Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-01-10, 00:11   #1
 
Reg.datum: okt 2015
Ort: All over the Place
Inlägg: 303
Sharp$: 1900
Standard

Det stabila spelet


Dostoyevski, Spelaren.(Fritt efter Det är så djävla enkelt att vinna, det är så skrattretande enkelt att vinna, jag har kommit på det nu. Jag har det. Det enda som gäller är att vänta, abslout inte spela varje gång. Vänta tills det är dags, vänta, då kan man inte förlora.

Nu gällde detta roulette och Dostoyeski hamnade i ett källarhål. Han kunde inte vänta, trots allt.

I ATG-travets värld gäller det att vänta på alla möjliga sätt, överväga allt som kan gå emot en. All information finns om bana, väder, kuskstatistik, form och allt annat som vi vet. Ett riktigt bra spel som t.o.m. Dostoyevski hade väntat ut var Brenne Rön på Romme, till ett tilltalande odds trots ATGs förbannade procent och sosseskatt. Så man får bara ta att Wingelholm efter galopp med sin chanslösa häst gick upp och pressade på Brenne Rön. Shit happens. Det var ett bra spel som hade väntats ut och rouletten hamnade på nummer noll grön.

Kommunalaren Udine Celeber borde väl däremot satts på väntan med tanke på ban- och väderförhållanden, ingen given spets, ett sto, med inte så mycket pengar på sig i ett getingbo, upphaussad av en spelläggare som ville ta revansch på ett nyss misslyckat spel, lite Dostoyevski utan väntan.

Jag tror inte Dostoyevski hade spelat V75 speciellt ofta om han hade fått chansen -- om han hade hållt sig till att spela på väntan. 50 veckor av 52 ser man att det är ett omöjligt spel och avstår -- om man inte är en idiot i en källarhåla.

Men vi måste ju anta att spelaren likt Sisyfos är lycklig efter dagens slut när han har arbetat och svettats hela dagen med att rulla upp stenen som när den levererats kl. 16.20 börjar rulla tillbaka igen och det hela börjar om.
Wolfman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-10, 07:26   #2
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 102
Sharp$: 3239
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfman Visa inlägg
Dostoyevski, Spelaren.(Fritt efter Det är så djävla enkelt att vinna, det är så skrattretande enkelt att vinna, jag har kommit på det nu. Jag har det. Det enda som gäller är att vänta, abslout inte spela varje gång. Vänta tills det är dags, vänta, då kan man inte förlora.

Nu gällde detta roulette och Dostoyeski hamnade i ett källarhål. Han kunde inte vänta, trots allt.

I ATG-travets värld gäller det att vänta på alla möjliga sätt, överväga allt som kan gå emot en. All information finns om bana, väder, kuskstatistik, form och allt annat som vi vet. Ett riktigt bra spel som t.o.m. Dostoyevski hade väntat ut var Brenne Rön på Romme, till ett tilltalande odds trots ATGs förbannade procent och sosseskatt. Så man får bara ta att Wingelholm efter galopp med sin chanslösa häst gick upp och pressade på Brenne Rön. Shit happens. Det var ett bra spel som hade väntats ut och rouletten hamnade på nummer noll grön.

Kommunalaren Udine Celeber borde väl däremot satts på väntan med tanke på ban- och väderförhållanden, ingen given spets, ett sto, med inte så mycket pengar på sig i ett getingbo, upphaussad av en spelläggare som ville ta revansch på ett nyss misslyckat spel, lite Dostoyevski utan väntan.

Jag tror inte Dostoyevski hade spelat V75 speciellt ofta om han hade fått chansen -- om han hade hållt sig till att spela på väntan. 50 veckor av 52 ser man att det är ett omöjligt spel och avstår -- om man inte är en idiot i en källarhåla.

Men vi måste ju anta att spelaren likt Sisyfos är lycklig efter dagens slut när han har arbetat och svettats hela dagen med att rulla upp stenen som när den levererats kl. 16.20 börjar rulla tillbaka igen och det hela börjar om.
Kul att du nämner Fjodor Dostovjevskij, minns att jag kämpade mig igenom
”Bröderna Karamazow” i gymnasiet.
Gillade att läsa men föredrog samtida författare.
Försökte mig på att läsa Jon Fosse(senaste nobelpristagaren i litteratur)
roman ”Morgon och kväll” under julledigheten. Ett hibernaltrampande rakt igenom (Hibernaltramp var en biverkan av antipsykotisk läkemedel).
Patienten försökte gå framåt men stod bara och trampade på stället, utan att
röra sig en millimeter framåt. Seg är bara förnamnet.

