Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-01-23, 16:16   #1
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12836
Standard

Lördag 27/1 - Axevalla - V75 Jackpott


Härlig och klurig omgång men tyvärr besudlad av ATG förankrad stöld Helt galet att detta får förekomma.
Hela Jackpott systemet strider mot sunt förnuft. Varje spelomgång skall nollställas och alla pengar delas ut. Stjäla pengar från en spelpott och dessutom flytta till en annan är bedrägeri i min värld.

Perssons Pack sätter sin prägel på V75 loppen. Stefan kör 5 betrodda hästar. 2st familje hästar och 3st som lånekusk. Spelad från 17% och uppåt i nuläget.
Men loppen är öppna och det kanske slutar med 0 segrar ?
Mitt tisdagsdrag är 4 Black Fire med nykläckta A tränaren Lill Gustav.
Distansgynnad rackare som varit på plats 10ggr av 31 möjliga och vunnit 8.
Står lite hårt inne i brons men perfekt läge och distans.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
znipstern (+1)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-23, 19:16   #2
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 626
Sharp$: 2900


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Härlig och klurig omgång men tyvärr besudlad av ATG förankrad stöld Helt galet att detta får förekomma.
Hela Jackpott systemet strider mot sunt förnuft. Varje spelomgång skall nollställas och alla pengar delas ut. Stjäla pengar från en spelpott och dessutom flytta till en annan är bedrägeri i min värld.

Perssons Pack sätter sin prägel på V75 loppen. Stefan kör 5 betrodda hästar. 2st familje hästar och 3st som lånekusk. Spelad från 17% och uppåt i nuläget.
Men loppen är öppna och det kanske slutar med 0 segrar ?
Mitt tisdagsdrag är 4 Black Fire med nykläckta A tränaren Lill Gustav.
Distansgynnad rackare som varit på plats 10ggr av 31 möjliga och vunnit 8.
Står lite hårt inne i brons men perfekt läge och distans.
Jo, men spelar man V75 regelbundet så kommer det tillbaka. Spelar man bara en gång varje år så förstår jag frustrationen men spelar man, som jag, V75 varje vecka så har man ju bara kryddat en framtida ev vinst. Eftersom jag förlorar för det mesta så drabbas jag inte så mycket av konfiskerad jackpott. Men jag uppkever det inte som en STÖLD utan som en fondering inför en extra maffig utdelning.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-25, 11:50   #3
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Jo, men spelar man V75 regelbundet så kommer det tillbaka. Spelar man bara en gång varje år så förstår jag frustrationen men spelar man, som jag, V75 varje vecka så har man ju bara kryddat en framtida ev vinst. Eftersom jag förlorar för det mesta så drabbas jag inte så mycket av konfiskerad jackpott. Men jag uppkever det inte som en STÖLD utan som en fondering inför en extra maffig utdelning.

Fast det är ju om man spelar hela tiden som man BLIR bestulen. Det kommer ju aldrig tillbaka i ditt regelbundna spelande utan enbart i målomgångarna för JP.

De som spelar smart,sharp, kalla det vad man vill, spelar ju enbart i målomgångarna för JP. Definitivt inte lika roligt. Men det är ju dit man drivs av ATGs JP-regler.


( Men du har 100% rätt i att om man nästan aldrig vinner så drabbas man inte så hårt av det. )
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!

Senast redigerad av Strappa71 den 2024-01-25 klockan 11:53.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-25, 12:57   #4
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Verkar vara mycket snack om Edibear. Han har aldrig vunnit på 1640, har tagit alla sina vinster från framspår,har nu bakspår, har varit sjuk och haft lång paus. Som bäst har den blivit 5:a efter comebacken.
Grundkapabel häst, men har övriga så dålig form, vilket påstås, att Edibear bara vinner över dem? Känns som en retad tiger sägs det-räcker det?
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-25, 14:19   #5
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12836
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Verkar vara mycket snack om Edibear. Han har aldrig vunnit på 1640, har tagit alla sina vinster från framspår,har nu bakspår, har varit sjuk och haft lång paus. Som bäst har den blivit 5:a efter comebacken.
Grundkapabel häst, men har övriga så dålig form, vilket påstås, att Edibear bara vinner över dem? Känns som en retad tiger sägs det-räcker det?
Håller med !
Jag tycker guld är öppet, klurigt och som vanligt ganska lågklassigt.
1 Roms Pay Of har tveksam form och klurigt läge. Favorit i fara definitivt.
2 Randemar R.D. Räcker inte till. Tveksam Silver häst. Felanmäld.
3 Osterc. Startsnabb rackare med bra form. Men stort kuskminus. Kan ta piken men står nog inte emot hela vägen.
4 Baron Gift. Njaa har nog passerat Zenit. Matlappsjägare.
5 Crack Atout. Malmqvists hästar är alltid farliga att glömma men gamlingen står (för) hårt inne. Dessutom fel distans !! Och måste ha grym överpace.
6 Heart Of Steel. Grym sprinter som bör bevakas. Funkar bra med skor. Spets och slut ?
7 Dats So Cool. Måstestreck på min kupong. Pigg som en unghäst. Se upp.
8 Beartime. Surt läge men går med i alla tempon oavsett distans. Farlig med rätt smygresa.
9 Edibear. Hästen var grym som 4 åring. 5a i Sprintermästarn och 3a i Derbyt. Fick 5 år säsongen förstörd p.g.a sjukdom. Back in business men lite för hårt betrodd i min värld. Ok går på alla distanser men läget är respekt. Spännande start nr 2 i Guld.
10 Harran Boko. Osäker rackare. Känns bortlottad.

Min torsdags ranking. 6-9-7-8.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+20)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-25, 15:55   #6
 
mr_kusks avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 117
Sharp$: 1202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Håller med !
Jag tycker guld är öppet, klurigt och som vanligt ganska lågklassigt.
1 Roms Pay Of har tveksam form och klurigt läge. Favorit i fara definitivt.
2 Randemar R.D. Räcker inte till. Tveksam Silver häst. Felanmäld.
3 Osterc. Startsnabb rackare med bra form. Men stort kuskminus. Kan ta piken men står nog inte emot hela vägen.
4 Baron Gift. Njaa har nog passerat Zenit. Matlappsjägare.
5 Crack Atout. Malmqvists hästar är alltid farliga att glömma men gamlingen står (för) hårt inne. Dessutom fel distans !! Och måste ha grym överpace.
6 Heart Of Steel. Grym sprinter som bör bevakas. Funkar bra med skor. Spets och slut ?
7 Dats So Cool. Måstestreck på min kupong. Pigg som en unghäst. Se upp.
8 Beartime. Surt läge men går med i alla tempon oavsett distans. Farlig med rätt smygresa.
9 Edibear. Hästen var grym som 4 åring. 5a i Sprintermästarn och 3a i Derbyt. Fick 5 år säsongen förstörd p.g.a sjukdom. Back in business men lite för hårt betrodd i min värld. Ok går på alla distanser men läget är respekt. Spännande start nr 2 i Guld.
10 Harran Boko. Osäker rackare. Känns bortlottad.

Min torsdags ranking. 6-9-7-8.
Tror det räcker med att spika Roms pays of
mr_kusk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-25, 18:05   #7
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_kusk Visa inlägg
Tror det räcker med att spika Roms pays of
Ja, det är vad min magkänsla säger mig med. En stjärna som Örjan, bör kunna vinna med en så pass bra häst och från ett så bra spår.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-25, 23:03   #8
 
mr_kusks avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 117
Sharp$: 1202
Standard

