Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-06-25, 18:58   #106

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1284
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Har du hört något mer om jackpottregler vid spel med lägre radpris på V85?
Har ej fått det bekräftat än. Men hörde något otrevligt om att det inte skulle betalas ut om ens egna "vinst/rad" i en vinstgrupp gick under 5 kr.

Detta skulle innebära att man vid 30%-valet då behöver en 5r-utd på 17 kr för att nå över "5 kr"-gränsen.

Observera att jag ABSOLUT INTE fått detta bekräftat ännu. Det var bara en tolkning som jag läst någonstans.

Stort tack för påminnelsen om att följa upp detta. Jag återkommer när jag fått svar.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-25, 19:19   #107

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 1005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Har ej fått det bekräftat än. Men hörde något otrevligt om att det inte skulle betalas ut om ens egna "vinst/rad" i en vinstgrupp gick under 5 kr.

Detta skulle innebära att man vid 30%-valet då behöver en 5r-utd på 17 kr för att nå över "5 kr"-gränsen.

Observera att jag ABSOLUT INTE fått detta bekräftat ännu. Det var bara en tolkning som jag läst någonstans.

Stort tack för påminnelsen om att följa upp detta. Jag återkommer när jag fått svar.
Skulle det då innebära att de som spelar ordinarie får en ännu större andel av 5-rättspotten? Låter helt absurt.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-25, 19:36   #108

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Skulle det då innebära att de som spelar ordinarie får en ännu större andel av 5-rättspotten? Låter helt absurt.
Om man väljer att tolka det som att 5 kr är den lägsta vinst som betalas ut för en vinstrad så blir det ju så.

Håller med helt och hållet om att det känns ruttet. Det enda jag skulle kunna tänka mig som "rimligt" är man inte får ut degen om ens totala utbetalning inte orkar upp över 5 kr. Egentligen inte ens då...såklart. Men där går gränsen för anständighet enligt mig.

Observera att jag absolut inte har fått det här bekräftat ännu. Så vi kan vänta en skvätt med att måla hela fan på väggen.
Gammal 2025-06-25, 21:18   #109

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 1005
Standard

Citat:
Om man väljer att tolka det som att 5 kr är den lägsta vinst som betalas ut för en vinstrad så blir det ju så.

Håller med helt och hållet om att det känns ruttet. Det enda jag skulle kunna tänka mig som "rimligt" är man inte får ut degen om ens totala utbetalning inte orkar upp över 5 kr. Egentligen inte ens då...såklart. Men där går gränsen för anständighet enligt mig.

Observera att jag absolut inte har fått det här bekräftat ännu. Så vi kan vänta en skvätt med att måla hela fan på väggen.

Kan nästan sätta mitt liv på en reducerad rad som är spelad exempelvis 0,5 utgör 0,5 rader av potten.

Dvs om det är 1 000 000 i potten och den utgörs av 200 000 "helrader" och summan då blir 5 kr per rad. Så blir det utdelning 2,5 kr för 0,5 rad med 5 rätt.

Att 5 kr är jackpotgränsen är ju bara potten delat med antalet rader. Om den hamnar under 5 kr blir det jackpot på 5 rätt.

Ska de i studion stå och säga... 5 kr för 5 rätt. Men för er som spelat med mindre insats så är det jackpot på 5 rätt... blir omöjligt att presentera på ett vettigt sätt och är helt orimligt utifrån alla möjliga perspektiv.

Finländska spelare till exempel har kunnat spela v75 med 0,9 radpris. Hur är de för dessa idag? Får de då jackpot på 5 rätt om det blir 15 kr för 5 rätt? Om de har 0,9 rader eller vad de kan tänkas ha? Självklart får de i sådant fall 15 kr * 0,9. Kan inte tänka mig något annat.

