Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-05-12, 13:48   #1

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4016

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V75 Gävle 17 maj

Oj, vilken "blek" omgång. Men det blir väl så veckan innan E!
Jag ögnar igenom startlistan för att vaska tidiga guldkorn. Ser att min bevakningshäst 1 MY HONKY TONK MAN startar i avd 2. Varför rycker Melander aldrig skorna? Jag tar med den ändå. Mycket bättre än raden!

I Prins Daniels Lopp hittar jag veckans självklara spik. 4 KENTUCKY RIVER. Visserligen kuskminus nu men den spurten han gjorde näst senast sitter kvar på näthinnan och det här känns väl som ett billigare lopp!?

Senast redigerad av bosseguldheden den 2025-05-12 klockan 17:19.
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-12, 18:16   #2

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18034
Standard

Måndags Tankar

V75 1) 14 hästar på två volter dessutom 2640 samt Klass 2 mot Klass 1. Hujedamej.
6 Global Fighter Undrar om inte hemma hästen bör bevakas. Gått bra i skymundan senaste starterna. Känns änna distansgynnad.
9 Fahrenheit Är härdad i tuffa gäng och fixar nog distansen. Men spår 2 i volt för auto hästen känns sådär. Lär väl bli (för) hårt betrodd.

V75 2) 11 Kyrie Eleison var inte som bäst senast men Christoffer spänner bågen och tar en långresa med hästen. Har nog hästen iordning.
3 Jongleur Fick en (för) tuff resa senast men kan ta revanch här. Grym travare.
2 Jax Journey Jorma tar väl piken och där är han inte lätt att växla. Hästen har mycket spring i bena. Dessa tre sticker ut så här på måndag men det är ganska bra klass på loppet.

V75 3) Nordisar är som bekant Nordisar. Melander kommer med en staket byggare som kanske bara vinner. Det finns väl som vanligt några luriga Norrbaggar som jagar svenske pengar på National dagen.

V75 4) 3 Shogun R.R. är nog med på stregen men Klass 3 är som vanligt garderings vänligt. Vimlar ju av duktiga Solvalla hästar.

V75 5) 3 Ultra Violet går framåt varje lopp och det känns som Jepson snart sätter en U.V. stänkare i krysset. Många okända märrar i fältet men tuffa Ultra borde duga bra här.

V75 6) 1 Double Deceiver Spets och slut är bara förnamnet. Hästen har nog aldrig förlorat i spets. Distansgynnad rackare.

V75 7) 3 Sweet Celebration Distansen är kanske ingen fördel men jag tror Djusepojkarna sitter på leken. 6 Miss Liberty och 8 Lucky Silver är väl värst emot ? Trots tuffa spår 8 ! Båda står bra inne i klassen. 20 hästarna känns iskalla.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-05-12 klockan 18:18.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-15, 13:44   #3

Standard

Ur Fyndlådan:
Veckans "norsk som kommer till Sverige och får toppkusk"
måste väl vara 1 L.D Odin. Spår ett i voltstart och Örjan upp istället för sin vanliga 4%-kusk. Näst lägst vinnarodds just nu men bara streckad på 7%. Ett fynd om man tänkt gardera storfavoriten. Även 3 Keiser C.K. är väl hyfsat "fyndig" vid gardering.
Gammal 2025-05-16, 12:22   #4

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1671
Standard

AVD 4
2 Knight jorney ska väl ses som spetsfavorit. Slagen senast av 6 flying finn på slaskig bana. Frågan är väl mer om han kommer att släppa ledning. Tveksam om Flying slår honom utvändigt på 2600. Ett lås borde räcka.

3 Shogan RR var favorit i loppet de möttes i men kommer nog också få utvändig resa.
Bakom är det öppet. Tyckte 7 Rock solid var bra senast och 1 ill barone som kan få bra resa invändigt.
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-16, 13:46   #5

