egna "stora spel" på ons+lör och spelar till alla V86or och relativt många V75or.

När de är med står de för ca 12-20% av omsättningen.

Jag väljer att inte sura till på det längre. Det blir en hälsosam vilodag istället.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+1), Difsteve (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-13, 12:59   #6
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56998
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Svaret stavas travpolitik.

Totalt är det drygt 10 tillfällen ( V75+V86 ) per år som Norge får tillbaka
som ersättning för att de helt skippar sina egna "stora spel" på ons+lör och spelar till alla V86or och relativt många V75or.

När de är med står de för ca 12-20% av omsättningen.

Jag väljer att inte sura till på det längre. Det blir en hälsosam vilodag istället.
Det trista för oss som inte följer travet i Norge och därmed inte spelar på lopp där är att det blir mer och mer som körs där (bortser från extra V75or).

I många år var det just denna omgången på Momarken. Inget mer.

Sedan smögs det in en ordinarie lördag till på hösten från Bjerke.

Och sedan i fjor körs det nu onsdags V86 på Bjerke ca var femte vecka.

Vad händer härnäst ? För utvecklingen går ju mot mer norgetrav, inte mindre på våra stora speldagar.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-13, 17:38   #7
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det trista för oss som inte följer travet i Norge och därmed inte spelar på lopp där är att det blir mer och mer som körs där (bortser från extra V75or).

I många år var det just denna omgången på Momarken. Inget mer.

Sedan smögs det in en ordinarie lördag till på hösten från Bjerke.

Och sedan i fjor körs det nu onsdags V86 på Bjerke ca var femte vecka.

Vad händer härnäst ? För utvecklingen går ju mot mer norgetrav, inte mindre på våra stora speldagar.
2021 hade man 6 st V86 med lopp från Bjerke 1 på 8,7.

IfjoL och 2023 kommer det att vara 8 tillfällen. 1 på 6,5.


Ca var 5e vecka skulle vara 10-11 ggr per år. Det är ca 25-40% ökning kvar till dess. Jag tror och hoppas dock aldrig det når ända dit.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-13, 18:13   #8
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56998
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
2021 hade man 6 st V86 med lopp från Bjerke 1 på 8,7.

IfjoL och 2023 kommer det att vara 8 tillfällen. 1 på 6,5.


Ca var 5e vecka skulle vara 10-11 ggr per år. Det är ca 25-40% ökning kvar till dess. Jag tror och hoppas dock aldrig det når ända dit.
Det beror på att man under sommaren kör V86 på en svensk bana. Resten av året körs onsdags V86 i Norge ungefär var femte vecka .

Hade för mig att det började med V86 i Norge i fjor mer frekvent . Men om du säger det så betvivlar jag inte att det var redan under pandemiåret 2021 när gränsen var stängd i princip.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-13, 18:42   #9
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det beror på att man under sommaren kör V86 på en svensk bana. Resten av året körs onsdags V86 i Norge ungefär var femte vecka .

Hade för mig att det började med V86 i Norge i fjor mer frekvent . Men om du säger det så betvivlar jag inte att det var redan under pandemiåret 2021 när gränsen var stängd i princip.
Antalet omgångar för 2021, ifjoL och 2023 stämmer exakt.

Dock är det ca 0-1 per sommar som är hel-norsk.

En av delade omgångarna ligger dessutom på icke-onsdag under V86-Bonanzan. Den räknas inte riktigt heller tycker jag och då är vi nere på ca 7 per år. En på ca 7,4 omgångar. ( Jag väljer att räkna in sommaren i året. )

Sammantaget så har det tilltagit en del. Helt klart. Men jag tror absolut inte att det kommer att fortsätta. Större eftergifter blir allt svårare att tolerera.

Samtidigt är det inte så stor skada skedd ändå tycker jag. Bra att vila travhjärnan med jämna mellanrum.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-13, 19:30   #10
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56998
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Antalet omgångar för 2021, ifjoL och 2023 stämmer exakt.

Dock är det ca 0-1 per sommar som är hel-norsk.

En av delade omgångarna ligger dessutom på icke-onsdag under V86-Bonanzan. Den räknas inte riktigt heller tycker jag och då är vi nere på ca 7 per år. En på ca 7,4 omgångar. ( Jag väljer att räkna in sommaren i året. )

Sammantaget så har det tilltagit en del. Helt klart. Men jag tror absolut inte att det kommer att fortsätta. Större eftergifter blir allt svårare att tolerera.

Samtidigt är det inte så stor skada skedd ändå tycker jag. Bra att vila travhjärnan med jämna mellanrum.
Ja. Jag bryr mig inte heller så mycket om onsdagarna . Ytterst sällan jag hinner läsa på 8 lopp då oavsett . Men riktigt trist varje gång det är lördag och Norgetrav . Bara att läsa på och kul med variation säger en del, men saknar man grundkollen på hästarna och tränarna och kring hur dom brukar uttala sig och en hel del annat så spelar det ingen större roll.

Men för merparten spelar det ingen roll och det vet spelbolaget. Man lirar sin V75 på lördagen eller köper sina andelar oavsett om det körs på Solvalla , Bergsåker , Jägersro eller Momarken och oavsett hur startlistan ser ut. Och alla som säljer tips påstår att dom har stenkoll och dom som säljer andelar detsamma.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-14, 08:57   #11
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 660
Sharp$: 12772
Standard

Tisdags funderingar Momarken.


Som sagt en klurig Norge omgång med många okända hästar lockar väl inte till större spel men Momarken är en ”Mysig” bana med ett härligt Axevalla upplopp på 240m. Har faktiskt varit där en gång på stenåldern typ 50 år sedan. Inte så långt från Årjäng.

V75 1) 7 Bransbys Juke Box är en stark rackare med fina Stayer gener. Skogans Joker som far och stentuffa Skogsbotösen som farmor. Och Crebas har fina framgångar i travcirkusen.
12 Ble Du Gers Gamlingen har kanske passerat Zenit och har 60m att lunka in på täthästarna. 123 starter i tuffa gäng sätter nog sina spår. Men 14 mille på kontot är respekt och än leva de gamla gudar.

V75 2) 8 Patrick Palema Palema hästen är hemma i Norden igen efter att ha prövat lyckan i USA hos Svanen. Lunkade 10 tider på löpande band som 3 åring over there men nu är det Norge som gäller. Högklassig travare.
3 Gucci Lane Westergaard åker till Norge i angeläget ärende.

V75 3) 4 Red Hot Rodster Står bra inne på alla sätt och borde duga här.
12 King Of Greenwood är kanske bortlottad ? Men hästen gick bra i höstas och har årsdebuten avklarad. Psst lååångt upplopp. Stänkarvarning utfärdad.

V75 5) 2 Ballerina Indika Toppfin märr. Psst barfota gynnad.

V75 6) 2 Stoletheshow Norges bästa häst gör årsdebut och Hamre pojkarna har nog ställt iordning. Siktar nog på Elitloppet om kaxige Atle får bestämma.

V75 7) 7 Kentucky Lobell är hårt betrodd trots lång paus och byngligt läge. Jag gillar hästen men ska väl inte vara favorit? Loppet känns vidöppet och skrällvänligt.
8 Max Håleryd Partanen lurar i vassen ? Surt läge men bra inne i klassen.
Stänkarvarning !
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-14, 09:06   #12
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 735
Sharp$: 37609
Standard

Man får bita i och läsa på ordentligt. Jobbet är redan igång och det känns som en intressant omgång med potential till rätt bra utdelning.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-17, 07:55   #13
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Jobbet


Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Man får bita i och läsa på ordentligt. Jobbet är redan igång och det känns som en intressant omgång med potential till rätt bra utdelning.
Ja, att leta vinnare nu är svårare än vanligt. Märker att jag dras till de svenska
gästerna av ren bekvämlighet. Jörgen S. Eriksson åker dit med två hästar i form, streckar dom. Streckar också Oskar J. tror jag. Sedan går jag helt enkelt
på en "norsk" idé: Erik Höitomt, han måste leverera någon gång (åt mig alltså), men har ofta svårt på rikstoton, - kör det mesta, dvs. också mindre bra hästar. Han får chansen igen. Ovetenskapligt! Good luck!

Senast redigerad av valo den 2023-03-17 klockan 08:09.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-17, 09:07   #14
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 735
Sharp$: 37609
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Ja, att leta vinnare nu är svårare än vanligt. Märker att jag dras till de svenska
gästerna av ren bekvämlighet. Jörgen S. Eriksson åker dit med två hästar i form, streckar dom. Streckar också Oskar J. tror jag. Sedan går jag helt enkelt
på en "norsk" idé: Erik Höitomt, han måste leverera någon gång (åt mig alltså), men har ofta svårt på rikstoton, - kör det mesta, dvs. också mindre bra hästar. Han får chansen igen. Ovetenskapligt! Good luck!
De svenska hästarna är lite svåra att sätta in i loppen, om de inte har kört på banan tidigare. 240 m upplopp och man får inte gasa för mycket där framme. Dessutom inget körspö, men jag antar att det inte spelar så stor roll längre då man inte får driva med spö på hemmaplan. Snäva kurvor så det gäller att ha bra kurvteknik. Över huvud taget så tycker jag att travet har blivit mycket jämnare och svårare jämfört med Legolas dagar, då det var V65 och Stickan dominerade. Tack detsamma!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-17, 10:02   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 136
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
De svenska hästarna är lite svåra att sätta in i loppen, om de inte har kört på banan tidigare. 240 m upplopp och man får inte gasa för mycket där framme. Dessutom inget körspö, men jag antar att det inte spelar så stor roll längre då man inte får driva med spö på hemmaplan. Snäva kurvor så det gäller att ha bra kurvteknik. Över huvud taget så tycker jag att travet har blivit mycket jämnare och svårare jämfört med Legolas dagar, då det var V65 och Stickan dominerade. Tack detsamma!
Är inte Momarken en spetsbana? Eller har jag blandat ihop den med någon annan norsk bana?
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-17, 10:45   #16
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 735
Sharp$: 37609
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Är inte Momarken en spetsbana? Eller har jag blandat ihop den med någon annan norsk bana?
Jag förmodar att det är Bjerke du tänker på.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-17, 11:31   #17
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Norrtälje
Inlägg: 838
Sharp$: 2469
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Är inte Momarken en spetsbana? Eller har jag blandat ihop den med någon annan norsk bana?
Hörde de prata om banan nu på V65 direkt och du har rätt att det vinns mycket från spets trots att upploppet är förhållandevis långa 240 m. Anledningen till det är de snäva kurvorna som leder till att hästarna ute i spåren har svårt att få med sig farten in på upploppet!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sigh (+2)
Difsteve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-17, 12:08   #18
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Ble Du Gers


Med tanke på det långa upploppet kanske den vore en bra spik om inte
åldern tagit ut sin rätt förstås? Såg inte så morsk ut senast, även
om det blev en 3:e plats. Har också kollat Lionel och formen där är också
rätt tveksam. Kan kanske bli någon av de yngre kusarna som står bättre till?
Men det finns ingen riktigt bra yngre häst med. Roofie? Men A. Svanstedt är
klar favorit med Starbec's. 49%, och måste väl med. Vi får se.

Senast redigerad av valo den 2023-03-17 klockan 12:15.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-17, 16:10   #19
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 118
Sharp$: 3614
Standard

Min skräll
V75:2 Nr.4 Haradi
Gick i 3:e spår sista 7-800metrarna senast utan att tappa på de som var före. 2%
Även Nr. 5 Spitfire P.C. kommer med på min garderade lapp.5%
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-17, 16:28   #20
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5150
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Är inte Momarken en spetsbana? Eller har jag blandat ihop den med någon annan norsk bana?

Antal spetsvinnare på Momarken - ledningen varvet kvar

lördagsomgångar / reserv för fel

2012-03-17 1
2013-03-16 2
2014-03-22 2
2015-03-21 3
2016-03-19 1
2017-03-18 4
2018-03-17 4
2019-03-23 4
2022-03-19 2
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3)
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-17, 16:42   #21
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5150
Standard

Det är ganska många Svenska starter i programmet

räknat bort kallblodsloppet så är det ungefär såhär ( kan räknat fel )

ca 160 starter på svenska banor
ca 180 icke svenska starter

ganska många hästar har inte startar alls i Sverige - men ganska många utlandsstarter är starter som ingått i V86 eller V75 som gått i Norge, de flesta Norska som är i guld / silver har vi sett ett flertal gånger på Lördagar o Onsdagar

Så BG OjA startar Sam the Man o Readly lavec i frankrike

Knappt hälften av starterna i programmet, 5 senaste bör den som följer Onsdag + Lördag har koll på
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-17, 16:49   #22
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 660
Sharp$: 12772
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Difsteve Visa inlägg
Hörde de prata om banan nu på V65 direkt och du har rätt att det vinns mycket från spets trots att upploppet är förhållandevis långa 240 m. Anledningen till det är de snäva kurvorna som leder till att hästarna ute i spåren har svårt att få med sig farten in på upploppet!
Jag tror så här. Ok snäva kurvor är ju ett minus för (vissa ) hästar som anfaller i sista kurvan på Mysen och kanske missgynnas lite men kompenseras väl av långa upploppet ?
Känns väl inte som att omgången vimlar av spets och slut vinnare ? Ok Stoletheshowe ”släpps” väl till spets och där är det nog ingen som rubbar mångmiljonären. Men min superstänkare är Seven Nations Army om Westergaard har skött vinterträningen och favoriten har en dålig dag,. Spännande årsdebut. Lite av följehäst !!
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-17, 17:24   #23
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 660
Sharp$: 12772
Standard

Mina Fredags Stänkare.


7 BRANSBYS JUKE BOX 12%. Distansgynnad rackare.

3 SEVEN NATION ARMY 8%. Ok Norges på pappret bästa häst emot men en mycket spännande årsdebut. Hästen har grym kapacitet.

12 KEYSTONE CASH Ok bortlottad och fel distans men visst är det långt upplopp på Momarken? Kom igen Westergaard.

Good Luck ni som lirar.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-17, 18:27   #24
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Anderstorp
Inlägg: 539
Sharp$: 5110
Standard

Hejsan har lite funderingar till imorgon!
Z.Boko i sjätte är i gång , kan han stå emot Stoletheshaw imorgon?
Eller har Floris Baldwin hittat formtopp i Westergårds träning ,tror att det står mellan 1-9 med roliga streckprocent så blir de ju ännu mer intressant
__________________
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-17, 19:26   #25
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5150
Standard

såvitt jag kan se har de möts 1 gång senaste åren

Z. BOKO Kristian Malmin Br 220806-8
STOLETHESHOW Frode Hamre Br 220806-8


stole gör comback efter att ha starta nästan varje månad i 2 år

Zäte är igång o tävlar
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-17, 20:59   #26
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Eftersom jag har varit lat och inte tittat så mkt på startlistorna den här veckan (avstår andelsspelet i morgon), så tänkte jag och en kompis kasta in en Flex-Harry (interna namnet på Spik-Harry) i morgon med den mastiga insatsen om 150:-/andel.
För att spexa till det lite så tar vi Bransbys Juke Box och Red Hot Roadster som spikar. Låser V75:5 på 4,7. Sen skrattar vi hela vägen till banken (eller jobbet igen, på måndag...)
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-17, 22:15   #27
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Spikarna


Citat:
Ursprungligen postat av Skaegget Visa inlägg
Eftersom jag har varit lat och inte tittat så mkt på startlistorna den här veckan (avstår andelsspelet i morgon), så tänkte jag och en kompis kasta in en Flex-Harry (interna namnet på Spik-Harry) i morgon med den mastiga insatsen om 150:-/andel.
För att spexa till det lite så tar vi Bransbys Juke Box och Red Hot Roadster som spikar. Låser V75:5 på 4,7. Sen skrattar vi hela vägen till banken (eller jobbet igen, på måndag...)
De spikarna skäms väl inte för sig? Jag spikar 1:an i 7:e. Just nu 3%. Man
måste våga!!!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 00:09   #28
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Man blir ju bara så jävla trött på dom där klåparna på atg.se, det går alltså inte att spela en raket på morgondagens V75-tävlingar.

Hur i fan kan dom få ha kvar sina jobb....!?!?!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 08:48   #29
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 660
Sharp$: 12772
Standard

Lördags Surr.


Bo Westergaard har bra form på stallet och åker upp till Momarken med 4st starthästar. Jag tror att det kan löna sig att punktmarkera. Stallformen är god. Halvchans på samtliga. Seven Nation Army har jag nämnt tidigare. Grym sprinter.
Gamlingen Floris Baldwin har (för) tufft läge och 68% aren är väl inte lätt att växla. Men hästen är ny hos Westergaard och kanske tänder till i ny miljö. Plats kandidat
Gucci Line kan vara en chansspik och Keystone Cash är definitivt med på linjen med rätt resa i ganska öppet Klass 1 försök.

Dagens superstänkare är : Precious Lane 2% Ok (för) tufft läge men loppet känns öppet och hästen har hög lägsta nivå. Men visst krävs det flyt.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 09:19   #30
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 397
Sharp$: 5752
Standard

V75
Inlämnat: 2023-03-18, 09:41
Momarken
Lördag 2023-03-18
Start: 16:20
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 12 (8, 7)
2: 1, 3, 8 (7, 5)
3: 1, 3, 5, 6, 11 (2, 7)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 8, 11, 13 (15, 12)
5: 1 Kashmina B.R. (2, 6)
6: 2 Stoletheshow (3, 4)
7: 1, 4, 7 (5, 2)

2x3x5x8x1x1x3 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: JLP NQC KNC

Tidig inlämning efter par timmar pluggande på morgonen.

Mina tankar.

Avd 1
Mycket spel på 8 Starbecs A. To Z. 46% med Anders Svanstedt. Känns som svenska ekipage ofta blir överspelade en sådan här omgång och jag väljer bort favoriten i inledningen. Bra form och ibland kan det ju räcka långt, men chansar bort den med risk för att spricka direkt.

12 Ble Du Gers 21% är en riktig hedershäst. Den kan nog tända till när det ser lite enklare ut på pappret, trots 60m tillägg.

Dubblar med 4 Rittmester Hill 4% som kan vara en skräll i loppet. Får en fin resa långt fram och kan nog vara med tillslut.

