![]() |
|
LinkBack
![]() |
Ämnesverktyg
![]() |
![]() |
#1 |
![]() Lilla julafton
ATG höjer återbetalningen på Vinnare och Plats till 85 procent.
Detta trodde jag aldrig att jag skulle få uppleva, Det blir SKILLNAD! "You must stop looking for winners, and start looking for value" Heuer |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 |
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 |
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#4 |
![]()
25%-ig sänkning av spelavdraget gör skillnad. Enorm skillnad!
![]() ![]() |
![]() |
#5 |
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#6 | |
![]() Citat:
Mindre än man skulle kunna tro. Hur skulle annars spelet leva så här många år?
![]() ![]() |
![]() |
#7 |
![]()
Förstår inte din poäng här. Spelavdrag per lopp har väl mindre betydelse för användaren när du väljer en spelform på Svenska ATG som inkluderar 5-6-7-8 lopp. Spelet lever väl så länge det finns underlag. Spelet skulle nog överleva ett betydligt högre avdrag. Totalt omsätts det ju miljarder dagligen på spel tack vare och Gud förbjude allt möjligt Internet spel. Skrämmande .
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#8 | |
![]() Citat:
Spelavdraget per lopp spelar all roll. Ett 7-lopps-spel är 7-lingar med tröstpriser. 6% per lopp är avdraget på V75. Användaren spelar 7-lingar med ca 6% spelavdrag per avdelning. 35% ser mega-högt ut när man bara snöar in på själva siffran. Men jämfört med Vinnarspel som har 15% avdrag per lopp så är 6% per avdelning hanterbart. Nersidan är att man inte får välja avdelningarna själv. Dock enorm skillnad på 15% och 6% ändå.... Om det inte vore lågt och hanterbart skulle det inte omsättas nästan 100M utan att det ens är JP. Så korkade är inte folk i allmänhet.
![]() ![]() |
![]() |
#9 |
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#10 | |
![]() Citat:
Nu tappade du bort mig helt. V75 är ett 7-lopps-spel med tröstpriser i sidovinst-potterna. Man spelar 7-lingar för 50 öre styck med spelavdraget 6% per lopp. Vad har 4 rätt med saken att göra? Du vinner inget på 4 rätt på vinnarspelet om du spelar 7-lingar ( eller ens 5-lingar med 5 av 7 ). Räknat per lopp så är spelavdraget brutalt mycket högre på Vinnare än t ex V75. Och man spelar ju alla 7 loppen på t ex V75. Jag skulle såklart som spelare inte heller klaga om ATG sänkte spelavdraget även på V75, men 35% är inte brutalt katastrof-stöld-högt på ett 7-loppsspel.
![]() ![]() |
![]() |
#11 |
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#12 |
![]()
Var har du fått denna info ifrån, det har varit 85% sedan 2019.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#13 | |
![]() Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5) |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#14 | |
![]() Citat:
Absolut inte. Spelavdraget per lopp multipliceras. Ingen summering tack. 94% * 94% osv. 7 st 94% blir totalt ca 65% återbet. Dvs ca 35% avdrag. 100% avdrag blir 100% avdrag, helt oavsett hur många avdelningar vi talar om. 50% skulle t ex bli 9,5% avdrag per lopp för V75. 90,5% * 90,5% osv. 7 st 90,5% blir ca 50% återbet. Dvs ca 50% avdrag. Om man inte kan räkna är det lätt hänt att man snöar in sig på siffran 35% som absolut kan se hög ut. 6% per lopp är absolut inte "horribelt". Om det hade varit horribelt borde ett "Sharp"-t diskussionsforum ständigt idiotförklara alla som spelar flerloppsspel hos ATG. Så är inte fallet. Men självklart skulle även jag som spelare gilla en sänkning med någon %-enhet. Omsättningen borde ju rasa istället för att stiga om det verkligen var horribelt. Om man räknar med minskade penningvärdet från okt-93 till idag omsätter vi mer än 100% mer på V75 varje vecka jämfört med starten av V75. Så korkade ( eller otänkande ) tror jag inte ens butiksandelsköparna är att de skulle acceptera ett "horribelt" spelavdrag.
Gotland (+50) Senast redigerad av Strappa71 den 2025-04-13 klockan 14:06. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#15 | |
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |