Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-08-03, 08:17   #1
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 081
Sharp$: 3306
Standard

Lördagen 5/8 - V75 RÄTTVIK


Omgångens NG, drag och spelvärde måste vara One Kind Of Art
i Silver, stentufft emot men mot absolut toppform och senaste
löpet för ögonen är jag inte det minsta förvånad om OJA och
One Kind... diskar av gänget.

Hade det varit lite längre upplopp än på Rättvik
hade jag uppgraderat One Too Many sonen som stenklar
trots spåret.

Minns när jag spikade kusen senast, det var från ett omöjligt
spår 12 på Bollnäs i Bronsförsök den 11 september 2021.
Satt som en smäck!

Gjorde ett kanonlopp även i starten efteråt på
Solvalla som tvåa från spår 11 om jag minns rätt.

Ett måstestreck eller tom en chansspik på lördag.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-08-03, 10:42   #2
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1093
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Omgångens NG, drag och spelvärde måste vara One Kind Of Art
i Silver, stentufft emot men mot absolut toppform och senaste
löpet för ögonen är jag inte det minsta förvånad om OJA och
One Kind... diskar av gänget.

Hade det varit lite längre upplopp än på Rättvik
hade jag uppgraderat One Too Many sonen som stenklar
trots spåret.

Minns när jag spikade kusen senast, det var från ett omöjligt
spår 12 på Bollnäs i Bronsförsök den 11 september 2021.
Satt som en smäck!

Gjorde ett kanonlopp även i starten efteråt på
Solvalla som tvåa från spår 11 om jag minns rätt.

Ett måstestreck eller tom en chansspik på lördag.
Leo skrek ut One Kind i liven.

Senast redigerad av trance_error den 2023-08-03 klockan 10:46.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-08-03, 13:15   #3
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 621
Sharp$: 2890


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Emilia Leo? Vad sa hon?
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-08-03, 15:12   #4
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Emilia Leo? Vad sa hon?
Leo från ATG live.
Lyssnade med ett halv öra-tyckte det lät som ett galet tips men hör flera nämna hästen som senast den vann var 2022 och en 40-tusen kronors lopp. Möter nu hästar som sprungit och vunnit mot helt annat motstånd. En häst kan den slå om den har en dålig dag, men nu ska minst 4 ha en dålig dag.

Spikade han också för 2 år sedan från spår 12, det var då det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+10)
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-08-03, 15:25   #5
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 621
Sharp$: 2890


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Aha, Leon? Visste inte att han kallades Leo. Ingen tippare jag direkt tar intryck av. I avd 7 är det hästarna 2, 3 och 4 det står emellan enligt min åsikt. Men jag har för det mesta fel. Fast ibland har jag rätt
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-08-03, 15:34   #6
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 660
Sharp$: 12772
Standard

Torsdagsdragen


V75 1) 7 Corazon DE B. Tuffar på i skymundan i tuffa Rikstoton utan att glänsa men står bra inne i Brons. Voltstart är väl en utmaning för Auto hästen men spår 7 och stabile Rosleff i vagnen är intressant. 8% känns spelvärt och dessutom spännande med kuskbytet !

V75 2) 6 Decathlon Har mjukstartat året med två enkla lopp och är nu redo för Rikstoton. Orutin i volt här oxå med Djuse är desto mer rutinerad. Kanske lite överspelad i nuläget men likväl klar första häst.

V75 3) 3 Global Badman Clicken är väl svår att fälla på sin favoritdistans men har sett lite sämre ut i senaste starterna. Är lite vek till slut åtminstone på full distans. Globalen är en tuffing som går hela vägen.

V75 4) 10 Grislefaksen G.L. Har pausat och har bara två lopp i kroppen !? Svårbedömd rackare men har grymma fartresurser när han är på topp. Psst Järvsöfaks gener

V75 5) 6 Southwind Boko Radar upp 13 tider på distansen oavsett banunderlag. Vinnarskalle är väl bara förnamnet. Ok tuffare motstånd nu men är nog hästen att slå.

V75 6) 2 Yohan Hills Bortvald av Björn men perfekt läge och toppform dessutom Jepson upp. Distansgynnad rackare. Smack.