Avd 2
3 och 8 kommer båda från bra prestationer.

Tar med 1 Canopus 8% som kan få en fin resa på innerspåret.

Avd 3
Svårt lopp och blir nog rejäl körning. Anders Peterson är favorit med 4 Red Hot Roadster? Nja, jag står över denna favoriten idag.

5 Ian B.R. 3% skulle kunna vara skrällen i loppet.

Avd 4
13 Stumne Fyr 27% är bra och har radat upp segrar på slutet, men får vara riktigt bra för att vinna idag. Garderar, då vad som helst kan hända i ett norskt kallblodslopp.

Skrällar:

2 Eikmann 2% har tre raka och kan nog bli farlig igen.

3 Horgen Lynet 4% har jag sett flera som varnar för.

5 Alsaker Pumba 1% kan vara en luring om den får en bra resa.

Avd 5
Låter riktigt bra från stallet på 1 Kashmina B.R. 24%. Spik.

Avd 6
Hamre tar ut 2 Stoletheshow 68% och det känns som en bra chans direkt. Det borde väl vara förberett för en stark insats. Spik.

Avd 7
Hamre tror på bra chans för 4 Thai Targaryan 16%.

7 Kentucky Lobell 22% vann direkt i årsdebuten och Henriksen är en bra tränare.

Skrällen kanske skulle kunna vara 1 Maquavit E. 3% som kan öppna snabbt och får troligen rygg ledaren.

Lycka till med spelen idag!
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 10:11   #31
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Litet chanssystem


Tycker det verkar intressant med Rick Ebbinges i andra.


V75
Inlämnat: 2023-03-18, 11:10
Momarken
Lördag 2023-03-18
Start: 16:20
Kostnad: 60,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 12 Ble du Gers (8, 7)
2: 10 Ozak Vivantis (3, 7)
3: 8, 11 (4, 6)
4: 11, 13 (1, 4)
5: 6, 9 (1, 2)
6: 2, 4, 5, 7, 9 (3, 1)
7: 1, 4, 7 (2, 12)

1x1x2x2x2x5x3 = 120 rader.
120 x 1 x 0,50 kr = 60,00 kr.
Totalt: 60,00 kr.
Rättningskod: CDS TTB GQL

Senast redigerad av valo den 2023-03-18 klockan 10:14.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 10:34   #32
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Nej!


Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Man blir ju bara så jävla trött på dom där klåparna på atg.se, det går alltså inte att spela en raket på morgondagens V75-tävlingar.

Hur i fan kan dom få ha kvar sina jobb....!?!?!
Det är konstigt. Du får kolla SvS. Man kan heller inte spela raket på
onsdagarnas V86 mellan två olika banor. Jag kör SvS då. Men du kanske
visste det här?
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 11:19   #33
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 735
Sharp$: 37609
Standard

Banan verkar vara urusel idag. Tungsprungen. De har inte lång tid på sig. Kan bli sena strykningar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 11:55   #34
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Det är konstigt. Du får kolla SvS. Man kan heller inte spela raket på
onsdagarnas V86 mellan två olika banor. Jag kör SvS då. Men du kanske
visste det här?
Jo, jag vet att det inte går att spela raket på "saxkvällarna", vilket jag kan ha förståelse för.

Men alla V75-loppen idag går ju på samma bana.....jag trycker iaf att det är värdelöst och är verkligen frågande till varför ATG medvetet styr över mig och andra kunder till SvS.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 12:00   #35
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 118
Sharp$: 3614
Standard

Är det inte så att ATG måste anpassa sina spel till det landets spelformer som finns där? Så har det väl varit till Frankrike har jag för mig. Men kan ha fel.
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 12:22   #36
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Är det inte så att ATG måste anpassa sina spel till det landets spelformer som finns där? Så har det väl varit till Frankrike har jag för mig. Men kan ha fel.
Det stämmer bra.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 12:24   #37
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Dagens stänkar´drag


V75:1
Ska väl normalt sett vara för långt och för få hästar på de första volterna för att de ska kunna hinna undan de där bak, men vi såg ju inte minst under veckan att även gamla rävar kan hoppa bort sig i voltstartsloppen. Är dessutom inte särskilt sugen att spela Anders Svanstedt som favorit på V75. Jag provar med MAD:s drag, 4 Rittmester Hill. Vann 6 ggr på sina 8 första starter och har en imponerande vinstprocent - 38%! SvS ger 14,30/3,95 och det tycker jag är ok.

V75:2
Jäkligt intressant med 7 Sandokan, nerspelad i förra starten (klass II-försök på Romme) till under 2 ggr pengarna. En strykning ger definitivt bättre utgångsläge för startsnabb häst. SvS ger 3,95. Favoriten verkar inte vara jättevass ut, kanske hamnar i maskin? Har dock stor respekt för BW, han brukar ha hästarna i fantastiskt skick när han startar dem.

Edit: David Persson väldigt missnöjd med banan och favoriten nerstruken till innerspår tarvar omtag i det hät loppet. Lutar mer och mer åt 8 Patrick Palema som gav lite Sugarcane.vibbar i senaste starten. Över 4 ggr är klart spelbart.

V75:3
Ska bli intressant att se de första loppen, om det ser trögt ut för spetshästen så kommer jag att lasta på 11 Castor The Star. Kan nog ge 5 ggr.

Senast redigerad av Stankarn den 2023-03-18 klockan 14:20.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 12:30   #38
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Norrtälje
Inlägg: 838
Sharp$: 2469
Standard

Banan på Momarken stängd fram till 1445 då den öppnas för värmningar. Allt för att kunna jobba med den in i det sista. Första start framflyttad till 1620. V75-1 blir alltså första loppet för dagen! Gissar att banan kommer vara allt annat än lättsprungen
Difsteve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 12:45   #39
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 735
Sharp$: 37609
Standard

Det jäkliga är att de lägger V4 efter V75, så man kan inte se hur hästarna går i lopp före inlämning.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 12:50   #40
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det jäkliga är att de lägger V4 efter V75, så man kan inte se hur hästarna går i lopp före inlämning.
Då kanske du äntligen ka få in V4:an...?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 12:53   #41
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56998
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Banan verkar vara urusel idag. Tungsprungen. De har inte lång tid på sig. Kan bli sena strykningar.
Tjällossning. Det ger ju kunskapsspelarna ännu en faktor att ta med. Dom som läst på har såklart stenkoll på hur svårbemästrad bana passar de norska hästarna och Norges pålitliga skoinfo gör ju att alla sena balansändringar också kan analyseras noga
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 12:55   #42
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 136
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Tjällossning. Det ger ju kunskapsspelarna ännu en faktor att ta med. Dom som läst på har såklart stenkoll på hur svårbemästrad bana passar de norska hästarna och Norges pålitliga skoinfo gör ju att alla sena balansändringar också kan analyseras noga
I Sverige brukar man ju flytta omgångarna när det är tjällossning. Ska de seriöst köra loppen?
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 12:58   #43
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
I Sverige brukar man ju flytta omgångarna när det är tjällossning. Ska de seriöst köra loppen?
Pengarna ska ju alltid in, är väl ATG:s devis?
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 13:00   #44
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 136
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Pengarna ska ju alltid in, är väl ATG:s devis?
Jo men man kan ju flytta tävlingarna. Sånt jävla u-land är det väl ändå inte. De borde ju vetat om detta dagar innan

Edit: Så banmästaren kunde inte förutse att det kunde bli tjällossning efter väderprogrnoser om kyla på natten o snö med varmare temp på dagen

Senast redigerad av sigh den 2023-03-18 klockan 13:12.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 13:11   #45
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Är det inte så att ATG måste anpassa sina spel till det landets spelformer som finns där? Så har det väl varit till Frankrike har jag för mig. Men kan ha fel.
Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det stämmer bra.
Men. Vi kan spela svenskt V75 på norska Momarken? Med finaler på Solvalla under elitloppshelgen? Vi kan spela V75 i ett land som inte själva anordnar V75?

För mig låter den logiken som....fullständigt hål i huvudet, isåfall.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 13:11   #46
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 136
Standard

Felpost
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 13:11   #47
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 735
Sharp$: 37609
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Då kanske du äntligen ka få in V4:an...?
Jag förstår att du vill bolla över det till mig när det är en omgång som kräver sin kunskapsspelare. Glöm inte att du alltid kan lämna in en Harry.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 13:17   #48
 
Reg.datum: sep 2022
Inlägg: 7
Sharp$: 122
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Tjällossning. Det ger ju kunskapsspelarna ännu en faktor att ta med. Dom som läst på har såklart stenkoll på hur svårbemästrad bana passar de norska hästarna och Norges pålitliga skoinfo gör ju att alla sena balansändringar också kan analyseras noga

Du har ingen sista minuten analys Olle likt den du gjorde förra veckan?
Var super ????
Tengan80 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 13:20   #49
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag förstår att du vill bolla över det till mig när det är en omgång som kräver sin kunskapsspelare. Glöm inte att du alltid kan lämna in en Harry.
Att skriva av strecklistan kräver inga kunskaper.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 13:22   #50
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 735
Sharp$: 37609
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Att skriva av strecklistan kräver inga kunskaper.
Det är ju du van vid så då löser det sig.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 13:28   #51
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56998
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tengan80 Visa inlägg
Du har ingen sista minuten analys Olle likt den du gjorde förra veckan?
Var super ????
Jag har inte läst på denna omgång. Laddar för V75 finalerna nästa helg.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 13:51   #52
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Så här blev bolagssystemet, som inlämnades 10.30 i morse. Med 4, som är struken i första.