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Ur Fyndlådan:
Veckans "norsk som kommer till Sverige och får toppkusk"
måste väl vara 1 L.D Odin. Spår ett i voltstart och Örjan upp istället för sin vanliga 4%-kusk. Näst lägst vinnarodds just nu men bara streckad på 7%. Ett fynd om man tänkt gardera storfavoriten. Även 3 Keiser C.K. är väl hyfsat "fyndig" vid gardering.
Stänkarlådan.
Ja L.D. Odin surras det om rejält. Och jag håller med. Men spel %en lär väl stiga från sina 6% till åtminstone det dubbla.
4 Eight 7% är oxå en kuskförstärkt luring som poppar upp i min låda.
6 Gobal Fighter 6%. Redan nämd men inte glömd.
2 Jax Journey 6%. Jorma länge med en Rikstoto härdad häst. Haft sura lägen.
8 Lucky Silver 7%. Känns änna lite bortglömd. Debut på distansen är spännande. Frågan är var Sjöström hamnar från spår 8 ? Måste nog ha överpace.
Mina Fredags spikar är : 6 Flying Finn trots sin orutin. 1 Double Deciver känns definitivt svårslagen. Kanske 5 Ouantity Of Time ? Men stoloppet känns vidöppet. En eller många.
Gammal 2025-05-16, 15:48   #6

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Stänkarlådan.
Ja L.D. Odin surras det om rejält. Och jag håller med. Men spel %en lär väl stiga från sina 6% till åtminstone det dubbla.
Procenten spelar ingen roll. Vinner den så vinner den och det är ju det V75-spelet handlar om, att hitta vinnarna.

För övrigt har jag tänkt att ta med alla du hittade i din Stänkarlåda. Utom Lucky Silver i sista, där jag spikar Goopen.

Stänkarlådor är bra att ha. Lär finnas på Majornas Megaloppis!
Gammal 2025-05-16, 18:14   #7

Standard

Citat:
Procenten spelar ingen roll. Vinner den så vinner den och det är ju det V75-spelet handlar om, att hitta vinnarna. p
Jo ”pocenten” spelar roll inte bara för Robban och Berra i Sällskapsresan. Även på travets streckspel.
Ok om Odin stiger från 6 till 12% kanske inte är så avgörande. Men om du tror att en häst vinner loppet 3-4 ggr av 10 med liknande förutsättningar och spelprocenten är 5% har du ett stort plus på favoritspelarna. När du sätter en låg procentare vinner du favorit spelarnas pengar i just det loppet. Att det ska till rätt vinnare i 5-6-7 lopp till är en annan femma.
Tänk på pocenten Helge
Gammal 2025-05-16, 18:41   #8

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1284
Standard

Citat:
Procenten spelar ingen roll. Vinner den så vinner den och det är ju det V75-spelet handlar om, att hitta vinnarna.

För övrigt har jag tänkt att ta med alla du hittade i din Stänkarlåda. Utom Lucky Silver i sista, där jag spikar Goopen.

Stänkarlådor är bra att ha. Lär finnas på Majornas Megaloppis!
När du väl har lämnat in så vill man såklart alltid "få in".

Men tänk på följande:

Du vinner som du spelar, när du väl vinner.

Så nog spelar procenten roll alltid. Om ett av loppen i din vinnarrad vinns av en häst som är dubbelt så högt spelad som en annan kommer allarättsutdelningen att i stort sett vara halverad. Samma gäller om en kuse "borde" vara spelad till 5% men blir skrik och stiger till 10%. Om du anser att den har 20% vinstchans är det fortfarande ett "bra streck". Men inte lika bra som om den istället sjunker till 3%. Då är den ett MEGA-bra streck.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-16, 18:52   #9

Standard

Jag menar att om jag tror att L.D. Odin vinner så påverkas ju inte vinstchansen av att den är streckad på 6 eller 12 procent. Att tänka "oj nu har den gått upp till 12%, då får jag skita i den fastän jag tror att den vinner" känns ju lite crazy. Hästen är ju inte medveten om vilka procent den är streckad på. Procenten påverkar värdet men inte vinstchansen. Så ser jag det.
Gammal 2025-05-16, 19:32   #10

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4507
Standard

Väldigt intressant omgång med MAD i spetsen med ett flertal bra chanser. Jag är fortfarande skeptisk till kuskformen, och det är upp till bevis imorgon.
Tyvärr ströks min tilltänkta spik för imorgon, dvs Kaiser Mearas. Nu har Kyrie förbättrat sina chanser, men jag dubblar med Greensboro Zet, då hästen tål alla positioner och är stenhård.

