Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-07-08, 13:51   #1

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4016

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V75 12 juli Årjäng

Veckans omgång känns somrig. Men lägger ett litet spel ändå, nu när V75 närmar sig slutet. Jag hänger upp systemet på Jepson. Magnus är inte med så det blir en tvekamp mellan Rally-Calle och den andra Djuse-pojken om att bita sig fast i toppen av kuskligan. Hittar inga "säkra" spikar än så länge men chansar nog med 6 Fourwhitesox i avd 2. Hemmahäst i form med Jepson och 10 Petho i avslutningen. Stursk norsk!

Senast redigerad av bosseguldheden den 2025-07-08 klockan 15:48.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-08, 17:09   #2

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18029
Standard

Tisdags Tankar

V75 1) 6 Hydra lär väl med rätta bli hårt betrodd trots bara ett lopp i kroppen efter lång paus. Magnus J är helt ok som driver men ingen etablerad V75 vinnare.
12 FBI och 13 Tui Southwind är två rutinerade luringar med springspår på tillägg !?

V75 2) Vidöppet Klass 3 försök.
2-3-4-6-9 känns tidiga. Men här kan det vankas omgångens skräll.

V75 3) 6 Ugalli Tja är väl hästen att slå ?

V75 4) Nordisar på 3 volter och dessutom märrar. Hujedamej.
2 LanglandsBallerina. 6 Saga Kiropraktor. 13 Hulte Annika är mina måstestreck.

V75 5) 1 Slivovitch. 2 Beautifuel. 3 Galziers känns tidiga. Mobergs filur 4 Calibra gillar jag skarpt men det är nog för tufft emot.

V75 6) 2 Gio Cash Läge och distans är perfekt. Svårslagen rackare.

V75 7) 4 Laredo Boko Tar väl piken och hästen har toppform. Kan mycket väl hålla undan och ta revanch då det är ett halvvarv kortare den här gången. En låg 12 tid räcker långt i detta gäng.
10 Petho Bakspår och pausat 5-6 veckor är oddshöjande. Men hästen har onekligen spring i benen.
2 Ready Trophy Får en stänkarvarning. Står tufft inne i Silver men hästen var grymt bra på Arvika och vankas det överpace kan duktiga Ina få en perfekt smygresa. Hästen har gjort grymma tider senaste starterna och går med i alla tempon. Omgångens 2% are.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+7)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-08, 21:27   #3

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Tisdags Tankar

V75 7) 4 Laredo Boko Tar väl piken och hästen har toppform. Kan mycket väl hålla undan och ta revanch då det är ett halvvarv kortare den här gången. En låg 12 tid räcker långt i detta gäng.

Du har nog rätt där, Efterhandare! Jag plockar in 4 Laredo vid sidan av 10 Petho och spikar istället 1 Flying Fortress i första och 6 Fourwhitesox i andra. Det får bli ett omvänt TV-system med 2 x Jepson i inledningen. Det är ju ingen jätteskräll om det skulle bli så. Å i såna fall är det ju väldigt gôtt att va av med spikarna så tidigt

Och går det åt Slottsskogen så gråter jag inte för det. Det är ju ny omgång om en vecka! Nämligen på Axevalla, en av sommarens höjdpunkter. Tills dess: Heja Jepson!!!
Gammal 2025-07-10, 18:10   #4

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1671
Standard

Avd 7.
Kaxig in är inget vidare startsnabb vad jag kan se. 4 Laredo boko, Igen snabbt till ledning. Distansen var nog som sagt inte rätt senast + en tempo höjning efter 1 varv som säkert satte sig i benen.

Silver handlar i regel om positioner så att dubbla med 10 petho känns som ett långskott även om han gjort det bra. Känns väldigt öppet bakom dessa.

Senast redigerad av Nicklas den 2025-07-10 klockan 18:12.
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-10, 18:53   #5

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
Avd 7.
Kaxig in är inget vidare startsnabb vad jag kan se. 4 Laredo boko, Igen snabbt till ledning. Distansen var nog som sagt inte rätt senast + en tempo höjning efter 1 varv som säkert satte sig i benen.

Silver handlar i regel om positioner så att dubbla med 10 petho känns som ett långskott även om han gjort det bra. Känns väldigt öppet bakom dessa.
1 och 2 är väl hyfsat startsnabba men Laredo sitter nog i spets efter 150 - 200 m och där är det nog hästen att slå. Känns mer och mer som ett spikförslag till 30%. Patho är kanske bättre häst mot häst men läget är oddshöjande men Imperatur är kanske värst emot om Skoglund fixar spår 9.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-07-10 klockan 19:35.
Gammal 2025-07-11, 22:48   #6

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1667
Standard

Citat:
1 och 2 är väl hyfsat startsnabba men Laredo sitter nog i spets efter 150 - 200 m och där är det nog hästen att slå. Känns mer och mer som ett spikförslag till 30%. Patho är kanske bättre häst mot häst men läget är oddshöjande men Imperatur är kanske värst emot om Skoglund fixar spår 9.
Jag är inne på Imperatur am imorgon. Kanske ska låsa med din Laredo som trolig spets häst? Bergh vinner en hel del nu och kusen har sett riktigt fin ut på sistone.
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-12, 06:52   #7

Sharp$: 2707
Standard

Lite reflektioner gällande V75 Årjäng:

3 volt lopp varav 2 st 15 hästarlopp och ett 14 hästar lopp bäddar för omstarter.

