Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-05-29, 08:43   #121
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37595
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tigern Visa inlägg
Grattis till fina pengar Shooter
Tack så mycket!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+5)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-05-29, 10:25   #122
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 349
Sharp$: 1396
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Om segertiden hade skrivits till 08,8 så hade vi garanterat hört mycket mer om det eftersom det hade varit nytt löpningsrekord.

Nu blev det bara tangerat löpningsrekord. Samma som DFZ för 2 år sedan.
Okej 08,9. Jag måste ha läst/hört TV4’as sändning dåligt.
Etonant hade inte hunnit dit oavsett.
znipstern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-05-29, 10:47   #123
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 517
Sharp$: 8014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av znipstern Visa inlägg
Okej 08,9. Jag måste ha läst/hört TV4’as sändning dåligt.
Etonant hade inte hunnit dit oavsett.
Du hörde nog rätt. Vinnartiden angavs först till 08,8. Justerades efter en stund till 08,9.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-05-29, 10:47   #124
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Spårstatistik för att vara först i mål i försöket?

Eller spårstatistik i försöket för de som varit först i mål i finalen?
...
DVS:
17 ggr först i mål i finalen på 177 starter från 6,7,8 i försöken.
13 ggr först i mål i finalen på 300 starter från 1,2,3,4,5 i försöken.

...

13 av 177 starter från 6,7,8 har vunnit sitt försök.
47 av 300 starter från 1,2,3,4,5 har vunnit sitt försök.
Tack för eminent statistik. Var ute efter vinst i försök/spår.

Dock, du får statistiken att låta mer solid än den är "300 starter" på 30 års elitlopp...
Man kan och måste(självklart beroende på) se varje lopp som ett avslut alternativt varje omgång dvs varje två lopp plus final, inte 3 respektive 5 avslut per lopp.

Fast visst inom varje lopp är förutsättningarna för de olika hästarna mer likartade i väder, tempo osv än om man ser ett lopp/omgång som ett avslut.

Vill man göra det mer komplicerat kan man tänka sig att en startande i heat 2 skulle kunna snegal på hur det gick för en viss konkurrent i heat 1 för att lägga upp taktiken om vinst behövs eller ej. Långsökt förstås.
Men poängen, vad skall betraktas som ett tillfälle/avslut.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2023-05-29 klockan 14:53.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-05-29, 10:52   #125
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

... edit nvm

Senast redigerad av ExtremtRik den 2023-05-29 klockan 11:27.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-05-29, 11:11   #126
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

En annan sak igår.
Åke Svanstedt förklade ett val han gjort varpå programledarinnan inflikade "det är lätt att vara efterklok".

Åke hann påbörja "det är inte att jag å[snap]" innan han återigen blev avbruten.
Alla förstår att han ville förtydliga att han inte ångrade något eftersom det var ett beslut som var rimligt och väl avvägt i den stunden.
Utom de som tror att allt som sägs sägs i efterklok anda, även sådant som frågas efter skall tolkas som efterklokhet

Åke är trygg i sig själv så han lät det bero, gissningsvis lite som Stenmark vid något tillfälle sa "det är int lönt o förklar för en som int begrip"
Sen när reprisen visades spelade han med och sa att "där borde jag förstås ha attackerat".

Min tanke på detta är att det är så här från början trevliga programledare(eller andra roller, chefer etc) tillåts bli odrägliga figurer som man får dras med under lång tid.


Normalt leder programledaren mer ointressanta tipsters i sina kollegor och då kan det kvitta

De är efterkloka

Liksom jag, som gärna skulle höra vad Åke har att säga.
.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2023-05-29 klockan 12:33.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-05-29, 13:27   #127
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2199
Standard

Här såg man hur den Svenska modellen (öppna, ta upp, och så köra till slut) kom till korta, igen.

När någon håller full fart hela loppet och ökar på slutet så blir vi synade.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-05-29, 14:50   #128
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Tack för eminent statistik. Var ute efter vinst i försök/spår.

Dock, du får statistiken att låta mer solid än den är "300 starter" på 30 års elitlopp...
Man kan och måste(självklart beroende på) se varje lopp som ett avslut alternativt varje omgång dvs varje två lopp, inte 3 respektive 5 avslut per lopp.

Fast visst inom varje lopp är förutsättningarna för de olika hästarna mer likartade i väder, tempo osv än om man ser ett lopp/omgång som ett avslut.

Vill man göra det mer komplicerat kan man tänka sig att en startande i heat 2 skulle kunna snegal på hur det gick för en viss konkurrent i heat 1 för att lägga upp taktiken om vinst behövs eller ej. Långsökt förstås.
Men poängen, vad skall betraktas som ett tillfälle/avslut.
Från början hade jag inte räknat ihop antal startade alls.

17-13 helt enkelt ( som nu är 17-14 ).

Men alla strykningar drabbar 6,7,8-gruppen och jag ville få med även det. Nu handlar det bara om 3 st totalt under de här 30 åren. Så det kunde ha kvittat.

Min poäng är att det trots allt är VÄLDIGT jämnt mellan de olika typerna av försöksspår som de som sedan varit först i mål har haft.

Hetsen över försökslottningens betydelse är helt överdriven enligt mig. I alla fall när det gäller slutsegrarna.

Det spelar betydligt större roll att man har rätt häst och att man på något sätt sparar krafter till finalen.

För de som får nöja sig med lägre valörer på placeringarna spelar spåren i försöket en större roll. Men det är inte något jag har tagit hänsyn till alls.

Noterar även att kräftgången för försökvinnarna fortsätter. Nu är det bara 5 av de senaste 30 försöksvinnarna som varit först i mål i finalen.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+8)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-05-29, 15:02   #129
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 632
Sharp$: 12706
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Här såg man hur den Svenska modellen (öppna, ta upp, och så köra till slut) kom till korta, igen.

När någon håller full fart hela loppet och ökar på slutet så blir vi synade.
Nja ”svenska modellen” funkar definitivt inte i en Elitloppsfinal. Fransoserna vann väl halva loppet i spårvalet med startsnabba hästen. Och från spår 1 är det full sula som gäller. Ta upp och köra till slut i 08 tempo är ju iskallt. Det är bara att gratulera. Bästa hästen vann.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td