V75 7) 2 L.A.Boko Har matchats stenhårt på Rikstoton men verkar tåla upplägget. Bra skalle på hästen men är nog bäst med smygresa på lång distans. Derbyfinalist i fjol.
Ganska öppen Silverdivision med två tuffa mångmiljonärskor som grädde på moset.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2023-08-03 klockan 16:07.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-08-03, 16:28   #7
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 660
Sharp$: 12772
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Aha, Leon? Visste inte att han kallades Leo. Ingen tippare jag direkt tar intryck av. I avd 7 är det hästarna 2, 3 och 4 det står emellan enligt min åsikt. Men jag har för det mesta fel. Fast ibland har jag rätt
Nja Leon Hallén står det väl i prästbetyget. Har för övrigt ihop det med Glen Normans dotter som är en rutinerad hästtjej. Hon har väl hamnat ute på Eriksund i Stall Norman numera men har jobbat åt Takter i USA och även hos Kung Åke när han var på Bjärtorp.
Tja inte min favorit tipster heller men han har nog rätt bra koll på Solvalla packet men stänkar stalltipsen håller han nog för sig själv.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-08-03, 16:29   #8
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Aha, Leon? Visste inte att han kallades Leo. Ingen tippare jag direkt tar intryck av. I avd 7 är det hästarna 2, 3 och 4 det står emellan enligt min åsikt. Men jag har för det mesta fel. Fast ibland har jag rätt
Ja, tror också det.
L.K Boko spikade jag senast, han förlorade med halv längd och jag missade chansen till alla rätt.
Tror Hellberg påståd att Castor är behandlad sen senast då han inte var så bra i loppet-sådat gör mig orolig, men han bör ju vara bästa hästen i loppet.
Återstår Versace Face som är kapabel men ojämn, tror dock mer på han än L.A Boko om Castor inte presterar.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-08-03, 20:25   #9
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 621
Sharp$: 2890


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tipsgubbar som Nybrink, Leon, Berglund m fl bryr jag mig inte så mycket om. Sjödéns statistik tycker jag om (däremot inte hans tips). Jag tar störst intryck av stallintervjuer från Redén, Lugauer och Unters. Därtill har jag mina följehästar plus att jag snappar upp idéer från folk på Sharps, som t ex Olle, Dahle, Skägget och många andra. Goop lyssnar jag på när han uttalar sig om sina egna hästar men som tippare för övrigt är han ganska medioker. Hultmanalysen är kul. Han är hästkunnig. Rankingen på Travankan är oxå intressant, Men man får i första hand gå på egen känsla och det är viktigt att det är roligt att vaska fram veckans V75-system och att satsad insats ses som förlorad och att ev vinst är en bonus. Det ska va sköj å spela annars kan det kvetta!!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
elwiz (+10), Dahle (+10)
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-08-03, 20:58   #10
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Jag går rakt ut på Versace Face i sista på lördag.
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-08-04, 06:19   #11
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Jag analyserar även kuskar när jag hinner med. Senast var det Ohlsson som körde favoriten i kallblod åt Jan Olov-såg att han misslyckats mest hela tiden med hans hästar och jag garderade medans de flesta experter spikade.
Min varning nu är att gardera Magnus Djuse när hästen är favorit. Jag tycker han numera kör som om han fått i uppdrag att köra sönder topphästars chans så att andra ska vinna (undantaget hans brorsans hästar): överljudshastighet i spets så topphästen skrynklar ihop i spets före mål eller lopp i 3:e spåret där bara italienarens häst överlevde en sådan behandling(men vad gör det med hästens psyke).
En gång är ingen gång men nu är det flera gånger och detta är ingen lärling som kör sina 1:a 100 lopp. Förundras att Nurmos sätter upp honom på hans hästar efter att fullständig kört sönder hans häst i spets och brorsan vunnit från vinnarhålet för ett litet tag sedan.
Skulle vara kul att höra om fler fått samma känsla. Mitt tips är: GARDERA MAGNUS DJUSE
Ignorerar all snack om Magnus/Nurmos=sant. Min magkänla säger i alla fall att något är fel och då har jag följt han i fler år, precis som ni alla gjort.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
korpo (+1), Madman (+10)
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-08-04, 08:54   #12
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Jag analyserar även kuskar när jag hinner med. Senast var det Ohlsson som körde favoriten i kallblod åt Jan Olov-såg att han misslyckats mest hela tiden med hans hästar och jag garderade medans de flesta experter spikade.
Min varning nu är att gardera Magnus Djuse när hästen är favorit. Jag tycker han numera kör som om han fått i uppdrag att köra sönder topphästars chans så att andra ska vinna (undantaget hans brorsans hästar): överljudshastighet i spets så topphästen skrynklar ihop i spets före mål eller lopp i 3:e spåret där bara italienarens häst överlevde en sådan behandling(men vad gör det med hästens psyke).
En gång är ingen gång men nu är det flera gånger och detta är ingen lärling som kör sina 1:a 100 lopp. Förundras att Nurmos sätter upp honom på hans hästar efter att fullständig kört sönder hans häst i spets och brorsan vunnit från vinnarhålet för ett litet tag sedan.
Skulle vara kul att höra om fler fått samma känsla. Mitt tips är: GARDERA MAGNUS DJUSE
Ignorerar all snack om Magnus/Nurmos=sant. Min magkänla säger i alla fall att något är fel och då har jag följt han i fler år, precis som ni alla gjort.
Klart man måste ta med konspirationer när man analyserar en V75 omgång.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+5)
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-08-04, 15:16   #13
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 621
Sharp$: 2890


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag är I PRINCIP klar med mitt V75-system, eftersom jag ska iväg i morrn och får hoppa över timmarna framför liven med stallintervjuer och värmningar. Så här har jag tänkt:

Avd 1:
Voltstart och jag spelar på att det blir omstart. Då vinner som bekant högst rankade hästen på bakspår, dvs 10 MELLBY IMPERIAL. Sen tar jag fasta på talesättet "örjan-i-början" och tar även med 8 DAVEN PORT. 1 UNHEARD OF har jag inte direkt hört talas om men spår ett i voltstart är ju ett vinnande koncept. Dessutom kuskförstärkning och barfota runt om.