svårt se någon annan vinnare. Men vad som helst kan ju hända i trav. Att den spetsar är jag 80% säker på Osterc är motbudet.
mr_kusk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-25, 23:41   #9
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 102
Sharp$: 3239
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Håller med !
Jag tycker guld är öppet, klurigt och som vanligt ganska lågklassigt.
1 Roms Pay Of har tveksam form och klurigt läge. Favorit i fara definitivt.
2 Randemar R.D. Räcker inte till. Tveksam Silver häst. Felanmäld.
3 Osterc. Startsnabb rackare med bra form. Men stort kuskminus. Kan ta piken men står nog inte emot hela vägen.
4 Baron Gift. Njaa har nog passerat Zenit. Matlappsjägare.
5 Crack Atout. Malmqvists hästar är alltid farliga att glömma men gamlingen står (för) hårt inne. Dessutom fel distans !! Och måste ha grym överpace.
6 Heart Of Steel. Grym sprinter som bör bevakas. Funkar bra med skor. Spets och slut ?
7 Dats So Cool. Måstestreck på min kupong. Pigg som en unghäst. Se upp.
8 Beartime. Surt läge men går med i alla tempon oavsett distans. Farlig med rätt smygresa.
9 Edibear. Hästen var grym som 4 åring. 5a i Sprintermästarn och 3a i Derbyt. Fick 5 år säsongen förstörd p.g.a sjukdom. Back in business men lite för hårt betrodd i min värld. Ok går på alla distanser men läget är respekt. Spännande start nr 2 i Guld.
10 Harran Boko. Osäker rackare. Känns bortlottad.

Min torsdags ranking. 6-9-7-8.
Snacka om pensionärsträff, avd 1, en sexåring Edibear.
Jag har som Loke jagat Heart of Steel, hade hela bazaaren
sparad på Jägersro den 26/11, hade plockat ner Four Guys Dream
med fritt. Minns att PU sa ”att det var mycket länge sedan jag körde en häst med så mycket sparat”. Loppet var medeldistans och det var barfota fram om jag minns rätt från spår 1.

Hade spåret varit bättre hade jag spikat 8 Beartime, hade problem fäste senast
på Solvalla från spår 5 som 7:a.

Hur banan blir på Axevalla är skrivet i stjärnorna, blir det tjällossning så har man
tidigare tvingats flytta tävlingarna. Skaraslätten är inte att leka med vid snabba
väderomslag.

Känslan i nuläge är, kan verkligen någon vinna?
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-26, 09:23   #10
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12836
Standard

Fredagssurr.


Regn och rusk på Västkusten idag igen. Då söker jag lugn och ro i travfåtöljen.
Axevalla omgången känns intressant med ganska öppna lopp och bara enstaka storfavoriter över 50%. Mums. Hoppas bara att banunderlaget inte ballar ur (igen) Axevalla banan har inget positivt ryckte gällande underlaget oavsett årstid.
2st Diamantsto försök på raken är inte att leka med. Jag har snöat in (trots regnvädret ) på Jeppe Juels styrningar så här på fredags morgonen.

3 Hertz är en välstammad märr som borde duga i klassen. Lite trög från start men desto vassare till slut. Jeppe är ingen större kusktalang men ibland glimtar han till och är med på stregen. 11% känns lite halvintressant vid gardering. Vikens Bonjour känns som rätt favorit. Men vågar man spika ?

8 Tour Eiffel har besökt Åby,Jägers och Halmstad många gånger genom åren med positivt resultat. Börjar väl bli lite till åren och 80 starter kanske har satt negativa effekter i kropp och knopp. Dessutom spår 8 ! Men 1% känns likväl lite halvintressant. Psst gick bra senast på Åby i betydligt tuffare gäng.
Funkar bra med skor.

V75 7 känns vidöppet Funderar på ett tvåhästars chanslås
Två 10% are ! Men det är väl ett garderingslopp XL.
2 Game Brodde Tuffing med perfekt läge.
11 Grappa Boy Gick bra senast efter lite paus.