1) 4,7,8,10,12 r9-13
2) 7 r3-8
3) 2,4,6,7,11 r1-8
4) 1,4,8,13 r11-3
5) 1,2,4,6,7,12 5-9
6) 2 r4-3
7) 2,4,5,7,12 r1-6

Kostar 1500:-. Lycka till!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 13:52   #53
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Men. Vi kan spela svenskt V75 på norska Momarken? Med finaler på Solvalla under elitloppshelgen? Vi kan spela V75 i ett land som inte själva anordnar V75?

För mig låter den logiken som....fullständigt hål i huvudet, isåfall.
Det är rikstoto.no som rattar enloppsspelen. Svårare än så är det inte.

ATG är alltid "spelvärd" till de streckspel som vi kör gemensamt i Norden. Svårare än så är inte det.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 13:56   #54
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 397
Sharp$: 5752
Standard

Rittmester Hill struken i första.

Då blev det lås på 8 och 12 för egen del, ändå tillslut i det loppet.

1 Canopus också struken andra, så där blir det ett 3-hästars-lås. 3, 7 och 8 där då för mig.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 13:56   #55
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5150
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Men. Vi kan spela svenskt V75 på norska Momarken? Med finaler på Solvalla under elitloppshelgen? Vi kan spela V75 i ett land som inte själva anordnar V75?

För mig låter den logiken som....fullständigt hål i huvudet, isåfall.

det går vl spela en raket på nätbolagen

eller så går et ju att spela på ATG o vända kvittot ,efter vinst i 1a spelet


känns för mig som ett litet problem att det inte går spela raket,
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 14:05   #56
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3179
Standard

V75 2. 7 Sandokan är klar. Spår 5 nu. Stsn. Farligaste emot 8. Spår 6 nu, verkar dyngsurt. Favon 3 hamnar sist?
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 14:11   #57
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
V75 2. 7 Sandokan är klar. Spår 5 nu. Stsn. Farligaste emot 8. Spår 6 nu, verkar dyngsurt. Favon 3 hamnar sist?
DP lät inte alls nöjd i liven....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 14:11   #58
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3179
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
V75 2. 7 Sandokan är klar. Spår 5 nu. Stsn. Farligaste emot 8. Spår 6 nu, verkar dyngsurt. Favon 3 hamnar sist?
Ändring. Sämsta banan för 7 Sandokan enl tränaren
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 14:16   #59
 
Reg.datum: sep 2020
Inlägg: 569
Sharp$: 1359
Standard

V75

8,12
3
2,6,11
4,13
1,2,6,12
2
2,4
robert78Polen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 14:25   #60
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 092
Sharp$: 6128
Standard

Frågan är vem som eg ska vinna det loppet. Hur bra är 8 och vad får den för lopp? 9 troligen gynnad av tungt om jag läser rätt. 5 borde också vara gynnas men oklar form

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
Ändring. Sämsta banan för 7 Sandokan enl tränaren
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 14:31   #61
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3179
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Frågan är vem som eg ska vinna det loppet. Hur bra är 8 och vad får den för lopp? 9 troligen gynnad av tungt om jag läser rätt. 5 borde också vara gynnas men oklar form
11an enl SV
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 14:35   #62
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
det går vl spela en raket på nätbolagen

eller så går det ju att spela på ATG o vända kvittot ,efter vinst i 1a spelet


känns för mig som ett litet problem att det inte går spela raket,
Vilket gör det ännu mer obegripligt.

Jag kan alltså runda reglerna och spela en raket, "manuellt". Men av någon anledning så sätter regelverket stopp för att göra det som vi borde kunna göra det, genom att använda fliken "raket" på atg.se.

Det är så svenskt jävla urbota fånigt - men också så typiskt jävla svenskt att försvara det.

"Sådana är reglerna!!".....

Det är klart att hade det funnits nån med hjärna och kundinsikt så hade det här aldrig ens varit en issue. Men nu har vi det som vi förtjänar det.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 14:36   #63
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
11an enl SV
Jörgen S Eriksson?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 14:38   #64
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 156
Sharp$: 9346
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Jörgen S Eriksson?
Ja!
Personligen tror jag hon är totalt chanslös..
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 14:38   #65
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3179
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Jörgen S Eriksson?
Du gillar ju SV
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 14:40   #66
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Blev lite off-feeling när man hör om banan och inte rättat sig efter ev. tung bana...

V75
Inlämnat: 2023-03-18, 13:43
Momarken
Lördag 2023-03-18
Start: 16:20
Kostnad: 199,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 8, 10, 12, 13 (7, 4)
2: 5, 10, 11 (3, 7)
3: 8, 11 (4, 6)
4: 11, 13 (1, 4)
5: 2, 6, 7, 9 (1, 5)
6: 4, 7 (2, 3)
7: 1 Maquavit E. (2, 7)

4x3x2x2x4x2x1 = 384 rader.
384 x 1 x 0,50 kr = 192,00 kr. Avgift 7,00 kr.
Totalt: 199,00 kr.
Rättningskod: MCW ZTK GWC
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 14:45   #67
 
Reg.datum: sep 2021
Inlägg: 732
Sharp$: 2085
Standard

Jag lyckades lämna in precis innan 4:an blev struken.. Så nu sitter jag med spik på favoriten i första istället

V75
Inlämnat: 2023-03-18, 13:59
Momarken
Lördag 2023-03-18
Start: 16:20
Kostnad: 280,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Rittmester Hill (8, 12)
2: 3, 7, 8, 9, 10 (1, 5)
3: 4 Red Hot Roadster (11, 6)
4: 1, 3, 4, 8, 11, 13, 14 (2, 12)
5: 11, 12 (6, 1)
6: 2 Stoletheshow (4, 3)
7: 1, 2, 4, 5, 6, 7, 11, 12 (3, 8)

1x5x1x7x2x1x8 = 560 rader.
560 x 1 x 0,50 kr = 280,00 kr.
Totalt: 280,00 kr.
Rättningskod: JGX QTM FWB
__________________
"En bra spik är en spik som vinner"
Galten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 14:46   #68
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Min stänkare idag är: Ozak Vivantis. Nöjer mig med att rabbla bara en...
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 15:00   #69
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Vilket gör det ännu mer obegripligt.

Jag kan alltså runda reglerna och spela en raket, "manuellt". Men av någon anledning så sätter regelverket stopp för att göra det som vi borde kunna göra det, genom att använda fliken "raket" på atg.se.

Det är så svenskt jävla urbota fånigt - men också så typiskt jävla svenskt att försvara det.

"Sådana är reglerna!!".....

Det är klart att hade det funnits nån med hjärna och kundinsikt så hade det här aldrig ens varit en issue. Men nu har vi det som vi förtjänar det.
Du rundar inte "reglerna" när du vänder lappar manuellt lopp efter lopp.

Du gör du exakt samma sak som Raket-funktionen skulle ha gjort.

Raketen är ingen spelform i sig utan enbart ett förenklat sätt att automatiskt "vända lappen".

Det som händer här är att du inte får den förenklade funktionen. ATG skulle kunna hamna i väldiga trubbel om man körde Raket på travdagar som man inte rattar enloppsspelformerna på. T ex vad som händer om det krånglar med utbetalning eller om man kör loppen i en annorlunda ordning.

Den dag vi har ett ATG-Norden som är värd för exakt allt toto-spel i Norden så kommer det här att bli ett icke-problem.

Som det står just nu så är det mycket mer komplicerat än man kan tro.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+8), Altoc (+100), znipstern (+1), Nollkollolisten (+10)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 15:09   #70
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Du rundar inte "reglerna" när du vänder lappar manuellt lopp efter lopp.

Du gör du exakt samma sak som Raket-funktionen skulle ha gjort.

Raketen är ingen spelform i sig utan enbart ett förenklat sätt att automatiskt "vända lappen".

Det som händer här är att du inte får den förenklade funktionen. ATG skulle kunna hamna i väldiga trubbel om man körde Raket på travdagar som man inte rattar enloppsspelformerna på. T ex vad som händer om det krånglar med utbetalning eller om man kör loppen i en annorlunda ordning.

Den dag vi har ett ATG-Norden som är värd för exakt allt toto-spel i Norden så kommer det här att bli ett icke-problem.

Som det står just nu så är det mycket mer komplicerat än man kan tro.
Jag behöver ingen uppläxning kring vad ett raketspel innebär, det är redan avklarat, avhandlat i tråden. Lägg ner dom där besser-wisser-bror-duktig-takterna.

På riktigt, menar du att skillnaden ligger i om "jag" stänker in vinsten i min andra raketavdelning än om ATG gör det!?!?!

Är du sann eller?

Vilket jävla efterblivet resonemang! Nä, det var nog det sämsta inlägg jag har läst på den här siten sedan jag blev medlem.

Jobbar du på atg? Eller har en massa gamla polare där som du känner att du måste försvara?

Senast redigerad av Stankarn den 2023-03-18 klockan 15:12.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 15:12   #71
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Min stänkare idag är: Ozak Vivantis. Nöjer mig med att rabbla bara en...
Tack. Kör med 8,10,11 på tvilingen.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 15:18   #72
 
BreakingBads avatar
 
Reg.datum: jul 2021
Inlägg: 519
Sharp$: 1526
Standard

Avd
1: 3, 4, 7, 8, 9, 12 (10, 13)
2: 1, 3, 7, 8, 9 (5, 11)
3: 4, 5, 11 (6, 2)
4: 1, 4, 8, 13 (11, 3)
5: 1 Kashmina B.R. (6, 2)
6: 2 Stoletheshow (4, 3)
7: 4 Thai Targaryan (2, 7)

6x5x3x4x1x1x1 = 360 rader.
360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr.
Totalt: 180,00 kr.
Rättningskod: BFP TQK KRM

TV-system.
BreakingBad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 15:21   #73
 
ricBLo636s avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Ort: Falun
Inlägg: 422
Sharp$: 2450

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Z. Boko SOS.
ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 15:22   #74
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
Du gillar ju SV
Yes, därifrån får man många bra drag.....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 15:31   #75
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 735
Sharp$: 37609
Standard

Spikar är Patrick Palema, Stumne Fyr och Precious Lane.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 15:31   #76
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 118
Sharp$: 3614
Standard

Mattesystem. finns 2 reducerade tänker ta mig friheten om det ser bra ut att publicera om ser bra ut efter 2-3 lopp
V75
Inlämnat: 2023-03-18, 16:26
Momarken
Lördag 2023-03-18
Start: 16:45
Kostnad: 80,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7, 12 (8, 10)
2: 4 Haradi (3, 7) Går till mål i alla väglag
3: 1, 2, 6, 7 (4, 11)
4: 13 Stumne Fyr (1, 4)
5: 1, 4, 7, 11, 12 (6, 2)
6: 9 Floris Baldwin (2, 4) Tja kanske hyggligt med bakspår idag sent på dagen
7: 3, 7, 11, 12 (2, 4)

2x1x4x1x5x1x4 = 160 rader.
160 x 1 x 0,50 kr = 80,00 kr.
Totalt: 80,00 kr.
Rättningskod: HBR PTH DZH
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 15:31   #77
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Jag behöver ingen uppläxning kring vad ett raketspel innebär, det är redan avklarat, avhandlat i tråden. Lägg ner dom där besser-wisser-bror-duktig-takterna.

På riktigt, menar du att skillnaden ligger i om "jag" stänker in vinsten i min andra raketavdelning än om ATG gör det!?!?!

Är du sann eller?

Vilket jävla efterblivet resonemang! Nä, det var nog det sämsta inlägg jag har läst på den här siten sedan jag blev medlem.

Jobbar du på atg? Eller har en massa gamla polare där som du känner att du måste försvara?
Nej. Men jag känner till en hel del fakta om sakernas ordning och varför en del till synes enkla saker inte alls är så enkla.



Det blir ingen skillnad förutom en liten, liten, liten detalj. ATG har ingen kontroll över när utbetalningar från pooler betalas ut och/eller när de stängs när de inte själva arrangerar spelet.

Och DET....är en stor fel j-a skillnad i Raket-spels-funktionen. Och hela anledningen till att det inte finns tillgängligt.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+100), Nollkollolisten (+100), asgaya3141 (+100)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 15:35   #78
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3179
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Jag behöver ingen uppläxning kring vad ett raketspel innebär, det är redan avklarat, avhandlat i tråden. Lägg ner dom där besser-wisser-bror-duktig-takterna.

På riktigt, menar du att skillnaden ligger i om "jag" stänker in vinsten i min andra raketavdelning än om ATG gör det!?!?!

Är du sann eller?

Vilket jävla efterblivet resonemang! Nä, det var nog det sämsta inlägg jag har läst på den här siten sedan jag blev medlem.

Jobbar du på atg? Eller har en massa gamla polare där som du känner att du måste försvara?
Du klankar ner på en väldigt respekterad medlem. Strappa har mer att ge en dig.
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 15:35   #79
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Lionel


Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Tack. Kör med 8,10,11 på tvilingen.
Ser bra ut i värmningen!! Har inte råd att spela mer...
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 15:35   #80
 
ricBLo636s avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Ort: Falun
Inlägg: 422
Sharp$: 2450

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Tv system idag

V75
Inlämnat: 2023-03-18, 16:33
Sämst på riktigt s andelsspel
Momarken
Lördag 2023-03-18
Start: 16:45
Kostnad: 945,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 7, 8, 12, 13 (3, 2)
2: 3, 4, 7, 8, 9, 10, 11 (5, 6)
3: 4, 11, 12 (1, 5)
4: 1, 2, 3, 4, 11, 13 (8, 5)
5: 1, 11, 12 (2, 9)
6: 1 Z. Boko (2, 4)
7: 4 Thai Targaryan (2, 1)

5x7x3x6x3x1x1 = 1890 rader.
1890 x 1 x 0,50 kr = 945,00 kr.
Totalt: 945,00 kr.
Min kostnad: 945,00 kr x 1/5 = 189,00 kr
Rättningskod: KBN XTF FZD
ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 15:37   #81
 
Reg.datum: aug 2017
Ort: Härliga Hälsingland
Inlägg: 1 011
Sharp$: 823
Standard

Travlotto rad idag

3.9
8
2.10.11
4.11
1
4
4

God tur på er härute ikväll!
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 15:38   #82
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 187
Sharp$: 3255
Standard

V75
Inlämnat: 2023-03-18, 16:37
Momarken
Lördag 2023-03-18
Start: 16:45
Kostnad: 192,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 12 Ble du Gers (7, 8)
2: 3, 8, 10, 11 (8, 10)
3: 2, 6, 11, 12 (2, 12)
4: 13 Stumne Fyr (4, 1)
5: 12 Precious Lane (11, 1)
6: 1, 2, 3, 4, 7, 9 (4, 7)
7: 4, 6, 7, 12 (2, 5)

1x4x4x1x1x6x4 = 384 rader.
384 x 1 x 0,50 kr = 192,00 kr.
Totalt: 192,00 kr.
Rättningskod: DFS VTG JZC
roland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 15:43   #83
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75
Inlämnat: 2023-03-18, 16:42
Momarken
Lördag 2023-03-18
Start: 16:45
Kostnad: 432,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7, 8, 12 (9, 13)
2: 7 Sandokan (3, 8)(spikar Sandokan trots avslag pga tunga banan)
3: 1, 2, 4, 6 (11, 7)
4: 1, 4, 13 (11, 3)
5: 1, 2, 4, 6, 7, 12 (5, 9)
6: 2 Stoletheshow (4, 3)
7: 2, 4, 7, 12 (1, 6)

3x1x4x3x6x1x4 = 864 rader.
864 x 1 x 0,50 kr = 432,00 kr.
Totalt: 432,00 kr.
Rättningskod: BDS PTK CSH
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 15:48   #84
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 735
Sharp$: 37609
Standard

3 min före start så får man reda på att de strukit en häst för 40 min sen samt att det råder barfotaförbud. Det går bra nu.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 15:50   #85
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Norrtälje
Inlägg: 838
Sharp$: 2469
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
3 min före start så får man reda på att de strukit en häst för 40 min sen samt att det råder barfotaförbud. Det går bra nu.
Mera trav till Norge! Oscar i studion behöver en bira säger han. Tufft att jobba idag
Difsteve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 15:50   #86
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 118
Sharp$: 3614
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
3 min före start så får man reda på att de strukit en häst för 40 min sen samt att det råder barfotaförbud. Det går bra nu.
Ja Norsk torsksoppa
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 15:51   #87
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 156
Sharp$: 9346
Standard

Jävla kaos!! Helt sanslöst egentligen att dom ens startar V75! Men andelsköparna vill ändå köra så here goes..