Avd 2:
7 JALAPENO K. från springspår är min förstahäst. Även 6 DECATHLON får plats på systemet. MAD låter väldigt uppåt på den. Så har vi åter en hopplös häst från spår ett i volt. 1 PANDORA TROT. Jag vill inte gråta grämd mjölk på att jag har struntat i en etta i volt.

Avd 3:
Här har jag ett lås som känns tryggt: 4 CLICK BAIT, som MAD kör för ledningen med och förmodligen sitter där loppet ut. 6 MISTER HERCULES är aktuell om något skulle strula för favoriten. 5 CHESTNUT HILL låg Björn lågt med men vad ska man göra om man tvångsmässigt vill ha med femman i autostart kort?

Avd 4:
Kallblodsloppet är väl ett helgarderingsobjekt men det har jag inte råd med. Jag får sålla. 1 VALLE GROM är norgetävlande kallblod som kommer till Sverige och får svensk kusk. Spår 1 i volt, första Tobbe J på kallblod plus att han har tiderna i kroppen som krävs. En skräll på strecken (fast inte på vinnarspelet). 3 VALLE STORM och 4 ÅSTAS GOTTHARD åker med direkt. Kajsa brukar skrälla på Rättvik och nu får hon Örjan på den ena av sina hästar. 6 ROS BORKEN ska med. Ulf O vinner ALLTID på V75 på Rättvik. 7 KINGE SVARTEN är mitt förstastreck trots Drolsum. Sen i vassen lutar sveriges bäste kallblodskusk med 11 BRENNE RÖN. Kan svepa fältet trots bakspår på kort.

Avd 5:
Lärlingslopp! Då spikar jag en som inte är lärling längre på måndag. Andreas Lövdal med 6 SOUTHVIND BOKO som har vunnit alla årets lopp. Numera nedstruken till spår 5.

Avd 6:
Kortlopp. 5 SOLÖNS SKRAMMEL. Skoryck från toppspåret. 2 YOHAN HILLS har bästa tiden i fältet.

Avd 7:
Spik på VERSACE FACE!

LYCKA TILL!!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
korpo (+2)

Senast redigerad av bosseguldheden den 2023-08-04 klockan 15:24.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-08-04, 17:38   #14
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Ja, tror också det.
L.K Boko spikade jag senast, han förlorade med halv längd och jag missade chansen till alla rätt.
Tror Hellberg påståd att Castor är behandlad sen senast då han inte var så bra i loppet-sådat gör mig orolig, men han bör ju vara bästa hästen i loppet.
Återstår Versace Face som är kapabel men ojämn, tror dock mer på han än L.A Boko om Castor inte presterar.
Förr var lopp i kroppen nödvändigt.
Nuförtiden värderar jag fräschör högre.
Således är inte jag rädd för behandling utan ser i regel sådant positivt.
Nu säger jag inte att Castor nödvändigtvis vinner, men hans akilleshäl har väl varit just fräschören eller har jag fattat hästen fel?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+5)
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-08-04, 19:34   #15
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 50
Sharp$: 951
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Omgångens NG, drag och spelvärde måste vara One Kind Of Art
i Silver, stentufft emot men mot absolut toppform och senaste
löpet för ögonen är jag inte det minsta förvånad om OJA och
One Kind... diskar av gänget.

Hade det varit lite längre upplopp än på Rättvik
hade jag uppgraderat One Too Many sonen som stenklar
trots spåret.

Minns när jag spikade kusen senast, det var från ett omöjligt
spår 12 på Bollnäs i Bronsförsök den 11 september 2021.
Satt som en smäck!

Gjorde ett kanonlopp även i starten efteråt på
Solvalla som tvåa från spår 11 om jag minns rätt.

Ett måstestreck eller tom en chansspik på lördag.
Jag har haft den i åtanke i alla tre senaste starter efter den ätit franska olivlöv. Lirade den sist och gick ju bra. Problemet i nuvarande klass är ju att den alltid hamnar långt bak. Oskar säger att han vill köra i ryggar med hästen och tål väl förmodligen inte ett tidigt avancemang till dödens gissar jag. Och i silver blir det näst intill omöjligt att vinna då. Men hoppas du har rätt i morgon då jag unnar kusen en seger. Dej åxå iof

Mitt drag i loppet är amalencius som på 4 rikslopp på distansen har resultat 1-4-1-1. Mika upp känns helt ok.
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td