Rome Pays Of är hårt betrodd här på Sharps och visst kan Örjan vinna i vidöppen Guld. Men jag tycker det finns flera minus tecken.
1) Tveksam Form ?
2) Skor på ?
3) Spår 1 ?? Ingen startraket. Kamikaze piloten Simberg kör en 07 öppning och stapplar i mål. Men kan vara i vägen.
Men jag har haft fel förr. Hösten 1988 tror jag det var

Ha en go fredag alla trav filurer.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-01-26 klockan 12:48.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-26, 09:28   #11
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 465
Sharp$: 1299
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Ja, det är vad min magkänsla säger mig med. En stjärna som Örjan, bör kunna vinna med en så pass bra häst och från ett så bra spår.
Precis. Då Örjan har en hygglig häst att köra med och ett bra spår så brukar det nästan alltid sluta med att han drar längsta strået. Många travexperter gillar att spekulera emot och "fälla favoriten", men det brukar nästan alltid sluta med att Örjan grejar det.

Finns förstås undantag.

2 PHOENIX PHOTO, V75-5 - Bollnäs 20 jan 2024 var ett sådant undantag.

Lite sugen är man dock på 3 OSTERC.

Senast redigerad av SwedishHorseRacing den 2024-01-26 klockan 09:30.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-26, 10:51   #12
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12836
Standard

Dats So Cool


Kommer ni ihåg ? Härligt minne 3 månader gammalt.

2023-10-17 Axevalla lopp 8 1640 a Ullbergs Minne
Häst: Dats So Cool
Kusk : Magnus A Djuse.
Startspår: 8
Placering : 1.
Prispengar: 100 000:-
Vinnarodds: 32,07.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-26, 11:38   #13
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 626
Sharp$: 2900


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Kommer ni ihåg ? Härligt minne 3 månader gammalt.

2023-10-17 Axevalla lopp 8 1640 a Ullbergs Minne
Häst: Dats So Cool
Kusk : Magnus A Djuse.
Startspår: 8
Placering : 1.
Prispengar: 100 000:-
Vinnarodds: 32,07.
Ja, det var en imponerande uppvisning. Nu har han ju inte så många segrar med skor på fötterna men det är ju trots allt hemmaplan och Eric Martinsson låter ju hoppfull. Den ska definitivt med på lappen och skulle det bli en strykning innanför är det kanske t o m en spikidé. Än så länge är Crack Atout streckad då jag har en böjelse för position 5 bakom bilen i kortlopp. Sen kan man ju inte tillåta sig att åka på Örjans styrning. Men med de tre känns väl avd 1 ganska välgarderad.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-26, 13:09   #14
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Snacka om pensionärsträff, avd 1, en sexåring Edibear.
Jag har som Loke jagat Heart of Steel, hade hela bazaaren
sparad på Jägersro den 26/11, hade plockat ner Four Guys Dream
med fritt. Minns att PU sa ”att det var mycket länge sedan jag körde en häst med så mycket sparat”. Loppet var medeldistans och det var barfota fram om jag minns rätt från spår 1.

Hade spåret varit bättre hade jag spikat 8 Beartime, hade problem fäste senast
på Solvalla från spår 5 som 7:a.

Hur banan blir på Axevalla är skrivet i stjärnorna, blir det tjällossning så har man
tidigare tvingats flytta tävlingarna. Skaraslätten är inte att leka med vid snabba
väderomslag.

Känslan i nuläge är, kan verkligen någon vinna?
Någon tjällossning är det i alla fall ingen risk för, den har redan inträffat enligt sportchefen på Axelvalla. Banan är tydligen väldig fin.

Intervjun finns här:
https://www.youtube.com/watch?v=q59GTaFq2Yk
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-26, 13:13   #15
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
Precis. Då Örjan har en hygglig häst att köra med och ett bra spår så brukar det nästan alltid sluta med att han drar längsta strået. Många travexperter gillar att spekulera emot och "fälla favoriten", men det brukar nästan alltid sluta med att Örjan grejar det.

Finns förstås undantag.

2 PHOENIX PHOTO, V75-5 - Bollnäs 20 jan 2024 var ett sådant undantag.

Lite sugen är man dock på 3 OSTERC.
Precis. Hör mycket om OSTERC också, kusken utlovar spets och att köra där. Men gör det någon större skillnad när OSTERC bara vunnit ett lopp 2023? och det var ett 10-lopp...
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td