Tror ni har övertolkat hur det bedöms. Ja, det blir jackpot under 5 kr, räknat på alla spelade rader. Sedan reducerar man summan beroende på hur många rader man spelat. Men viker mig om någon kan presentera att det är på detta orimliga sätt som ni tror.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-25, 22:13   #110

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 2260
Standard

Bra tänkt där Loord Skaarplooth. "Men för er som spelade det billiga alternativet blir det INGEN utdelning på 5 rätt".
Wolfman är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-26, 18:44   #111

Reg.datum: aug 2021
Sharp$: 77
Standard

Citat:

Jag antar att du tog hänsyn till vilka jackpottregler som gäller när du slog fast att:
Citat:
....Det kommer inte att bli JP på 5r "ofta". Ungefär var 1 av 7 omgångar över tid kommer att landa under 5,00 kr på fem rätt......
Eller räknade du efter vad du tror angående gränser för jackpott? Utan att känna till var de nedre utbetalningsgränserna går för de olika "radpriserna" måste det klassas som "Saida-nivå" att ge profetior om antalet JP-omgångar.

Å andra sidan kanske du själv sällar dig till gruppen
Citat:
....Många har fått för sig saker om V85 som helt enkelt inte kommer att bli som de tror. ...
När det gäller utdelningarna lär det väl bli som det var på V65 med 1 kronas- / 70-öresalternativet vilket innebar att 5 kronor på fem rätt var värt 3.5 kr med 70-öresalternativet. Dvs vinsterna på dessa rader beslagtas och delas ut när ATG känner för det.

Jag tror inte. Jag vet att V85 inte kommer att överleva mer än 1 år i sin föreslagna form.

Senast redigerad av Skog den 2025-06-26 klockan 19:01.
Skog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-26, 19:15   #112

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skog Visa inlägg

Jag tror inte. Jag vet att V85 inte kommer att överleva mer än 1 år i sin föreslagna form.
Ingen skulle bli gladare än jag om man gjorde en totalrenovering av hela vinstgruppmodellen inkl alla fördelningar och utbetalningsgränser. Och det är fullt möjligt.

5r-utdelningen för 100%/rad kommer att halka ner under 5 kr ungefär 1 av 7 omgångar.
Gammal 2025-06-26, 19:57   #113

Reg.datum: aug 2021
Sharp$: 77
Standard

Citat:
5r-utdelningen för 100%/rad kommer att halka ner under 5 kr ungefär 1 av 7 omgångar.
Med tanke på att du inte tar hänsyn till vad som utlöser jackpott antar jag att du uttrycker en förhoppning snarare än ett faktum:
Citat:
1 av 7 med 5r-JP på V85 är ordentligt mycket mer sällan än genomsnittet för 5r-JP för V75.

Ett allmänt tips till den som ser fram mot V85 och hög utdelning i 1:a vinstgruppen - Eurojackpott, du behöver inte jaga högsta vinsten ofta. Det räcker med att du sätter den 1 av 7 år..... 2026 blir året V85 läggs ner och V75 återuppstår!

Senast redigerad av Skog den 2025-06-26 klockan 20:15.
Skog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-02, 13:05   #114

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nån som hört vad det åttonde loppet ska vara? Det går väl inte alltid att fylla med ordinarie klasser och blir det då något jippo-lopp som sätts in? Hur ser strategin ut? Eller löser man det lokalt från gång till gång? I norr slänger man in ett kallblodslopp och i söder ett monté-lopp. Eller?
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-02, 13:25   #115

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39580
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Nån som hört vad det åttonde loppet ska vara? Det går väl inte alltid att fylla med ordinarie klasser och blir det då något jippo-lopp som sätts in? Hur ser strategin ut? Eller löser man det lokalt från gång till gång? I norr slänger man in ett kallblodslopp och i söder ett monté-lopp. Eller?
För min del så får de slänga in vilka lopp som helst. Jag funderar på att gå över till V5 istället. Då vinner man oftare och mer pengar, eftersom det krävs sån enorm tur för att få 7 eller 8 rätt när det blir så dyrt.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-02, 15:23   #116

