Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-03-30, 10:29   #16
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56998
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
På riktigt?



Utdelningen igår var mer eller mindre en engångsföreteelse. Tittar du bakåt i tiden så är Jägersro i topp vad gäller låga utdelningar.
Sen är det bedrövligt överlag att det blir jackpott var och varannan dag på alla banor, det om något gör ju så att travspelandet sakta dör ut på veckodagarna.
Årets V64 tisdagar, utdelning 6 rätt

3 jan Bergsåker: 12 516
10 jan Eskilstuna: 6 135
17 jan Bergsåker: 1870, jackpot 5 rätt
24 jan Jägersro: 16 703
31 jan Axevalla: 983
7 feb Jägersro: 1 754 704
14 feb Axevalla: 3627, jackpot 5 rätt
21 feb Eskilstuna 294 898
28 feb Östersund: 561, jackpot 5 rätt
7 mars Jägersro: 9 452
14 mars Jägersro: 37 702
21 mars Östersund: 218, jackpot 6 och 5 rätt
28 mars Jägersro: 19 129

Jägersro har kört 5 V64 tisdagar 2023: Inte jackpot en enda gång
Östersund har kört två: 561 resp 218 på sexorna och jackpot resp dubbel jackpot på 6 och 5 rätt.


Kanske läge att läsa på innan du drar dina slutsatser ?
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-30, 11:02   #17
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Årets V64 tisdagar, utdelning 6 rätt

3 jan Bergsåker: 12 516
10 jan Eskilstuna: 6 135
17 jan Bergsåker: 1870, jackpot 5 rätt
24 jan Jägersro: 16 703
31 jan Axevalla: 983
7 feb Jägersro: 1 754 704
14 feb Axevalla: 3627, jackpot 5 rätt
21 feb Eskilstuna 294 898
28 feb Östersund: 561, jackpot 5 rätt
7 mars Jägersro: 9 452
14 mars Jägersro: 37 702
21 mars Östersund: 218, jackpot 6 och 5 rätt
28 mars Jägersro: 19 129

Jägersro har kört 5 V64 tisdagar 2023: Inte jackpot en enda gång
Östersund har kört två: 561 resp 218 på sexorna och jackpot resp dubbel jackpot på 6 och 5 rätt.


Kanske läge att läsa på innan du drar dina slutsatser ?
Det var ett väldigt klent urval du har gjort här Olle. Alldeles för litet sample size för att ge sig på att dra några slutsatser alls.

Urvalet är( föga förvånande ) inte särskilt representativt för varken V64 i allmänhet eller V64 på Jägersro.

Medianen ligger runt 8000 för V64 och 8200 för V64 för Jägersro.

Hälften under och hälften över.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-30, 11:41   #18
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56998
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det var ett väldigt klent urval du har gjort här Olle. Alldeles för litet sample size för att ge sig på att dra några slutsatser alls.

Urvalet är( föga förvånande ) inte särskilt representativt för varken V64 i allmänhet eller V64 på Jägersro.

Medianen ligger runt 8000 för V64 och 8200 för V64 för Jägersro.

Hälften under och hälften över.
Det var väl tillräckligt i alla fall för att visa att påståendet om att utdelningen i tisdags var en engångsföreteelse när det gäller Jägersro inte stämmer. Väldigt sällan det blir femrättsjackpot på deras V64 tävlingar.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-30, 11:48   #19
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det var väl tillräckligt i alla fall för att visa att påståendet om att utdelningen i tisdags var en engångsföreteelse när det gäller Jägersro inte stämmer. Väldigt sällan det blir femrättsjackpot på deras V64 tävlingar.
Enkel-JP eller Dubbel-JP är sak samma. 5ornas andel av potten är försvinnande liten ändå.

Eftersom 8200 är medianen så är tisdagens utdelning absolut inte det vanliga. Definitivt ett undantag. Dock givetvis ej engångsföreteelse.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-30, 12:34   #20
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56998
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Enkel-JP eller Dubbel-JP är sak samma. 5ornas andel av potten är försvinnande liten ändå.

Eftersom 8200 är medianen så är tisdagens utdelning absolut inte det vanliga. Definitivt ett undantag. Dock givetvis ej engångsföreteelse.
Sen är ju en annan fråga vad som är en bra utdelning på V64 spelet. Själv tycker jag som småspelare att 10 tkr (25 med V6) är riktigt bra. Det innebär oftast en rad som går att hitta genom att läsa på samt ha lite flyt på typ ett 200 kr reducerat abc system eller ett matematiskt för kanske 3-400 kr.