Lowe sätter upp sin grabb Noa på V75, mot kuskar som Örjan, MED, Goop, Jepson, Bergh och Skoglund. Hur skall det gå?

Kenneth Haugstad måste vara i sitt livs sämsta kuskform?

Det är väl vinn eller försvinn för Ole Johan Östre och hans Ballerina i snurren, med kraftig omstartsrisk? Vuxenblöja på för er som vågar spika, är väl ett stalltips?

Mattias Djuse rankar sig 3:a med Hustle Rain, han är lika grym som småbröderna på att skatta hästars chanser. minns förra veckan Gustav Johanson rankade Monrose Wine (48,55) trea i avd 7, samma häst som kollektivet och experterna rankade sist, kom tvåa en längd efter vinnaren Eloida.
Gustav kan ranka han också!

Bergh körde bort Laredo senast, men 1/24 starter skrämmer ivf mig.

Ombudet spikar Wahlmans Slivovitz Lover på allt, de har en grym träffbild på sina spikar över tid. Själv tror jag de får ta sig en stöddig snaps plommonbrännvin och hoppas att Örjan inte somnar i loppet och hittar ut i tid, då är det nog game over, men kanske lite mycket om och men, hardship som en 11%-are till spik brukar bära.

Tänkte passa Årjäng, men med tre nästa fulla voltlopp, kunde jag inte låta bli att köra ner snoken djupt i programmet. Samtidigt är det inte så många omgångar kvar tills jag loggar ut för gott, så det blir en sedvanlig dikeskörning för mig i eftermiddag.

God tur med spelbesluten allihopa här inne på forumet.

Jajjan
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-12, 09:37   #8

Standard

3 voltstart lopp med flera volter på dagens V75 är respekt som Jajjan mycket riktigt påpekar. Dessa utmaningar är lite blunda och peka. Svårt att på förhand gissa vilka hästar som straffar ut sig vid ev omstarter.
Har tänkt spika Gio Cash hela veckan men börjar fundera på att feglåsa med Fanucci ?
Hur går Sharps tankarna i Årjängs Stora ?
Visst står 12 F.B.I. på tur för att vinna lopp ? Har dock inte startat med volt i modern tid.
Psst visst var det förhållandevis hög utdelning på 6 rätt igår på Axevalla. 5st hårt betrodda vinnare och en Guldsmeds spik. Tack för den Bosse.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-07-12 klockan 11:14.
Gammal 2025-07-12, 11:01   #9

Sharp$: 2707
Standard

Citat:
3 voltstart lopp med flera volter på dagens V75 är respekt som Jajjajn mycket riktigt påpekar. Dessa utmaningar är lite blunda och peka. Svårt att på förhand gissa vilka hästar som straffar ut sig vid ev omstarter.
Har tänkt spika Gio Cash hela veckan men börjar fundera på att feglåsa med Fanucci ?
Visst står 12 F.B.I. på tur för att vinna lopp ? Har dock inte startat med volt i modern tid.
Psst visst var det förhållandevis hög utdelning på 6 rätt igår på Axevalla. 5st hårt betrodda vinnare och en Guldsmeds spik. Tack för den Bosse.
Årjängs stora
1,2,3,8,9. Tror på en monsteröppning mellan 1,2,3,4,8, om nu inte Örjan ger
upp loppet redan i starten.

Tycker att man är taskig mot rookien Noa, när experterna rankar upp honom
till nästan första rank i sin V75 debut.

Ser man till hela ekipaget talar mycket emot: kusk och spår, även om hästen kommer med knallform. Har någon kusk någonsin vunnit sitt första lopp på V75?
Risken är stor att kuskartisterna i loppet lurar upp Noa på bergsknallarna runt banan?

Noa är säkert en ”coming man”, men i eftermiddag är han med och lär oavsett häst.

Hoppas jag har fel!

Senast redigerad av Jajjan den 2025-07-12 klockan 11:03.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-12, 11:13   #10

Standard

Lördagskänslan:

Avd 1:
Hade tänkt spika 1 Flying Fortress men vågar inte spela utan 5 Peanut eftersom det skulle gräma mig att åka på en Törnqvist-häst.