Sharp$: 4025

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
För min del så får de slänga in vilka lopp som helst. Jag funderar på att gå över till V5 istället. Då vinner man oftare och mer pengar, eftersom det krävs sån enorm tur för att få 7 eller 8 rätt när det blir så dyrt.
Jag vill ju fortsätta lira V75 som vanligt. Min idé är att göra ett system för sju lopp som vanligt för 50 öre raden och betrakta det åttonde loppet som ett boost-nummer, där jag väljer spår 4 eller 5 om det är auto och spår 1 eller 6 om det är volt. Sen klistrar jag igen det loppet och gör ett V75-system på övriga sju lopp. Det åttonde loppet får bli som ett tilläggsnummer. Det kostar inget extra. Då kan jag få min vanliga upplevelse av att konstruera mitt V75-system. När jag vinner på V75 brukar jag ha fem eller sex rätt och skillnaden framöver blir att det ger mindre utdelning än nu. Men jag har ingen lust till att göra större system än tidigare och vill inte laborera med olika radpriser. Jag testar detta och om det inte känns bra så slutar jag nog med V85. Dagens dubbel är ju ett intressant alternativ!
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-03, 17:47   #117

Sharp$: 2707
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skog Visa inlägg
Med tanke på att du inte tar hänsyn till vad som utlöser jackpott antar jag att du uttrycker en förhoppning snarare än ett faktum:

Ett allmänt tips till den som ser fram mot V85 och hög utdelning i 1:a vinstgruppen - Eurojackpott, du behöver inte jaga högsta vinsten ofta. Det räcker med att du sätter den 1 av 7 år..... 2026 blir året V85 läggs ner och V75 återuppstår!
Av de som fortfarande orkar engagera sig i V85-skiten och vad det gör med spel på trav, om jag tolkat det rätt?

Årets första V85 kommer en jättejackpot upp på bordet, för att få alla tveksamma
att kliva in på spelet, lockade av en enorm jackpot.
Stöldgodset skall fördelas. Blir säkert en kraftig omsättning den lördagen, sen sviktar det. De tappra som spelat trav i hela sitt liv kliver av med förhoppningen
att den toxiska dumheten som drabbat ST och ATG får huvuden att rulla.
V75 återuppstår och att de flesta tappade travälskare kliver in i spelet igen, efter att spelprodukten V75 återuppstått igen.

Det skall bli spännande att se vart ST och ATGs pågående skadebeetende leder?
Vilket eftermäle som drabbar ATG, Skarplöth, ST Kroon & Co.

Har träffat Maria en både trevlig och behaglig person, hon har någon utbildning från Berghs el det var Beckmans i Stockholm, om jag minns rätt?

Att hon skulle låta sig övertygas av en kvartsfigur som Skarplöth, det trodde jag aldrig.

Jajjan

Senast redigerad av Jajjan den 2025-07-03 klockan 18:06.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-08-07, 09:41   #118

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1769
Standard

Hejsan

Vet att jag sett hela lördagsprogrammet när v85 startar, tex när startar v64 och v4 mm under den nya "lördagsupplevelsen" ... hittar inte nu, någon som vet?
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-08-07, 10:22   #119
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 6368
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av qwerta Visa inlägg
Hejsan

Vet att jag sett hela lördagsprogrammet när v85 startar, tex när startar v64 och v4 mm under den nya "lördagsupplevelsen" ... hittar inte nu, någon som vet?
Kan det vara denna artikel du åsyftar? https://www.trottosport.nu/2025/06/1...ya-lordagarna/

För på ATGs egna sida står det inte mycket mer än att det blir nytt...
https://www.atg.se/nya-v85

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
qwerta (+20)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-08-07, 11:15   #120

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39580
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Kan det vara denna artikel du åsyftar? https://www.trottosport.nu/2025/06/1...ya-lordagarna/

För på ATGs egna sida står det inte mycket mer än att det blir nytt...
https://www.atg.se/nya-v85

Det kanske är V65 man ska koncentrera sig på framöver. Det verkar ju vara det smartaste alternativet, som dessutom kan ge bra utdelning. Då har man dessutom sett de första V85-loppen och kan bilda sig en idé om hur det kommer avlöpa.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td