Melander är väldigt uppåt på Decision Maker, men jag tror den väger alldeles för lätt i det här gänget. Double Deceiver är ju absolut förstahästen i loppet, men det som skaver är som Jens säger att dom senaste 15 åren har ingen favorit vunnit detta lopp. Jag streckar på och varnar för Global Etalon även fast det är stentufft emot, men sättet den bara krossade Crown från dödens samt spurtade sylvasst bakom Holcombe Zet inger respekt.
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-16, 19:41   #11

Standard

Jag testade den nya funktionen FRÅGA AI på atg.se och frågade: vem vinner avd 1?
Fick svaret MISTER LION. Låter misstänkt likt Micke Nybrink. Det var en billig AI-funktion. Nu vinner väl den förstås!
Gammal 2025-05-16, 19:42   #12

Standard

Citat:
Jag menar att om jag tror att L.D. Odin vinner så påverkas ju inte vinstchansen av att den är streckad på 6 eller 12 procent. Att tänka "oj nu har den gått upp till 12%, då får jag skita i den fastän jag tror att den vinner" känns ju lite crazy. Hästen är ju inte medveten om vilka procent den är streckad på. Procenten påverkar värdet men inte vinstchansen. Så ser jag det.

Och det är ju sant, men i grunden oväsenligt. Du "tror att den vinner"? Till 100%? Eller 1 på 8? En på 12? En på 17? Eller har ingen aning alls. Tänker inte på ungefärlig vinstchans alls? Om du tror att den har klart större chans än 1 på 8 så är 12% fortfarande helt ok. Då surar man lite över att den stigit så mycket men streckar ändå. Om du tyckte att den hade lite bättre chans än 1 på 17 men inte i närheten av så hög chans som 1 på 8 så blir det ett "dåligt streck" som du borde lägga på någon annan.

Resonerar du likadant för Vinnarodds?

Du tycker att 5 ggr är ok på en kuse du tycker borde stå i 10 ggr? Du spelar din vinnare ändå trots 5 ggr? Eller 1,50 på någon du tycker borde stå i 3 ggr?

Alla spelar självklart som de själva känner inombords och tycker är roligt.

Att ta spelprocenten i beaktning när man komponerar sina rader är bara ett råd i all välmening.

Senast redigerad av Strappa71 den 2025-05-16 klockan 19:47.
Gammal 2025-05-16, 19:50   #13

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Och det är ju samt, men i grunden oväsenligt. Men du "tror att den vinner"? Till 100%? Eller 1 på 8? En på 12? En på 17? Eller har ingen aning alls. Tänker inte på ungefärlig vinstchans alls?

Resonerar du likadant för Vinnarodds?

Du tycker att 5 ggr är ok på en kuse du tycker borde stå i 10 ggr? Du spelar din vinnare ändå trots 5 ggr? Eller 1,50 på någon du tycker borde stå i 3 ggr?
Att ta spelprocenten i beaktning när man komponerar sina rader är bara ett råd i all välmening.
Ja, jag skulle spela vinnare på Törnqvists Jason Express i onsdags, men när det var speldags så hade oddset sjunkit till 2 ggr pengarna. Men jag trodde ju fortfarande på att den skulle vinna så jag spelade ändå fast höjde insatsen från 10 kr till 50 kr.
Så kan man ju oxå tänka. Men jag förstår din point of view!
Gammal 2025-05-16, 19:54   #14

Standard

Citat:
Ja, jag skulle spela vinnare på Törnqvists Jason Express i onsdags, men när det var speldags så hade oddset sjunkit till 2 ggr pengarna. Men jag trodde ju fortfarande på att den skulle vinna så jag spelade ändå fast höjde insatsen från 10 kr till 50 kr.
Så kan man ju oxå tänka. Men jag förstår din point of view!
Du "trodde den skulle vinna"? Till 100%? Lite större chans än 50%? 2 ggr kunde du svälja. Men hade du lirat 200 kr till 1,25 för att plussa samma 50 kr på den du "trodde skulle vinna"? Vad hade gränsen varit för lägsta odds du kunde svälja på den vinnaren?

Senast redigerad av Strappa71 den 2025-05-16 klockan 19:57.
Gammal 2025-05-16, 20:07   #15

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Du "trodde den skulle vinna"? Till 100%? Lite större chans än 50%? 2 ggr kunde du svälja. Men hade du lirat 200 kr till 1,25 för att plussa samma 50 kr på den du "trodde skulle vinna"? Vad hade gränsen varit för lägsta odds du kunde svälja på den vinnaren?
Ja, man tror ju att en häst ska vinna, men veta kan man inte. Allt kan hända. 200 hade jag nog aldrig lirat, det är över min nivå. Men alla odds som är högre än bankränta är väl okej.
Svara

Ämnesverktyg

td