V75
Inlämnat: 2023-03-18, 16:43
Momarken
Lördag 2023-03-18
Start: 16:45
Kostnad: 900,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 12 Ble du Gers (7, 8)
2: 3, 4, 5, 7, 8 (9, 11)
3: 4 Red Hot Roadster (11, 2)
4: 4, 8, 11, 13 (3, 1)
5: 1, 2, 4, 7, 11, 12 (5, 6)
6: 2, 3, 4 (9, 1)
7: 2, 4, 5, 6, 12 (7, 1)

1x5x1x4x6x3x5 = 1800 rader.
1800 x 1 x 0,50 kr = 900,00 kr.
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 15:51   #88
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 759
Sharp$: 2632
Standard

V75
Inlämnat: 2023-03-18, 16:51
Momarken
Lördag 2023-03-18
Start: 16:45
Kostnad: 324,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 12 Ble du Gers (8, 7)
2: 10 Ozak Vivantis (3, 7)
3: 2, 11 (4, 6)
4: 3, 5, 8 (13, 1)
5: 6, 7, 9, 12 (1, 2)
6: 2, 4, 7 (3, 1)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10 (12, 9)

1x1x2x3x4x3x9 = 648 rader.
648 x 1 x 0,50 kr = 324,00 kr.
Totalt: 324,00 kr.
Rättningskod: DHV STC JSF
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 15:52   #89
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3179
Standard

V75
Inlämnat: 2023-03-18, 16:03
Momarken
Lördag 2023-03-18
Start: 16:45
Kostnad: 180,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 10, 12 (8, 7)
2: 4, 7, 8, 11 (3, 5)
3: 1, 2, 3, 4, 5 (11, 6)
4: 2, 4, 13 (1, 8)
5: 1 Kashmina B.R. (6, 2)
6: 1 Z. Boko (2, 4)
7: 10, 12 (2, 7)

3x4x5x3x1x1x2 = 360 rader.
360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr.
Totalt: 180,00 kr.
Rättningskod: KMW QTC GZF
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 15:52   #90
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Alla här måste förstå att allt handlar om pengar. Här är vi ”kunniga” men Den Stora Massan spelar ändå och det vet ATG.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 15:52   #91
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 156
Sharp$: 9346
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
3 min före start så får man reda på att de strukit en häst för 40 min sen samt att det råder barfotaförbud. Det går bra nu.
Den infon fanns iaf klart och tydlig för ca 20min sen!
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 15:52   #92
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 092
Sharp$: 6128
Standard

Lotteri idag ju och min lottsedel blev så här:
1: 7-8,10,12,13,14,15 (9,3) Roofie struken så 9 in
2: 8-alla
3: 11 Castor the Star (2)
4: 11-1,3,4,8,13,14,15 (12)
5: 12 Precious Lane (3)
6: 2,3,4 (7)
7: 12 Keystone Cash (5)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 15:53   #93
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3179
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Alla här måste förstå att allt handlar om pengar. Här är vi ”kunniga” men Den Stora Massan spelar ändå och det vet ATG.
Jag har inget emot Norska oljepengar
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 15:59   #94
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 735
Sharp$: 37609
Standard

Det var starkt gjort av Crebas häst. Var trött minst ett varv.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 16:02   #95
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 156
Sharp$: 9346
Standard

Crebas är väl inte direkt känd för att köra smart/bra.. Men det där var en ren och skär kuskseger!
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 16:02   #96
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Hade lite tur där och fick in vinnaren på reserven när Roofie ströks.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 16:04   #97
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 660
Sharp$: 12772
Standard

Crebas leker med packet. Jag fick nästan Skogsbotösen feeling. Någon som minns den tuffa märren som trivdes på tunga banor. Bra gener i Bransbys Juke Box.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 16:04   #98
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 156
Sharp$: 9346
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Hade lite tur där och fick in vinnaren på reserven när Roofie ströks.
Jag hade lås på 7,12 men ICA sålde inte slut på andelen (10×200kr) så jag blev tvungen att spika mig ur det hela.
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 16:05   #99
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 660
Sharp$: 12772
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Crebas är väl inte direkt känd för att köra smart/bra.. Men det där var en ren och skär kuskseger!
Psst glöm inte hästens prestation
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 16:06   #100
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 735
Sharp$: 37609
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Crebas leker med packet. Jag fick nästan Skogsbotösen feeling. Någon som minns den tuffa märren som trivdes på tunga banor. Bra gener i Bransbys Juke Box.
Jorå, den minns man och Gloria Brodda som var en riktig tunglöpare. En annan dyngtrampare fick jag till 100 ggr - Igitur.

Senast redigerad av Shooter den 2023-03-18 klockan 16:08.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 16:09   #101
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Minns


Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jorå, den minns man och Gloria Brodda som var en riktig tunglöpare. En annan dyngtrampare fick jag till 100 ggr - Igitur.
Minns den hästen - sprang den inte lite med "raka ben"?
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 16:15   #102
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 735
Sharp$: 37609
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Minns den hästen - sprang den inte lite med "raka ben"?
Den frågan kan jag inte besvara, det minns jag inte.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 16:20   #103
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 735
Sharp$: 37609
Standard

Spik 1/3 satt i alla fall.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 16:23   #104
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Norrtälje
Inlägg: 838
Sharp$: 2469
Standard

Patrick Palema kommer inte göra bort sig sista helgen i Maj på Valla. Grymt intryck!
Difsteve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 16:24   #105
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
V75:2

Edit: David Persson väldigt missnöjd med banan och favoriten nerstruken till innerspår tarvar omtag i det hät loppet. Lutar mer och mer åt 8 Patrick Palema som gav lite Sugarcane.vibbar i senaste starten. Över 4 ggr är klart spelbart.
Harry Boy är fantastisk. Vad gav han? 3,64? Fullständigt stenklar och klart spelbar ändå!


VINNARE

8 Patrick Palema

1 x 275,00 kr = 275,00 kr.
Totalt: 275,00 kr.
Rättningskod: GKX NTG FSG


och tvillingen ger över 20 ggr degen.

TVILLING

Hästar
4, 10, 11
Utgångshästar
8 Patrick Palema

3 x 50,00 kr = 150,00 kr.
Totalt: 150,00 kr.
Rättningskod: CCT PTJ HSM


Och Svenska spel levererar (Harry Boy är FANTASTISK!):

18/03/202316:04:26
Kanal: Internet
Kombo: Dubbel
Odds: 15,30
Insats: 250,00 (1 Spel X 250,00) Vinst: 3 825,00
DÖLJ
Kupong-ID 638147486664501231
Kanal Internet
Betalat 18/03/2023 16:04:26
Insats 250,00 (1 Spel X 250,00)
Vinst 3 825,00
Status Vinst
Datum 18/03/2023 16:47
Sport Travsport
Liga Momarken - Lopp 6
Vald speltyp Vinnare - 2640m Auto
Resultat 1st - 8 Patrick Palema,
Ditt spel 8 Patrick Palema
Speltyp Vinnare
Odds 3,40
Status Vinst
Datum 18/03/2023 16:55
Sport Travsport
Liga Momarken - Lopp 5
Vald speltyp Vinnare - 3140m Volt
Resultat 1st - 7 Bransbys Juke Box,
Ditt spel 7 Bransbys Juke Box
Speltyp Vinnare
Odds 4,50
Status Vinst

Senast redigerad av Stankarn den 2023-03-18 klockan 16:36.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 16:25   #106
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 660
Sharp$: 12772
Standard

Jäklar vilken läcker 4 åring ! Grym prestation på seg bana. Härlig Muscle Hillare.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 16:33   #107
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V5
Inlämnat: 2023-03-18, 17:32
Momarken
Lördag 2023-03-18
Start: 17:38
Kostnad: 300,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 4, 6, 11 (5, 7)
2: 1, 13 (4, 8)
3: 1, 2, 4, 6, 7, 12 (11, 5)
4: 2 Stoletheshow (3, 4)
5: 2, 4, 5, 7, 12 (6, 1)

5x2x6x1x5 = 300 rader.
300 x 1 x 1,00 kr = 300,00 kr.
Totalt: 300,00 kr.
Rättningskod: KLR QTC FSB
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 16:43   #108
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Norrtälje
Inlägg: 838
Sharp$: 2469
Standard

Snyggt av stall Westholm att kvala in Castor The Star till elitloppshelgens bronsfinal veckan innan bronsfinalen nästa vecka
Difsteve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 16:47   #109
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg

V75:3
Ska bli intressant att se de första loppen, om det ser trögt ut för spetshästen så kommer jag att lasta på 11 Castor The Star. Kan nog ge 5 ggr.
Super. Tredje raka spiken satt, det tunga vinnarspelet och alla raketer.

4,78!

Fan, Harry Boy är otrolig!

Tyvärr blev jag tvungen att köra V75 ggr 2, när de (felaktigt) annonserade att 4 Ard skulle strykas.

Avd
1: 7 Bransbys Juke Box (8, 12)
2: 8 Patrick Palema (3, 7)
3: 11 Castor the Star (4, 6)
4: 3, 13 (1, 4)
5: 1, 2, 4, 6, 7, 9, 12 (5, 11)
6: 2, 3, 4, 9 (1, 7)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (2, 7)

Rättningskod: GCX QTL FZF

V75

Avd
1: 7 Bransbys Juke Box (8, 12)
2: 8 Patrick Palema (3, 7)
3: 11 Castor the Star (4, 6)
4: 4 Ard (1, 13)
5: 1, 2, 4, 6, 7, 9, 12 (5, 11)
6: 2, 3, 4, 9 (1, 7)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (2, 7)

Rättningskod: FCX WTC MZD

Klarar man nästa avdelning så ser det riktigt bra ut!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 16:54   #110
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg

Edit: David Persson väldigt missnöjd med banan och favoriten nerstruken till innerspår tarvar omtag i det hät loppet. Lutar mer och mer åt 8 Patrick Palema som gav lite Sugarcane.vibbar i senaste starten. Över 4 ggr är klart spelbart.

V75:3
Ska bli intressant att se de första loppen, om det ser trögt ut för spetshästen så kommer jag att lasta på 11 Castor The Star. Kan nog ge 5 ggr.
Får man slå ett slag för Svenska spel? Att spela raket på atg.se är ju omöjligt "på grund av "reglerna"....!!

Det var väl ingen som ryggade men en hundring in kan ge ett par tusen kronor ut.