Avd2:
Här får det bli en Jepson-spik. 6 Fourwhitesox ska köras barfota och jag tänker att Calle kan pipa till ledningen här och då ser det rimligt ut att hålla undan. Hoppas på en strykning innanför under dagen.

Avd 3:
Ursprungligen hade jag två hästar här men stannade till slut på ytterligare en Jepson-spik. 7 Västerbo MASH har läge för ledningen och tränaren låter väldigt uppåt.

Avd 4:
En skräll får gärna vinna kallblodsloppet ty här streckar jag ALLA HÄSTARNA.

Avd 5:
Italienaren är svår att räkna på men jag tänker att 6 Daytona Cash borde vara i bra skick då han kommer med fem raka vinster. Jag är dock tveksam till kusken och garderar med 3 Glaziers Wonderboy som har dunderform och en kusk som jag känner mig tryggare med. Trevlig streckprocent dessutom!

Avd 6:
Då kommer det här loppet där man ska välja mellan Gio och Don eller feglåsa. Jag väljer 8 Don Fanucci Zet som väl är bästa hästen och istället för feglås tar jag med 5 First One Diamond (vinnarspåret) och 6 Beartime som kommer från vinst med Jepson. Det är kul att ha lite skrällar oxå!

Avd 7:
Avslutningsvis kommer mitt feglås. 4 Laredo Boko och 10 Petho.

Så ser det ut så här på lördag förmiddag.
Gammal 2025-07-12, 11:51   #11

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1667
Standard

Citat:
3 voltstart lopp med flera volter på dagens V75 är respekt som Jajjan mycket riktigt påpekar. Dessa utmaningar är lite blunda och peka. Svårt att på förhand gissa vilka hästar som straffar ut sig vid ev omstarter.
Håller med om FBI. Jag har just nu lås med den och norsken. Men kanhända jag streckar på ordentligt. Mina tankar om ÅSP är att Örjan tar hem degen. Castor lär göra allt för att hålla ledning. Tror Fanuccin tas lugnt i starten, Örjan räknar kallt med 05 första 5. Spikar Fanuccin , beautiful James och sen funderar jag på imperator och gladiator.
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-12, 12:55   #12

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Väldigt bra feeling idag för omgången och vädret på plats ser ut att bli kanon!

Flingor Fortress klar förståelse i början, trolig utgång.

Väldigt ojämnt spelat mellan Lindbergs båda i andra. Omotiverat ojämnt streckad, här kan det bli körning!

Ugalli storfavorit köper jag inte alls men vinner han så vinner han. Fet garnering Lindbergs andrahäst med flera ska inte vara 1%.

Langelandsballerina är ett spikbud men stannar kanske på utgång. Toköppet bakom, bara några få chanslösa i loppet.

James är lite svår att lita på och gillar inte riktigt spår 2 på en väldigt stor favorit. Kort distans ökar skrällrisken och jag har också hittat Calibra som är kvick ut och gjort Väldigt bra kortlopp där framme.

Kan bli hängslen och livrem med både Gio och Don i guld. Första tanken var att spika Örjan men mer och mer känns emot efterhand, ska jag spika någon nu skulle det nog bli Gio ändå.

Laredo stack ut så snart jag såg startlistan och var det bar med strecken, håller kvar vid den och spikar! Väldigt många som är inne på samma linje verkar det som ändå är han bara knapp favorit. Ganska klar spetsfavorit med form och relativt låg risk för tempo samtidigt som motbuden har bakspår. Man får inte mycket bättre förutsättningar på en knapp favorit.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-12, 13:29   #13

Standard

Eftersom jag är i "zonen" som nån här uttryckte det så slänger jag bort
en slant på en "tialott" som uppvärmning.

V4
Inlämnat: 2025-07-12, 13:25
Årjäng

Avd
1: 5 Readly J.R. (10, 1)
2: 4 Cloverfield (7, 6)
3: 12 Earnest (8, 9)
4: 2 Sjöli Fryd (4, 9)

1x1x1x1 = 1 rader.
1 x 5 x 2,00 kr = 10,00 kr.
Totalt: 10,00 kr.
Rättningskod: XVW ZTR FKG

man vet ju aldrig...
Gammal 2025-07-12, 14:43   #14

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39581
Standard

V4
Inlämnat: 2025-07-12, 14:42
Årjäng
Lördag 2025-07-12
Start: 14:45
Kostnad: 60,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Readly J.R. (10, 1)
2: 3, 4, 6, 7, 8, 12 (10, 5)
3: 12 Earnest (8, 9)
4: 1, 2, 4, 6, 9 (7, 11)

1x6x1x5 = 30 rader.
30 x 1 x 2,00 kr = 60,00 kr.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-12, 14:46   #15

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39581
Standard

Har valt mellan 5 och 12 i första, så jag hoppas att spiken står på benen.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

td