När utdelningen blir sexsiffrig på V64 spelet så ska det antingen till ett väldigt stort kunskapssystem eller ett rent lottosystem för att pricka raden, Det är då flera vinnare som man aldrig hittar genom seriös analys.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-30, 17:07   #21
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 153
Sharp$: 9340
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Kanske läge att läsa på innan du drar dina slutsatser ?
Kanske läge att gräva djupare än 3 vintermånader?

Hursomhelst så är det riktigt uselt att inte kunna fylla loppen när det är V64/V86.
Frågan är vart skon klämmer? Det lär ju inte bara vara propositionerna, isf är det ju lättåtgärdat. Men tyvärr så är det ett återkommande problem vecka ut och vecka in..
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-30, 17:47   #22
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56998
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Kanske läge att gräva djupare än 3 vintermånader?

Hursomhelst så är det riktigt uselt att inte kunna fylla loppen när det är V64/V86.
Frågan är vart skon klämmer? Det lär ju inte bara vara propositionerna, isf är det ju lättåtgärdat. Men tyvärr så är det ett återkommande problem vecka ut och vecka in..
Vadå V86 och V64 lopp? Det är ju oerhört vanligt speciellt onsdagar att lopp läggs utanför den spelformen på grund av för få anmälda. Det är väl tävlingdagen som helhet som är intressant . Att ständigt se välfyllda 25 tkr lopp av breddloppsklass läggas på kvällens stora streckspel på grund av tunt anmält i sportsligt betydligt bättre lopp är väl knappast någon fjäder i hatten men i din värld verkar bara antal hästar per lopp på kvällens huvudspel vara något som betyder något för att ranka klassen vad gäller sport och spel . Därmed måste du älska rena breddloppsdagar där loppen nästan alltid är sprängfyllda av allt möjligt skräp.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-30, 19:52   #23
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 153
Sharp$: 9340
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Vadå V86 och V64 lopp? Det är ju oerhört vanligt speciellt onsdagar att lopp läggs utanför den spelformen på grund av för få anmälda. Det är väl tävlingdagen som helhet som är intressant . Att ständigt se välfyllda 25 tkr lopp av breddloppsklass läggas på kvällens stora streckspel på grund av tunt anmält i sportsligt betydligt bättre lopp är väl knappast någon fjäder i hatten men i din värld verkar bara antal hästar per lopp på kvällens huvudspel vara något som betyder något för att ranka klassen vad gäller sport och spel . Därmed måste du älska rena breddloppsdagar där loppen nästan alltid är sprängfyllda av allt möjligt skräp.
Trodde inte att du var så inskränkt!
Vad har välfyllda breddlopp i Norrland kontra Jägersros dåliga hästunderlag på deras tävlingsdagar att göra?
Personligen föredrar jag tävlingar på Halmstad, Åby, Eskilstuna, Valla och Bergsåker om du nu undrade över det..
Jag blir bara så "förvånad" varje gång jag öppnar startlistan och inser att det är Jägersro som står som värd med 6 halvfulla lopp. Framförallt med tanke på det geografiska upptagningsområdet!
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-30, 21:01   #24
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56998
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Trodde inte att du var så inskränkt!
Vad har välfyllda breddlopp i Norrland kontra Jägersros dåliga hästunderlag på deras tävlingsdagar att göra?
Personligen föredrar jag tävlingar på Halmstad, Åby, Eskilstuna, Valla och Bergsåker om du nu undrade över det..
Jag blir bara så "förvånad" varje gång jag öppnar startlistan och inser att det är Jägersro som står som värd med 6 halvfulla lopp. Framförallt med tanke på det geografiska upptagningsområdet!
Jag är numera bara inskränkt när det gäller fotbollen och Malmö FF. Är väl 15 år sedan jag gick på trav på Jägersro så bryr mig mindre om det.

Men rätt sorgligt att se utvecklingen och att det där med ny modern bana verkar allt längre bort i tiden.

För 20 år sedan gick jag på hockey på Malmö Isstadion, på fotboll på Malmö stadion och på trav på Jägersro. 20 år senare har i princip inget hänt med Jägersro mer än att anläggningen blivit mer sliten . Hockeyn har flyttat till Malmö arena som många säger är Sveriges bästa arena för hockey och fotbollen till Eleda stadion som är en fantastisk fotbollsarena. Jag hade inte haft samma intresse och lagt en mindre förmögenhet på MFF om dom varit kvar på gamla Malmö Stadion.

Sporten håller högsta klass i stan . MFF återigen tippade att vinna allsvenskan, Redhawks kvar i SHL och jägersrotränade hästar har stora framgångar både på V75 och i de stora unghästloppen .