Harry Boy är fantastisk!

18/03/202316:36:32
Kanal: Internet
Kombo: Dubbel
Odds: 23,46
Insats: 100,00 (1 Spel X 100,00) Vinst: 2 346,00
DÖLJ
Kupong-ID 638147505941543511
Kanal Internet
Betalat 18/03/2023 16:36:32
Insats 100,00 (1 Spel X 100,00)
Vinst 2 346,00
Status Vinst
Datum 18/03/2023 17:12
Sport Travsport
Liga Momarken - Lopp 6
Vald speltyp Vinnare - 2640m Auto
Resultat 1st - 8 Patrick Palema,
Ditt spel 8 Patrick Palema
Speltyp Vinnare
Odds 3,45
Status Vinst
Datum 18/03/2023 17:10
Sport Travsport
Liga Momarken - Lopp 7
Vald speltyp Vinnare - 1640m Auto
Resultat 1st - 11 Castor the Star,
Ditt spel 11 Castor the Star
Speltyp Vinnare
Odds 6,80
Status Vinst

Senast redigerad av Stankarn den 2023-03-18 klockan 16:57.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 16:57   #111
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Kanonspel!


Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Super. Tredje raka spiken satt, det tunga vinnarspelet och alla raketer.

4,78!

Fan, Harry Boy är otrolig!

Tyvärr blev jag tvungen att köra V75 ggr 2, när de (felaktigt) annonserade att 4 Ard skulle strykas.

Avd
1: 7 Bransbys Juke Box (8, 12)
2: 8 Patrick Palema (3, 7)
3: 11 Castor the Star (4, 6)
4: 3, 13 (1, 4)
5: 1, 2, 4, 6, 7, 9, 12 (5, 11)
6: 2, 3, 4, 9 (1, 7)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (2, 7)

Rättningskod: GCX QTL FZF

V75

Avd
1: 7 Bransbys Juke Box (8, 12)
2: 8 Patrick Palema (3, 7)
3: 11 Castor the Star (4, 6)
4: 4 Ard (1, 13)
5: 1, 2, 4, 6, 7, 9, 12 (5, 11)
6: 2, 3, 4, 9 (1, 7)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (2, 7)

Rättningskod: FCX WTC MZD

Klarar man nästa avdelning så ser det riktigt bra ut!
Fina spikar! Kan bli roligt senare! Och med rättningskod!! Otroligt bra spel!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 17:03   #112
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 156
Sharp$: 9346
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Avd
1: 7 Bransbys Juke Box (8, 12)
2: 8 Patrick Palema (3, 7)
3: 11 Castor the Star (4, 6)
4: 3, 13 (1, 4)
5: 1, 2, 4, 6, 7, 9, 12 (5, 11)
6: 2, 3, 4, 9 (1, 7)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (2, 7)

Rättningskod: GCX QTL FZF

V75

Avd
1: 7 Bransbys Juke Box (8, 12)
2: 8 Patrick Palema (3, 7)
3: 11 Castor the Star (4, 6)
4: 4 Ard (1, 13)
5: 1, 2, 4, 6, 7, 9, 12 (5, 11)
6: 2, 3, 4, 9 (1, 7)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (2, 7)

Rättningskod: FCX WTC MZD

Klarar man nästa avdelning så ser det riktigt bra ut!
Trodde det var lägre odds på Jesus återuppståndelse än att du skulle spika Crebas!
Men grattis, snyggt lirat
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 17:04   #113
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Fina spikar! Kan bli roligt senare! Och med rättningskod!! Otroligt bra spel!
Blir nog favoritbetonat idag.

Men jag är nöjd. Harry har räddat dagen!

Blir tyvärr tvungen att lägga ett motspel på 1 Bäcklös Uriel, det får bli 5 papp där.

Kanske en tvilling oclså.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 17:07   #114
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Trodde det var lägre odds på Jesus återuppståndelse än att du skulle spika Crebas!
Men grattis, snyggt lirat
Tänk att jag tänkte precis samma. Tills att jag tänkte en gång till, och insåg att motbudet var Anders Svanstedt.

Utan Örjan, Björn, Erik och dom andra så kan t o m en blind höna hitta ett guldkorn....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 17:08   #115
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 156
Sharp$: 9346
Standard

Jag förordar platslir på 14 G. Jerken! Kliver in med en hundring och hoppas på en bra start. Snabb ut..
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 17:09   #116
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 660
Sharp$: 12772
Standard

Beröm


Måste berömma banpersonalen på Momarken som med hopplösa förutsättningar fixar ett någorlunda rättvist och framförallt skonsamt underlag för hästarna.
Att lägga på nytt material i sista stund är ju som att svära i kyrkan. Men hästarna verkar få bra fäste och förhållandevis få galopper hittills.
Vi hoppas banan håller hela V7 omgången. Ok tung men rättvis.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 17:12   #117
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Blir nog favoritbetonat idag.

Men jag är nöjd. Harry har räddat dagen!

Blir tyvärr tvungen att lägga ett motspel på 1 Bäcklös Uriel, det får bli 5 papp där.

Kanske en tvilling oclså.
TJOOOHHOOO!!!!!!

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+11)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 17:13   #118
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Norrtälje
Inlägg: 838
Sharp$: 2469
Standard

Undrar om inte Mats E Djuse är världens bästa kallblodskusk

Kul att Sverige vinner kallblodslopp i Norge. Brukar mest vara tvärtom

Härlig insats av fantastiske Bäcklös Uriel
Difsteve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 17:13   #119
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 735
Sharp$: 37609
Standard

Stumne borde ha kunnat bättre med den resan.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 17:14   #120
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 156
Sharp$: 9346
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Jag förordar platslir på 14 G. Jerken! Kliver in med en hundring och hoppas på en bra start. Snabb ut..
Hade fan vunnit med lucka!
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 17:16   #121
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Vinst för Precious Lane nu så är dagen komplett!


Ditt val Spelobjekt Datum Odds Status
8 Patrick Palema
Vinnare - 2640m Auto
Travsport
Momarken - Lopp 6
Vinnare
18/03/2023
16:47
3,40 Vinst
7 Bransbys Juke Box
Vinnare - 3140m Volt
Travsport
Momarken - Lopp 5
Vinnare
18/03/2023
16:55
4,50 Vinst
12 Precious Lane
Vinnare - 2140m Auto
Travsport
Momarken - Lopp 9
Vinnare
18/03/2023
17:55
5,80 Öppen
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 17:18   #122
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3179
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
TJOOOHHOOO!!!!!!

Rättningskoder uteblir igen. Bluff?
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 17:19   #123
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Stumne borde ha kunnat bättre med den resan.
Konstigt att du inte hittar vinnaren, du som utger dig för att vara "kunskapsspelare".
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 17:22   #124
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 735
Sharp$: 37609
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Konstigt att du inte hittar vinnaren, du som utger dig för att vara "kunskapsspelare".
Till skillnad från dig så spelar jag inte för att få 7 rätt när det blir för låga utdelningar.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 17:23   #125
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3179
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Konstigt att du inte hittar vinnaren, du som utger dig för att vara "kunskapsspelare".
Nu är stankarn fin å söt. Dax att banna hen Moderator
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn

Senast redigerad av Lazlo den 2023-03-19 klockan 10:38. Anledning: Bättre ordval
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 17:24   #126
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 156
Sharp$: 9346
Standard

Fantastiskt rolig läsning av vissa nicks
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 17:26   #127
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3179
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Fantastiskt rolig läsning av vissa nicks
Vem?
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 17:27   #128
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 156
Sharp$: 9346
Standard

TOP 7
Inlämnat: 2023-03-18, 18:26
Kluts andelsspel
Momarken Lopp 9
Lördag 2023-03-18
Start: 18:28
Kostnad: 192,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 11 Kim B.R.
2:a: 1, 12
3:a: 1, 12
4:a: 2, 4, 5, 7
5:a: 2, 4, 5, 7
6:a: 2, 4, 5, 7
7:a: 2, 4, 5, 7

Din ranking:
11 12 1 7 4 5 2

Reserver:
6 3

48 x 4,00 kr = 192,00 kr.
Totalt: 192,00 kr.
Rättningskod: MGX PTG FVD
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 17:28   #129
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 156
Sharp$: 9346
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
Vem?
Inte du..
Humle&Dumle, kardborreskor mm mm
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+8)
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 17:29   #130
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3179
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Till skillnad från dig så spelar jag inte för att få 7 rätt när det blir för låga utdelningar.
Aha. Okej. Nja Shooter. Du är väl största favoritspelaren på forumet. Det får du vara. Helt okej. Att gå plus är viktigast, så man inte känner sig dum. Farligt att gå emot strömmen
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+6)
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 17:30   #131
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Känns lite som promillehalten stiger, sakta men säkert, här inne....
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 17:32   #132
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3179
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skaegget Visa inlägg
Känns lite som promillehalten stiger, sakta men säkert, här inne....
Då kommer sanningen fram
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 17:35   #133
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 735
Sharp$: 37609
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
Aha. Okej. Nja Shooter. Du är väl största favoritspelaren på forumet. Det får du vara. Helt okej. Att gå plus är viktigast, så man inte känner sig dum. Farligt att gå emot strömmen
Om du pratar små V64 samt V4 system för några tior så är de till för att bekosta V75 och V86. Tycker du att Patrick Palema, Stumne Fyr och Precious Lane som spikar tyder på något annat så är det inte mycket jag kan säga.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+1)

Senast redigerad av Shooter den 2023-03-18 klockan 17:39.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 17:48   #134
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 092
Sharp$: 6128
Standard

Sjukt synd att luckan inte kom tidigare, hade gjort gott för värdet.. men åkte tyvärr på spiken på Precious Lane som fick ett för tungt lopp

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Hade fan vunnit med lucka!
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 17:58   #135
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 156
Sharp$: 9346
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Sjukt synd att luckan inte kom tidigare, hade gjort gott för värdet.. men åkte tyvärr på spiken på Precious Lane som fick ett för tungt lopp
Surt på Precious Lane
Sällan man får 6,56 på plats! Men med lucka så hade han vunnit som sagt..
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 18:02   #136
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3179
Standard

Sverige sjöar
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 18:02   #137
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 735
Sharp$: 37609
Standard

Säkert för Readly. Snyggt.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 18:03   #138
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 156
Sharp$: 9346
Standard

Får hoppas på lite rens i sista också..