Kanske skulle Westholm käkat lite Hibernal efter galoppen, istället för att tokköra
sitt favoritspelade kallblod i dödens på Brenne Rön, han måste ha förstått att
loppet redan var förlorat efter 20 m galopp?

En helt ofattbar styrning som bara kunde resultera i oplacerad och ny galopp.

Trist för oss som valde att spika Brenne Rön och kul för gängen som satte 7:an.

Årets första vettlösa styrning på V75, denna gång signerad av Jörgen Westholm.

Hur f.. tänkte Jögge, troligtvis inte alls?

”Spelaren” gissar jag utspelar sig i någit feberliknande tillstånd, jag ger den
världskända roman en chans, efter upplevelsen Fosses ”kemiska lobotomi”
roman.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-10, 22:07   #3
 
Reg.datum: dec 2020
Inlägg: 37
Sharp$: 345
Standard

"Spelaren" av Dostojevskij går att reka till alla på hela Sharps.
Ett enkelt insteg till hans litterära värld.

Visst har trådskaparen också rätt i att det oftast är spelvärde i att avstå spel på travet, särskilt när spelavdraget är så högt och det är så många uppgjorda lopp.
Solsegel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-11, 09:22   #4
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 113
Sharp$: 2139
Standard

Uppgjorda lopp


Citat:
Ursprungligen postat av Solsegel Visa inlägg
"Spelaren" av Dostojevskij går att reka till alla på hela Sharps.
Ett enkelt insteg till hans litterära värld.

Visst har trådskaparen också rätt i att det oftast är spelvärde i att avstå spel på travet, särskilt när spelavdraget är så högt och det är så många uppgjorda lopp.
Hej Kan du utveckla det som du skriver uppgjorda lopp
Har varit involverad i travet i 50 år Och aldrig hört eller sett något sådant.
Westholm är väll ganska enkel som kusk?Borde lägga ut alla styrningar han kan erbjuda
solum är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-11, 21:13   #5
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 102
Sharp$: 3239
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av solum Visa inlägg
Hej Kan du utveckla det som du skriver uppgjorda lopp
Har varit involverad i travet i 50 år Och aldrig hört eller sett något sådant.
Westholm är väll ganska enkel som kusk?Borde lägga ut alla styrningar han kan erbjuda
Solsting!
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-14, 11:37   #6
 
Reg.datum: okt 2015
Ort: All over the Place
Inlägg: 303
Sharp$: 1900
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Kul att du nämner Fjodor Dostovjevskij, minns att jag kämpade mig igenom
”Bröderna Karamazow” i gymnasiet.
Gillade att läsa men föredrog samtida författare.
Försökte mig på att läsa Jon Fosse(senaste nobelpristagaren i litteratur)
roman ”Morgon och kväll” under julledigheten. Ett hibernaltrampande rakt igenom (Hibernaltramp var en biverkan av antipsykotisk läkemedel).
Patienten försökte gå framåt men stod bara och trampade på stället, utan att
röra sig en millimeter framåt. Seg är bara förnamnet.

Kanske skulle Westholm käkat lite Hibernal efter galoppen, istället för att tokköra
sitt favoritspelade kallblod i dödens på Brenne Rön, han måste ha förstått att
loppet redan var förlorat efter 20 m galopp?

En helt ofattbar styrning som bara kunde resultera i oplacerad och ny galopp.

Trist för oss som valde att spika Brenne Rön och kul för gängen som satte 7:an.

Årets första vettlösa styrning på V75, denna gång signerad av Jörgen Westholm.

Hur f.. tänkte Jögge, troligtvis inte alls?

”Spelaren” gissar jag utspelar sig i någit feberliknande tillstånd, jag ger den
världskända roman en chans, efter upplevelsen Fosses ”kemiska lobotomi”
roman.
Hahaha! Hibernaltrampande var ett bra adjektiv för Fosse, det sparar jag på en Post-it på väggen för framtida användning.

En av världens skönaste musikstycken heter "The Fosse", av Vim Mertens. Ingen koppling till den humorlöse nordmannen.
Wolfman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td