Varför har då utveckingen gått på så olika håll senaste 20 åren vad gäller anläggning och tävlingsschema på Jägersro jämfört med hockeyn och fotbollen i stan ?

Därför att travsporten är så fokuserad på bredden och att i princip inget ska förändras . Man kör på samma banor idag som för 20 år sedan och samtliga anläggningar har blivit 20 år äldre utan några moderniseringar . Givetvis inte huvudanledningen till att nästan ingen besöker dom längre men har definitivt betydelse. Tävlandet senaste 20 åren allt mer gått mot att alla banor ska köra större tävlingar vad gäller spelet. Man flyttar V75 dagar från Jägersro till Östersund . Storbanorna där befolkningsunderlaget finns kör mest delade publikfientliga v86 onsdagar . Det delas ut lika mycket prispengar när Vaggeryd eller Solänget har V64 dagar som på Jägersro eller Bergsåker . Nu blir det allt mer lopp dessutom där alla hästar som är med ska tjäna pengar.

I Norrland , även där tävlingsbanorna ligger oerhört tätt ska alla alltmer slitna anläggningar finnas kvar trots att behovet egentligen inte finns. För 20 år sedan hade dom fortfarande publik men även den borta. Samtidigt som alla framgångsrika lag i hockeyn där uppe flyttat från gamla ishallar till moderna arenor som lockar mycket mer åskådare än för 20 år sedan trots att alla matcher direktsänds i tv precis som alla travlopp.

Skulle kunna skriva mycket mer men räcker kanske så för att förklara varför mitt intresse för travet blir allt mindre.

Och det blev jackpott igen i Boden i kväll ser jag trots knökfulla lopp.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-30, 21:35   #25
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7927
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg

Och det blev jackpott igen i Boden i kväll ser jag trots knökfulla lopp.
Igen? Mer än ett halvår sedan det senast blev jackpot på V64 i Boden. Och fakta kvarstår: Medianutdelningen de senaste 5 åren är i princip identisk på Jägersro och Boden.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+5)
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-30, 22:26   #26
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 153
Sharp$: 9340
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Och det blev jackpott igen i Boden i kväll ser jag trots knökfulla lopp.
Tittade precis på loppen från Boden. Jag rekommenderar starkt att du kikar på dessa om du inte redan sett dem! Ruskigt bra race med läppar och halsar, tyvärr till favoritens favör. Men riktigt bra lopp där det tävlades friskt!

Med tanke på MFFs ekonomi så borde dom ha minst 5 raka
Tror Bajen skräller i år! Dock kunde jag inte bry mig mindre om Allsvenskan..
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-31, 06:03   #27
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg

Och det blev jackpott igen i Boden i kväll ser jag trots knökfulla lopp.
Men inte Dubbel-JP!
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-31, 07:16   #28
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56998
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Igen? Mer än ett halvår sedan det senast blev jackpot på V64 i Boden. Och fakta kvarstår: Medianutdelningen de senaste 5 åren är i princip identisk på Jägersro och Boden.
Det är ju märkligt med tanke på att det oftast är fulla 12-15 hästars lopp i Boden och enligt Kalkeklut alltid få startande hästar i Jägersros V64 lopp. Tydligen ska man inte stirra sig blind på antal hästar i loppen när man bedömer spelvärdet.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-31, 07:27   #29
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56998
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Tittade precis på loppen från Boden. Jag rekommenderar starkt att du kikar på dessa om du inte redan sett dem! Ruskigt bra race med läppar och halsar, tyvärr till favoritens favör. Men riktigt bra lopp där det tävlades friskt!

Med tanke på MFFs ekonomi så borde dom ha minst 5 raka
Tror Bajen skräller i år! Dock kunde jag inte bry mig mindre om Allsvenskan..
Jag ligger lågt med vardagstravet så länge vintern består, men när våren om förhoppningsvis inte alltför lång tid kommer även dit så ska jag dra in lite flis på hästar som tävlar barfota eller och/eller broddlöst på sommarunderlag.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-31, 08:31   #30
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 153
Sharp$: 9340
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jag ligger lågt med vardagstravet så länge vintern består, men när våren om förhoppningsvis inte alltför lång tid kommer även dit så ska jag dra in lite flis på hästar som tävlar barfota eller och/eller broddlöst på sommarunderlag.
Det gör du helt rätt i!
Men om du är intresserad av det sportsliga i racen (vilket du påstår) så rekommenderar jag dig att se loppen omgående
Må lyckan vara med dig när väl våren kommit!
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td