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2023-03-18, 18:40
Momarken
Lördag 2023-03-18
Start: 18:58
Kostnad: 62,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Readly Lavec
2: 10, 12

2 x 31,00 kr = 62,00 kr.
Totalt: 62,00 kr.
Rättningskod: DBQ ZTD HVB
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 18:06   #139
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Har just blivit svensk Mästare i bandy!! Heja Sport! Glömde att jag hade den här
Nu är det dags att bjuda igen Höitomt!!

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2023-03-18, 13:43
Momarken
Lördag 2023-03-18
Start: 18:58
Kostnad: 64,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 4, 5
2: 1 Maquavit E.

3 x 20,00 kr = 60,00 kr. Avgift 4,00 kr.
Totalt: 64,00 kr.
Rättningskod: JCW ZTK GWD
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 18:10   #140
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 156
Sharp$: 9346
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Har just blivit svensk Mästare i bandy!! Heja Sport! Glömde att jag hade den här
Nu är det dags att bjuda igen Höitomt!!

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2023-03-18, 13:43
Momarken
Lördag 2023-03-18
Start: 18:58
Kostnad: 64,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 4, 5
2: 1 Maquavit E.

3 x 20,00 kr = 60,00 kr. Avgift 4,00 kr.
Totalt: 64,00 kr.
Rättningskod: JCW ZTK GWD
Heja VSK
Som gammal bandylirare på högsta nivå.

Senast redigerad av KalleKlut den 2023-03-18 klockan 18:12.
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 18:15   #141
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Bandy


Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Heja VSK
Som gammal bandylirare på högsta nivå.

Vilket lag?
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 18:20   #142
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 156
Sharp$: 9346
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Vilket lag?
Saik, Skutskär, skada, sluta/trappa ner..
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 18:25   #143
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 156
Sharp$: 9346
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Får hoppas på lite rens i sista också..

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2023-03-18, 18:40
Momarken
Lördag 2023-03-18
Start: 18:58
Kostnad: 62,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Readly Lavec
2: 10, 12

2 x 31,00 kr = 62,00 kr.
Totalt: 62,00 kr.
Rättningskod: DBQ ZTD HVB
Inte långt ifrån 134x
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 18:28   #144
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 092
Sharp$: 6128
Standard

Fan!
Väldigt rätt på det ju. Tänk om skrällen vunnit i fjärde och de båda 12-spikarna fått lite bättre lopp.

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Lotteri idag ju och min lottsedel blev så här:
1: 7-8,10,12,13,14,15 (9,3) Roofie struken så 9 in
2: 8-alla
3: 11 Castor the Star (2)
4: 11-1,3,4,8,13,14,15 (12)
5: 12 Precious Lane (3)
6: 2,3,4 (7)
7: 12 Keystone Cash (5)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 18:37   #145
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Ja


Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Fan!
Väldigt rätt på det ju. Tänk om skrällen vunnit i fjärde och de båda 12-spikarna fått lite bättre lopp.

Varför har du ingen rättningskod? 90 procent av oss på Sharps har en sådan.
Det liknar de som är covidmotståndare om man ska jämföra. Ha en bra kväll!

(blir extra irriterad för att systemet är så stort)

Senast redigerad av valo den 2023-03-18 klockan 18:40.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 18:37   #146
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag förstår att du vill bolla över det till mig när det är en omgång som kräver sin kunskapsspelare. Glöm inte att du alltid kan lämna in en Harry.
Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Till skillnad från dig så spelar jag inte för att få 7 rätt när det blir för låga utdelningar.
Hur gick det för dig, "kunskapsspelaren"?

Var utdelningen på 230 papp "för dålig" för dig idag? Jag har inte sett dig redovisa ett spel som gett mer än 350 spänn under de senaste 10 åren. Men du kanske har ett antal undanstoppade?

Får du in V4:an nu?



Själv körde jag Harry Boy. Gav knappt 10 papp. Överlägsen spelform!

Momarken
Lördag 2023-03-18
Start: 16:52
Kostnad: 336,00 kr
1
7BRANSBYS JUKE BOX
7
2
8PATRICK PALEMA
8
3
11CASTOR THE STAR
11
4
313
1
5
124679125
6
6
2349
4
7
123456789101112
3
= 6 RÄTT
VINSTBERÄKNING
7 rätt: 0 x 231 810 kr
6 rätt: 2 x 1 112 kr Vinst!
5 rätt: 40 x 96 kr Vinst!
Utbetalt: 6 064,00 kr



Momarken
Lördag 2023-03-18
Start: 16:52
Kostnad: 168,00 kr
1
7BRANSBYS JUKE BOX
7
2
8PATRICK PALEMA
8
3
11CASTOR THE STAR
11
4
4ARD
1
5
124679125
6
6
2349
4
7
123456789101112
3
= 6 RÄTT
VINSTBERÄKNING
7 rätt: 0 x 231 810 kr
6 rätt: 1 x 1 112 kr Vinst!
5 rätt: 20 x 96 kr Vinst!
Utbetalt: 3 032,00 kr


Som jag redovisat innan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+8), KalleKlut (+5)

Senast redigerad av Stankarn den 2023-03-18 klockan 18:40.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 18:42   #147
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3179
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Hur gick det för dig, "kunskapsspelaren"?

Var utdelningen på 230 papp "för dålig" för dig idag? Jag har inte sett dig redovisa ett spel som gett mer än 350 spänn under de senaste 10 åren. Men du kanske har ett antal undanstoppade?

Får du in V4:an nu?



Själv körde jag Harry Boy. Gav knappt 10 papp. Överlägsen spelform!

Momarken
Lördag 2023-03-18
Start: 16:52
Kostnad: 336,00 kr
1
7BRANSBYS JUKE BOX
7
2
8PATRICK PALEMA
8
3
11CASTOR THE STAR
11
4
313
1
5
124679125
6
6
2349
4
7
123456789101112
3
= 6 RÄTT
VINSTBERÄKNING
7 rätt: 0 x 231 810 kr
6 rätt: 2 x 1 112 kr Vinst!
5 rätt: 40 x 96 kr Vinst!
Utbetalt: 6 064,00 kr



Momarken
Lördag 2023-03-18
Start: 16:52
Kostnad: 168,00 kr
1
7BRANSBYS JUKE BOX
7
2
8PATRICK PALEMA
8
3
11CASTOR THE STAR
11
4
4ARD
1
5
124679125
6
6
2349
4
7
123456789101112
3
= 6 RÄTT
VINSTBERÄKNING
7 rätt: 0 x 231 810 kr
6 rätt: 1 x 1 112 kr Vinst!
5 rätt: 20 x 96 kr Vinst!
Utbetalt: 3 032,00 kr


Som jag redovisat innan.
Jag antar att du skojar om överlägsen spelform. Om du menar allvar, vad gör du här bland oss proffs
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 18:51   #148
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 092
Sharp$: 6128
Standard

Systemet stort? Det kostade 250 kr.
Skälet till att jag inte skriver rättningskod är att systemet är utskrivet på tre lappar.
Jag har tänkt att det kanske är ok utan kod om systemet läggs ut innan spelstopp?!

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Varför har du ingen rättningskod? 90 procent av oss på Sharps har en sådan.
Det liknar de som är covidmotståndare om man ska jämföra. Ha en bra kväll!

(blir extra irriterad för att systemet är så stort)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+5), asgaya3141 (+5)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 19:10   #149
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 092
Sharp$: 6128
Standard

Valo: Ska dock tillägga att jag såg nu att jag glömt att lägga till att systemet var reducerat med krav på en A i avd 1,2,4
Trevlig kväll!
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-18, 20:28   #150
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4688
Standard

Mums TVILLING
Inlämnat: 2023-03-18, 19:05
Momarken Lopp 11
Lördag 2023-03-18
Start: 19:19
Kostnad: 100,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
3, 5, 7, 9, 10

10 x 10,00 kr = 100,00 kr.
Totalt: 100,00 kr.
Rättningskod: GHX TTF BXK
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td